Allakando läxhjälp Göteborg, privatlärare, Uni: Anatomi

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Handledare coache

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Sverige Intermatch AB är ett bolag som funnits i drygt 5 år. Företaget har stor erfarenhet av att matcha människor ut i arbetslivet. Hos Intermatch får deltagarna personligt stöd av deras erfarna handledare i sitt sökande och tillsammans hittar ni deras väg till ditt nästa jobb eller till en utbildning som leder till jobb. Inom företaget talas ett flertal olika språk för att spegla det samhälle vi lever i vad gäller mångfald i personalgruppen. Personal har god lokalkännedom vilket innebär att de har ett stort kontaktnät hos företag på alla de orter där de ha Vad innebär tjänsten?   Som handledare kommer du ansvara för planering, dokumentation samt coachning av våra deltagare som söker arbete eller behöver stöd med att komma igång med studier. Det är viktigt att du är driven, självgående, resultatinriktad, målmedveten och har erfarenhet av att handleda samtidigt som du också aktivt ska söka arbete för kunderna genom att rekrytera arbetsgivare till vår interna arbetsgivardatabas. Nätverkande är en stor och viktig del av det dagliga arbetet för att uppnå målet.   Vad företaget har för kriterier på dig som sökande.   Alternativ 1   Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Flytande svenska.   Du som söker har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år   Studier och arbetslivserfarenheten behöver intygas innan anställning.   Alternativ 2   Du har ett års eftergymnasial utbildning och pratar flytande svenska.   Du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:   • Arbetsledning med personalansvar • Rekrytering • Omställningsarbete för arbetssökande • Studie- och yrkesvägledning • Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) • Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor • Arbete med social- och gruppsykologi • Karriärvägledning   Studier och arbetslivserfarenheten måste intygas.   Vi lägger vikt vid personlig lämplighet   Tjänsten är 50% Deltid     Om anställningenLön Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön Var ligger arbetsplatsen? Skärholmsgången 26 12748 Skärholmen

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Jobbcoach/matchare till Rusta och Matcha

Jobblyftet är en matchnings- och rekryteringsaktör som verkar för att vara med och förändra utsikterna för människor som står utanför arbetsmarknaden. Vi jobbar bland annat med utbildande och coachande insatser genom arbetsmarknadsprogram, föreläsningar och workshops. Vi söker nu en driven jobbcoach till vårt uppdrag Rusta och matcha med Arbetsförmedlingen som uppdragsgivare. Uppdragets syfte och mål är att på ett snabbt och effektivt sätt stötta arbetssökande ut i jobb eller utbildning. Som jobbcoach kommer dutilldelas ett antal deltagare i programmet och tillsammans med teamet utvecklar och genomför ni insatsen tillsammans. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat individuella utvecklingssamtal, gruppaktiviteter och nätverkande men med ett starkt fokus på uppsökande matchning mot arbetsgivare. Utöver uppdraget får du vara en del av ett gäng med stark framåtanda som åtar sig projekt, brinner för verksamhetsutveckling och ser till att ha kul tillsammans. Vi har en relationsbyggande värdegrund och jobbar med ett coachande förhållningssätt. Som medarbetare hos oss är du en del av ett team som tillsammans jobbar mot målet att matcha människor ut i arbete eller utbildning. Vem är du? Vi söker dig som har minst 1-3 års eftergymnasiala studier. (ska styrkas medintyg) Du har minst 2–3 års arbetslivserfarenhet. (ska styrkas med intyg) Du har en stark framåtanda och en drivkraft för att vara med och jobba mot en mer inkluderande arbetsmarknad och möta människor med olika bakgrund. Goda kunskaper i svenska och engelska. Meriterande Kunskaper inom sälj och rekrytering samt upparbetat arbetsgivarnätverk Erfarenhet av coachande förhållningssätt Kunskaper iett tredje språk (såsom arabiska, somaliska persiska, dari och tigrinja) Vill du vara en del av ett engagerat och växande företag? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Tillsättning av tjänsten sker när vi hittat rätt kandidat och stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper.

