Hotellreceptionist

Sök bland 138 lediga jobb som Hotellreceptionist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Hotellreceptionist - Extrapersonal

Lite om hotellet Hotell Onyxen – det personliga hotellet i centrala Göteborg nära Avenyn, Scandinavium/Svenska mässan och Liseberg. I ett vackert stenhus endast några minuters promenad från centrum hittar ni Hotell Onyxen, ett mysigt hotell som passar både affärs- och fritidsresenärer. Vi har 35 rum som alla är unikt och smakfullt inredda med en genomtänkt blandning av ljus, konst och material. Här erbjuds allt från enkelrum till rum med 4 bäddar. Att bo hos oss innebär att man startar dagen i centrala Göteborg med Scandinavium, Svenska Mässan och Göteborg Conference Center tvärs över gatan och Avenyn, Liseberg och Ullevi inom bekvämt promenadavstånd. Vem vi söker & vilka vi är Hotell Onyxen är ett litet hotell med stora ambitioner. Vi söker dig som brinner för service och vill vara med på en spännande resa med ett hotell i utveckling. Vår reception är hotellets hjärta och vi söker dig som vill vara med oss i arbetet med att skapa hotellupplevelser utöver det vanliga för alla våra gäster. I vår reception vill vi ha dig som gillar möten med människor, är initiativtagande, flexibel, ansvarsfull, självständig, utåtriktad och som har en hög arbetsmoral och känsla för service. Du tycker om att hitta och göra det lilla extra till våra gäster. Du uttrycker dig väl i såväl tal som skrift och du är en glad och positiv person. I rollen som receptionist hos oss är det viktigt att man kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt, är stresstålig, problemlösare, mycket noggrann och tar stort ansvar för sitt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Vi har sedan årsskiftet 2023 byggt om receptionen till en Bar-Reception som har visat sig väldigt uppskattat av våra gäster och besökare utifrån. Våra arbetsuppgifter består bl.a av servering av dryck- och mat, bokning, incheckning respektive utcheckning av gäster, frukostansvar, kassahantering och städning. Vi är ett tajt team med familjekänsla där vi vill att alla ska hitta sin plats och sin roll. Hos oss får du ett omväxlande och roligt jobb. Arbetstiderna varierar mellan dag- och kvällstid, vardagar och helger. Vi kräver att du: • Har erfarenhet av servicebranschen, gärna inom hotell. • Har en genuin känsla för service och förstår vikten av att alltid prestera på topp! • Har ett öga för detaljer och fingertoppskänsla. • Har en positiv attityd och ställer höga krav på dig själv. • Är initiativtagande och har en förmåga att lösa problem innan de uppstår. • Talar och skriver flytande på såväl svenska som engelska. Meriterande: • Erfarenhet av Hotellbokningssystem, specifikt HotSoft. Tillträde enligt överenskommelse, intervjuer sker löpande. Timlön enligt kollektivavtal. Låter det intressant? Vi välkomnar varmt alla ansökningar som innehåller personligt brev (vi vill lära känna Dig en smula), foto (så att vi känner igen Dig) samt CV (vi vill veta vad Du har gjort).

21 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Nattreceptionist Scandic Crown, deltid 80%,

Scandic Crown ligger ett stenkast från Göteborgs Centralstation med nära till det mesta. Vår gästnöjdhet ligger alltid på en hög nivå vilket vi tror beror på den starka servicekultur som råder här-en servicekultur som möjliggörs av att vi också har nöjda medarbetare. Vi som jobbar på Scandic Crown ser alltid efter varandra och hjälper till när vi kan. Vi är övertygade om att en god stämning bland våra medarbetare leder till enastående hotellupplevelser för våra gäster. Vi tror också på möjligheten att utvecklas för den som vill och därför får alla medarbetare vara med och påverka sin arbetssituation såväl som hotellets utveckling. Nu söker vi en Nattreceptionist till Scandic Crown. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Arbetet innefattar även förberedelser för möten och möblering. Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Det är viktigt att du är praktiskt lagd, gillar varierande arbetsuppgifter och har en bra fysik då tunga lyft förekommer. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och samarbetsförmåga då alla medarbetare tillsammans ansvarar för gästens upplevelse. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är tillsvidareanställning på deltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

