Informatör/Kommunikatör

Sök bland 78 lediga jobb som Informatör/Kommunikatör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Gruppledande kommunikatör som gillar utveckling till Järfälla!

Vill du vara med och forma en av Sveriges mest expansiva kommuner? Järfälla kommun i nordvästra Stockholm har regionens mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi har höga ambitioner och erbjuder en arbetsplats med stora möjligheter att utvecklas och göra skillnad. Vill du bidra i det arbetet? Då ska du söka jobbet som gruppledare på vår nya kommunikationsenhet, där du får vara med och ta kommunens kommunikation till nya höjder! Det här är vi: Järfälla kommuns kommunikationsenhet ombildades vid årsskiftet och är inne i en spännande utvecklingsfas. Just nu arbetar vi med att formulera uppdrag, mål, organisation och arbetssätt för den nya enheten. För dig finns det stora möjligheter att bidra i det arbetet. Ditt uppdrag blir att leda en grupp på cirka fem personer som arbetar som kommunikationspartner med ansvar för de huvudsakliga kontakterna, planeringen och leveranserna av kommunikationsstöd till kommunens sex förvaltningar. Du blir en del av kommunikationsenheten på kommunikationsavdelningen som ansvarar för Järfälla kommuns övergripande kommunikations- och varumärkesarbete. På enheten finns förutom kommunikationspartnerna också kommunikatörer som arbetar med brett kommunikationsstöd i olika uppdrag samt kommunikatörer som arbetar särskilt med grafisk design, sociala medier, webb, foto samt pressfrågor. Totalt är vi fjorton medarbetare med en viktig roll i arbetet med att förbättra kommunikationen, stärka varumärket och förbättra relationerna med Järfällaborna, företagarna och andra intressenter. I Kommunikationsavdelningen ingår dessutom Servicecenter, som ger medborgarservice via olika kanaler och har tjugotre medarbetare. Vi ser alla kommunikation som ett viktigt verktyg för att nå kommunens mål. ARBETSUPPGIFTER Det här gör du hos oss: I ditt uppdrag som gruppledare för de kommunikationspartner som ansvarar för huvudsakliga kontakter, planering och leveranser av kommunikationsstöd till kommunens förvaltningar ingår många olika delar. Du: • ser till att ni arbetar mot uppsatta mål och utvärderar det som genomförs • samordnar planeringen och arbetet i gruppen, såväl det dagliga löpande som det mer långsiktiga och strategiska • coachar medarbetarna och arbetar med förbättringar av arbetssätt och insatser • stöttar vid behov vid genomförandet av olika insatser. • har kontakter med förvaltningarnas chefer och ledningsgrupper för att följa upp att genomförda insatser når mål och uppfyller behov. I din roll ingår också att stötta kommunikationschefen i utvecklings- planerings- och uppföljningsarbetet på enheten, samt att bidra i arbetet med att ta ett grepp om intern- och ledningskommunikationen inom kommunen. Du har till en början ett arbetsledande ansvar för gruppen, men tanken är att du på sikt ska kunna ta ett större ansvar, t ex för medarbetarsamtal och lönesättning, och så småningom också kunna ta klivet till en enhetschefstjänst. Därför behöver du vara intresserad av en sådan utveckling framåt och ha kompetenser och erfarenheter som gör det möjligt att ta en sådan roll. KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som har förmågan att se helheten och kan kombinera här och nu-frågor med ett strategiskt långsiktigt perspektiv. Du är en energigivande person med tydligt resultatfokus, stort engagemang och förmåga att omsätta strategiska mål i konkret verksamhet. Som ledare är du trygg och stabil. Du har lätt för att samspela, lyssna in och bygga goda relationer. Du får andra att växa och har förmågan att bygga en kultur som genomsyras av tillit. Vi vill också att du: • har högskoleutbildning inom kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. • har flerårig erfarenhet av att arbeta med kommunikationsarbete i politiskt styrd organisation. Erfarenhet från kommunal verksamhet är meriterande. • är en erfaren kommunikatör med mångårig erfarenhet av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete, där utveckling av verksamhet varit en del. • har erfarenhet av arbete med internkommunikation och ledningskommunikation. • har erfarenhet av att ha en ledande roll, som samordnare, grupp/arbetsledare eller motsvarande. • har erfarenhet av arbete med kriskommunikation. • är van vid att leda workshoppar och utbildningar. Glöm inte att bifoga din ansökan och ditt personliga brev. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder våra medarbetare goda möjligheter till utveckling och karriärvägar. Hos oss har du möjlighet att arbeta på distans, kan semesterväxla och får friskvårdsersättning och andra fina förmåner. Vårt kontor ligger centralt i Jakobsbergs centrum. Hit är det lätt att ta sig med allmänna kommunikationer, det tar t ex 20 minuter med pendeltåg från Stockholms central. Personlighetstester kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Kommunikatör till Länsstyrelsen i Västra Götaland

