Är du en ansvarstagande och serviceinriktad person som tycker om att arbeta med tekniska lösningar och att hantera problem snabbt och effektivt? Då kan detta vara tjänsten för dig. Om uppdraget Vi söker nu en fastighetstekniker till vår kund i Varberg. Uppdraget startar i början av april och pågår fram till 12 september 2025. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia och det är en heltidstjänst 100%. Arbete sker på plats måndag-fredag kl. 07:00-16:00. Då uppdraget pågår under sommarhalvåret finns endast begränsad möjlighet till semester under sommaren och ingen möjlighet till semester under veckorna 28-32. Dina arbetsuppgifter Som fastighetstekniker ansvarar du för att ta emot och åtgärda felanmälningar, utföra löpande tillsyn- och skötselåtgärder samt arbeta med fastigheternas underhåll. Du samarbetar tätt med kollegorna i såväl fastighetsteamet som bolaget med frågor som rör teknisk drift, energioptimering, underhåll och förbättringsarbete. Du är en nyckelperson för att överträffa våra hyresgästers förväntan. Dina kvalifikationer Utbildning inom fastighetsteknik eller motsvarande, och erfarenhet av arbete inom fastighetsdrift, gärna med erfarenhet av teknisk drift och underhåll av kommersiella och offentliga fastigheter. B-körkort är ett krav då tjänsten innebär resor mellan olika fastigheter. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Goda kunskaper i MS office eller liknande Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-03-07. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-175 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Arboga består av cirka 550 lägenheter belägna i centrum, Vilsta och Brattberget. I Köping består vårt fastighetsbestånd av cirka 370 lägenheter belägna i centrum och Immanuel/Tunadal. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som fastighetstekniker och utvecklas tillsammans med oss. Om tjänsten I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Utföra reparationer och underhållsåtgärder Åtgärda felanmälningar från hyresgäster Ronderingar Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder Systematiskt brandskyddsarbete mm. Din profil Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter, och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare eftersom du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Vi ser gärna att du har en utbildning med inriktning fastighetstekniker eller motsvarande. B-körkort är ett krav och erfarenhet inom vvs eller snickeri är meriterande. Även erfarenhet av någon typ av fastighetssystem är meriterande. Personliga egenskaper I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Arboga eller Köping Bakgrundskontroll och personlighets - och logiktester är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Magnus Munter på mail [email protected]. Välkommen med din ansökan!
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Om tjänsten I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Utföra reparationer och underhållsåtgärder Åtgärda felanmälningar från hyresgäster Ronderingar Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda Systematiskt brandskyddsarbete mm. Din profil Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter, och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare eftersom du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Vi ser gärna att du har en utbildning med inriktning fastighetstekniker eller motsvarande. B-körkort är ett krav och erfarenhet inom vvs eller snickeri är meriterande. Personliga egenskaper I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Övrig information Start: Juni Omfattning: Heltid under juni-augusti Placering: Västerås, Köping eller Arboga Arbete på alla 3 orter förekommer Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Magnus Munter på mail [email protected]. Välkommen med din ansökan!
