Meeting & Event Manager
ESS Hotel Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

Falkenberg Strandbad, en oas där pool cluben bultar av känslor och förväntan, där drinkarna skakas och dekoreras med ananasblad och parasoll. Doften av klassiker kring det öppna köket i Brasserie Famille, grillen i Sandys ryker och Kellys erbjuder dans på varje solbädd. Strandbaden är den perfekta platsen att titta ut över havet samtidigt som du rycks med av alla glada gäster. Vi skapar upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över och vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa. Vill du vara med och skapa möten och event i världsklass, där minnesvärda upplevelser och nöjda gäster står i fokus? Vi söker nu en engagerad och strukturerad Meeting & Event Manager. Här möts passion, professionalism och personlig service – och du blir en viktig del i att göra oss till förstahandsvalet för både små och stora arrangemang! Om rollen – Möten och event som skapar stamgästerI rollen som Meeting & Event Manager ansvarar du för hela processen kring konferenser, möten och event – från förfrågan till genomförande och uppföljning. Tillsammans med kollegor på hotellet och inom gruppen säkerställer du att varje arrangemang håller högsta möjliga kvalitet och att värdskapet alltid är i världsklass. Rollen är omväxlande och innebär nära samverkan såväl internt som externt med gäster och leverantörer. Arbetsuppgifter – Koordinera, utveckla och leverera mötesupplevelser Planera, koordinera och följa upp konferenser, möten och event med fokus på kundupplevelse Bistå med offert, bokning och avtal samt säkra att all administration och kommunikation är tydlig och professionell Samarbeta med kök, restaurang, tekniker och övriga avdelningar för att skapa smidiga processer och oförglömliga upplevelser Agera problemlösare och se till att detaljerna sitter, även vid snabba ändringar och högt tempo Driva utvecklingsarbete inom mötes- och eventverksamheten tillsammans med teamet Ständigt identifiera möjligheter att förbättra våra erbjudanden och processer för både gäster och kollegor Kvalifikationer – Erfarenhet inom möten, event och service Minst 2 års erfarenhet av liknande roll inom hotell, konferens eller event God organisatorisk och kommunikativ förmåga, på svenska och engelska i både tal och skrift Trygg med systemstöd och vana vid administrativa processer (Officepaketet, bokningssystem etc.) Erfarenhet av kundrelationer samt meriterande om du har arbetat med försäljning och uppföljning En positiv problemlösare som gillar att samarbeta över avdelningsgränser och tar eget ansvar Du är passionerad, lekfull, personlig och professionell i ditt arbetssätt Din profil – Service, struktur och kreativitet Vi söker dig som har en genuin känsla för värdskap, är målinriktad, strukturerad och van att arbeta lösningsorienterat. Att balansera flera projekt samtidigt och ändå leverera högsta service är en självklarhet för dig. Du lockas av att jobba i ett engagerat team där vi hjälper varandra att utvecklas, ha roligt och överträffa gästernas förväntningar – varje dag! Anställningsvillkor och förmåner Anställningsform: Tillsvidare eller enligt överenskommelse, tjänstgöringsgrad 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt avtal Utvecklingsmöjligheter, internutbildningar och förmånliga rabatter på koncernens anläggningar Ansökan – Rekrytering Meeting & Event Manager Vi håller intervjuer löpande, så vänta inte med din ansökan! Sista ansökningsdag är 22 juni. Om du inte uppfyller alla krav men har rätt engagemang och erfarenhet från liknande roller, ser vi gärna att du söker ändå. Vi strävar efter mångfald och ser fram emot din ansökan! Bli en del av ESS Group och varje dag skapa oförglömliga möten, event och relationer – för både våra gäster och kollegor!

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Extrajobb som Konferenskoordinator till Västsvenska Handelskammaren // G...
Oddwork Sweden AB
Hotellreceptionister m.fl.

