Du kommer att arbeta med tjänsten "Rusta och Matcha" som vi genomför på uppdrag av Arbetsförmedlingen. En roll som innebär att du coachar våra deltagare och aktivt arbetar med arbetsgivarkontakter i syfte att hitta hållbara matchningar. Arbetet med deltagarna sker både enskilt och i grupp. Vi söker dig som drivs av att nå uppsatta mål och har ett säljande och resultatinriktat arbetssätt. Du har bred kunskap om arbetsmarknadens behov och utmaningar. Du tror på individen och på att alla har en plats på arbetsmarknaden. Tjänsten är ett sommarvikariat samt tim och behovsanställning. Om Ability Ability betyder förmåga. Vi hjälper alla individer till sin plats på arbetsmarknaden och att uppnå sina drömmar i arbetslivet. Genom vår kompetens, empati och våra kvalitetssäkrade processer hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är rikstäckande över landet och har flera uppdrag för olika uppdragsgivare såsom olika myndigheter, organisationer och privata företag. Krav för tjänsten För att vi ska kunna gå vidare med din ansökan behöver du uppfylla följande krav: Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom ett eller flera av följande områden: Arbetsledning med personalansvar Rekrytering Omställningsarbete för arbetssökande Studie- och yrkesvägledning Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor Arbete med social- och grupppsykologi Karriärvägledning Meriterande kunskaper och egenskaper Utöver de formella kraven ser vi gärna att du har: Erfarenhet av att arbeta med Worbuster och MFSA. Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med arbetsmarknadspolitiska program. Ett stort intresse för att ge god service och hjälpa andra. God förmåga att planera och organisera ditt arbete, samt att arbeta effektivt med individens bästa i fokus. En social och öppen personlighet som uppskattar att knyta nya kontakter och arbeta i team. Flytande svenska i tal och skrift. Det är en fördel om du även behärskar arabiska.
Fastighetskonsult är ett företag som erbjuder tjänster inom rådgivning, utbildning och rekrytering. I samarbete med vår partner Connecto, som har avtal med Arbetsförmedlingen, söker vi nu en engagerad och driven handledare till ett spännande uppdrag i Gävle. Brinner du för att göra skillnad och vägleda människor mot nya möjligheter på arbetsmarknaden? Då kan det här vara jobbet för dig! Som handledare kommer du att ha en nyckelroll i deltagarnas utveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Kartläggning och Coachning: Du kommer att ha nära kontakt med deltagarna för att kartlägga deras behov av stöd för deras egna karriärutveckling Workshop: Du tillhandahålla gruppaktiviteter som bidrar till deltagarens vägledningsprocess, som bidrar till att utveckla och bredda deltagarnas kunskaper om arbetsmarknaden, utbildningsvägar och studiefinansiering inför kommande karriärval. Studie- och företagsbesök: Du planerar och leder anpassade studiebesök kopplat till deltagarens vägledningsprocess, på företag och olika utbildningsinstitutioner, för att ge deltagarna inblick i olika yrkesroller och utbildningsmöjligheter. Krav för tjänsten För att vi ska kunna gå vidare med din ansökan behöver du uppfylla följande krav: Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom ett eller flera av följande områden: Arbetsledning med personalansvar Rekrytering Omställningsarbete för arbetssökande Studie- och yrkesvägledning Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor Arbete med social- och grupppsykologi Karriärvägledning Meriterande kunskaper och egenskaper Utöver de formella kraven ser vi gärna att du har: Erfarenhet av att arbeta med Worbuster och MFSA. Ett välutvecklat lokalt nätverk inom näringslivet och föreningslivet i Gävle med omnejd. Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med arbetsmarknadspolitiska program. Ett stort intresse för att ge god service och hjälpa andra. God förmåga att planera och organisera ditt arbete, samt att arbeta effektivt med individens bästa i fokus. En social och öppen personlighet som uppskattar att knyta nya kontakter och arbeta i team. Flytande svenska i tal och skrift. Det är en fördel om du även behärskar arabiska eller något annat språk.
