Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri

Sök bland 9 lediga jobb som Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri och börja ditt nya yrkesliv idag!

Habia - Kundprojektledare

. A company beyond the ordinary Habia specialiserar sig på skräddarsydda kablar och kabelsystem för de mest utmanande applikationerna. Med rötter i Tyskland och Skandinavien och en global närvaro levererar vi kabel- och systemlösningar utöver det vanliga till ett brett spektrum av industrisegment. Vi möjliggör livräddande behandlingar, fossilfri elproduktion, banbrytande försvars- och säkerhetsteknik, mer produktiv och hållbar industriell utrustning, renare bilar och flygplan – allt detta ökar välbefinnandet i våra samhällen. Vi föddes officiellt 2022 när HEW-KABEL, med bas i Wipperfürth, Tyskland, och Habia Cable, med huvudkontor i Stockholm, gick samman. Idag sysselsätter företaget närmare 1000 personer i fabriker i Sverige, Tyskland, Polen och Kina, har kunder i 60 länder och omsätter 200 M€ årligen. Tillsammans med våra kunder möjliggör vi framtidens teknik. Till vårt kundcenter söker vi nu en Kundprojektledare. Ditt uppdrag är att koordinera våra affärer genom att tillgodose och lyssna till kundens behov och ge fabriken förutsättningar att leverera på det. Du tillhör ett erfaret team med ett ledarskap som värnar om din utveckling och tillhörighet. Som Projektledare på Habias Kundcenter kommer du vara en viktig del av projektteamet. Teamet utöver din roll, består av en projektledare, en QA Manager, en Mät- och Testingenjör och en Projektadministratör. Du kommer ha mycket kontakt med våra säljare i Europa och Asien samt de kunder som vi levererar projekten till. Du jobbar också nära kollegorna i fabriken, både i produktionen och på kontoret. När våra kunder är på plats för att göra auditering FAT (Factory Acceptance Test) är det du som håller ihop det. Arbetsuppgifter Projektledning av olika kundprojekt, ta projekten från beställning till leverans genom att: • Granska kontrakt enligt kontraktsprocess • Skapa tidplan • Genomföra kickoff med relevanta parter • Följa upp kring milstolpar, budget och leveranser • Upprätta relevant dokumentation enligt gällande standarder • Kommunicera med kunder, säljare och kollegor kring pågående projekt • Rapportera projektstatus till relevanta parter • Genomföra Lessons Learned efter avslutat projekt Din profil För att lyckas i rollen tror vi att du har en relevant högskoleutbildning och/eller har förvärvat dig kunskaper via erfarenhet, antagligen från industrin eller liknande. Du har erfarenhet av att leda projekt och har hanterat avtal tidigare. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska för att kunna leverera i uppdraget. Vi tror att du som söker tjänsten är driven och koordinerande och är bra på att inkludera dina kollegor för att optimera leveransen. Relationer med kunder är viktigt för dig och du har en struktur kring dig som säkrar leveransprecisionen. Tjänsten är tillsvidare och placeringsort är Söderfors. Tillträde enligt överenskommelse. Kontakt och rekryteringsprocess I denna rekrytering samarbetar Habia med Infinity Industry Solutions. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Peter Roswall på e-post: [email protected] eller Mårten Näsvall på e-post: [email protected]. Vi ser mycket fram emot att läsa din ansökan som du skickar in via formuläret nedan! Intervjuer är planerade från mitten av maj.

11 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Tekniker till supportavdelningen