Västsvenska Handelskammaren är en näringslivsorganisation med medlemsföretag från hela Västsverige. Vi har ett stort uppdrag: att arbeta för ett västsvenskt näringsliv i världsklass. Med nära 3000 medlemsföretag och ett arbetsfält som sträcker sig över hela Västsverige är Handelskammaren en arbetsplats som präglas av högt tempo och snabba förändringar. Handelskammaren är en naturlig mötesplats där människor och företag kan inspireras och skapa affärer. Tillsammans med Oddwork är vi nu på jakt efter en positiv och ansvarstagande Konferensvärd till vårt team. Om tjänsten som Konferenskoordinator Som Konferenskoordinator på Västsvenska Handelskammaren kommer du att tillhöra Mötesplatsen där du ingår i teamet som organiserar och genomför konferenser/möten och evenemang. I en dynamisk miljö ser du till att allt går tillväga på bästa möjliga sätt där din huvudsakliga arbetsuppgift är i driften. Du planerar och förbereder inför varje möte/event/konferens på detaljnivå. Du ser till att alla gäster är supernöjda och får det de skall ha i god tid. Köksarbete ingår. Med mycket självständigt arbete i högt tempo finns du till hands för att med en positiv attityd leverera förstklassig service och gästbemötande. Vi söker dig som... ... älskar att leverera service i världsklass! Du är en positiv person med stort ansvarstagande och stresstålig organisatör som älskar att leda och tar dig an nya uppdrag med ett leende på läpparna. Proaktiv och initiativtagande, mycket effektivt och ordentligt håller du koll på vad som händer i omgivningen. Med din sociala såväl som kommunikativa förmåga faller det dig naturligt att med lyhördhet vara representativ i mötet med gäster. Vi ser att du tidigare har arbetat inom serviceyrket där du har utvecklat förmågan att, med positiv energi, proaktivitet och flexibilitet bemöta gäster i ett intensivt tempo. Har du dessutom erfarenhet från jobb med konferenser/events, på café eller restaurang är detta extra meriterande. Vad Västsvenska Handelskammaren erbjuder dig På Västsvenska Handelskammaren arbetar du i en härlig arbetsmiljö med goa kollegor, samtidigt som du får ta del av spännande bokningar & evenemang. Du får stöd i bolagets tydliga struktur och kommer att ingå i ett engagerat team. Då tjänsten är deltid erbjuds du flexibilitet, vilket innebär att du kan ägna tid åt studier eller annat vid sidan av. Denna rekrytering är ett konsultuppdrag där du efter avslutad rekryteringsprocess blir anställd hos Oddwork. START: Omgående eller enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Varierar från vecka till vecka beroende på beläggning. Hög tillgänglighet och flexibilitet krävs. LÖN: Fast lön KONTAKT: Talent Manager Mattias Marberg, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Teamledare inom konferens till vår kund i Stockholm
KFX HR-partner Skandinavien AB
Hotellreceptionister m.fl.

Om tjänsten Nu söker vi en teamledare till vår kunds konferensavdelning! Har du lång erfarenhet av service, inom till exempel restaurangbranschen, ett planeringssinne och är duktig på att ha många bollar i luften? Då kan du vara den vi söker! Tjänsten är på heltid och du arbetar på plats hos vår kunds kontor i centrala Stockholm. Läs mer om tjänsten nedan och sök redan idag! Om oss KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare. Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör. Arbetsuppgifter I rollen som teamledare på vår kunds konferensavdelning spelar du en viktig roll för gästupplevelsen och agerar företagets ansikte utåt! Framförallt jobbar du med att ge service till kollegor och gäster - innan, efter och under konferenser och externa möten. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Ansvara för företagets konferensrum och kök, inklusive förberedelser och underhåll • Ta emot och välkomna gäster samt se till att de får en professionell och trevlig upplevelse • Servering av luncher, fika och dryck i konferensrummen • Koordinera bokningar av mötesrum i Google Kalender • Ta emot leveranser • Säkerställa att konferensrummen ser bra ut och att allt är påfyllt • Vara behjälplig med teknisk utrustning i konferensrummen • Vidarefakturering och fakturahantering i interna system samt X-flow och ServiceNow Kvalifikationer • Gedigen erfarenhet av att ge service i toppklass, förslagsvis inom restaurang, konferens eller kontor • Erfarenhet av koordinering och en ansvarstagande roll • Datorvana och ett administrativt sinne • Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Har du tidigare arbetat med konferenser ses det som meriterande för denna roll Som person ser vi framförallt att du kan ge förstklassig service till vem som helst och är duktig på att smälta in i och känna av olika sammanhang. Vidare är du noggrann och van att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har även ett skarpt planeringssinne och förmåga att se vad som behöver göras. Övrigt Start: Omgående, vid överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetstider: Måndag till fredag, 7.30-16.30 Plats: Stockholm Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Lisa Hägglund på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

