CSC Tekniker - sökes till Iver Skövde

Vi söker efter en CSC (Customer Service Center)Teknikersom är i början av sin karriär och vill bli en del av Iver för att bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega? Rollen om CSC Tekniker: I rollen som CSC Tekniker kommer du vara en viktig del av den tjänst som vi levererar till våra kunder och bli en del av vårt IT Customer Support Center (CSC). Vi ansvarar för att våra kunder får all den IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Som IT-tekniker är du våra kunders första kontakt och supporten sker via telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Därför behöver du tycka det är roligt att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. I rollen kommer du få jobba med allt inom infrastruktur och drift och på Iver får du i denna roll möjlighet att utvecklas brett inom IT. Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär, på Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser. Du kommer att jobba tillsammans med ett härligt team med högt i tak och ett fantastiskt samarbete. Tre dagar som CSC Teknikerkan se ut såhär: Äntligen måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder med den support som krävs. Du planerar för veckans arbeten och kundmöten. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Är det onsdag redan? Under förmiddagen har du möte med dina teamkollegor där ni har ett forum och diskussioner. På eftermiddagen sitter du i möte för att diskutera införande av en ny kund och hur ni på bästa sätt tar er an detta för att säkerställa en hög kvalité och en nöjd kund. Happy Friday! - Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fylld av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete. Iver - Where technology meets businessHos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder – här i Norden och internationellt – ska se oss som en ledande partner för digital transformation. På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer – inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden. Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera. Din bakgrund och profil: För att lyckas i rollen tror vi att du ett intresse för IT och att du gillar att ge god kundservice. Vi ser att du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT/teknik alternativt annan likvärdig erfarenhet. Det viktiga är att du har en teknisk förståelse och tycker om problemlösning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att passa i rollen så behöver du trivas med att jobba tillsammans i team såväl som självständigt. Vi söker dig som har erfarenhet inom ett eller flera av nedan områden: Windows Server/Klient AD och GPO Office 365 och Exchange Applikationsdrift Nätverksteknik IT-säkerhet Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är mycket meriterande, men inget krav. Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet. Placeringsort: Placering av tjänsten är på vårt kontor i Skövde. Ansökan: Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen att kontakta Lollo Ghasem ([email protected]) eller Andreas Nilsson ([email protected]) för frågor eller funderingar. Välkommen till Iver!

15 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Junior System Administrator & IT Tech

Do you want to join us in revolutionizing how music is made? This is a fantastic opportunity for an ambitious and curious junior IT tech to grow in an environment where creativity meets technology. At XLN Audio we develop world-leading software for all music makers. Our award-winning products empower millions of musicians and songwriters every day. About the roleYou will play a key role in our Core Tech team, delivering IT architecture, system administration, DevOps and web development services to the whole company. The team manages all our internal and external systems and is central to our products and operations. The role is varied - here are some examples of what you will do: Setup, configure and manage our Linux based servers Develop our core IT infrastructure internally and externally Help define and implement our DevOps processes used in building our products Provide IT and platform services for all parts of the company Support in office IT needs, e.g. networking, computers and servers We work in a mixed environment based on Linux, macOS and Windows. Our servers are mainly based on reproducible Linux installations (NixOS), with services built on major cloud platforms. About youAbove all you are curious, ambitious and eager to learn. It's natural for you to get things done: you take pride in completing what you set out to do, not leaving things half done. You have knowledge and experience from one or more of the following: Computers and hardware in general, Linux in particular Service and network administration Nix / NixOS Experience with Amazon Web Services or Google Cloud Platform Software/web development in general Your formal experience is less important, but you probably have a deep technological interest and some work or educational experience from the work areas mentioned above. Computers and technology is probably a hobby of yours - perhaps you tinker with Raspberry Pi systems, build mechanical keyboards or self host your own NAS storage solution. It's a big plus if you have an interest in playing or making music in some form: making beats, playing with synths, drumming or playing the guitar. Location and work/life balanceOur standard work model is hybrid with high flexibility, allowing you to be at your most productive and creative self, at our office in Stockholm, Sweden, or at home. About usWe help music makers bring their ideas to life with the world’s most inspiring and innovative music production software. Our award-winning instruments and plugins - such as Addictive Drums, Life, RC-20 and XO - are used every day by millions of music producers, songwriters and enthusiasts worldwide. The company was founded 20 years ago in Stockholm, Sweden, and is co-owned by music producer and songwriter Max Martin. Today, we are a team of 36 driven, quirky and caring music nerds who never fail to make work fun. Enabling music creation is our mission. Will it be yours?

