Lockas du av möjligheten att ha ett självständigt och varierat arbete? Trivs du med kundkontakt och att driva ditt eget arbete framåt? Då ska du läsa vidare! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AD MediCal. Om företaget AD MediCal etablerades 1989 och erbjuder en unik kombination med försäljning av produkter och tjänster, som tillsammans utgör kärnan i sina kunders steriliserings- och desinfektionsarbete. Deras kunder finns inom hela vårdsektorn samt inom industrin. AD MediCal säljer och utför service, underhåll och validerings tjänster av autoklaver, disk-/spoldesinfektorer, försegling/svetsning, och övrig utrustning som finns inom området. AD MediCal en del av industrikoncernen Indutrade. Arbetsuppgifter Som resande servicetekniker arbetar du med installation, validering och service av AD MediCals medicintekniska produkter inom vården. Du är också kontaktperson för både kunder och återförsäljare och säkerställer att leveranser av utrustning sker smidigt. Dina dagar är planerade i förväg med fasta tider för uppdragen där du har stöd från kontoret med administration och planering. Vid behov har du tillgång till hjälp via andra resande servicetekniker liksom en kanal för teknisk support via datorn. Efter varje uppdrag dokumenterar du arbetet innan underlaget skickas till kund. Som ny i rollen erbjuds du utbildning i Göteborg 1-2 veckor och en period därefter utbildning i Italien en vecka. Du arbetar i huvudsak i distriktet Skåne men resor till Göteborg och andra delar i Sverige förekommer vid behov. Uppskattningsvis är det 20-40 övernattningar per år. I rollen erbjuds du tjänstebil med hemgaragering. Installation, validering och service av medicinska produkter Kontaktperson för kunder och återförsäljare Dagarna är planerade i förväg med fasta tider för uppdragen Tillgång till hjälp via andra resande servicetekniker och teknisk support Dokumentation av ärendet skickas till kund Introduktion i Göteborg 1-2 veckor och en period efter i Italien en vecka Uppskattningsvis 20-40 övernattningar per år Tjänstebil med hemgaragering Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av installation, underhåll och reparation inom hiss, vitvaror eller storkök Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift, goda kunskaper i engelska i tal och skrift B-körkort Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. I rollen som resande servicetekniker pratar du med många kunder dagligen och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Främst Skåne där resor till Göteborg, Stockholm och andra orter förekommer Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Söker du ett varierat arbete med teknisk utveckling, kundkontakt och nära samarbete med kollegor? Lockas du dessutom av möjligheten att arbeta i en roll med hög grad av självständighet? Då ska du läsa vidare! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos StrongPoint. Om företaget StrongPoint är ett teknikföretag som hjälper dagligvaruhandeln att bli mer effektiv, säker och kundvänlig. De utvecklar och levererar innovativa lösningar som självbetjäningskassor, elektroniska hyllkantsetiketter, hämtskåp för e-handel och smarta betalsystem – allt för att göra både butiksdrift och shoppingupplevelsen smidigare. Med huvudkontor i Norge och verksamhet i över 25 länder har de över 35 års erfarenhet och ett starkt team på fler än 500 medarbetare. Deras lösningar används av ledande aktörer som ICA, Coop och Rema 1000. Arbetsuppgifter Som servicetekniker arbetar du med installation, service och reparationsarbete av tekniska lösningar inom dagligvaruhandeln, såsom kontanthantering, betallösningar, elektroniska hyllkantsetiketter, självbetjäningskassor och hämtskåp för e-handel. Arbetet omfattar främst nätverk och elteknik med vissa mekaniska moment. Du blir tilldelad uppdrag som du genomför på plats i butik där du informerar kunden om åtgärder och framsteg. I snitt hanterar du 3-4 uppdrag per dag. Vid behov har du stöd från supportavdelningen, produktspecialister och övriga servicetekniker. För att säkerställa rätt kompetens erbjuds du produktspecifika utbildningar. Utifrån upptagningsområdet bor du med fördel i södra Stockholm. I rollen ar du hemgaragering och tillgång till servicebil. Eftersom arbetet innebär hantering av kunders pengar kommer utdrag ur belastningsregistret att göras under rekryteringsprocessen. Installation och service av tekniska lösningar inom dagligvaruhandeln Arbetet omfattar främst nätverk och elteknik med vissa mekaniska moment Uppdragen tilldelas via en app där delar hämtas från ett utlämningsställe Arbetet utförs i butik där du informerar kunden om åtgärder och framsteg Åtgärderna dokumenteras i appen innan uppdraget klarmarkeras Prioritering av uppdragen sker utifrån avtal, där vissa kunder är återkommande Utdrag ur belastningsregistret sker under rekryteringsprocessen Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av mekaniskt arbete Kunskap inom nätverk Kunskap inom ellära God dator- och systemvana Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift, goda kunskaper i engelska i skrift B-körkort Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. I rollen som servicetekniker pratar du med kunder dagligen och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
