Informatör/Kommunikatör
Sök bland 94 lediga jobb som Informatör/Kommunikatör och börja ditt nya yrkesliv idag!
Hos oss är det lätt att vara kommunikatör. Du är en del av ett team och vi samarbetar för att kommunicera på ett sätt som ger effekt. Samtidigt är det en utmaning eftersom vi arbetar med många komplicerade och viktiga frågor. Den kombinationen skapar ett stort engagemang och gör vårt jobb extra roligt. Vi hoppas att du hittar dina hjärtefrågor hos oss – och att du samtidigt vill inspirera oss med nya tankar, idéer och lösningar. Vi är drygt 20 kommunikatörer som jobbar för att göra livet enklare för våra kunder. Vi ser till att kommunikation blir en naturlig del när våra kollegor planerar sitt arbete. Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1850 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans. Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs ARBETSUPPGIFTER Har du en kommunikationsutbildning färskt i minnet? Gillar du att samarbeta med många olika människor? Är du lika fascinerad av traditionella som sociala medier? Vi behöver stärka upp vår enhet med ytterligare en person som jobbar med pressfrågor och sociala medier. Du kommer att ingå i vår pressfunktion som bland annat jobbar med att skriva pressmeddelanden, omvärldsbevaka, förbereda talespersoner, ta fram budskap och talepunkter. Det innebär många spännande kontakter med experter på hela Jordbruksverket. Det kan även vara aktuellt att du ingår i vår pressjour vilket innebär beredskapstjänst under vissa veckor. Du kommer också att ingå i vår redaktion för sociala medier. Det innebär att du kommer att planera och producera innehåll och bevaka våra sociala kanaler. Att du har idéer för hur vi kan utveckla våra kanaler för att nå rätt målgrupper är också en del i arbetet. Rollen som kommunikatör innebär dessutom att du kommer att ha ansvar för att planera och genomföra olika kommunikationsinsatser, samverka med andra myndigheter, ingå i olika projekt med mera. KVALIFIKATIONER Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor och söker dig som är prestigelös, nyfiken och trygg. Du tycker att samarbete är en självklarhet och gillar att hitta nya lösningar. Du har en treårig högskoleutbildning inom kommunikation och det är meriterande om du har tagit examen under de senaste fem åren (2020 - 2025) eller tar examen innan sommaren i år. Du behöver ha en god förmåga att hantera svenska i tal och skrift och du är en duktig skribent. Det är även meriterande om du har • erfarenhet av att arbeta med press- och mediefrågor • erfarenhet av att arbeta med sociala medier • gjort din praktik inom offentlig sektor. Var tydlig i din ansökan och beskriv hur du uppfyller de meriterande kraven. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.
Vi söker pensionärer i Stockholm som uppfyller kraven nedan (dokumenterade) och vill arbeta som besöksinformatörer. Du får ett fritt flexibelt arbete där du har möjlighet att anpassa ett långsiktigt arbetsschema efter möjliga arbetsdagar och bostadsort. Vi behöver dig som kan hoppa in med kort varsel och arbeta extra vid behov – löpande under året och längre perioder under somrar. Arbetstiderna är vardagar mellan kl. 08–17, i 4- eller 8-timmarspass, på olika kontor runt om i Stockholm. Krav – Ett av två alternativ: Avklarade 180 högskolepoäng (eller 120 poäng enligt tidigare systemet) + minst 2 års heltidsarbete (alla typer av arbeten). Minst 1 års avklarade heltidsstudier på eftergymnasial nivå + minst 3 års heltidsarbete inom t.ex. arbetsledning, rekrytering, vägledning, personalfrågor eller arbetsmarknadsfrågor (se full lista längst ner). Deltidsarbete kan räknas ihop till heltid i båda alternativen. Intresserad? Ansök nu och få ett skräddarsytt arbete för just dig! [email protected] Full lista- Alternativ två: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer. Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker! Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb! I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. ARBETSUPPGIFTER Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Samarbeta med olika avdelningar för att säkerställa tydlig och effektiv kommunikation samt en effektiv och rättssäker ärendeprocess. Skapa och publicera innehåll på kommunens webbplats, intranät och sociala medier. Diarieföring och hantering av dokument enligt gällande regler och riktlinjer. Du är ett operativt stöd i administrativa frågor Hantera och utveckla interna kommunikationskanaler. Då vi är en mindre enhet kommer ditt uppdrag variera mellan operativt och strategiskt arbete. Arbetet är omväxlande och stimulerande och innebär många kontakter med förtroendevalda, chefer och medarbetare inom organisationen samt med kommuninvånare. Du kommer främst att arbeta och samarbeta med kommunens samhällsbyggnadsförvaltning. KVALIFIKATIONER Vi ser att du som söker har: • Akademisk examen inom media/kommunikation, statsvetenskap, offentlig förvaltning eller motsvarande. • Erfarenhet av arbete inom kommunikation. • En stark känsla för språk och form och vet hur man väcker intresse genom både text och bild. • Mycket goda datorkunskaper och förmåga att snabbt lära dig nya system. • Goda kunskaper i svenska. Det är meriterande med andra språkkunskaper. Det är meriterande med erfarenhet av registrators- och administrationsuppgifter inom offentlig verksamhet. Som person är du nyfiken och motiverad med ett starkt engagemang för ditt arbete. Arbetet innebär många kontaktytor där du behöver vara skicklig på att skapa goda relationer, samarbeta och vara kommunikativ. Du tar initiativ och ansvarar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Färdigheter och egenskaper: • Initiativrik, kreativ och nyfiken på att lära dig nytt. • Strukturerad och självständig i ditt arbete. • Flexibel och bekväm med att kombinera kreativa och administrativa uppgifter. • Serviceinriktad med god samarbetsförmåga. • Insatt i gällande lagstiftning, till exempel offentlighet och sekretess, digital tillgänglighet och GDPR. • Van att hantera flera och olika arbetsuppgifter samtidigt. ÖVRIGT Det finns möjlighet att kombinera arbetet med att vara deltidsbrandman. Bedömning görs utifrån verksamhetens behov. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar. Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret. Välkommen med din ansökan!
Vi söker en driven kommunikatör till vårt team! Är du en driven och modig kommunikatör, en stjärna på att sprida rätt budskap i rätt kanal? Är du lyhörd, lösningsorienterad och brinner för att möta människor? Trivs du dessutom i en miljö präglad av innovation och nyskapande? Då kan du vara den vi söker! Som kommunikatör vid Dalarna Science Park blir du en viktig del av teamet som arbetar med vår kommunikation både inom Dalarna samt nationellt och internationellt. Dalarna Science Park: En science park är en plats där akademi, näringsliv och offentlig sektor möts för att främja innovation, hållbarhet och regional utveckling. En arena där idéer kan födas, testas och förverkligas, för en bättre värld och ökad regional tillväxt. Dalarna Science Park är Dalarnas innovationsarena och stödjer företag i alla branscher med affärsutveckling, hållbar tillväxt och internationalisering. Vi hjälper både nya och etablerade entreprenörer och företag med både praktiskt stöd och att skapa värdefulla kontakter. Sedan 1987 har vi dessutom arbetat för att stärka Dalarnas attraktivitet och tillväxt genom olika utvecklingsprojekt. Genom samarbete med andra science parks i världen strävar vi ständigt efter att ligga i nationell och internationell framkant. Vi erbjuder: Vårt kommunikationsteam består idag av fyra personer som vi nu vill utöka till fem. Som kommunikatör hos oss blir du en del av teamet, ett team som har gemensamt ansvarar för att utveckla och driva Dalarna Science Parks kommunikation, både operativt och strategiskt, regionalt, nationellt och internationellt. I vårt kommunikationsteam värdesätter vi samarbete och flexibilitet. Vi är prestigelösa, hjälps åt och stöttar varandra när det behövs. Vår primära målgrupp är främst näringslivet - i hela Dalarna. Vi vänder oss till både blivande och etablerade entreprenörer samt företag. Vi genomför ett femtiotal events varje år, varav flertalet är både fysiska och digitala. Allt vårt arbete utgår från en tydlig och förankrad strategi. Om du vill arbeta i en snabbrörlig verksamhet och gillar nya möjligheter samt att skapa engagemang för hållbar utveckling, då kommer du att trivas hos oss. Om dig: Vi söker dig som är driven, van att hantera deadlines, är ansvarstagande och brinner för kommunikationens förmåga att nå genomslag. Du vet och har känsla för vad som fångar olika målgruppers intresse, kan formulera och genomföra strategier, anpassa tonalitet, budskap och tilltal i rätt sammanhang och rätt kanaler. Du är en lagspelare och har lätt för att skapa nya kontakter. Du trivs lika bra med att ta fram en strategi som att kavla upp ärmarna och snabbt få till ett foto eller