Samordnare för digital publik förmedling Vasamuseet, Stockholm

Utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet 2023" vann Statens maritima och transporthistoriska museer (SMTM). Myndigheten driver och utvecklar Marinmuseum, Sjöhistoriska museet, Vasamuseet, Vrak-Museum of Wrecks samt Järnvägsmuseet. SMTM är en vänlig arbetsplats med en effektiv och ansvarsfull samarbetsorganisation som kännetecknas av nyfikenhet och tillit. Inom SMTM arbetar alla med det maritima och transporthistoriska kulturarvet med visionen om att vidga människors världsbild, genom kunskap, upplevelser och engagemang. Myndigheten är sedan 2009 miljöcertifierad enligt ISO 14001 och vill även inspirera andra till att också agera för en hållbar framtid.     Om tjänsten För att hänga med i den digitala utvecklingen gentemot våra besökare behöver vi stärka vårt team med en ny kollega med kunskap om och erfarenhet av digital publik förmedling. Vi söker dig som kan producera såväl digitala lärresurser, som digitala upplevelser för våra besökare. Du kommer samordna produktioner och utvecklingsprojekt inom det digitala området på avdelningen i nära samarbete med pedagoger, programansvariga, forskare, intendenter, kommunikatörer och även med externa parter. Samordningsansvaret innebär planering och koordinering av de produktioner och utvecklingsprojekt som bedrivs inom enheten och avdelningen, men du kommer även att ingå SMTM:s myndighetsövergripande produktionsgrupp inom digital publik förmedling.  Du blir en del av Program- och pedagogikenheten som arbetar med programverksamhet för vuxna och för familjer med barn, samt pedagogisk verksamhet för skolan. Vi förmedlar museets innehåll på olika sätt, både på plats i museet, på webben och genom andra digitala erbjudanden. Du kommer i samarbete med kollegor, utveckla och producera nya digitala upplevelser och även vidareutveckla vårt digitala utbud på webben för skola och utbildning. Du producerar film för webb och sociala medier, audioguider eller motsvarande upplevelser för besökare och arbetar med metoder som involverar olika målgrupper i projekt och produktioner.   Din kompetens och erfarenhet Du ska ha en eftergymnasial utbildning inom ett område vi bedömer relevant för tjänsten, till exempel inom immersiva medier, filmproduktion, digitalt lärande eller pedagogik. Du ska också ha dokumenterad erfarenhet av produktioner inom digital publik förmedling. Du är en van projektledare och kan självständigt initiera och driva projekt. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.  Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med digitala läromedel • Erfarenhet av livesändning • Erfarenhet av storytelling i olika medier för olika målgrupper • Erfarenhet av metoder som involverar målgrupper i utvecklingsarbete   • Arbetslivserfarenhet inom museisektorn   Dina egenskaper Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och drivkrafter. Du har stort engagemang och hög ansvarskänsla. För att lyckas i rollen behöver du skapa dig en tydlig förståelse för museets verksamhet och våra målgrupper för att kunna omsätta det till ett relevant digitalt utbud. Här kommer din kreativa förmåga och nytänkande inom det digitala området väl till pass. Du har ett strukturerat arbetssätt och förmåga att själv prioritera och arbeta med flera olika parallella projekt och arbetsuppgifter. Att ingå i olika produktionsgrupper och samtidigt ha ett samordnande ansvar kräver en mycket god samarbetsförmåga och ett helhetsperspektiv. Du håller dig också uppdataread inom ditt verksamhetsområde genom omvärldsbevakning och nätverkande. Du är mån om att utveckla och bibehålla relationer, är lyhörd och visar intresse för andras perspektiv för att tillsammans komma fram till bra lösningar.   Mer om oss Vasamuseet visar Vasa, världens enda bärgade och restaurerade skepp från 1600-talet. Tillsammans med vårt systermuseum Vrak – Museum of Wrecks, bildar vi en avdelning som arbetar för att ge våra besökare en unik upplevelse och ett minne för livet.   Anställning Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Arbetstiden är huvudsakligen dagtid på vardagar, men tjänstgöring kvällar och helger ingår.  På SMTM erbjuder vi dig ett arbetsupplägg som ger dig möjlighet att arbeta på distans när arbetet tillåter. Övrig arbetstid sitter du i våra lokaler på Vasamuseet. Vi har även flextid, friskvårdsbidrag och semester enligt avtal som sträcker sig mellan 28 och 35 dagar per år.   Lön Månadslön, vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.   Kontaktperson Maria Dalhed Persson, Enhetschef: 08-519 548 62   Fackliga kontaktpersoner Johanna Sandström, Saco-s: 08-519 548 31   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 19 maj. Bifoga CV och personligt brev. Intervjuer kommer att genomföras 27-28 maj.   Övriga upplysningar Statens maritima och transporthistoriska museer är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. SMTM har som målsättning att i personalsammansättningen spegla den mångfald som finns i samhället. Har du rätt kompetens är du intressant för oss, oavsett kön, könsidentitet och uttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning, religion eller etnisk tillhörighet.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Studentinformatör till Vision i Karlstad!