6 maj 2024
Sista ansökan:
23 oktober 2024
Jobbcoach

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka i arbete eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildning - kommunal vuxenutbildning inklusive utbildning i svenska för invandrare, särskild utbildning för vuxna och yrkeshögskola. Vill du veta varför du borde arbeta hos oss? https://play.mediaflowpro.com/ovp/14/15AMHDN9JP Välkommen till oss Jobbtorg Stockholm erbjuder insatser för att människor som är arbetssökande och har försörjningsstöd ska kunna komma tillbaka till arbete. Jobbtorg Stockholm samlar stadens olika arbetsmarknadsinsatser. Det kommunala aktivitetsansvaret för ungdomar 16-19 år, samt att söka upp och erbjuda stöd till unga i åldern 20-29 år som vare sig arbetar eller studerar är också avdelningens uppdrag. Din roll Som jobbcoach kommer du att arbeta enligt metoden Supported Employment (SE) för att stötta, motivera och vägleda målgruppen, som benämns aspiranter, att finna, få och behålla ett arbete eller studier i syfte att bli självförsörjande. Ett av våra uppdrag är det kommunala aktivitetsansvaret där vi genom uppsökande arbete ska nå 16-19 åringar som inte studerar på gymnasiet. Arbetet utgår från skollagen om kommunens skyldighet att löpande följa upp 16-19 åringar som varken arbetar eller studerar och erbjuda dem aktiviteter. Inom ramen för uppdraget söker vi upp ungdomarna med hjälp av stadens IT-system barn- och elevregister (BER) genom att ringa, skicka brev och knacka dörr. Nästa steg blir att i samtal med den unga utreda vilken form av sysselsättning som kan bli aktuell antingen via Jobbtorg Stockholm eller andra samverkanspartners. Intern och extern samverkan är central i rollen som lokal samordnare, viktiga samverkansparter är bland annat, skolor, psykiatri, Arbetsförmedlingen och anhöriga. Din kompetens och erfarenhet Högskoleexamen; Studie- och yrkesvägledarutbildning eller annan utbildning med inriktning på socialt arbete, beteendevetenskap, pedagogik eller sociologi. Kunskap om arbetsmarknadspolitisk verksamhet och goda kunskaper i att formulera sig i svenska språket både muntligt och skriftligt. Erfarenhet av att arbeta med målgruppen och av att arbeta med arbetsgivarkontakter är meriterande. I denna rekrytering lägger vi särskild vikt vid följande kompetenser: Självgående Mål- och resultatorienterad Strukturerad Samarbetsförmåga Relationsskapande Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. På arbetsmarknadsförvaltningen så arbetar vi för att det ska vara lätt att utvecklas genom att byta enhet och arbetsplats. Det innebär att din anställning är i hela förvaltningen och att du kan komma att få nya uppdrag inom andra verksamheter där din kompetens behövs bäst.

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Vi söker en driven och säljande Jobbkonsult med stort nätverk i Avesta.