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
IT-tekniker till Uppsala!

Vår kund är belägen i Uppsala och söker nu en tekniker med Linuxkunskaper inom support och drift till deras team. Rollen Detta är en roll för dig som trivs med att hjälpa andra, lösa problem och har ett stort tekniskt intresse. Du brinner för att supportera andra. Du gillar teknik och är orädd inför nya utmaningar. Du kommer ingå i ett team tillsammans med andra tekniker och hanterar inkommande ärenden och hanterar incidenter, felrapportering, felsökning och drift i bolagets interna Linuxmiljö. Idag är teamet inom support/operations fyra personer och vår kund vill nu utöka teamet ytterligare. Teamet har hand om inkommande ärenden via telefon (som prioriteras 1 eller 2) och ärendehanteringssystem, där teamet tillsammans hjälps åt att lösa tekniska frågor. Dessutom får du möjligheten att vara delaktig i den daglig driften och utvecklingen av IT-miljön. Din profil Som person är du kommunikativ, ödmjuk och hjälpsam. Din envishet och vilja att lära är något som värdesätts högt. Du har sannolikt erfarenhet från området sedan tidigare och med ditt genuina intresse för IT har du lätt för att sätta dig in i nya tekniker. Du har; Erfarenhet från support-/driftteknikerrollen Kunskaper inom Linux, meriterande med kunskaper inom virtualisering och Windows Erfarenhet av installation, konfiguration och uppgradering av mjukvara samt hårdvara Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Uppsala, med möjlighet att arbeta distans 2-3 dagar/vecka Varje år ges du möjlighet att utbilda dig för vidareutveckling. Tjänsten är en direktrekrytering via Acely som rekryteringspartner. Urval sker löpande, och vi rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.  Har du några frågor gällande tjänsten?  Tveka då inte att höra av dig till ansvarig rekryterare: Christoffer Sjöström, Talent Acquisition Manager, [email protected] Om Acely Acely är ett bolag specialiserade på rekrytering, konsulter och kompetens inom IT och Tech. Med en kombination av våra egna konsulter, ett stort konsultnätverk och med kunden i fokus har vi sedan 2012 framgångsrikt hjälpt företag och organisationer med rekryterings- och konsulttjänster och utveckling för en digital värld. Vi levererar kompetens och är en förstärkning i våra kunders organisation både för korta och långa uppdrag. Hos oss hittar ni kompetens inom IT-support, IT-infrastruktur, systemutveckling, digitalisering, ledning, organisations- och verksamhetsutveckling. Vi jobbar i hela Sverige med utgångspunkt från vårt huvudkontor i Stockholm. Vår framgång baseras på vår förmåga att erbjuda rätt kompetens vid rätt tillfälle för varje kunds verksamhet och behov. På Acely förenas vi alla i ett starkt fokus på kompetens, engagemang, kvalité och människor. Vårt mål är att vara den självklara helhetsleverantören inom IT- och teknikkompetens. Competence is our business!

