Finanskonsult

Sök bland 45 lediga jobb som Finanskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

IT-konsult till Onestep IT

Är du en erfaren och driven IT-tekniker som trivs med att leverera service i världsklass? Vill du vara en del av ett framgångsrikt team och växa med ett expanderande företag? Då är detta din chans att bli en del av Onestep IT och ta nästa steg i din karriär!   Tjänsten är en direktrekrytering, så anställningen blir direkt hos Onestep IT i Örebro. Arbetsuppgifter I rollen som IT-konsult på Onestep IT kommer du att vara en nyckelspelare i deras team, med ansvar för att stödja och utveckla kunders IT-miljöer.   Du kommer att: - Sköta installation, drift och underhåll av IT-system, inklusive Windows Server och Microsoft 365 - Konfigurera nätverksinfrastruktur som brandväggar, switchar och trådlösa nätverk - Utföra felsökning och support för att säkerställa systemens drift och säkerhet - Leda projekt för utveckling och förbättring av IT-system hos kunder - Arbeta onsite för att bygga starka kundrelationer och direkt förbättra kundens IT-lösningar Din profil och kvalifikationen För att lyckas i rollen som IT-konsult hos Onestep IT ser vi att du har erfarenhet inom området samt en stor passion för att leverera högkvalitativ service till kunderna. Du bör ha en fullgod gymnasieutbildning samt minst ett par års erfarenhet inom områden som serverdrift, nätverk och säkerhetslösningar.   Du bör också ha kunskaper inom: - Microsoft Exchange och molntjänster som Office/Microsoft 365 - Erfarenhet av Windows server och övriga funktioner i domänmiljö - PC (gärna även Mac kunskap) - Erfarenhet av konfigurering av brandväggar, switchar och trådlösa nätverk - Goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift samt innhav av B-körkort   Meriterande: - Kunskap inom virtualisering såsom Hyper-V och/eller VMware - Powershell och Certifieringar från Microsoft eller andra relevanta certifieringar - Som person är du: - Självgående, lyhörd och ansvarstagande - Passionerad och med ett genuint intresse för kundernas behov - Pålitlig och strukturerad med ett arbetssätt som präglas av ordning och reda - Förtroendeingivande och relationsskapande - Villig att utvecklas och öppenhet för att ta till dig nya kunskaper och färdigheter Vad vi erbjuder På Onestep IT är du mer än bara en del av ett team. Här är öppenhet, låg prestige och ett stort servicehjärta viktigt. Vi erbjuder dig en unik möjlighet att växa professionellt i en roll där du kontinuerligt kan utveckla dina tekniska färdigheter samtidigt som du har stora möjligheter att ta egna initiativ och påverka din arbetssituation.   Våra förmåner är utformade för att stödja både din professionella och personliga utveckling. Friskvårdsbidrag, förmånlig tjänstebil. Flexibiliteten i att planera din egen tid och vecka bidrar till en balanserad arbetsmiljö. Sociala aktiviteter samt teambuilding bidrar till en stark gemenskap och en arbetsplats där vi verkligen trivs tillsammans.   På Onestep IT får du arbeta i en bred och tekniskt övergripande roll där du inte bara utför ditt arbete, utan också bidrar till att forma det. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team där du kommer att vara en viktig del i att driva vår verksamhet framåt.   Onestep IT är ett växande konsultbolag med fokus på att erbjuda skräddarsydda IT-lösningar till mindre och medelstora företag i Karlskoga och Örebro med omnejd. Expertisen omfattar allt från drift och support till implementering av avancerade IT-lösningar. Med en stark inriktning på att erbjuda de bästa lösningarna inom IT strävar Onestep I efter att skapa mervärde för sina kunder och underlätta deras verksamhet. Peter Larsen +46734159362 [email protected]

16 april 2024
Sista ansökan:
16 juli 2024
IAM-specialister inom olika nivåer

Till ett uppdrag hos en kund inom försvarsmakten i Linköping söker vi er som vill ta chansen att bli en del av ett banbrytande team inom Identity and Access Management! Vi letar efter entusiastiska individer som vill vara med och forma framtidens säkerhetslösningar.   Som konsult hos Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att skapa värdefulla erfarenheter genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef stöttar dig i din professionella utveckling, där du konstant kan växa med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt chans att bygga på din karriär inom IT. Arbetsuppgifter Vi bygger ett team som spänner över hela spektrat från nyfikna nybörjare till djupt erfarna specialister, alla med ett gemensamt mål: att förvalta, utveckla och säkerställa robusta Identity and Access Management-system. Från att finjustera befintliga system till att banbryta med nya lösningar, kommer ditt arbete att vara kritiskt för att hålla våra klienters digitala identiteter säkra och tillgängliga.   Arbetsuppgifterna inkluderar: - Systemförvaltning: Övervaka och underhålla IAM-system för optimal prestanda och säkerhet - Problemhantering: Identifiera och lösa problem relaterade till system och säkerhet - Uppdateringar och Förbättringar: Genomföra systemuppdateringar och bidra till kontinuerliga förbättringar av IAM-processerna - Användaradministration: Hantera användaridentiteter och åtkomst, säkerställa rättigheter och behörigheter Din profil och kvalifikationen Vi söker individer som delar vår passion för teknik och säkerhet. Oavsett var du befinner dig i din karriär, har vi en roll för dig att växa in och göra skillnad. Idealiskt är du en flexibel och initiativrik person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och är beredd att ta sig an utmaningar.   Teamkomposition som efterfrågas: - Två medelnivå specialister (4-8 års erfarenhet): Erfarenhet av att arbeta med IAM-lösningar, kapabla att ta ett större ansvar och leda delprojekt. - Två seniora specialister (9+ års erfarenhet): Djupgående expertis inom IAM, med omfattande kunskaper om strategi, ledning och teknisk innovation. Varav en ska kunna ta ansvar och leda teamet.   Profil och kvalifikationer som efterfrågas: - Erfarenhet av IAM som tjänst/funktion: Erfarenhet av att arbeta med IAM-lösningar, särskilt inom områdena IGA (Identity Governance and Administration) verktyg såsom Microsoft Identity Manager, One Identity m.fl. - Tekniska kunskaper: Stark kompetens inom Powershell, serverinfrastruktur, SQL, Azure, samt förståelse för katalogtjänster som Active Directory, LDAP, SAML, OAuth, OIDC, Single Sign-On och Federation. - Systemadministration: Erfarenhet av systemadministration för Idman, inklusive underhållsuppgifter som uppgraderingar och patchar. - Problemhantering: Förmåga att effektivt hantera incidenter, buggar och att arbeta enligt sprintlistor för agilt arbete.   Uppdraget omfattas av försvarssekretess vilket sätter kvar på arbete på plats fem dagar i veckan. Säkerhetsprövningssamtal och bakgrundskontroll kommer att genomföras. Svenskt medborgarskap är ett krav. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

11 april 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
IAM-team - från uppkommande talanger till branschexperter

Till ett uppdrag hos en kund inom försvarsmakten i Linköping söker vi er som vill ta chansen att bli en del av ett banbrytande team inom Identity and Access Management! Vi letar efter entusiastiska individer som vill vara med och forma framtidens säkerhetslösningar.   Som konsult hos Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att skapa värdefulla erfarenheter genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef stöttar dig i din professionella utveckling, där du konstant kan växa med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt chans att bygga på din karriär inom IT. Arbetsuppgifter Vi bygger ett team som spänner över hela spektrat från nyfikna nybörjare till djupt erfarna specialister, alla med ett gemensamt mål: att förvalta, utveckla och säkerställa robusta Identity and Access Management-system. Från att finjustera befintliga system till att banbryta med nya lösningar, kommer ditt arbete att vara kritiskt för att hålla våra klienters digitala identiteter säkra och tillgängliga.   Arbetsuppgifterna inkluderar: - Systemförvaltning: Övervaka och underhålla IAM-system för optimal prestanda och säkerhet - Problemhantering: Identifiera och lösa problem relaterade till system och säkerhet - Uppdateringar och Förbättringar: Genomföra systemuppdateringar och bidra till kontinuerliga förbättringar av IAM-processerna - Användaradministration: Hantera användaridentiteter och åtkomst, säkerställa rättigheter och behörigheter Din profil och kvalifikationen Vi söker individer som delar vår passion för teknik och säkerhet. Oavsett var du befinner dig i din karriär, har vi en roll för dig att växa in och göra skillnad. Idealiskt är du en flexibel och initiativrik person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och är beredd att ta sig an utmaningar.   Teamkomposition som efterfrågas: - En junior specialist (1-3 års erfarenhet): Nyutexaminerad eller med några års erfarenhet, ivrig att lära och växa inom IAM. - Två medelnivå specialister (4-8 års erfarenhet): Erfarenhet av att arbeta med IAM-lösningar, kapabla att ta ett större ansvar och leda delprojekt. - En senior specialist (9+ års erfarenhet): Djupgående expertis inom IAM, med omfattande kunskaper om strategi, ledning och teknisk innovation.    Profil och kvalifikationer som efterfrågas: - Erfarenhet av IAM som tjänst/funktion: Erfarenhet av att arbeta med IAM-lösningar, särskilt inom områdena IGA (Identity Governance and Administration) verktyg såsom Microsoft Identity Manager, One Identity m.fl. - Tekniska kunskaper: Stark kompetens inom Powershell, serverinfrastruktur, SQL, Azure, samt förståelse för katalogtjänster som Active Directory, LDAP, SAML, OAuth, OIDC, Single Sign-On och Federation. - Systemadministration: Erfarenhet av systemadministration för Idman, inklusive underhållsuppgifter som uppgraderingar och patchar. - Problemhantering: Förmåga att effektivt hantera incidenter, buggar och att arbeta enligt sprintlistor för agilt arbete.   Uppdraget omfattas av försvarssekretess vilken sätter kvar på arbete på plats fem dagar i veckan. Säkerhetsprövningssamtal och bakgrundskontroll kommer att genomföras. Svenskt medborgarskap är ett krav. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

11 april 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024
Junior Linuxtekniker inom IT-verktygsförvaltning och utveckling

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Linköping söker vi en engagerad och tekniskt kunnig linuxspecialist för rollen som förvaltare och utvecklare av IT-verktyg. Denna roll är en spännande möjlighet för dig som är passionerad om Linux och IT-säkerhet, och som vill ta nästa steg i din karriär genom att arbeta med utmanande projekt inom en högteknologisk och säkerhetskritisk miljö.    Som konsult hos Centric får du inte bara en trygg anställning utan även möjligheten att skapa värdefulla erfarenheter genom uppdrag hos våra kunder. Din dedikerade konsultchef stöttar dig i din professionella utveckling, där du konstant kan växa med nya färdigheter och kunskaper. Det är en utmärkt chans att bygga på din karriär inom IT. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att ha det övergripande ansvaret för att hantera affärsmässiga krav från interna kunder och anpassa verksamhetsprocesser därefter. Detta innefattar en rad uppgifter såsom förvaltning, felsökning, rättning och uppdatering av system. Med din kunskap kommer du även att få möjligheten att bidra i IT-projekt som syftar till att implementera nya tekniska lösningar, samt att vara en del av ett förvaltningsteam med fokus på system- och informationssäkerhet.   Arbetsuppgifterna inkluderar: - Förvaltning och utveckling av IT-verktyg med fokus på Linux-baserade system - Hantering av affärsmässiga krav och anpassning av verksamhetsprocesser - Aktiv deltagelse i IT-projekt för implementering av nya tekniska lösningar - Medverkan i förvaltningsteam för att säkerställa system- och informationssäkerhet Din profil och kvalifikationen Denna roll kräver en kandidat som inte bara är tekniskt kompetent inom Linux, utan också har förmågan att effektivt kommunicera och samarbeta med interna kunder för att möta deras affärsmässiga behov. Idealiskt är du en flexibel och initiativrik person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och är beredd att ta sig an utmaningar kopplade till förvaltning och utveckling av system.    Profil och kvalifikationer som efterfrågas: - Minst 1-2 års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med Linux-system - Du är en driven individ som trivs med att arbeta i team och har förmågan att ta egna initiativ - Förmåga att tala och skriva obehindrat på svenska och engelska - Stark i att identifiera, analysera och lösa tekniska problem   Meriterande: - Erfarenhet av Atlassian, Git, Kubernetes, Docker, Jenkins och Python - Kunskap i verktyg för automatisering och CI/CD-processer - Uppdraget omfattas av försvarssekretess. Säkerhetsprövningssamtal och bakgrundskontroll kommer att genomföras. Svenskt medborgarskap är ett krav Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Adam Ahlberg +46734159373 [email protected]

11 april 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024
Relationship Associate (RA), Nordics to Citi Commercial Bank - Hybrid

Builds relationships with client network and operational teams, becoming a key contact for internal requests/problem escalation and resolution. Helps clients to access Citi’s global network, locating local coverage and product support across the globe. Provide day-to-day banking support to the bankers. Primary point of contact for onboarding, work on customer due diligence / KYC for new to bank clients as well as existing client base and handle documentation related to client on-boarding Close co-ordination with Operations, AML and ICG Partners on the KYC renewal process, with focus on supporting the firm’s goal of achieving its KYC deliverables. Ensure KYC and AML controls are in place for all new client requirements, through the established process and lead any control or remediation requirements relating to the produce space Support account strategies by developing an institutional understanding of the client, eg; their treasury model and philosophy, funding model and cash management strategy and help build an efficient, productive and strong relationship. Responsible for driving deals through CRM, initiate CRM workflow for account opening and other Treasury & Trade Solution (TTS) products, all support and documentation related escalations and wider implementation ensuring ramp up of revenue from deals implemented. Co-ordinate / manage account structures - assist with account opening/closing and ensure correct liquidity structure to meet client needs. Works as an integral part of the Banking Team and leads efforts to maintain and fine-tune the client’s existing Product Solutions. Work with billing team if/when pricing issues arise, Channels Services, Citidirect, CitiConnect etc Develop relationships with clients and assist with routine payment and credit queries, confirmation of support, problem escalation. Handle queries on other TTS products e.g. cards, receivables, liquidity structures, trade finance products, Wordlink, security account etc Shares regulatory; market; product updates with the client Manage existing base of key client relationships for transaction level support. Close co-ordination with CSG Network / Product partners, Credit Risk management Services (CRMS) and the Documentation Unit (DCU) for credit line set up and availment, ensuring that approvals obtained are in line with requirements under the Risk Policy and ensure timely resolution of data exceptions (facility excess or unmatched transactions). Provide support where necessary for the coordination of RFP’s Prepare facility; exposure and relationship data as requested by bankers. At annual review time, co-ordinate with the CSG network to review global facilities, and help make recommendations for potential changes/reductions Work in partnership with Trade Implementations for the issuance and associated documentation for Guarantee’s/LC’s Assist bankers in the co-ordination of ad-hoc regulatory/data review exercises, and help with data clean-up exercises, making the necessary facility adjustments where appropriate Basic understanding of key commercial banking processes & solutions, including Transactional Banking, FX, Trade, Treasury, Working Capital Management and Lending products. Work collaboratively with other Commercial Banking sector teams. Share best practice across teams in order to deliver ‘best in class’ relationship management to new and existing clients.

10 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Investor Relations Specialist

We are seeking a dynamic and experienced Investor Relations Specialist to join our start up ventures. Investors Relations specialist play a crucial role in managing communication between a company and its investors, share holdes, analysts and other stake holders. Their primary objective is to ensure transparency, build trust and foster positive relationship with the investment community. Skills and Qualifications: Strong communication and interpersonal skills Relationship-building and networking skills Knowledge of financial markets and investment analysis Strategic thinking and problem-solving abilities Bachelor's degree in finance, accounting, business, or related field As a Investor relations Specialist, one has to do the folowing responsibilities Financial Communication: Prepare and disseminate financial reports, earnings releases, and other disclosures to investors and analysts. Provide analysis and interpretation of financial results to help stakeholders understand the company's performance and prospects. Strategic Planning: Collaborate with senior management to develop and execute the company's investor relations strategy. Identify opportunities to enhance shareholder value and improve the company's market perception. Provide insights into market trends, competitor activities, and investor sentiment. Shareholder Relations: Manage communications with existing shareholders and prospective investors. Address shareholder inquiries, concerns, and feedback in a timely and professional manner. Assist in organizing shareholder meetings, including annual general meetings and special events. Investor Feedback Analysis: Gather and analyze feedback from investors, analysts, and other stakeholders to identify areas for improvement and enhance investor relations strategies. Provide insights into investor sentiment, perceptions, and expectations. A career in Investor Relations offers the opportunity to play a strategic role in shaping the perception of a company in the investment community and contributing to its long-term success.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Junior nätverkstekniker

Är du intresserad av nätverk och tycker om att supportera andra? Som junior nätverkstekniker kommer du att arbeta med konfigurering av routrar och switchar, support och utveckling av nätverk samt fungera som stöd för användare. Du kommer få utveckla dina tekniska kunskaper samt hålla en löpande dialog med andra tekniker. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare. Arbetsuppgifter I rollen som junior nätverkstekniker kommer du att arbeta med felsökning, supportering och analys av tekniska ärenden. De tekniska ärendena är av olika svårighetsgrad och omfattning, vilket erbjuder dig att utveckla din problemlösningsförmåga. Själva ärendet hämtar du från ett ärendehanteringssystem, telefon och mail, som du sedan löser efter bästa förmåga.  Din profil och kvalifikationen - Eftergymnasial utbildning inom nätverk - Behärskar svenska och engelska flytande - Du har arbetat som nätverkstekniker i minst 1 år Vi tror att du som söker tjänsten är en riktig problemlösande och tycker det är kul att supportera andra med ett trevligt bemötande i din vardag. Du tycker det är roligt att arbeta i team och lära dig från dina kollegor samt dela med dig av dina egna erfarenheter. Det är meriterande om du har arbetat i en teknisk kundtjänstroll tidigare och har vana att skapa ett förtroende hos användarna. Du bör känna till Active Directory, ha goda kunskaper i Windows 7 och 10, Exchange, Outlook. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
3rd line supporttekniker som vill ta nästa steg

Har du erfarenhet av att arbeta som 3rd line suppporttekniker och vill ta nästa steg i din IT-karriär? Då kan vi på Centric hjälpa dig att ta nästa steg och axla roller som bland annat systemadministratör, Junior Databasadministratör eller digital workplace ansvarig hos en mängd olika företag och myndigheter runt om i Stockholm. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Exempel på roller: Systemadministratör En systemadministratör, även känd som sysadmin, är en IT-professionell som ansvarar för att hantera och underhålla en organisations datorsystem och nätverksinfrastruktur. Deras huvudsakliga uppgift är att säkerställa att dessa system fungerar smidigt, effektivt och säkert. En systemadministratör spelar en viktig roll i att hålla organisationens IT-infrastruktur i gott skick och säkerställa att användarna kan arbeta effektivt och säkert. Rollen kan variera beroende på organisationens storlek och krav, och sysadmin kan specialisera sig inom specifika områden som nätverk, säkerhet eller databaser, beroende på organisationens behov. Databasadministratör En databasadministratör, ofta förkortad som DBA, är en IT-professionell som specialiserar sig på att hantera och underhålla databaser inom en organisation. Deras huvudsakliga uppgift är att säkerställa att databaser fungerar korrekt, är optimerade för prestanda och hålls säkra. Databasadministratörer spelar en kritisk roll i att säkerställa att organisationens data är korrekt och tillgängligt när det behövs. De måste ha en god förståelse för databasteknik, säkerhet och prestandaoptimering. Rollen kan variera beroende på den specifika databastypen och organisationens behov, och DBA kan specialisera sig inom relationella databaser, NoSQL-databaser eller andra databasteknologier. Din profil och kvalifikationen - Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med 2nd eller 3rd line support - Har kunskaper inom serveradministration i en blandad IT-miljö - Har mycket goda kunskaper i Azure AD - Lång erfarenhet av djupare felsökning av klienter och servrar - Har grundläggande kunskaper och intresse för databaslagret - Har erfarenhet av att hantera brådskande ärenden och incidenter i ett ärendehanteringssystem Meriterande - Körkort - Ansvarat för onboarding av ny personal - Har vana att driva interna projekt i en Servicedesk Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller [email protected].

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Nätverkstekniker till snabbväxande IT-bolag

Brinner du för nätverk och kommunikation och tycker om att följa den senaste tekniken? Vågar du utmana kunder med ny teknik och nya tekniska lösningar? I takt med att vår kund växer, söker de nu förstärkning till deras konsultteam inom Infrastruktur och Nätverk. Vi söker dig som är senior nätverkstekniker som vill bli deras stjärna inom området. Område: Solna Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Tjänsten inleds som konsultuppdrag med ambitionen att gå över till kund. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som senior nätverkstekniker kommer du att arbeta med bland annat routing, switching, brandväggar, MPLS och trådlösa nät. Du kommer även att designa och konfigurera lösningar från grunden samt agera rådgivare inom nätverk. Utöver detta förekommer dokumentation. Du kommer att tillhöra ett team som idag består av sju personer som alla arbetar inom nätverk och infrastruktur. Din profil och kvalifikationen För att trivas i rollen tycker du om och drivs av att ge bra service och arbeta hårt mot både individuella och gemensamma mål. Du är samarbetsvillig, tycker om att arbeta i team samt är flexibel i ditt förhållningssätt. Stundtals är tempot mycket högt och kan variera från dag till dag, därför är det viktigt att du är bra på att hantera tempoväxlingar och gillar approachen att man hugger i när och var det behövs. Vi söker dig med minst 10 års erfarenhet som nätverkstekniker och som är van vid drift av större, komplexa nät inom Cisco. Du är van att designa och konfigurera lösningar från grunden. Vidare har du ett stort tekniskt intresse, är självgående och stresstålig. I ditt arbete kommer du att ta stort eget ansvar och kommer att arbeta självständigt och i grupp. Du tillför ny energi och är en god lagspelare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att passa för rollen behöver du ha flera kompetenser inom: - Ciscos produkter (till exempel ISE, Meraki, WLC och Nexus) - Breda och djupa kunskaper om nätverk och säkerhet - Erfarenhet som konsult och rådgivare inom området nätverk - Routingprotokoll som OSPF och BGP - HPE/Arubas produkter - Routing (advanced), switching, trådlösa nät - Brandväggar - MPLS Har du även erfarenhet av följande så är det meriterande: - Outsourcing - Cloud (Azure, AWS) - PPS projektmodell Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller [email protected].

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Bli vår nästa stjärna inom nätverk!

Nu söker vi en nätverkstekniker till Stockholms innerstad. Tjänsten börjar som konsultuppdrag men tanken är att anställningen senare ska gå över till kunden. Kunden levererar säkra kommunikationsnätverk och intrångsdetektering för samhällsviktiga aktörer, företag och privatpersoner. Du kommer att få möjligheten att fortsätta utveckla din kompetens inom olika områden och tillhöra en organisation som är under utveckling och tillväxt. Som konsult på Centric får du självklart en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som nätverkstekniker kommer du att att arbeta med kvalificerad installation av nätverk till några av Nordens mest dynamiska och snabbväxande industriföretag. Du kommer att arbeta med nätverkssupport där du kommer att ingå i ett team där ni tillsammans supporterar företagets fälttekniker. Din profil och kvalifikationen Som person tror vi att du har passion för nätverk och digital säkerhet. Du tar stort ansvar för ditt arbete, är driven och vill lösa de problem som uppstår. Du drivs av att lära dig mer inom cybersäkerhet/informationssäkerhet och är intresserad av att utbilda dig själv under lågintensiva perioder samt snabbt tempoväxla när ett digital angrepp är ett faktum. Krav - Minst ett års erfarenhet av digitala nätverk - Har kunskaper i CCNA - Flytande i svenska och engelska Meriterande - Erfarenhet av att vara i serverhallar och arbete i servermiljö - Ingående förståelse för Linux Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024