Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri

Sök bland 5 lediga jobb som Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri och börja ditt nya yrkesliv idag!

Technical Customer Service Engineer till Ahlstrom
AxÖ Consulting AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

”Välkommen att bli en del av oss på Ahlstrom i Ställdalen! Genom denna annons hoppas vi på att du känner dig inspirerad att söka rollen som Technical Customer Service Engineer hos oss. Vi önskar dig en trevlig läsning och ser fram emot din ansökan.”  - Daniel Innala, VD, Ahlstrom Ställdalen.  Ahlstrom, beläget i den lilla bruksorten Ställdalen i Ljusnarsbergs kommun, är känt för sin produktion av fibertyg som används i allt från våtservetter och bilinnertak till blomkrukor och batteripapper. Med djupa rötter i svensk industrikultur har Ahlstrom bevarat den klassiska brukssamhälleskänslan, där gemenskap och varje medarbetares insats värderas högt.  Nu söker företaget en Technical Customer Service Engineer – en spännande tjänst för dig som är utvecklingsorienterad och tekniskt intresserad. I ett samtal med Daniel Innala, VD för fabriken, beskrevs rollens strategiska betydelse inom bolaget. Daniel berättar: "I den här tjänsten kommer du att ha en nyckelposition där du aktivt medverkar i utformningen och anpassningen av våra produkter. Du kommer att vara vårt ansikte utåt gentemot marknaden och kunderna, både nationellt och internationellt, och spela en avgörande roll för att säkerställa att våra produkter möter och överträffar kundernas förväntningar."  En viktig del av rollen innebär att lösa kundens problem genom att identifiera utmaningar i deras produktionsprocesser och erbjuda skräddarsydda lösningar. Daniel ger ett exempel: "En utmaning kan vara om en produkt för till exempel plantering löser upp sig för tidigt enligt kunden, något som kan göra produkten svårhanterlig. Detta kräver ett gott samarbete av våra ingenjörer med både produktion och leverantörer, samt kundens utvecklingsavdelning för att anpassa produkten.”  För att lyckas i rollen är stark analytisk förmåga och teknisk kompetens avgörande. "Det är en position där teknisk skicklighet och förmågan att agera som en bro mellan kunden och vår produktutveckling är avgörande. Vi söker någon som kan analysera och förstå hur vi kan förbättra och anpassa våra produkter för att bättre möta kundernas behov."  På Ahlstrom i Ställdalen väntar en stimulerande utmaning för den som vill spela en nyckelroll i företagets framtida utveckling. Nya medarbetare välkomnas av erfarna kollegor och får omfattande stöd under introduktionsperioden. Företagskulturen präglas av nära samarbete och öppen kommunikation mellan olika avdelningar och medarbetare, vilket skapar en hög trivsel på arbetsplatsen.   Daniel avslutar samtalet med att berätta: "Vi har förmånen att kunna utveckla rätt talanger här hos oss, även om du kanske inte har den erfarenhet som krävs från början. Med vårt erfarna team som stöd får du möjlighet att växa och bidra till Ahlstroms fortsatta framgångar."  Vill du bli en del av teamet på Ahlstrom i Ställdalen? Skicka in en ansökan redan idag!  Exempel på arbetsuppgifter:  - Förstå och identifiera kundens produktionsprocess för att lösa problem med Ahlstroms lösningar. - Stödja försäljningen genom att identifiera kundens behov och förbereda lösningar. - Ge teknisk utbildning till försäljningspersonalen. - Representera kundens tekniska krav gentemot produktion och produktutveckling. - Säkerställa en lyckad introduktion av Ahlstroms produkter i kundens processer genom att delta, bidra till och dokumentera provresultat. - Tillhandahålla information till produktutveckling och leveranskedjan vid behov.  Förmåner:  Som anställd omfattas du av förmånligt förhandlade försäkringar och friskvårdsbidrag. Vi vill även att du som bor utanför Ljusnarsbergs kommun skall få de bästa möjligheterna att arbeta hos oss, därför erbjuds du ett pendlarkort på SJ där du får räkna restiden som arbetstid när du jobbar på tåget. Det finns fina förbindelser och flera tågstopp i Ställdalen varje dag.  Vi ser att du som söker har:  - Teknisk universitetsutbildning. - Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. - God teknisk, analytisk och social förmåga. - Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. - Erfarenhet från processindustrin är meriterande.   Information och ansökan  I denna rekrytering har Ahlstrom valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jakob Erlingsson:   - [email protected] - 070-687 97 58  Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande.   Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.   Ahlstrom värdesätter mångfald och strävar efter en inkluderande arbetsmiljö där alla medarbetare känner sig välkomna och respekterade. Företaget tror på kraften i olika perspektiv och arbetar aktivt för att främja en kultur där alla har lika möjligheter att växa och bidra. Därför ser vi gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.  AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