Är du en driven och positiv person som älskar att inspirera andra och hjälpa dem att nå sina mål? Tycker du om när ingen dag är den andra lik och att ständigt få träffa nya och spännande personligheter? Blir du glad av att få göra skillnad och brinner du för att hitta lösningar där andra fastnat? Då kanske du är den vi söker! Just nu söker vi en Handledare till vårat kontor i Avesta. När du jobbar som jobbkonsult hos oss på Guldjobbet behöver du vara duktig på att skapa hållbara relationer med arbetsgivare - våra arbetsgivarkontakter är de som gör att vi lyckas så bra med att få ut våra deltagare i jobb.  Vi ser även att det är viktigt att du sätter varje individ i fokus och ser utmaningar som möjligheter - inte problem. Hos Guldjobbet vill vi att varje deltagare ska känna sig välkommen och trivas hos oss och det är en känsla som vi måste kunna förmedla till våra deltagare. Det är därmed viktigt att du har ett genuint intresse av att hjälpa personer till egen försörjning i form av anställning eller utbildning.   Arbetsuppgifter Som jobbkonsult kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter: - Aktivt skapa företagskontakter för att få deltagare att komma ut i praktik eller anställning - Praktiskt arbete med deltagare så som kartläggningar, målsättningar, språkträning, datorträning, skapande av ansökningshandlingar, intervjuträning, individuell matchning mot jobb eller utbildning etc. - Rapportering i intern och extern dataserver - Planering av och utvecklingsplaner och ständig uppföljning av målsättningar   Kvalifikationer Vi söker dig som är social och tycker om att ha mycket olika kontakter med både arbetsgivare och deltagare.Vi vill att du har en god organisatorisk förmåga samt redan idag har ett utbyggt nätverk inom branschen. Du har ett eget driv och brinner för att hjälpa våra deltagare ut i sysselsättning. Du ska tycka om att arbeta både självständigt  och tillsammans med andra, samt vara duktig på att skapa struktur i ditt arbete.  Du ska ha god förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, word och excel. Meriterande är goda kunskaper i engelska och Arabiska. Du som söker tjänsten ska även uppfylla följande krav:  Alternativ 1 -Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Leverantören avgör själv vilken studieinriktning som är mest lämplig för att nå målet med tjänsten. - Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 - Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. -Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. lternativ 2 - Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. -Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

4 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Utåtriktad och engagerad jobbmatchare/handledare - deltid

A-karriär är en del av A-Group som representerar starka varumärken inom omställning, bemanning, rekrytering, coachning och search. Årligen sysselsätter våra bolag omkring 3 000 medarbetare och samarbetar med cirka 500 kundföretag. Som en fristående aktör för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha är vårt mål är att hitta långsiktiga och hållbara lösningar för våra deltagare att närma sig arbetsmarknaden genom effektiva och professionella processer samt verktyg. Vårt recept på framgång kan uttryckas i en kort mening: "Expertis och engagemang ger resultat". Just nu befinner vi oss i en expansiv fas och letar därför efter ytterligare en kollega på deltid till vårt team i Halmstad. Arbetsbeskrivning Du kommer arbeta med människor enskilt och i grupp. Arbetet följer vår unika metodik, OPC, där deltagarnas kunskaper, färdigheter, motivation och styrkor tas till vara. Avsikten är att hitta varje persons unika profil för att kunna ta nästa steg mot arbetsmarknaden. Din arbetsuppgift är att planera, organisera, leda och genomföra de insatser som syftar till att deltagarna ska förbättra sina möjligheter att komma närmare arbetsmarknaden. Parallellt söker du aktivt efter jobbmöjligheter genom att kontakta arbetsgivare som matchar deltagarens kompetens. Du fungerar som ett stöd till deltagaren i hela processen mot arbete. Detta genom regelbunden coachning, matchning och uppföljning. Löpande kontakter med näringslivet är en viktig del i arbetet. Utbildnings- och erfarenhetskrav På grund av myndighetskrav behöver du ha minst ha läst 180 högskolepoäng. Du måste också ha minst två års arbetslivserfarenhet. Alternativt minst ett års eftergymnasial utbildning på heltid och minst tre års yrkeserfarenhet från arbete med personalansvar, karriärrådgivning, bemanning, rekrytering, studie- och yrkesvägledning eller motsvarande. Personliga kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. För att lyckas med uppdraget som jobbmatchare/handledare ser vi att du är energisk, engagerad, har stort tålamod och drivs av att se resultat av dina prestationer. Du har ett coachande och rådgivande förhållningssätt, förståelse för människors olika förutsättningar och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. I rollen som jobbmatchare/handledare ingår ett omfattande administrativt ansvar, både internt och externt, varför du behöver vara noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chefer och kunder är det viktigt att du är kommunikativ. Du är bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du uppfyller både deltagarnas och kundernas önskemål. Placering Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Halmstad. Omfattning och arbetstider Inledningsvis är tjänsten på 8 - 24 timmar/vecka. Du kommer att vara schemalagd dagtid på vardagar. Till viss del kommer du att kunna påverka ditt arbetsschema. I ett senare skede kan ökad omfattning komma att erbjudas. För denna tjänsten tillämpar vi löpande urval. Vänta därför inte med att ansöka! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat.