Arbetsmarknadskonsulent - Hjälp människor att nå sina mål! Vill du vara med och skapa förändring? Hos Arbetslivsresurs får du möjligheten att göra en verklig skillnad i människors liv genom att vägleda och stötta dem på vägen mot varaktigt arbete eller utbildning. Vår vision är att minska arbetslösheten och utanförskapet, och vi söker nu dig som vill vara en del av denna resa! Om tjänsten I rollen som arbetsmarknadskonsulent kommer du huvudsakligen att arbeta inom Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Du kommer att möta arbetssökande med olika bakgrunder, inklusive de med funktionsnedsättningar, och hjälpa dem att kartlägga sina arbetsmöjligheter samt stödja dem i att prova sina färdigheter i verkliga arbetsmiljöer. Du arbetar både enskilt och i grupp för att coacha, stötta och motivera deltagarna till framgång. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Genomföra individuella kartläggningar och vägledning. Hålla föreläsningar och gruppaktiviteter. Ordna prövningsplatser i riktiga arbetsmiljöer. Föra motiverande samtal för att stärka individens förutsättningar att nå sina mål. Vem är du? Vi söker dig som är driven, lösningsorienterad och brinner för att stötta människor. Du är en god kommunikatör med en coachande inställning och har en stark vilja att skapa förändring, både för individer och på gruppnivå. Kravprofil: Minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning inom exempelvis sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin. Minst ett års erfarenhet av individuell eller grupphandledning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa eller funktionsnedsättning. Erfarenhet av att arbeta strukturerat och administrativt samt vana att använda datorer i ditt dagliga arbete. God kännedom om den lokala arbetsmarknaden är meriterande. Vad vi erbjuder Hos oss får du möjligheten att arbeta kreativt och flexibelt. Arbetet är varierat och varje dag bjuder på nya utmaningar där du får planera och strukturera ditt arbete självständigt. Utöver din roll i Steg till arbete finns möjlighet att vara delaktig i andra spännande projekt och tjänster inom organisationen. Vi söker dig som är prestigelös, utåtriktad och duktig på att skapa och underhålla nätverk. Om du gillar att arbeta i en dynamisk miljö och vill se konkreta resultat av dina insatser, är detta rätt plats för dig! Ansökan och tillsättning sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! Varmt välkommen med din ansökan! Anställningsvillkor Tillträde omgående. Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Heltid Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför sända in din ansökan, via mail. För eventuella frågor vänligen kontakta Suna Cicek 0724-010955 på [email protected] Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-31. Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Bifoga följande dokument till din ansökan CV Examensbevis eller betyg Anställningsform Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Omfattning 100 % Tjänstgöringsort Hässleholm
Jobbet som handledare/jobbcoach är Göteborg och du kommer att arbeta med tjänsten "Rusta och Matcha" som vi genomför på uppdrag av Arbetsförmedlingen. En roll som innebär att du coachar våra deltagare och aktivt arbetar med arbetsgivarkontakter i syfte att hitta hållbara matchningar. Arbetet med deltagarna sker både enskilt och i grupp. Vi söker dig som drivs av att nå uppsatta mål och har ett säljande och resultatinriktat arbetssätt. Du har bred kunskap om arbetsmarknadens behov och utmaningar. Du tror på individen och på att alla har en plats på arbetsmarknaden. Tjänsten är ett sommarvikariat samt tim och behovsanställning. Om Asuria Asuria People Services (Sweden) AB är en del av Asuria i Australien som har mer än 20 års erfarenhet av att erbjuda arbetsmarknadstjänster. Asurias företagskultur driver nytänkande, utmaning och passion i alla tjänster vi levererar. Om du letar efter en utmaning och en arbetsplats där vi varje dag är stolta över de resultat vi skapar tillsammans med våra deltagare och arbetslivet är detta ett jobb för dig. Dessutom blir du del av ett härligt gäng! Kvalifikationer För att bli aktuell för tjänsten behöver du ha dokumenterad erfarenhet av att jobba som handledare eller coach. Då Rusta och matcha genomförs på uppdrag av Arbetsförmedlingen måste du uppfylla ett av alternativen nedan för att bli aktuell för tjänsten: Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Leverantören avgör själv vilken studieinriktning som är mest lämplig för att nå målet med tjänsten. Arbetslivserfarenhet: Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Alternativ 2 Utbildning: Minst års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, Rekrytering. Omställningsarbete för arbetssökande. Studie- och yrkesvägledning. Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, Arbete med social- och grupp-psykologi. Karriärvägledning Ansökan Till ansökan bifogas utbildningsbevis och arbetsintyg som visar att du är behörig enligt något av ovanstående alternativ. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt och tillämpar löpande urval varför jobbet kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.
