Receptionist till finansieringsbolag i Stockholm city
Middlepoint AB
Hotellreceptionister m.fl.

Om tjänsten Vi på Middlepoint söker en ny servicestjärna till vårt team! I den här rollen arbetar du i receptionen hos vår kund som är ett finansiering- och affärsrådgivningsbolag med kontor beläget i Stockholm city. Som receptionist på detta prestigefyllda uppdrag får du jobba i en social och affärsmässig miljö. I rollen som receptionist levererar du service i världsklass till alla människor du möter.  I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Välkomna medarbetare och kunder Diverse administrativa uppgifter  Hantera kaffemaskiner Telefon och mail Ansvara för gemensamma ytor och konferensrum Bokningar och beställningar Posthantering och bud Kontakt med leverantörer Vem är du? Du är en riktig servicestjärna som brinner för mötet med människor! För att passa i den här rollen tror vi att du är en varm och välkomnande person som är positiv, är ansvarstagande och ser lösningar i de utmaningar som kan uppstå. Vi ser även att du trivs att arbeta i en lugnare miljö.  Krav för tjänsten Talar flytande svenska och engelska Arbetat med service tidigare, gärna i kontorsmiljö Bekväm med Microsoft Office-paketet Avslutad gymnasieutbildning Om Anställning Anställning: Tillsvidare med sex månaders inledande provanställning Sysselsättningsgrad: 100% Start: Juni 2025 Arbetstider: Måndag till fredag 07:45-16:45 Om Middlepoint  Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!

17 april 2025
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Receptionist till exklusiv fastighet i Stockholm city (deltid)
Middlepoint AB
Hotellreceptionister m.fl.

Om tjänsten Vi på Middlepoint söker en ny servicestjärna till vårt team! I den här rollen arbetar du i receptionen hos vår kund, centralt belägen i Stockholm city. Detta är ett prestigefyllt uppdrag där du får jobba i en social, affärsmässig och professionell miljö. Du arbetar självständigt i rollen som receptionist och levererar service i världsklass till alla människor du möter. Du blir ansiktet utåt och ett positivt första intryck som representerar huset och dess hyresgäster med en stark fokus på personlig och proaktiv service. Fastigheten har två receptioner och du ingår i ett serviceteam om fyra personer. Du kommer att vara stationerad i den mindre receptionen där du arbetar ensam men får avlösning av en kollega under lunchen och vid behov. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Välkomna medarbetare och kunder Ansvara för gemensamma ytor och lobbyn Posthantering och bud Passerkortshantering Växel och telefoni Kontakt med leverantörer Vem är du? Du är en riktig servicestjärna som brinner för mötet med människor! För att trivas i den här rollen ser vi att du är trygg i dig själv, representativ och har lätt för att kommunicera. Du trivs med att arbeta självständigt och sätter alltid service i första rummet. Du är ansvarstagande och ser lösningar i de utmaningar som kan uppstå. Krav för tjänsten Talar flytande svenska och engelska Arbetat med service tidigare, gärna i kontorsmiljö Bekväm med Microsoft Office-paketet Avslutad gymnasieutbildning Om Anställning Anställning: Tillsvidare med sex månaders inledande provanställning Sysselsättningsgrad: 87,5% Start: Maj 2025 Arbetstider: Måndag till fredag kl 06:30-14:00 Om Middlepoint  Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Assisterande Platschef SATS NK
Sats Sports Club Sweden AB
Hotellreceptionister m.fl.