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med regional tillväxt och att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin. Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser. Vi söker nu en kommunikatör som ska arbeta tillsammans med Vattenavdelningen och Naturavdelningen. Arbetsbeskrivning Kommunikationsenheten på Länsstyrelsen Västra Götaland initierar, stödjer, genomför och följer upp kommunikationsinsatser som bidrar till att Länsstyrelsen når sina mål. Vi är en utvecklingsorienterad enhet med både spets och bredd. Vi har ett särskilt uppdrag att samordna kriskommunikationen i länet vid särskilda händelser. Nu söker vi en kommunikatör för ett nära stöd till Vatten- respektive Naturavdelningen. Du är coach och guide i kommunikationsfrågor i Länsstyrelsens komplexa och för länet viktiga frågor inom de två avdelningarnas områden. Du har god kunskap inom och förståelse för avdelningarnas specialistområden, för att kunna leverera stöd av hög kvalitet. Du genomför aktiviteter och producerar olika typer av innehåll till våra digitala kanaler, i samarbete med kommunikationsenhetens specialister. Då vi är en kris- och beredskapsmyndighet arbetar du vid större händelser med kriskommunikation och pressfrågor. Du ingår i det fasta schemat för funktionen kommunikatör i beredskap. Du har dagligen kontakt med avdelningarnas chefer och medarbetare. Du har externa kontakter i specifika frågor gentemot andra myndigheter. På kommunikationsenheten ingår du i ett generöst, kompetent och engagerat gäng som består av cirka 17 kollegor som arbetar i olika roller. Du ingår i enhetens team för strategisk kommunikation. Placeringsort: Göteborg. Resor ingår i viss grad i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser. Vi erbjuder goda möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden. Kvalifikationer Du som söker har: - Högskoleexamen på minst kandidatnivå i kommunikation eller journalistik. - Erfarenhet av ett motsvarande arbete inom offentlig sektor. - Aktuell flerårig relevant erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete sedan tidigare. - Erfarenhet av pressarbete. - Erfarenhet av kriskommunikationsarbete och att arbeta som kommunikatör i beredskap. - Mycket goda kunskaper i svenska. - Goda kunskaper i engelska. - God stilistisk förmåga, goda insikter i att skriva klarspråk, erfarenhet av journalistiskt skrivande. - Goda kunskaper inom digitala verktyg, till exempel webbpubliceringsverktyg, Adobe Creative Cloud. - Erfarenhet av arbete med sociala medier. Meriterande - Kompetens att göra en enklare film, från filmning till redigering. - Grundläggande kunskaper om och erfarenhet av formgivning. - Grundläggande kunskap om tillgänglighetsanpassning av dokument. - Kunskap och dokumenterad erfarenhet av kommunikationsarbete inom områdena havs- och vattenfrågor, såsom vattenmiljö, fiskefrågor, biologi, natur, naturvård och -förvaltning, viltfrågor och miljö.   Personliga egenskaper Vi ser att du är en person som är skicklig på att anpassa ditt språk och kommunikation efter målgrupp. Du lyssnar in och är mottaglig för den du ska stötta och anpassar dig till situationen. Du kan motivera andra och förmedla värdet av kommunikationsarbete. Arbetet kräver en hög grad av eget ansvar, egna initiativ och förmåga att driva processer. Som person kan du skilja på sak och person och har ett lösningsorienterat synsätt. I ditt arbete är det viktigt att du har helhetssyn och ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du är flexibel och öppen för att planera om din arbetsdag när det behövs. Du bidrar aktivt till att gemensamt göra kloka prioriteringar, för att vi tillsammans ska arbeta hållbart. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Operativ projektledare kommunikation