Eductus arbetar med utbildning inom SFI, grundläggande och gymnasial vuxenutbildning samt arbetsmarknadstjänster så som Rusta och Matcha. Vår vision är ”100% i jobb” Med rätt kunskaper finns det ett jobb för alla. Vi rustar våra studerande och deltagare genom våra utbildningar och arbetsmarknadstjänster. Och vi samarbetar aktivt med arbetsgivare och utbildningsanordnare för att matcha våra deltagare mot en anställning. Genom våra värderingar; delaktighet, ansvar och resultat arbetar vi mot vår vision, där en anställning för våra deltagare alltid är slutmålet. Känner du att du delar våra värderingar och vår vision? Vi söker nu en ny kollega som vill arbeta på en arbetsplats där steget mellan tanke och handling är kort. Eductus är ett av Sveriges största företag inom vuxenutbildning och arbetsmarknadstjänster. Vi grundades 1991 och är en del av Academedia som är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Idag finns Eductus över nästan hela Sverige med huvudkontor i Göteborg. Vi är ett auktoriserat utbildnings- samt matchningsbolag och är Certifierade i ISO 9001 samt ISO 14001. Handledare Rusta och matcha Göteborg Vill du vara med och bygga ett bättre Sverige? Brinner du för att hjälpa människor vidare till sitt nästa mål i livet? Har du fokus på utveckling och resultat? Då kan du vara vår nästa medarbetare. Till Göteborg söker vi dig som vill arbeta i team med kollegor, alla med samma uppdrag - att rusta och matcha våra deltagare till arbete eller utbildning. Eductus söker dig som har en god förmåga att samarbeta, är ansvarstagande och flexibel samt söker ett varierat jobb med utmaningar i en positiv och kreativ miljö där arbetsglädje och kvalitet är viktigt. Arbetsuppgifter Du är deltagarens närmaste kontakt och kommer kartlägga deltagarens erfarenheter för att tillsammans identifiera en lämplig väg mot arbete eller utbildning. Du motiverar och stärker deltagaren och försäkrar att hen får rätt praktiskt stöd och vägledning på sin väg mot målet. Det är en fördel om du har en god kännedom om den lokala arbetsmarknaden, då vi samarbetar med många arbetsgivare i syfte att skapa jobbmöjligheter för deltagaren. I arbetet ingår också att rusta våra deltagare genom de utbildningsinsatser och föreläsningar de kan tänkas behöva på vägen mot målet. Övriga arbetsuppgifter som hör till rollen är bland annat dokumentation kring deltagarens progression. Formell kompetens/arbetslivserfarenhet: Mycket goda kunskaper i tal och skrift, svenska och engelska Alternativ 1: Minst 3 års högskoleutbildning på heltid (180hp) 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid (även deltidsanställningar kan sammanräknas) Alternativ 2: Utbildning på minst 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Minst 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid (även deltidsanställningar kan sammanräknas) i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi - Karriärvägledning Krav Goda kunskaper i arabiska i tal och skrift. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, god administrativ förmåga och datorvana. Erfarenhet av att arbeta med arbetssökande, matchning och rekrytering. Personliga egenskaper Ett coachande och lösningsinriktat förhållningssätt med en vilja att utvecklas. Du är organiserad och strukturerad och resultatorienterad. Framförallt har du en hög grad social kompetens och är relationsinriktad. Hur vi rekryterar Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsvariation, ålder och kulturell bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Alla som har en hel- eller deltidsanställning hos oss får tillgång till vår förmånswebb (Benify). Du kan också få oberoende pensionsrådgivning, utnyttja friskvårdsbidrag samt göra brutto- och nettolöneavdrag vid köp av utvalda produkter – allt direkt i förmånswebben. Förmånswebben är dessutom kopplat till ett personalkort som ger dig en mängd rabatter hos stora och välkända varumärken. Sista ansökningsdag 2025-06-30 Vi genomför intervjuer löpande allt eftersom ansökningar inkommer, så skicka in din ansökan redan i dag. Anställningsform Vi tillämpar timanställning, visstid, deltid, semestervikarie Placering Göteborg Tillträde Snarast
Arbetsmarknadskonsulent - Hjälp människor att nå sina mål! Vill du vara med och skapa förändring? Hos Arbetslivsresurs får du möjligheten att göra en verklig skillnad i människors liv genom att vägleda och stötta dem på vägen mot varaktigt arbete eller utbildning. Vår vision är att minska arbetslösheten och utanförskapet, och vi söker nu dig som vill vara en del av denna resa! Om tjänsten I rollen som arbetsmarknadskonsulent kommer du huvudsakligen att arbeta inom Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Du kommer att möta arbetssökande med olika bakgrunder, inklusive de med funktionsnedsättningar, och hjälpa dem att kartlägga sina arbetsmöjligheter samt stödja dem i att prova sina färdigheter i verkliga arbetsmiljöer. Du arbetar både enskilt och i grupp för att coacha, stötta och motivera deltagarna till framgång. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Genomföra individuella kartläggningar och vägledning. Hålla föreläsningar och gruppaktiviteter. Ordna prövningsplatser i riktiga arbetsmiljöer. Föra motiverande samtal för att stärka individens förutsättningar att nå sina mål. Vem är du? Vi söker dig som är driven, lösningsorienterad och brinner för att stötta människor. Du är en god kommunikatör med en coachande inställning och har en stark vilja att skapa förändring, både för individer och på gruppnivå. Kravprofil: Minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning inom exempelvis sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin. Minst ett års erfarenhet av individuell eller grupphandledning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa eller funktionsnedsättning. Erfarenhet av att arbeta strukturerat och administrativt samt vana att använda datorer i ditt dagliga arbete. God kännedom om den lokala arbetsmarknaden är meriterande. Vad vi erbjuder Hos oss får du möjligheten att arbeta kreativt och flexibelt. Arbetet är varierat och varje dag bjuder på nya utmaningar där du får planera och strukturera ditt arbete självständigt. Utöver din roll i Steg till arbete finns möjlighet att vara delaktig i andra spännande projekt och tjänster inom organisationen. Vi söker dig som är prestigelös, utåtriktad och duktig på att skapa och underhålla nätverk. Om du gillar att arbeta i en dynamisk miljö och vill se konkreta resultat av dina insatser, är detta rätt plats för dig! Ansökan och tillsättning sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! Varmt välkommen med din ansökan! Anställningsvillkor Tillträde omgående. Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Heltid Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför sända in din ansökan, via mail. För eventuella frågor vänligen kontakta Suna Cicek 0724-010955 på [email protected] Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-31. Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Bifoga följande dokument till din ansökan CV Examensbevis eller betyg Anställningsform Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Omfattning 100 % Tjänstgöringsort Hässleholm