Brinova utvecklar och förvaltar primärt bostäder och samhällsfastigheter belägna på utvalda orter med goda kommunikationer i södra Sverige. Företaget har kontor i Helsingborg, Landskrona, Eslöv, Malmö, Kristianstad och Karlskrona, och kommer att expandera ytterligare med kontor i både Växjö och Hässleholm inom en snar framtid. Verksamheten kännetecknas av långsiktighet, samverkan med aktörer inom samhällssektorn och inte minst en lokal egen engagerad förvaltning på de orter där bolaget aktivt valt att verka. Våra värdeord är engagerad, pålitlig och ansvarstagande vilket speglas både internt och externt. Som anställd hos Brinova tar du del av ett gediget tjänstepension- och försäkringspaket samt ett generöst friskvårdsbidrag. Brinovas B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm och handlas på Mid Cap-listan. Kort om tjänsten Rollen som fastighetstekniker innebär att du är ansvarig för den dagliga tillsynen och skötseln av våra fastigheter. Du ansvarar för det felavhjälpande underhållet, följer upp mediaförbrukningen och utför driftoptimerande åtgärder. Som fastighetstekniker är du företagets ansikte utåt, och du har en viktig roll i att underlätta våra hyresgästers vardag. Din profil Du har antingen tidigare erfarenhet som fastighetstekniker eller som annan tekniker (exempelvis inom värme, kyla, VVS, el). För oss är vilja och långsiktighet lika viktigt som tidigare erfarenhet. Du ska även inneha B-körkort och behärska svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du arbetat som anställd i fastighetsbolag tidigare, och/eller även har arbetat med styr-och reglerteknik. Vi ser också gärna att du har arbetat i fastighetssystemet Vitec, exempelvis modulerna Teknisk förvaltning och Energiuppföljning. Som person så trivs du med att ha ansvar, både för fastigheternas underhåll och skick, men också för hyresgästers trivsel. Du ser värdet av att planera ditt arbete, både självständigt och med kollegor. I den här rollen förekommer mycket kontakt med våra hyresgäster, därför bör du ha arbetat med kundkontakt tidigare. Du utgår från Malmö, arbetsområdet innefattar även bland annat Oxie, Bara, Lund och Skurup. Du ingår i en arbetsgrupp med god sammanhållning bestående av förvaltare, uthyrare- och förvaltningsassistent samt fastighetschef. Du rapporterar till Fastighetschef i Malmö. Mer om tjänsten Som fastighetstekniker hos oss så arbetar du med tre huvudområden: • Tekniskt arbete i, och omkring fastigheterna • Administration • Hyresgästkontakt .. och sist men inte minst! • Aktivt medverka till en god trivsel på arbetsplatsen, vilket vi alla ansvarar för! Tjänsten är en tillsvidareanställning som föregås av en provanställning på sex månader, med start våren 2025. Låter det intressant? Då är du är varmt välkommen att söka via länk nedan. Urval sker löpande. Vi ber dig ha överseende med att återkoppling kan ta längre tid än vanligt på grund av högt arbetstryck. Vid ansökan bifogar du CV och personligt brev där du skriver kort om dig själv och dina tidigare erfarenheter som du knyter till tjänstens beskrivning. Observera att vi dessvärre inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post på grund av GDPR. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringen, vänligen kontakta HR-ansvarig Ellen Broomé på [email protected]
Bostaden är den viktigaste och dyraste investeringen vi gör som privatpersoner. Bostäder är också världens största tillgångsslag. Nabo gör det enkelt att engagera sig i sitt boende även om man inte själv är ekonom, jurist och fastighetsingenjör. Varje dag förenklar vi för brf-styrelser, fastighetsägare och de boende så att de får mer tid över till annat. Nabo är på en resa för att forma framtidens förvaltning och boendetjänster. Vi ser en bransch som alldeles för länge saknat nya, smarta och digitala lösningar – och det har vi börjat förändra. Vill du vara med på resan? Nabo är den enda aktören i branschen som utvecklat sin egen plattform för förvaltning av bostäder. Den automatiserar rutinarbete och underlättar vardagen för både kunder och våra egna experter inom förvaltning. För att forma framtidens förvaltning och boendetjänster behöver vi ligga längst fram. Och vi behöver vara modiga och engagerade. På Nabo har du tydliga mål och driver din egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas vi att våra dagar tillsammans består av hög trivsel