3 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Handledare, arbetsliv, Kalmar

Kollega är ett nytänkande och innovativt företag som arbetar med rekrytering och bemanning. Vi arbetar också med att Rusta och matcha för att stöttaarbetssökande i riktning mot arbete och studier, på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi bär på värderingen att alla har en plats på arbetsmarknaden, liksom att alla har ett ansvar för sin egen försörjning. Och vi är övertygade att alla kan hitta den med rätt stöd, motivation och kontakter. Vi drivs av att utveckla människor, leda dem till rätt plats och ge dem förutsättningar att prestera maximalt utifrån sin potential. Det gäller såväl våra deltagare, som våra rekryterade kandidater och våra egna anställda. Hos oss får du arbeta under stor frihet men också stort ansvar. Vi söker nu en medarbetare tillkontoret i Kalmarsom ska arbeta tillsammans med två kollegor i Kalmar och övriga kollegor på våra sex kontor i Kalmar län. Till arbetsuppgifterna hör att handleda arbetssökande deltagare individuellt och i grupp, med bland annatinformation,vägledning, motiverande samtaloch i kontakter med arbetsgivare. Attta och hålla kontakt med befintliga och blivande lokala företagskunder, samt att planera och utföra studiebesök i grupp, är relevanta arbetsuppgifter. Till arbetet hör även administration knutet till deltagarna, och även arbetsuppgifter rörande central administration i företaget kan förekomma. Vissa delar av arbetet behöver utföras på plats på kontoret, och till arbetsuppgifterna hör att kunna bemanna kontoret, medan andra arbetsuppgifter kan utföras på distans för den som önskar. Det är inget krav på att ha arbetat på området tidigare, men kravet för att vara behörig handledare är antingen att man har minst två års arbetslivserfarenhet samt tre års godkända högskolestudier, eller att man har ett års godkända studier på eftergymnasial nivå samt tre års arbetserfarenhet inom områdenaarbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställning, studie- eller yrkesvägledning, karriärvägledning, handläggning i personalfrågor, arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt social- och gruppsykologi. Vi förutsätter att du har en god IT-vana och talar flytande svenska. Ännu viktigare är dina personliga förmågor och drivkrafter. Vi söker dig som är snabblärd, självständig, ansvarstagande, stabil och empatisk. Tjänsten är i grunden en halvtidstjänst, men kan komma att utökas till heltid för den som önskar. För en personmed möjlighet till nystartsjobb eller introduktionsjobb finns möjlighet till heltidsanställning från start. Arbetsplatsen är tillgänglighetsanpassad. Vi är positiva till att försöka anpassa arbetstider och arbetsuppgifter utefter den anställdes förutsättningar, kompetens och intresse. Du behöver inte skriva ett personligt brev när du söker jobb hos oss. Eftersom vi använder oss av evidensbaserad rekrytering, där personlig potential är viktigare än formella meriter, kommer det certifierade logik- och personlighetstestet UPP från Psykologisk Metod att ingå som en obligatorisk del av rekryteringsprocessen.(Observera att du inte behöver göra testet om du tidigare, de senaste 24 månaderna, gjort detta test för oss på Kollega.)

