Hotellreceptionist
Sök bland 132 lediga jobb som Hotellreceptionist och börja ditt nya yrkesliv idag!
I rollen som receptionist är du med och tar ett stort ansvar för den driften som för många besökare utgår från receptionen. Du förväntas vara behjälplig vid besök och bör på ett naturligt sätt kunna ge bästa möjliga service och bemötande, du ska vara väldigt organiserad samtidigt som du är flexibel för snabba förändringar. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Vad vi erbjuder: Ett fast arbetstidsmått på 70%. Du kommer att jobba på ett 7/7 schema med 21:30-07:30 som arbetstider. Du kommer att utgå hos en av våra kunder i Smådalarö där du får chansen att arbeta i en otroligt vacker, spännande och omväxlande miljö. Gratis parkering finns på arbetsplatsen. Viss möjlighet till övernattning. Du får en arbetsplats där din insats har stor betydelse för de människor du möter och du får vara en del av en gemenskap som bygger på delaktighet och personligt engagemang. Du får även möjlighet att arbeta förebyggande och medansvarig för det aktuella uppdraget. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med besökare och vara hjälpsam är goda kunskaper i svenska och engelska ett måste. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Grundläggande krav för tjänsten: • Minst 1 års kvalificerad erfarenhet av receptions arbete sedan tidigare. • Behärskar engelska flytande i tal och skrift. • Behärskar svenska flytande i tal och skrift. • Inga betalningsanmärkningar. • Rent brottsregister. Tillträde till tjänsten är omgående eller enligt överenskommelse. Vilka är Cubsec?Vi på Cubsec är ett bevakningsföretag som arbetar för ett samhälle där vi inte behövs. Som receptionist på ingår du i vårt team av skillnadsgörare som arbetar dygnet runt, året om, på uppdrag av våra kunder. Vi är verksamma inom säkerhet och har över 800 medarbetare i hela Sverige, med största områdena i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi är nu på jakt efter nya stjärnor som vill vara med oss på resan framåt. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt flexibla mindset - Välkommen till Cubsec!
Söker du ett extrajobb till sidan av din nuvarande heltidssysselsättning? Vi på voco® Stockholm – Kista söker nu engagerade och serviceinriktade medarbetare som vill leverera personlig service till våra gäster. Om oss: voco® Stockholm – Kista är beläget i det företagstäta Kista i Stockholm, och erbjuder en spännande vistelse för både affärs- och privatresenärer. Med 201 rum, en rymlig restaurang, fem mötesrum och ett fitness- och wellnessområde strävar vi efter att ge våra gäster en personlig och minnesvärd hotellupplevelse. Hotellet är en del av IHG, en av världens största hotellkedjor och drivs av den lettiska hotelloperatören Mogotel Hotel Group. Sedan den 2a september 2024 öppnade de tillsammans upp dörrarna för det för voco:t i Norden! Nu söker vi en timanställd Front Desk Agent. Arbetsuppgifter Som Front Desk Agent på voco® Stockholm – Kista kommer du att vara vårt ansikte utåt och första kontaktpunkt för våra gäster. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Välkomna gäster och genomföra in- och utcheckningar Hantera bokningar och reservationer, både via telefon och online Ge information och rekommendationer om hotellets tjänster och lokala attraktioner Svara på gästernas frågor och hantera eventuella klagomål professionellt och enligt IHG’s standard Samordna med andra avdelningar för att säkerställa en smidig gästupplevelse Kvalifikationer Erfarenhet av arbete i hotellreception eller liknande serviceyrke är ett krav God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, ytterligare språkkunskaper är en fördel Har du erfarenhet av Opera PMS är det ett extra plus Utmärkt kundserviceförmåga och en positiv attityd Vi erbjuder En dynamisk och inspirerande arbetsmiljö i ett hotell Möjligheter till utveckling och karriär inom Mogotel Hotel Group En arbetsplats som värnar om hållbarhet och omsorg för både gäster och personal Kollektivavtal (HRF/Visita) Känner du igen dig i annonsen och vill vara en del av vår tillväxtresa? Skicka din ansökan med CV till [email protected]! Anställdas personuppgifter behandlas i enlighet med Mogotel Kistas integritetspolicy, vilket ni kan läsa mer om nedan; https://www.mogotel.com/en/privacy-policy
