Hotellreceptionist

Sök bland 194 lediga jobb som Hotellreceptionist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Receptionist
Jula Hotell AB
Hotellreceptionister m.fl.

Receptionist till Skara Konsthotell  Skara Konsthotell har 98 rum, restaurang, äventyrsgolf, camping och en fantastisk konsthall med en unik samling av bland annat Zorn-tavlor. Hotellen tillhör Jula Hotell som är en relativt nystartad hotellkedja med fyra hotell, vilket gör arbetet till en spännande resa att göra tillsammans. För oss på Jula Hotell är det viktigt att hjälpas åt och vara goda kollegor mot varandra och hotellmedarbetare mot våra gäster. Om jobbet Vi söker en engagerad och ansvarstagande kollega till våra receptions-team i Skara. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 70% med 6 månaders provanställning, finns chans att arbeta mer, start i mitten av mars. Som Receptionist är din huvuduppgift att vara vårt ansikte utåt och ge god service till våra gäster. Du agerar värd tillsammans med dina övriga kollegor i teamet för att skapa en gästupplevelse i världsklass. Du bidrar även till en helhetsupplevelse på hotellet i övrigt genom att hålla rent och snyggt, agera prestigelöst och vara behjälplig över avdelningsgränserna när det behövs. Som receptionist hanterar du in- och utcheckning av gäster, betalningar och kassahantering, bokningar, besvara samtal och e-post, administrativa uppgifter, ansvara för brand och säkerhet under natten (tillsammans med kollegor dag och kväll) och har roligt tillsammans! Det här är din bakgrund och dina erfarenheter Vi söker dig som fyllt 18 år, trivs med att vara vaken nattetid och har ett stort intresse för service och brinner för att ge det lilla extra till våra gäster. Du talar och skriver svenska och engelska flytande för att kunna möta alla våra gäster på ett så personligt plan som möjligt. Du har god datorvana. Tidigare dokumenterad erfarenhet från liknande positioner är meriterande. Det här är du som person Du har förmågan att ge service i världsklass Du har ett genuint intresse för människor Du har förmåga att arbeta självständigt och fatta snabba beslut Du är driven, lyhörd och flexibel Du gillar variationen med dag- kvälls- och helgarbete Du är lösningsorienterad och tar ansvar Du har öga för detaljer även när det är högt tempo Kan hantera olika datasystem Du har erfarenhet av arbete inom hotellbranschen Du är ostraffad Arbetstider: Arbetstiderna varierar. Lön enligt kollektivavtal och tillträde enl. överenskommelse. Jula Hotell har kollektivavtal med HRF. Så här söker du Frågor om tjänsten besvaras av Hospitality & Conference Manager Elin Skagerstam via mejl: [email protected]. Tveka inte att söka direkt då rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot att få din ansökan snarast!

6 februari 2025
Sista ansökan:
28 februari 2025
Konferensvärd till Villa Foresta
Stockholm Meeting Selection AB
Hotellreceptionister m.fl.

Konferensvärd till Villa Foresta Nu söker vi en konferensvärd till Villa Foresta på Lidingö Foresta eller Villa Foresta, som är det ursprungliga namnet på borgen som entreprenören Wilhelmina Skogh lät uppföra 1908-1910 ska få nytt liv! Nu inleder vi en ny era med ambitionen att åter skapa en levande mötesplats för gastronomi, musik, möten, upplevelser och ett vardagsrum för hela Lidingö. Vill du vara med på resan? Tidlöst, världsvant och kultur är våra ledord – nu söker vi dig som har erfarenhet av att driva hotell och utveckla hotellkoncept. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för människor och som brinner för att skapa gästservice i världsklass. Det viktigaste av allt är att du vill vara med och skapa en levande miljö för människor som tycker om att njuta av det goda i livet. En omfattande ombyggnation och renovering startar i januari, här planeras för bland annat en vinterträdgård, spa med flera bastur i borgens valv, pooler, restauranger, ute terrass och vinbarer. Renoveringsprojektet pågår i olika etapper. Villa Foresta har idag 103 hotellrum, 10 konferensrum och flera restauranger. Om tjänsten Vi på, Stockholm Meeting Selection, bjuder våra gäster på livets goda, varje dag – med ett bemötande och en miljö som stimulerar till glädje, inspiration och utveckling. Vi tror på att om du trivs med dina kollegor och på din arbetsplats så får våra gäster ta del av inspirerande och energisk service. Din glädje avspeglas i vår höga ambition om kvalité och omtanke gentemot våra gäster och deras upplevelse. Dina arbetsuppgifter är bland annat följande: Gästupplevelser • Aktivt och synligt delta i det dagliga servicearbetet med direktkontakt med gäster och kunder. • Följa upp gästens klagomål. • Leverera serviceupplevelser till avdelningens gäster. Medarbetare • Bygga upp en god relation mellan avdelningen och samtliga andra avdelningar inom hotellet. • Aktivt och synligt kommunicera med andra avdelningar inom hotellet. Vad kan vi erbjuda dig? Vi är en liten organisation med en verksamhet som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med och utveckla produkten i ett företag som vill erbjuda våra gäster upplevelser som är allt annat än standard. Vi är stolta över våra unika mötesplatser. Vi bryr oss om våra medarbetare och vi tror att det mesta går att lösa om man vill. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår familj – vi ser fram emot din ansökan.