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och individuell löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på Karlstad universitet. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 30 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Johanna Wetterström Samuelsson på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Studentinformatör till Vision i Linköping/Norrköping!

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och individuell löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på Linköpings universitet. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 30 timmar/månad med start omgående. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Den 13-14 augusti kommer en tvådagarsutbildning i Stockholm att äga rum där Vision står för eventuella reseomkostnader. Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Johanna Wetterström Samuelsson på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Studentinformatör till Vision i Jönköping!

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och individuell löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på Högskolan i Jönköping. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 15 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Studentinformatör till Vision i Växjö/Kalmar!

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och individuell löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på ett universitet i Kalmar/Växjöområdet. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 30 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Studentinformatör till Vision i Stockholm!

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och individuell löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på Stockholms universitet eller Södertörns högskola. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 30 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024. Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Studentinformatör till Vision i Gävle!

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och individuell löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på Högskolan i Gävle. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 30 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Johanna Wetterström Samuelsson på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Kommunikatör till Marinstaben på Muskö

Marinstaben är ett marint ledningsförband lokaliserat på Muskö utanför Nynäshamn. Marinstaben utövar en sammanhållen ledning av de marina förbanden vilket omfattar all utbildning, övning samt operationer med marina förband. Marinstaben är under tillväxt och söker en junior kommunikatör som vill vara med och utveckla Marinstaben på Muskö.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Som kommunikatör hos oss kommer du arbeta med intern-, extern- och attraktionskommunikation med planering, producering och publicering av innehåll i våra olika interna och externa kanaler. Tjänsten innebär att producera text och bild-/filmmaterial. Du kommer även att bedriva omvärldsbevakning för att bevaka nyheter och aktuella händelser för att kunna analysera behov och inriktningar för kommunikationen. Ditt arbete kommer att innefatta resor inom och utanför Sverige samt deltagande i övningar. Du kommer bland annat att arbeta med följande: - Arbeta med Marinstabens dagliga och långsiktiga behov inom kommunikation. - Planera och producera kommunikationsaktiviteter och innehåll. - Utveckla våra verktyg och kanaler. - Administrativt arbete som arkivering, distribution, korrekturläsning, framtagande av presentationsunderlag. - Hjälpa till vid olika besök, möten och event.   Krav Eftergymnasial utbildning inom media- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning inom kommunikation som Försvarsmakten bedömer likvärdig. Dokumenterad erfarenheter i fotografering, redigering av bild och video Svensk medborgare. Körkort B.   Meriterande Goda kunskaper i MS Office Goda kunskaper i Adobe CS Goda kunskaper i och intresse för, att skapa innehåll för sociala medier. Goda kunskaper i engelska Genomförd grundläggande militär utbildning   Personliga egenskaper Vi söker dig som är nyexaminerad eller har något års erfarenhet inom kommunikationsyrket. Du är prestigelös och bra på att ta egna initiativ samt driva projekt framåt. Du är serviceinriktad och mycket bra på att samarbeta med andra, samtidigt som du trivs med att ta ansvar och verka självständigt. Du är flexibel utifrån rådande omständigheter och kan anpassa dig till nya omständigheter. Tjänsten kräver att du är mycket strukturerad och organiserad samt har förmåga att prioritera bland många arbetsuppgifter. Utöver den formella kompetensen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.   Övrigt Befattningen är civil. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en 6-månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Anställningen kräver godkänd registerkontroll Befattningen är placerad vid Marinstaben, arbetsstället är Muskö. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Melina Westerberg på [email protected]   Fackliga representanter SACO-S Dick Berzén OFR/S Björn Engren OFR/O Erik Tollin SEKO Anders Rydberg Kontakt med samtliga via FM växel 08-7887500   Välkommen med din ansökan senast 2024-05-26. Din ansökan innehåller ett personligt brev där du beskriver hur du motsvarar efterfrågade kompetenser och ett CV (i PDF-format) Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