Assisterande Platschef på SATS Älskar du att arbeta med människor och se till att allt flyter på smidigt? Som Assisterande Platschef på SATS stöttar du Platschefen i den dagliga driften av gymmet, med stort fokus på renlighet, försäljning och medlemsservice. Ditt jobb är att säkerställa att gymmet är välkomnande, välskött och ger den bästa upplevelsen för våra medlemmar. När Platschefen är borta tar du över ansvaret för att allt fungerar som vanligt. Om du gillar en aktiv och varierad roll där ingen dag är den andra lik, kan detta vara jobbet för dig! Rollen är på 100%, startdatum 1/7-2025. Dina arbetsuppgifter: Säkerställa ett rent och säkert gym: Se till att alla ytor är städade, väl underhållna och uppfyller SATS höga standarder. Driva försäljning och tillväxt: Samarbeta med teamet för att välkomna nya medlemmar, marknadsföra tjänster och leverera en utmärkt kundupplevelse. Ge enastående medlemsservice: Vara närvarande i gymmet och receptionen, svara på frågor och se till att varje medlem känner sig uppskattad. Stödja den dagliga driften: Hjälpa till med administrativa uppgifter, schemaläggning och säkerställa att allt fungerar smidigt. Arbeta flexibla tider: Dina arbetspass kan variera mellan tidiga morgnar, sena kvällar och helger för att säkerställa bästa möjliga närvaro på gymmet. Är det här du? Trivs med att arbeta med människor och ge utmärkt service. Är organiserad, proaktiv och gillar att ta ansvar. Har intresse för städning, försäljning och kundservice. Talar svenska och engelska flytande. Delar våra värderingar: Members First, Accountable, Professional, and Extraordinary. Varför arbeta på SATS? Gör skillnad: Hjälp människor att leva ett hälsosammare och gladare liv. Bli en del av ett fantastiskt team: Arbeta med energiska och engagerade kollegor som delar din passion för träning. Utvecklas med oss: Bygg på dina färdigheter genom SATS Academy och väx inom företaget. Få härliga förmåner: Gratis SATS-medlemskap med mera. Lagarbete: Du kommer att arbeta nära Platschef och få stöd från vårt bredare team, inklusive HR och Regionchefer. Om du är redo för en rolig och givande roll där du kan utvecklas och göra skillnad, ser vi fram emot din ansökan! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Observera: Bakgrundskontroll kommer att genomföras på samtliga kandidater innan anställning. Om du har några frågor angående rollen tryck på Contact nedan. Fackliga frågor besvaras av Unionenklubben på SATS, [email protected]

11 april 2025
Sista ansökan:
28 september 2025
Receptionist Scandic Anglais, extra vid behov
Scandic Hotels AB
Hotellreceptionister m.fl.

**Scandic Anglais är hotellet som ligger mitt i stadspulsen på Stureplan!** Scandic Anglais ligger mitt i centrala Stockholm, intill det pulserande Stureplan och den grönskande Humlegården. I kvarteren runt hotellet finns Stockholms bästa shoppingstråk och centrum av Stockholms uteliv. Hos oss kan gäster njuta av Stureplanspulsen i vår populära Bar Anglais, där laptopjobb varvas med klassiska barrätter och stimmiga afterworks. Under sommaren kan våra gäster även besöka vår takbar med utsikt över takåsarna och Humlegårdens grönska. Kännetecknande för arbetet på Scandic Anglais är den familjära stämningen och passionen för god service. Tillsammans strävar vi efter att fortsatt vara en destination för såväl Stockholmare och tillresande samt att ge våra gäster service i absolut toppklass. Så nu söker vi dig som tillsammans med oss vill ge våra gäster service utöver det vanliga! Nu söker vi en Receptionist till Scandic Anglais. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en anställning för enstaka dagar på extra vid behov. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

3 april 2025
Sista ansökan:
29 september 2025
Spavärdinna varannan helg till nya Vana Spa Kiruna
Elite Hotels Of Sweden AB
Hotellreceptionister m.fl.