21 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Reception/butik/resortmedarbetare

Vi behöver nu förstärka vårt team till reception/butik from 15/6-15/10. Tjänsten är på 80% och innebär, att du förutom att check in och checka ut gäster i bokningssystemet Compusoft och försäljning av varor i butiken, att ge gäster till resorten  och naturreservaten den bästa servicen och ett välkomnande värdskap. När du inte arbetar i reception/butik har du pass på bokningen. Eftersom våra gäster inte bara kommer ifrån Sverige så måste du även vara bra på engelska, kan du tyska och holländska är det en merit För att trivas hos oss, måste du ha humor, lätt för att samarbeta, vara ödmjuk och inte vara rädd för att hugga i. Du måste även gilla att ta ansvar, ha erfarenhet av bokningssystem och verkligen gilla mötet med gäster och medarbetare. Vi har ett stort ansvar för att gästerna tivs hos oss, oavsett om de har semester eller kommer hit som bröllops-konferensgäster. Du gillar att ta ansvar, förstår vikten av att följa rutiner   Vi söker dig med erfarenhet av service inom camping, hotell, restaurang eller liknande. Det gör dig ingenting att arbeta oregelbunda tider och helger och du har körkort och bil Semester kan inte ges längre perioder under sommaren men efter överenskommelse i september.   gillar att ta ansvar och följa rutiner. Loklakännedom är såklart ett plus.   Att jobba här , är roligt, utmanade och ibland stressigt. Det är därför viktigt att vi har roligt tillsammans, är samspelta och hjälper varandra när det behövs. Vi letar lösningar och måste tänka utanför boxen.   Låter det som något som passar dig? Ansök gärna, så länge annonsen finns uppe så finns tjänsten kvar. Gålö Havsbad, både litet och stort på samma gång Stora ytor med många boendealternativ, litet för att vi jobbar tätt tillsammans och bryr oss om varandra. Gålö Havsbad är en resort 35 minuter söder om Stockholm, mitt i ett vackert naturreservat vid havet. Här fins stugor, campingplatser, aktiviteter, konferens/möteslokaler, bistro, butik mm. Runt hörnet finns Stockholms största strand och fler omtyckta vandringsleder. Vi har tusentals besökare till oss men även till naturreservatet, och vi arbetar tillsammans för att hela tiden göras deras besök och deras dag lite bättre. Vi har självklart kollektivavtal www.galohavsbad.se Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil

21 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Receptionist

Är du en riktig glädjespridare som brinner för service och som gillar nya utmaningar? Nu söker vi flera drivna, engagerade och trygga receptionister som vill vara med på en spännande resa från start! Är det dig vi söker?  I ett nära partnerskap med vår nya kund, som är en industriell aktör med stora innovativa utvecklingsplaner, spänner sig Coors uppdrag över flera områden såsom reception, vaktmästeri och lokalvård. Under sommaren 2024 kommer vi tillsätta en rad spännande tjänster inom arbetsplatsservice för att bygga upp ett motiverat serviceteam. Vi söker nu dig som vill arbeta som receptionist hos Coor. Vill du vara med och ta detta samarbete till nästa nivå med oss?  Om rollen  Som receptionist är du Coors ansikte utåt där du alltid har ögon och öron öppna för att fånga upp behov för att skapa den absolut bästa arbetsplatsupplevelsen för vår kund och kundens besökare. Du skapar goda relationer till kunden och är den naturliga mittpunkten för hela vår serviceleverans. Med din professionalitet och engagemang ansvarar du för att allt utförs på ett effektivt och servicefokuserat sätt.   Exempel på arbetsuppgifter:  • Att ta emot, vidarebefordra, registrera felanmälningar och åtgärda vid behov  • Planera och utföra dagliga operativa arbetsuppgifter • Administration som t.ex uppföljning av bokningar, följesedlar, fakturor samt beställningar • Ta emot kunder och hänvisa alla rätt Tjänsterna är dels tillsvidareanställningar på heltid med en provanställning på 6 månader, dels timanställningar vid behov. Arbetstiderna är vardag, kväll och helg mellan kl 06:00-22:00. Placeringsort är Boden. Vår kandidat  Vi ser att du har en tidigare erfarenhet från: • Serviceinriktad bransch där gott bemötande varit en stor del av din vardag. • Säkerhetsmedvetet tänk • God datorvana främst i Officepaketet • God kommunikationsförmåga där du talar och skriver obehindrat på svenska och behärskar engelska väl.   Din personlighet  Med din självgående personlighet, initiativförmåga och strukturerade arbetssätt har du lätt för att prioritera bland processer och arbetsmoment. Du är en “hands-on” person och är orädd inför nya utmaningar. Du är tillmötesgående och professionell i kontakt med kollegor och gäster samt har förmågan att se behov innan de uppstår. Att flexibelt växla mellan olika arbetsuppgifter ger dig energi och en naturlig känsla för service är en av dina styrkor.  Självklart ska du också ha roligt på jobbet – arbetsglädje både syns och sprids! För att lyckas med detta tror vi därför att du är en utåtriktad lagspelare där du gillar att utvecklas tillsammans med andra. Tillsammans med dig vill vi skapa en levande och dynamisk arbetsplats där du och ditt team är de främsta ambassadörerna!   Vi erbjuder  Här får du en roll med stor frihet under ansvar i en välkomnande miljö i stark partnerskapsanda. Medarbetarna är Coors viktigaste tillgång och för oss är det viktigt att erbjuda en trevlig och trygg arbetsmiljö med schyssta villkor, gott ledarskap och möjligheter till utveckling. Vår ambition är att du som medarbetare ska känna att du inte bara är din jobbtitel, du är mycket mer än så. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten.  Övrig information  Intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens slut så vänta inte med att skicka in din ansökan.  Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? kika in här https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/   För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Charlotte Wolf via, [email protected].   Vi ser fram emot att höra från dig!   Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

21 maj 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Receptionist till Gullmarsstrand Hotell

Vill du ha havet som närmsta granne, se glada och nöjda gäster checka in och ut på en av Västsveriges vackraste platser. Samtidigt är du en en drivande kraft i attgästens vistelse är minnesvärd, smidig och välkomnade.På Gullmarsstrand, som ligger på vackra Skaftö, letar vi nu efter dig som älskar besöksnäringen, energi och fartfylldamötet där människor träffas, umgås och firar framgång tillsammans. I rollen som Receptionistär du ansiktet utåt för vår anläggning och våra gäster. Ditt leende och ditt vänliga synsätt kommer att vara det första våra gäster möter när de anländer. Du arbetar med in- och utcheckningar samt förberedelser, fakturering, försäljning, konferensarbete samt spa och svarar på frågor och ser till att våra gäster känner sig välkomna och omhändertagna under hela vistelsen. DET HÄR TROR VI OM DIG Har en bubblande personlighet och älskar att träffa nya människor. Gillar variationen med dag, kväll och helgarbete. Är organiserad och har öga för detaljer även när det är högt tempo. Kan hantera olikadatasystem Du har ett genuint intresse för människor och tycker om att överträffa deras förväntningar. Positivt inställd och lösningsorienterad Din attityd och ambitioner framåt är viktigt. Det är meriterande om du hararbetat inom servicebranschen eller iliknande roll tidigare. Men inget krav.Svenska är ett krav i tal och skrift. Meriterande ärengelska.Körkort och tillgång till bil är nödvändigt, men inget måste.DET HÄR FÅR DU Arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö Vara med och utveckla erbjudande och verksamheten Skapa förutsättningar för nöjda gäster Arbeta aktivt med gästresan Trygghet och stabilitet i anställningen TJÄNSTENTillsvidareanställning (6 månaders provanställning)Fast lön, HRFRollen är förlagd på dagar, kvällar och helger TILLSÄTTNINGVi rekryterar löpande och tillsätter tjänsten relativt omgående ellerenligt överenskommelse.VID FRÅGOR KRING PROCESSEN Rekryterande chefAnette Ljunggren, [email protected] OM OSSVi är ett familjeägt hotell som ligger 0 meter från havet i Fiskebäckskil på Skaftö. Vi brinner för utveckling, att utvecklas och service, det sistnämnda skulle vi inte klara av utan vårt härliga team. Älskar du precis som vi att göra det där lilla extra för varje gäst? Då är du given i vårt team! Våra värdeord är Miljö, Värdskap, Gemenskap, Passion samt Mod, och efter det lever och andas vi varje dag! Det är en fartfylld miljö där vi arbetar med intentionen att vara en internationellt avslappnad havsnära miljö för våra gäster.