I takt med att företaget växer söker vi nu en medarbetare till det tekniska supportteamet på eftermarknadsavdelningen. Vi söker dig med ett genuint tekniskt intresse som trivs i en roll där du får driva dina egna projekt samtidigt som du tillhör ett team, där idéer välkomnas och där det är högt till tak. Vi erbjuder Du erbjuds ett utvecklande arbete i en inspirerande miljö med högt i tak och varierande arbetsdagar. För Firefly är det viktigt att våra medarbetare trivs och vi erbjuder därför mycket goda utvecklingsmöjligheter och goda förmåner. I denna tjänst har du dagligen kontakt med både kunder och medarbetare, vilket innebär att du rör dig i en tekniskt avancerad och internationell miljö. Om tjänsten Som Teknisk Support kommer du att vara baserad på vårt kontor. Du blir en del av vårt sammansvetsade eftermarknadsteam där problemlösning och felsökning är en central del av vardagen. Den primära arbetsuppgiften är att tillhandahålla teknisk support åt kunder och samarbetspartners. I och med att Firefly är en global aktör kommer du ha kontakt med distributörer och partnerföretag i hela världen. Du förväntas även driva mindre projekt med målet att förbättra vår verksamhet. Möjlighet till resor för att besöka kunder såväl inrikes som runtom i världen kan komma att förekomma för rätt person. Din profil I rollen som Teknisk Support ser vi att du som person har ett tekniskt intresse och förmåga att snabbt ta till dig detaljer. Du har goda kommunikativa egenskaper då du kommer att ha bred kundkontakt och arbeta nära dina kollegor. Att lösa problem och felsöka är något du tycker är kul. Dessutom har du erfarenhet av teknisk felsökning från tidigare tjänster. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter omfattar allt från att ändra en parameter i ett program till att felsöka ett helt system hos kund. Du kommer primärt att tillhandahålla teknisk support åt kunder och tekniker på mail och telefon. Ytterligare exempel på arbetsuppgifter: - Problemlösning - Läsa och tolka tekniska ritningar och dokumentation - Orderhantering - Programmera, likt PLC-programmering - Uppdatera dokumentation Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Minst 5 års erfarenhet av arbete som innefattar någon form av teknisk felsökning - Tekniskt intresse - Goda kunskaper i svenska samt engelska i både tal och skrift - B-körkort Vi är ett team där alla hjälps åt för att bidra till bra resultat och ett gott arbetsklimat och vi söker därför dig som ofta beskrivs som positiv, flexibel och lösningsorienterad. Du är en person som utan att tveka hjälper till där behov finns. Hos oss är det viktigt med engagemang och att bidra med idéer och förbättringsförslag. Du är en person som är trygg med att ta egna beslut även i mer pressade situationer och du kommunicerar väl med dina kollegor. Då arbetstempot kan variera är det viktigt att du är bra på att hålla ordning och reda och att du arbetar fokuserat även under perioder av ett lite högre arbetstempo. Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort: Stockholm, Hammarby Sjöstad. Tillträde: Omgående Din ansökan Vi arbetar med löpande urvalsprocess vilket innebär att tjänsten kommer att tillsättas så fort som möjligt. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag! Frågor om tjänsten besvaras av Felicia Pernius (HR) [email protected], eller Pierre Jansson (Service- och Eftermarknad) [email protected]. Firefly är ett svenskt företag som erbjuder industriella brandskydds- och säkerhetssystem till tillverkningsindustrier över hela världen. Sedan 1973 har Firefly specialiserat sig på att ta fram skräddarsydda systemlösningar av högsta tekniska standard och kvalitet. Firefly har utvecklat och patenterat produkter och lösningar utifrån kundbehov och forskningsrön, vilket lett till en helt unik portfölj med nyskapande produkter och systemlösningar som höjer säkerhetsnivån. Bolagets huvudkontor är beläget i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Företaget finns representerat världen över och bedriver försäljning direkt mot kund och via distributörer i över 80 länder. Firefly har sedan 2021 egna verksamheter i Polen och Italien.

