Junior systemadministratör

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Linköping söker vi en systemadministratör som ska förstärka deras team. Uppdraget erbjuder en mycket kreativ och spännande IT-miljö där nya lösningar skapas tillsammans med engagerade och kompetenta teammedlemmar. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som systemadministratör kommer du arbeta med dagliga driftaktiviteter, underhåll/felsökning, konfigurering och uppgraderingar av olika system och miljöer. Du kommer vara en del av ett team där du tillsammans med dina kollegor kommer driva frågor och utveckling för att säkerställa den dagliga driften åt kund. Typiska arbetsuppgifter inkluderar bland annat: - Hårdvaru- och användarsupport - Installationer av datorer, servrar och övriga nätverkskomponenter - Patchning av säkerhetslösningar i kundmiljöerna - Patchning av servrar och klienter - Underhåll av interna system - Övervakning och drift - Dokumentation av nätverkslösningar Din profil och kvalifikationen Dig som vi eftersöker har ett eller ett par års erfarenhet inom IT och matchar följande krav: - Har en eftergymnasial utbildning inom IT eller nätverk, alternativt relevant erfarenhet från en liknande roll - Har erfarenhet av Linux - Är problemlösande, ansvarstagande och flexibel - Har svenskt medborgarskap, arbete med säkerhetsklassad information kommer att ske  Meriterande - Har erfarenhet av att jobba med brandväggar eller VPN-teknologier - Vill arbeta brett från hårdvara upp till applikationsdrift - Har erfarenhet av kundkontakt - Har engagemang vid sidan av skolan/arbetet Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Niklas Lindgren [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Nätverkstekniker

Har du goda kunskaper och tidigare arbetslivserfarenhet inom nätverk och vill arbeta i en ansvarsfull roll med duktiga kollegor? Då är det dig vi söker till detta omgående uppdrag hos en av våra kunder i Skåne. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som nätverkstekniker arbetar du med komplexa arbetsuppgifter, antingen inhouse eller ute hos kund. Ditt arbete kommer främst bestå av: - Managering av ett större Cisco Enterprise nätverk - Ansvar för IT-infrastruktur - Drifta, supportera och utveckla kundens nätverk - Övervakning av nätverk och utrustning - Dokumentation och rapporteringar Din profil och kvalifikationen För att lyckas i rollen som nätverkstekniker bör du ha: - Examen inom IT/nätverk - Minst 2 års arbetslivserfarenhet i rollen som nätverkstekniker - Erfarenhet av komplexa Ciscomiljör - Cisco CCNA-certifiering Tjänsten kräver att du har B-körkort och tillgång till egen bil. Ansökningar behandlas löpande så registrera gärna din ansökan redan idag! Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Carolina Jonsson +46 734159385 [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Erfaren drifttekniker

Nu söker vi dig som är drifttekniker och redo att ta dig an nya utmaningar i ett nytt uppdrag. För att klara av samt trivas i rollen som drifttekniker krävs det att du har tidigare erfarenhet inom området och är välbekant med de system och verktyg som används i det dagliga arbetet. Om du är eller har varit drifttekniker kan det mycket väl vara just dig vi letar efter till detta uppdrag hos en av våra kunder i Örebro. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss! Arbetsuppgifter Drift går att översätta i underhåll, där du i denna roll ansvarar för just underhåll av kundens servrar, interna infrastruktur och applikationer. Vidare hanterar du den dagliga driften av kommunikations- och informationssystem, programvara, maskinvara och annan IT-utrustning för att identifiera och förebygga incidenter och driftstörningar. Du kommer att administrera företagets IT-infrastruktur, övervaka och se till att förbindelser mellan användare och hårdvara/mjukvara upprätthålls. Arbetet är primärt operativt med organisationens datasystem och kringutrustning såsom applikationsservrar, databasservrar, webbservrar, datorer, skrivare och lagringsenheter – varför en bred teknisk kompetens och erfarenhet önskas. Du kommer konfigurera, installera, underhålla och uppgradera hård- och mjukvara och medverka i teamet med din kompetens i projekt rörande drift och infrastruktur. Din profil och kvalifikationen Det finns vissa krav vi sätter på den som ansöker till rollen vad gäller teknisk kompetens, men vi lägger också vikt vid hur du är som person i processen. Du förväntas ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det är precis i en sån roll som du trivs bäst. Du stimuleras av att vara med och förbättra processer och rutiner. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska - i både tal och skrift Kompetenskrav: - Du har tidigare arbetat i en strukturerad servicedesk i 2-3 år och har god kännedom om hur arbetsprocessen ser ut - Generell förståelse för större IT-infrastruktur - Active Directory - Windows Server - VMware - Microsoft 365 - Azure - Hantering av backup samt nätverk Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Peter Larsen +46734159362 [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Senior Teams-konsult till Göteborgs Stad