och många skratt. Vårt mål är att tiden på Nabo ska vara din karriärs höjdpunkt. Om Rollen Vi växer och söker nu en teknisk koordinator till vårt kontor i Malmö. Som teknisk koordinator kommer du att spela en central roll i att hantera inkommande felanmälningar från fastighetsägare, styrelser och boende i de bostadsrättsföreningar som Nabo förvaltar, med fokus på Malmö, men du kommer även att stötta teamet som arbetar nationellt. I denna roll får du möjlighet att bidra till hög kundnöjdhet och säkerställa en kvalitativ leverans till Nabos kunder. Du kommer att fungera som spindeln i nätet genom att besvara inkommande samtal och mejl i olika fastighetsrelaterade frågor och ansvara för att koordinera dessa ärenden vidare, exempelvis om tekniker eller förvaltare behöver kopplas in för att lösa ärendet. Rollen kräver god kommunikativ och administrativ förmåga, där du får möjlighet att bidra till effektiva arbetsprocesser och samarbeten inom Nabos tekniska förvaltning. I rollen ingår även nyckelutlämning. Som teknisk koordinator får du arbeta i en spännande och kundnära roll med många kontaktytor, både externt och internt med andra medarbetare på Nabo. Din närmaste chef beskriver sitt ledarskap som öppet och att er relation kommer att präglas av tillit. Om du trivs med att arbeta med frihet under ansvar är detta en roll som kommer att passa dig. Din tidigare erfarenhet För att lyckas i rollen ser vi att du behöver ha minst 1 års erfarenhet av att arbeta som fastighetstekniker eller fastighetsskötare. Alternativt med felanmälan för bostadsfastigheter, fastighetsjour eller motsvarande roll med liknande ansvarsområden. Har erfarenhet av kundsupport eller kundtjänst. Har en god IT- och systemvana. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat, då det är dessa språk du kommer kommunicera med våra kunder på. Meriterande Tidigare erfarenhet av att arbeta med fastigheter och bostadsrättsföreningar gärna i tekniska frågor. Tidigare erfarenhet av hantering av garanti-ärenden kopplat till fastigheter. Tidigare erfarenhet av att arbeta i servicesystemet Mobigo. Personliga egenskaper Vi ser gärna att du som söker denna roll har ett lösningsorienterat förhållningssätt, du är prestigelös och drivs av att ge ett professionellt och kundfokuserat bemötande. Vidare tror vi även du har en god samarbetsförmåga och med en social charm bidrar till ett gott kundbemötande. Ansök nedan! Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor kontakta gärna Leon Olofsson, Talent Partner på Odevo SE. PlaceringsortMalmö
Bostaden är den viktigaste och dyraste investeringen vi gör som privatpersoner. Bostäder är också världens största tillgångsslag. Nabo gör det enkelt att engagera sig i sitt boende även om man inte själv är ekonom, jurist eller fastighetsingenjör. Varje dag förenklar vi för brf-styrelser, fastighetsägare och de boende så att de får mer tid över till annat. Nabo är på en resa för att forma framtidens förvaltning och boendetjänster. Vi ser en bransch som alldeles för länge saknat nya, smarta och digitala lösningar – och den förändringen leder vi framåt. Vill du vara med på resan? Nabo är den enda aktören i branschen som utvecklat sin egen plattform för förvaltning av bostäder. Den automatiserar rutinarbete och underlättar vardagen för både kunder och våra egna experter inom förvaltning. För att forma framtidens förvaltning och boendetjänster behöver vi leda utvecklingen. Hos Nabo vill vi vara modiga och engagerade. Vi jobbar mot tydliga mål och driver vår egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas vi att våra dagar tillsammans består av hög trivsel och många skratt. Vårt mål är att tiden på Nabo ska vara våra medarbetares höjdpunkt i karriären. Om tjänsten Som Fastighetstekniker på Nabo spelar du en avgörande roll för att säkerställa det löpande underhållet i fastigheten. Du hjälper dina kunder i frågor som rör fastighetsskötsel och teknisk installation, vilket innebär att du ansvarar för att leverera tjänster enligt kundavtal eller agerar på felavhjälpande underhåll. I rollen spenderar du mycket tid ute i våra kunders fastigheter och därför är du i många fall den person som först uppmärksammar fel och förbättringsåtgärder. I de fall du inte kan lösa felet på plats ansvarar du för att ta frågan vidare till Fastighetsförvaltaren eller en Drift/Servicetekniker. På Nabo arbetar vi