6 februari 2025
Sista ansökan:
28 februari 2025
Mötes & Event Planerare till Villa Foresta
Stockholm Meeting Selection AB
Hotellreceptionister m.fl.

Mötes & Event Planerare till Villa Foresta Nu söker vi en Mötes & Event Planerare till Villa Foresta på Lidingö Foresta eller Villa Foresta, som är det ursprungliga namnet på borgen som entreprenören Wilhelmina Skogh lät uppföra 1908-1910 ska få nytt liv! Nu inleder vi en ny era med ambitionen att åter skapa en levande mötesplats för gastronomi, musik, möten, upplevelser och ett vardagsrum för hela Lidingö. Vill du vara med på resan? Tidlöst, världsvant och kultur är våra ledord – nu söker vi dig som har erfarenhet av att driva hotell och utveckla hotellkoncept. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för människor och som brinner för att skapa gästservice i världsklass. Det viktigaste av allt är att du vill vara med och skapa en levande miljö för människor som tycker om att njuta av det goda i livet. En omfattande ombyggnation och renovering startar i januari, här planeras för bland annat en vinterträdgård, spa med flera bastur i borgens valv, pooler, restauranger, ute terrass och vinbarer. Renoveringsprojektet pågår i olika etapper. Villa Foresta har idag 103 hotellrum, 10 konferensrum och flera restauranger. Din profil Vi söker dig som är öppen, social och engagerad person. Vi söker dig som är strukturerad, van att ta ansvar och lämnar inget åt slumpen. Vi söker dig som har en god administrativ förmåga, är van att skriva och uttrycker dig väl. Vi söker dig som är nyfiken, och har en genuin utstrålning. Som person ser vi gärna att du är energisk, självgående samt har lätt att anpassa dig till olika situationer med ödmjukhet och initiativförmåga. Du brinner för god service, är ansvarsfull och har inga problem med att jobba mellan avdelningsgränserna. Vi ser att du har minst ett års dokumenterad vana av liknande tjänst inom hotell- och restaurang och därmed arbetat i något system. Erfarenhet av hotellsystemet Protel är meriterande. Du är van vid att arbeta i Officepaketet. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Om tjänsten Vi på, Stockholm Meeting Selection, bjuder våra gäster på livets goda, varje dag – med ett bemötande och en miljö som stimulerar till glädje, inspiration och utveckling. Vi tror på att om du trivs med dina kollegor och på din arbetsplats så får våra gäster ta del av inspirerande och energisk service. Din glädje avspeglas i vår höga ambition om kvalité och omtanke gentemot våra gäster och deras upplevelse. Dina arbetsuppgifter är bland annat följande: • Ansvara för detaljplanering av våra möten och events, projektleda • Organisera, planera och följa upp bokningar • Skapa goda kundrelationer • Hantera ändringar i bokningar och säkerställa en säker och proffsig drift • Ta hand om visningar och leda möten med kunder • Arbeta aktivt med merförsäljning & fakturering • Samarbeta med övriga avdelningar Arbetstiden är förlagd till dagtid men kvällar och helger kan förekomma. Vad kan vi på SMS erbjuda dig? Vi är en liten familjär organisation med en verksamhet som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med på resan att utveckla och skapa starka varumärken i ett företag som vill erbjuda våra gäster upplevelser som är allt annat än standard. Vi är stolta över våra unika mötesplatser. Vi bryr om oss våra medarbetare och vi tror att det mesta går att lösa om man vill. Tjänsten är en tillsvidareanställning, på 75%. Arbetstid efter överenskommelse och lönen är enligt avtal med 6 månaders provanställning. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår familj – vi ser fram emot din ansökan.