10 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Operations Manager

Operations Manager till Malmö Vill du vara med på en resa där du får bygga och utveckla tjänster inom maskinservice som gör skillnad? Trivs du i en miljö där den ena dagen inte är den andra lik och där saker händer snabbt? Då kan du vara den kollega vi söker till rollen som Operations Manager på SBD Service. För att vi ska kunna ta nästa steg i vårt tjänstefieringsinitiativ i våra dotterbolag förstärker vi nu vår serviceorganisation inom Sandberg Development. Sandberg Development Service kommer att fungera som en tjänsteleverantör till några av våra dotterbolag och med tiden bygga upp förmågan att tillhandahålla förstklassig service till våra dotterbolags serviceverksamhet. Vad har Oskar Bergenudd, Executive Director Financial Solutions, att säga om tjänsten och företaget? "Jag valde Sandberg Development då jag delar företagets vision att skapa långsiktig tillväxt och samhällsnytta. Genom aktivt ägande utvecklar och investerar vi i innovations- och teknikdrivna företag. Denna vision och målsättning speglas i en genuin framåtanda och positiv kultur i koncernen. Som medarbetare här får man möjlighet att göra skillnad och vara med och påverka resultatet. Här finns ömsesidig flexibilitet och mycket frihet. För att trivas i rollen som Operations Manager är det viktigt att du tycker om att skapa relationer med kund och överträffa deras förväntningar. Vi söker en trygg och strukturerad entreprenör med fokus på samarbete och långsiktighet. Du är en innovativ problemlösare som söker hållbara lösningar och förstår vikten av att skapa ett arbetssätt som sätter både kund och medarbetare i fokus." Om tjänsten Vi erbjuder en ledande och bred roll som Operations Manager i ett expansivt företag där du kommer att bygga upp SBD Service. Verksamheten kommer att verka i nära samarbete med våra dotterbolag och intressenter inom dessa bolag. Din roll blir central i att utforma, planera samt genomföra planen för SBD Service uppbyggnad. Vårt mål är att driva och leda den bästa serviceorganisationen i regionen. Stödja våra dotterbolag med platsundersökning, service, installation, utbildning och callcenterfunktion Kontraktera, koordinera och bygga samarbete med utvalda leverantörer av service och installation I rollen rapporterar du till Executive Director och tjänsten är placerad i Malmö. Din profil För att passa i rollen tror vi att du är en driven, entusiastisk och strukturerad entreprenör med goda ledaregenskaper som får saker att hända. Som person sticker du ut med din förmåga att gå från idé till handling samt med din kommunikativa förmåga. För dig är det naturligt att samarbeta för att nå framgång och göra skillnad. Du är målmedveten och brinner för att bidra till vår fortsatta tillväxtresa. Kvalifikationer och erfarenhet Du är troligen civilingenjör eller har liknande teknisk inriktning lämplig för rollen Du har cirka 5–10 års erfarenhet av kundtjänstbranschen, gärna inom teknikproducerande företag Du har erfarenhet av stödprocesser och av att leda grupper Du talar och skriver svenska och engelska, det är meriterande om du även kan franska Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Sara Persson, 0720–712688, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Sandberg Development är ett familjeägt investeringsbolag som genom aktivt ägande i innovationsdrivna bolag bidrar till tillväxt och samhällsnytta - med fokus på vattenteknik, livskvalitet och trygghet. Sandberg Development är hel- eller delägare i Aimpoint, GAIM, Nor:disk, RESCUE Intellitech, SWATAB, ISEC Monitoring Systems, Orbital Systems, Clean Oil Technology, Drupps, Silanos, Watersprint, Xocchiali, PluvioFlow, Reccan samt börsnoterade Camurus. Omsättningen för koncernen uppgick till 2 miljarder kronor för 2023.