With a pioneering technology-leading offering, Hitachi Energy’s Power Quality Solutions support the green energy transition with solutions that bring resilience, stability and increased capacity to the power grid. As a result, more renewable energy sources can be integrated, environmental impacts minimized and lower the risk of disruption in the grid. At Hitachi Energy, we value our people as our greatest asset, as we leverage diverse thoughts, backgrounds, and experiences to foster a culture of innovation and collaboration. With our skilled and global project teams, we are there to support our customers worldwide to meet their sustainable goals, paving the way for a more sustainable, flexible, and secure energy system. Join our team! How you´ll make an impact Your main mission will be to supervise Power quality (FACTS) installations on site Manage and guide subcontractors to ensure completion of all installation activities efficiently and cost-effectively, in accordance with contract specifications, quality standards, and safety requirements Contribute to planning and implementation of installation activities Coordinate the installation activities with the Site Manager You will also coordinate with engineering office to assure needed documentation is used at site during execution and provide mark-ups for as-built project documentation Maintain good relationships to internal and external suppliers Actively contribute to process improvements and proactively take measures to increase the efficiency of on-site activities Living Hitachi Energy’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business Your background You have a technical education, preferably with a degree in Mechanical or Electrical Engineering. Or have acquired previous experience in electrical- or mechanical installation works in large scale projects Experience of installation supervision is advantageous Previous experience from HVDC, FACTS or Substation projects are preferred Willingness for national and international worldwide assignments with up to 80 % travel time Flexible, resilient and communicative team player Proficiency in English and Swedish is must, written and spoken alike What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! More information: Recruiting Manager Alexandra Nivelleau, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48. All other questions can be directed to Talent Partner Carina Riström +46 76 782 43 02.
Vi erbjuder Som service- & installationstekniker får du en bred och självständig roll där du både installerar nya anläggningar och utför service på befintliga system. Arbetet innebär resor, främst inom Sverige men även internationellt kan förekomma. Här får du möjlighet att arbeta med styrsystem, mekanik och el i en dynamisk miljö där du planerar och sköter kundkontakt på egen hand. Vi erbjuder vidare en omväxlande och kreativ arbetsmiljö där våra medarbetare ges stort eget ansvar, har stor möjlighet att påverka och erbjuds goda möjligheter att utvecklas tillsammans med bolaget.Vi värdesätter lagarbete för att driva på innovativa lösningar utan att kompromissa med kvalitet, säkerhet och etik. Dina arbetsuppgifter I denna roll får du en varierande vardag där du ena veckan installerar en ny anläggning och nästa vecka utför service på befintliga anläggningar. Du jobbar med att: Installera och driftsätta automatiserade system, inklusive tester och finjustering Utföra service och underhåll av automationsutrustning Felsöka och optimera system för att minimera driftstopp Dokumentera utförda arbetsmoment och systemförändringar Säkerställa att systemen följer säkerhetsföreskrifter och branschstandarder Ha daglig kundkontakt och, vid behov, identifiera möjligheter till merförsäljning Vi söker en tekniskt kunnig person med minst 5 års erfarenhet som automationstekniker, gärna inom tillverkande industri, fastighetsautomation eller ventilationsstyrning. Alternativt har du en YH-utbildning inom automation och minst 3 års relevant erfarenhet. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av automation, styrsystem och mekaniskt arbete Kunskap inom PLC-programmering Förståelse för elinstallationer (meriterande) God svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Som person är du självgående, strukturerad och serviceinriktad. Du har lätt för att skapa relationer, trivs med kundkontakt och har ett driv att lösa problem på egen hand. Om Centriair Centriair är ett svenskt företag grundat 2007 som designar, utvecklar och levererar ledande lösningar för minskning av luftburna industriella utsläpp. Våra lösningar minskar utsläppen av skadliga organiska gaser och aerosoler såsom flyktiga organiska föreningar (VOC) såväl som lukter. Vi riktar oss framförallt mot segmenten industriell matproduktion, avfallsanläggningar, avloppsnätverk och biogasproduktion där direktiv och förordningar sätter stringenta krav. Vi differentierar oss på marknaden med teknologi och lösningar som ger högre reduktionseffektivitet, överlägsen kontinuerlig prestanda, lägre energiförbrukning, lägre total driftskostnad och minskat utrymmesbehov tillsammans med oöverträffad expertis inom vårt område. Detta har givit en stark tillväxt där vi nu gått in i nästa tillväxtfas. Företaget arbetar internationellt där huvudkontoret ligger i Sverige med dotterbolag i Tyskland och ett nätverk av agenter samt återförsäljare i Europa och Nordamerika.