Vi söker en erfaren och engagerad teknisk konsult med expertis inom Microsoft Office-applikationer för att förstärka teamet på Intraservice hos Göteborgs Stad. Som teknisk konsult kommer du spela en avgörande roll i att stötta och driva införandet av nya arbetssätt i vår Office365-miljö, med särskilt fokus på MS Teams. Du kommer vara en nyckelperson i förändringsprojekt och fungera som sakkunnig för Office-applikationerna på olika plattformar.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter - Delta som projektmedlem i bolagskonsolideringsprojektet. - Operativt delta i migreringsarbetet under specifika helger, med sammanlagt 8 helger under 2024-2025. Det första migreringsarbetet planeras att äga rum den 25-26 maj. Observera att arbetet kan komma att förläggas till andra helger beroende på projektets behov. - Säkerställa daglig operativ drift tillsammans med övrig personal i O365-gruppen, framförallt gällande Teams-miljön. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som är självgående, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Att kunna arbeta flexibelt och anpassa sig till föränderliga arbetsförhållanden är en viktig egenskap för denna roll.   Erfarenheter och krav: - Minst 3 års erfarenhet av tekniskt arbete inom IT i stora driftsmiljöer (Enterprise) med fler än 2000 användare. - Dokumenterad erfarenhet från arbete med Microsofts 365-tjänster. - Senior nivå inom Powershell med djupgående kunskap och erfarenhet av att använda Powershell för att automatisera och hantera Microsoft 365-tjänster. - Senior nivå inom Teams med förmåga att hantera och konfigurera Teams-funktionalitet på en avancerad nivå. - Erfarenhet av migreringsverktyget Sharegate för att underlätta och effektivisera processen för data- och tjänstemigreringar. - Erfarenhet av tenant till tenant-migrering, inklusive förståelse för de unika utmaningar och krav som följer med denna typ av migreringar. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med modern teknik och vara delaktig i projekt som driver vår verksamhet framåt. Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och strävar efter att erbjuda en stimulerande arbetsplats där du ges möjlighet att växa och utvecklas i din roll. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som teknisk konsult inom Microsoft Office-applikationer, är detta en utmärkt möjlighet för dig. Ansök idag och bli en del av vårt team som arbetar för att forma framtidens arbetsmiljöer!   På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Mathias Gyllander +46 734159368 [email protected]

28 mars 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Exchange-specialist till Göteborgs Stad

Vi söker en erfaren och engagerad teknisk konsult med expertis inom Microsoft Office-applikationer för att ansluta till team på Intraservice hos Göteborgs Stad. I rollen som teknisk konsult kommer du att spela en central roll i att flytta IT-tjänster inom digital infrastruktur till Intraservice befintliga tekniska miljö. Du kommer att delta i förändringsprojekt och fungera som en expert för Office-applikationerna på olika plattformar.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter - Delta som projektmedlem i bolagskonsolideringsprojektet för att säkerställa en smidig övergång av IT-tjänster till Intraservice tekniska miljö. - Operativt delta i migreringsarbetet under specifika helger, med sammanlagt 8 helger under 2024-2025. Det första migreringsarbetet planeras att äga rum den 25-26 maj. Observera att arbetet kan komma att förläggas till andra helger beroende på projektets behov. - Säkerställa daglig operativ drift tillsammans med övrig personal i O365-gruppen, framförallt gällande Exchange-miljön. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som är självgående, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Att kunna arbeta flexibelt och anpassa sig till föränderliga arbetsförhållanden är en viktig egenskap för denna roll.   Erfarenheter och krav: - Minst 3 års erfarenhet av tekniskt arbete inom IT i stora driftsmiljöer (Enterprise) med fler än 2000 användare. - Dokumenterad erfarenhet från arbete med Microsofts 365-tjänster. - Senior nivå inom Powershell med djupgående kunskap och erfarenhet av att använda Powershell för att automatisera och hantera Microsoft 365-tjänster. - Senior nivå inom Exchange Online med förmåga att hantera och konfigurera Exchange-miljön på en avancerad nivå. - Erfarenhet av migreringsverktyget BitTitan för att underlätta och effektivisera processen för data- och tjänstemigreringar. - Erfarenhet av tenant till tenant-migrering, inklusive förståelse för de unika utmaningar och krav som följer med denna typ av migreringar. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med modern teknik och vara delaktig i projekt som driver vår verksamhet framåt. Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och strävar efter att erbjuda en stimulerande arbetsplats där du ges möjlighet att växa och utvecklas i din roll. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som teknisk konsult inom Microsoft Office-applikationer, är detta en utmärkt möjlighet för dig. Ansök idag och bli en del av vårt team som arbetar för att forma framtidens arbetsmiljöer!   På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Mathias Gyllander +46 734159368 [email protected]

28 mars 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Sharepoint-specialist till Göteborgs Stad

Vi söker en driven och erfaren teknisk konsult med kompetens inom digital infrastruktur och Microsoft Office-applikationer för att ansluta till teamet på Intraservice hos Göteborgs Stad. I rollen som teknisk konsult kommer du att spela en central roll i att flytta IT-tjänster inom digital infrastruktur till Intraservice befintliga tekniska miljö. Du kommer att delta i förändringsprojekt och fungera som en expert för Office-applikationerna på olika plattformar.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter - Delta som projektmedlem i bolagskonsolideringsprojektet för att säkerställa en smidig övergång av IT-tjänster till Intraservice tekniska miljö. - Operativt delta i migreringsarbetet under specifika helger, med sammanlagt 8 helger under 2024-2025. Det första migreringsarbetet planeras att äga rum den 25-26 maj. Observera att arbetet kan komma att förläggas till andra helger beroende på projektets behov. - Säkerställa daglig operativ drift tillsammans med övrig personal i O365-gruppen, framförallt gällande Sharepoint-miljön. Din profil och kvalifikationen Vi söker dig som är självgående, analytisk och har en stark problemlösningsförmåga. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Att kunna arbeta flexibelt och anpassa sig till föränderliga arbetsförhållanden är en viktig egenskap för denna roll.   Erfarenheter och krav: - Minst 3 års erfarenhet av tekniskt arbete inom IT i stora driftsmiljöer (Enterprise) med fler än 2000 användare. - Dokumenterad erfarenhet från arbete med Microsofts 365-tjänster. - Ska vara senior inom Powershell med djupgående kunskap och erfarenhet av att använda Powershell för att automatisera och hantera Microsoft 365-tjänster. - Ska vara senior inom SharePoint Online med förmåga att hantera och konfigurera SharePoints funktionalitet på en avancerad nivå. - Erfarenhet av migreringsverktyget Sharegate för att underlätta och effektivisera processen för data- och tjänstemigreringar. - Erfarenhet av tenant till tenant-migrering, inklusive förståelse för de unika utmaningar och krav som följer med denna typ av migreringar. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med modern teknik och vara delaktig i projekt som driver vår verksamhet framåt. Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och strävar efter att erbjuda en stimulerande arbetsplats där du ges möjlighet att växa och utvecklas i din roll. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som teknisk konsult inom Microsoft Office-applikationer, är detta en utmärkt möjlighet för dig. Ansök idag och bli en del av vårt team som arbetar för att forma framtidens arbetsmiljöer!   På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Mathias Gyllander +46 734159368 [email protected]

28 mars 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Systemingenjör i Access Management

Vår kund inom försvarssektorn expanderar sitt team och söker nu en System Engineer med passion för Access Management. Ditt arbete kommer att spela en avgörande roll i att effektivisera och säkra kundens IT-infrastruktur genom innovativa lösningar.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll hos vår kund i Linköping kommer du att vara en nyckelspelare i att bygga och implementera automationer för uppsättning och konfiguration av accessrelaterade komponenter, inklusive Boundary, Entra ID, CyberArk och Active Directory. Du kommer att arbeta nära kundens IT- och säkerhetsteam för att säkerställa en smidig och säker hantering av tillgångar i hela organisationen. Att kunna navigera i komplexa miljöer och ha en djup förståelse för nätverk och systemadministration är avgörande för att lyckas i denna roll. Dessutom är en bred förståelse för hur modern gitops IT fungerar viktigt. Din profil och kvalifikationen Den ideala kandidaten för denna position är en person med: - Grundläggande kunskaper inom nätverk och systemadministration - En allmän förståelse av modern gitops IT - Starka tekniska färdigheter och erfarenhet inom Ansible, Terraform, Python och/eller PowerShell, samt Active Directory - Erfarenhet av att arbeta med CyberArk och Entra ID är önskvärt - Djupgående kunskap i Ansible, Terraform, Python och/eller PowerShell - Erfarenhet av Active Directory - Erfarenhet av CyberArk och Entra ID - Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift   Meriterande kunskaper: - FastAPI, Hashicorp Vault, Kubernetes, Keycloak, Helm, och CI/CD (GitLab) kunskaper är starkt meriterande. - Erfarenhet av Hashicorp Boundary, Openstack, Saltstack är också fördelaktigt. Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