6 februari 2025
Sista ansökan:
28 februari 2025
Receptionist till First Camp Edsvik
First Camp Sverige AB
Hotellreceptionister m.fl.

På vår populära familjedestination First Camp Edsvik-Grebbestad råder alltid härlig stämning. Destinationen är belägen med Skagerak som närmsta granne och på promenadavstånd från centrala Grebbestad. Här erbjuder vi en arbetsplats med härlig gemenskap och tillsammans sprider vi glädje till våra campinggäster. Receptionist till First Camp  Vill du bidra till att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster på deras semester? Som Receptionist på First Camp får du en central roll i att skapa den varma atmosfär och smidiga service som våra gäster minns och uppskattar. Du är ofta deras första möte med oss – och en nyckelperson som gör deras vistelse både välkomnande och trivsam. Vilka är First Camp?  Vårt mål är klart - att bli världens ledande campingkedja! För att nå dit behöver vi engagerade Receptionister som sprider glädje och får både gäster och kollegor att känna sig hemma. Kanske är du den vi letar efter? Vad innebär rollen?   Som Receptionist är du vårt ansikte utåt och spelar en viktig roll i att säkerställa att gästerna har en smidig och trevlig vistelse. Du hanterar in- och utcheckning, ger information och service till gäster, hjälper till med bokningar och driver försäljning i vår butik. Även om dina främsta uppgifter ligger i receptionen och butiken, ser vi gärna att du är flexibel och kan stötta andra områden vid behov. Hos oss arbetar vi alltid utifrån gästernas behov och hittar gemensamma lösningar på de utmaningar som kan uppstå. Vem söker vi?    Vi tror att du har tidigare erfarenhet av kundservice, gärna inom reception eller liknande roll. En relevant utbildning är meriterande men inget krav. Du är strukturerad, har ett öga för detaljer och möter varje gäst med värme, även under perioder med högt tempo. Med en positiv och hjälpsam inställning är du den som alltid bjuder på dig själv och ser till teamets bästa. Vi ser gärna att du har humor och en lättsam attityd som bidrar till en trivsam arbetsmiljö. För att kunna möta våra gäster på bästa sätt behöver du behärska både svenska och engelska utan svårigheter, vilket är viktigt för att säkerställa tydlig och smidig kommunikation med både svenska och internationella gäster. Vad Erbjuder Vi? På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar: We Care: Vi jobbar tillsammans med omtanke om gästen, medarbetaren och planeten. Vi skapar en öppen och stöttande miljö där vi utmanar varandra, lär oss av misstag och firar framgångar. We Have Fun: Genom att vara oss själva och ha roligt ihop skapar vi en välkomnande stämning för alla vi möter. Tillsammans skapar vi fina minnen för våra team, kollegor och gäster. We Simplify: Framåtanda, tillsammans med viljan att lära, gör att vi ständigt förbättrar och utvecklar hur vi arbetar. Vi gör det enkelt för varandra - det ska vara lätt att göra rätt för både kollegor och våra gäster. We Deliver Results: Vi fokuserar i allt vi gör på att skapa resultat för våra gäster, kollegor och hela företaget. Målen är högt satta och vi lyckas bäst när vi använder både hjärta och hjärna. Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och omtänksamma kollegor som delar med sig av visdom och skratt. Tillsammans vill vi fortsätta vår framgångssaga och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor Vi söker medarbetare till sommarsäsongen 2025 med varierande omfattning (20-40 h/vecka). Arbetstiderna kan inkludera tidiga morgnar, kvällar och helger i enlighet med hotell- och restaurangfackets kollektivavtal.  Ansökan Vi genomför urval och intervjuer löpande, så ansök redan idag. Detta kan vara början på något fantastiskt. Vi ser fram emot din ansökan! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med över 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

6 februari 2025
Sista ansökan:
28 februari 2025
Receptionist till First Camp
First Camp Sverige AB
Hotellreceptionister m.fl.