Lockas du av möjligheten att ha ett självständigt och varierat arbete? Trivs du med kundkontakt och att driva ditt eget arbete framåt? Då ska du läsa vidare! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AD MediCal. Om företaget AD MediCal etablerades 1989 och erbjuder en unik kombination med försäljning av produkter och tjänster, som tillsammans utgör kärnan i sina kunders steriliserings- och desinfektionsarbete. Deras kunder finns inom hela vårdsektorn samt inom industrin. AD MediCal säljer och utför service, underhåll och validerings tjänster av autoklaver, disk-/spoldesinfektorer, försegling/svetsning, och övrig utrustning som finns inom området. AD MediCal en del av industrikoncernen Indutrade. Arbetsuppgifter Som resande servicetekniker arbetar du med installation, validering och service av AD MediCals medicintekniska produkter inom vården. Du är också kontaktperson för både kunder och återförsäljare och säkerställer att leveranser av utrustning sker smidigt. Dina dagar är planerade i förväg med fasta tider för uppdragen där du har stöd från kontoret med administration och planering. Vid behov har du tillgång till hjälp via andra resande servicetekniker liksom en kanal för teknisk support via datorn. Efter varje uppdrag dokumenterar du arbetet innan underlaget skickas till kund. Som ny i rollen erbjuds du utbildning i Göteborg 1-2 veckor och en period därefter utbildning i Italien en vecka. Du arbetar i huvudsak i distriktet Skåne men resor till Göteborg och andra delar i Sverige förekommer vid behov. Uppskattningsvis är det 20-40 övernattningar per år. I rollen erbjuds du tjänstebil med hemgaragering. Installation, validering och service av medicinska produkter Kontaktperson för kunder och återförsäljare Dagarna är planerade i förväg med fasta tider för uppdragen Tillgång till hjälp via andra resande servicetekniker och teknisk support Dokumentation av ärendet skickas till kund Introduktion i Göteborg 1-2 veckor och en period efter i Italien en vecka Uppskattningsvis 20-40 övernattningar per år Tjänstebil med hemgaragering Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av installation, underhåll och reparation inom hiss, vitvaror eller storkök Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift, goda kunskaper i engelska i tal och skrift B-körkort Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. I rollen som resande servicetekniker pratar du med många kunder dagligen och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Främst Skåne där resor till Göteborg, Stockholm och andra orter förekommer Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Vi söker nu efter en riktig klippa till oss på NYFORS! Vi söker efter dig som vill arbeta med montering, service och support i ett högteknologiskt bolag. Vi är ett mindre företag där vi jobbar tätt tillsammans för att leverera kvalitativa produkter till våra kunder. Du ska ha ett stort intresse av teknik och gilla att interagera med kollegor och kunder. Noggrannhet och att ge bra service är något du brinner för. Då våra kunder är geografiskt utspridda och vi verkar i en internationell miljö ser vi det som viktigt att du har en god nivå på såväl svenska som på engelska, både i tal och skrift. Inledningsvis i tjänsten Montering av tekniska produkter samt service för att lära känna tekniken, produkterna och verksamheten. Produkterna är uppbyggda av mekanik, elektronik och optik, samt tillhörande mjukvara. På sikt i tjänsten På sikt kan tjänsten komma att innebära service hos kund - både i Sverige och i utlandet – och vi ser även möjligheter till ytterligare utveckling i form av ansvar för tekniskt inriktade kurser i hantering av våra system. Produktion, försäljning & kundkontakt Du kommer att jobba nära både produktion och försäljning samt även komma i direktkontakt med kunder för att hantera pågående serviceärenden. Kommunikation med kund kommer att ske via telefon och mail, och gälla bl a RMA-nummer, statusuppdateringar och frågor om produkter. Administration En viss del av administration ingår som en naturlig del av arbetet, bl a frakthantering, bokning av frakter/leveranser, förberedelse och utskrift relaterade dokument. Då vi är ett litet team rycker vi in där det behövs; det kan gälla t ex generellt underhåll på företaget eller körning av leverans till en kund med inledande