I över 300 år har människor sökt sig till Lundsbrunn för återhämtning, välmående och upplevelser. Nu är det din tur att bli en del av denna tradition. På Lundsbrunn Spa & Resort skapar vi magiska ögonblick – från avkopplande spaupplevelser till förstklassig service och gastronomiska höjdpunkter. Här möts historisk charm och modern komfort, mitt i Västra Götalands böljande landskap. Vill du vara med och ge våra gäster en upplevelse utöver det vanliga? Då har du hittat rätt. Har du ett öga för detaljer, ett sinne för service och ett leende som smittar av sig? Välkommen till vår reception, hjärtat i vår resort! Nu söker vi dig som vill vara en trygg och glad första kontakt för våra gäster och som älskar att se till att allt flyter smidigt, från incheck till utcheck. Hos oss är glimten i ögat och djupet i skrattgroparna våra viktigaste värdemätare i vardagen, vi lever som vi lär, med personlighet, engagemang, glädje och affärsmässighet i allt vi gör. För dig som gillar ordning, omtanke och omväxling I rollen som receptionist är du ansiktet utåt för Lundsbrunn Resort & Spa. Det är du som möter våra gäster först – och sist – och som är med och sätter tonen för hela upplevelsen. Du hjälper till att lösa stort och smått, svarar på frågor, checkar in och ut, vägleder och får andra att känna sig välkomna och sedda. Vi vågar bjuda på oss själva, engagerar oss helhjärtat i både gäster och kollegor – och sprider en glädje som smittar av sig. Det är så vi gör skillnad, varje dag. Ditt uppdragSom receptionist är du både navet i vår verksamhet och ansiktet utåt. Du skapar första intrycket och ofta det sista och är en trygg punkt för våra gäster under hela vistelsen. Det handlar om att ge service som känns, svara på frågor innan de ställs och se till att varje detalj är på plats för att helheten ska bli så bra som möjligt. Dina dagar innehåller bland annat: In- och utcheckning av gäster Telefon- och mejlhantering Bokningar och betalningar Proaktiv service – att fånga upp behov och lösa problem innan de hinner bli problem Att ge information, rekommendationer och vägledning med värme och närvaro Att följa upp, återkoppla och säkerställa att gästen är nöjd hela vägen Samarbete med övriga avdelningar för att skapa en sömlös upplevelse Ibland går allt som på räls, ibland händer allt samtidigt men du har förmågan att behålla lugnet, prioritera rätt och möta varje gäst med samma omtanke och professionalism. Vem är du? Du har tidigare erfarenhet av arbete i hotellreception eller liknande serviceyrke Du gillar att ha koll, vara steget före och skapa struktur även när det händer mycket Du trivs med att vara social och professionell, både i mötet med gästen och i samarbetet med kollegor Du pratar svenska och engelska flytande, andra språk är ett plus! Du är flexibel, lösningsorienterad och ser detaljer som andra kan missa Och viktigast av allt, du bidrar till den energi och atmosfär som gör vårt hotell till en plats man gärna återvänder till Vi erbjuder dig Ett fartfyllt jobb i en levande hotellmiljö Ett sammansvetsat team som hjälps åt, har kul och stöttar varandra En arbetsplats där personlighet, glädje och engagemang är lika självklart som affärsmässighet Förmåner och villkor enligt kollektivavtal Möjlighet att växa och utvecklas inom hotellbranschen Det praktiska Omfattning: 75% Arbetstid: Varierande arbetstider, dag, kväll och helg Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Enligt överenskommelse. Känner du igen dig i beskrivningen? Då hoppas vi att du söker! Varmt välkommen till Lundsbrunn Resort & Spa, där vi varje dag skapar minnesvärda möten, med ett leende som smittar och ett engagemang som märks. Winn Hotel Group AB äger, driver och utvecklar hotell som väcker känslor. Läs mer om vår kultur, dina utvecklingsmöjligheter och om Winn Hotel Group här.