2 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Conference Host, Downtown Camper by Scandic, deltid 60%
Scandic Hotels AB
Hotellreceptionister m.fl.

Välkommen till ett inspirerande livsstilshotell med en atmosfär som främjar gemenskap, kreativitet, nyfikenhet och upptäckarglädje! Downtown Camper erbjuder inte bara nattsömn och god mat och dryck, utan allt från yoga till upptäcktsfärder och inspirationsföreläsningar. Här står mötet i fokus – mötet mellan natur och storstad, och mellan stockholmare och inresande. Vi vill att hotellet ska vara ett självklart basecamp för äventyrslystna upptäckare. Vi som arbetar på Downtown Camper i dag tycker vi har en rolig arbetsplats, fantastiska kollegor, bra ledarskap och en härlig atmosfär. Så är du en social, naturälskande storstadsmänniska? Då kan du vara den vi söker. Vi söker en engagerad och serviceinriktad medarbetare till vårt team för konferens- och eventdrift! Är du en person som brinner för att skapa oförglömliga upplevelser och säkerställa högsta gästnöjdhet? Då är detta jobbet för dig! Som en del av vårt team kommer du att: - Informera gäster om säkerhetsrutiner, inklusive brandlarm och utrymningsvägar, för att garantera deras trygghet. - Ansvara för möblering och iordningsställande av lokaler, och skapa en inbjudande atmosfär för våra gäster. - Ge förstklassig service till konferens- och eventgäster, och aktivt arbeta med merförsäljning och gästnöjdhet utifrån kundens individuella behov. - Servera måltider och taste breaks med ett leende, och hantera klagomål samt eventuella kompensationer på ett professionellt sätt. - Vara behjälplig med visningar av hotellet och rapportera gästklagomål, avvikelser och tillbud till närmaste chef. - Samarbeta med kollegor och chefer för att bidra till en god arbetsmiljö på hotellet. - Hålla dig informerad och söka information vid behov som gäller dina arbetsuppgifter och hotellets övriga verksamhet. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Vi söker dig som är lyhörd och lösningsorienterad, med en naturlig förmåga att hantera många olika saker samtidigt. Du är pålitlig och ansvarstagande, och har en stark förmåga att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål. Om du är en person som brinner för att skapa positiva upplevelser och har en passion för service, då är du den vi letar efter! Det här är en anställning med vikariat t.o.m. juni 2026 på deltid, 60%. Tjänsten innebär både dag- samt kvällsskift och arbete på andra avdelningar förekommer. Din närmsta chef kommer vara Assistant Meeting and Event Manager. Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

6 maj 2025
Sista ansökan:
1 november 2025
Extrajobba som lokalvärd med administrativa inslag
Jobwise AB
Hotellreceptionister m.fl.