4 oktober 2024
Sista ansökan:
18 oktober 2024
Teknisk supportspecialist till Firefly - Innovativa brandskyddslösningar
Firefly AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

I takt med att företaget växer söker vi nu en medarbetare till det tekniska supportteamet på eftermarknadsavdelningen. Vi söker dig med ett genuint tekniskt intresse som trivs i en roll där du får driva dina egna projekt samtidigt som du tillhör ett team, där idéer välkomnas och där det är högt till tak. Vi erbjuder Du erbjuds ett utvecklande arbete i en inspirerande miljö med högt i tak och varierande arbetsdagar. För Firefly är det viktigt att våra medarbetare trivs och vi erbjuder därför mycket goda utvecklingsmöjligheter och goda förmåner. I denna tjänst har du dagligen kontakt med både kunder och medarbetare, vilket innebär att du rör dig i en tekniskt avancerad och internationell miljö. Om tjänsten Som Teknisk Support kommer du att vara baserad på vårt kontor. Du blir en del av vårt sammansvetsade eftermarknadsteam där problemlösning och felsökning är en central del av vardagen. Den primära arbetsuppgiften är att tillhandahålla teknisk support åt kunder och samarbetspartners. I och med att Firefly är en global aktör kommer du ha kontakt med distributörer och partnerföretag i hela världen. Du förväntas även driva mindre projekt med målet att förbättra vår verksamhet. Möjlighet till resor för att besöka kunder såväl inrikes som runtom i världen kan komma att förekomma för rätt person. Din profil I rollen som Teknisk Support ser vi att du som person har ett tekniskt intresse och förmåga att snabbt ta till dig detaljer. Du har goda kommunikativa egenskaper då du kommer att ha bred kundkontakt och arbeta nära dina kollegor. Att lösa problem och felsöka är något du tycker är kul. Dessutom har du erfarenhet av teknisk felsökning från tidigare tjänster. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter omfattar allt från att ändra en parameter i ett program till att felsöka ett helt system hos kund. Du kommer primärt att tillhandahålla teknisk support åt kunder och tekniker på mail och telefon. Ytterligare exempel på arbetsuppgifter: - Problemlösning - Läsa och tolka tekniska ritningar och dokumentation - Orderhantering - Programmera, likt PLC-programmering - Uppdatera dokumentation Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Minst 5 års erfarenhet av arbete som innefattar någon form av teknisk felsökning - Tekniskt intresse - Goda kunskaper i svenska samt engelska i både tal och skrift - B-körkort Vi är ett team där alla hjälps åt för att bidra till bra resultat och ett gott arbetsklimat och vi söker därför dig som ofta beskrivs som positiv, flexibel och lösningsorienterad. Du är en person som utan att tveka hjälper till där behov finns. Hos oss är det viktigt med engagemang och att bidra med idéer och förbättringsförslag. Du är en person som är trygg med att ta egna beslut även i mer pressade situationer och du kommunicerar väl med dina kollegor. Då arbetstempot kan variera är det viktigt att du är bra på att hålla ordning och reda och att du arbetar fokuserat även under perioder av ett lite högre arbetstempo. Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort: Stockholm, Hammarby Sjöstad. Tillträde: Omgående Din ansökan Vi arbetar med löpande urvalsprocess vilket innebär att tjänsten kommer att tillsättas så fort som möjligt. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag! Frågor om tjänsten besvaras av Felicia Pernius (HR) [email protected], eller Pierre Jansson (Service- och Eftermarknad) [email protected]. Firefly är ett svenskt företag som erbjuder industriella brandskydds- och säkerhetssystem till tillverkningsindustrier över hela världen. Sedan 1973 har Firefly specialiserat sig på att ta fram skräddarsydda systemlösningar av högsta tekniska standard och kvalitet. Firefly har utvecklat och patenterat produkter och lösningar utifrån kundbehov och forskningsrön, vilket lett till en helt unik portfölj med nyskapande produkter och systemlösningar som höjer säkerhetsnivån. Bolagets huvudkontor är beläget i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Företaget finns representerat världen över och bedriver försäljning direkt mot kund och via distributörer i över 80 länder. Firefly har sedan 2021 egna verksamheter i Polen och Italien.

24 september 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Ingenjör – Produktsupport till GKN Aerospace // Trollhättan
Oddwork Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

GKN Aerospace är en global ledare inom flyg- och rymdindustrin. Med banbrytande teknologi och innovativa lösningar har vi en stark närvaro i Sverige. Vi är stolta över vår tekniska kompetens och strävar ständigt efter att ligga i framkant av utvecklingen. Som anställd på GKN kommer du att vara en del av ett dynamiskt team av experter som delar din passion för teknik och innovation. Med tillgång till avancerade verktyg och resurser kommer du att kunna ta dina tekniska färdigheter till nästa nivå. Vill du med? Om rollen:Avdelningen för Tekniska utredningar ansvarar för teknisk produktsupport för modulerna Fläkt, Kompressor, Brännkammare, Låg- och högtrycksmodul, samt Efterbrännkammare. Vi utför analyser och utredningar på både hårdvara och funktion för modulernas komponenter. Avdelningen spelar en ledande roll i utvecklingen och förbättringen av modulerna med fokus på livslängd, kostnad och funktion. För närvarande består teamet av 21 medarbetare, men på grund av ökade satsningar på RM12 och framtida utmaningar behöver vi växa. Avdelningen besitter djup kunskap och erfarenhet inom motorkunskap. Hos oss får du möjlighet att lära dig allt om flygmotorer! Som en del av vårt team kommer du att arbeta med både certifierade motorer och nästa generations flygmotorer. Typiska arbetsuppgifter: Delta och driva tekniska utredningar på modulnivå från start till slut. Utföra grundorsaksutredningar på skador och dess påverkan på motorsystemet. Identifiera och uppdatera designdata såsom ritningar och manualer. Definiera verifikationskrav på komponenter för produktions- och reparationsuppstarter. För att bli framgångsrik i denna roll förväntas: Djup teknisk förståelse och erfarenhet av flygmotorer. Förmåga att arbeta självständigt och driva projekt från start till mål. God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta i team. Erfarenhet av arbete med försvarssekretess och kunskap om legala krav samt speciella kundkrav är meriterande. START: Snarast möjligt.PLATS: TrollhättanOMFATTNING: HeltidLÖN: Fast lönKONTAKT: Felicia Alves, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpandeUPPDRAGET LÖPER: 12 månader från startdatum med ambition om att rollen går över i en direktanställning hos GKN.ANSTÄLLNING:För denna tjänst anställs du som konsult via Oddwork och arbetar ute på uppdrag hos GKN. Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

12 juni 2024
Sista ansökan:
10 november 2024
Ingenjör – Produktsupport till GKN Aerospace // Trollhättan
Oddwork Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