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Erfaren handledare inom Rusta och Matcha

Vill du vara med och skapa nya möjligheter? Vi behöver en erfaren handledare till vårt team i Göteborg. Vi söker en handledare som ska arbeta med vårt uppdrag inom Arbetsförmedlingens tjänst Rusta & Matcha2. Om tjänsten I rollen som handledare möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga ett kontaktnät och föra samman deltagarna med arbetsgivarna. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som förmåga att skapa och bibehålla goda relationer på arbetsmarknaden. Därmed är det till stor fördel om du sedan tidigare har ett gott kontaktnät på den lokala arbetsmarknaden. Tjänsten kräver även en del administration kopplat till uppdraget. Hos oss kommer du vara en viktig del i att coacha och matcha unga och vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för arbetssökande att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället. Om dig För att lyckas i rollen som Handledare hos oss behöver du ha ett starkt engagemang och intresse för människor. Du ser varje individs unika förutsättningar och kan lyfta fram personens positiva egenskaper. För oss är det viktigt att du har en vilja och förmåga att möta en mängd olika personligheter och vilja hjälpa dem att hitta rätt väg ut i sysselsättning. Som person är du en prestigelös lagspelare som gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då arbetsdagarna kan variera behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera ditt arbete. Det är krav att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Det är meriterande om du behärskar arabiska. Om oss NearYou Jobb & Utbildning är en etablerad aktör inom arbetsmarknadstjänster och kompetenshöjande insatser med samlad mångårig erfarenhet inom utbildning, ledarskap, rekrytering, bemanning och omställning. Vi erbjuder tjänster inom arbetsmarknadsprojekt; rusta och matcha (ROM2), omställning och outplacement. Vi finns just nu i Västra Götaland, Hallands län, Skåne samt Värmland, där våra uppdragsgivare är Arbetsförmedlingen, kommuner och privata företag. Urval kommer att ske löpande och tillsättning av tjänst kan ske innan annonsens slutdatum. Arbetsförmedlingens krav för att vara behörig Handledare är följande: Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Leverantören avgör själv vilken studieinriktning som är mest lämplig för att nå målet med tjänsten. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

3 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Arbetsmarknadscoach

Arbetsmarknadsenheten utvecklas och förändras för framtiden. Vi söker nu en arbetsmarknadscoach till vårt ESF-projekt.  Det här erbjuder vi dig! Som arbetsmarknadscoach är din roll att möta arbetssökande med olika bakgrund för att identifiera deras arbetsförmåga och matcha dem med lämpliga åtgärder såsom arbetsträning, praktik, utbildning eller anställningsmöjligheter. Tillsammans med dina kollegor är du delaktig i utvecklingen av våra insatser för att säkerställa att de möter behoven på arbetsmarknaden. Genom regelbunden kontakt med arbetsgivare, både inom den privata och kommunala sektorn, ser du till att deltagarna matchas med lämpliga möjligheter, såsom arbetsträning, praktik eller anställningsstöd via Arbetsförmedlingen. Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö där glädje och nyfikenhet och samarbete speglas i vårt dagliga arbete. Här erbjuds du ett meningsfullt och varierande arbete med möjlighet att påverka och ta ansvar. Tjänsten är en projektanställning med start omgående eller enligt överenskommelse till och med 2025-12-31 med möjlighet till förlängning. Tjänstens omfattning är heltid 100 %, men det finns möjlighet till önskad sysselsättningsgrad. Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar Vem är du? Vi söker dig som har: Erfarenhet av att arbeta coachande och målinriktat med individer, gärna mot självförsörjning. Högskoleutbildning inom till exempel beteendevetenskap, pedagogik, socialt arbete, studie- och yrkesvägledning eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. B-körkort, för att ta dig till olika arbetsplatser i kommunen. Det är meriterande om du har: Erfarenhet av samarbete med olika aktörer inom arbetsmarknadsområdet. Erfarenhet och kunskap inom områden som arbetsmarknadspolitik och socialt arbete. Utbildning inom: - SE (supported education/employment), - MI (Motiverande samtal), - BIP (Beskaeftigelses Indikator Projekt), eller - 7-TJUGO (Empowerment). För att lyckas i rollen behöver du gilla att handleda, stödja och utveckla människor med olika bakgrund. Du kan kommunicera på ett lättförståeligt sätt med kollegor, deltagare och arbetsgivare. Du gillar att ge service och trivs med att skapa och vårda relationer. Att skapa och bygga nätverk och upprätthålla goda relationer är en självklarhet för dig och har du erfarenhet av att bygga nätverk med arbetsgivare är det meriterande. Du har god datorvana där dokumentation är en del i din vardag, därav är det också viktigt att du behärskar det svenska språket, både i tal och skrift.  Vi letar efter dig som är initiativtagare, engagerad och nyfiken. Du har förmågan att självständigt organisera och driva dina arbetsuppgifter. Vi ser positivt på både förmågan att arbeta självständigt och i grupp, samt att kunna hantera flera processer samtidigt med hög flexibilitet. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy. Övrigt Vi kommer börja kalla till intervju innan ansökningstiden gått ut, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid ansökan uppge löneanspråk.  Om oss Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadspolitiska insatser och kommunens vuxenutbildning. Vi arbetar strategiskt med insatser som möter medborgarens och arbetsmarknadens behov. Förvaltningens övergripande huvuduppdrag är att samordna processer för att bidra till att fler individer når egen hållbar försörjning. I förvaltningen finns Ekonomiskt bistånd, Arbetsmarknadsenheten, Komvux och Yrkeshögskolan Syd. Arbetsmarknadsenheten ansvarar för kommunens arbetsmarknadspolitiska insatser. Vår övergripande uppgift är att aktivt motverka arbetslösheten i kommunen. Vi har fokus på de som står långt från arbetsmarknaden och arbetar ständigt med metod- och organisationsutveckling, ofta i projektform. Vår målsättning är att skräddarsy olika lösningar så att våra deltagare så snabbt som möjligt går vidare till studier eller får ett avlönat arbete. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Sommarvikarie som Jobbcoach