Om rollen Vill du ha ett extrajobb med varierade arbetsuppgifter inom service, administration och fastighetsskötsel? Nu söker vi dig som vill jobba extra med fasta arbetstider i centrala Västerås. Du kommer att arbeta i en fastighet i centrala Västerås där du ansvarar för att lokalerna är välkomnande, iordningställda och fungerande. Tjänsten innebär en kombination av enklare administrativa uppgifter, städning och kundkontakt. Du blir en del av ett litet team och delar på arbetspassen enligt ett fast veckoschema. Arbetstiderna är förlagda på klockan 13:00–17:00, måndag, onsdag, torsdag och fredag. Vi ser gärna att du är tillgänglig 1–3 pass per vecka, enligt schema och efter verksamhetens behov. Vi söker dig som: För att vara aktuell behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% – till exempel studier eller deltidsjobb – och kunna styrka detta med intyg. Du trivs i ett socialt sammanhang, är noggrann och självgående. Att ge bra service och ta ansvar för både praktiska och administrativa uppgifter faller sig naturligt för dig. Dina personliga drivkrafter är av stor vikt för oss på Jobwise. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Ta emot bokningar och sammanställa fakturaunderlag Beställa och fylla på produkter som papper, lampor och hygienartiklar Städning av lokaler, våtutrymmen och WC efter behov Ta emot kunder som hyr lokaler eller rum, samt aktivera passeringskort Låsa och stänga fastigheten för dagen Allmänt tillsynsarbete såsom att hämta post, ta ut sopor och hålla ordning Du är varmt välkommen att ansöka utan CV, men för att vi ska kunna behandla din ansökan behöver du komplettera med det i efterhand. Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal och schyssta villkor. Du blir även en del av Jobwise-gemenskapen som består av engagerade ledare med lång erfarenhet från branschen. Din chef kommer vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen. Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. Vi erbjuder dig Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill En bra relation med en omtänksam chef En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal

24 mars 2025
Sista ansökan:
10 september 2025
Konferensvärd/värdinna
Gernandt & Danielsson Advokatbyrå KB
Hotellreceptionister m.fl.

Gernandt & Danielsson är en av Sveriges främsta advokatbyråer och söker nu dig som vill vara med att utveckla ett vinnande servicekoncept tillsammans med ambitiösa arbetskollegor. Vill du arbeta på en högpresterande arbetsplats med förstklassig service kan det vara dig vi söker!Gernandt & Danielsson har en kultur som präglas av samarbete och göra det omöjliga möjligt. Här arbetar ca 150 anställda i ljusa, ombonade lokaler mitt i centrala Stockholm. På kontoret är tempot högt och du kommer arbeta med drivna, ambitiösa kollegor. Det här är en arbetsplats som månar om sina anställda och som erbjuder ett generöst förmånspaket. Det anordnas regelbundet frukostar, fika, after works och andra interna aktiviteter. Vartannat år åker hela byrån på en gemensam konferensresa. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med en provanställning på 6 månader. Du kommer att utgå från Gernandt & Danielssons kontor på Hamngatan i Stockholm. Arbetsbeskrivning Affärsverksamheten på Gernandt & Danielsson vilar på en kompetent och effektiv supportorganisation. I rollen som konferensvärd/värdinna arbetar du i byråns hjärta och är med och skapar klienternas första intryck. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara, men begränsas inte till: Välkomna och assistera klienter och övriga gäster. Iordningställande av konferenslokaler inför möten. Servering i konferens och event, inkluderar 3-rätters luncher och middagar etc. Samarbeta med kökspersonal och annan personal som bokar möten och event. Självständigt genomföra mindre event. Back-up till växel/reception. Arbetet är huvudsakligen förlagt till dagtid, men kvälls- och helgarbete förekommer. Vem är du? Vi söker en kvalificerad och erfaren konferensvärd/värdinna med minst 2 års erfarenhet som servitör/servitris och kundservice. Du är självgående och kan planera samt genomföra mindre event självständigt. Vi letar efter dig som strävar efter hög kvalitet och har en naturlig känsla för service. Som person är du lösningsorienterad, kunnig, ordningsam, effektiv och har ett tränat öga för detaljer. Du brinner för att leverera personlig och uppmärksam service som överträffar högt ställda förväntningar. Vidare trivs du i en högpresterande och professionell arbetsmiljö med stundvis högt arbetstempo. Du har vana att arbeta medoch hantera konferensteknik. God kunskap om mat och dryck i kombination är meriterande. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Du är flexibel och kan arbeta både dag- och kvällstid, samt helger vid behov. Tidigare arbete på bank och/eller advokatbyrå är extra meriterande. Ansökan Till din ansökan vill vi att du bifogar CV och personligt brev. Urval och intervjuer sker löpande så vi rekommenderar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Carla Figueiredo, vår Head of Business Support. För mer information, se www.gda.se. Vi tillämpar bakgrundskontroller som ett led i alla våra rekryteringar Vi ser fram emot din ansökan!

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025