Björkbackens Karaktärshotell söker ännu en receptionist till vår reception. Viktigast för oss är att du är bekväm med att möta gäster, är en positiv och öppen människa och är bekväm med arbete vid dator. I arbetet ingår in- och utcheckning av gäster, ta emot bokningar via telefon eller digitalt, arbete i ett bokningsprogram i huvudsak.Vissa administrativa uppgifter kan också ingå. Du ingår i ett arbetslag som leds av en receptionschef. Tjänsten tillsätts när vi hittat rätt sökande, men senast september 2025. Frågor om tjänsten ställs via mail till VD, [email protected]. Också ansökan skickas till samma mailadress. Ansökan ska innehålla ett personligt brev och ditt CV.
Lokalvårdare/kassabiträde till First Camp Är du en mästare på att anpassa dig och redo att hoppa in där du behövs mest? Vi söker en allsidig medarbetare som älskar att vara där det händer och skapa trivsel på våra destinationer. Som en riktig ”allt-i-allo” är du med och sprider både praktisk hjälp och positiv energi vart du än går! Vilka är First Camp? Vårt mål är klart - att bli världens ledande campingkedja. För att nå dit är våra campingmedarbetare avgörande. Medarbetarna med förmåga och vilja att bidra och hugga i där det behövs är oerhört viktiga spelare för övriga kollegor och inte minst våra gäster och deras upplevelse av sin semester hos oss! Vad innebär rollen? Som Campingmedarbetare blir du ansiktet utåt för First Camp och kommer att ha en varierande och omväxlande vardag. Flexibilitet och en hjälpsam inställning är avgörande i denna roll, då du kommer att stötta upp där behovet är som störst. Hos oss är alla på destinationen redo att bidra där det behövs, och du blir en central del av detta gemensamma arbete för att skapa en härlig miljö för både gäster och kollegor. Vem söker vi? Vi söker dig som har erfarenhet av serviceyrken och kundbemötande. Har du dessutom en utbildning inom något relevant område är det ett plus, men viktigast är din inställning och förmåga att ta eget ansvar. Vi söker en flexibel problemlösare som är noggrann och strukturerad i sitt arbete. Som Campingmedarbetare trivs du i ett högt tempo och ser glädje i att bjuda på dig själv. Du har en positiv inställning och trivs i en miljö där ingen dag är den andra lik. Vi ser också att du kan kommunicera väl på svenska eller engelska för att hantera instruktioner och möta våra gäster på ett trevligt och professionellt sätt. Vad erbjuder vi? På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar: We Care: Vi jobbar tillsammans med omtanke om gästen, medarbetaren och planeten. Vi skapar en öppen och stöttande miljö där vi utmanar varandra, lär oss av misstag och firar framgångar. We Have Fun: Genom att vara oss själva och ha roligt ihop skapar vi en välkomnande stämning för alla vi möter. Tillsammans skapar vi fina minnen för våra team, kollegor och gäster. We Simplify: Framåtanda, tillsammans med viljan att lära, gör att vi ständigt förbättrar och utvecklar hur vi arbetar. Vi gör det enkelt för varandra - det ska vara lätt att göra rätt för både kollegor och våra gäster. We Deliver Results: Vi fokuserar i allt vi gör på att skapa resultat för våra gäster, kollegor och hela företaget. Målen är högt satta och vi lyckas bäst när vi använder både hjärta och hjärna. Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och omtänksamma kollegor som delar med sig av visdom och skratt. Tillsammans vill vi fortsätta vår framgångssaga och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor Vi söker medarbetare till sommarsäsongen 2025 med varierande omfattning (20-30 h/vecka). Arbetstiderna kan inkludera tidiga morgnar, kvällar och helger i enlighet med hotell- och restaurangfackets kollektivavtal. Ansökan Vi genomför urval och intervjuer löpande, så ansök redan idag. Detta kan vara början på något fantastiskt. Vi ser fram emot din ansökan! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med över 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.