filma något om det behövs. För att rollen ska passa dig behöver du ha tidigare erfarenhet av att leda och genomföra kommunikationsuppdrag där du också varit med att lägga planen. Du är med andra ord en lika driven projektledare som kommunikatör. Du ska ha verkat i dagens medielandskap och förstår samspelet mellan framför allt egna, förtjänade och delade kanaler. Det vill säga de kanaler som utgör grunden för Dalarna Science Parks kommunikation. För att klara jobbet behöver du ha en relevant högskoleutbildning eller motsvarande utbildning/erfarenhet som kan betraktas som likvärdig. Flera års erfarenhet av motsvarande roll i arbetslivet. Att ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, är ett krav.
Gör skillnad. Varje dag. Vill du arbeta med dagliga presshändelser såväl som långsiktiga strategier? Vet du hur man både ger den bästa servicen till medias företrädare och ger stöd till ledning, chefer och specialister i mediefrågor? Har du lugnet och tryggheten som krävs i kriser? Då kan det vara du som är ny pressansvarig för Skånes universitetssjukhus (Sus)! Vi på Sus kommunikationsenhet har i uppdrag att skapa värde för patienter, närstående, medarbetare och chefer genom kommunikation. Vi tillhör Koncernstab kommunikation i Region Skåne, där vi tillsammans med kommunikatörer inom övriga sjukvårdsförvaltningar arbetar med verksamhetsnära kommunikation inom hälso- och sjukvården. Vi kan erbjuda dig en varierande roll i en organisation med hög kompetens, högt tempo och ett viktigt uppdrag. ARBETSUPPGIFTER I rollen som pressansvarig rapporterar du direkt till Sus kommunikationschef. Du arbetar både som strategisk rådgivare och ger operativt stöd till sjukhusledning, chefer, specialister och forskare i samband med medieaktiviteter. Du hanterar förfrågningar från media, men också från chefer och medarbetare på sjukhuset som har önskemål om att göra medieaktiviteter. Du planerar, koordinerar och följer upp Sus mediearbete, skriver pressmeddelanden samt mediebevakar inom hälso- och sjukvårdsområdet. Du genomför även medieträningar för chefer, specialister och andra nyckelpersoner. Tillsammans med Sus kommunikationschef är du mycket involverad i krishantering och inom stabsarbetet på sjukhuset, och hanterar då framför allt den externa kommunikationen och kontakten med media. Du arbetar nära det redaktionella team som finns på Skånes universitetssjukhus och som producerar innehåll till interna och externa kanaler. Du samarbetar också med den regionala presstjänsten för att hålla samman kommunikationsinsatser och budskap och med pressfunktionen vid medicinska fakulteten vid Lunds universitet. Placeringsort är Lund, även om arbete förekommer i både Lund och Malmö. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som trivs i rollen som rådgivare och gärna arbetar nära dina uppdragsgivare med att ta fram texter och underlag. Du har ett inlyssnande och prestigelöst förhållningssätt, och är samtidigt trygg i att hantera de svåra frågorna. I det dagliga arbetet har du kontakt med många olika uppdragsgivare. God samarbetsförmåga och en god förmåga att skapa relationer och bygga förtroende är ett måste. Du lockas av en roll där du får driva och utveckla mediearbetet för att stärka bilden av Skånes universitetssjukhus. Du behöver kunna bidra med kunskap och erfarenhet om hur media fungerar, liksom att vara bra på att skapa trygghet hos dem som möter media och hanterar kriser. Vidare trivs du i en roll där du varvar daglig produktion med planering, strategiskt och proaktivt arbete. Du är snabb och kan hantera flera frågor parallellt, samtidigt som du bibehåller struktur i arbetet genom att prioritera. Du behöver ha analytisk förmåga och gott omdöme, för att kunna göra de bedömningar som krävs i mediearbetet. Även initiativförmåga, noggrannhet och integritet är värdefulla egenskaper. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. Vi vill att du har: • Högskoleutbildning inom journalistik eller kommunikation, eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. • Gedigen erfarenhet av arbete med press och medierelationer. • Mycket god stilistisk förmåga samt erfarenhet av att snabbt och korrekt sammanfatta komplexa frågor i text. • Mycket goda kunskaper i svenska, och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Vidare ser vi det som meriterande med erfarenhet från offentlig organisation och god förståelse för offentlighetsprincipen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kommunikation i krissituationer och är van vid att agera rådgivare till andra. Det är även meriterande med erfarenhet av att fotografera och filma kortare inslag. Vi planerar för intervjuer den 21/5 och 22/5. Välkommen med din ansökan! Observera att denna annons finns publicerad under flera olika yrkeskategorier som är kopplade till en huvudannons. Du kan därför komma att slussas vidare när du söker jobbet. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
". Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport and infrastructure solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match. At Product & Driver Information we are now seeking a Content & Communication Manager to join our team. This is a temporary position, covering for a colleague on parental leave for approximately one year. Is your passion to make people understand advanced technology? Do you enjoy exploring new ways of communicating? Are you also looking for the trust and responsibility to drive your own work? Then this may be a job for you! This is us, your new colleagues Our purpose is to drive the commercialization of Volvo Trucks’ new offer and support the market companies in selling our current products and services with the highest customer satisfaction and profitability. Within the Product & Driver Information team, we develop content and new digital ways to present information to the sales crew, body builders, customers and truck drivers. In our team, we believe that challenging ourselves and maintaining an engaging, positive and helpful attitude is what makes us successful. What will you do? As Volvo Trucks expand the electric trucks offer and continuously launch new features with a focus on quality, safety and environmental care, you will be a key player in the development of corresponding information. You will design and develop product information that provides our sales crew with deciding factors in their meeting with customers. We structure our work in content management systems, and you will contribute to our continuous system development and improvement of ways of working. In your daily work you will cooperate with product managers, engineers, market representatives and end users to explain new features & functions in a pedagogic and selling manner. This means having internal, external and international contacts, which we hope will excite and inspire you. The main tasks will be: * Write and design product information for Volvo Trucks products and services based on commercial and technical input * Active participation in work planning within the team * Test updates of our content management system from an end-user perspective * Support development of other related areas within information creation and distribution We believe you have: * A creative and investigative mindset * Strong communication skills, combining text and images * A structured way of working * A degree in technical communication, marketing communication or equivalent by experience * Experience from working in content management tools (we use Censhare) * Experience from working in Adobe Photoshop * Fully proficient in written and spoken English, other languages are considered a merit * Truck or vehicle knowledge is an advantage * Networking and collaboration skills Are we the perfect match? It is important to us that you, like us, love pushing forward and trying new technologies and methods. You thrive on creating great communications. We also need you to possess a clear customer focus to transfer advanced technical concepts into a pedagogic content. You will be part of a highly engaged team, therefore it is very important to us that you are a team player with a flexible and solution-oriented approach. Curious, and have some questions? Call us! Malin Gabre, Director Product & Driver Information, +46 73 902 8672 Magnus Bengtsson, People & Culture Partner, +46 73 902 6285 Last application date: May 7 We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail. Who we are and what we believe in Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide. At Volvo Trucks you will be part of leading the way towards a sustainable transport industry. For nearly a century we have been innovating for people – to make life easier, better and safer. Driving progress is our promise to customers, to the industry and to society. At Volvo Trucks we share a curiosity to learn, we work with passion and we embrace change to stay ahead. Join us, together we move the world we want to live in.