20 mars 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Senior tekniker till familjärt IT-bolag

Vill du vara en del av ett familjärt IT-bolag med högt i tak? Vill du arbeta med intressanta kunder och få möjlighet att arbeta brett med olika typer av IT-lösningar? Då kan detta vara något för dig! Vi söker en senior tekniker som är redo att ta sig an en bredd av olika tekniska utmaningar. Här kommer du att spela en central roll i vår kunds kärnverksamhet och samarbeta med både kollegor och kunder för att säkerställa smidiga, effektiva och driftssäkra IT-system. Du kommer att vara en del av ett växande företag med kontor i Mölndal och med kunder i Göteborgsområdet.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.  Arbetsuppgifter Ingen dag är den andra lik och här blir din förmåga att hantera komplexa tekniska utmaningar avgörande för kundens fortsatta framgång.    Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kan exempelvis bestå av att:  - Lösa generella IT-supportfrågor, serverdrift, nätverk, brandväggar, hantera Office 365-tjänster och bidra till utvecklingen av kundens supporthantering - Leda och strukturera upp arbetsflödet internt, delegera ansvar och se till att uppgifter blir lösta - Agera teknisk konsult ute hos kund och hjälpa kunden med IT-lösningar, drift och underhåll - Säkerställa säkra och högpresterande IT-miljöer med hjälp av företagets smarta molnlösningar   Till din hjälp har du dina kompetenta och erfarna kollegor som tillsammans arbetar för att lösa kundens problem. Din profil och kvalifikationen - Tidigare erfarenhet av en teknisk konsultroll eller motsvarande - Kunskap i Office 365, användarstöd, nätverk, brandväggar och support - God kommunikativ förmåga och vana att jobba självständigt - Körkort - Svenska och engelska   Som person är du prestigelös, ansvarstagande och har en egen motor. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.    Vi går igenom ansökningar löpande så välkommen med din ansökan redan idag!   Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Linda Åkesson +46 734 159 351 [email protected]

15 mars 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Linuxfantaster till Saab

Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga genom avancerad teknik och innovation? Vår kund Saab söker nu en senior och tre juniora engagerade LINUX-tekniker som vill vara nyckelspelare i deras team för att utveckla och förvalta tekniska tjänster som är kritiska för företagets verksamhet. Din roll kommer att vara avgörande för att säkerställa tillgängligheten, säkerheten och stabiliteten i Saabs system och digitala tjänster. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär Arbetsuppgifter Du kommer att spela en central roll i leverans- och supportflöden av IT-tjänster och bidra till att skapa en säker och effektiv IT-miljö för Saabs omfattande verksamhetsområden.    Exempel på arbetsuppgifter: - Standardisera, effektivisera och automatisera arbetssätt och system - Delta i teknikplattformens utvecklingsprojekt - Ingå i drift- och supportteamet för att utföra felsökningar och installationer - Hantera patchning och uppgraderingar av servermiljön - Säkerställa efterlevnad av gällande säkerhetskrav - Delta aktivt i teknikförbättringsarbeten Din profil och kvalifikationen Du är noggrann, serviceinriktad och trivs med att arbeta i team. Du drivs av att automatisera och effektivisera arbetssätt och har en ambition att ständigt förbättra. Du är kommunikativ och har en förmåga att samarbeta väl med olika typer av människor, både internt som externt.    Kraven ser olika ut beroende på vilka roll i teamet du söker. Nedan visas hur upplägget är tänkt: Senior tekniker – mer än 8 års arbetslivserfarenhet Junior tekniker – 1-3 års arbetslivserenhet   Vi söker dig som: - Har en god teknisk bakgrund och kompetens samt Linuxerfarenhet - Besitter kunskaper i scriptspråk såsom Bash eller Python - Har ett säkerhetstänk kring automatiserad konfigurationsstyrning - Har ett stort teknikintresse och är uppdaterad med den senaste tekniken och branschutvecklingen - Har mycket goda egenskaper i svenska och engelska – i båda tal och skrift - Innehar B-körkort (placeringsort är Linköping men resor i tjänsten kan förekomma)   Önskvärd/meriterande kompetens: - Red Hat - USE Manager eller liknande verktyg - Kunskap i Ansible, Docker och Kubernetes - Härdning av system   Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Detta kan innebära krav på svenskt medborgarskap för vissa säkerhetsklassificerade roller. Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.   Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

