Drifttekniker/Arbetsledare Göteborg

DIN PROFIL Vad som är av största vikt är att du är en problemlösare av rang! Du behöver ha en god allmänteknisk kunskap och framförallt ha ett stort intresse för teknik och fastighetsdrift. För att trivas i rollen ser vi att du precis som vi värdesätter service och bidrar till en positiv stämning och ett gott samarbete på arbetsplatsen. Du är beredd att ta ansvar och är kvalitetsinriktad, samt är en person med en vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Bra på att strukturera och organisera arbetet är av stor vikt. DIN ROLL Det är i grund och botten en tvådelad roll där du dels är ute i fastigheterna och ansvarar för drift, skötsel och optimering av fastigheternas tekniska system och funktioner och bör med fördel ha kunskap inom till exempel tekniska installationer för kraft och belysning, ventilation, VVS-tekniska anläggningar, styr- och regler- samt energi- och klimatfrågor. Då du även kommer att ansvara för en personalgrupp tillsammans med nuvarande arbetsledare så har du också en understödjande roll för samtliga tekniker där du är med ute på plats och hjälper till. Det ingår även en hel del administrativa arbetsuppgifter i denna roll såsom offertarbete, fakturering, personal samtal mm. Så med andra ord man är med i hela kedjan av att: räkna på jobb/projekt- lämna in offert- utföra jobbet/projektleda- avsluta jobbet/projektet- skicka fakturan. För att lösa det här så behöver du som sagt ha en bred kompetens och erfarenhet och gärna jobbat som ventilationstekniker tidigare. Som grund bör du ha en teknisk eller fastighetsinriktad gymnasieutbildning med påbyggnad från yrkeshögskola eller motsvarande och erfarenhet av liknande arbete i ett par år. Begränsad behörighet El eller bättre är meriterande. På MBA Fastighetsservice är vi måna om medarbetarnas personliga utveckling och möjlighet att kombinera arbetsliv med privatliv. Genom ett öppet och positivt synsätt skapar vi förutsättningar för en arbetsmiljö där vi trivs och mår bra. Ett starkt engagemang är något som kännetecknar oss och i en öppen och positiv miljö kan engagemanget växa. ÄR DU INTRESSERAD? Vi rekryterar löpande så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt! Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

13 februari 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Fastighetstekniker till Karlskrona

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Karlskrona består av 1400 lägenheter i Trossö, Rödeby, Lyckeby, Kungsmarken, Jämjö, Galgamarken och Annebo. Vi är ett drivet och engagerat team om 15 personer med olika roller såsom fastighetstekniker, fastighetsskötare, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som fastighetstekniker och utvecklas tillsammans med oss! Om tjänsten I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Utföra reparationer och underhållsåtgärder - Åtgärda felanmälningar från hyresgäster - Ronderingar - Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda - Fakturaavstämning för beställda åtgärder - Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder - Systematiskt brandskyddsarbete mm Din profil - Arbetslivserfarenhet från en roll som fastighetstekniker eller reparatör - Utbildning med inriktning fastighetsteknik, alternativt erfarenhet som vi bedömer likvärdig - Körkort klass B - Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift - Erfarenhet av VVS, El och/eller vitvaror är meriterande I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Karlskrona - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Boel Petersson på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

5 februari 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Fastighetstekniker till Katrineholm - föräldravikariat

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Katrineholm består av 700 lägenheter belägna i centrum, på öster, norr och i Nävertorp. Vi är ett drivet och engagerat team om 8 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker söker vi en fastighetstekniker till ett föräldravikariat med start i juni och ca 7 månader framåt. Om tjänsten I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Utföra reparationer och underhållsåtgärder - Åtgärda felanmälningar från hyresgäster - Ronderingar - Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda - Fakturaavstämning för beställda åtgärder - Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder - Systematiskt brandskyddsarbete mm Din profil Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter, och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare eftersom du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Vi ser gärna att du har en utbildning med inriktning fastighetstekniker eller motsvarande. B-körkort är ett krav och erfarenhet inom vvs eller snickeri är meriterande. Personliga egenskaper I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid, föräldravikariat från juni och ca 7 månader framåt - Placering: Katrineholm - Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta förvaltare Filip Malmqvist på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

30 januari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Fastighetstekniker till Husby

Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Sollentuna/Husby består av 1980 lägenheter och vårt områdeskontor ligger på Bergengatan 4 i Husby. Vi är ett drivet och engagerat team om 16 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, fastighetsskötare, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som fastighetstekniker och utvecklas tillsammans med oss! Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som fastighetstekniker och reparatör hos oss kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, tillsyn av fastigheterna samt generell tillsyn av fastigheterna. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Utföra reparationer och underhållsåtgärder i våra fastigheter och lägenheter. - Åtgärda felanmälningar från hyresgäster. - Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder. - Systematiskt brandskyddsarbete Rollen är social och serviceinriktad, du skall kunna planera ditt arbete väl och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. Vi har högt uppsatta mål vad gäller kundnöjdhet där du som fastighetstekniker är av avgörande betydelse. I rollen behöver du kunna lite av varje, vara självständig och ha hög problemlösningsförmåga. För att lyckas i rollen ser vi även att du med fördel är en duktig reparatör inom VVS. Din profil Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare då du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Flerårig erfarenhet och kunskap som reparatör är ett krav. För att vara aktuell för rollen ska du även inneha körkort klass B och vara obehindrad i svenska i både tal och skrift. Kunskap inom fler språk är meriterande. Personliga egenskaper I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Vi jobbar tillsammans och hjälps åt, det är viktigt att du som söker ser det som en självklarhet. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Våra värdeord är Tillsammans, Som mitt eget och Ordning och reda. De här värdeorden är centrala i vårt sätt att arbeta oavsett vilken avdelning eller del av organisationen som du arbetar på. Kom och utvecklas med oss! Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Placering: Husby - Omfattning: Heltid. - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen. - Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till intervjufasen. Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Kawal Shamal på [email protected].

4 januari 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024