Lokalvårdare/kassabiträde till First Camp Är du en mästare på att anpassa dig och redo att hoppa in där du behövs mest? Vi söker en allsidig medarbetare som älskar att vara där det händer och skapa trivsel på våra destinationer. Som en riktig ”allt-i-allo” är du med och sprider både praktisk hjälp och positiv energi vart du än går! Vilka är First Camp? Vårt mål är klart - att bli världens ledande campingkedja. För att nå dit är våra campingmedarbetare avgörande. Medarbetarna med förmåga och vilja att bidra och hugga i där det behövs är oerhört viktiga spelare för övriga kollegor och inte minst våra gäster och deras upplevelse av sin semester hos oss! Vad innebär rollen? Som Campingmedarbetare blir du ansiktet utåt för First Camp och kommer att ha en varierande och omväxlande vardag. Flexibilitet och en hjälpsam inställning är avgörande i denna roll, då du kommer att stötta upp där behovet är som störst. Hos oss är alla på destinationen redo att bidra där det behövs, och du blir en central del av detta gemensamma arbete för att skapa en härlig miljö för både gäster och kollegor. Vem söker vi? Vi söker dig som har erfarenhet av serviceyrken och kundbemötande. Har du dessutom en utbildning inom något relevant område är det ett plus, men viktigast är din inställning och förmåga att ta eget ansvar. Vi söker en flexibel problemlösare som är noggrann och strukturerad i sitt arbete. Som Campingmedarbetare trivs du i ett högt tempo och ser glädje i att bjuda på dig själv. Du har en positiv inställning och trivs i en miljö där ingen dag är den andra lik. Vi ser också att du kan kommunicera väl på svenska eller engelska för att hantera instruktioner och möta våra gäster på ett trevligt och professionellt sätt. Vad erbjuder vi? På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar: We Care: Vi jobbar tillsammans med omtanke om gästen, medarbetaren och planeten. Vi skapar en öppen och stöttande miljö där vi utmanar varandra, lär oss av misstag och firar framgångar. We Have Fun: Genom att vara oss själva och ha roligt ihop skapar vi en välkomnande stämning för alla vi möter. Tillsammans skapar vi fina minnen för våra team, kollegor och gäster. We Simplify: Framåtanda, tillsammans med viljan att lära, gör att vi ständigt förbättrar och utvecklar hur vi arbetar. Vi gör det enkelt för varandra - det ska vara lätt att göra rätt för både kollegor och våra gäster. We Deliver Results: Vi fokuserar i allt vi gör på att skapa resultat för våra gäster, kollegor och hela företaget. Målen är högt satta och vi lyckas bäst när vi använder både hjärta och hjärna. Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och omtänksamma kollegor som delar med sig av visdom och skratt. Tillsammans vill vi fortsätta vår framgångssaga och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor Vi söker medarbetare till sommarsäsongen 2025 med varierande omfattning (20-30 h/vecka). Arbetstiderna kan inkludera tidiga morgnar, kvällar och helger i enlighet med hotell- och restaurangfackets kollektivavtal. Ansökan Vi genomför urval och intervjuer löpande, så ansök redan idag. Detta kan vara början på något fantastiskt. Vi ser fram emot din ansökan! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med över 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.
Lokalvårdare/kassabiträde till First Camp Är du en mästare på att anpassa dig och redo att hoppa in där du behövs mest? Vi söker en allsidig medarbetare som älskar att vara där det händer och skapa trivsel på våra destinationer. Som en riktig ”allt-i-allo” är du med och sprider både praktisk hjälp och positiv energi vart du än går! Vilka är First Camp? Vårt mål är klart - att bli världens ledande campingkedja. För att nå dit är våra campingmedarbetare avgörande. Medarbetarna med förmåga och vilja att bidra och hugga i där det behövs är oerhört viktiga spelare för övriga kollegor och inte minst våra gäster och deras upplevelse av sin semester hos oss! Vad innebär rollen? Som Campingmedarbetare blir du ansiktet utåt för First Camp och kommer att ha en varierande och omväxlande vardag. Flexibilitet och en hjälpsam inställning är avgörande i denna roll, då du kommer att stötta upp där behovet är som störst. Hos oss är alla på destinationen redo att bidra där det behövs, och du blir en central del av detta gemensamma arbete för att skapa en härlig miljö för både gäster och kollegor. Vem söker vi? Vi söker dig som har erfarenhet av serviceyrken och kundbemötande. Har du dessutom en utbildning inom något relevant område är det ett plus, men viktigast är din inställning och förmåga att ta eget ansvar. Vi söker en flexibel problemlösare som är noggrann och strukturerad i sitt arbete. Som Campingmedarbetare trivs du i ett högt tempo och ser glädje i att bjuda på dig själv. Du har en positiv inställning och trivs i en miljö där ingen dag är den andra lik. Vi ser också att du kan kommunicera väl på svenska eller engelska för att hantera instruktioner och möta våra gäster på ett trevligt och professionellt sätt. Vad erbjuder vi? På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar: We Care: Vi jobbar tillsammans med omtanke om gästen, medarbetaren och planeten. Vi skapar en öppen och stöttande miljö där vi utmanar varandra, lär oss av misstag och firar framgångar. We Have Fun: Genom att vara oss själva och ha roligt ihop skapar vi en välkomnande stämning för alla vi möter. Tillsammans skapar vi fina minnen för våra team, kollegor och gäster. We Simplify: Framåtanda, tillsammans med viljan att lära, gör att vi ständigt förbättrar och utvecklar hur vi arbetar. Vi gör det enkelt för varandra - det ska vara lätt att göra rätt för både kollegor och våra gäster. We Deliver Results: Vi fokuserar i allt vi gör på att skapa resultat för våra gäster, kollegor och hela företaget. Målen är högt satta och vi lyckas bäst när vi använder både hjärta och hjärna. Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och omtänksamma kollegor som delar med sig av visdom och skratt. Tillsammans vill vi fortsätta vår framgångssaga och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor Vi söker medarbetare till sommarsäsongen 2025 med varierande omfattning (20-30 h/vecka). Arbetstiderna kan inkludera tidiga morgnar, kvällar och helger i enlighet med hotell- och restaurangfackets kollektivavtal. Ansökan Vi genomför urval och intervjuer löpande, så ansök redan idag. Detta kan vara början på något fantastiskt. Vi ser fram emot din ansökan! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med över 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.
Om tjänsten Brinner du för service och trivs med att jobba natt? Då kan det vara just dig vi letar efter! Vi söker dig som är en självsäker, initiativtagande, och lättlärd person för nattjobb i reception på ett hotell i Sundsvall. Du kommer att arbeta ensam och vi letar efter någon som gillar kundkontakt och är bekväm med att ta egna beslut. Om oss KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare. Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör. Arbetsuppgifter Som receptionist på hotell är du kundernas första kontakt och i din arbetsroll kan följande arbetsuppgifter ingå: • Checka in och checka ut gäster • Hantera bokningar och avbokningar • Svara på telefonsamtal och e-post • Ge information och assistera gäster vid behov • Hantera kassatransaktioner och redovisning • Kontrollera och uppdatera gästdatabasen • Samarbeta med övrig personal vid behov Kvalifikationer Vi söker dig som förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. Du är lösningsorienterad, lugn och har en inställning att allt kan lösa sig! I övrigt ser vi gärna att du: • Kan hantera enklare administrativa uppgifter • Talar och skriver flytande svenska och engelska • Duktig på både verbal och skriftlig kommunikation • Tar stort ansvar över din arbetsplats, är självständig och ödmjuk Övrigt Tillträde: v. 24 Omfattning: v.26-30 Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen) Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundskontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!