Vill du jobba i en magisk miljö och vara en del av något helt nytt? Nu söker vi dig som vill jobba varannan helg på Vana Spa Kiruna! Drömmer du om att få arbeta i en lugn, vacker och inspirerande miljö där varje arbetsdag bjuder på härliga möten med människor och där ditt bemötande gör skillnad? Då kan det här vara helt rätt för dig! I maj öppnar Vana Spa Kiruna – ett exklusivt och helt nytt spa på toppen av Elite Hotel Frost. Med milsvid utsikt över fjällen, varma pooler, ångbastu och lyxiga behandlingar skapar vi en plats för återhämtning och välmående i världsklass. Och nu söker vi dig som vill bli en del av vår helgstyrka! Vad vi söker: Vi söker dig som är varm, serviceinriktad och älskar att få andra att må bra. Du är noggrann, flexibel och trivs i en roll där du får vara både ansiktet utåt och en trygg punkt för våra gäster. Har du tidigare erfarenhet från service, reception, spa eller hotell är det ett stort plus – men det viktigaste är din personlighet och vilja att bidra till teamet. Arbetstid: Varannan helg – perfekt för dig som studerar, har ett annat deltidsjobb eller bara vill jobba extra i en miljö som ger energi! Plats: Vana Spa Kiruna, Elite Hotel Frost / Startdatum 6 Maj Har du frågor? Tveka inte att höra av dig till vår spachef Ebba Ljungqvist på [email protected] Känner du att det här är du? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att få lära känna dig!

3 april 2025
Sista ansökan:
20 september 2025
Reception / Bokning Star Bowling
MOMENT GROUP AB
Hotellreceptionister m.fl.

Är du en person som älskar att ge service och att möta nya människor? Trivs du i en ansvarsfull och självständig roll och har öga för detaljer? Vi söker dig som är flexibel och prestigelös. Bokningen och receptionen på STAR BOWLING har en viktig funktion då den representerar företaget utåt. Som anställd krävs initiativrikedom, ett stort kundfokus och en positiv inställning. Kommunikation och god förmåga att hantera människor är av stor vikt. Arbetet ställer krav på problemlösningsförmåga, handlingskraftighet och förmåga att improvisera under omständigheter. Arbetsuppgifter I receptionen är du ansiktet utåt mot företagets besökare. Du är även en intern support gentemot övriga medarbetare när det kommer till service och administration. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av följande: Öppning och stängning av receptionen Ta emot konferensgäster Svara på telefonsamtal och mejl Checka in våra gäster till respektive avdelning Lösa bowlingstopp Hjälpa till med teknik och IT i konferensrum och reception. På bokningen tar man emot alla förfrågningar som kommer in till oss. Dessa kommer både via mail, telefon och online. Boka in bokningar Skicka offerter och bokningsbekräftelser Planera evenemang med kunder Svara på telefonsamtal och mejl Avstämning med kund/gäst inför deras vistelse Se till att rätt information går ut till de olika avdelningarna Fakturering Utöver detta kommer du att assistera företagets medarbetare, med diverse administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med telefon och dator som dina främsta arbetsredskap Krav för tjänsten är: Tidigare erfarenhet från liknande administrativa arbetsuppgifter Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket, såväl i tal som skrift Goda kunskaper i Officepaketet Kunskap i Caspecos bokning- och kassasystem är meriterande Kunskap bowling och Brunnsviks bowlingmaskiner är meriterande Kunskap i Vikning scooringsystem är meriterande Kvalifikationer För att vara kvalificerad till rollen som receptionist/bokare ser vi att du har förmågan att se vad som behöver göras samt prioriteras. Vi ser att du har ett arbetssätt som andas struktur och noggrannhet där du lägger stor vikt vid detaljer. Då arbetsuppgifterna kan vara av varierande slag ser vi att du som person är prestigelös och har en hög grad av arbetsmoral och kan rycka in där det behövs. Du ska vara en glad, positiv och serviceminded person. Vidare är det mycket viktigt att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på såväl på svenska som engelska. Har du restaurangvana är detta meriterande. Du kommer också ha en säljande roll där du axlar ett stort ansvar för nykundsbearbetning men också utveckla och utvidga relationerna med befintliga kunder. Vi söker en person som ser sig som en kommunikatör med stort engagemang och ”get things done”-attityd som vill vara med och utvecklas tillsammans med bolaget. Övrigt Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet, motivation och servicekänsla. Det viktigt att du har förmågan att se vad som behöver göras och att du som person är självständig, ödmjuk och ordningsam. Du är en person som tycker om att ta ansvar samt prioriterar att i alla lägen ge bra service - och det med ett leende på läpparna. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete i ett trevligt företag där den ena dagen aldrig är den andra lik. Är det dig vi söker? Skicka då in din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande.