8 april 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Teknisk support

I takt med att företaget växer söker vi nu en medarbetare till det tekniska supportteamet på eftermarknadsavdelningen. Vi söker dig med ett genuint tekniskt intresse som trivs i en roll där du får driva dina egna projekt samtidigt som du tillhör ett team, där idéer välkomnas och där det är högt till tak. Vi erbjuder Du erbjuds ett utvecklande arbete i en inspirerande miljö med högt i tak och varierande arbetsdagar. För Firefly är det viktigt att våra medarbetare trivs och vi erbjuder därför mycket goda utvecklingsmöjligheter och goda förmåner. I denna tjänst har du dagligen kontakt med både kunder och medarbetare, vilket innebär att du rör dig i en tekniskt avancerad och internationell miljö. Om tjänsten Som Teknisk Support kommer du att vara baserad på vårt kontor. Du blir en del av vårt sammansvetsade eftermarknadsteam där problemlösning och felsökning är en central del av vardagen. Den primära arbetsuppgiften är att tillhandahålla teknisk support åt kunder och samarbetspartners. I och med att Firefly är en global aktör kommer du ha kontakt med distributörer och partnerföretag i hela världen. Du förväntas även driva mindre projekt med målet att förbättra vår verksamhet. Möjlighet till resor för att besöka kunder såväl inrikes som runtom i världen kan komma att förekomma för rätt person. Din profil I rollen som Teknisk Support ser vi att du som person har ett tekniskt intresse och förmåga att snabbt ta till dig detaljer. Du har goda kommunikativa egenskaper då du kommer att ha bred kundkontakt och arbeta nära dina kollegor. Att lösa problem och felsöka är något du tycker är kul. Dessutom har du erfarenhet av teknisk felsökning från tidigare tjänster. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter omfattar allt från att ändra en parameter i ett program till att felsöka ett helt system hos kund. Du kommer primärt att tillhandahålla teknisk support åt kunder och tekniker på mail och telefon. Ytterligare exempel på arbetsuppgifter: - Problemlösning - Läsa och tolka tekniska ritningar och dokumentation - Orderhantering - Programmera, likt PLC-programmering - Uppdatera dokumentation Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Minst 5 års erfarenhet av arbete som innefattar någon form av teknisk felsökning - Tekniskt intresse - Goda kunskaper i svenska samt engelska i både tal och skrift - B-körkort Vi är ett team där alla hjälps åt för att bidra till bra resultat och ett gott arbetsklimat och vi söker därför dig som ofta beskrivs som positiv, flexibel och lösningsorienterad. Du är en person som utan att tveka hjälper till där behov finns. Hos oss är det viktigt med engagemang och att bidra med idéer och förbättringsförslag. Du är en person som är trygg med att ta egna beslut även i mer pressade situationer och du kommunicerar väl med dina kollegor. Då arbetstempot kan variera är det viktigt att du är bra på att hålla ordning och reda och att du arbetar fokuserat även under perioder av ett lite högre arbetstempo. Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort: Stockholm, Hammarby Sjöstad. Tillträde: Omgående Din ansökan Vi arbetar med löpande urvalsprocess vilket innebär att tjänsten kommer att tillsättas så fort som möjligt. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag! Frågor om tjänsten besvaras av Felicia Pernius (HR) [email protected], eller Pierre Jansson (Service- och Eftermarknad) [email protected]. Firefly är ett svenskt företag som erbjuder industriella brandskydds- och säkerhetssystem till tillverkningsindustrier över hela världen. Sedan 1973 har Firefly specialiserat sig på att ta fram skräddarsydda systemlösningar av högsta tekniska standard och kvalitet. Firefly har utvecklat och patenterat produkter och lösningar utifrån kundbehov och forskningsrön, vilket lett till en helt unik portfölj med nyskapande produkter och systemlösningar som höjer säkerhetsnivån. Bolagets huvudkontor är beläget i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Företaget finns representerat världen över och bedriver försäljning direkt mot kund och via distributörer i över 80 länder. Firefly har sedan 2021 egna verksamheter i Polen och Italien.

8 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Automation Design Engineer