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Kriminalvårdens kommunikationsavdelning ansvarar för myndighetens interna och externa kommunikationsarbete, pressfrågor samt för myndighetens samlade varumärkesarbete. Tjänsten är placerad inom Kommunikationsavdelningens enhet för produktion och strategi som arbetar med att kontinuerligt utveckla myndighetens varumärkesstrategi samt förvalta Kriminalvårdens externa webb och intranätet. Enheten ansvarar även för att utveckla koncept rörande media och stöttar andra avdelningar gällande extern kommunikation. Vi har två spännande projekt på enheten, ett är att bygga en ny externwebb och det andra är en stor förstudie för en eventuell nytt intranät. ARBETSUPPGIFTER Kriminalvården bygger om den externa webbplatsen. Du kommer att ingå i projektgruppen som arbetar med ny grafisk form och delvis nytt innehåll utifrån tillgänglighet och funktionalitet. Du bearbetar befintliga texter, skriver nya utifrån målgrupp och syfte samt samarbetar med faktaansvariga på olika avdelningar. Du arbetar i det dagliga tillsammans i en grupp av skribenter som alla skriver texter till vår nya webb. Du arbetar utifrån myndigheternas skrivregler och klarspråksprinciper. Webbplatsen är en av de viktigaste kanalerna för att förmedla kunskap om Kriminalvårdens verksamhet och den vänder sig till många olika typer av besökare med mycket varierande behov. Andra arbetsuppgifter inom projektet eller kommunikationsavdelningen kan förekomma. Tidsbegränsad anställning mellan juni eller augusti 2025 - 31 maj 2026, ev förlängning kan förekomma. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som arbetar bra med andra människor och tar initiativ. Du tar själv ansvar för din uppgift och driver dina processer framåt. Som person planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Högskola-/universitetsutbildning med inriktning kommunikation eller annan eftergymnasial utbildning inom kommunikation • Minst tre års erfarenhet av arbete som kommunikatör i myndighet eller annan offentlig verksamhet • Erfarenhet av arbete i projekt • Erfarenhet av myndigheternas skrivregler och klarspråk • Mycket goda kunskaper i att formulera dig tydligt och enkelt för webb • Mycket goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete i Optimizely • Erfarenhet av att omarbeta och förtydliga texter för webb • God kännedom om WCAG ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. För denna befattning kommer en säkerhetsprövningsintervju att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Med tiotusentals som engagerar sig varje månad är Skiftet en av Sveriges största progressiva kampanjorganisationer. Nu vill vi bli ännu större. Vår kraft att påverka kommer från vår förmåga att växa, engagera och mobilisera Skiftet-aktiva att agera tillsammans och tända gnistor och motivera människor i hela Sverige. Nu letar vi efter en vikarierande kampanjare till vårt lilla och snabbfotade kampanjteam för att jobba med våra aktiva och vinna viktiga kampanjer. Skiftet tror inte på supermänniskor som redan kan allt. Men vi tror att du har kunskaper som hjälper dig att utföra flera av arbetsuppgifterna nedan och att du har viljan att lära dig vad du inte redan kan. Om bara ett par av kriterierna nedan talar till dig kan du vara perfekt person för jobbet. Formell utbildning, kvalifikationer och lång erfarenhet betyder mindre för oss än initiativförmåga, eget driv och att du är passionerad att lära dig och lösa problem. Dina främsta arbetsuppgifter är: - Hålla ögonen öppna för kampanjmöjligheter i media/sociala media och identifiera ”heta ögonblick” och nya vinklar på dagens nyheter - Skriva högkvalitativa kampanjmejl och innehåll, inkluderande delningar i sociala media, bloggposter och pressmeddelanden - Engagera ett brett spektrum av intressenter, vilket kan inkludera påverkade grupper, partnerorganisationer, akademiker