1 april 2025
Sista ansökan:
17 september 2025
Receptionist Scandic Frimurarehotellet, extra vid behov
Scandic Hotels AB
Hotellreceptionister m.fl.

Endast 150 meter från Linköpings centralstation ligger Scandic Frimurarehotellet – hotellet där tradition och framtid möts. Beläget strax intill Domkyrkan i en av Linköpings vackraste byggnader ligger vårt moderna och avslappnade hotell med anor från 1912. Hotellet är Östergötlands största och arrangerar allt från möten och bröllop till stora banketter. Vi som jobbar här är närmare hundra medarbetare och vi har vårt ursprung från ungefär hela världen, precis som våra gäster. Att vi är ett stort hotell och att de tre Scandic hotellen i Linköping har gemensam ledning medför mycket goda utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Nu söker vi en Receptionist till Scandic Frimurarehotellet. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Vi söker engagerade kollegor för sommaren och även fortsatt för hösten för enstaka dagar på extra vid behov. Jobbet omfattar för- och eftermiddagsshift, vardagar och helger. Nattarbete kan förekomma. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

1 april 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Reception & konferensvärd/värdinna
Salt & Co Tjörn AB
Hotellreceptionister m.fl.

Nu söker vi fler stjärnor till vårt team på Salt & Sill, Klädesholmen inför vår- och sommarsäsongen (mars-september) med möjlighet till förlängning. På den gamla sillön Klädesholmen utanför Tjörn ligger Salt & Sill, omgiven av Bohusläns salta klippor och skär. Restaurangen har drivits i nuvarande regi sedan början av 2000-talet med en stark passion för mat och människor, vilket tydligt återspeglas i våra menyer som starkt präglas av lokala kustnära råvaror. Med bryggservering och havsutsikt erbjuder vi en magisk närhet till det föränderliga havet. Anläggningen omfattar idag både hotell, konferens och restaurang. Sommaren är en av de mest efterlängtade tiderna på året för oss och vi tar fasta på att skapa den perfekta sommarstämningen för våra gäster. Vi har högt tryck med mängder av gäster och mycket kul som händer så är du redo för en spännande och händelserik sommar, välkommen till vårt team! Vi söker engagerade personer med en passion för service, som tar ansvar för sina arbetsuppgifter och har ett skarpt öga för detaljer. Förmågan att anpassa sig och trivas i ett team är avgörande hos oss på Salt & Sill, där vi sätter trivsel och samarbete i första rummet. Dina unika egenskaper är betydelsefulla för oss, och vi värdesätter din förmåga att bidra till en arbetsmiljö fylld av glädje och energi. Vi förväntar oss att du bemöter våra gäster med förstklassig service och tar ansvar för att dina uppgifter utförs med precision och effektivitet. Hos oss värdesätts ansvarstagande, engagemang och en positiv attityd högt. Vi uppskattar också flexibilitet och en stark känsla för service. Vi är övertygade om att du, med din kompetens och energi, kommer att stärka vårt team och bidra till en inspirerande arbetsmiljö fylld av möjligheter och utveckling. Vi söker nu förstärkning i vårt reception & konferensteam! Vi är på jakt efter dig som är intresserad av att arbeta extra, särskilt under helger, med möjlighet för utökad arbetstid och fler dagar i veckan under våren och framför allt under sommarmånaderna. För att bli en del av vår gemenskap vill vi att du har en stor portion lyhördhet och förstår vikten av fantastiskt värdskap. Under dina arbetspass skapar du optimala förutsättningar för våra gäster. Krav: Erfarenhet av att arbeta i reception eller liknande kundserviceområden. Utomordentlig kommunikationsförmåga både i tal och skrift på svenska och engelska. Starka organisatoriska färdigheter och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Goda kunskaper i Office-paketet och förmåga att hantera bokningssystem. Flexibilitet att arbeta kvällar, helger och under högtider. Ansvarsområden: Välkomna gäster vid receptionen med ett leende och erbjuda professionell service. Ta emot och hantera bokningar för konferensrum och möteslokaler. Svara på telefonsamtal och e-post, vidarebefordra meddelanden och ge information till gäster. Se till att konferensutrymmen är ordnade och redo för användning enligt gästernas önskemål. Assistera gäster med eventuella önskemål eller frågor och se till att deras behov tas om hand på bästa möjliga sätt. Språkkunskaper: Svenska och Engelska i tal och skrift. Anställningsvillkor: Säsonganställning Arbetstid förlagd både vardagar och helger, dag- och kvällstid Personalboende finns tillgängligt Lön enligt avtal. Tillgång till bil och B-körkort. Ansökan: Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag för att bli en del av vårt team på Salt & Sill! Vi ser fram emot att höra från dig och att tillsammans skapa en minnesvärd sommarsäsong för våra gäster.