12 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Data Scientist

Do you want to be part of a purposeful and value-driven company on a mission to empower consumers to make smarter financial decisions? Take the opportunity to join Lendo, a leading Scandinavian marketplace for loans and Swedens biggest comparison service for private loans, business loans and mortgages. Lendo is seeking a talented and motivated Data Scientist to join our Data & Machine Learning team.. As a Data Scientist at Lendo, you will play a key role in accelerating our value-creation from data & AI. You will work closely with other data scientists, ML engineers, and business stakeholders (marketing, product etc.) to develop models that solve Lendos most important business challenges. Key responsibilities: - Model development: Design, build, deploy and maintain state of the art machine learning models that support strategic ML use cases across all Lendo markets. - Advanced and statistical analysis: Conduct in-depth analysis on datasets to identify and interpret meaningful patterns, derive actionable insights, and enhance decision making. Utilise advanced statistical techniques to validate hypotheses and draw meaningful conclusions from experiments. Communicate findings and insights to stakeholders through clear and compelling visualisations and presentations. - Data pipelines: Design and implement data pipelines for data collection, preprocessing, and model deployment. - Collaboration: Work closely with cross-functional teams, including marketing, data analytics etc. to define requirements for models and leverage domain knowledge in modelling. - Continuous Learning: Stay updated on the latest developments in data science, machine learning, and AI. Qualifications: - Bachelor's/Master's/Ph.D. in Computer Science, Statistics, Mathematics, or a related field. - Proven experience as a Data Scientist, with a strong portfolio of initiatives that have generated measurable results. - Deep expertise in statistical modelling and machine learning techniques. - Proficiency in Python and SQL. - Experience with data visualisation tools, such as Tableau - Strong problem-solving skills and attention to detail. - Excellent communication and collaboration skills. What we offer: ** ** - Collaborative and inclusive work environment. - Career growth and development opportunities. - Flexible work hours. - A team of specialists in different areas to learn from (machine learning, data science, data engineering, BI architecture, Google Analytics implementation). - The position is based in Stockholm where we offer hybrid work options (you are however expected to be in the office at a minimum 2 days per week) _ _ Important note: A Swedish work permit is required for this position. The interviews will be held on an ongoing basis, so please apply as soon as possible! Lendo, part of Lendo Group, is a leading marketplace for loans. On our marketplace people seek guidance, browse, get and manage consumer loans, car loans, credit cards, business loans and mortgages. Today we operate in Scandinavia including 250+ employees working each day to empower people to make smart financial decisions that actually make a difference in their lives. Since our humble beginning back in 2007, we have helped thousands of people get a fair price on loans, get in control and let the lenders compete for their business. Since the launch, we have worked hard to make the market for loans more transparent and digital. After the success in Sweden, we expanded into the Scandinavian countries of Norway and Denmark. Since 2009 Lendo is also a part of the Schibsted family of brands. Lendo has always been about helping people keep control over their personal finances and lenders finding quality customers. As a leader in our category, we have made it easier for people to get a fair price on loans, often reducing their interest substantially. We believe in a market built on trust and transparency. This is why we strive for openness between our customers and partners.

11 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Copy of Servicetekniker på Smartify i sommar - Malmö/Lund

Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Malmö/Lund med omnejd under sommaren. Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar. Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden: Datorer och kringutrustning Nätverk och nätverksutrustning TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni Montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag Digitala lås & larm Försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara Vad söker vi hos dig? Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar. Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker. Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift. Du får gärna vara student på universitet/högskola och läsa en teknisk utbildning.

11 april 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
CSC Tekniker - sökes till Iver Örebro

Vi söker efter en CSC (Customer Service Center)Teknikersom är i början av sin karriär och vill bli en del av Iver för att bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega? Rollen om CSC Tekniker: I rollen som CSC Tekniker kommer du vara en viktig del av den tjänst som vi levererar till våra kunder och bli en del av vårt IT Customer Support Center (CSC). Vi ansvarar för att våra kunder får all den IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Som IT-tekniker är du våra kunders första kontakt och supporten sker via telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Därför behöver du tycka det är roligt att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. I rollen kommer du få jobba med allt inom infrastruktur och drift och på Iver får du i denna roll möjlighet att utvecklas brett inom IT. Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär, på Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser. Du kommer att jobba tillsammans med ett härligt team med högt i tak och ett fantastiskt samarbete. Tre dagar som CSC Teknikerkan se ut såhär: Äntligen måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder med den support som krävs. Du planerar för veckans arbeten och kundmöten. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Är det onsdag redan? Under förmiddagen har du möte med dina teamkollegor där ni har ett forum och diskussioner. På eftermiddagen sitter du i möte för att diskutera införande av en ny kund och hur ni på bästa sätt tar er an detta för att säkerställa en hög kvalité och en nöjd kund. Happy Friday! - Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fylld av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete. Iver - Where technology meets businessHos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder – här i Norden och internationellt – ska se oss som en ledande partner för digital transformation. På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer – inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden. Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera. Din bakgrund och profil: För att lyckas i rollen tror vi att du ett intresse för IT och att du gillar att ge god kundservice. Vi ser att du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT/teknik alternativt annan likvärdig erfarenhet. Det viktiga är att du har en teknisk förståelse och tycker om problemlösning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att passa i rollen så behöver du trivas med att jobba tillsammans i team såväl som självständigt. Vi söker dig som har erfarenhet inom ett eller flera av nedan områden: Windows Server/Klient AD och GPO Office 365 och Exchange Applikationsdrift Nätverksteknik IT-säkerhet Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är mycket meriterande, men inget krav. Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet. Placeringsort: Placering av tjänsten är på vårt kontor i Örebro. Ansökan: Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen till Iver!