kundteam vilket betyder att du kommer ha flera interna samarbeten som rör dina kunder. Vi ser därför att du en serviceinriktad person som drivs av att bidra till helhetsleveransen och utveckla kundsamarbeten. Du erbjuds möjligheten att självständigt planera dina arbetsdagar tillsammans med dina kunder och du kommer därför ha tillgång till en egen servicebil. Din bakgrund Minst 1-2 års erfarenhet av att arbeta med fastighetsskötsel (gärna inom bostadsrättsförvaltning) Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundrelationer Erfarenhet av att arbeta med tekniska installationer inom fastighet God datorvana B-Körkort Du behöver ha obehindrade kunskaper i svenska och grunläggande kunskaper i engelska då du kommer att ha daglig kontakt med kunder på dessa språk men primärt på svenska. Om du har erfarenhet av erfarenhet av SBA VVS, El och styr/regler ses det som mycket meriterande för de här tjänsten. Personliga egenskaper Lösningsorienterad Relationsskapande Kundfokuserad Engagerad Kommunikativ Så ansöker du Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor kontakta gärna, Leon Olofsson, Talent Partner på Odevo SE. Placeringsort Stockholm
SFABs är verksamma inom fjärrvärme och spelar en betydande roll i den cirkulära ekonomin. Vi bidrar till en trygg och miljösmart energianvändning, hållbar samhällsutveckling samt ett genuint ansvarstagande för vår omvärld. Företaget levererar energi till två tredjedelar av de som bor och verkar i Huddinge, Botkyrka och Salem - en av Sveriges mest expansiva regioner med stora planer på nybyggnation av både bostäder och arbetsplatser. Just nu söker vi en Drifttekniker- Fastighet som kommer ansvara för att underhålla och sköta om SFAB:s produktionsfastigheter och andra fastigheter med dess inventarier och utrustning. Detta innefattar beslut om bästa lämpliga åtgärder för anläggningarnas drift och säkerhet, i samråd med Produktionsansvarig. Du kommer även att utföra egenkontroller av brand, gas och arbetsmiljö. Läs mer om oss & rekryteringsprocessen på vår hemsida: https://rekrytering.sfab.se/ Som Drifttekniker för fastighet kommer du bland annat: Löpande drift, tillsyn och avhjälpande underhåll på våra produktionsanläggningar Tillsyn och skötsel av säkerhetssystem och larm på anläggningen Driftsövervaka och styra kyla produktionen optimalt, inom ramen för gällande miljötillstånd och budget Styra enligt gällande driftsinstruktioner och kontrollprogram för produktion Genomföra daglig tillsyn inkl. verifiering Reservdelslager, förbrukningsmaterial och förnödenheter på anläggningen Beställa reservdelar och avhjälpande underhåll från godkända entreprenörer enligt budget och inköpsrutiner Godsmottagning och mottagningskontroll av inköp till anläggningen Skissera enklare konstruktioner till entreprenörer för t.ex. enklare svetsarbeten på anläggningen Föra driftdagbok på driftomläggningar och händelser Informera närmaste chef om pågående och avslutade arbeten, planerade arbeten samt avvikelser och förbättringar Rapportera avvikelser och tillbud samt vidta korrigerande åtgärder i samråd med Produktionsansvarig Fastighetsskötsel i SFAB:s produktionsanläggningar och andra fastigheter, inklusive städning, snöröjning och hantering av sopcontainer.Du kommer ha en väldigt bred roll med många processer igång samtidigt. Förutom det dagliga rutinbaserade arbetet har du också möjlighet att driva egna projekt för att förbättra fastigheterna och arbeta med underhåll samt restoration. Krav: B - körkort Gymnasial utbildning gärna inom relevant område God svenska i tal och skrift God datavana SFAB arbetar inom samhällskritisk verksamhet och rekryteringsprocessen innehåller bakgrundskontroll för slutkandidater. Vi söker dig som: Har god initiativförmåga; eftersom du kommer starta och driva egna projekt. Är självständig & noggrann; eftersom vi är en samhällsviktigt funktion där det inte får bli några fel som påverkar våra slutkunder. Är flexibel med god prioriteringsförmåga; eftersom du har en bred roll där du kommer ha många processer igång samtidigt måste du se vad som är viktigast. Har god samarbetsförmåga; eftersom du kommer ha daglig kontakt med människor och koordinera entreprenörer. Meriterande om du har: Kunskap inom kylteknik Utbildning som fastighetstekniker Erfarenhet av att arbeta med fjärrvärme Generell maskinkännedom SFAB som arbetsgivare: Vi vet att våra