Vi på Work Education Sverige AB befinner oss på en spännande tillväxtresa. Med högt i tak, genuin tro på individens potential och ett hjärta för förändring, har vi snabbt etablerat oss som en aktör att räkna med inom Arbetsförmedlingens valfrihetssystem Rusta och Matcha 2. Vår första mätning gav oss 3 av 4 stjärnor – nu siktar vi mot full pott, och vi vill ha med dig som vill vara med och göra skillnad från grunden och upp. Varför Work Education? Du blir del av ett växande företag där din röst räknas. Vi har ambitionen att öppna fler kontor och söker dig som vill växa tillsammans med oss. Du får påverka människors liv på riktigt, varje dag. Vi är en arbetsplats med frihet, ansvar och hjärta. OM TJÄNSTEN Du kommer att arbeta med både individuellt och gruppbaserat stöd. Din roll kombinerar coachning, struktur och matchning. alltid med individens väg till arbete eller studier i fokus. I DITT UPPDRAG INGÅR ATT: Hålla individuella samtal och leda workshops. Stödja deltagare i att hitta jobb, praktik eller studier. Sätta upp tydliga mål tillsammans med varje individ och följa upp. Etablera och vårda kontakter med arbetsgivare och andra aktörer. Dokumentera professionellt enligt Arbetsförmedlingens krav. DU ÄR: Självständig, strukturerad och lösningsfokuserad. Professionell och prestigelös i ditt bemötande. Van att arbeta resultatinriktat mot tydliga mål. Trygg i att möta människor från olika bakgrunder. En engagerad coach som brinner för att lyfta andra. FORMELL KOMPETENS – DU UPPFYLLER NÅGOT AV FÖLJANDE: Alternativ 1 Högskoleutbildning, minst 180 hp (120p enligt äldre system) Minst 2 års arbetslivserfarenhet (heltid) Eller Alternativ 2 Minst 1 års eftergymnasial utbildning (YH, militär, polis etc.) Minst 3 års heltid i något av följande: Arbetsledning med personalansvar Rekrytering Omställningsarbete Studie- och yrkesvägledning Handläggning av personalfrågor (ej enbart administration) Arbetsmarknadsarbete eller socialpsykologi Karriärvägledning Du ska kunna styrka erfarenhet med skriftliga tjänstgöringsintyg Utländska utbildningar ska vara validerade via UHR PLACERING & OMFATTNING Arbetsplats: På vårt kontor i centrala Sollentuna (ingen distans) Omfattning: 75%, med möjlighet till utökning i höst Tillträde: Enligt överenskommelse VILL DU VARA MED OCH BYGGA FRÅN GRUNDEN? Detta är mer än bara ett jobb. Det är en möjlighet att forma framtidens vägledningstjänst. tillsammans med ett litet men drivande team. Vi letar efter dig som vill växa med oss. Ansök genom att mejla CV + kort personligt brev till: [email protected] Telefonsamtal undanbeds. Har ni frågor kring tjänsten ber jag er maila in dem.
HANDLEDARE Rusta och Matcha 2 i Eskilstuna Kommun Vill du vara med och bygga ett bättre Sverige? Brinner du för att hjälpa människor vidare till sitt nästa mål i livet? Har du fokus på utveckling och resultat? Då kan du vara vår nästa medarbetare. Till Eskilstuna söker vi dig som vill arbeta i team med kollegor, alla med samma uppdrag - att rusta och matcha våra deltagare till arbete eller utbildning. Intermatch söker dig som har en god förmåga att samarbeta, är ansvarstagande och flexibel samt söker ett varierat jobb med utmaningar i en positiv och kreativ miljö där arbetsglädje och kvalitet är viktigt.