Vi söker en operativ projektledare inom kommunikation som vill framåt! Skellefteå befinner sig just nu i en stor samhällsomvandling där staden utvecklas i rekordfart. Vi bygger bostäder, skolor och fritidsanläggningar. Nya företag etablerar sig och många fler människor flyttar hit för att leva och bo. Framgångsrik och snabb utveckling ställer höga krav där vi behöver möta skelleftebornas förväntningar på effektiv och tydlig kommunikation. Vi söker därför dig som har ett brett samhällsintresse och som vill arbeta för att skapa god kommunikation med invånarna och andra intressenter. Organisatoriskt kommer du tillhöra kommunens centrala informationsenhet, som utgör ett kommunikationsstöd för alla kommunens verksamheter, i både externa och interna frågor. Vi gör skillnad, varje dag, för hela Skellefteå. Välkommen att bli en av oss! ARBETSUPPGIFTER Som operativ projektledare ansvarar du för att projekt- och produktionsleda uppdrag genom hela kommunikationsprocessen. Du ser till att projekten genomförs inom bestämda tidsramar, utifrån bestämd budget och säkerställer att leveransen hänger ihop med övergripande planer och strategier. Du kommer att jobba tillsammans med kommunikationsstrateg och andra kommunikatörer med gemensamt fokus på kompetensförsörjning och målgruppen nya och befintliga medarbetare. Du kommer även att leda kommunikationsuppdrag för andra verksamheter. I din roll kommer du att planera, koordinera och produktionsleda kommunikationsinsatser, från start till mål samt skapa effektiva produktionsflöden. Du kommer ansvara för att säkerställa helheten i alla leveranser, från kundkontakt till budget. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att beställa kommunikationstjänster från byråer, arbeta med marknadsföring och medieköp samt analys och uppföljning. Ditt arbete kommer även inkludera att ge råd och stöd i kommunikationsfrågor samt skriva och korrekturläsa innehåll/texter. KVALIFIKATIONER Vi tror att du är van att leda och planera kommunikationsinsatser som en del av strategiska kommunikationsplaner. Du har erfarenhet av att jobba med såväl extern som intern kommunikation och är van att leda projekt som innefattar marknadsföringsinsatser. Du tar taktpinnen, arbetar nära kunden och har ett kommunikativt förhållningsätt. Vi ser att du är van att samarbeta, är utåtriktad och har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Vi söker dig som är driven och kreativ, som motiveras av att ta komplexa uppdrag i mål och som vill bidra med nya perspektiv på kommunikation. Du är en självgående lagspelare, som ser helheter och arbetar taktiskt. För rollen krävs att du har en strategisk höjd och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Meriterande är om du har erfarenhet av liknande roll på kommunikationsbyrå eller inhousebyrå och om du har samarbetat med kommunikationsbyråer från kundsidan. Vi ser det som en fördel om du har kunskap om digitala kanaler, sociala medier samt om grafisk produktion. Har du arbetat med kommunikativt ledarskap är det också meriterande. ÖVRIGT Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

24 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Kommunikatörer till kommunikationsavdelningen, Kristianstad/Karlskrona och