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Reception / Bokning Star Bowling
MOMENT GROUP AB
Hotellreceptionister m.fl.

Är du en person som älskar att ge service och att möta nya människor? Trivs du i en ansvarsfull och självständig roll och har öga för detaljer? Vi söker dig som är flexibel och prestigelös. Bokningen och receptionen på STAR BOWLING har en viktig funktion då den representerar företaget utåt. Som anställd krävs initiativrikedom, ett stort kundfokus och en positiv inställning. Kommunikation och god förmåga att hantera människor är av stor vikt. Arbetet ställer krav på problemlösningsförmåga, handlingskraftighet och förmåga att improvisera under omständigheter. Arbetsuppgifter I receptionen är du ansiktet utåt mot företagets besökare. Du är även en intern support gentemot övriga medarbetare när det kommer till service och administration. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av följande: Öppning och stängning av receptionen Ta emot konferensgäster Svara på telefonsamtal och mejl Checka in våra gäster till respektive avdelning Lösa bowlingstopp Hjälpa till med teknik och IT i konferensrum och reception. På bokningen tar man emot alla förfrågningar som kommer in till oss. Dessa kommer både via mail, telefon och online. Boka in bokningar Skicka offerter och bokningsbekräftelser Planera evenemang med kunder Svara på telefonsamtal och mejl Avstämning med kund/gäst inför deras vistelse Se till att rätt information går ut till de olika avdelningarna Fakturering Utöver detta kommer du att assistera företagets medarbetare, med diverse administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med telefon och dator som dina främsta arbetsredskap Krav för tjänsten är: Tidigare erfarenhet från liknande administrativa arbetsuppgifter Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket, såväl i tal som skrift Goda kunskaper i Officepaketet Kunskap i Caspecos bokning- och kassasystem är meriterande Kunskap bowling och Brunnsviks bowlingmaskiner är meriterande Kunskap i Vikning scooringsystem är meriterande Kvalifikationer För att vara kvalificerad till rollen som receptionist/bokare ser vi att du har förmågan att se vad som behöver göras samt prioriteras. Vi ser att du har ett arbetssätt som andas struktur och noggrannhet där du lägger stor vikt vid detaljer. Då arbetsuppgifterna kan vara av varierande slag ser vi att du som person är prestigelös och har en hög grad av arbetsmoral och kan rycka in där det behövs. Du ska vara en glad, positiv och serviceminded person. Vidare är det mycket viktigt att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på såväl på svenska som engelska. Har du restaurangvana är detta meriterande. Du kommer också ha en säljande roll där du axlar ett stort ansvar för nykundsbearbetning men också utveckla och utvidga relationerna med befintliga kunder. Vi söker en person som ser sig som en kommunikatör med stort engagemang och ”get things done”-attityd som vill vara med och utvecklas tillsammans med bolaget. Övrigt Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet, motivation och servicekänsla. Det viktigt att du har förmågan att se vad som behöver göras och att du som person är självständig, ödmjuk och ordningsam. Du är en person som tycker om att ta ansvar samt prioriterar att i alla lägen ge bra service - och det med ett leende på läpparna. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete i ett trevligt företag där den ena dagen aldrig är den andra lik. Är det dig vi söker? Skicka då in din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande.