För att vara aktuell för tjänsten är det viktigt att du uppnår de krav vi ställer längre ner i annonsen. Förtydliga i din ansökan att du uppnår kraven och skicka ditt utbildningsintyg. OBS! För att gå vidare i rekryteringsprocessen, är det viktigt att din ansökan tydliggör att du uppnår kraven som ställs. Nu söker vi en ny kollega i Norrköping till vårt team på Jobbkompaniet Nova. Vi söker en person som vill utmanas och utvecklas i en roll som handledare/jobbcoach till personer som är arbetssökande. För att lyckas i rollen är det viktigt att du brinner för att stötta och motivera andra att nå sina mål och att komma ut i sysselsättning. En av de främsta uppgifterna som jobbcoach är att skapa gedigna ansökningshandlingar till sina deltagare. Vi förutsätter därför att dina ansökningshandlingar är väl genomarbetade och tilltalande. Arbetsuppgifter: I arbetet som handledare/jobbcoach har du kontakt med arbetssökande som behöver extra hjälp med att komma ut på arbetsmarknaden. Ditt jobb kommer bestå av tre huvudsakliga delar. Den första delen handlar om att stötta och rusta arbetssökande att bli mer konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden. Den andra delen består av att skapa kontakter med arbetsgivare och matcha ut lämpliga kandidater i jobb eller studier. Den tredje delen av arbetet är administrativt, då deltagarnas utveckling regelbundet ska redovisas till Arbetsförmedlingen. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Coachande samtal Vägledning mot arbete eller studier Administration, såsom journalföring och rapportering till Arbetsförmedlingen Planering av det egna arbetet samt deltagarnas aktiviteter Hålla i föreläsningar och seminarier Rusta arbetssökande till att bli mer konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden Matcha arbetssökande med arbetsgivare Ständigt arbeta med att utöka dina arbetsgivarkontakter Tjänsten: Tjänsten börjar på deltid, med stora chanser till heltid på sikt. Arbetstiderna varierar på vardagar mellan 08:00 och 17:00, med viss flexibilitet. Du kommer att vara placerad i Norrköping och ha ansvar över att bemanna vårat kontor under våra öppettider. Det kan även förekomma arbete på vårt kontor i Linköping. Vi erbjuder fast lön + resultatbaserad bonus, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Du får ett arbete på ett växande företag, där vi värnar om det bästa för våra deltagare och kollegor. Prestigelöst arbete där vi stöttar och hjälper varandra för att utvecklas och nå goda resultat. En god arbetsmiljö, med härliga kollegor där du får bidra till verksamhetsutvecklande frågor. Tillit och förtroende med stor frihet under ansvar från chef och kollegor. Strukturerad och informativ upplärning på heltid ingår. Vi lägger stor vikt vid personlighet, då vi letar efter en person som förutom att göra ett bra arbete även passar in i vår personalstyrka. Tillträde sker när vi har hittat rätt kandidat för tjänsten och intervjuer sker löpande. Vänta inte med att skicka din ansökan, då rekryteringen kan avslutas innan sista ansökningsdatum. Om dig: Vi tror att du är en målinriktad person, som älskar att stötta och hjälpa andra människor. Du bör vara flexibel, ordningsam och gilla att arbeta både självständigt och i grupp. Du värdesätter olikheter och har förståelse för att människor har olika förutsättningar och kommer från olika kulturer. För att lyckas som jobbcoach behöver du även ha förmågan att inspirera och motivera andra, samt vara insatt i hur det svenska arbetsmarknadssystemet fungerar. Arbetet är till viss del säljande, så har du även en säljande personlighet kommer du vara perfekt för jobbet. Det är meriterande om du har ett stort nätverk, kännedom om den lokala arbetsmarknaden och ett etablerat kontaktnät med arbetsgivare. Som person trivs du att arbeta med människor och har god förmåga att planera och organisera ditt dagliga arbete. Du har god kommunikationsförmåga och det är meriterande med erfarenhet av coachning sedan tidigare. Krav för tjänsten Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet Eftergymnasial utbildning och arbetslivserfarenheter enligt nedanstående krav från Arbetsförmedlingen Meriter Ytterligare språkkunskaper Körkort och tillgång till bil Goda kunskaper av Microsoft Teams Arbetslivserfarenhet av försäljning eller coachning Arbetslivserfarenhet av rekrytering Arbetslivserfarenhet av arbetsmarknadsfrågor För att vara aktuell för tjänsten måste du uppfylla följande krav nedan: Du har tillämpad högskoleutbildning där du läst minst 180hp. Du har även minst två (2) års sammanlagd arbetslivserfarenhet på heltid. Var vänlig och skicka med ditt utbildningsintyg i din ansökan. Ansökningar som inte uppfyller kraven ovan kommer vi inte att hantera. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer