Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Om rollen Vi söker en erfaren Windows-tekniker med särskilt fokus på applikationshantering och systemmigreringar. Uppdraget innebär arbete på plats, heltid under vardagar, och riktar sig till dig som är van att ta ansvar, arbeta självständigt och har lätt för att driva arbetet framåt. För rätt person finns även möjlighet att på sikt ta ett bredare ansvar i teamet. Du kommer att arbeta med förvaltning, vidareutveckling och felsökning inom en Windows-baserad IT-miljö. En central del av uppdraget är att arbeta med olika affärskritiska applikationer – både i drift och i samband med större uppgraderingar eller migreringar till nya systemlösningar. Du förväntas kunna arbeta tvärfunktionellt och ha en god förståelse för hur olika delar av infrastrukturen samverkar, inklusive databaser, virtuella plattformar och säkerhetslösningar. Säkerhetsaspekten är viktig, och du bör känna dig bekväm med att arbeta enligt etablerade standarder som exempelvis CIS. Vi söker dig som har: Flera års erfarenhet som Windows-tekniker i komplexa IT-miljöer God vana vid arbete med applikationer, uppgraderingar och migreringar Förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Om rollen Vi söker en erfaren Windows-tekniker med särskilt fokus på applikationshantering och systemmigreringar. Uppdraget innebär arbete på plats, heltid under vardagar, och riktar sig till dig som är van att ta ansvar, arbeta självständigt och har lätt för att driva arbetet framåt. För rätt person finns även möjlighet att på sikt ta ett bredare ansvar i teamet. Du kommer att arbeta med förvaltning, vidareutveckling och felsökning inom en Windows-baserad IT-miljö. En central del av uppdraget är att arbeta med olika affärskritiska applikationer – både i drift och i samband med större uppgraderingar eller migreringar till nya systemlösningar. Du förväntas kunna arbeta tvärfunktionellt och ha en god förståelse för hur olika delar av infrastrukturen samverkar, inklusive databaser, virtuella plattformar och säkerhetslösningar. Säkerhetsaspekten är viktig, och du bör känna dig bekväm med att arbeta enligt etablerade standarder som exempelvis CIS. Vi söker dig som har: Flera års erfarenhet som Windows-tekniker i komplexa IT-miljöer God vana vid arbete med applikationer, uppgraderingar och migreringar Förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid där du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Om företaget Företaget är ett av nordens främsta aktörer inom infrastruktur och vägunderhåll. Vi kan per idag inte gå ut med företagsnamnet för den här tjänsten. Du kommer självklart få veta vilket företag vi rekryterar till under processens gång, som senast när vi ses på en intervju hos oss. Arbetsuppgifter Som teknisk produktägare för koncernens Microsoft Office 365-miljö ansvarar du för att äga, administrera och vidareutveckla plattformen i sin helhet. Du bygger och hanterar dator- och mobilprofiler via Intune och Autopilot, samt säkerställer att rätt säkerhetspolicyer finns på plats genom Entra ID och Intune. Rollen innebär även ansvar för Exchange, SharePoint Online, Teams och övriga delar av Office 365, där du driver digitala arbetssätt framåt genom automatisering och verktyg som Copilot. Du tillhandahåller också support och utbildning inom Windows- och Office 365-system, och tar fram rutiner och riktlinjer för hur IT-avdelningen ska arbeta strukturerat och långsiktigt med Microsoft-miljön. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Relevanta utbildningar och certifikat inom Microsoft 365 eller motsvarande praktisk erfarenhet Expert kunskaper inom Microsoft 365 administrationscenter, MS Entra ID, IDP integration (SAML mm) exchange, intune MDM, power plattform automatisering, Powershell samt felsökning av datorer och telefoner främst på operativsystem nivå (Windows) Expert inom molnbaserad dokumentcenter och lagring inom sharepoint online God förståelse för nätverksteknik och felsökning Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska För att lyckas i rollen ser vi att du är en strukturerad och lösningsorienterad person med stark teknisk nyfikenhet. Du har ett proaktivt arbetssätt, tar ägarskap över dina ansvarsområden och trivs med att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra. Du är kommunikativ och pedagogisk, vilket gör att du kan förklara tekniska lösningar på ett enkelt sätt för olika delar av organisationen. Vidare har du ett öga för förbättringar, gillar att ta initiativ och drivs av att skapa en modern, säker och effektiv IT-miljö. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Navid Parsa på [email protected] eller 070 – 434 17 71. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante
Vi söker nu en erfaren Klinttekniker med kunskaper inom Intune och SCCM där du kommer ha ett stort ansvar för att hantera och utveckla vår kund klientplattform inom en växande organisation. Om rollen: Som Klienttekniker kommer du att ansvara för hela klientplattformen, där fokus är på att migrera och hantera enheter genom Intune. Detta innebär att du kommer arbeta med ett brett spektrum av enheter – från datorer och telefoner till andra fysiska enheter. Ditt huvudsakliga ansvar blir att säkerhetsställa en smidig övergång till och hantering av klientmiljön vi Intune, samt att du vid behov arbetar med SCCM i den äldre miljön. Tekniska förutsättningar: Klienthantering inom Intune. Erfarenhet av SCCM. Microsoft365 Erfarenhet av uppsättning utav MDM. Arbetsuppgifter: Ansvara för klientplattformen, inklusive hantering av datorer, telefoner och andra enheter. Leda och genomföra migreringar från SCCM till Intune. Arbeta i en tekniskt komplex miljö där struktur och noggrannhet är centralt. Vi söker dig som är: Social och självständig, med en förmåga att effektivt ta egna initiativ. Noggrann, strukturerad och som trivs i en miljö som kräver självkontroll. Proaktiv och lösningsorienterad, gärna med idéer för förbättringar och förändringar. Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!
Är du den som alltid får prylarna att funka – oavsett om det gäller nätverk, klienter eller bara en envis skrivare? Vi söker en ny stjärna till vårt inhouse IT-team som brinner för teknik och gillar att hjälpa andra. Om Plejd Plejd är ett snabbväxande och innovativt svenskt techbolag inom smart belysning och hemautomation. Vi brinner för att göra elektrikerns vardag enklare genom att utveckla produkter och tjänster som utnyttjar den nya tekniken på rätt sätt. Med vår position i framkant av belysningsautomation har vi etablerat oss som en tongivande aktör på den svenska marknaden. Vi är ett integrerat fullstack-företag med intern expertis och vi stoltserar med en diversifierad grupp av specialister inom områden som produktion, automation, elektronik, mekanik, inbyggda system, apputveckling och moln/backend-teknologier. Allt under ett tak. Om tjänsten I den här rollen blir du vårt första ansikte utåt inom IT-support – den som kollegorna vänder sig till när tekniken krånglar. Du ingår i vårt IT-team och ansvarar i första hand för 1st line-support, där du med ditt tekniska kunnande hjälper till att lösa IT- och datarelaterade frågor i både kontors- och produktionsmiljö. Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag och kan omfatta allt från hantering av datakablar och klientkonfiguration till användarsupport, behörighetsadministration samt övervakning och underhåll av nätverk och system. Du har alltid teamet i ryggen, men är den som kollegorna i första hand möter i supportärenden. Vi söker dig som är pedagogisk, serviceinriktad och trivs med att hjälpa andra – även när tempot är högt eller problemet oklart från början. Rollen innebär också ansvar för drift och underhåll av servrar och nätverk kopplat till både vårt kontor och vår produktionsanläggning. Eftersom produktionen är igång från tidig morgon till sent på kvällen kan det ibland krävas arbete på obekväma tider, exempelvis vid akuta fel eller planerade underhåll. Vi jobbar alltid förebyggande och stöttar varandra i teamet – men flexibilitet och beredskap att kunna rycka in med kort varsel är en viktig del av uppdraget. Om dig Vi tror att du har ett stort teknikintresse och gillar att både förstå hur saker funkar under huven och hjälpa andra när något krånglar. Du gillar att ta tag i saker, lösa problem tillsammans med andra och se till att tekniken rullar på – både i vardagen och när det oväntade händer. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av: Programmering i Python, PowerShell eller andra scriptspråk Konfiguration, administration och felsökning av Windows, Mac och Linux Att hantera IT-hårdvara – bygga, felsöka och laga datorer Grundläggande förståelse för nätverk och protokoll som TCP/IP Det är ett plus om du dessutom har erfarenhet eller kunskap inom några av följande områden: Eftergymnasial utbildning inom Data/IT/Elektro (YH, B.Sc, M.Sc eller motsvarande Windows Server Docker och containerteknik Servervirtualisering, t.ex. VMware eller StarWind VSAN Google Workspace Admin Ubiquiti UniFi nätverk Du behöver kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift, då båda språken används dagligen i rollen. Som person är du ödmjuk, samarbetsvillig och nyfiken. Du tar gärna egna initiativ, delar med dig av din kunskap och är en positiv kraft i teamet Om processen Låter detta intressant? Tveka då inte utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen sker löpande. Vi kan komma att tillämpa tester i denna tjänst för att ha en mer objektiv urvalsprocess. Vi har valt att själva sköta rekryteringen till denna tjänst, och tackar därför nej till all eventuell hjälp från dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Balco Group erbjuder innovativa, patenterade och energibesparande balkong- och fasadlösningar av hög kvalitet. Våra kundanpassade produkter bidrar till en ökad livskvalitet, trygghet och värdeökning för boenden i flerbostadshus. Balco kontrollerar, genom en effektiv försäljningsprocess, hela värdekedjan – från produktion till leverans. Balco grundades i Växjö 1987 och är idag marknadsledare i Norden och är verksam på ett flertal marknader i norra Europa. Balco Group, som består av ett antal bolag och varumärken, har ca 600 anställda och omsatte 1 418 MSEK under 2024. Sedan 2017 är vi noterade på Nasdaq Stockholm. IT-avdelningens huvuduppgift är att ansvara för drift, leverans och utveckling av verksamhetsstödjande processer och IT-tjänster i en Windows-miljö. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni både strategiskt och operativt för koncernens bolag och användare. I det dagliga hanterar ni inkommande incidenter och service requests, administrerar vår Microsoftmiljö, servermiljö samt den fysiska IT-miljön. Avdelningen tillsammans med IT-chefen, hanterar det strategiska vad gäller inventering, inköp, integration och implementation av affärssystemsrelaterade system och tjänster. Ditt ansvarsområde är 2nd/3rd line support där du tar emot ärenden från helpdesken och gör djupare felsökning på de ärenden som inte kunnat lösas där. Som 2nd/3rd line-tekniker är du också delaktig i att bygga och utveckla själva IT-miljön. Karaktären av olika ärenden och arbetsuppgifter kan vara väldigt varierad men tempot är alltid högt och stimulerande. Övergripande: Supportera och vidareutveckla affärssystemet. Automatisera och utveckla arbetsflödena i organisationen. Bidra med IT-kompetens kring införande av nya system. Installation, drift, felsökning och underhåll av Windows server och klient Nätverk och brandväggar Säkerhet och backup Datacenter och serverrum Microsoft 365 Dina egenskaper För att lyckas och trivas i rollen finns det några egenskaper vi ser som extra viktiga. Du har förståelse för användarens behov och kan utefter det skräddarsy nödvändiga lösningar. Du ser helheten och levererar effektiva lösningar med hög kvalitet och enligt tidsplan. Att ansvarsfullt och självständigt driva ditt arbete framåt och alltid ge bästa tänkbara service är självklart för dig. Du har ett analytiskt, proaktivt och kreativt förhållningssätt som du får användning av när du möter olika typer av problem. Du motiveras av att agera problemlösande, då du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Då vissa uppdrag kräver att du arbetar tätt ihop med ditt team, är det viktigt att du är en lagspelare och uppskattar att jobba tillsammans med andra. Du är en person med stark vilja att utvecklas. Då vi tillhör en koncern (Balco Group) så har vi bolag utspridda över Europa där tjänsteresor förekommer med jämna mellanrum inom tjänsten som IT-Tekniker. Vi ställer därför krav på B-körkort samt att du har goda kunskaper i engelska både i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper inom följande områden: Autodesk Vault Certifierad enligt ITIL DNS ERP-system Microsoft 365 inklusive migreringar mellan tenant Microsoft Active Directory Microsoft Intune Microsoft SCCM Nätverk och säkerhet PKI PowerShell SharePoint SQL Veeam Backup VMware Om det här är arbetet för dig så erbjuder vi ett spännande och utvecklande jobb i ett expansivt företag med internationell prägel, snabba beslutsvägar, öppet arbetsklimat med stor gemenskap, bra introduktion och goda karriärmöjligheter. Frågor gällande tjänsten besvaras av CFO, Michael Grindborn på telefon +46 70 670 18 48 eller [email protected]. Sista ansökningsdag är 2025-04-15. Intervjuer och urval kommer att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan!