På First Camp City-Strömstad erbjuder vi en arbetsplats på härliga bäst-kusten, beläget bara ett stenkast från Strömstad centrum. Tillsammans med dina kollegor i receptionen, städet och butiken bidrar du till våra gästers campinglycka och gemenskap. Receptionist till First Camp  Vill du bidra till att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster på deras semester? Som Receptionist på First Camp får du en central roll i att skapa den varma atmosfär och smidiga service som våra gäster minns och uppskattar. Du är ofta deras första möte med oss – och en nyckelperson som gör deras vistelse både välkomnande och trivsam. Vilka är First Camp?  Vårt mål är klart - att bli världens ledande campingkedja! För att nå dit behöver vi engagerade Receptionister som sprider glädje och får både gäster och kollegor att känna sig hemma. Kanske är du den vi letar efter? Vad innebär rollen?   Som Receptionist är du vårt ansikte utåt och spelar en viktig roll i att säkerställa att gästerna har en smidig och trevlig vistelse. Du hanterar in- och utcheckning, ger information och service till gäster, hjälper till med bokningar och driver försäljning i vår butik. Även om dina främsta uppgifter ligger i receptionen och butiken, ser vi gärna att du är flexibel och kan stötta andra områden vid behov. Hos oss arbetar vi alltid utifrån gästernas behov och hittar gemensamma lösningar på de utmaningar som kan uppstå. Vem söker vi?    Vi tror att du har tidigare erfarenhet av kundservice, gärna inom reception eller liknande roll. En relevant utbildning är meriterande men inget krav. Du är strukturerad, har ett öga för detaljer och möter varje gäst med värme, även under perioder med högt tempo. Med en positiv och hjälpsam inställning är du den som alltid bjuder på dig själv och ser till teamets bästa. Vi ser gärna att du har humor och en lättsam attityd som bidrar till en trivsam arbetsmiljö. För att kunna möta våra gäster på bästa sätt behöver du behärska både svenska och engelska utan svårigheter, vilket är viktigt för att säkerställa tydlig och smidig kommunikation med både svenska och internationella gäster. Vad Erbjuder Vi? På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar: We Care: Vi jobbar tillsammans med omtanke om gästen, medarbetaren och planeten. Vi skapar en öppen och stöttande miljö där vi utmanar varandra, lär oss av misstag och firar framgångar. We Have Fun: Genom att vara oss själva och ha roligt ihop skapar vi en välkomnande stämning för alla vi möter. Tillsammans skapar vi fina minnen för våra team, kollegor och gäster. We Simplify: Framåtanda, tillsammans med viljan att lära, gör att vi ständigt förbättrar och utvecklar hur vi arbetar. Vi gör det enkelt för varandra - det ska vara lätt att göra rätt för både kollegor och våra gäster. We Deliver Results: Vi fokuserar i allt vi gör på att skapa resultat för våra gäster, kollegor och hela företaget. Målen är högt satta och vi lyckas bäst när vi använder både hjärta och hjärna. Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och omtänksamma kollegor som delar med sig av visdom och skratt. Tillsammans vill vi fortsätta vår framgångssaga och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor Vi söker medarbetare till sommarsäsongen 2025 med varierande omfattning (20-40 h/vecka). Arbetstiderna kan inkludera tidiga morgnar, kvällar och helger i enlighet med hotell- och restaurangfackets kollektivavtal. Ansökan Vi genomför urval och intervjuer löpande, så ansök redan idag. Detta kan vara början på något fantastiskt. Vi ser fram emot din ansökan! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med över 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

6 februari 2025
Sista ansökan:
28 februari 2025
Receptionist, sommarjobb - Home Hotel Packhuset
Nordic Choice Commercial Services AB
Hotellreceptionister m.fl.