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu två erfarna kommunikatörer till vår enhet i polisregion Syd. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med drygt 37 500 medarbetare. Kommunikationsavdelningen är en av Polismyndighetens nationella avdelningar som har ansvar för att proaktivt styra, utveckla och samordna Polismyndighetens kommunikationsarbete samt vara ett strategiskt och operativt kommunikationsstöd i hela myndigheten. Till kommunikationsenheten i polisregion Syd söker vi nu två kommunikatörer, en med placering i Kristianstad eller Karlskrona och en i Lund. Du kommer att tillhöra en enhet om 26 personer som består av kommunikatörer och presstalespersoner. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter omfattar att arbeta med kommunikationsfrågor i en händelsestyrd och snabbt föränderlig miljö. Det inkluderar operativt och strategiskt kommunikationsstöd för chefer och andra nyckelfunktioner där du arbetar med analys, planering, genomförande och uppföljning av interna och externa kommunikationsinsatser. I tjänsten ingår även att producera och publicera innehåll i olika kanaler och arbeta tillsammans med andra medarbetare för att utveckla och förbättra polisens kommunikationskanaler. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Initiera, planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser. • Utveckla den interna och externa kommunikationen utifrån uppsatta mål. • Ge stöd till chefer och funktionsansvariga i kommunikationsfrågor. • Utveckla och hantera digitala kanaler. • Producera och publicera innehåll i olika kanaler. • Samverka både inom och utom myndigheten i kommunikationsfrågor. • Ansvara för och genomföra kompetenshöjande insatser inom kommunikation. • I samverkan med presstalespersoner hantera mediala förfrågningar. • Leda kommunikationsarbetet och/eller delta i arbetet vid särskilda händelser. • Ingå i enhetens beredskapsorganisation. KVALIFIKATIONER • Relevant akademisk utbildning, alternativt eftergymnasial utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren kan bedöma likvärdig. • Erfarenhet av att stötta och coacha chefer och ledare i kommunikationsfrågor. • Flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete inom en större organisation. • Van skribent med erfarenhet av att producera målgruppsanpassat kommunikationsmaterial till olika kanaler. • Vana vid att ge råd och stöd vid kommunikationsplanering och bistå i genomförandet. • Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du även har: • Erfarenhet av att arbeta med och utveckla digitala kanaler, webb (Episerver) och sociala medier. • Erfarenhet av att arbeta i diverse verktyg såsom Episerver, Adobe (Photoshop, InDesign, Premiere Pro, Illustrator) och sociala medier. • Erfarenhet av att stötta och coacha chefer och ledare inom relevant område. • Vana att agera rådgivare i mediefrågor och även att själv agera presstalesperson. • Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet/offentlig verksamhet. • Erfarenhet att utbilda andra inom ditt kompetensområde. • Erfarenhet av projektledning. Personliga egenskaper För att vara framgångsrik och trivas i rollen som kommunikatör har du lätt för att samarbeta samt hantera flera parallella engagemang och intressenter. Vi ser att du har en god förmåga att växla mellan planerat och händelsestyrt arbete samt mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter. Du har även en god förmåga att hantera ett stundtals högt arbetstempo på ett bra sätt. Du ser helheten och har lätt för att anpassa budskap och förklara komplexa frågor i olika kanaler till olika målgrupper. För att lyckas i arbetet behöver du vara en social person som kan arbeta både i grupp och självständigt och du är bra på att skapa goda relationer. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Placeringsort: Kristianstad/Karlskrona eller Lund. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 8 maj 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Teknikinformatör till bolag inom försvarsindustrin

Är du passionerad när det kommer till teknik och språk? Är du en skicklig problemlösare som trivs med att hitta kreativa lösningar? Då kanske du är den vi letar efter! För kunds räkning letar vi efter en mångsidig individ med en passion för både teknik och kommunikation för att fylla en spännande befattning hos kund. Oavsett om du är en kognitionsvetare, ingenjör, lärare eller har en annan relevant bakgrund, kan du vara den perfekta kandidaten för rollen. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Arbeta med språk och användbarhet för att förbättra teknisk dokumentation. Delta i underhållsberedning och bidra till effektiva processer. Använda dina tekniska kunskaper för att stödja och utveckla tekniska utbildningsprogram. Lösa komplexa problem och utmaningar inom teknisk kommunikation och språkligt granskning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av: Arbetat med Simplified Technical English och S1000D XML-baserade verktyg för att producera teknikinformation. Användning av Product Lifecycle Management-system som Teamcenter eller liknande. Om kund: Företaget brinner för innovation, samarbete och att göra teknisk information tillgänglig och begriplig för alla. Hos bolaget är kreativitet och kompetens centrala värden, och vill skapa en miljö där ditt engagemang och din potential kan blomstra. Här får du inte bara möjligheten att utvecklas, utan också möjligheten att göra verklig skillnad inom ett område där din expertis och idéer välkomnas och belönas. Fortsatt intresserad av rollen? Vad kul! Då får du mer än gärna ansöka med ett CV så hör vi av oss för ett eventuellt nästa steg i processen. Den här rekryteringsprocessen administreras av Job Solution Consulting, och kunden har begärt att alla frågor angående tjänsten hanteras av Job Solution Consulting. Om du blir antagen till den här rollen kommer du att agera som konsult via Job Solution Consulting. Under tiden som konsult hos oss är du ansluten till kollektivavtal med mera. För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på [email protected].

