Business Controller - digital utveckling och affärsförbättring

Är du en passionerad och analytisk Business Controller med ett starkt intresse för digitalisering och automatisering? Då har du kommit till rätt ställe! Vi söker en engagerad individ som vill vara en central del av vårt dynamiska team, där öppenhet och ordning råder. Här får du chansen att inte bara följa och förklara företagets ekonomiska utveckling utan också vara med och forma dess framtid. Vi är ett dynamiskt team som värdesätter öppenhet, ordning och reda. Som en central aktör i teamet kommer din roll att innebära att följa, förklara och påverka vår ekonomiska utveckling. Tillsammans kommer vi att koordinera och utveckla Centrics finansiella rapportering, beslutsstöd samt de vanliga processerna inom controlling. Vi kan erbjuda kontorsplats i moderna lokaler med central belägenhet i Sundbyberg, Göteborg eller Oslo. Du rapporterar till Finance Manager Nordics som utgår från vårt kontor i Göteborg. Arbetsuppgifter I din roll kommer du att ha en central position där du analyserar och följer upp vårt företags verksamhet och resultat. Vi söker dig som verkligen vill förstå resultaten och har förmågan att sätta dig in i olika affärsprocesser. Du trivs med att stödja verksamheten i deras dagliga arbete genom utbildning, allmän finansiell information och systemstöd. Detta är en klassisk controllertjänst med en twist. Det unika är att du kommer att arbeta i en koncern med 13 nordiska företag och en nederländsk ägarstruktur. Din profil och kvalifikationen För att passa in i denna roll måste du vara engagerad och nyfiken samt inte vara rädd för att säga vad du tycker. Du kommer att arbeta med att förändra och utveckla både affärs- och administrativa processer, så det är viktigt att du är bekväm med detta. Du har relevant universitetsutbildning och tänker alltid digitalt först!   Det är viktigt för oss att du: - Har erfarenhet inom finans och controlling - Är nyfiken och intresserad av att följa och påverka företagets resultat - Kan anpassa dig till olika affärsprocesser - Trivs med att vara en resurs och stödja verksamheten i ditt dagliga arbete   Meriterande: - Erfarenhet från bemannings- eller konsultbranschen - Erfarenhet av Cognos Controller och Power BI, Tableau eller Qlik Sense   Centric är ett av Nordeuropas största privatägda företag, och därför är det viktigt att du behärskar engelska muntligt och skriftligt, samtidigt som du inte är rädd för de nordiska språken, då mycket kommunikation också kommer att ske med kollegor i Sverige. "Svorsk" är vårt andraspråk på Centric. Digitala möten fungerar bra, men ersätter inte fysiska möten och vi ser gärna att den största delen av arbetstiden spenderas på kontoret. Resor kommer att vara en del av arbetet. Vad vi erbjuder Hos oss är inga kontorsdörrar stängda, och vi har en öppen kultur och dialog. På Centric har vi stort fokus på en bra arbetsmiljö och hög trivsel - vi sätter dig först. Vi är en trygg arbetsgivare, med goda ramar och förmåner för våra anställda. Dessutom kan vi erbjuda goda möjligheter för kompetensutveckling, flexibel arbetstid och arbetsplats. Om du är redo för en spännande utmaning i en inspirerande arbetsmiljö och vill vara engagerad och göra en skillnad i vår grupp, ser vi fram emot att få träffa dig! Ansök gärna redan idag, eftersom urval och intervjuer sker löpande. Om du har några frågor kan du kontakta Finance Manager Nordic, Maria Kärrberg på +46709604797 eller Head of HR Sofia Greijer på +4733571797.

8 mars 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Applikationsspecialist till regional verksamhet i Halland

Nu har du möjligheten att bli en viktig del av Region Hallands IT och Digitaliseringsverksamhet! Vi söker en engagerad Applikationsspecialist för förvaltning och utveckling av SESAM 2.0, Regionens lager- och logistiksystem. Omfamna en roll där du aktivt samarbetar med verksamheter och bidrar till systemets framtid inom hälso- och sjukvårdsområdet.   Du kommer själv att kunna välja om du vill utgå från Halmstad eller Varberg.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra fortsatt karriär Arbetsuppgifter I rollen som Applikationsspecialist för SESAM 2.0 hos avdelningen Läkemedels- och journaltjänster blir du den centrala figuren som ansvarar för att säkerställa en smidig förvaltning och optimal användning av applikationen. Din roll sträcker sig över förvaltning, support, utbildning och administration, där du spelar en avgörande roll som en vital länk mellan användarna och systemleverantören. Dagligen navigerar du genom och hanterar verksamhetsbehov, samtidigt som du representerar Region Hallands användarperspektiv i olika utvecklingsprojekt.   För att lyckas i rollen behöver du kontinuerligt kartlägga och förstå verksamheternas processer, och din aktiva roll i att bidra med systemkompetens blir avgörande i olika utvecklingsarbeten och projekt. Du kommer vara en nyckelspelare för att säkerställa att SESAM 2.0 inte bara möter dagliga behov utan även är rustad för framtida utveckling och innovation inom Hälso- och sjukvårdsområdet. Din profil och kvalifikationen Förutom teknisk kompetens värderar vi också din personlighet i ansökningsprocessen. Vi förväntar oss att du tar ansvar och driver ditt arbete framåt självständigt, och vi tror att du trivs bäst i en sådan roll. Du motiveras av att delta i förbättringar av processer och rutiner.    Krav för rollen: - Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet - Erfarenhet som systemadministratör / systemspecialist - Goda Officekunskaper - Driven och engagerad med intresse för personlig och professionell utveckling - Prestigelös och serviceinriktad med förmåga att skapa en positiv samarbetsmiljö - God kommunikationsförmåga, skriftligt och muntligt, samt förmåga att informera och dokumentera - Utvecklad förmåga att skapa och underhålla relationer samt trivs både i självständigt arbete och i team - Krav på goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift   Meriterande - B-körkort - Erfarenhet av processorienterat arbete och förändringsarbete - Arbetat tidigare inom logistik, för ökad förståelse av användarperspektivet Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Alicia Mattsson +46734159393 [email protected]