20 maj 2024
Sista ansökan:
6 november 2024
Arbeta i hotellreception

Receptionist Just nu söker vi flera drivna, ambitiösa och trevliga receptionister till vårt hotell!Som receptionist är du viktig för att skapa en bra upplevelse för våra gäster. Receptionen är platsen där gästerna får sitt första intryck och dit de vänder sig med frågor. Därför tror vi att du har en förmåga att se varje gäst, en positiv inställning, mycket energi, mod att fråga, gillar att synas, tar egna initiativ och alltid har koll. Erfarenhet från liknande jobb är bra men inget krav.Du jobbar bra både i team och självständigt. Du är ansvarsfull och gillar att samarbeta med kollegor och ta ansvar för gästens hela upplevelse.Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger, som det ofta är på hotell.Arbetsuppgifterna inkluderar:Ge bra service och skapa en oförglömlig upplevelse för gästerna. Vanligt receptionsarbete som att checka in och ut gäster, svara i telefon, ta emot bokningar, förbereda ankomstlista, följa checklistor, fakturering med mera. Hjälpa gäster med frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse. Jobba med merförsäljning och att avdelningens mål uppnås. Följa upp gästnöjdhet. Hålla receptionen snygg och i ordning efter givna instruktioner. Bidra till ett gott arbetsklimat där alla hjälper varandra.Du måste vara registrerad på arbetsförmedlingen.Tjänsten är på 75% Mångfaldsbyrån hjälper nyanlända att hitta arbete i Sverige. Är du inskriven på Arbetsförmedlingen? Då kan vi hjälpa dig att hitta ett jobb!!

20 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Receptionist Scandic Plaza, Umeå, deltid 20%

På Scandic Plaza i Umeå bor våra gäster i avslappnad miljö med utsikt över Umeå Älv, bara några kvarter från gågatans shopping och nöjesliv. De kan strosa på stan, spendera tid i vår relaxavdelning eller avsmaka en god middag på hotellets restaurang. Vi är ett team som jobbar med mycket glädje och engagemang- vi är stolta över vår arbetsplats. Våra medarbetare är vår främsta tillgång: hos oss ska man trivas och utvecklas vidare. Genom ett gott ledarskap och ett gott samarbete mellan avdelningarna skapar vi fantastiska hotellupplevelser till våra gäster. Nu söker vi en Receptionist till Scandic Plaza, Umeå. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en visstidsanställning på deltid 20% Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

20 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Hotellstädare till våren/sommaren 2024

Har du tidigare erfarenhet av städning på hotell och vill få möjlighet att jobba på flera olika hotell? Vi på RestaurangAssistans söker nu duktig och erfaren personal inom hotellstäd inför högsäsongen i vår/sommar. Om tjänsten städning av hotellrum du kommer att arbetapå flera olika sorters hotell i Göteborg med omnejd vi erbjuder enanställning för enstaka dagar eller visstidsanställning på deltid under högsäsong med möjlighet till förlängning tjänsten beräknas tillträdasi april/maj Vi söker dig som: har erfarenhet av hotellstäd i Sverige är flexibel är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb kan kommunicera på svenska eller engelska är noggrann och har ett sinne för detaljer trivs att jobba i ett högt tempo tycker att det är spännande att få arbeta på flera olika hotell, viktigt då du kommer arbeta ute hos våra olika kunder i Göteborg Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semestersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.Mer om ossRestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke. Varmt välkommen med din ansökan!Vi tar EJ emot ansökningar via telefon eller e-mail!