23 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Studentmedarbetare till kommunikationsavdelning

Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Kommunikationsavdelningens uppdrag är att leda och samordna Närhälsans övergripande kommunikation. I uppdraget ingår också att på ett tydligt sätt bidra till att verksamheterna når sina affärsmål, och att Närhälsans vision blir känd såväl internt som externt. Avdelningen ansvarar för att skapa en enhetlighet i den interna och externa kommunikationen där såväl budskap som avsändare är tydliga liksom medverka till uppbyggandet av ett starkt varumärke på en konkurrensutsatt marknad. Om arbetet Vill du få erfarenhet som kommunikatör i en offentlig förvaltning samtidigt som du studerar högskola/universitet? Vi söker dig som är taggad på att bidra till en värdeskapande och framgångsrik kommunikation internt och externt, och vill arbeta tillsammans med oss i vårt härliga team bestående av sju kommunikatörer och kommunikationschef. På Närhälsans kommunikationsavdelning får du ett varierande uppdrag där du kan lära dig olika perspektiv och kompetenser inom kommunikatörsyrket. Vi arbetar delvis med lednings- och internkommunikation och vårt mål är att nå ut till alla 6 000 anställda genom olika kanaler och format. Vår externa kommunikation för invånare och patienter är av allra största vikt. Vi jobbar aktivt med vår webbsida, sociala medier och kampanjer. Även press och media utgör en betydande del av vårt arbete och förutom att svara på frågor från media arbetar vi proaktivt för att få ut våra budskap.  Uppdraget är tidsbegränsat mellan den 2 september till den 20 december 2024 med en omfattning på cirka 15 timmar per vecka. Det är viktigt att dina studier går före arbetet, därför får du själv vara med och lägga upp ditt schema. Om dig Vi söker dig som studerar medie-och kommunikationsvetenskap, kommunikatörsprogrammet eller motsvarande på högskola, universitet eller yrkeshögskola. Studierna ska vara på heltid och motsvara 30hp.  Då vi har mycket kontakt med våra verksamheter är det viktigt att du har en hög servicekänsla. Som medarbetare på kommunikationsavdelningen behöver du vara flexibel och är beredd att arbeta i olika typer av projekt. Vi ser att du lever upp till Närhälsans kärnvärden som är Omtänksam, Pålitlig och Nytänkande. Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

