Studentinformatör till Vision i Kalmar/Växjö
Academic Work Sweden AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare eller sektionsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och möjlighet till löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på Linnéuniversitetet i Kalmar eller Växjö. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om cirka 30 timmar/månad. Ingångslönen är 140 kr/timme exklusive semesterersättning med möjlighet till löneökning terminsvis. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av dem. Starten inleds med en tvådagarsutbildning den 13-14 augusti på Visions kansli i Stockholm, Vision står för eventuella reseomkostnader. Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

4 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Studentinformatör till Vision i Jönköping
Academic Work Sweden AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare eller sektionsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och möjlighet till löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på Jönköping University. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om cirka 15 timmar/månad. Ingångslönen är 140 kr/timme exklusive semesterersättning med möjlighet till löneökning terminsvis. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av dem. Starten inleds med en tvådagarsutbildning den 13-14 augusti på Visions kansli i Stockholm, Vision står för eventuella reseomkostnader. Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

4 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Erfaren kommunikatör? Mediemyndigheten behöver dig!
Perido AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Är du en erfaren kommunikatör med fingertoppskänsla för målgruppsanpassat innehåll och ett öga för digitala kanaler? Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av kommunikationsarbete – och som vill bidra med din kompetens i både självständiga uppdrag och dynamiska projektmiljöer. Här får du en viktig roll i att skapa tydlig och tillgänglig kommunikation som gör skillnad. Om tjänsten Vi på Perido söker nu en kommunikatör till vår kund, Mediemyndigheten. Det är en svensk myndighet som arbetar för att stärka yttrandefriheten, mediemångfalden och mediekunnigheten i samhället. De granskar och fördelar mediestöd, följer utvecklingen på mediemarknaden och verkar för att allmänheten ska ha goda möjligheter att ta del av ett mångsidigt medieutbud. Myndigheten ansvarar också för medieforskning och internationellt samarbete inom medieområdet. Arbetet sker de första månaderna på kontoret beläget på Hammarbybacken 31 i Stockholm, därefter kan eventuellt arbete utföras på distans 2 dagar/vecka. Dina arbetsuppgifter Bidra med kommunikationsstrategiskt stöd Planera och genomföra målgruppsanpassade kommunikationsinsatser Följa upp och analysera utfall av kommunikativa insatser Vara beställare mot externa leverantörer och kvalitetssäkra produktioner av olika slag, bland annat filmproduktioner Ta fram innehåll till myndighetens digitala kanaler Uppdatera webbplats och intranät Ta fram och uppdatera myndighetens mallar Delta i planering och genomförande av evenemang och extern medverkan Vid behov stötta myndighetens personal i kommunikationsfrågor Dina egenskaper Tjänsten ställer krav på att du både kan arbeta självständigt och trivs med att samarbeta i projekt tillsammans med andra. Arbetet sker i en dynamisk miljö där förutsättningar kan förändras snabbt och planeringen behöver justeras längs vägen. Därför söker vi dig som har en mycket god samarbetsförmåga, är lyhörd och kommunikativ, samtidigt som du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har ett flexibelt förhållningssätt, anpassar dig lätt till nya omständigheter och håller fokus på målet även när förutsättningarna skiftar. Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Akademisk utbildning inom kommunikation eller motsvarande utbildning som Mediemyndigheten bedömer som likvärdig Aktuell och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (minst 5 år) Gedigen erfarenhet av webbpublicering, gärna Optimizely God erfarenhet av att arbeta i sociala medier God förmåga att skriva målgruppsanpassat och på klarspråk Erfarenhet av kommunikationsarbete i offentlig sektor Mycket goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 6 månader, med god chans till förlängning ytterligare 6 månader. Start 2025-06-30. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35285 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

30 maj 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Eventpersonal i Göteborg, juni-juli
Eventpersonal i Sverige AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Här kommer en förfrågan inför ett nytt uppdrag i Göteborg i juni-juli Vår kund behöver hjälp dessa dagar i deras monter under en turnering. I montern så kommer besökarna kunna genom AI få hjälp att skapa sin egen låt med tillhörande video så du som ansöker till detta uppdrag ska ha en känsla för service, intresse för musik och teknik samt ha erfarenhet av event/service/försäljning eller dylikt. På detta uppdrag behöver du även känna dig väldigt bekväm med engelska. Dag, datum, tid: Söndag-lördag, 29 juni-5 juli, kl8-18.00 Söndag-lördag, 13 juli-19 juli, kl8-18.00 Lön: fr.150kr/h (ink. semesterersättning och OB) Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis: 1. Maila med rubriken "GBG juni/juli-25" till [email protected] 2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund 3. Bifoga CV och ett nytaget foto 4. Skriv ditt aktuella mobilnummer 5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig ochbekräfta din språkkunskap Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail. Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.

23 maj 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Kommunikatör
REGION KALMAR LÄN
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Välkommen till Nationellt kompetenscentrum anhöriga (Nka). Nka är ett nationellt kunskapscentrum inom anhörigområdet. Vårt huvuduppdrag är att vara ett expertstöd till kommuner, regioner och enskilda utförare i syfte att stärka en evidensbaserad anhörigstödspraktik. Nka:s målgrupper är politiker, chefer, personal, anhöriga, brukare och forskare. Verksamhetsområdet omfattar alla anhöriga oberoende av närståendes ålder, sjukdom, diagnos eller funktionsnedsättning. I rollen som kommunikatör och webbredaktör på Nka arbetar du med att skapa, publicera och kvalitetssäkra kommunikationen på webb och sociala medier för att nå ut till våra målgrupper. Du arbetar brett med att skriva, redigera och publicera nyheter, reportage och pressmeddelanden och producerar även grafiskt material så som flyers, foldrar, PPT mm. Daglig omvärldsbevakning inom anhörigområdet samt samarbete med frilansskribenter ingår också i tjänsten. Dessutom arbetar du med nyhetsbrev, webbinnehåll och grafisk layout. Du planerar och publicerar inlägg på sociala medier (Facebook, LinkedIn, Instagram). Du fungerar som ett stöd för kollegor i frågor kring språk, kommunikation och textproduktion och har löpande kontakt med externa samarbetspartners. Om dig Vi söker dig som har högskolekompetens inom kommunikation/journalistik. Du har mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska och har dokumenterad erfarenhet av att skriva nyheter, artiklar och reportage samt att skapa och publicera innehåll på sociala medier. Du har kunskap om etik, källkritik, nyhetsvärdering, språk och berättarteknik samt erfarenhet av webbpublicering och layout, gärna i Episerver och Adobes program, som Photoshop och InDesign. För att lyckas i rollen behöver du vara uthållig, flexibel och strukturerad. Du trivs med att ha många kontaktytor och har lätt för att samarbeta. Du är lösningsorienterad, kvalitetsmedveten och har en god förmåga att prioritera. Du har en helhetssyn, är van att arbeta mot uppsatta mål och att utvärdera dina insatser. Du är nyfiken och kreativ med en förmåga att se flera möjliga lösningar på en utmaning. Din framtida arbetsplats NKA arbetar med anhörigfrågor på uppdrag av Socialdepartementet via Socialstyrelsen och tillsammans med Sveriges Kommuner och Region (SKR), kommuner, regioner och enskilda utförare samt idéburna organisationer. Nka är lokaliserat inom utvecklingsenheten för lärande och förnyelse vid Regiondirektörens stab, Region Kalmar län och som en forskningsgren vid Institutionen för hälso- och vårdvetenskap vid Linnéuniversitetet.  Vår enhet är en del av Regionstaben som består av 140 medarbetare med kompetens inom bland annat ekonomi, juridik, HR, kommunikation, planering, samordning, hållbarhet och säkerhet. Alla arbetar för att utveckla organisationen och förbättra tillvaron för invånarna i Kalmar län. Inom våra respektive expertområden är vi även stöd till Region Kalmar läns ledning, chefer och förvaltningar. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

21 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Förändringskommunikatör
Jobbusters AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Din nya roll  Som erfaren Förändringskommunikatör spelar du en central roll i att säkerställa att förändringen Framtidssäkrad Redovisning och Rapportering (FSRR) inom Ekonomi & Finans landar väl i federationen. Du ansvarar för att planera, producera och genomföra kommunikation som skapar förståelse och engagerar samt stödjer medarbetare och ledare genom förändringsresan. Du arbetar nära förändringsledare, programledare, HR och verksamhetsansvariga i en komplex och dynamisk miljö. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Utveckla och implementera kommunikationsstrategi och -plan för transformationen. Driva kommunikationsplansaktiviteter i syfte att bygga medvetenhet och engagemang Utveckla, underhålla och anpassa gemensam förändringsberättelse (Change Story) i linje med affärsplan och övergripande strategi Löpande skapa och underhålla målgruppsanpassat kommunikationsmaterial, såsom presentationer, SharePoint-sidor, nyheter, nyhetsbrev, artiklar och filmer i enlighet med kommunikationsplanen. Samarbeta med förändringsledare och programledare för att säkerställa kommunikationens tajming och budskap. Bidra till att visualisera önskad beteendeförändring Stödja ledare i deras kommunikativa roll under förändringen. Identifiera kommunikationsrisker och proaktivt hantera oro och motstånd tillsammans med förändringsledare Stötta i kommunikation/materialframtagning till beslut- och förankringsforum för programmet och i linjen Samarbeta med andra kommunikationsfunktioner inom organisationen och säkerställa ett sammanhållet arbetssätt i programmets kommunikation För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Relevant högskoleutbildning inom kommunikation, media, beteendevetenskap eller liknande. Minst 5 års erfarenhet av intern kommunikation, gärna i större förändringsprojekt eller transformationsprogram. God förståelse för förändringsledning och dess kommunikationsbehov. Vana att arbeta nära ledningsgrupper och andra nyckelpersoner. Visuell kommunikationsförmåga och erfarenhet av innehållsproduktion Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet från ekonomi, finans eller försäkringssektorn. Vem är du? Som person är du kreativ, lyhörd och initiativrik, med förmågan att leverera pricksäker kommunikation anpassad efter målgruppen i rätt tid. Du är van att arbeta nära ledare och chefer, och stötta dem i att kommunicera effektivt genom förändring. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: 2025-06-09 Slut: 2025-12-31 med chans till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är både ett svenskt försäkringsbolag och bank. De finns runt om i Sverige och har sitt huvudkontor i Stockholm. Om en öppen arbetskultur där mångfald, jämställdhet och miljö är viktiga frågor för dig så kommer du att trivas hos denna uppdragsgivaren.

16 maj 2025
Sista ansökan:
2 november 2025
Communication Manager
Jobbusters AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Your New Role Are you an experienced and strategic communicator with a passion for driving engagement in complex, fast-paced environments? We are now looking for a Communication Manager to support one of our esteemed clients in their transformational journey. In this key position, you will be responsible for shaping and delivering the communication strategy for a major business program. You will maintain, adapt, and reinforce the program’s Change Story, ensuring clear, consistent, and impactful messaging across multiple channels and audiences. As a senior communication manager, you will collaborate closely with program leadership, internal stakeholders, and communication experts across the organization. Key Responsibilities Own and manage the program’s communication plan, continuously adapting messages for various target groups. Develop and maintain communication materials, including presentations, newsletters, articles, and videos — aligned with the overarching communication plan and company brand guidelines. Manage the program’s SharePoint site (Amplify) and oversee the internal news flow. Advise on and prepare templates and guidelines to support consistent and effective program communication. Ensure alignment and coordinate activities with other communication teams within the company to secure a unified and efficient implementation of the communication strategy. You’ll be part of a high-impact program that plays a critical role in shaping the future of the organization. This is an opportunity to apply your expertise in a dynamic, international environment — working alongside passionate, forward-thinking professionals. To succeed in this role, you will need:  Several years’ experience of working in a similar role and with change communication. Experience of working in a complex global environment. Visual communication skills (filming and editing is a plus). Ability to support and advise leaders regarding communication activities. Microsoft PowerPoint proficiency. Excellent written and spoken English.  Who You Are  To thrive in this role, you are a strategic thinker with a natural ability to translate complex information into clear, compelling messages. You are proactive and self-driven, with the confidence to take ownership and lead communication initiatives independently while also being a strong team player. You possess excellent interpersonal and stakeholder management skills, enabling you to build trust and foster collaboration across different functions and organizational levels. A strong sense of structure and attention to detail ensures that your communication materials are always polished, consistent, and aligned with brand guidelines. You are comfortable working in a dynamic, fast-paced environment where priorities can shift, and you adapt easily to changing circumstances. A genuine passion for storytelling, engagement, and change communication motivates you, and you bring a positive, solution-oriented mindset to every challenge. We look forward to receiving your application Scope of employment: 100% Type of contract: Fixed-term employment Start date: Immediately End date: 2025-12-31 Travel required: Yes Selected benefits: Collective agreement, wellness allowance, Benifex In your application: Please make sure it is clear that you meet the qualifications required by the client.  Good to Know We review applications on a rolling basis. Since recruitment processes in the consulting industry often move quickly, the position may be filled before the application deadline — so don’t wait to apply! You do not need to include a cover letter. Instead, please answer the screening questions as part of your application.  Company Presentation Our client is a Swedish multinational company that manufactures machine-driven outdoor products. They have a strong passion for innovation and environmental care.