och journalister - Använda de tekniska färdigheter då får lära dig på jobbet för att skapa kampanjsidor, skicka och analysera hur kampanjmejl presterar - Skapa projektplaner med tydliga mål, ”förändringsteorier” och tidslinjer - Designa kampanjstrategier som fångar uppmärksamhet och taktiker som låter Skiftet-aktiva vara med och påverka samt visa deras kollektiva makt - Stötta Skiftet-aktiva så de blir synliga och solidariska med varandra och känner ägandeskap över kampanjer och aktioner - Bidra till fundraising som hjälper kampanjer att synas och få genomslag Du är någon som har/är: - Delar Skiftets grundläggande värderingar om en öppen demokrati, ett jämlikt samhälle, en hållbar miljö och en rättvis ekonomi - Tror på och engagerar dig social rättvisa och är passionerad i att skapa förändring i en rad olika sakområden - Duktig på att i skriven form kommunicera komplexa sakfrågor på ett lättförståeligt och engagerande sätt - Bra på teknik och är beredd och villig att lära sig ny teknik och trivs i en miljö som präglas av den rappa takten som finns i organisation som går från startupmiljö till mer en mer etablerad organisation - Arbetar självständigt med en rad olika uppgifter och projekt och tar initiativ för att göra vad som krävs för att få jobbet gjort - Kreativ tänkare som försöker förbättra system och arbetsuppgifternas resultat - Lagspelare som alltid strävar efter att vara en positiv kraft och bidra till en inkluderande arbetsplats - Något års erfarenhet att jobba på en kontorsarbetsplats Bonuspoäng: - Kunskaper i grafisk innehållsproduktion - Erfarenhet av samhällsförändrande digitalt kampanjarbete - Erfarenhet av crowdfundad fundraising - Kunskaper om webbdesign Vi jobbar hårt på att vara en hälsosam och inkluderande arbetsplats som ger stora möjligheter till lärande och utveckling. Vi uppmuntrar aktivt ansökningar av människor från en rad olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv. Vad vi erbjuder dig - Jobb med självständighet i ett piggt arbetslag på en organisation som blivit mer etablerad men som behållit positiva bitar av startup-kulturen - Stora möjligheter och spelrum för dina kampanjidéer - Nätverkande med internationella partners - Fortbildning, utrymme att testa nytt och möjlighet att växa Vi jobbar hårt på att vara en hälsosam och inkluderande arbetsplats som ger stora möjligheter till lärande och utveckling. Vi har också friskvårdstimme och friskvårdsbidrag på 5 000 kronor per år. Vi uppmuntrar aktivt ansökningar av människor från en rad olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv. Formalia Du ansöker genom att fylla i formuläret. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig som längst till 31/8 2027. Vi siktar på att tillsätta tjänsten i juni. På Skiftet har vi fast lön i enlighet med lokalt kollektivavtal. För 2025 års löneläge är lönen 32 286 kronor. Skiftet har självklart kollektivavtal och det tecknas mellan Fremia och Handels/Akademikerförbundet. Du kan läsa mer om Skiftet på vår hemsida: https://skiftet.org/ Kontakt från rekryteringsbolag undanbedes vänligt men bestämt. Vi sköter denna rekryteringsprocess själva. Rekryteringsprocess Steg 1 – Ansökan: Skicka in CV och personligt brev via Varbi senast 14 maj 2025. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Steg 2 – Test: Utvalda kandidater får göra ett praktiskt och strategiskt test. Steg 3 – Intervju 1: Beroende på testresultat väljs ett antal ut för en strukturerad intervju med samma frågor till alla kandidater med rekryterande chef. Steg 4 – Intervju 2 + uppdrag: En djupare intervju med din närmsta chef och rekryterande chef. Du får också ett andra uppdrag att presentera. Steg 5 – Referenser: Vi kontaktar referenser till toppkandidaten och erbjuder tjänsten. Kontakt från rekryteringsbolag undanbedes vänligt men bestämt. Vi sköter denna rekryteringsprocess själva.
Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling. Kommunikationsavdelningen består av fyra grupper med tillhörande gruppchefer. Vi är omkring 55 medarbetare med ansvar för bland annat utbildningskommunikation, forskningskommunikation, intern- och ledningskommunikation, kriskommunikation, alumnrelationer, varumärke, redaktionellt arbete, pressfunktion, digital utveckling och systemförvaltning samt evenemang. Funktionen kommunikatör med inriktning ledningskommunikation är placerad i gruppen Ledningskommunikation och press med 12 medarbetare. Vi arbetar med att stärka det verksamhetsnära stödet, åstadkomma en förbättrad ledning och styrning, förstärka gemensamma arbetssätt och kultur samt stärka och synliggöra KTH för ökad konkurrenskraft. Arbetsuppgifter Ditt uppdrag är att ge kommunikationsstöd till skolledningen vid Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS), en av KTH:s fem skolor. I dina arbetsuppgifter ingår att kommunicera ledningens arbete och beslut, till exempel genom webbartiklar, nyhetsbrev, bildmaterial och bloggposter. Du ger ledning och chefer stöd och coachning i intern och extern kommunikation, tar fram presentationsmaterial och beredningsunderlag, hanterar kommunikationsfrågor kopplat till interna möten och evenemang, och leder större och mindre projekt inom kommunikation. Du ingår i skolans krisledningsgrupp som ansvarig för kriskommunikation på skolnivå. Du ansvarar även för intranätinnehåll på skolnivå. Rollen omfattar många samarbetsytor. Du samordnar det verksamhetsnära kommunikationsstödet på skolan, som du tillsammans med två andra kommunikatörer står för, och arbetar nära andra stödfunktioner såsom HR och ekonomi. Du har också ett tätt samarbete med ledningskommunikatörerna på övriga skolor kring arbetssätt och rutiner. Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller journalistik, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant utifrån anställningens beskrivning - Erfarenhet av att ge ledning och chefer stöd i intern och extern kommunikation - Erfarenhet av att kommunicera ledningsarbete och beslut till olika målgrupper inom en större organisation - Erfarenhet av kriskommunikation - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska då det används i det dagliga arbetet - Förmåga att skapa och bygga relationer Personliga egenskaper Vi söker dig som är trygg och stabil. Du tar ansvar för helheten, och är självgående i att fånga upp behov och bygga relationer för att nå resultat. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, själv och tillsammans med andra. Meriterande - Erfarenhet av motsvarande arbete på statlig myndighet, gärna inom universitets- och högskolesektorn - Erfarenhet av att arbeta med film - Trygghet i hantering av CMS-system - Utbildning inom och erfarenhet av projektledning Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102
Vill du vara med och driva digital utveckling och samverkan för Sveriges länsstyrelser? Gemensamma kansliet är en av länsstyrelsernas gemensamma stödverksamheter och spelar en central roll i att stärka och stödja utvecklings- och förvaltningsarbetet kopplat till digitalisering. Du har din arbetsplats på Länsstyrelsen i Västmanlands län, men arbetar nära alla länsstyrelser i hela landet. På Länsstyrelsen Västmanland välkomnas du till en arbetsplats med god stämning och samverkan. Som kommunikatör med inriktning verksamhetsutveckling erbjuds du ett kvalificerat arbete med mycket eget ansvar och inflytande. Vill du vara med på vår resa mot smartare och mer samverkande länsstyrelser? Då kan det här vara tjänsten för dig! Arbetsuppgifter Som kommunikatör med inriktning verksamhetsutveckling får du ett brett ansvarsområde där du både utvecklar övergripande kommunikationsstrategier och genomför konkreta kommunikationsinsatser nationellt. I rollen ingår vanligt förekommande kommunikationsarbete med fokus på internkommunikation och verksamhetsutveckling. Det innebär: - Utveckla och implementera kommunikationsstrategier som stödjer länsstyrelsernas gemensamma inriktning och mål för samverkan - Lyfta fram det länsstyrelsegemensamma arbetet till medarbetare på Sveriges länsstyrelser - Ta fram riktlinjer och stöd - Skapa kommunikationsplaner och strategier vid förändringsprocesser och större satsningar - Analysera kommunikationsinsatser och ta fram förslag på förbättringar - Sammanställa och visualisera information för olika målgrupper - Bidra i planering och genomförande av digitala länsstyrelsegemensamma informationsmöten, workshops, utbildningar, webbinarier Om arbetsplatsen Du är anställd på Kommunikationsenheten på Länsstyrelsen Västmanland där åtta kommunikatörer arbetar, men dina arbetsuppgifter är knutna till länsstyrelsernas gemensamma kansli och nationella verksamhet. Även på gemensamma kansliet är det åtta medarbetare i roller som verksamhetsutvecklare och verksamhetsarkitekter utspridda på flera orter i Sverige, vilket medför att en stor del av arbetet sker på distans. Du kommer även ingå i Länsstyrelsen Västmanlands krisorganisation och kan hjälpa till med andra kommunikationsuppgifter för Länsstyrelsen vid behov. Länsstyrelsens lokaler finns centralt placerade i Västerås, nära tågstationen. Kvalifikationer - Högskoleutbildning eller annan relevant utbildning med huvudinriktning mot kommunikation eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete och att ta fram och implementera kommunikationsplaner - Erfarenhet av webbpublicering och publiceringsverktyg och andra digitala verktyg - Mycket god förmåga av att uttrycka sig i tal och skrift - God förståelse för verksamhetsutveckling inom offentlig förvaltning Meriterande - Erfarenhet av att genomföra kommunikationsinsatser där många organisationer samverkar med varandra - Erfarenhet av förändringsledning - Kunskap om processledning och att arrangera workshops Personliga egenskaper I den här tjänsten är det viktigt att du har både helhetsperspektiv och fingertoppskänsla. Du samarbetar smidigt med andra, även när intressen skiljer sig, och bygger förtroende genom lyhördhet och integritet. Med driv och initiativkraft tar du dig an uppgifter som du ser skulle förbättra resultatet. Du anpassar dig till förändrade förutsättningar och rör dig obehindrat mellan strategiskt arbete och mer vardagsnära uppgifter. En god analytisk och pedagogisk förmåga hjälper dig att göra det komplexa tydligt. Du är uthållig, ger inte upp i första taget och hittar nya vägar när kommunikationen behöver justeras för att nå fram. Om Länsstyrelsen i Västmanland Länsstyrelsen i Västmanlands län är en spännande, kompetent och trivsam arbetsplats. Få arbetsplatser har en så stor bredd i sin verksamhet. Vi är runt 200 medarbetare som tillsammans utvecklar och jobbar med frågor som är avgörande för samhället. Vi har en samordnande roll i länet och är därför en viktig länk till regering, riksdag och andra myndigheter. Vår vision är ett hållbart Västmanland för nuvarande och kommande generationer. https://www.lansstyrelsen.se/vastmanland/om-oss/jobba-hos-oss.html Övrigt För att arbeta hos oss måste du dela länsstyrelsens värdering om alla människors lika värde. Hos oss på länsstyrelsen är vissa befattningar placerade i säkerhetsklass. Det kan innebära att en säkerhetsprövning och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan anställning. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Vi tillämpar provanställning vid behov och vid tillsvidareanställning blir du automatiskt krigsplacerad hos oss. https://www.lansstyrelsen.se/4.1e9f682716e44cbf6f52214e.html https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 94 jobb