Vill du vara med och skapa och forma människors minnen och upplevelser? Brinner du för att göra det där lilla extra och att möta nya människor varje dag? Vill du vara en del av ett litet men sammansvetsat team med stor gemenskap och arbetsglädje, samtidigt som du får vara en del av en av nordens största och mest framgångsrika hotellkedjor - då är det här något för dig! Home Hotel Carlscrona utlovar precis det vi heter - vi ska vara gästens andra hem. Hos oss möts man av välkomnande personal, dukat middagsbord, en god bok och en brasa eller en svalkande drink på uteserveringen. Vi är hotellet som fokuserar på hemkänsla, personligt bemötande, bekvämlighet och hållbarhet. Med vårt unika koncept och läge är vi ett av Karlskronas mest attraktiva hotell och vi har ett högt tryck året om. Nu söker vi ytterligare en stjärna för att förstärka vårt receptionsteam och vi kan utlova en fantastisk resa tillsammans med oss, fylld av möjligheter för personlig utveckling. Första och sista intrycket! Som receptionist är du den första och sista personen som gästen möter - det är upp till dig att se till att våra gäster får den bästa möjliga upplevelsen när de bor hos oss. Detta gäller hela vägen från bokning till uppföljning, från incheckning till utcheckning och allt där emellan. På Home Hotel Carlscrona har vi många stamgäster som ständigt återkommer till oss men också många nya gäster - och hos oss är alla alltid välkomna och alla är alltid VIP. Hos oss ska gästerna känna sig hemma och därför är din personlighet och dina sociala förmågor det allra viktigaste - du måste älska att möta nya människor varje dag och kunna prata med dem och ge den bästa möjliga service utifrån deras behov. Vem är du? Vi söker dig som är redo för en utmaning. Du är en driven och nyfiken person som vill utvecklas i karriären, som bjuder på dig själv och älskar att jobba såväl i team som under eget ansvar. Du vågar ta initiativ och ser de små detaljerna som spelar roll i den stora bilden. Du är bekväm med att hantera många saker på en gång och är inte rädd för att ta dig an flera saker samtidigt. Du kommunicerar utan problem på såväl svenska och engelska. Tjänsten kräver att du har fyllt 20 år, enligt gällande lagstiftning för serveringsansvar, då vi även serverar alkohol. Vi lägger stor vikt vid personlighet, engagemang och driv, så även om du inte har jobbat på hotell innan - tveka inte att söka om du tror att just du är vår nästa stjärna. Det är också meriterande om du: - Har erfarenhet av hotell och receptionsarbete - Har erfarenhet av hotellsystemet MEWS - Har erfarenhet av andra serviceyrken, som butik eller restaurang - Gillar högt tempo och utmaningar - Är van vid att jobba vid dator, med tekniska lösningar och system - Älskar att träffa nya människor och att ta hand om deras behov och önskemål - Pratar fler språk - Har erfarenhet av Strawberry eller Home Hotel Din roll som receptionist: Du blir en del av ett team på sju personer i receptionen, där vi ständigt jobbar nära varandra för att utveckla vår verksamhet, oss själva och vårt gästbemötande. Vi välkomnar dig som har idéer och framåtanda, som ser möjligheter istället för problem och som tillsammans med dina kollegor vill göra allt för att våra gäster ska känna sig som hemma. I dina arbetsuppgifter ingår in- och utcheckning men även administration, kundbemötande, svara på telefon och mail och såklart att ta hand om våra gäster på plats. Vi jobbar också över avdelningarna och hjälper kollegorna i restaurangen och städ-avdelningen när det behövs. Receptionen är hotellets hjärta och spindeln i nätet så du är ansvarig för att se till att gästen får bästa möjliga upplevelse och att våra kollegor på andra avdelningar har den information de behöver för att göra sin del. Vad vi erbjuder dig: Vi erbjuder dig att bli en del av vårt härliga team som består av blandade åldrar