31 mars 2025
Sista ansökan:
17 september 2025
Reception & konferensvärd/värdinna
Salt & Co Tjörn AB
Hotellreceptionister m.fl.

Nu söker vi fler stjärnor till vårt team på Salt & Sill, Klädesholmen inför vår- och sommarsäsongen (mars-september) med möjlighet till förlängning. På den gamla sillön Klädesholmen utanför Tjörn ligger Salt & Sill, omgiven av Bohusläns salta klippor och skär. Restaurangen har drivits i nuvarande regi sedan början av 2000-talet med en stark passion för mat och människor, vilket tydligt återspeglas i våra menyer som starkt präglas av lokala kustnära råvaror. Med bryggservering och havsutsikt erbjuder vi en magisk närhet till det föränderliga havet. Anläggningen omfattar idag både hotell, konferens och restaurang. Sommaren är en av de mest efterlängtade tiderna på året för oss och vi tar fasta på att skapa den perfekta sommarstämningen för våra gäster. Vi har högt tryck med mängder av gäster och mycket kul som händer så är du redo för en spännande och händelserik sommar, välkommen till vårt team! Vi söker engagerade personer med en passion för service, som tar ansvar för sina arbetsuppgifter och har ett skarpt öga för detaljer. Förmågan att anpassa sig och trivas i ett team är avgörande hos oss på Salt & Sill, där vi sätter trivsel och samarbete i första rummet. Dina unika egenskaper är betydelsefulla för oss, och vi värdesätter din förmåga att bidra till en arbetsmiljö fylld av glädje och energi. Vi förväntar oss att du bemöter våra gäster med förstklassig service och tar ansvar för att dina uppgifter utförs med precision och effektivitet. Hos oss värdesätts ansvarstagande, engagemang och en positiv attityd högt. Vi uppskattar också flexibilitet och en stark känsla för service. Vi är övertygade om att du, med din kompetens och energi, kommer att stärka vårt team och bidra till en inspirerande arbetsmiljö fylld av möjligheter och utveckling. Vi söker nu förstärkning i vårt reception & konferensteam! Vi är på jakt efter dig som är intresserad av att arbeta extra, särskilt under helger, med möjlighet för utökad arbetstid och fler dagar i veckan under våren och framför allt under sommarmånaderna. För att bli en del av vår gemenskap vill vi att du har en stor portion lyhördhet och förstår vikten av fantastiskt värdskap. Under dina arbetspass skapar du optimala förutsättningar för våra gäster. Krav: Erfarenhet av att arbeta i reception eller liknande kundserviceområden. Utomordentlig kommunikationsförmåga både i tal och skrift på svenska och engelska. Starka organisatoriska färdigheter och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Goda kunskaper i Office-paketet och förmåga att hantera bokningssystem. Flexibilitet att arbeta kvällar, helger och under högtider. Ansvarsområden: Välkomna gäster vid receptionen med ett leende och erbjuda professionell service. Ta emot och hantera bokningar för konferensrum och möteslokaler. Svara på telefonsamtal och e-post, vidarebefordra meddelanden och ge information till gäster. Se till att konferensutrymmen är ordnade och redo för användning enligt gästernas önskemål. Assistera gäster med eventuella önskemål eller frågor och se till att deras behov tas om hand på bästa möjliga sätt. Språkkunskaper: Svenska och Engelska i tal och skrift. Anställningsvillkor: Säsonganställning Arbetstid förlagd både vardagar och helger, dag- och kvällstid Personalboende finns tillgängligt Lön enligt avtal. Tillgång till bil och B-körkort. Ansökan: Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag för att bli en del av vårt team på Salt & Sill! Vi ser fram emot att höra från dig och att tillsammans skapa en minnesvärd sommarsäsong för våra gäster.

26 mars 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025