Home Hotel är mer än bara ett namn - det är ett löfte. Vi är övertygade om att bra service startar med genuin omtanke, och vi ger allt vi kan för att skapa en plats där gäster känner sig välkomna och bekväma. Vi har över 50 hotell i Norden, och vi bjuder alltid våra gäster på middag, frukost och fika. Våra byggnader har ofta ett rikt och intressant arv, och vi är stolta över att inget av våra hotell är det andra likt. Home Hotel är en del av Strawberry. Är du Home Hotel Packhusets nya receptionist för i sommar? Receptionen är det första våra gäster möter när de kommer innanför dörren och redan här ska de känna den varma stämningen som är unik för våra hotell. Här möts de av ett ”hej” eller ett ”välkommen tillbaka”. Nu letar vi efter dig som älskar att ge allt för att skapa magiska möten med våra gäster. Tjänsten är en sommartjänst. Men vi ser gärna att du är tillgänglig för att jobba vid behov både innan och efter sommaren. Tjänsten innefattar pass både under vardagar, helger och kvällar. Det kan också innefatta barpass. Om tjänsten: Du ser till så att våra gäster alltid blir väl omhändertagna och uppmärksammade på bästa sätt. Du är ansiktet utåt för vår hotellkedja och är väl insatt i vårt varumärke och våra säkerhetsföreskrifter. Tjänsten innebär även administrativt receptionsarbete. Har du förkunskaper i Mews är det till stor fördel. Skift- och helgarbete ingår. Om dig: • Du har en varm och omtänksam personlighet. • Du tycker att det är roligt att småprata med både stora och små, och att göra någons dag lite bättre med små medel. • Du är en naturlig inspiratör som tycker om att motivera människor runt dig bara genom att vara dig själv. • Du ser det stora i det lilla och har en känsla för detaljer. • Du förstår att sälj = service och tillsammans uppnår vi våra uppsatta mål. • Du är självständig och flexibel och gillar ett högt tempo. • Du har ett öga för detaljer och kan ta snabba beslut när det krävs. Vi ger dig: En härlig arbetsmiljö på en levande arbetsplats där ingen dag är den andre lik. Omringad av fantastiska kollegor bidrar du med din arbetsglädje och hittar din plats i teamet som tillsammans ser till att hotellet når sina mål. Vill du jobba i ett företag med utvecklingsmöjligheter? Då söker du till rätt arbetsplats. Har du ytterligare frågor? Kontakta oss så hjälper vi dig! Ansök senast 5/3-2025.

5 februari 2025
Sista ansökan:
5 mars 2025
Concierge - sommaranställning
AB Nya Grand Hotel
Hotellreceptionister m.fl.

Snart är sommaren här och med den också vår absolut mest intensiva säsong under året. Vi söker därför ett antal anställda till tjänsten som concierge för att förstärka teamet under sommaren. Om tjänsten: Anställningen är till en början en extraanställning med start i april, som sedan övergår i en 100% tjänst mellan juni - augusti då vi har vår absoluta högsäsong. Arbetstiden är förlagd till veckans alla dagar med omväxlande dags-, mellan- eller kvällspass mellan cirka 07:00 och 23:00. OM ROLLEN Du kommer att vara en viktig del av ett litet team inom Front Office som består av fem ordinarie concierger samt ett antal extra- och säsongsanställda. Tillsammans sköter och ansvarar teamet för bokningar, förfrågningar och rekommendationer till våra gäster. Som Concierge är du även med i ett större Front Office team bestående av Doormans, bagagevaktmästare och receptionister som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på våra gästers vistelse. I arbetet som Concierge gäller det att vara initiativtagande och ha en god problemlösningsförmåga då du dagligen hjälper våra gäster med alla sorters önskemål och förfrågningar. Vidare förväntas du ha bra koll på vad som händer i vår stad med omnejd med allt från museer, sightseeing, teater, gäster och evenemang till restauranger och barer. Att arbeta som Concierge är som att vara ”på scen” varje dag då man är ständigt i fokus i vår lobby. VEM ÄR DU? Som person ska du ha en genuin känsla för service och ett stort intresse för att skapa Grand effekten och göra våra gästers vistelse, inte bara på Grand utan i Stockholm, den allra bästa genom att överträffa deras högt ställda förväntningar! Du har en god kännedom och intresse för destinationen Stockholm med dess omnejd. Du måste vara ansvarsfull, noggrann, flexibel och gilla att arbeta under en tidvis mycket hög arbetsbelastning. Vidare uppfyller du följande krav: Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med service, har du erfarenhet som concierge eller hotellreceptionist på ett internationellt hotell är det meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande Erfarenhet från hotellsystemet Opera och medlemskap i Clefs d’Or är meriterande Du är organiserad och kan hålla många bollar i luften samtidigt Du är utåtriktad och förstår vad det innebär att vara diskret och ge en personlig service utan att bli privat. Gillar att jobba med ett starkt varumärke i en dynamisk miljö med personal och gäster från många olika kulturer Innehar en hög integritet och stabilitet samt känner dig trygg i en hotellmiljö på allra högsta internationella miljö VI ERBJUDER: En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter En extraanställning och säsongsanställning under sommaren med start i april eller maj och fram till augusti eller enligt överenskommelse Grand Hôtel som arbetsgivare erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete i en femstjärnig internationell miljö. Vi söker dig som söker en spännande utmaning i sommar och som gärna har möjlighet att fortsätta arbeta extra på helger, lov mm efter säsongens slut. Lön och tillträde enligt överenskommelse. Vi genomför bakgrundskontroll som del av vår rekryteringsprocess. Värdesätter Du hög service och kvalitet är Du välkommen med Din ansökan till oss snarast. Du som skickar in din ansökan kan förvänta dig återkoppling inom cirka 14 dagar. Vi kommer att börja kalla till intervjuer från slutet av februari.