installation. Beskrivning av kvalifikationer: Du ska ha ett stort och genuint teknikintresse, det ser vi som mycket viktigt. Vi söker dig som är noggrann och har känsla för detaljer och service, med god förmåga till kommunikation. Vi ser gärna att du stimuleras och utmanas av en variation i arbetsuppgifterna, och är positiv och proaktiv i din problemlösning. Personen vi söker ska gilla att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter både självständigt och i projekt med andra. Erfarenhet av teknisk service och montering, gärna inom mekanik, elektronik och optik är meriterande, liksom vana av kommunikation och support mot kunder, både på plats och via telefon. God nivå på svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort. Erfarenhet av arbete i affärssystemen Monitor ERP samt Visma Administration är meriterande men inget krav. Vad vi erbjuder Möjlighet att få arbeta i ett innovativt företag som befinner sig i teknikens framkant. Du kommer att få arbeta med skickliga och engagerade kollegor som gör din dag på jobbet roligare. Vi investerar i våra medarbetare och uppmuntrar alla anställda att utveckla sina färdigheter och kompetenser. Vi arbetar för en hälsosam balans mellan arbete och privatliv. Vi ordnar regelbundna träningspass som löpning, simning och andra evenemang. Vi värdesätter också mångfald högt. Våra nuvarande medarbetare kommer från fem olika länder och vi strävar alltid efter att vidga vår horisont. Ansök redan idag! Tjänsten inleds med en provanställning, men givetvis är vårt mål att tillsammans med dig skapa ett långsiktigt, givande och roligt samarbete. Tycker du att rollen låter intressant och du vill veta mer? Skicka i sådana fall in en ansökan med både CV samt ett personligt brev där du berättar mer om vem du är och hur du ser att du skulle kunna bidra i denna roll och till NYFORS som bolag. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 april 2024. Om NYFORS NYFORS Teknologi AB är en innovativ leverantör av avancerade system för svetsning och bearbetning av optisk fiber. Alla NYFORS produkter är utvecklade med användaren i åtanke för bekväm och enkel användning i produktion och laboratoriemiljö. Vi är ett familjeföretag med teknisk expertis och erfarenhet från över 30 år inom branschen. Företaget har sina lokaler i Skrubba, södra Stockholm. För mer information, besök gärna vår hemsida på www.nyfors.com.
BioLamina is looking for a Facility and Equipment Technician to join our Facility team. In this role, you will collaborate with team members, various departments, and external service providers while also working independently as needed. You will play a key role in maintaining the production facility and its equipment in optimal, cost-effective condition, ensuring smooth and efficient operations. We are looking for a candidate with a technical degree and at least two years of relevant experience, preferably in a cleanroom environment. This position offers a great opportunity to develop your skills in a collaborative and innovative setting. The primary work location is Flemingsberg, with occasional tasks in Sundbyberg. Main tasks and responsibility: Serve as the technical point of contact for system interfaces with the landlord (e.g., water, electricity, lighting, safety). Perform routine maintenance, repairs, and troubleshooting of facility systems, utilities, and production equipment. Oversee the monitoring of systems, equipment, and FMS data, including managing FMS alarms. Coordinate the procurement, improvements, and installation of new equipment, ensuring alignment with the company's quality standards. Participate in, plan, execute, and report on studies, validation, and qualification of equipment. Support on-site inspections and audits by third-party inspectors and regulatory authorities. Draft and update documentation in compliance with the company's quality system, including SOPs, change controls (CC), deviations, and corrective actions (CAPA). Ensure accurate and comprehensive records of maintenance activities, in full compliance with regulatory and company standards. Requirements: Higher Vocational Education Degree (YH) in Engineering or a degree in related field. At least 2 years of relevant professional experience in a similar position. Experience of facility maintenance and monitoring systems. Proficiency in both