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
CSC Tekniker - sökes till Iver Skövde

Vi söker efter en CSC (Customer Service Center)Teknikersom är i början av sin karriär och vill bli en del av Iver för att bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega? Rollen om CSC Tekniker: I rollen som CSC Tekniker kommer du vara en viktig del av den tjänst som vi levererar till våra kunder och bli en del av vårt IT Customer Support Center (CSC). Vi ansvarar för att våra kunder får all den IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Som IT-tekniker är du våra kunders första kontakt och supporten sker via telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Därför behöver du tycka det är roligt att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. I rollen kommer du få jobba med allt inom infrastruktur och drift och på Iver får du i denna roll möjlighet att utvecklas brett inom IT. Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär, på Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser. Du kommer att jobba tillsammans med ett härligt team med högt i tak och ett fantastiskt samarbete. Tre dagar som CSC Teknikerkan se ut såhär: Äntligen måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder med den support som krävs. Du planerar för veckans arbeten och kundmöten. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Är det onsdag redan? Under förmiddagen har du möte med dina teamkollegor där ni har ett forum och diskussioner. På eftermiddagen sitter du i möte för att diskutera införande av en ny kund och hur ni på bästa sätt tar er an detta för att säkerställa en hög kvalité och en nöjd kund. Happy Friday! - Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fylld av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete. Iver - Where technology meets businessHos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder – här i Norden och internationellt – ska se oss som en ledande partner för digital transformation. På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer – inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden. Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera. Din bakgrund och profil: För att lyckas i rollen tror vi att du ett intresse för IT och att du gillar att ge god kundservice. Vi ser att du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT/teknik alternativt annan likvärdig erfarenhet. Det viktiga är att du har en teknisk förståelse och tycker om problemlösning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att passa i rollen så behöver du trivas med att jobba tillsammans i team såväl som självständigt. Vi söker dig som har erfarenhet inom ett eller flera av nedan områden: Windows Server/Klient AD och GPO Office 365 och Exchange Applikationsdrift Nätverksteknik IT-säkerhet Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är mycket meriterande, men inget krav. Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet. Placeringsort: Placering av tjänsten är på vårt kontor i Skövde. Ansökan: Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen att kontakta Lollo Ghasem ([email protected]) eller Andreas Nilsson ([email protected]) för frågor eller funderingar. Välkommen till Iver!

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
IT-tekniker

Arbetsbeskrivning Vi söker nu en IT-tekniker till Service Desk. I tjänsten som IT-tekniker i detta nya team så erbjuder vi dig kontinuerlig kompetensutveckling, kunniga IT kollegor, samt möjligheten att forma den kommande Service Desken hos våran kund. Ansvarsområden Dina huvudsakliga ansvarsområden Som IT-tekniker kommer du i huvudsak hantera olika typer av standardiserade- och icke-standardiserade IT-ärenden. Du kommer att analysera och lösa såväl enkla som mer komplexa fel genom att följa de implementerade processerna (ITIL). Du kommer att bidra till kontinuerlig förbättring av vårt dagliga arbete och samtidigt utveckla dig själv genom att delta i olika projekt och uppdrag. En stor del av din roll är att identifiera, diagnostisera och lösa problem tillsammans med övriga supportteam. Kvalifikationer Om dig Vi är på jakt efter en IT-tekniker som har ett genuint intresse för IT och ny teknik, och känner stolthet i att hjälpa andra. Du ser värdet av att dela med dig av kunskap och vill ständigt utveckla dig själv som person. Vi tror att du är en lagspelare som fungerar bra i olika gruppkonstellationer samtidigt som du trivs med att arbeta individuellt och kan ta egna initiativ. Vidare ser vi att du: Är lojal och tycker att det är viktigt att agera med integritet Har ett öppet sinne för förändringar Ser mångfald som en framgångsfaktor Tar ansvar för ditt lärande och din yrkesmässiga utveckling Har gymnasieexamen, helst inom IT/teknik Engelska flytande Svenska flytande Övriga kvalifikationer: Universitets/Högskoleexamen i IT Grundläggande kunskap om IT och dess komponenter (PC, skrivare, mobiltelefoner, programvaror, nätverk, servrar, databaser etc.) Erfarenhet av Microsoft Active Directory, SCCM och Exchange. Erfarenhet av Windowsbaserade produkter. Erfarenhet av affärssystemet SAP. Erfarenhet av dataadministration; (Tickets, Assets, Licenser) Erfarenhet av BMC Remedy som ärendehanteringssystem. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

