Försäkringsspecialist

Sök bland 10 lediga jobb som Försäkringsspecialist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Föräkringsspecialist / administratör

Nu söker vi dig som är försäkringsspecialist eller försäkringsadministratör för ett konsultuppdrag till en av våra kunder i Stockholm. Konsultuppdraget är på heltid och startar 25 mars 2024, uppdraget sträcker sig sedan i ett år. Har du flera års erfarenhet som försäkringsspecialist och är redo för ett nytt uppdrag? Då kan det här vara någonting för dig! Om tjänsten I rollen kommer du att hantera utbetalningar av försäkringar inom liv och pension. Kunden genomgår idag en transformationsprocess och kommer att byta system under året som kommer, du som konsult kommer du att direkt ingå i ett tvärfunktionellt team som ansvarar för att migrera till det nya systemet Lumera. Den initiala migreringen kommer att fokusera på kundens avtalsområde. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta både administrativt arbete inom utbetalningar och deltagande i projektarbetet för transformationen till Lumera. Detta är en spännande möjlighet att vara delaktig i både den dagliga linjeadministrationen och den övergripande strategiska processen för att implementera Lumera-systemet. Vem är du? Vi ser att du som söker rollen har/är: • 4-8 års erfarenhet inom aktuellt område • Har hög kompetens inom området, kanske har du arbetat med Lumera tidigare • Ledaregenskaper och erfarenhet av ledarskap • Har erfarenhet av att arbeta självständigt Vidare noterar vi att du besitter egenskaper som ödmjukhet, förmåga att samarbeta och nyfikenhet. Dessutom är du noggrann och har förmågan att vara flexibel i olika situationer. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

1 mars 2024
Sista ansökan:
7 mars 2024
Försäkringsspecialist/administratör till försäkringsbolag

Har du minst 4 års erfarenhet inom området? Här erbjuds du en roll där du får arbeta med administration inom utbetalning och projektarbete i företagets transformation till systemet Lumera. Låter det passande till dina erfarenheter? Då råder vi dig att läsa vidare och skicka in en ansökan idag! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en försäkringsspecialist/administratör vår kund, ett kundägt försäkringsbolag som gång på gång fått utmärkelser inom kundnöjdhet och sitt hållbarhetsarbete. Denna tjänst är placerad på företagets kontor i Stockholm. För denna roll kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara utbetalningar av försäkringar inom liv och pension. Kunden står inför en transformation att successivt byta system till Lumera och du kommer att direkt ingå i ett tvärfunktionellt team som ska migrera till systemet. Dina egenskaper För att lyckas i denna roll söker vi någon som har arbetat i systemet Lumera och är trygg i sin kompetens inom området. Samtidigt är du nyfiken och vill ständigt lära dig nya saker. Du är en ödmjuk lagspelare som tycker om att hjälpa andra och som gärna leder och lär ut dina kunskaper. Vidare är du ytterst noggrann, flexibel och kan arbeta självständigt. Är det dig vi beskriver? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: 4-8 år erfarenhet och djup kompetens inom aktuellt område Flerårig erfarenhet av administration i liv och pensionssystem Arbetat i systemet Lumera Språk - Mycket god förmåga att kommunicera på engelska i både tal och skrift Meriterande: Om man varit med om migrering av system Kompetens inom bokföring Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 12 månader. Start 2024-03-25. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg, du når henne via [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34464 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

1 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Försärkingsspecialist till välkänt försäkringsbolag

Bli en del av vår kunds dedikerade team som försäkringsspecialist inom Liv och Pension med fokus på Lumera. Du kommer att spela en central roll hos och få vara med på en förändringsresa. Låter detta som något för dig? In med din ansökan idag! OM TJÄNSTEN Vi söker för kunds räkning en försäkringsspecialist inom Liv och Pension Lumera. Du kommer att jobba med administration av utbetalningar av försäkringar inom liv och pension. Då vår kund står i en transformation att successivt byta system till Lumera är tanken att direkt ingå i ett tvärfunktionellt team som ska migrera till systemet Lumera. Migreringen kommer först att ske inom Avtalsområdet För att trivas hos vår kund söker vi dig med ödmjukhet, laganda och nyfikenhet för att ständigt lära sig nya saker. Dessa egenskaper är avgörande för att trivas och bidra till teamet. VI SÖKER DIG SOM - Flera års dokumenterad erfarenhet inom liv och pension - Flerårig erfarenhet av administration i liv och pensionsystem - Kunskap i systemet Lumera Det är även meriterande om du: - Har varit med om migrering av system - Besitter kompetens inom bokföring Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

1 mars 2024
Sista ansökan:
1 april 2024
Försäkringsspecialist/administratör

Vi på Future People söker en försäkringsspecialist / administratör till vår kund i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! I rollen kommer du arbeta med administration av utbetalningar av försäkringar inom liv och pension. Då vår kund står i en transformation att successivt byta system till Lumera är tanken att direkt ingå i ett tvärfunktionellt team som ska migrera till systemet Lumera. Krav för tjänsten: - Djup kompetens och flerårig erfarenhet inom liv och pension. - Arbetat i systemet Lumera. - Flera års erfarenhet av administration inom liv och pensionssystem. - Flytande i svenska och engelska. - Lång erfarenhet av att dokumentera handlingar. Meriterande för tjänsten: - Erfarenhet av migrering av system. - Erfarenhet av bokföring. För tjänsten är det viktigt att du kan arbeta självständigt och att du kan ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt att du kan leda en mindre grupp. Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: Heltid till den 25/2-2025 Start: 25/3-2024 Sista ansökningsdagen: 6/3-2024 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

29 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Försäkringsspecialist sökes omgående - Stockholm

Dina arbetsuppgifter Vi letar efter en specialist inom försäkringar och administration av liv- och pensionsförsäkringar för vår kund. Uppdragets fokus ligger på att hantera utbetalningar av försäkringar inom liv och pension. Kunden planerar att gå med i ett tvärfunktionellt team som migrerar till Lumera-systemet som en del av systemtransformationen. Först kommer migreringen att fokusera på avtalsområdet. Personliga egenskaper • Intresserad av att lära sig nya saker • Samarbetar bra med andra • Visar ödmjukhet • Uppmärksam på detaljer • Anpassningsbar • Självständig Krav • Omfattande erfarenhet av att skapa dokumentation • Betydande expertis och långvarig erfarenhet inom liv- och pensionsområdet • Erfarenhet av att arbeta i Lumera-systemet • Lång erfarenhet av administrativa uppgifter inom liv- och pensionssystem • Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift Meriterande • Fördelaktigt att ha deltagit i systemmigrering • Meriterande med kunskaper inom bokföring Tillträde och ansökan Uppgradsstart: 2024-03-25 Uppdragsslut: 2025-02-25 Sista ansökningsdagen: 2024-03-06 Ort: Stockholm Kontaktperson: +46 790 06 27 11 Urval och intervjuer sker löpande! Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

29 februari 2024
Sista ansökan:
6 mars 2024
ADMINISTRATÖR / FÖRSÄKRINGSSPECIALIST

Arbetsuppgifter Vi söker nu en Försäkringsspecialist till vår välkända kund inom försäkringsbranschen i Stockholm. I rollen kommer du arbeta med administration av utbetalningar av försäkringar inom liv och pension. Då vår kund står i en transformation att successivt byta system till Lumera är tanken att direkt ingå i ett tvärfunktionellt team som ska migrera till systemet Lumera. Migreringen kommer först att ske inom Avtalsområdet. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är både ett svenskt försäkringsbolag och bank. De finns runt om i Sverige och har sitt huvudkontor i Stockholm. Om en öppen arbetskultur där mångfald, jämställdhet och miljö är viktiga frågor för dig så kommer du att trivas hos denna uppdragsgivaren. Kvalifikationer - Du har djup kompetens och flerårig erfarenhet inom liv och pension. - Du har arbetat i systemet Lumera. - Du har flerårig erfarenhet av administration i liv och pensionssystem. - Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. - Meriterande: Erfarenhet av migrering av system. - Meriterande: Kompetens inom bokföring. Personliga egenskaper Du förstår vikten av att dokumentationen sker på korrekt sätt, därav är du både noggrann och ansvarstagande. Du tycker om att hjälpa andra, ställer gärna upp som support till kollegor och är flexibel. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start enligt överenskommelse och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-03-25 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

29 februari 2024
Sista ansökan:
28 mars 2024
Försäkringsspecialist/administratör med Lumerakompetens, konsult 12 mån

Vi söker för vår kunds räkning en Försäkringsspecialist/administratör inom Liv och Pension med Lumerakompetens.  Uppdraget löper på 1 år och startar i mars eller enligt överenskommelse.Arbetsbeskrivning Administration av utbetalningar av försäkringar inom liv och pension. Då kunden står inför en transformation att successivt byta system till Lumera är tanken att konsulten skall direkt ingå i ett tvärfunktionellt team som ska migrera till systemet Lumera. Migreringen kommer först att ske inom Avtalsområdet. Arbetet kommer ske både i linjen med administration inom utbetalning och projektarbete i transformation till Lumera. Nödvändiga färdigheter - Minst 4 års yrkeserfarenhet som försäkringsadministratör- Ödmjuk- Lagspelare- Nyfiken (vill lära sig nya saker)Meriterande färdigheter - Erfarenhet av att jobba i Lumera- Tycker om att hjälpa och stötta sina kollegor - Noggrannhet - FlexibelSpråkMycket god förmåga att kommunicera på engelska i både tal och skrift.

29 februari 2024
Sista ansökan:
30 mars 2024
Finansinspektör med fokus på konsumentskyddsfrågor

Brinner du för konsumentskydd och försäkring? Har du erfarenhet av frågor relaterade till compliance/regelverk/risk/revision eller motsvarande inom finansiell sektor? Då kan det här vara jobbet för dig! Om jobbet Som finansinspektör på avdelningen Försäkringstillsyn arbetar du i huvudsak med konsumentskyddsfrågor, så som tillsyn av försäkringsföretagens produktutveckling och förmedling av försäkringar som konsumenter har behov av. Du deltar i arbetet med att identifiera och bedöma konsumentskyddsrisker samt deltar i undersökningar och fördjupade analyser samt i den löpande tillsynen. Internationellt konsumentskyddsarbete inom det europeiska samarbetet och arbete med regelutveckling kan också förekomma. Utöver arbetet med konsumentskyddsfrågor har du även tillsynsansvar över försäkringsföretag. I rollen samarbetar du med och har kontakt med andra områden och avdelningar inom FI, företag under tillsyn liksom med den europeiska försäkrings- och tjänstepensionsmyndigheten, branschorganisationer och andra myndigheter såsom Konsumentverket. Du tillhör avdelningen Försäkringstillsyn som har ansvar för att samordna tillsynen av försäkringsföretagen och för konsumentskydds- och hållbarhetsfrågor. Din utbildning och erfarenhet Vi söker dig som • har akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik • har erfarenhet av frågor relaterade till compliance/regelverk/risk eller liknande inom finansiell sektor alternativt med revision av finansiella företag • uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du                                                                   • tidigare har arbetat inom försäkringsområdet • har erfarenhet av att arbeta med och/eller utveckla försäkringsprodukter • tidigare erfarenhet av distribution och rådgivning av försäkringar. Om dig I det här jobbet behöver du • bidra till ett gott samarbete • planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt • driva ditt arbete framåt och ta beslut inom ditt ansvarsområde • ta egna initiativ. Om oss Finansinspektionen (FI) bidrar till ett stabilt finansiellt system, välfungerande marknader, en hållbar utveckling och ett högt skydd för konsumenter. Vi erbjuder dig att arbeta med samhällsviktiga uppgifter, där du är med och påverkar den finansiella marknaden. På FI arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. Vår arbetsplats ligger centralt i Stockholm. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans. För mer information om vår organisation: https://www.fi.se/sv/om-fi/organisation/ Bra att veta Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen. Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetspsykologiska tester ingår i rekryteringsprocessen. På FI arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och utvecklas. Läs mer om hur det är att jobba på FI och vad vi erbjuder:  https://www.fi.se/sv/om-fi/lediga-jobb/vi-erbjuder/ En anställning på FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen. Sök jobbet Välkommen med din ansökan som ska innehålla cv, personligt brev och relevanta intyg eller examensbevis. Vi avböjer all hjälp med rekrytering och annonsering.  Anställningsform: Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid Kontaktperson: Daniel Lundin, enhetschef, 08-408 984 57 Sista ansökningsdag: 2024-03-18

26 februari 2024
Sista ansökan:
18 mars 2024
Produktspecialist Boende till Dina Försäkring AB

Har du mångårig erfarenhet av produktutveckling inom sakförsäkring? Är du en analytisk, strukturerad och kommunikativ person som gillar att arbeta både självständigt och i samarbete med andra? Vill du vara en del i ett försäkringsbolag i stark tillväxt fas? Då kan du vara den produktspecialist för Boende som vi söker till Dina Försäkringar! Arbetsbeskrivning I rollen som Produktspecialist arbetar du med att ta fram, utveckla och förvalta våra produkter och villkor inom boende, båt och resa. Du kommer vara delaktig i vår tillväxtresa så det är en förutsättning att du tycker om att tänka nytt och ha stort driv för framdrift. Du kommer vara delaktig i hela kedjan från idé till att produkten når kunden. Dina närmsta kollegor är Produktansvarig boende och våra aktuarier, samt övriga kollegor inom avdelningen Produkt Privat där Motor, Person och Djur även ingår. Du kommer även ha ett nära samarbete med kollegorna inom Kommunikation & Webb samt Utveckling & IT. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten: - Underhålla och utveckla våra produkter, villkor och riskurvalsregler samt tjänster inom boende, båt och resa utifrån beslutade affärsplaner och strategier. - Arbeta proaktivt med justeringar så att våra erbjudanden är konkurrenskraftiga, attraktiva och relevanta. - Vara ett stöd till organisationen, framför allt sälj och skador, i produkt- och villkorsfrågor, samt planera och genomföra produktutbildningar, både digitalt och fysiskt. - Utifrån förändringar i försäkringsprodukter, erbjudandet och tjänster se till att relevant information uppdateras och både internt och externt. - Genomföra utredningar och analyser av egna samt inkomna idéer och förbättringsförslag kopplat till framför allt produkt och villkor samt delta i projekt samt driva och delta i utvecklingsuppdrag. - Fortlöpande konkurrensbevakning, omvärldsbevakning och vara uppdaterad om utvecklingen, dels inom branschen, dels inom lagstiftning kopplat till boendeprodukterna. - Skriva krav och acceptanstesta i samband med produktutveckling. Kvalifikationer och egenskaper Du är resultatorienterad, analytisk, noggrann och har fokus på lösning och leverans samtidigt som du är kommunikativ och trivs med att samarbeta med andra. Du är relationsskapande och pedagogisk då det i rollen ingår att stötta verksamheten i villkorsfrågor och hålla produkt- och villkorsutbildningar. Vidare har du stort affärsfokus utifrån våra beslutade strategier och affärsplaner och även förmågan att tänka utanför ramarna. Det är viktigt att vara prestigelös och ha både ett diplomatiskt förhållningssätt i arbetet samtidigt som du kan ta dig fram genom att vara tydlig och agera med pondus när så krävs. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi och/eller juridik, men du kan likväl ha förvärvat dig motsvarande kunskaper genom din yrkesroll. Du har djupa kunskaper och mångårig erfarenhet av produktutveckling inom sakförsäkring, värdefullt om det är inom boendeförsäkring. Härtill har du arbetat med krav och acceptanstester kopplat till produktutveckling. Det är meriterande om du har erfarenhet av andra privatprodukter så som båt eller arbetat med försäljning eller skadereglering av boendeförsäkring eller annan sakförsäkring. Om företaget Dina Försäkringar är en grupp lokalt förankrade, kundägda försäkringsbolag med 250 års historia. Hos oss är beslutsvägarna korta, utvecklingstakten hög och möjligheterna att påverka stora. Vår vision är att ge hela Sverige trygghet i vardagen och mod att investera i en hållbar framtid. Det gör vi genom att förstå kundernas vardag, tänka nytt, vara nära och finnas till för våra kunder när de behöver oss. Och det uppskattas. För fjärde året i rad har vi branschens nöjdaste kunder i flera kategorier enligt Svenskt Kvalitetsindex och vår Mäklardisk har fått utmärkelser för bland annat bästa service. Vårt engagemang i lokalsamhället är stort och vi stöttar föreningar, kulturevenemang och skadeförebyggande insatser över hela landet. Dina Försäkring AB ägs av de övriga försäkringsbolagen i federationen och är både en serviceorganisation och ett försäkringsbolag. Hos oss får du möjlighet att arbeta brett och påverka din egen utveckling i fräscha lokaler, med gym och gruppträningsmöjligheter, ett stenkast från slottet på Skeppsbron 2 i Stockholm. Utöver att skapa hög trivsel bland kollegorna genom gott samarbete och ett prestigelöst förhållningssätt tror vi på balans mellan arbete och privatliv varför vi tillämpar en hybrid arbetsmodell. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/%20), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/%20), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt I denna rekrytering samarbetar Dina Försäkringar med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Margaretha Palmbäck på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! LI-MP1 administration

19 februari 2024
Sista ansökan:
18 mars 2024
Skadereglerare till Skandia

Arbetsbeskrivning I rollen som skadereglerare kommer du självständigt att hantera och bedöma ärenden utifrån gällande försäkringsvillkor och rutiner. Du kommer att ha många kundkontakter och nära samarbete med övriga kollegor i teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: Skadereglera inom specifikt försäkringsområde vilket innefattar både kundkontakt och administration/handläggning Samla in underlag, utreda och bedöma ärenden Hantera kundkontakter via telefon och digitala kanaler Säkerställa att skaderegleringen sker i enlighet med gällande regelverk Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Kvalifikationer och egenskaper Du som söker är intresserad av ständig variation och utveckling. Har ett stort engagemang för kunden och analytisk förmåga. Arbetet innebär att du möter människor i svåra situationer så viktigt att vara bekväm och trygg i att fatta egna beslut och agera på ett positivt och kundvänligt sätt. Samtidigt är du en lagspelare som gärna tar hjälp och löser problem tillsammans med andra. Det är viktigt att du är engagerad, motiverad, strukturerad och tar ansvar för din egen utveckling. Du behöver ha en hög servicekänsla och ett empatiskt förhållningssätt för att kunna ge kunden det allra bästa bemötandet. Vi ser att du som söker även har: Meriterande med relevant erfarenhet av skadereglering Meriterande med medicinsk bakgrund Intresse för att tolka villkor och medicinska handlingar Erfarenhet av kvalificerad administration God kommunikativ förmåga både muntligen och skriftligen Om företaget - Skandia hjälper deras kunder att ta beslut här och nu. För ett tryggt och rikt liv - Skandia satsar på långsiktiga investeringar som ger en stabil och hållbar tillväxt - Genom deras förebyggande hälsoarbete är dom med och bidrar till ett friskare Sverige Skandia har erbjudit människor ekonomisk trygghet i mer än 160 år - Skandia vet att det är lönsamt att förutse och förebygga. Skandia skapar trygghet för generationer. Du erbjuds Ett nytt fräscht kontor i centrala Göteborg Försäkringsbolag i framkant med goda utvecklingsmöjligheter Tillhöra ett team med hög kompetens där kunden står i fokus Närvarande konsultchef via Amendo Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/%20), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/%20), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Emelie Nordblad, [email protected]. Start för tjänsten är omgående. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

3 oktober 2023
Sista ansökan:
21 mars 2024