7 maj 2025
Sista ansökan:
24 oktober 2025
Corporate Communications and Press Officer – ATG
AB Trav och Galopp
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du vara med och stärka ett av Sveriges mest välkända spelvarumärken och bidra till en extern kommunikation som engagerar och inspirerar? ATG söker nu en Corporate Communications and Press Officer som vill arbeta strategiskt och operativt med vår bolagskommunikation och presshantering. Vi är ett snabbfotat kommunikationsteam med en bred kunskapsbas, vi litar på varandra och jobbar fokuserat samtidigt som vi kan slappna av och ha roligt tillsammans. Du får en central funktion i arbetet med att positionera ATG:s varumärke, mission och vision, och blir bolagets första kontakt för press- och mediefrågor. Du ingår i teamet för External Corporate Communication och rapporterar till Head of External Corporate Communication. I rollen får du: · Driva och utveckla bolagets press- och mediehantering.· Fungera som ett kommunikativt och konsultativt stöd till ledning och verksamhet.· Ansvara för omvärldsbevakning, medieanalyser och proaktivt arbete med Q&A och budskapsplattformar.· Planera och genomföra medieträningar samt stödja i krisberedskap och kriskommunikation.· Bidra till utveckling av strategier och aktiviteter som stärker ATG:s externa bolagskommunikation.· En viktig roll i ett engagerat och kunnigt team med hög samarbetsanda.· Möjligheten att vara med och skapa världens bästa spelupplevelse på Nordens största spelbolag.· Ett arbete där du får kombinera strategiskt tänkande med operativt genomförande i ett snabbrörligt medielandskap. Är det här du? · Har relevant utbildning inom kommunikation, journalistik eller media (universitets- eller högskoleexamen är meriterande).· Har erfarenhet av press- och mediearbete, gärna från både journalistik och företagskommunikation.· Är van att arbeta självständigt med kommunikationsplaner.· Har mycket god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska i tal och skrift.· Har förståelse för det moderna och föränderliga medielandskapet, inklusive digitala och sociala kanaler.· Är trygg i att hantera frågor i pressade situationer och har erfarenhet av krishantering och kriskommunikation.· Erfarenhet från sport- och spelbranschen är meriterande.· Erfarenhet av att utbilda och stötta ledningspersoner i mediehantering är meriterande.”Spelbranschen – komplext, dynamiskt och ständigt i förändring”Jag har haft förmånen att få arbeta med sådant jag tycker är roligt. Från mina tidigare roller på TV4 och Discovery Networks till min nuvarande position på ATG, har mitt fokus alltid varit att skapa tydlig, engagerande och förtroendeingivande kommunikation för såväl kollegor som externa intressenter – media, politiker och andra opinionsbildare. Jag söker mig till miljöer där det krävs skärpa, fingertoppskänsla och strategiskt tänkande. Spelbranschen är ett sådant sammanhang – komplext, dynamiskt och ständigt i förändring.Rekryterande chef, Camilla Hasselström, Head of External Communication We are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Vi gillar att samarbeta och uppmuntrar varandra att tänka och testa nytt. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Vi bryr oss om varandra och våra kunder och vi vill så klart också att alla tävlingshästar ska må bra. Hela vårt överskott går till hästnäringen – något som både känns och gör gott. Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och gör bakgrundskontroller för alla roller. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du, beroende på roll, har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. ​ För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. ​ Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap.​ Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.

2 maj 2025
Sista ansökan:
28 oktober 2025
Projektkommunikatör
Procruitment AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Om kunden En världsledande aktör inom avancerad militär utbildningsmateriel med kunder över hela världen. Med den senaste tekniken och ett starkt fokus på innovation erbjuder företaget en arbetsmiljö där människan och utveckling står i centrum. Här ges du möjlighet att växa och bidra till lösningar och utveckling inom ett stabilt och framåtlutat bolag i en unik bransch Om tjänsten Som Projektkommunikatör har du en central funktion i organisationen och ansvarar för kommunikationen i ett eller flera projekt. Du arbetar nära projektledare och projektägare, men är också kontaktperson för andra interna intressenter. Du arbetar med högt eget ansvar för att planera, samordna och genomföra kommunikationsinsatser inom ramen för projekt, och säkerställer att rätt målgrupp får rätt information vid rätt tidpunkt. Rollen kombinerar strategiskt tänkande med operativt genomförande – du gör både kommunikationsplaner och utformar själva innehållet. Ditt arbete kommer att vara synligt och göra verklig skillnad. Din kompetens Eftergymnasial utbildning inom kommunikation, media, journalistik eller motsvarande Erfarenhet av att utveckla & driva kommunikationsstrategier  Mycket god kunskap i svenska och engelska i både skrift och tal God datavana och Office-kunskaper B-körkort För att trivas och lyckas i rollen är du en flexibel person som har ett öga för layout och visuell kommunikation. Du har förmågan att anpassa kommunikationen till olika målgrupper, är proaktiv, och kommer med egna idéer och lösningar. Då du kommer arbeta både självständigt och i dialog med andra behöver du ha en förmåga att planera ditt arbete och ha en bra samarbetsförmåga. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet inom förändringskommunikation, externkommunikation samt grafisk kommunikation.  Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Jönköping Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

29 april 2025
Sista ansökan:
16 oktober 2025
Kommunikationsansvarig projektledare
Jobbusters AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Din nya roll  Är du en rutinerad kommunikatör som älskar stora förändringsresor och vill sätta din prägel på något som faktiskt berör hundratusentals människor varje dag? Då kanske det här är ditt nästa uppdrag. Vår kund står inför ett av de största teknik- och systemskiftena i regionens kollektivtrafik på många år. Nya biljettsystem, nya betallösningar och nya sätt att resa kommer införas etappvis under de kommande åren. Det betyder att både kunder och medarbetare behöver guidas tryggt och tydligt genom förändringen — och det är här du kommer in! Som projektledare och kommunikationsansvarig blir du kommunikationsnavet i ett tvärfunktionellt team som utvecklar och implementerar de nya lösningarna. Du leder, planerar och strukturerar kommunikationen internt och externt — från strategiska kommunikationsplaner till operativa insatser som gör skillnad i vardagen för både resenärer och personal. Det här är en roll för dig som kan hålla många trådar i luften utan att trassla in dig, som ser helheten utan att tappa bort detaljerna och som gillar att jobba nära både verksamheten och kunden. Dina huvudsakliga uppgifter: Ta fram och förankra kommunikationsplaner som håller över tid. Säkerställa att budskap och tonalitet hänger ihop i alla kanaler, internt och externt. Identifiera behov, formulera budskap och leda produktion av kommunikationsmaterial. Koordinera med andra projektledare, kommunikatörer och nyckelpersoner inom organisationen. Arbeta nära utbildningsansvariga för att stötta lärande kring nya arbetssätt och funktioner. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Du är en senior kommunikatör eller erfaren projektledare inom kommunikation. Har dokumenterad erfarenhet av förändringskommunikation i större organisationer. Erfarenhet och förståelse av kommunikation inom IT och försäljning på en strategisk nivå. Har erfarenhet av att hålla ihop större kommunikationsinsatser över längre tid. Har erfarenhet av att arbeta med flera målgrupper parallellt. Vem är du? För att trivas i rollen är du en trygg och erfaren kommunikatör som har lätt för att navigera i komplexa sammanhang. Du har förmågan att se både helheten och detaljerna, och du gillar att hålla ihop trådar och skapa struktur i förändring. Du är nyfiken, lösningsorienterad och prestigelös – en person som gärna kavlar upp ärmarna när det behövs och som vet att god kommunikation bygger på både tydliga planer och bra samarbete. Dessutom har du lätt för att skapa förtroende, både hos kollegor och samarbetspartners, och drivs av att göra skillnad på riktigt. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Slutet på maj. Slut: 2027-05-24 Sista ansökningsdag: (om det finns en) 2025-05-05 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund verkar i Västra Götaland för att underlätta för alla pendlare. Man arbetar kontinuerligt för att underlätta för invånarna i regionen genom att erbjuda smarta tjänster vid resande. Huvudkontoret finns i centrala Göteborg.

25 april 2025
Sista ansökan:
12 oktober 2025