8 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Interimschef IT

Arbetsbeskrivning Vi söker nu till vår kund i Norrköping en interims chef till deras IT enhet bestående av ca 15 anställda och fem konsulter uppdelade på tre team. Teamen är två systemutvecklingsteam och det tredje är ett mindre ops (operations) team. Du som interims chef kommer agera enhetschef med personal- och arbetsmiljöansvar och även ansvara som objektägare IT inom tre verksamhetsområden. Du planerar enhetens arbete i samråd med tjänsteansvariga och uppdragsledare, som ansvarar för det operativa arbetet. Du kommer att arbetsledas av IT-direktören. För uppdraget kommer säkerhetsprövning i säkerhetsklass nivå 2 att utföras. Arbetet utförs i huvudsak på plats i kundens lokaler i Norrköping men viss möjlighet till distansarbete kan finnas. Uppdraget är på 1 år och med start 2024-06-03 som tidigast och efter godkänd säkerhetsprövning. Ansvarsområden Hålla medarbetarsamtal, lönesamtal och coacha medarbetare Genomföra arbetsmiljö ronder Arbeta i styrgrupperna för de objekt som ingår i enhetens ansvarsområden Samarbeta med andra enhetschefer och bidra till avdelningens arbete Strategiskt styra enheten mot uppsatta mål Kvalifikationer Dokumenterad relevant akademisk utbildning inom IT-området Dokumenterad utbildning inom ledarskap, t ex UGL (Utveckling av grupp och ledare) eller utbildning som myndigheten (kunden) bedömer likvärdig Sex (6) års erfarenhet av att arbeta som ledare inom IT-området Minst ett (1) års erfarenhet av att arbeta som chef inom IT-området Fem (5) års erfarenhet av att coacha agila tvärfunktionella team Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Ledning – tar ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp Självständighet – kan arbeta självständigt Goda ledaregenskaper och ett coachande ledarskap God samarbetsförmåga - har lätt för att skapa nya relationer God kommunikationsförmåga - kan kommunicera och göra sig förstådd genom organisationens alla delar Meriterande: Erfarenhet av att vara interimschef under minst ett (1) år Erfarenhet att under minst ett (1) års tid ha arbetat i gränslandet mellan systemutveckling och drift (devops) Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

5 april 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024
Supporttekniker

Arbetsbeskrivning Vi söker en engagerad och serviceinriktad servicedesk-tekniker till vårt IT-team i Stockholm. Som servicedesk-tekniker kommer du att vara den första kontaktpunkten för våra användare när de stöter på tekniska problem. Du kommer att arbeta nära våra kollegor inom IT och vara ansvarig för att hantera ärenden samt följa upp med användarna. Arbetsuppgifterna består bland annat i:  Logga, lösa eller eskalera samt följa upp ärenden för våra användare Åka ut till våra butiker och ge support på plats vid behov Dokumentera arbetsprocesser och rutiner löpande Hantera beställningar till användare och nya butiker Ansvarsområden God allmän förståelse för IT: Teknisk gymnasial utbildning eller motsvarande är meriterande. Erfarenhet av Microsoft Office, Windows, Entra ID och Active Directory är också meriterande.  Serviceinriktad: Du har en stark vilja att hjälpa andra och leverera en hög servicenivå. Kommunikativ: Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter och kan förklara tekniska ärenden på ett tydligt sätt. Problemlösare: Du kan identifiera grundorsaker till problem och hitta lösningar. Initiativtagande: Du tar dig an uppgifter direkt utan att skjuta upp dem. Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för att ge bra service och har ett genuint intresse för IT. Du är positiv som person, trivs med att jobba i grupp, gillar att hjälpa folk samt tycker det är kul med problemlösning. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

4 april 2024
Sista ansökan:
3 juli 2024