8 mars 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Business Controller - digital utveckling och affärsförbättring

Är du en passionerad och analytisk Business Controller med ett starkt intresse för digitalisering och automatisering? Då har du kommit till rätt ställe! Vi söker en engagerad individ som vill vara en central del av vårt dynamiska team, där öppenhet och ordning råder. Här får du chansen att inte bara följa och förklara företagets ekonomiska utveckling utan också vara med och forma dess framtid. Vi är ett dynamiskt team som värdesätter öppenhet, ordning och reda. Som en central aktör i teamet kommer din roll att innebära att följa, förklara och påverka vår ekonomiska utveckling. Tillsammans kommer vi att koordinera och utveckla Centrics finansiella rapportering, beslutsstöd samt de vanliga processerna inom controlling. Vi kan erbjuda kontorsplats i moderna lokaler med central belägenhet i Sundbyberg, Göteborg eller Oslo. Du rapporterar till Finance Manager Nordics som utgår från vårt kontor i Göteborg. Arbetsuppgifter I din roll kommer du att ha en central position där du analyserar och följer upp vårt företags verksamhet och resultat. Vi söker dig som verkligen vill förstå resultaten och har förmågan att sätta dig in i olika affärsprocesser. Du trivs med att stödja verksamheten i deras dagliga arbete genom utbildning, allmän finansiell information och systemstöd. Detta är en klassisk controllertjänst med en twist. Det unika är att du kommer att arbeta i en koncern med 13 nordiska företag och en nederländsk ägarstruktur. Din profil och kvalifikationen För att passa in i denna roll måste du vara engagerad och nyfiken samt inte vara rädd för att säga vad du tycker. Du kommer att arbeta med att förändra och utveckla både affärs- och administrativa processer, så det är viktigt att du är bekväm med detta. Du har relevant universitetsutbildning och tänker alltid digitalt först!   Det är viktigt för oss att du: - Har erfarenhet inom finans och controlling - Är nyfiken och intresserad av att följa och påverka företagets resultat - Kan anpassa dig till olika affärsprocesser - Trivs med att vara en resurs och stödja verksamheten i ditt dagliga arbete   Meriterande: - Erfarenhet från bemannings- eller konsultbranschen - Erfarenhet av Cognos Controller och Power BI, Tableau eller Qlik Sense   Centric är ett av Nordeuropas största privatägda företag, och därför är det viktigt att du behärskar engelska muntligt och skriftligt, samtidigt som du inte är rädd för de nordiska språken, då mycket kommunikation också kommer att ske med kollegor i Sverige. "Svorsk" är vårt andraspråk på Centric. Digitala möten fungerar bra, men ersätter inte fysiska möten och vi ser gärna att den största delen av arbetstiden spenderas på kontoret. Resor kommer att vara en del av arbetet. Vad vi erbjuder Hos oss är inga kontorsdörrar stängda, och vi har en öppen kultur och dialog. På Centric har vi stort fokus på en bra arbetsmiljö och hög trivsel - vi sätter dig först. Vi är en trygg arbetsgivare, med goda ramar och förmåner för våra anställda. Dessutom kan vi erbjuda goda möjligheter för kompetensutveckling, flexibel arbetstid och arbetsplats. Om du är redo för en spännande utmaning i en inspirerande arbetsmiljö och vill vara engagerad och göra en skillnad i vår grupp, ser vi fram emot att få träffa dig! Ansök gärna redan idag, eftersom urval och intervjuer sker löpande. Om du har några frågor kan du kontakta Finance Manager Nordic, Maria Kärrberg på +46709604797 eller Head of HR Sofia Greijer på +4733571797.

8 mars 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024