written and spoken English; fluency in Swedish is a plus. Strong understanding of utilities, including HVAC, LAF, gas handling, and water systems. Experience in documentation, including writing according to quality management systems and the qualification of facilities/equipment. Experience with clean room facilities is an advantage. About You: BioLamina is looking for someone who combines technical expertise with an initiative-taking, solution-focused mindset. You are a self-starter who thrives on taking initiative and getting things done. Your strong communication skills allow you to work seamlessly with both internal teams and external stakeholders, promoting collaboration and achieving shared objectives. With a problem-solving attitude and a collaborative, sociable approach, you pay close attention to detail and have a solid understanding of manufacturing facilities and equipment, ensuring systems run smoothly and efficiently. BioLamina: At BioLamina, you will be part of an international, value-driven organization, working alongside dedicated and high-performing colleagues. We believe our products can change the world, and we have high ambitions to do so. BioLamina is a learning organization, and we do this from each other and from the outside. We value our employees, and we are committed to ensuring that the work environment is pleasant, sustainable, and safe. We pride ourselves in providing an equal workspace, making sure people are given equal opportunities, equal pay, and are well accepted for their differences. Furthermore, we embrace diversity and inclusion in all aspects of our business. BioLamina AB is a Swedish biotech company founded on scientific innovations at Karolinska Institutet. Our main products are recombinant laminins, human proteins used to maintain and expand pluripotent stem cells and other primary cell types for subsequent differentiation into specialized cell types. BioLamina is revolutionizing cell culture, and our products are used by researchers worldwide to develop cellular therapies and contribute to the era of regenerative medicine. For more information, please visit: http://www.biolamina.com
I denna specifika rollen kommer du arbeta främst med service och underhåll på våra kunders tankstationer för biogas och CNG men även vätgasstationer kommer bli ett vanligare inslag framöver. Du utgår från vårt företag på morgonen med en av våra servicebilar efter en genomgång med dina kollegor och kör sedan under en dag ut till några av de 20-tal stationer vi har ansvar för. Här finns det stora möjligheter att självständigt planera och utföra återkommande uppgifter och beställda åtgärder. När arbetsdagen lider mot sitt slut är du i god tid tillbaka på verkstadenoch hinner dokumentera och tidrapportera dagen samt stämma av med kollegor och chef. Efter en viss tid är du redo att jobba jour och ta emot eventuella avhjälpande serviceuppdrag. Hos GDA har man jour på ett roterande schema. Veckan man har jour utgår extra ersättning oavsett antal uppdrag och naturligtvis utgår eventuell övertidsersättning om larmen kommer utanför normal arbetstid. Man har även ledigt fredagen efter man klivit av jouren. Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är ansvarstagande, engagerad och vågar att fråga. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet och att du uppfyller nedanstående krav: Har tidigare erfarenhet av mekaniskt arbete Är allmänt händig och praktiskt lagd Innehar B-körkort Talar flytande svenska och har grundläggande kunskaper i engelska Svensk medborgare Har du tidigare erfarenhet av gasinstallationer eller kompressorteknik är det mycket meriterande men vi har stora möjligheter att ge Dig de bästa förutsättningarna för att klara denna rollen genom intern utbildning hos oss och även kundspecifika kurser. Sen då? När du arbetat ett tag hos oss finns stora möjligheter att fortsätta utvecklas och få börja arbeta med installationer, underhåll och moderniseringar på försvarsmaktens anläggningar och fartyg runt om i Sverige.Detta pratar vi gärna mer om när vi träffas på första intervjun. Övrig informationStart: Enligt överenskommelsePlats: GöteborgAnställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Förmåner: Friskvårds bidrag Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Rekryterare och försäljare undanbes kontakta oss.
Lockas du av möjligheten att ha ett självständigt och varierat arbete? Trivs du med kundkontakt och att driva ditt eget arbete framåt? Då ska du läsa vidare!Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AD MediCal. Om företaget AD MediCal etablerades 1989 och erbjuder en unik kombination med försäljning av produkter och tjänster, som tillsammans utgör kärnan i sina kunders steriliserings- och desinfektionsarbete. Deras kunder finns inom hela vårdsektorn samt inom industrin. AD MediCal säljer och utför service, underhåll och validerings tjänster av autoklaver, disk-/spoldesinfektorer, försegling/svetsning, och övrig utrustning som finns inom området. AD MediCal en del av industrikoncernen Indutrade. Arbetsuppgifter Som resande servicetekniker arbetar du med installation, validering och service av AD MediCals medicintekniska produkter inom vården. Du är också kontaktperson för både kunder och återförsäljare och säkerställer att leveranser av utrustning sker smidigt. Dina dagar är planerade i förväg med fasta tider för uppdragen där du har stöd från kontoret med administration och planering. Vid behov har du tillgång till hjälp via andra resande servicetekniker liksom en kanal för teknisk support via datorn. Efter varje uppdrag dokumenterar du arbetet innan underlaget skickas till kund. Som ny i rollen erbjuds du utbildning i Göteborg 1-2 veckor och en period därefter utbildning i Italien en vecka. Du arbetar i huvudsak i distriktet Skåne men resor till Göteborg och andra delar i Sverige förekommer vid behov. Uppskattningsvis är det 20-40 övernattningar per år. I rollen erbjuds du tjänstebil med hemgaragering. Installation, validering och service av medicinska produkter Kontaktperson för kunder och återförsäljare Dagarna är planerade i förväg med fasta tider för uppdragen Tillgång till hjälp via andra resande servicetekniker och teknisk support Dokumentation av ärendet skickas till kund Introduktion i Göteborg 1-2 veckor och en period efter i Italien en vecka Uppskattningsvis 20-40 övernattningar per år Tjänstebil med hemgaragering Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av installation, underhåll och reparation inom hiss, vitvaror eller storkök Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift, goda kunskaper i engelska i tal och skrift B-körkort Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. I rollen som resande servicetekniker pratar du med många kunder dagligen och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer. Övrig information Start: Enligt överenskommelsePlats:Främst Skåne där resor till Göteborg, Stockholm och andra orter förekommerLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.Sista ansökningsdatum är 2025-02-28. Välkommen med din ansökan!
Har du något års erfarenhet inom installation och service? Trivs du i en servicenära roll och vill arbeta med teknisk problemlösning i en varierad miljö? Vi söker dig som trivs i en självständig roll samtidigt som du har kunniga kollegor nära till hands. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Culligan Storkök AB en del av Culligan Nordic Group och Culligan International. Om företaget Culligan Storkök AB är en rikstäckande sälj- och servicepartner för storköksutrustning. De hjälper sina kunder från allt med planering och projektering till försäljning, installation och reparation. Deras kunder är allt ifrån privata företag till offentlig sektor och förvaltning. Culligan Storkök AB är en del av Culligan Nordic Group vilket är en internationell koncern med huvudkontor i Chicago, USA. Koncernen har 14 000 anställda med verksamhet i stora delar av världen och består av 35+ varumärken. Den nordiska marknaden består av Culligan-bolagen samt de svenska bolagen Escowa AB och Culligan Storkök AB. De nordiska företagen sysselsätter totalt cirka 370 personer och levererar olika dricksvattenlösningar samt kaffe- och storkökskoncept. I denna roll utgår du från Linköping. Arbetsuppgifter Som servicetekniker arbetar du i huvudsak med felavhjälpning, installationer av produkter samt förebyggande underhåll ute hos kunder. I rollen ansvarar du för att planera, samordna och genomföra dina egna serviceuppdrag. Tjänsten är omväxlande och ger goda möjligheter att jobba självständigt. Du styr till stor del din egen vardag tillsammans med teamledare, kundtjänst, kunder och kollegor. Du tilldelas en servicebil och har möjlighet att utgå från din hemadress. Regionen har kontor i Linköping där du utgår ifrån samt reservdelslager i Norrköping. Felavhjälpning, installationer av produkter samt förebyggande underhåll ute hos kunder Planera, samordna och genomföra dina egna serviceuppdrag Egen servicebil och styr ditt egna arbete Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Något års erfarenhet inom tekniskt eller mekaniskt arbete Meriterande om du arbetat med någon form av felsökningsmetodik från lite större maskiner, bilmekaniker, tåg eller truckar Du behöver ha lättare el i grunden och vana av att laga saker som är tekniska B-körkort Svenska och engelska i tal & skrift Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du har ett stort intresse av teknik samt har en god problemlösningsförmåga och snabbt kan se lösningar på tekniska problem. Du bör vara självgående men även en lagspelare då alla i teamet är ansvarstagande och jobbar tillsammans. Då kundkontakt är en stor del av jobbet så ser vi att du har en god kommunikativ förmåga samt har lätt för att lyssna och ta in andras behov och information. Övrig information Start: Enligt överenskommelsePlats: LinköpingLön: Fast lön enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-02-27.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 31 till 40 av 40 jobb