Är du en passionerad IT-tekniker som trivs med att hjälpa människor och lösa tekniska problem på plats? Vi söker nu en Onsite IT-Tekniker som vill vara en viktig del av vårt team och leverera högkvalitativ IT-support till våra kunder. Om tjänsten: Som Onsite IT-Tekniker kommer du att vara vår kunds första kontaktpunkt för tekniska problem och IT-relaterade frågor. Du kommer att arbeta direkt på plats hos våra kunder och säkerställa att deras IT-miljö fungerar smidigt och effektivt. Ditt arbete kommer att vara varierande och utmanande, och du kommer att arbeta med både hårdvara och mjukvara för att ge support till användare och lösa tekniska problem. Arbetsuppgifter: Installera, konfigurera och underhålla IT-utrustning, inklusive datorer, skrivare och nätverkskomponenter. Felsöka och åtgärda tekniska problem på plats, både vad gäller hårdvara och mjukvara. Ge support och utbildning till användare för att hjälpa dem att optimera sin arbetsmiljö. Säkerställa att IT-infrastrukturen är säker och att alla system är uppdaterade och funktionella. Samarbeta med andra tekniker och supportteam för att lösa komplexa problem. Vi söker dig som: Har erfarenhet som IT-tekniker eller liknande roll, gärna med fokus på onsite-support. Har goda kunskaper i Windows och Mac OS, samt nätverkshantering. Är en problemlösare som trivs med att arbeta direkt med användare och hjälpa dem att lösa tekniska utmaningar. Har ett strukturerat arbetssätt och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Har goda kommunikativa färdigheter och är serviceinriktad. Har B-körkort och kan ta dig till olika kundsiter. Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!
Vill du använda dina IT-kunskaper i uppdrag som faktiskt gör skillnad – där du både får utvecklas och jobba med teknik på riktigt? Hos oss får du arbeta som IT-tekniker i den offentliga sektorn, där du blir en nyckelperson i organisationens dagliga IT-drift. Det här är en perfekt möjlighet för dig som arbetat några år inom IT och nu vill ta nästa steg. Du kommer in i en miljö där dina kunskaper tas på allvar, där du får ta ansvar – men också stöd i uppdragets alla delar. Vi ser till att du får en bra introduktion, smidig onboarding och stöd längs hela uppdraget. Ofta finns vi också nära till hands om du behöver praktisk hjälp eller har frågor under uppdragets gång. Om rollen I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma, – ansvara för att den dagliga driften fungerar – arbete med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas – utgöra en lokal IT-tekniker som främst arbetar med drift och utveckling av myndighetens lokala nätverksmiljö och kommunikationen mellan datorer i samma byggnad – ge stöd och support till användarna – sköta datakommunikation, drift och datasäkerhet i större nätverksmiljöer – ibland även globalt – testa nya produkter och informera användarna om nyheter – installera och anpassa datorer som sköter kommunikationen i nätverket, till exempel routrar, servrar och arbetsplatser – arbeta med att göra IT-driften säker (till exempel installera brandväggar) – installera program och anpassa dem till nätverket – ansvara tekniskt för IT-utrustning i konferensutrymmen, exempelvis videomötessystem – backuphantering – administrera standardsystem såsom mail och kalender – administrera backup-, storage- och applikationsservrar För att kunna bli aktuell för rollen krävs att du uppfyller något av nedanstående, – gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning samt fyra (4) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, eller – högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Utöver det krävs även, – mycket goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet – grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt – kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow) – kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Vad vi erbjuder – Konsultuppdrag inom offentlig sektor – där samhällsnytta möter teknik – Stabilitet och ordnade arbetsförhållanden – Smidig onboarding inför varje uppdrag – Praktiskt stöd under uppdragets gång – både med uppföljning och kommunikation med uppdragsgivaren Urval sker löpande. När du skickar in din ansökan, ange gärna vilken ort du bor på. Välkommen att växa tillsammans med oss!
