Finanskonsult

Sök bland 25 lediga jobb som Finanskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

ICAI certified Charted Accountant

Experience: 20+ Years Certification: Chartered Accountant (CA) - India About Us: We are a leading financial consulting firm dedicated to providing expert financial advice and services to our diverse clientele. We are seeking a highly experienced and certified Chartered Accountant to join our team as a Certified Financial Consultant. The ideal candidate will bring over two decades of experience in the financial sector and possess a deep understanding of the Indian financial landscape. Key Responsibilities: Financial Advisory Services: Provide strategic financial advice to clients on a range of financial matters including investments, tax planning, and wealth management. Develop tailored financial plans that meet clients' specific needs and objectives. Risk Management: Identify potential financial risks and develop strategies to mitigate them. Conduct regular reviews of clients' financial status to ensure alignment with their goals. Taxation: Offer expert advice on tax planning and compliance. Ensure clients are up-to-date with the latest tax regulations and laws. Auditing: Conduct thorough audits of clients' financial statements. Ensure compliance with statutory and regulatory requirements. Financial Reporting: Prepare and review financial reports for accuracy and compliance. Provide insights and recommendations based on financial data analysis. Client Management: Build and maintain strong relationships with clients. Act as the primary point of contact for all financial-related queries and issues. Training and Mentoring: Mentor junior staff and provide training on best practices in financial management. Stay updated with the latest industry trends and share knowledge with the team. Qualifications and Skills: Chartered Accountant (CA) certification from ICAI (Institute of Chartered Accountants of India). 20+ years of experience in financial consulting, auditing, taxation, and risk management. Proven track record of delivering high-quality financial advisory services. In-depth knowledge of Indian financial regulations, tax laws, and compliance requirements. Strong analytical and problem-solving skills. Excellent communication and interpersonal skills. Ability to manage multiple clients and projects simultaneously. Proficiency in financial software and tools.

8 juli 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
AML-analytiker under sommaren till storbank via EY

Söker du sommarjobb? För dig som intresserar dig för administration och analys samt vill utveckla din förståelse för AML och KYC finns nu möjligheten att söka tjänsten hos storbank och EY. Välkommen in med din ansökan då vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för kunds räkning AML-analytiker till en storbank. Du kommer bli en viktig del av en grupp vars syfte är att garantera att arbeta för att motverka penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet. För att trivas i denna roll tror vi att du är en tävlingsmänniska som alltid strävar efter att "beat yesterday". Vidare tror vi att du är orädd, hungrig och tycker om att arbeta i team. Om detta låter som en beskrivning av dig tror vi att det är precis dig vi söker! Viktigt: För denna tjänst kommer det krävas en kreditupplysning samt utdrag ur belastningsregistret. Du väljer "kontroll av egan uppgifter", vänligen beställ 2 st belastningsregister direkt i samband med att du söker tjänsten här! Du erbjuds: - Detta ger dig en fantastisk möjlighet att få en god insikt i hur arbete med KYC och AML fungerar. - Tjänsten kommer att inledas med en period för introduktion och utbildning av kunniga kollegor som kommer finnas som stöd under hela projektet. - Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande VI SÖKER DIG SOM - Kan starta med kort varsel - Möjlighet att arbeta heltid från och med nu till sista augusti - Har en avslutad eller pågående universitets examen inom ekonomi - Har goda kunskaper i Office-paketet. - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket så väl tal som skrift, då utredningsunderlagen samt kontakten med kunderna sker på dessa språk ut mot kunder. Det är meriterande om du har - Har tidigare erfarenhet inom AML - Har tidigare erfarenhet inom bank För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Resultatinriktad - Driven - Orädd - God samarbetsförmåga Om du tror att ovan kvalifikationer och personliga egenskaper stämmer in på dig kan du vara den vi söker. Uppdraget kommer börja med en gedigen introduktion där du erbjuds all utbildning och alla verktyg som arbetet kräver. Det enda du behöver ha med dig är en positiv inställning, en vilja att ständigt bli bättre samt en förmåga att arbeta som en team player. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

3 juli 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
AML-analytiker till storbank via EY