22 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Kommunikationsansvarig

Vill du arbeta på en dynamisk arbetsplats där din insats gör verklig skillnad och där ditt arbete bidrar till att skapa ett tryggare och mer inkluderande samhälle för kvinnor och HBTQI-personer med utländsk bakgrund som har eller riskerar att utsättas för våld i nära relation? Somaya Stödjour söker nu en samhällsintresserad kommunikationsansvarig som lätt växlar mellan strategiska och operativa uppgifter och vill hjälpa oss att ta vår interna och externa kommunikation till nästa nivå. Du är en viktig del av en dynamisk och engagerad organisation som arbetar för att skapa verklig förändring i samhället. Rapportering sker till verksamhetschefen och du kommer också att aktivt bidra till vår organisation som en del av styrgruppen. Om oss: Somaya Stödjour är en ideell förening med över 25 års erfarenhet av att stötta kvinnor och HBTQI-personer med utländsk bakgrund som är utsatta för våld i nära relationer och/eller lever i en hederskontext. Vi är en flerspråkig organisation som bedriver verksamhet inom två verksamhetsgrenar: Somayas stödverksamhet och vårt utåtriktade arbete. Ansvarsområden och arbetsuppgifter: Ansvar för att vidareutveckla och implementera Somayas kommunikationsstrategi samt säkerställa att alla kommunikationsaktiviteter stöder Somayas strategi och övergripande mål. Planera och producera målgrupps- och kanalanpassat innehåll för organisationens kommunikationskanaler och verktyg såsom t.ex. hemsida, sociala medier och nyhetsbrev. Mäta och analysera effekter av kommunikationsinsatser samt rapportera resultat. I samarbete med verksamhetschef organisera, marknadsföra och delta i evenemang och webinarier för att öka medvetenheten om Somayas arbete. Hålla sig uppdaterad och inläst på frågor kopplade till verksamheten. Vara en del av och bidra aktivt i verksamhetsövergripande frågor i organisationens styrgrupp. Så vem är du? Krav på färdigheter och kvalifikationer: Relevant utbildning inom kommunikation. Minst fem års erfarenhet av en kommunikationsroll. Strategiskt förhållningssätt och kompetens kopplat till kommunikation: planera, genomföra och mäta effekt i syfte att stödja organisationens övergripande mål. Utmärkt skribent och dokumenterad erfarenhet av att planera och skapa engagerande målgrupps- och kanal-anpassat innehåll som genererar mätbar effekt. Intresse och erfarenhet av att arbeta med bild och rörligt material samt grundläggande redigeringskompetens. Kompetens, intresse och erfarenhet av att använda AI-verktyg för att optimera och effektivisera kommunikationsarbetet. Erfarenhet och kompetens inom relevanta mät- och analysverktyg. Flytande i svenska i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet av arbete i ideell verksamhet. Erfarenhet av påverkansarbete. Erfarenhet av att köpa in kommunikationstjänster och samarbeta med externa konsulter. Önskvärda personliga egenskaper: Ansvarstagande, lösningsorienterad och prestigelös. Drivande, med stark förmåga att prioritera och arbeta självständigt. Kreativ och kapacitet att hantera flera uppgifter samtidigt. Nyfiken och god förmåga att samarbeta med olika människor. Plats, lönenivå och förmåner: Arbetet utförs i huvudsak på plats i Stockholm men med viss möjlighet till distansarbete i överenskommelse med närmsta chef. Marknadsmässig lön baserad på arbetslivserfarenhet. Anslutna till Arbetsgivarförbundet Arbetsgivaralliansen och kollektivavtal. Förkortad arbetstid, 37,5 timmar i veckan. Friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme per vecka. Anställningsform och tillträde: Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde sker i september/oktober 2024 eller enligt överenskommelse. Ansökningsprocess: Vi ser fram emot att få ta del av ditt CV och ett personligt brev där du beskriver din erfarenhet och varför du är lämpad för rollen. Vänligen skicka till: [email protected] Ansökningar tas emot fram till och med den 17 maj och intervjuer kommer att ske löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta verksamhetschef Zenobia Rizvi på mejl eller telefon: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Riksarkivet söker en kommunikatör