och bakgrunder. Vissa av oss har varit här i nästan 40 år, vissa i 20 och vissa har nyligen börjat. Vi erbjuder ett omväxlande jobb där ingen dag är den andra lik och där alla är lika viktiga för helheten, oavsett om du städar hotellrum, häller upp en öl i baren eller checkar in och välkomnar våra gäster. Under 2025 satsar vi extra hårt på personlig utveckling så för dig som vill utvecklas och klättra i karriären kommer det här att vara en fantastisk möjlighet. Här satsar vi på våra anställdas kompetens och fortsatta utveckling. Home Hotel Carlscrona ägs av Winn Hotel Group och är ett franchise-hotell inom Strawberry, en av nordens största hotellkedjor. Detta innebär att du får ett stort paket med arbetsförmåner så som rabatt på över 260 hotell i hela Norden och Baltikum, frinätter, friskvårdsbidrag, möjlighet till internutbildningar samt en stor mängd partnererbjudanden på allt från resor och shopping till träning och friskvård. Du har dessutom en stor chans att växa i din roll genom tävlingar, internutbildningar, utmaningar och personliga ansvarsområden, både på hotellet, inom Winn Hotel Group och inom Strawberry. Om tjänsten: Vi erbjuder just nu en tjänst på 60% med start omgående. Arbetstiden är förlagd blandat på både dagtid, kvällstid och helger. Vi omfattas av Hotell- och restaurangfackets kollektivavtal och lönesättning sker därefter. Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan direkt. Rekrytering sker löpande och tjänsten tillsätts snarast så vänta inte för länge. För frågor om annonsen, rekryteringsprocessen eller jobbet - kontakta vår receptionschef: [email protected] ____________________________________________________________________________________________ Hotellet ägs och drivs av Winn Hotel Group AB som äger, driver och utvecklar hotell med personlighet, engagemang och glädje. Vi är ett franchisehotell inom Strawberry Group (tidigare Nordic Choice), en av nordens största hotellkedjor med varumärken som Clarion, Clarion Collection, Quality och Comfort. Winn Hotel Group driver även sin egna affärsakademi kallad Winn Business School.
Om tjänsten Vi på Middlepoint söker en ny servicestjärna till vårt team! I den här rollen arbetar du i receptionen hos vår kund, centralt belägen i Stockholm city. Detta är ett prestigefyllt uppdrag där du får jobba i en social, affärsmässig och professionell miljö. Du arbetar självständigt i rollen som receptionist och levererar service i världsklass till alla människor du möter. Du blir ansiktet utåt och ett positivt första intryck som representerar huset och dess hyresgäster med en stark fokus på personlig och proaktiv service. Fastigheten har två receptioner och du ingår i ett serviceteam om fyra personer. Du kommer att vara stationerad i den mindre receptionen där du arbetar ensam men får avlösning av en kollega under lunchen och vid behov. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Välkomna medarbetare och kunder Ansvara för gemensamma ytor och lobbyn Posthantering och bud Passerkortshantering Växel och telefoni Kontakt med leverantörer Vem är du? Du är en riktig servicestjärna som brinner för mötet med människor! För att trivas i den här rollen ser vi att du är trygg i dig själv, representativ och har lätt för att kommunicera. Du trivs med att arbeta självständigt och sätter alltid service i första rummet. Du är ansvarstagande och ser lösningar i de utmaningar som kan uppstå. Krav för tjänsten Talar flytande svenska och engelska Arbetat med service tidigare, gärna i kontorsmiljö Bekväm med Microsoft Office-paketet Avslutad gymnasieutbildning Om Anställning Anställning: Tillsvidare med sex månaders inledande provanställning Sysselsättningsgrad: 87,5% under sommaren, sedan 100% Start: Maj 2025 Arbetstider: Måndag till fredag kl 06:30-14:00 Om Middlepoint Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 132 jobb