Vi söker dig som vill få meriterande erfarenheter på en av Sveriges största banker och som trivs med att arbeta efter tydligt uppsatta mål. Vi kräver ingen tidigare erfarenhet utan tror att rätt personliga egenskaper och ett stort driv är det som krävs för att göra ett bra jobb. Ansök till tjänsten redan idag, urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Tillsammans med EY (Ernst & Young) söker vi nu två konsulter för ett spännande uppdrag som AML-analytiker på en av Sveriges största banker. I rollen som AML-analytiker kommer du tillsammans med ett sammansvetsat team arbeta med att motverka penningtvätt genom att hantera olika ärenden som kommer in. Uppdraget kräver ingen tidigare erfarenhet eller eftergymnasial utbildning utan vi tror att egenskaper som ett stort målfokus, en stark samarbetsvilja och en god analytisk förmåga är det viktigaste för att kunna prestera. Du kommer bli anställd av Academic Work och arbeta som konsult på en storbank där EY projektleder alla team på uppdraget. För att kunna påbörja uppdraget kommer vi att kräva ett utdrag ur belastningsregistret och vi ber dig därför att beställa hem två stycken utdrag redan idag. Du finner instruktioner till hur man beställer hem utdragen på polisens hemsida, klicka här för att komma dit. Som ett sista steg i processen kommer vi även utföra en kreditupplysning på de kandidater som blivit erbjudna uppdraget. Du erbjuds - Ett meriterande och samhällsnyttigt uppdrag inom penningtvätt på en av Sveriges största banker - Ett utökat kontaktnät med värdefulla kontakter inom både storbanken, EY samt Academic Work - Breddade erfarenheter inom bank, och mer specifikt inom AML, som just nu är ett område där efterfrågan på kompetensen och tidigare erfarenhet är hög - En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Arbeta i team med tydligt uppsatta mål där syftet är att säkerställa att banken inte används för penningtvätt eller finansiering av terrorism * Analysera och granska information i olika privat- och företagkundsärenden VI SÖKER DIG SOM - Har möjlighet att börja i augusti - Har en avslutad gymnasial utbildning inom ekonomi - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, detta då båda språk kan komma att användas i ärendena Det är meriterande om du har - Har tidigare erfarenhet inom AML - En avslutad universitetsutbildning inom ekonomi eller juridik För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Resultatinriktad * Driven * Orädd * God samarbetsförmåga Om du tror att ovan kvalifikationer och personliga egenskaper stämmer in på dig kan du vara den vi söker. Uppdraget kommer börja med en gedigen introduktion där du erbjuds all utbildning och alla verktyg som arbetet kräver. Det enda du behöver ha med dig är en positiv inställning, en vilja att ständigt bli bättre samt en förmåga att arbeta som en team player. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

2 juli 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Bli vår nästa stjärna inom nätverk!

Nu söker vi en nätverkstekniker till Stockholms innerstad. Tjänsten börjar som konsultuppdrag men tanken är att anställningen senare ska gå över till kunden. Kunden levererar säkra kommunikationsnätverk och intrångsdetektering för samhällsviktiga aktörer, företag och privatpersoner. Du kommer att få möjligheten att fortsätta utveckla din kompetens inom olika områden och tillhöra en organisation som är under utveckling och tillväxt. Som konsult på Centric får du självklart en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som nätverkstekniker kommer du att att arbeta med kvalificerad installation av nätverk till några av Nordens mest dynamiska och snabbväxande industriföretag. Du kommer att arbeta med nätverkssupport där du kommer att ingå i ett team där ni tillsammans supporterar företagets fälttekniker. Din profil och kvalifikationen Som person tror vi att du har passion för nätverk och digital säkerhet. Du tar stort ansvar för ditt arbete, är driven och vill lösa de problem som uppstår. Du drivs av att lära dig mer inom cybersäkerhet/informationssäkerhet och är intresserad av att utbilda dig själv under lågintensiva perioder samt snabbt tempoväxla när ett digital angrepp är ett faktum. Krav - Minst ett års erfarenhet av digitala nätverk - Har kunskaper i CCNA - Flytande i svenska och engelska Meriterande - Erfarenhet av att vara i serverhallar och arbete i servermiljö - Ingående förståelse för Linux Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

2 juli 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Supporttekniker med ansvar för systemförvaltning

Till ett uppdrag hos en kund i centrala stockholm söker vi nu en supporttekniker med med ansvar för systemförvaltning. Kunden är ett fastighetsbolag och är ledande inom specialfastigheter för utbildning och forskning. Deras verksamhet utvecklar och förvaltar fastigheter för universitet och högskolor med huvudfokus på utbildnings- och forskingsverksamhet. Tjänsten börjar som ett kunsultuppdrag men planen är att anställningen går över till kunden senare. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i centrala Stockholm som supporttekniker med ansvar över Uppsala och Umeå. Detta sker både självständigt och tillsammans i ett team med andra supporttekniker. Du kommer att ha kollegor som sitter i Göteborg som du har kontinuerlig kontakt med och planerar tillsammans med. Arbetsresor till Västerås eller Uppsala kan förekomma. Din profil och kvalifikationen För att passa i rollen har du minst fyra-fem års erfarenhet av IT-support och har en gedigen personlighet som trivs med att arbeta självständigt och att lösa komplexa ärenden. Du brinner för att ge service och har en förmåga att driva dina egna processer framåt. Krav - Mycket goda kunskaper i M365 och Officepaketet - Goda kunskaper i Active Directory - Erfarenhet av konfiguration, felsökning och support - Serviceminded - Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska – i både tal och skrift Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

2 juli 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Nätverkstekniker till snabbväxande IT-bolag

Brinner du för nätverk och kommunikation och tycker om att följa den senaste tekniken? Vågar du utmana kunder med ny teknik och nya tekniska lösningar? I takt med att vår kund växer, söker de nu förstärkning till deras konsultteam inom Infrastruktur och Nätverk. Vi söker dig som är senior nätverkstekniker som vill bli deras stjärna inom området. Område: Solna Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Tjänsten inleds som konsultuppdrag med ambitionen att gå över till kund. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som senior nätverkstekniker kommer du att arbeta med bland annat routing, switching, brandväggar, MPLS och trådlösa nät. Du kommer även att designa och konfigurera lösningar från grunden samt agera rådgivare inom nätverk. Utöver detta förekommer dokumentation. Du kommer att tillhöra ett team som idag består av sju personer som alla arbetar inom nätverk och infrastruktur. Din profil och kvalifikationen För att trivas i rollen tycker du om och drivs av att ge bra service och arbeta hårt mot både individuella och gemensamma mål. Du är samarbetsvillig, tycker om att arbeta i team samt är flexibel i ditt förhållningssätt. Stundtals är tempot mycket högt och kan variera från dag till dag, därför är det viktigt att du är bra på att hantera tempoväxlingar och gillar approachen att man hugger i när och var det behövs. Vi söker dig med minst 10 års erfarenhet som nätverkstekniker och som är van vid drift av större, komplexa nät inom Cisco. Du är van att designa och konfigurera lösningar från grunden. Vidare har du ett stort tekniskt intresse, är självgående och stresstålig. I ditt arbete kommer du att ta stort eget ansvar och kommer att arbeta självständigt och i grupp. Du tillför ny energi och är en god lagspelare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att passa för rollen behöver du ha flera kompetenser inom: - Ciscos produkter (till exempel ISE, Meraki, WLC och Nexus) - Breda och djupa kunskaper om nätverk och säkerhet - Erfarenhet som konsult och rådgivare inom området nätverk - Routingprotokoll som OSPF och BGP - HPE/Arubas produkter - Routing (advanced), switching, trådlösa nät - Brandväggar - MPLS Har du även erfarenhet av följande så är det meriterande: - Outsourcing - Cloud (Azure, AWS) - PPS projektmodell Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller [email protected].

2 juli 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Nätverkstekniker som är redo för nästa steg? Se hit!

Nu söker vi en nätverkstekniker till ett uppdrag hos en av de ledande leverantörerna av molnbaserade IT-tjänster i Norden. Företaget arbetar med den senaste tekniken och du kommer ha enorma möjligheter att utvecklas och själv få forma din framtid. Du kommer att bli en del av företaget som bidrar till bättre IT-lösningar som gör skillnad för kunderna. Tjänsten inleds som konsultuppdrag med ambitionen att anställningen ska gå över till kunden. Som konsult på Centric får du självklart en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som nätverkstekniker kommer du att vara en del av Operationsteamet. Tillsammans med dina kollegor i teamet kommer ni att ansvara för support, felsökning och incidenthantering av företagets nät, kommunikations- och säkerhetstjänster för kunderna. Du kommer att arbeta huvudsakligen med förändringar och felavhjälpning och få arbeta med Fortinet, Cisco och fysiska datacenter. Du kommer att få möjligheten att utveckla dina tekniska kunskaper inom bland annad routing, switchning, brandväggsfiltrering, VPN-tunnlar, VPN-klienter, trådlösa nätverk och WAN förbindelser. Du kommer att få arbeta i ett riktigt härligt team av kollegor som stöttar och utvecklar varandra. Beredskap och jour kan förekomma i tjänsten. Din profil och kvalifikationen Vi ser gärna att du har 1-3 års erfarenhet som nätverkstekniker och är redo för nästa steg. Vi värdesätter din förmåga och vilja att utvecklas och att du har ett brinnande intresse för teknik. Du har även kunskap inom routing, switchning, nätverkssäkerhet och brandväggar. Krav - Praktiskt erfarenhet av brandväggen Checkpoint - TCP/IP - VPN - BGP Meriterande - Cisco - Fortinet Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

2 juli 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Senior nätverkstekniker

Har du goda kunskaper och tidigare arbetslivserfarenhet inom nätverk och vill arbeta i en ansvarsfull roll med goda utvecklingsmöjligheter? Då är det dig vi söker! En av våra kunder behöver hjälp. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på sin karriär. Arbetsuppgifter Som senior nätverkstekniker arbetar du med komplexa arbetsuppgifter, antingen inhouse eller ute hos kund. Ditt arbete kommer främst bestå av: - Drifta, supporta, förändra och utveckla kundens datanätverk - Ta hand om nätverksinstallationer från ax till limpa - Konfigurera switchar och routrar - Bygga långsiktiga goda relationer till kravställare och kunder - Designa lösningar och hantera större tekniska implementeringar - Dokumentation och rapporteringar - Övervakning av nätverk och utrustning Din profil och kvalifikationen För att lyckas i rollen som senior nätverkstekniker bör du ha: - Examen inom IT/nätverk - Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet som nätverkstekniker - Erfarenhet av komplexa nätverksmiljöer - Behärskar svenska i både tal och skrift - Arbetslivserfarenhet av trådlös infrastruktur - Erfarenhet av komplexa Ciscomiljöer Meriterande kunskaper - IT-säkerhet i komplexa nätverksmiljöer - CCNA/CCNP-certifieringVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

2 juli 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Systemadministratör inom Linux / UNIX

På uppdrag av en av våra kunder i Stockholm söker vi dig som vill arbeta med systemadministration inom Linux / UNIX i några av Sveriges största och mest intressanta Linuxmiljöer. Företaget har flera tjänster att fylla och kan se en plats för både dig som är i början av din Linux/UNIX-karriär och dig med längre erfarenhet! Tjänsten blir en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos vår kund. Arbetsuppgifter I rollen som Linux/UNIX systemadministratör kommer du mestadels att sitta ute hos kunder och vara delaktig i arbetet med att driva och utveckla deras IT-miljöer. Bland kunderna finns företag med både tusentals och tiotusentals maskiner i sina miljöer. Tack vare miljöernas storlek finns det goda möjligheter för dig att utvecklas i den riktning du själv vill och att få chans att arbeta med det som just du tycker är roligt. Tjänsten erbjuder dig möjligheten att lära dig mycket inom Linux/UNIX-området och hitta vilken inriktning du känner är intressant för din utveckling. Det finns möjlighet till relevanta certifieringar och vidareutbildning på ett sätt som passar dig. Kanske trivs du bäst med att lära från en kollega, eller via självstudier och laboration. Din gruppledare hjälper dig hitta vad som passar bra för dig. Du kommer arbeta med många kompetenta tekniker med olika specialistområden och är du nyfiken och framåt finns alla möjligheter att utvecklas både som person och i rollen som tekniker. Som konsult får du närheten av ett småföretag men kan arbeta i miljöer med storföretagsbudget. Du kommer att tillhöra ett mindre team som har olika specialistkunskaper inom Linux-/UNIX-området. Då man arbetar som konsult så ses man inte varje dag men en gång i månaden samlas gruppen över en lunch – där får man ett naturligt forum för att utbyta kunskaper och tankar men även för att få information och bara träffas och ha trevligt. Utöver dessa månadsträffar finns det alltid möjlighet att ta hjälp av varandra om något dyker upp. Din profil och kvalifikationen Du som söker tjänsten som systemadministratör har utbildning inom Linuxområdet och har arbetat minst några år inom området och därigenom har skaffat dig kunskaper om Linux/UNIX i produktionsmiljöer. Det är meriterande om du har kompetens inom följande: - Ansible, Puppet, Salt eller motsvarande - Scriptning/programmering - Postgresql, mariadb, ldap - Jenkins eller mostvarande - Git, mercurial, svn eller motsvarande Du kommunicerar dagligen både skriftligt och muntligt på engelska varför det är ett krav att du behärskar språket väl. Du har ett stort tekniskt intresse och gillar att arbeta med den senaste tekniken och hänga med i branschens utveckling.   Vad vi erbjuder Företaget är verksamt inom flera olika affärsområden och deras grundpelare har alltid varit IT-konsultation. Det är där de har sin primära affärsverksamhet, med bred kompetens inom alla delar av IT-området, från supportpersonal till IT-arkitektur. Företaget grundades 2005 och har 15 år i branschen. De har stadigt vuxit och expanderat snabbt, med fem gasellutmärkelser under bältet, många nöjda kunder och en konsultstab som växer för varje månad. Att känna delaktighet, engagemang och flexibilitet i sitt arbete samt att få jobba med utvecklande uppdrag är viktiga nycklar till trivsel på arbetsplatsen och därför är det något de satsar mycket på. Du har möjlighet till snabb utveckling och chans att höja din kompetens inom relevanta områden. Man jobbar främst med längre uppdrag och kunderna är oftast medelstora och stora bolag med spännande miljöer i teknisk framkant. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

2 juli 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Systemadministratör inom Linux

Vi söker nu en erfaren (senior) systemadministratör inom Linx som kommer att ansvara för kundens systemmiljö; servrar, klienter, lagring. Det kan vara antingen på fysisk maskinvara eller handla om virtuella Data Center. Rollen omfattar installation, konfiguration, underhåll och felsökning av operativsystem, tjänster, program och maskinvara på både servrar och klienter. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga vidare på sin karriär. Start: omgående Varaktighet: tillsvidare Plats: Kista Anställning: heltid Arbetsspråk: svenska och engelska Arbetsuppgifter - Installera, Konfigurera och underhåll olika Linux-distributioner som Ubuntu, CentOS, RHEL, Debian som används i Enterprise-område - Installera, konfigurera, underhålla och felsökning olika systemtjänster som DNS, RADIUS, NTP, DHCP, LDAP, MySQL, MariaDB, PHP, Apache, Nginx, Puppet, Ansible, NAS, SAN, EMC, NMS-system - Installera, konfigurera och underhåll olika Linuxprogram som behövs i Telecom Enterprise-miljö. Olika ansökan om IMS och Radio som inte är Ericsson Node-baserad. - Utveckla en infrastruktur för att ge stöd till alla affärskrav och utföra regelbunden felsökning på system för att lösa alla problem - Planera, föreslå och implementera olika system för automatisering - Hårdvaruinventering - Servicelager - Dokumentera olika system så att det är förståeligt för andra och hålla den dokumentationen uppdaterad - Tätt samarbete med STS Stockholmsgrupper, som Network Team, IMS Team och Radio Team Din profil och kvalifikationen - Erfarenhet av Linux-servrar i virtualiserade miljöer - Erfarenhet av Linux-servrar i Klustermiljöer - Erfarenhet av Puppet och Ansible - Stark problemlösning och kommunikationsförmåga - Erfarenhet av MySQL och / eller MariaDB - Mycket goda kunskaper inom Shell, Perl och / eller Python skriptVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

2 juli 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024