Swisslog är ett globalt företag med schweiziska rötter och ett av världens ledande logistikautomationsföretag. Vi har vårt huvudkontor i Buchs, Schweiz och står för innovation, kvalitet, branschledande programvaru- och robotteknik som utvecklats internt. Till kundkretsen hör några av världens största och mest spännande varumärken. Vårt gemensamma mål är att revolutionera intralogistiken på ett smart sätt och med nya angreppssätt. Med flexibla robotbaserade och datastödda automationslösningar effektiviserar vi försörjningskedjan och driver på industrin.   Nu förstärker vi vårt team i Boxholm inom Product Consulting och Support med en System Designer/Designingenjör. Vi söker dig med ett genuint tekniskt intresse som vill jobba med layout och kalkylering vid försäljningen av våra automatiserade lagerlösningar. Du kommer att bli en viktig del i vårt team för att optimera våra försäljningsprojekt.   Arbetsuppgifter Stödja och hjälpa till med försäljningsprojekt tillsammans med säljorganisationen. Granska, bekräfta och föreslå tekniska lösningar, beräkningar och layouter genom att ta hänsyn till kundens önskemål, tekniska förutsättningar och projektets genomförande. Du är den som visualiserar hur pusslet ska se ut för att sedan lägga varje bit på rätt plats. Kommunicera med interna resurser som ingenjörsavdelningar, inköp samt underleverantörer för att hitta den bästa tekniska lösningen i ett projekt för att ge en priseffektiv lösning med pålitlig teknik. Designa, granska och verifiera CAD-baserade layouter baserat på krav från kunden där du hittar den bästa tekniska lösningen. Skapa offertdokument och kalkyler för projektkostnader med hjälp av våra säljverktyg.   Övrigt om tjänsten Din arbetsplats kommer vara på Swisslog Technology Center Sweden AB i Boxholm. Tjänsten innebär resor både inom Sverige och utomlands. Ca 2-3 resor utanför Sverige per år. Arbetstider är måndag-fredag kl 08.00-17.00 med flextid. Annan förläggning av arbetstiden kan diskuteras. Möjlighet finns att arbeta på distans två dagar per vecka. 6 veckors semester. Företaget erbjuder friskvårdsersättning och möjlighet till träning i gym.   Vem vi söker Du har en eftergymnasial utbildning inom högskola eller Yrkeshögskola inom automation, maskinteknik eller motsvarande. God systemvana, gärna med erfarenhet av att ha arbetat med ritningar i AutoCad och gjort kalkyler i Excel. Meriterande med erfarenhet av intralogistiska system. God språklig förmåga i svenska och engelska i såväl tal som skrift. B-körkort.   Personlig profil Den vi söker är en genuint teknikintresserad lagspelare med mycket god samarbetsförmåga som stimuleras av att få jobba tillsammans med andra människor mot gemensamma mål. Du är en god lyssnare med kommunikativa färdigheter såväl muntligt som skriftligt. Vidare ser vi att du är pedagogisk och kan förmedla information tydligt och enkelt. Du har viljan att hela tiden lära nytt och har förmågan att dra lärdom av erfarenheter och feedback från din omgivning. En viktig egenskap är också förmågan att ständigt vara öppen för förändringar och förbättringar.    Vad vi erbjuder Vi erbjuder ett stimulerande arbete i ett globalt växande företag. Swisslog i Boxholm präglas av en familjär företagskultur där alla medarbetare uppvisar ett stort engagemang och där vi hjälps åt för att nå våra mål.Det här är en arbetsplats där du kan göra skillnad och där du ges goda möjligheter att utvecklas både yrkesmässigt och som människa.    Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Swisslog med OnePartnerGroup. Vid frågor eller mer information vänligen kontakta ansvarig rekryterare Mikael Wetter på tel 070 514 85 70 eller e-post [email protected]  Sista ansökningsdag är 30 april 2024, men urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Då vi inte tar emot ansökan via e-post hänvisar vi dig till att söka via annonsen.

3 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Service & Supportkoordinator till Randek AB i Falkenberg

Organisationen växer ständigt och nu behöver vi utöka vårt härliga Eftermarknadsteam.   Som vår tekniska koordinator är du spindeln i nätet för våra viktigaste eftermarknadsfunktioner, nämligen support och service. Du håller kunden informerad om hur inkomna ärenden fortgår internt, uppdaterar status och återkopplar ärendet löpande tills det är avslutat. Du är kundens primära kontaktperson vid service och supportärenden gällande tekniska frågor kring maskinerna och du delegerar ärendena till lämplig resurs inom organisationen.  Du kommer att ansvara för att support och serviceärende loggas och utförs med hög kvalité och med största kundfokus. Det är du som skapar trygghet hos kunden i deras eftermarknadsärenden.   Som medarbetare på Randeks Service & Supportavdelning kommer du aktivt få medverka till att bygga upp Randeks kundnöjdhet tillsammans med dina kollegor genom att fånga upp förslag och idéer av kund samt genomföra förbättringsåtgärder och stärka eftermarknaden.     Huvudsakliga arbetsuppgifter: · Ta emot service och supportärenden via telefon, mail mm. Hålla god kundkontakt och    medverka till merförsäljning och support. · Fördela, dokumentera och återkoppla supportärenden. · Säkerställa att ärendehanteringen ständigt är up2date. · Dagligen följa upp varje ärende och säkerställa att det går framåt.  · I förkommande fall, se till att utfört arbete samt material faktureras. · Hantera reklamationer från kund, internt och mot leverantör med hjälp av organisationen.     Din profil: För att du ska lyckas i denna tjänst så vill vi att du har någon form av Högskole/YH-utbildning inom teknik och en stor teknisk förståelse/nyfikenhet för avancerad Automation, Mekanik och el. Du behöver vara en trevlig person som sätter kunden i fokus varje dag! Du besitter en hög koordinationsförmåga och är noggrann med att dokumentationen blir rätt. Kommunikation med dina kollegor kommer att vara din nyckel till framgång i denna tjänst. Svenska & Engelska är vårt koncernspråk och vi ser fler språk som en tillgång.   Placering: Falkenberg Omfattning Heltid, Tillsvidareanställning som föregås av provanställning. Tillträde: Snarast eller Enligt överenskommelse.   Frågor besvaras av Pernilla Allhage HR, Tel. 0722-168400  Ansökan skickar du senast in 26 april. Tjänsten kan komma att tillsättas tidigare då vi tillämpar löpande intervjuer.   Vi undanber oss vänligen men bestämt samtal från Rekryterings-och Bemanningsföretag eller företag som säljer rekryteringsrelaterade verktyg   Randek utvecklar produkter och automationssystem för prefabricerade hustillverkare över hela världen. Randek har en lång historik som pionjär inom branschen där merparten av existerade lösningar är våra innovationer. Automationsgraden sträcker sig från manuella startup-system till unika system med den högsta automationsgraden i branschen. Vi kan erbjuda kundanpassade helhetslösningar för kunder som producerar takstolar, vägg-, tak och golvelement. Marknaden är global och hittills har vi levererat till ca 40 länder. På senare tid har vi även introducerat robotlösningar i våra system. Systemen är egenutvecklade och vi har all kärnkompetens in-house: mjukvaruutveckling, mekanisk konstruktion, elkonstruktion, layoutframtagning, service, installation, produktion och försäljning. Läs gärna mer på www.randek.com Krav: Körkort: * B (Personbil)

26 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Fleet Support Engineer till Kongsberg Maritime

FLEET SUPPORT ENGINEER TILL KONGSBERG MARITIME ARBETSUPPGIFTER Vi på Kongsberg söker nu två ingenjörer som ska förstärka vår Fleet Support-avdelning i Kristinehamn. Vi strävar efter att bygga upp en grupp av ingenjörer som kommer fungera som den primära kontaktpunkten för ett antal utvalda kunder och som kan ge bästa möjliga service och support till dem och de fartyg de har i drift. Vår målsättning är att fånga upp och kartlägga kundens olika behov och slussa dem vidare till rätt instans internt. Det kan röra möjliga uppgraderingar, behov av teknisk support, reservdelar eller serviceassistans. Förhoppningen är att med en primär kontakt kunna höja kundnöjdheten ytterligare. Rollen innebär många kontaktytor såväl internt som externt och då rollen är ny kommer du att vara högst delaktig i att se till att våra arbetssätt är så effektiva som möjligt. I tjänsten kommer det att förekomma resor för att träffa våra kunder och se färdiga produkter i drift, vilket adderar en spännande dimension till produktens användning. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Vi tror att du som söker är utbildad ingenjör med goda erfarenheter av kundrelationer från tidigare arbeten. Dina administrativa och sociala färdigheter i kombination med din förmåga att hantera flera projekt samtidigt kommer du ha stor nytta av i den här rollen. Vidare tror vi att du har utmärkta kommunikationsegenskaper och att du talar och skriver svenska och engelska. En grundläggande förståelse för mekanik, hydraulik och elektronik är fördelaktig, och erfarenhet av arbete inom maritim industri är meriterande. Eftersom vi är ett företag som arbetar med kunder inom försvars- och kritisk infrastruktur-segmentet kräver denna anställning säkerhetsprövning av Säkerhetspolisen och kräver därför att du har varit bosatt i Sverige i minst fem år. Frågor relaterade till medborgarskap kommer därför att vara en del av urvalsprocessen. OM TJÄNSTEN Tjänsten som Fleet Support Engineer är en direktrekrytering där du blir anställd av Kongsberg Maritime Sweden AB. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan!