Vill du jobba som kommunikatör i en lärande och kommunikativ myndighet? Riksarkivet är inne i en spännande utvecklingsresa och söker nu dig som under en period vill vara med och förstärka vår publika verksamhet. En av Riksarkivets uppgifter är att göra informationen som finns i våra arkiv mer tillgänglig för alla, det främjar forskning, innovation, transparens och allmänhetens kunskap. Vår publika verksamhet – såsom föreläsningar, utställningar och poddar - ska locka användare, både befintliga och potentiella, till arkiven. Arbetet som kommunikatör handlar om att analysera målgrupper, format och kanaler, och tillsammans med övriga vid kommunikationsenheten utveckla den publika verksamheten för att Riksarkivet ska nå fler målgrupper. Arbetet är både strategiskt och operativt.  Vi söker dig som har: • För tjänsten relevant akademisk examen • Mångårig erfarenhet av utveckling, research och produktion inom publik verksamhet • Mycket god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga Det är meriterande om du har: • Utbildning i arkivvetenskap • Arbetslivserfarenhet från arkiv-, biblioteks- eller museisektorn Personliga egenskaper: • Du har en god förmåga att skapa och bibehålla goda och förtroendefulla relationer med medarbetare och externa samarbetspartners. • Du är utvecklingsinriktad, ser lösningar och har förmåga att se frågor i ett brett perspektiv och kan sätta in dessa i ett större sammanhang. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillfällig anställning om 8 månader Tjänstgöringsgrad: Heltid Arbetsplats: Placeringsort är Stockholm  Tillträde: snarast Ansök senast: 2024-05-05  Om Riksarkivet Att få tillgång till och använda arkivmaterial och tillförlitlig information är en grundläggande rättighet i vår demokrati. Det är en förutsättning för öppenhet, rättssäkerhet och insyn. När man använder och bearbetar informationen i arkiven skapas ny kunskap och innovation. Den snabba teknikutvecklingen och digitaliseringen har skapat nya förutsättningar för samhällets informationshantering. I vår roll som nationalarkiv befinner vi oss därför i stark utveckling för att kunna säkra långsiktig informationshantering och digital förvaltning. Du kan läsa mer om oss och vårt uppdrag på riksarkivet.se.   Du måste vara svensk medborgare eftersom tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Vi kommer därför att göra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inför rekryteringsarbetet har Riksarkivet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Kommunikatör

Boxholms kommun har ca 5500 invånare. Mycket av det som är viktigt ligger bra till för invånarna i Boxholm. Vad sägs om ett par minuters gångavstånd från centrum till butiker, skolor, förskolor, simhall och pendeltågsstation? Även den underbara naturen finns runt husknuten. Med pendeltåget når man storstadsutbudet i Linköping på endast 30 min.Vikarierande kommunikatör Boxholm är en mindre kommun med stora ambitioner och kommunikationsarbetet är viktigare än någonsin. Tjänsten rapporterar till kommunledningsförvaltningen och ansvarar förutom för den strategiska kommunikationen även för kommunens webbplats, intranät med mera. Boxholms kommunikationsavdelning består av 1 person vilket betyder att du är ensam i din roll. Rollen som kommunikatör är bred och du kommer att arbeta inom flera områden. Vi söker dig som vill vara med och utveckla kommunikationen i Boxholms kommun. Är du engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad kommunikatör tror vi att du kan passa in hos oss. Har du dessutom ett samhällsintresse och känner att du vill göra skillnad på riktigt, då är du den vi söker. Vi kan erbjuda ett spännande och omväxlande arbete i en kommun som utvecklas i snabb takt. Beskrivning och arbetsuppgifter Som kommunikatör i Boxholms kommun arbetar du nära ledningen både strategiskt och operativt. Dustöttar samtliga förvaltningar i val av kanaler, analys av målgrupper, formulering av budskap och vid kontakter med media. En stor del av arbetet består av produktion i form av layout och text. I tjänsten ingår också att tillsammans med kommunledningen utveckla, underhålla och administrera kommunens externa webbplats samt intranät. Du kommer att analysera och stödja kommunikationsbehov, formulera budskap och genomföra kommunikationsinsatser. Du har även ansvaret för kommunens kriskommunikation och är en del av kommunens krisledning. Boxholm är en liten men växande kommun och vi hjälper alla till där det behövs. Du som söker behöver därför vara flexibel, kunna anpassa dig efter olika förutsättningar och hugga i där det behövs. Kvalifikationer Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet och/eller dokumenterad utbildning på högskolenivå är önskvärt. Du bör ha högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Du har någon erfarenhet av att arbeta strategiskt och operativt med kommunikationsfrågor. Du har goda kunskaper i text- och bildbehandlingsprogram och erfarenhet av publicering på webb och i sociala medier. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt har ett tydligt klarspråkstänk. Du anpassar dina budskap efter målgrupp och medier. Det är meriterande om du har erfarenhet av att filma och klippa enklare filmer. Du är serviceinriktad, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du får saker gjorda och är utåtriktad, initiativrik och ansvarsfull. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och tidigare erfarenheter. Övriga kvalifikationskrav: - B-körkort - God datorvana Om anställningen Lön Enligt avtal. Individuell lönesättning tillämpas. Lönetyp: Fast månadslön. Anställningsvillkor Heltid, vikariat. Tillträde: Vikariatet pågår från och med 5 augusti 2024, till och med 4 maj 2025. Var ligger arbetsplatsen? Arbetsplatsen ligger i Boxholms kommun i Östergötlands län. Arbetsgivaren Boxholms kommun www.boxholm.se Postadress Boxholms kommun Box 79 595 03 Boxholm Ansök i ReachMee senast 2024-05-06, rekrytering sker löpande.  Kontakt Fredrik Svaton, TF kommundirektör 070-298 55 30 [email protected]