21 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kommunikatör till Luleå

Kommunikatör till Luleå Polarforskningssekretariatet är en statlig myndighet som främjar och samordnar svensk polarforskning. Det innebär bland annat att följa och planera forsknings- och utvecklingsarbete samt att organisera och leda forskningsexpeditioner till Arktis och Antarktis. Myndigheten har cirka 30 anställda i Luleå och i Abisko, samt anställda knutna till verksamhet i Helsingborg och på isbrytaren Oden. Vårt övergripande mål är ökat internationellt genomslag av svensk polarforskning. Polarforskningssekretariatet söker nu en kommunikatör till enheten för strategiskt forskningsstöd och kommunikation, med placering i Luleå. Förutom denna tjänst finns en enhetschef, två forskningssekreterare och en forskningskommunikatör vid enheten. Arbetet kommer att bedrivas i tät samverkan inom enheten, liksom med de två operativa enheterna, för fartygs- och landbaserat forskningsstöd. En viktig uppgift för funktionen är extern kommunikation om polarforskning och expeditioner samt att vara myndighetens operativa och strategiska stöd i kommunikationsfrågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: • övergripande ansvara för myndighetens webbplatser och informationsmaterial samt att initiera och driva utvecklingsarbete, produktion och publicering av innehåll • producera trycksaker och bearbeta text och bild för olika kanaler • publicera innehåll på webben, i nyhetsbrev och sociala medier • upphandla tjänster inom kommunikation, trycksaker och profilkläder • initiera, utveckla, och följa upp kommunikationsinsatser • ha kontakt med forskare och andra myndigheter gällande extern kommunikation av polarforskning • omvärldsbevakning och kontakter med media. Vi söker dig som har: • kommunikationsutbildning från högskola, universitet eller motsvarande eller utbildning som vi bedömer likvärdig • minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter • god språklig förmåga och lätt för att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på svenska och engelska • minst ett års erfarenhet av att ha arbetat med grafisk formgivning • erfarenhet av att ha arbetat med nyhetsproduktion • erfarenhet av arbete med Adobes programvaror (ex. Photoshop och InDesign) • erfarenhet av webbpubliceringsverktyg.  Du får gärna ha erfarenhet av: • trycksaksproduktion • videoproduktion • projektledning • att arbeta inom en myndighet. För att lyckas och trivas i denna roll så engageras du av frågor som rör forskning och forskningskommunikation och du gillar att ta initiativ och sätta i gång aktiviteter inom området. Du har förmåga att samarbeta med människor. Du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt och kommunicerar på ett konstruktivt sätt.  Vi ser gärna att du är kreativ och har förmåga att komma med idéer och nya angreppsätt i arbetsrelaterade frågor. Det är också viktigt att du är noggrann och väl medveten om kvalitetsstandard. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Vi kommer eventuellt begära in arbetsprov. Övrigt Anställningen är på heltid och tills vidare, med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar flexibel arbetstid. Resor inom tjänsten förekommer. Polarforskningssekretariatet eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar vår verksamhet. Hos oss är det också viktigt att medarbetarna ska ha möjlighet att kunna kombinera arbetsliv och privatliv. Kontaktpersoner Information om tjänsten lämnas av direktör Katarina Gårdfeldt, telefon 072-517 07 78. Har du frågor angående rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-konsult Carola Gellborn, [email protected], Facklig företrädare: Annika Kristoffersson, OFR/ST, telefon 072-554 72 17. Intresserad? Ansök via Polarforskningssekretariatets rekryteringssystem. Ansökan ska ha inkommit senast 12 maj 2024. Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring inför denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

19 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Norsktalande SEO-student till företag inom djurbranschen!

Studerar du inom eller har du tidigare erfarenheter av SEO och är du ute efter ett meriterande extrajobb? Är du också en djurfantast som trivs med att arbeta självständigt? Då kanske det är just dig vi söker, välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för kunds räkning en SEO-student som är norsktalande, som ska avlasta med att utifrån ett SEO-perspektiv skriva produkt- och kategoritexter på hemsidan. Du kommer att arbeta i Arken Zoos egna plattform samt i SEO-verktyget Semrush. Arbetet i sig är självständigt och du förväntas arbeta cirka 10-20 timmar i månaden. Uppdraget inleds med introduktion och onboarding av kollegor i marknadsteamet. Du kommer att arbeta tillsammans med Sverigechefen för E-commerce som du också kommer att få som mentor. Det finns möjligheter att arbeta både från kontoret i Solna eller från distans. Som en del av Arken Zoos kultur finns det hundar på kontoret. Du erbjuds ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Skriva produkttexter på hemsidan * Skriva kategori/varumärkestexter på hemsidan * Övriga arbetsuppgifter i plattformen och SEO-vertyget VI SÖKER DIG SOM - Studerar på eftergymnasial nivå eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - Är obehindrad i norska språket - Har kunskap inom digital marknadsföring, SEO, E-commerce eller någon vi bedömer likvärdigt. Detta antingen genom din utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet. - Har god dator- och systemvana - Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt i engelska i skrift, då detta används i det dagliga arbetet. Det är meriterande om du - Har kunskaper att arbeta från ett SEO-verktyg och/eller inom E-com/ E-com-plattformar - Har ett starkt djurintresse! Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Kvalitetsmedveten - Kommunikativ Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Information om kund delges i telefonavstämning

18 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024