22 mars 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Teknisk support

Är du en person som trivs i en ansvarsfull och omväxlande roll på ett företag som satsar på sina medarbetare? Vill du arbeta tillsammans med kompetenta kollegor på ett internationellt, välmående och stabilt företag? Om du är intresserad av en ny utmaning i karriären och känner att detta stämmer in på dig, läs vidare! Festo expanderar och söker dig som Teknisk support Till vårt svenska huvudkontor i Malmö söker vi nu dig som har en god teknisk kunskap inom automation med primärt el för att supportera våra kunder.  Vi tillämpar idag en hybrid lösning innebärande möjlighet att utföra arbete såväl från kontoret som eventuellt hemkontor. Du ingår i det nordiska teamet Nordic Technical Support Team. Du rapporterar till Joni Andersin, din närmsta chef som är placerad i Finland. Arbetsuppgifter Dimensionering av eldrifter i applikationer Konsultation och problemlösning vid driftsättning och val av produkter Planering, dokumentation och rapportering Krav Teknisk kompetens, gärna från supportfunktion Erfarenhet av industriella elektriska ställdon och applikationer Svenska & engelska i tal och skrift God kommunikationsförmåga Effektiv problemlösning Positiv attityd Förmåga att arbeta i team Du erbjuds Internationell arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas inom företaget Ett globalt företag med en familjär företagskultur och solid ekonomisk grund Träning och stöd för att du skall utvecklas framgångsrikt i din roll Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av ett team som strävar efter att lösa tekniska problem? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar Festo med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Nicklas Thorstenson, [email protected], 0735 16 52 40. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om Festo Festo är en ledande global leverantör av elektrisk och pneumatisk automatiseringsteknik för industri- och processautomation samt världsledande inom teknisk utbildning. Festo grundades 1925 och har idag mer än 21 000 anställda i 176 länder, som alla strävar efter ett gemensamt mål: att maximera produktiviteten samt öka våra kunders produktivitet. Varmt välkommen till Festo!

15 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kundservicemedarbetare Telenor

Häng med på resan mot Sveriges nöjdaste kunder! För Telenors räkning söker vi dig som vill ta del av ett nystartat team inom kundservice. Här kommer du att få möjlighet att vara med från start och bygga upp Telenors kundservice genom att hjälpa deras kunder med beställningar samt besvara frågor kring abonnemang och produkter inom mobil, bredband och TV. Vad erbjuder vi? Kom och sitt med dina nya kollegor i Telenors nyrenoverade huvudkontor i Solna Centrum som även är en knytpunkt för all kollektivtrafik. Utöver detta erbjuds du bland annat: • En utvecklande roll • 3 veckors utbildning • Stora möjligheter att växa inom Telenors koncern ” För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar. Hos oss på Telenor är våra kunder det viktigaste vi har – och vi har bestämt oss: vi vill ha Sveriges nöjdaste kunder! Nu satsar vi stort på vår kundupplevelse och kundservice och bygger bland annat upp en helt ny kundservice på vårt huvudkontor i Råsunda. ” Vem söker vi? Vi söker dig som vill ge bästa tänkbara service i både tal och skrift. Du motiveras av att lösa kundens utmaningar och har lätt för att sätta dig in i nya miljöer och system. Som person är du målfokuserad och ser merförsäljning som en extra service till kunden. Vi ser även att du: • Har tidigare arbetslivserfarenhet inom någon form av service • Är van vid att använda telefon som arbetsredskap • Hanterar svenska och engelska obehindrat • Har en fullständig gymnasial utbildning • Är social och gillar att prata med olika typer av människor • Trivs i en roll med varierande arbetstider. Vad innebär rollen? Tillsammans med ditt team kommer du att finnas behjälplig för Telenors kunder via mail och telefon. I huvudsak hanterar teamet frågor inom mobiltelefoni, bredband & TV samt abonnemang. Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande. 2Complete Varför ska du bli konsult hos oss? Som konsult hos oss omfattas du alltid av kollektivavtal. Detta ger dig bland annat avtalsenliga villkor gällande semester, pension, lön och friskvårdsbidrag. Vi är din partner i arbetslivet. Som konsult får du utöver din chef på arbetsplatsen även en engagerad konsultchef vars främsta fokus är att se till att arbetsplatsen och rollen du befinner dig i är den perfekta matchen för dig och din utveckling. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete Group är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.

1 mars 2024
Sista ansökan:
29 april 2024