22 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Kommunikatör till Marinstaben på Muskö

Marinstaben är ett marint ledningsförband lokaliserat på Muskö utanför Nynäshamn. Marinstaben utövar en sammanhållen ledning av de marina förbanden vilket omfattar all utbildning, övning samt operationer med marina förband. Marinstaben är under tillväxt och söker en junior kommunikatör som vill vara med och utveckla Marinstaben på Muskö.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Som kommunikatör hos oss kommer du arbeta med intern-, extern- och attraktionskommunikation med planering, producering och publicering av innehåll i våra olika interna och externa kanaler. Tjänsten innebär att producera text och bild-/filmmaterial. Du kommer även att bedriva omvärldsbevakning för att bevaka nyheter och aktuella händelser för att kunna analysera behov och inriktningar för kommunikationen. Ditt arbete kommer att innefatta resor inom och utanför Sverige samt deltagande i övningar. Du kommer bland annat att arbeta med följande: - Arbeta med Marinstabens dagliga och långsiktiga behov inom kommunikation. - Planera och producera kommunikationsaktiviteter och innehåll. - Utveckla våra verktyg och kanaler. - Administrativt arbete som arkivering, distribution, korrekturläsning, framtagande av presentationsunderlag. - Hjälpa till vid olika besök, möten och event.   Krav Eftergymnasial utbildning inom media- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning inom kommunikation som Försvarsmakten bedömer likvärdig. Dokumenterad erfarenheter i fotografering, redigering av bild och video Svensk medborgare. Körkort B.   Meriterande Goda kunskaper i MS Office Goda kunskaper i Adobe CS Goda kunskaper i och intresse för, att skapa innehåll för sociala medier. Goda kunskaper i engelska Genomförd grundläggande militär utbildning   Personliga egenskaper Vi söker dig som är nyexaminerad eller har något års erfarenhet inom kommunikationsyrket. Du är prestigelös och bra på att ta egna initiativ samt driva projekt framåt. Du är serviceinriktad och mycket bra på att samarbeta med andra, samtidigt som du trivs med att ta ansvar och verka självständigt. Du är flexibel utifrån rådande omständigheter och kan anpassa dig till nya omständigheter. Tjänsten kräver att du är mycket strukturerad och organiserad samt har förmåga att prioritera bland många arbetsuppgifter. Utöver den formella kompetensen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.   Övrigt Befattningen är civil. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en 6-månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Anställningen kräver godkänd registerkontroll Befattningen är placerad vid Marinstaben, arbetsstället är Muskö. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Melina Westerberg på [email protected]   Fackliga representanter SACO-S Dick Berzén OFR/S Björn Engren OFR/O Erik Tollin SEKO Anders Rydberg Kontakt med samtliga via FM växel 08-7887500   Välkommen med din ansökan senast 2024-05-26. Din ansökan innehåller ett personligt brev där du beskriver hur du motsvarar efterfrågade kompetenser och ett CV (i PDF-format) Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

21 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024