Kompetenso är det lilla bolaget med det stora hjärtat, vi är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen och strävar efter att erbjuda våra deltagare skräddarsydda lösningar för att hjälpa dem nå sina individuella karriärmål genom utbildning eller arbete. Nu söker vi en engagerad sommarvikarie som brinner för att stödja andra i deras professionella utveckling. Rollbeskrivning: Som jobbcoach hos Kompetenso kommer du att arbeta nära våra klienter för att identifiera deras mål, utveckla personliga strategier och stödja dem genom arbetsmarknadsprocessen. Du kommer att vara en viktig länk mellan våra klienter och arbetsgivare och ge dem den vägledning och coachning de behöver för att nå framgång. Meriterande är om du behärskar ytterligare språk än svenska detta är dock inte ett krav. För att vara aktuell förtjänsten behöver du tala och skriva god svenska, du behöver även uppfylla 1 av nedan 2 Kvalifikationskrav. Kvalifikationer (Alternativ 1): Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid, eller sammanräknad deltid som motsvarar heltid under 2 år. Kvalifikationer (Alternativ 2): Minst 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Minst 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar. Omställningsarbete för arbetssökande. Rekrytering. Studie- och yrkesvägledning. Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. Arbete med social- och grupp-psykologi. Karriärvägledning. Dina egenskaper: Stark kommunikationsförmåga. Empatiskt och lyhört bemötande. Förmåga att arbeta självständigt och i team. Flexibilitet och anpassningsförmåga. Intresse för och kunskap om arbetsmarknadsfrågor. Ansökan: Skicka in ditt CV och personliga brev där du beskriver varför du är lämplig för rollen som sommarvikarie jobbcoach hos Kompetenso. Märk din ansökan med "Sommarvikarie Jobbcoach" Deadline för ansökan: 2024-05-17 Vi ser fram emot att höra från dig och att få möjligheten att välkomna dig till vårt team hos Kompetenso! Maila din ansökan till: [email protected]

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024