Vill du använda dina IT-kunskaper i uppdrag som faktiskt gör skillnad – där du både får utvecklas och jobba med teknik på riktigt? Hos oss får du arbeta som IT-tekniker i den offentliga sektorn, där du blir en nyckelperson i organisationens dagliga IT-drift. Det här är en perfekt möjlighet för dig som arbetat några år inom IT och nu vill ta nästa steg. Du kommer in i en miljö där dina kunskaper tas på allvar, där du får ta ansvar – men också stöd i uppdragets alla delar. Vi ser till att du får en bra introduktion, smidig onboarding och stöd längs hela uppdraget. Ofta finns vi också nära till hands om du behöver praktisk hjälp eller har frågor under uppdragets gång. Om rollen I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma, – ansvara för att den dagliga driften fungerar – arbete med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas – utgöra en lokal IT-tekniker som främst arbetar med drift och utveckling av myndighetens lokala nätverksmiljö och kommunikationen mellan datorer i samma byggnad – ge stöd och support till användarna – sköta datakommunikation, drift och datasäkerhet i större nätverksmiljöer – ibland även globalt – testa nya produkter och informera användarna om nyheter – installera och anpassa datorer som sköter kommunikationen i nätverket, till exempel routrar, servrar och arbetsplatser – arbeta med att göra IT-driften säker (till exempel installera brandväggar) – installera program och anpassa dem till nätverket – ansvara tekniskt för IT-utrustning i konferensutrymmen, exempelvis videomötessystem – backuphantering – administrera standardsystem såsom mail och kalender – administrera backup-, storage- och applikationsservrar För att kunna bli aktuell för rollen krävs att du uppfyller något av nedanstående, – gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning samt fyra (4) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, eller – högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Utöver det krävs även, – mycket goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet – grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt – kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow) – kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Vad vi erbjuder – Konsultuppdrag inom offentlig sektor – där samhällsnytta möter teknik – Stabilitet och ordnade arbetsförhållanden – Smidig onboarding inför varje uppdrag – Praktiskt stöd under uppdragets gång – både med uppföljning och kommunikation med uppdragsgivaren Urval sker löpande. När du skickar in din ansökan, ange gärna vilken ort du bor på. Välkommen att växa tillsammans med oss!
Vill du använda dina IT-kunskaper i uppdrag som faktiskt gör skillnad – där du både får utvecklas och jobba med teknik på riktigt? Hos oss får du arbeta som IT-tekniker i den offentliga sektorn, där du blir en nyckelperson i organisationens dagliga IT-drift. Det här är en perfekt möjlighet för dig som arbetat några år inom IT och nu vill ta nästa steg. Du kommer in i en miljö där dina kunskaper tas på allvar, där du får ta ansvar – men också stöd i uppdragets alla delar. Vi ser till att du får en bra introduktion, smidig onboarding och stöd längs hela uppdraget. Ofta finns vi också nära till hands om du behöver praktisk hjälp eller har frågor under uppdragets gång. Om rollen I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma, – ansvara för att den dagliga driften fungerar – arbete med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas – utgöra en lokal IT-tekniker som främst arbetar med drift och utveckling av myndighetens lokala nätverksmiljö och kommunikationen mellan datorer i samma byggnad – ge stöd och support till användarna – sköta datakommunikation, drift och datasäkerhet i större nätverksmiljöer – ibland även globalt – testa nya produkter och informera användarna om nyheter – installera och anpassa datorer som sköter kommunikationen i nätverket, till exempel routrar, servrar och arbetsplatser – arbeta med att göra IT-driften säker (till exempel installera brandväggar) – installera program och anpassa dem till nätverket – ansvara tekniskt för IT-utrustning i konferensutrymmen, exempelvis videomötessystem – backuphantering – administrera standardsystem såsom mail och kalender – administrera backup-, storage- och applikationsservrar För att kunna bli aktuell för rollen krävs att du uppfyller något av nedanstående, – gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning samt fyra (4) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, eller – högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Utöver det krävs även, – mycket goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet – grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt – kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow) – kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Vad vi erbjuder – Konsultuppdrag inom offentlig sektor – där samhällsnytta möter teknik – Stabilitet och ordnade arbetsförhållanden – Smidig onboarding inför varje uppdrag – Praktiskt stöd under uppdragets gång – både med uppföljning och kommunikation med uppdragsgivaren Urval sker löpande. När du skickar in din ansökan, ange gärna vilken ort du bor på. Välkommen att växa tillsammans med oss!
Välj ett jobb för att visa detaljer