medarbetare är nyckeln till framgång därför arbetar vi medvetet för att skapa en stimulerande och ansvarstagande arbetsplats, där kompetensutveckling och balans i livet är viktiga delar. Mångfald och jämställdhet hjälper oss att utvecklas. Vi erbjuder förmåner som t.ex gym på arbetsplatsen, arbetstidsförkortning, visst distansarbete, attraktivt friskvårdsbidrag, lunchförmån, regelbundna hälsokontroller, men även en aktiv personalklubb. Övrigt: Start: Omgående eller överenskommelse Arbetstider: 7:45 - 16:30 (viss flex) 40h/v, Beredskap ingår i tjänsten Placering: Du utgår från kontoret i Norsborg Anställningsform: Heltid tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning OBS! Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken och kan inte garantera att vi läser ansökningar som skickas via mejl. Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Botkyrka. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av hur annonsplattformen är uppbyggd kan Tillväxt Botkyrka stå som arbetsgivare, men tjänsten som beskrivs ovan är alltid hos den arbetsgivare som omnämns. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Botkyrka för att hitta just dig.
SFABs är verksamma inom fjärrvärme och spelar en betydande roll i den cirkulära ekonomin. Vi bidrar till en trygg och miljösmart energianvändning, hållbar samhällsutveckling samt ett genuint ansvarstagande för vår omvärld. Företaget levererar energi till två tredjedelar av de som bor och verkar i Huddinge, Botkyrka och Salem - en av Sveriges mest expansiva regioner med stora planer på nybyggnation av både bostäder och arbetsplatser. Just nu söker vi en Drifttekniker- Fastighet som kommer ansvara för att underhålla och sköta om SFAB:s produktionsfastigheter och andra fastigheter med dess inventarier och utrustning. Detta innefattar beslut om bästa lämpliga åtgärder för anläggningarnas drift och säkerhet, i samråd med Produktionsansvarig. Du kommer även att utföra egenkontroller av brand, gas och arbetsmiljö. Läs mer om oss & rekryteringsprocessen på vår hemsida: https://rekrytering.sfab.se/ Som Drifttekniker för fastighet kommer du bland annat: Löpande drift, tillsyn och avhjälpande underhåll på våra produktionsanläggningar Tillsyn och skötsel av säkerhetssystem och larm på anläggningen Driftsövervaka och styra kyla produktionen optimalt, inom ramen för gällande miljötillstånd och budget Styra enligt gällande driftsinstruktioner och kontrollprogram för produktion Genomföra daglig tillsyn inkl. verifiering Reservdelslager, förbrukningsmaterial och förnödenheter på anläggningen Beställa reservdelar och avhjälpande underhåll från godkända entreprenörer enligt budget och inköpsrutiner Godsmottagning och mottagningskontroll av inköp till anläggningen Skissera enklare konstruktioner till entreprenörer för t.ex. enklare svetsarbeten på anläggningen Föra driftdagbok på driftomläggningar och händelser Informera närmaste chef om pågående och avslutade arbeten, planerade arbeten samt avvikelser och förbättringar Rapportera avvikelser och tillbud samt vidta korrigerande åtgärder i samråd med Produktionsansvarig Fastighetsskötsel i SFAB:s produktionsanläggningar och andra fastigheter, inklusive städning, snöröjning och hantering av sopcontainer. Du kommer ha en väldigt bred roll med många processer igång samtidigt. Förutom det dagliga rutinbaserade arbetet har du också möjlighet att driva egna projekt för att förbättra fastigheterna och arbeta med underhåll samt restoration. Krav: B - körkort Gymnasial utbildning gärna inom relevant område God svenska i tal och skrift God datavana SFAB arbetar inom samhällskritisk verksamhet och rekryteringsprocessen innehåller bakgrundskontroll för slutkandidater. Vi söker dig som: Har god initiativförmåga; eftersom du kommer starta och driva egna projekt. Är självständig & noggrann; eftersom vi är en samhällsviktigt funktion där det inte får bli några fel som påverkar våra slutkunder. Är flexibel med god prioriteringsförmåga; eftersom du har en bred roll där du kommer ha många processer igång samtidigt måste du se vad som är viktigast. Har god samarbetsförmåga; eftersom du kommer ha daglig kontakt med människor och koordinera entreprenörer. Meriterande om du har: Kunskap inom kylteknik Utbildning som fastighetstekniker Erfarenhet av att arbeta med fjärrvärme Generell maskinkännedom SFAB som arbetsgivare: Vi vet att våra medarbetare är nyckeln till framgång därför arbetar vi medvetet för att skapa en stimulerande och ansvarstagande arbetsplats, där kompetensutveckling och balans i livet är viktiga delar. Mångfald och jämställdhet hjälper oss att utvecklas. Vi erbjuder förmåner som t.ex gym på arbetsplatsen, arbetstidsförkortning, visst distansarbete, attraktivt friskvårdsbidrag, lunchförmån, regelbundna hälsokontroller, men även en aktiv personalklubb. Övrigt: Start: Omgående eller överenskommelse Arbetstider: 7:45 - 16:30 (viss flex) 40h/v, Beredskap ingår i tjänsten Placering: Du utgår från kontoret i Norsborg Anställningsform: Heltid tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning Ansökan: Skicka din ansökan här! OBS! Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken och kan inte garantera att vi läser ansökningar som skickas via mejl. Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Botkyrka. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av hur annonsplattformen är uppbyggd kan Tillväxt Botkyrka stå som arbetsgivare, men tjänsten som beskrivs ovan är alltid hos den arbetsgivare som omnämns. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Botkyrka för att hitta just dig.
Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Om tjänsten I vårt fastighetsbestånd i Landskrona har vi 846 centralt belägna lägenheter, och vi är ett engagerat team på 9 personer. Som reparatör/fastighetstekniker hos oss kommer du att ha en central roll i att säkerställa att våra fastigheter hålls i toppskick och att våra hyresgäster får bästa möjliga service. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: Utföra reparationer och underhåll i våra fastigheter och lägenheter Åtgärda felanmälningar från hyresgäster Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder Systematiskt brandskyddsarbete Ha kontakt med hyresgäster, leverantörer och entreprenörer för att säkerställa en hög kundnöjdhet Din profil Har erfarenhet som fastighetstekniker eller reparatör och har bred praktisk kompetens inom reparationer Är tekniskt intresserad, en problemlösare och trivs med varierande arbetsuppgifter Har körkort klass B och kan kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har kunskap inom vitvaror, el eller VVS Vi värdesätter följande personliga egenskaper: Du är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ Du har en hög servicenivå och trivs med att skapa goda relationer, både med hyresgäster och kollegor Du är ansvarstagande, engagerad och vill vara med och utveckla våra bostadsområden Vad vi erbjuder: Hos oss på Victoriahem får du arbeta i ett bolag som värdesätter korta beslutsvägar, frihet under ansvar och en prestigelös kultur. Här får du en självständig roll där din kompetens och ambition verkligen kan göra skillnad. Som ett ungt bolag med stora tillväxtplaner erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter och ett nära samarbete med ditt team. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Placering: Landskrona Omfattning: Heltid Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Vi går igenom urvalet löpande, så ansök gärna så snart som möjligt! Ansökan: Läs mer och ansök via vår karriärsida. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Natali Stankovic på [email protected].
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Katrineholm består av 720 lägenheter belägna i centrum, på öster, norr och i Nävertorp. Vi är ett drivet och engagerat team om 7 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Om tjänsten I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Utföra reparationer och underhållsåtgärder Åtgärda felanmälningar från hyresgäster Ronderingar Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder Systematiskt brandskyddsarbete mm. Din profil Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter, och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare eftersom du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Vi ser gärna att du har en utbildning med inriktning fastighetstekniker eller motsvarande. B-körkort är ett krav och erfarenhet inom vvs eller snickeri är meriterande. Personliga egenskaper I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Katrineholm Bakgrundskontroll och tester är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Filip Malmqvist på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer