Förvaltningsassistent

Sök bland 5 lediga jobb som Förvaltningsassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Förvaltningsassistent - sommarvikariat

Botrygg är ett privat bygg-och fastighetsbolag som inriktar sig på hyres- och bostadsrätter samt samhällsfastigheter. Vi förvaltar mer än 3500 lägenheter och ett trettiotal samhällsfastigheter. Såväl byggnation som förvaltning sker i egen regi med egen personal. Botrygg är verksamma i Linköping, Stockholm, Uppsala, Norrköping, Göteborg och Örebro. Vi är övertygade om att nöjda medarbetare ger goda resultat. Vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats som våra anställda kan rekommendera till andra, en arbetsplats där de anställda känner trygghet och delaktighet och där medarbetarna utvecklas professionellt och intellektuellt. Många olika personligheter, roller och bakgrunder behövs och vi är övertygade om att olikheter främjar kreativitet och kvalitet. Vi är certifierade som ett Great Place to Work. Om tjänsten I övergripande drag handlar rollen som förvaltningsassistent om att vara en viktig servicefunktion för förvaltningsverksamheten. I rollen ansvarar man för att: • hantera och följa upp serviceanmälningar  • beställa varor och anmäla reklamationer till leverantörer • beställa nycklar till kunder  • hantera informationsutskick och nyhetsbrev till kunder  • administrera taggar samt system för tvättstugor och porttelefoni  Du är en del av ett förvaltningsteam där andra förvaltningsassistenter, områdesförvaltare och fastighetsskötare ingår.  Om dig Vi ser att du som söker tjänsten har en eftergymnasial utbildning inom fastighet, bygg eller ekonomi. Du har kännedom om lagar och bestämmelser inom bygg -och/eller fastighetsområdet. Du har även en naturlig fallenhet för service och tycker om att träffa nya människor och bygga relationer. Du har en vana av att arbeta med digitala arbetsverktyg. Du trivs med att hantera flera ansvarsområden samtidigt och arbeta i en verksamhet med högt tempo. Tidigare erfarenhet av fastighetsbranschen och/eller fastighetsförvaltning är meriterande. Du har en naturlig fallenhet för service och tycker om att träffa nya människor och bygga relationer. Som person är du initiativtagande och bra på att kommunicera och kan uttrycka dig i såväl tal som skrift på både svenska och engelska. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.   Ansökan Tjänsten är ett sommarvikariat, aktuella veckor är 26-33. Inkom med din ansökan senast 12 maj. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!  Tillträde enligt överenskommelse. Fast månads- eller timlön enligt överenskommelse. Vid anställning kommer vi ta en kreditupplysning samt stämma av mot belastningsregistret. Välkommen med din ansökan! Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering.

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Förvaltningskoordinator med uthyrningsansvar till Markaryd

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Är du en driven person som har tidigare erfarenhet av fastighetsbranschen? Har du dessutom siktet inställt på att komma till en arbetsplats med engagerade kollegor? Då kan du vara den vi söker till rollen som förvaltningskoordinator i Markaryd. Sök redan idag, urval sker löpande! Om tjänsten Det här är jobbet för dig som gillar att skapa relationer, hitta lösningar och skapa resultat. Arbetet är mycket varierande då du dels ansvarar för uthyrningen, men även stöttar förvaltarna och deltar i det bosociala arbetet för att öka hyresgästernas trivsel och trygghet. Du kommer ha daglig kontakt med hyresgäster och arbeta aktivt med att bistå med stöd och administrativ hjälp på kontoret. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Arbeta med annonsering av lediga lägenheter Förbesiktningar Boka in och genomföra visningar Hjälpa till med in- och utlämning av samtliga nycklar/passagebrickor samt upprätthålla nyckelregister Kontakt med befintliga hyresgäster och leverantörer Ta emot och hantera synpunkter från hyresgäster Vara behjälplig vid bosociala - och marknadsaktiviteter Bemanna områdeskontoret vid gällande öppettider Bistå teamet med administrativa uppgifter Representera och vara ansiktet utåt för Victoriahem Tillsammans med övriga i teamet bidra till att utveckla det bosociala arbetet i bostadsområdet Din profil Vi söker dig med eftergymnasial utbildning, alternativt minst gymnasieutbildning i kombination med yrkeserfarenhet inom fastighetsmarknaden. Du har tidigare erfarenhet av försäljning, kundtjänst eller likvärdigt. För att trivas i rollen behöver du vara samarbetsorienterad och bra på att bygga relationer med såväl kollegor som hyresgäster. Du är resultatorienterad och arbetar på ett strukturerat sätt för uppnå mål och goda resultat.Vi ser att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Du behöver ha goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav för denna tjänst. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling och ser gärna att du vill vara med och utvecklas som individ tillsammans med oss som bolag. Övrig information Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid med 6 månaders provanställning Placering: Markaryd Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi tillämpar löpande urval så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta Områdeschef Tobias Göransson på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Förvaltningsassistent

Botrygg är ett privat bygg-och fastighetsbolag som inriktar sig på hyres- och bostadsrätter samt samhällsfastigheter. Vi förvaltar mer än 3500 lägenheter och ett trettiotal samhällsfastigheter. Såväl byggnation som förvaltning sker i egen regi med egen personal. Botrygg är verksamma i Linköping, Stockholm, Uppsala, Norrköping, Göteborg och Örebro. Vi är övertygade om att nöjda medarbetare ger goda resultat. Vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats som våra anställda kan rekommendera till andra, en arbetsplats där de anställda känner trygghet och delaktighet och där medarbetarna utvecklas professionellt och intellektuellt. Många olika personligheter, roller och bakgrunder behövs och vi är övertygade om att olikheter främjar kreativitet och kvalitet. Vi är certifierade som ett Great Place to Work. Nu söker vi förvaltningsassistent till vårt kontor i Linköping Om tjänsten Som förvaltningsassistent har du en viktig servicefunktion för förvaltningsverksamheten. I rollen arbetar man med dagliga löpande uppgifter för ett fastighetsbestånd. Det innebär bl a att hjälpa till och ta emot telefonsamtal och mail från kunder, hantera serviceanmälningar, göra nyckelbeställningar, hantera informationsutskick till kunder, fakturera vid beställning av jobb, hantera vår databas och fylla på med underlag samt andra administrativa arbetsuppgifter. Som förvaltningsassistent är du omgiven av kollegor som stöttar och delar med sig av kunskap och erfarenheter. Du kan se fram mot ett varierande och spännande arbete i ett företag som erbjuder stora möjligheter att bidra till ett bättre samhälle och där varje insats gör skillnad. Du kommer bli en del av ett härligt gäng i en trygg organisationskultur där vi ser glädjen i att lyckas tillsammans. Om dig Vi ser att du som söker tjänsten har en eftergymnasial utbildning inom fastighet, bygg eller ekonomi. Du har kännedom om lagar och bestämmelser inom fastighetsområdet. Du har även en naturlig fallenhet för service och tycker om att träffa nya människor och bygga relationer. Du har en vana av att arbeta med digitala arbetsverktyg. Du trivs med att hantera flera ansvarsområden samtidigt och arbeta i en verksamhet med högt tempo. Tidigare erfarenhet av fastighetsbranschen och/eller fastighetsförvaltning är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice och administrativt arbete. Som person är du initiativtagande och bra på att kommunicera och kan uttrycka dig i såväl tal som skrift på både svenska och engelska. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.   Ansökan Inkom med din ansökan senast 5 maj. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!  Anställningen pågår från v. 26 till och med augusti 2024 med möjlighet till förlängning. Fast månads- eller timlön enligt överenskommelse. Vid anställning kommer vi ta en kreditupplysning samt stämma av mot belastningsregistret. Välkommen med din ansökan! Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering

2 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Uppsalahem söker studentmedarbetare till förvaltningen

Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Ditt uppdrag hos oss Nu söker vi två studentmedarbetare till vårt Östra och Södra Distrikt som vill arbeta under terminerna och sommaren hos oss! Som studentmedarbetare blir du en del av ett förvaltningsteam. Tillsammans med kollegorna i teamet och på distriktet hanterar du administrativa och ekonomiska arbetsuppgifter, samt allt som berör hyresgästen från besiktning och uthyrning till övriga löpande ärenden under hyrescykeln. Du arbetar även förebyggande med trygghetsfrågor och har en bra kommunikation med våra hyresgäster. Vad är en studentmedarbetare? Som studentmedarbetare studerar du på universitet eller högskola samtidigt som du utför ett kvalificerat arbete hos oss. Du erbjuds en flexibel tjänst med upp till 15h arbete per vecka. Anställningen är anpassad för att du ska kunna kombinera heltidsstudier med ditt arbete på Uppsalahem. Du arbetar med samma uppgifter som vår ordinarie personal men med en viss anpassning till den begränsade arbetstiden. Vem är du? Vi söker vi dig som: - studerar på universitetet eller högskola - har B-körkort - har goda kunskaper i svenska och engelska Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet. Vi på Uppsalahem Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se (http://www.uppsalahem.se/). Om anställningen Omfattning: Upp till 15 timmar i veckan. Anställningsform: Du kommer kontrakteras för en termin i taget med möjlighet att arbeta på sommaren Start: Enligt överenskommelse Placering: Södra Distriktet eller Östra Distriktet Nyfiken? Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Förvaltningschef på Östra, Fredrik Martinsson, [email protected] eller Förvaltningschef på Södra, Therese Berg, [email protected]. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-03-23. Vi ser fram emot att höra från dig!

23 februari 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Kommersiell förvaltningskoordinator till Malmö

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt kommersiella fastighetsbestånd består av ca 2500 lokaler/förråd och är geografiskt placerat i hela vårt bestånd från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Nu söker vi en kommersiell förvaltningskoordinator till våra fastighetsbestånd i södra Sverige; region Malmö och region Göteborg. Du kommer utgå från vårt kontor i Malmö, Västra hamnen. Resor inom tjänsten i södra Sverige kommer att förekomma och du kommer även stötta övriga regioner administrativt. Uppdraget är på heltid och tidsbegränsat till 6 månader, med chans till förlängning. Om tjänsten Som kommersiell förvaltningskoordinator kommer ditt primära fokus ligga på att inventera våra kommersiella lokaler.. För att kunna axla den här rollen på rätt sätt och trivas med arbetsuppgifterna behöver du som person vara strukturerad, noggrann och uthållig. Ordning och reda är en självklar del i ditt arbete och din förmåga att arbeta fokuserat och se detaljer är helt avgörande i den här tjänsten. Exempel på arbetsuppgifter: - Ansvara för inventering av Victoriahems kommersiella lokaler - Dokumentation och säkerställande av nuvarande inlagd information i systemen - Bistå dina kollegor på vår kommersiella uthyrningsavdelning med administrativa uppgifter Din bakgrund Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom kommersiell fastighetsförvaltning alternativt annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Det är meriterande om du har arbetat med kommersiell uthyrning alternativt haft andra administrativa uppgifter inom fastighetsbranschen. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Officepaketet, mycket goda kunskaper i Excel samt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav för tjänsten. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Malmö. Resor inom tjänsten förekommer - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår kommersiella uthyrningschef Susanna Collén på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

22 januari 2024
Sista ansökan:
10 juli 2024