5 februari 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Kvibergs Vandrarhem söker sommarpersonal – reception, frukost och städ.
Kvibergs Vandrarhem AB
Hotellreceptionister m.fl.

Kvibergs Vandrarhem behöver förstärkning inför den kommande vår- och sommarsäsongen! Vi söker nu en flexibel och ansvarstagande medarbetare för en kombinerad roll inom reception, frukostberedning och städning. Tjänsten är perfekt för dig som gillar att arbeta i en varierande och social miljö, och som kan ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Om företaget: Kvibergs vandrarhem är ett familjeägt vandrarhem som välkomnar resenärer från hela världen. Vi strävar efter att erbjuda en bekväm och vänlig atmosfär där gästerna kan trivas och känna sig som hemma. Vi har totalt 48 rum och 3 stugor. Dina arbetsuppgifter: Som medarbetare hos oss kommer du att vara involverad i flera områden: Frukost: Du hjälper till med förberedelser och servering av frukost till våra gäster. Att ge dem en bra start på dagen är viktigt för oss. Städning: Du ansvarar för att hålla våra gemensamma utrymmen och rum rena och prydliga. Att det är rent, fint och luktar gott är det viktigaste för gästen. Vi bäddar inte sängarna. Reception: Som en del av vårt receptionsteam kommer du att välkomna gäster, ta emot bokningar, checka in dem, svara på deras frågor och ge information om lokala sevärdheter. Vi söker dig som: Har god social förmåga och gillar att möta nya människor. Är ansvarsfull, noggrann och trivs med att arbeta självständigt. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är ett plus. Anställningsvillkor: - Anställningsomfattning: Timanställning vid behov, ca 4-8 dagar per månad maj till juni och 3-5 dagar per vecka under juli och augusti, dag- kväll-och helgarbete Vi ser att du är över 18 år. Tidigare erfarenhet från reception, servering eller städ är meriterande. **Så ansöker du:** Skicka personligt blev och CV till oss på: [email protected]. Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig!

5 februari 2025
Sista ansökan:
7 mars 2025
Welcome Office & Conference Host - Extra Anställnng
Nordic Choice Commercial Services AB
Hotellreceptionister m.fl.