4 mars 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Systemförvaltare inom SCCM till försvarssektorn

Är du en teknikentusiast med expertis inom Windows-området? Vill du ta nästa steg i din karriär och vara en del av ett team som ligger i framkant av teknikutvecklingen? Vår kund inom försvarssektorn här i Linköping erbjuder nu en spännande möjlighet för en systemförvaltare att ansluta till deras DevOps-team. Om du har erfarenhet av applikationspaketering, SCCM, och Horizon, så är det här positionen för dig. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som systemförvaltare hos vår kund kommer du att spela en central roll i utvecklingen och förvaltningen av deras serverplattformar. Du blir en del av kundens Windowsteam och arbetar tätt tillsammans med dina kollegor för att förvalta och utveckla kundens olika applikationer.    Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Applikationspaketering (MSI, App Volume, SCCM) - Hantering av MECM/SCCM - Arbete inom Horizon VDI-miljö - Förvaltning av Windowsservermiljöer och VDI-plattformar Din profil och kvalifikationen För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är socialt kompetent och kan hantera arbete under varierande grad av belastning. Du är självgående och initiativrik med en stark vilja att ständigt förbättra arbetsmetoder, processer och rutiner. Dokumentation spelar en viktig roll i kundens arbete, varför flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav.   Kompetenskrav: - Windows server och klient - Erfarenhet av Horizon, SCCM, AD, AppVolume, MSI - Goda kunskaper i scriptspråk, t.ex. PowerShell - Ett genuint teknikintresse och följsamhet till branschutvecklingen - Mycket goda egenskaper i svenska och engelska – i båda tal och skrift   Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess . Därför krävs svenskt medborgareskap samt att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning (RK2) gjord av myndighet. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

28 februari 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Implementeringskonsult

Treasury Systems Sweden AB är ledande leverantör i Norden av Treasury Management System (TMS) till företags finansförvaltningar för kontroll, analys och administration av finansiella risker och cash management. Vi är ett FinTech-bolag med kontor i Stockholm, Linköping och Helsingfors. Våra kunder är större företag och organisationer som administrerar finansiella instrument inom marknader för valuta-, ränta-, råvaror och energi. Viktiga områden är skuldförvaltning, valutariskhantering och administration av internbank. Vi erbjuder implementeringskonsultation, utbildning och systemanpassningar samt finansadministrativa tjänster (resursstöd) i kundens löpande verksamhet. Vi växer fort och har en platt organisation där alla kommer in och får ett eget ansvar. Implementeringskonsult Vi har nu stor efterfrågan på vårt next generation Corporate Treasury Management System Treasury Systems (TS). Vi växer i de nordiska länderna och vi behöver förstärka vårt team av finans-/implementeringskonsulter. Vi märker att vårt fokus på service, support och utveckling uppskattas mycket av våra kunder vilket gör att vi kan fortsätta att växa i en marknad som ständigt förändras. Vi söker dig som brinner för att effektivisera processer inom corporate treasuryfunktioner. Du fungerar som implementeringskonsult och stöder kunden i utveckling av och effektivisering av deras treasuryverksamhet. Om Rollen Rollen som konsult med implementerings- och supportarbete täcker ett brett spektrum av en finansfunktions verksamhet: riskkontroll, finansiell rapportering, redovisning, analys av resultat och positioner, back-office rutiner, likviditetsplanering, cash management. Våra implementeringskonsulter stödjer nya kunder vid implementeringsprocessen och befintliga kunder i en kontinuerlig utvecklingsprocess för att effektivisera arbetsrutiner och höja utnyttjandegraden av vårt Treasury System. Detta åstadkommer vi genom att implementera vårt IT-stöd så optimalt som möjligt hos kunden. Som finans-, implementeringskonsult ansvarar du också för den löpande kontakten med ett antal av våra kunder. Du driver självständigt, och i team, relationsskapande aktiviteter, marknadsbevakning och kundbearbetning. Din bakgrund och personlighet Vi söker dig som har arbetat inom corporate treasury i minst 3 år. Du har god kännedom om finansiella instrument och Du har erfarenhet av att arbeta med några av de mest kända treasury management systemen på marknaden, alternativt andra ledande IT-system i finansbranschen. Du tycker om att jobba med IT för att effektivisera processer i alla led. Du har erfarenhet från arbete inom back-office, middle-office front-office, eller cash management. Du är teknikintresserad och gillar att jobba med system som verktyg för att automatisera kundens arbetsprocesser och uppnå optimal effektivitet i kundens treasury-verksamhet. Du har lätt att förstå hur man använder IT-stöd och Du kan förmedla detta till våra kunder. Vi befinner oss i ständig förändring och du kommer att delta i den kontinuerliga utvecklingen av vårt system. Du är initiativrik, problemlösande, självgående och ansvarstagande. Du tycker om att ge service och tillgodose kunders behov snabbt, effektivt och med omtanke. Du är en utåtriktad och positiv person som kan kommunicera med lätthet. Din placeringsort är Stockholm men du måste vara beredd på att resa såväl i Sverige som i övriga Norden och Europa. Praktisk erfarenhet av en konsultroll och projektledning med systemimplementationer är en merit men inget krav. Arbetet med urval och intervjuer sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan. För mer information om företaget besök gärna www.treasurysystems.com (http://www.treasurysystems.com/)

21 december 2023
Sista ansökan:
8 juni 2024