20 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Receptionist sökes

Johannesbergs Slott växer som aldrig förr! Våra ambitioner är höga och nu söker vi dig som vill vara med på vår resa där gästernas bästa är alltid är i fokus. Vi söker Hotellreceptionist Johannesbergs Slott har nya ägare sedan juli 2020. Med nya ägare kommer nya tag och en långsiktig satsning sker på hela anläggningen. Vi fortsätter utvecklas och nu söker vi en talangfull och serviceinriktad hotellreceptionist på heltid som älskar att arbete med människor och service. Vill du arbeta med ett glatt gäng i en magisk miljö på möjligheternas slott? Då har vi ett fantastiskt arbete till dig. Vi söker dig som vill vara med och vara en del av slottets härliga team och leverera värdskap och service i världsklass till våra gäster! Vi vill att du är: Strukturerad, service minded, säljande och flexibel Det som vi håller oss närmast är ett positiv bemötande med glädje i blicken. Vi ser gärna att: Du brinner för ditt yrke och sätter alltid gästen i fokus Du gillar att vara en del i en större helhet Du trivs med strukturerade arbetsrutiner Du trivs med ansvar och är lösningsorienterad Du älskar att vara en del av slottets kärna Du har erfarenhet av Hotellbokningssystem Som person är du ansvarstagande, engagerad och positiv. Du har en god förmåga att kunna prioritera även under stressiga arbetsförhållanden. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är en förutsättning, ytterligare språk är meriterade. Hos oss råder ett gott arbetsklimat där alla ställer upp för varandra. Öppettider: Reception Mån - Lör 7:00 till 21:00. Söndagar 7:00 till 15:00

20 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Receptionist till First Camp

First Camp Kolmården-Norrköping erbjuder en arbetsplats med speciell karaktär. Med ett fantastiskt läge vid Bråviken, bara ett par kilometer från djurparken får du med kollegorna i butiken, receptionen och städet vara med och skapa campinglycka för såväl stora som små campare. Receptionist till First Camp  Vill du vara den som sätter tonen för semestern? Som receptionist spelar du huvudrollen i det varma välkomnandet som våra gäster kommer att minnas, en ovärderlig roll!  Vilka är First Camp?  Vårt mål är tydligt - att bli världens ledande campingkedja. För att uppnå detta behöver vi toppreceptionister på alla våra destinationer. Utan ett professionellt, vänligt och glädjefyllt första möte når vi inte vårt mål.   Vad innebär rollen?   Som receptionist representerar du First Camp och är vår frontfigur. Du hanterar allt från reception och butiksarbete till in- och utcheckningar, information och service till gäster, bokningshantering och försäljning av varor i butiken. Även om dina huvudsakliga uppgifter kretsar kring reception och butik så ska du vara redo att hoppa in och stötta andra områden på lokalvård, bistro, vaktmästeri avdelningarna. First Camp utgår alltid från gästernas behov, och tillsammans tacklar vi de utmaningar som dyker upp.   Vem söker vi?    För att vara den perfekta matchen för rollen tror vi att du har erfarenhet av att arbeta inom service och kundbemötande, gärna inom reception. Relevant utbildning är en bonus.   Rollen kräver att du är strukturerad och organiserad samt har förståelse för våra gästers unika behov. Som receptionist trivs du i en dynamisk miljö och närmar dig alla med en välkomnande attityd, trots ibland hektiska arbetsbelastningar. Vi älskar om du är redo att skratta, har humor och ser teamet före jaget.  Vi förväntar oss att du behärskar både svenska och engelska flytande för att göra kommunikationen smidig när du interagerar med våra internationella gäster.  Vad Erbjuder Vi?  På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar:  We Care: Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen.  We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har ett glatt sinne både internt och när vi möter våra gäster.  We Simplify: Vi strävar alltid efter att göra vårt arbete enklare.  We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster.  Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och omtänksamma kollegor som delar med sig av visdom och skratt. Tillsammans vill vi fortsätta vår framgångssaga och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid.  Villkor:  Vi rekryterar medarbetare till vår sommarsäsong. Omfattningen av tjänsterna varierar, men du kommer att garanteras mellan 20-30 timmar per vecka. Arbetstiderna varierar, inklusive tidiga morgnar, kvällar och helger. Lönen följer hotell- och restaurangfackets kollektivavtal.  Ansökan  Vi genomför urval och intervjuer löpande.  Välkommen med din ansökan redan idag! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

20 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024