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. Clarion Hotel Grand Östersund fortsätter att positionera sig som det ledande och mest passionerade hotellet i Östersund och nu söker vi en ny stjärna till vår reception och konferens. Vi söker dig som har klipp i steget och studs i dojan och som brinner lika mycket för fantastiska gästmöten som vi gör. Välkommen till en spännande arbetsplats där vi arbetar tillsammans och där möjligheterna är många! Teamet i receptionen och konferensen jobbar tätt tillsammans med våra andra avdelningar på hotellet för att säkerställa att gästen får bästa möjliga upplevelse hos oss. Avdelningarna arbetar för att skapa unika, personliga och minnesvärda möten för våra gäster genom en hög servicenivå. Jag som rekryterar heter Zoe Eneroth och jobbar som Welcome Office & Conference Manager. Jag har varit en del av Clarion Hotel Grand Östersund i 3 år och har flera års erfarenhet från hotellbranschen bakom mig. Som ledare är jag närvarande och engagerad. Jag brinner för att sätta både gäster och mitt team främst och ge dem en fantastisk upplevelse. VEM ÄR DET VI LETAR EFTER? Vi söker dig som är nyfiken, orädd och alltid ser möjligheter. • Du har erfarenhet av att hantera gästfeedback och känner dig trygg med att lösa utmaningar där gästen alltid står i fokus. • Du är social och kommunikativ, mötet med människor faller dig naturligt och du tar gärna initiativ till dialog för att skapa en positiv och inbjudande atmosfär. • Du har lätt för att arbeta självgående och ta egna initiativ, men älskar att vara en del av ett team och bidra till den gemensamma stämningen. • Vi är ett gäng på hotellet som älskar högt tempo och att vara där det händer mycket, vilket betyder att även du behöver trivas när det är full fart och samtidigt kunna hålla humöret på topp. • Du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift. VAD KAN VI ERBJUDA? - Du kommer till en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. - Du kommer få möjligheten att jobba med service i världsklass, både till privatgäster och affärsresenärer . - Fina personalförmåner så som rabatterade priser på hotellnätter och restaurangbesök i hela Norden. Möjligheten att träna på hotellets gym och grymt god personalmat för att nämna några. Just nu söker vi en ny kollega som trivs med varierade arbetstider – dagar, kvällar och helger – precis som det är på ett hotell. Anställningen är extra vid behov. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan, ej på mail eller direkt på plats på hotellet. Sista ansökningsdag är den 5/3. Observera att vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att söka. Välkommen med din ansökan!

5 februari 2025
Sista ansökan:
5 mars 2025
Receptionist helger/kvällar
Hamnhotellet Kronan i Landskrona AB
Hotellreceptionister m.fl.

Hamnhotellet Kronan – det personliga hotellet i Landskrona Hotellet är beläget centralt i Landskrona i maritim miljö vid hamnen. Hamnhotellet Kronan drivs i en vacker byggnad från slutet av 1800-talet med tidsenlig interiör vilken man bevarat under åren, såsom kakelugnar och stuckaturer i taken. Byggnaden har varit hotell från mitten av 1900-talet Sjöfartshotell och sedan Hotell Kronan med undantag för åren 1993 – 2000. Hösten år 2000 renoverades huset åter till hotell, Hamnhotellet Kronan. Den härliga sekelskiftesmiljön bevarades och färgsättningen fräschades upp, vilket våra gäster uppskattar och upplever som personligt och välkomnande. Ett mysigt hotellalternativ som passar både affärs- och fritidsresenärer. Hamnhotellet kronan är ett litet hotell med personlig service. Vi har 17 rum som alla är unikt och smakfullt inredda. Vi har allt från enkelrum till rum större dubbelrum med balkong. Vi söker dig som brinner för service och alltid vill leverera det lilla extra inför varje unika gästmöte. Du ska ha ett genuint intresse för att arbeta med service, vara strukturerad, flexibel, ansvarsfull, självständig, utåtriktad och ha en hög arbetsmoral. Du uttrycker dig väl i såväl tal som skrift och du är en glad och positiv person. I rollen som receptionist hos oss är det viktigt att man kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt, är stresstålig, mycket noggrann och tar stort ansvar för sitt arbete. Ålderskrav: fyllda 20år Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Arbetsuppgifter består av bokning, incheckning respektive utcheckning av gäster, frukostansvar, kassahantering och städning. Hos oss får du ett omväxlande och roligt jobb. Arbetstiderna varierar under säsongen mellan dag- och kvällstid, vardagar och helger. Vi håller öppet 06.00-20.00. Du som söker kommer mestadels jobba helger och vid behov vardagskvällar. Under sommaren omfattar tjänsten fler timmar. Intervjuer sker löpande. Kompetens: •Har erfarenhet av servicebranschen, gärna inom hotell. •Har en genuin känsla för service. •Har ett öga för detaljer och fingertoppskänsla. •Har en positiv attityd och ställer höga krav på dig själv. •Är initiativtagande och har en förmåga att lösa problem innan de uppstår. •Talar och skriver flytande på såväl svenska som engelska. Meriterande •Erfarenhet av Hotellbokningssystem, specifikt Sirvoy Timlön enligt kollektivavtal. Låter detta intressant? Vi välkomnar varmt alla ansökningar som innehåller personligt brev samt CV.

5 februari 2025
Sista ansökan:
7 mars 2025