GKN Aerospace är en global ledare inom flyg- och rymdindustrin, med banbrytande teknologi och innovativa lösningar har de en stark närvaro i Sverige. Vi är stolta över vår tekniska kompetens och strävar ständigt efter att ligga i framkant av utvecklingen. Som anställd på GKN kommer du att vara en del av ett dynamiskt team av experter som delar din passion för teknik och innovation. Med tillgång till avancerade verktyg och resurser kommer du att kunna ta dina tekniska färdigheter till nästa nivå. Vill du med? Om rollen:Avdelningen för Tekniska utredningar ansvarar för teknisk produktsupport för modulerna Fläkt, Kompressor, Brännkammare, Låg- och högtrycksmodul, samt Efterbrännkammare. Vi utför analyser och utredningar på både hårdvara och funktion för modulernas komponenter. Avdelningen spelar en ledande roll i utvecklingen och förbättringen av modulerna med fokus på livslängd, kostnad och funktion. För närvarande består teamet av 21 medarbetare, men på grund av ökade satsningar på RM12 och framtida utmaningar behöver vi växa. Avdelningen besitter djup kunskap och erfarenhet inom motorkunskap. Hos oss får du möjlighet att lära dig allt om flygmotorer! Som en del av vårt team kommer du att arbeta med både certifierade motorer och nästa generations flygmotorer. Typiska arbetsuppgifter: Delta och driva tekniska utredningar på modulnivå från start till slut. Utföra grundorsaksutredningar på skador och dess påverkan på motorsystemet. Identifiera och uppdatera designdata såsom ritningar och manualer. Definiera verifikationskrav på komponenter för produktions- och reparationsuppstarter. För att bli framgångsrik i denna roll förväntas: Djup teknisk förståelse och erfarenhet av flygmotorer. Förmåga att arbeta självständigt och driva projekt från start till mål. God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta i team. Erfarenhet av arbete med försvarssekretess och kunskap om legala krav samt speciella kundkrav är meriterande. START: Snarast möjligt.PLATS: TrollhättanOMFATTNING: HeltidLÖN: Fast lönKONTAKT: Daniella Ravan, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpandeUPPDRAGET LÖPER: 12 månader från startdatum med ambition om att rollen går över i en direktanställning hos GKN.ANSTÄLLNING:För denna tjänst anställs du som konsult via Oddwork och arbetar ute på uppdrag hos GKN. Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

24 maj 2024
Sista ansökan:
10 november 2024
Supporttekniker
Rototilt Group AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Rototilt Group AB i Vindeln är ett internationellt bolag med ett flertal dotterbolag runt om i världen. Vi är en av världens ledande företaginom produktsegmentet tiltrotatorer. Vi arbetar aktivt med värdegrundsfrågor och är måna om att skapa en miljö där alla trivs och har möjlighet att utvecklas. Vår vision är lika enkel som självklar- Rototilt på varje grävmaskin. Vi söker en Supporttekniker, en roll där du har frihet under ansvar och möjligheten att fortsätta utvecklas inom ditt expertisområde tillsammans med ett engagerat team. Avdelningen Teknisk support ansvarar för support och utbildning av Rototilts produkter till återförsäljare, importörer och OEM kunder. I rollen som Supporttekniker arbetar du nära våra produkter och ger support till våra kunders tekniska personal. I din roll kommer du ha en hel del kontakt med de flesta avdelningarna inom produktion- och marknadsorganisationen och vi kommer att på bästa sätt se till att du får en gedigen internutbildning gällande företag och produkt. I rollen som Supporttekniker kommer dina arbetsuppgifter innebära: Teknisk support för produkter levererade av Rototilt till återförsäljare, importörer och OEM kunder Skapa material för serviceinformation. Bidra till att rätt teknisk produktinformation finns tillgänglig till kunden via aktuella kanaler Analysera, sammanställa och rapportera brister på produkter i fält Reklamationshantering För att trivas i rollen ser vi att du har teknisk utbildning inom relevant område eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har mycket goda kunskaper och erfarenhet av hydraulik och styrsystem i tunga fordon. Erfarenhet av systematisk felsökning i komplexa system och erfarenhet av grävsystem och produktutbildning är också meriterande. Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och initiativrik. Du utför ditt arbete noggrant och ansvarsfullt och är mån om att leverera. Du är självgående med förmågan att prioritera uppgifter, filtrera information och fatta egna beslut. Eftersom rollen innefattar många kontaktytor är du en öppen och social person som trivs i ett lagarbete. Du har också goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skriftUrval, intervjuer och därmed även tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten kontakta Fredrik Ellingsson, Chef Teknisk support, 0933-232 91 Välkommen med din ansökan!Införvarje rekryteringsprocesshar vi tagit ställning till val av rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024