Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri

Sök bland 13 lediga jobb som Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri och börja ditt nya yrkesliv idag!

Serviceingenjör sökes till Dräger i Luleå!

Är du redo för nästa steg i karriären och vill arbeta inom ett innovativt företag i framkant? Vår samarbetspartner Dräger tillverkar utrustning inom medicinteknik och söker nu en serviceingenjör till Luleå. Låter detta intressant? Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Dräger tillverkar produkter för medicin- och säkerhetsteknik. Drägers produkter och tjänster hjälper till att skydda och rädda liv på sjukhus, inom räddningstjänsten, i myndigheter och i industrier runt om i världen. Vi söker nu en serviceingenjör där dina primära arbetsuppgifter kretsar kring service, reparationer och underhåll av Drägers produkter på plats hos kunder. Tjänsten kommer att utgå antingen från hemmakontor och innebär resor både i närområde och till kunder övriga delar av Sverige. Arbetet kommer främst att utföras på plats ute hos Drägers kund i Luleå, men kommer även att innefatta resor runt om i Norrbotten och i övriga Sverige. Det innebär att det kan bli cirka 50 hotellnätter per år i tjänsten. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Academic Work och arbetar ute på uppdrag hos Dräger. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Felsökning av medicinteknisk utrustning/IT utrustning * Dokumentera och extrahera teknisk data för vidare felsökning * Genomföra tekniskt underhåll på utrustningen hos kund VI SÖKER DIG SOM - Har en relevant teknisk utbildning, exempelvis informationsteknik, datateknik, medicinsk teknik, elektronik eller motsvarande som bedöms relevant för tjänsten - Har erfarenhet av praktiskt tekniskt arbete, gärna i en roll som serviceingenjör - Innehar ett B-körkort, då resor förekommer i tjänsten - Kommunicerar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift, då språken förekommer i det dagliga arbetet - Har god system- och datavana samt tidigare erfarenhet av Microsoft Officepaket, Teams Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av resande tjänst - Bor i eller har anknytning till Luleå För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Kvalitetsmedveten - Självgående - Kommunikativ Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Företagsprofil | Dräger (draeger.com)

17 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Serviceingenjör sökes till Dräger i Gällivare!

Är du redo för nästa steg i karriären och vill arbeta inom ett innovativt företag i framkant? Vår samarbetspartner Dräger tillverkar utrustning inom medicinteknik och söker nu en serviceingenjör till Gällivare. Låter detta intressant? Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Dräger tillverkar produkter för medicin- och säkerhetsteknik. Drägers produkter och tjänster hjälper till att skydda och rädda liv på sjukhus, inom räddningstjänsten, i myndigheter och i industrier runt om i världen. Vi söker nu en serviceingenjör där dina primära arbetsuppgifter kretsar kring service, reparationer och underhåll av Drägers produkter på plats hos kunder. Tjänsten kommer att utgå antingen från hemmakontor och innebär resor både i närområde och till kunder övriga delar av Sverige. Arbetet kommer främst att utföras på plats ute hos Drägers kund i Gällivare, men kommer även att innefatta resor runt om i Norrbotten och i övriga Sverige. Det innebär att det kan bli cirka 50 hotellnätter per år i tjänsten. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Academic Work och arbetar ute på uppdrag hos Dräger. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Felsökning av medicinteknisk utrustning/IT utrustning * Dokumentera och extrahera teknisk data för vidare felsökning * Genomföra tekniskt underhåll på utrustningen hos kund VI SÖKER DIG SOM - Har en relevant teknisk utbildning, exempelvis informationsteknik, datateknik, medicinsk teknik, elektronik eller motsvarande som bedöms relevant för tjänsten - Har erfarenhet av praktiskt tekniskt arbete, gärna i en roll som serviceingenjör - Innehar ett B-körkort, då resor förekommer i tjänsten - Kommunicerar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift, då språken förekommer i det dagliga arbetet - Har god system- och datavana samt tidigare erfarenhet av Microsoft Officepaket, Teams Det är meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet av resande tjänst - Bor i eller har anknytning till Gällivare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Kvalitetsmedveten - Självgående - Kommunikativ Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Företagsprofil | Dräger (draeger.com)

16 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Teknisk supportspecialist

Beskrivning För kunds räknings söker en teknisk support specialist till ett spännande uppdrag och kund. Tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Q och sedan uthyrd till kund, där det finns stora möjligheter för rätt person att efter viss tids uthyrning bli anställd direkt av kundföretaget.  Arbetsuppgifter I rollen som teknisk supportspecialist kommer du att arbeta med: Kundinteraktion och frågehantering; Produktkännedom; Dokumentation och ärendehantering; Utbildning och kunskapsöverföring. I rollen  kommer du att samarbete med andra avdelningar inom företaget och arbeta medd kontinuerlig inlärning och uppdatering inom ditt ansvarsområde. Kvalifikationer Vi söker dig med lämplig utbildning och eller erfarenhet inom ovan områden.  Du besitter god kommunikativ förmåga och kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift.  Vidare har du teknisk förståelse och intresse för administrativa arbetsuppgifter, är driven och trivs med att ta eget ansvar.  Villkor Tjänsten är en anställning hos Q på heltid där du kommer att arbeta hos ett spännande och trevligt kundföretag. Tjänsten planeras att tillsättas i början av april 2024, och vi behöver därför din ansökan omgående.  Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

16 april 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Supportchef till Wapro

Här välkomnas du till en spännande och varierad tjänst i ett internationellt och öppet klimat där alla hjälper varandra att utvecklas och skapa värde för kunden. Du blir en del av ett bolag med stark tillväxt om ca 20 % per år, där förändring är ett konstant tillstånd i högt tempo. Vardagen kommer vara varierande där du får möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med företaget - Välkommen till Wapro! Dina arbetsuppgifter Som Supportchef på Wapro kommer du ha en bred och varierad roll där du jobbar nära samtliga funktioner inom Wapro. Idag har företaget två supportavdelningar, en kundsupport och en teknisk support som svarar för kundritningar, tekniska data och svar till kunder men även framställan av produktionsritningar för standard- och specialprodukter. Dessa två supportfunktioner kommer föras samman och skapa ett gemensamt och starkt kundfokuserat team på i dagsläget 8 personer utspridda i Sverige, Danmark, Tyskland och USA. I din roll kommer du ha det övergripande ansvaret för supportavdelningen vilket innefattar fullt personalansvar över samtliga 8 medarbetare. Du leder, vidareutvecklar och stöttar teamet i det dagliga arbetet och säkerställer att de får rätt förutsättningar för att leverera effektiv support till säljarna och kan vägleda Wapros kunder till bästa möjliga lösning för just deras behov. Du ansvarar för att säkerställa att leveransen till kund fungerar och sker enligt plan samtidigt som det är av största vikt att Wapros medarbetare får rätt förutsättningar för att trivas och lyckas i sina roller. En annan viktig del i rollen är att arbeta med systemeffektivisering där du underhåller, optimerar och utvecklar Wapros ERP, CAD och CRM system. I din roll kommer du rapportera till Innovation Manager. Din profil Vi söker dig som har ett tydligt, framåtriktat men även empatiskt ledarskap och har flerårig erfarenhet av att leda supportteam inom teknisk bransch eller tillverkningsindustrin. Du är en närvarande och coachande ledare som är drivande i utvecklingen av verksamheten. Vidare har du ett strukturerat tillvägagångssätt och förmågan att behålla fokus på detaljer samtidigt som du kan inta ett holistiskt perspektiv över verksamheten och dess samverkan. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift och har du kunskaper i ett tredje språk är det meriterande. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha stort tekniskt intresse och förståelse. Du motiveras och drivs av att på ett professionellt och flexibelt sätt leverera service och support av högsta kvalitet till kunder och kollegor. Du har mycket god systemvana och förstår vikten av att ständigt arbeta med systemeffektivisering och hur det påverkar leveransen och supporten för så väl kunder som kollegor. Då du kommer ha en bred kontaktyta så väl internt som externt behöver du vara en relationsbyggande person med god kommunikationsförmåga som gör att du har lätt för att nå fram och skapa förståelse hos andra. Övrig information Placeringsort: Karlshamn Resor: Resor kan förekomma i tjänsten då du även kommer ha medarbetare i Danmark, Tyskland och USA Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Heltid, dagtid Lön: Individuell lönesättning I denna rekrytering samarbetar Wapro med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Josefin Jönsson på 076-501 83 82 eller [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast med sista ansökningsdag den 19 maj 2024. Ansökningar via epost mottages ej pga. GDPR. Om kunden Wapro med huvudkontor i Karlshamn är ett företag som specialiserat sig på översvämningsskydd och flödesreglering i segmenten Miljö och Aqua kultur. Wapro har tagit fram flera unika produkter för att säkra vattenflöden, förhindra översvämningar samt skapa flödeskontroll. Wapro har tillverkning i Karlshamn, Sverige och Otterup, Danmark där vi utvecklar, tillverkar och marknadsför produkterna. De främsta slutkunderna är kommuner och kommunägda VA-bolag, vilka bearbetas direkt genom egna bolag i Sverige, USA, Danmark, England och Tyskland och genom partners i ett 20-tal länder i världen. Den internationella försäljningen står för ca 80 % av omsättningen. Idag är vi totalt 50 medarbetare i bolaget, ca 20 i den svenska delen. I verksamheten arbetar alla med stort engagemang och har en god stämning som vi värdesätter högt. Wapro och dess produkter är kända på marknaden, står för mycket know-how och vill leverera en trygghet till våra kunder. Wapro ingår i Lagercrantz Group som är en värdeskapande teknikgrupp inom B2B. Lagercrantz koncernen består av cirka 75 bolag.

15 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Habia - Kundprojektledare

. A company beyond the ordinary Habia specialiserar sig på skräddarsydda kablar och kabelsystem för de mest utmanande applikationerna. Med rötter i Tyskland och Skandinavien och en global närvaro levererar vi kabel- och systemlösningar utöver det vanliga till ett brett spektrum av industrisegment. Vi möjliggör livräddande behandlingar, fossilfri elproduktion, banbrytande försvars- och säkerhetsteknik, mer produktiv och hållbar industriell utrustning, renare bilar och flygplan – allt detta ökar välbefinnandet i våra samhällen. Vi föddes officiellt 2022 när HEW-KABEL, med bas i Wipperfürth, Tyskland, och Habia Cable, med huvudkontor i Stockholm, gick samman. Idag sysselsätter företaget närmare 1000 personer i fabriker i Sverige, Tyskland, Polen och Kina, har kunder i 60 länder och omsätter 200 M€ årligen. Tillsammans med våra kunder möjliggör vi framtidens teknik. Till vårt kundcenter söker vi nu en Kundprojektledare. Ditt uppdrag är att koordinera våra affärer genom att tillgodose och lyssna till kundens behov och ge fabriken förutsättningar att leverera på det. Du tillhör ett erfaret team med ett ledarskap som värnar om din utveckling och tillhörighet. Som Projektledare på Habias Kundcenter kommer du vara en viktig del av projektteamet. Teamet utöver din roll, består av en projektledare, en QA Manager, en Mät- och Testingenjör och en Projektadministratör. Du kommer ha mycket kontakt med våra säljare i Europa och Asien samt de kunder som vi levererar projekten till. Du jobbar också nära kollegorna i fabriken, både i produktionen och på kontoret. När våra kunder är på plats för att göra auditering FAT (Factory Acceptance Test) är det du som håller ihop det. Arbetsuppgifter Projektledning av olika kundprojekt, ta projekten från beställning till leverans genom att: • Granska kontrakt enligt kontraktsprocess • Skapa tidplan • Genomföra kickoff med relevanta parter • Följa upp kring milstolpar, budget och leveranser • Upprätta relevant dokumentation enligt gällande standarder • Kommunicera med kunder, säljare och kollegor kring pågående projekt • Rapportera projektstatus till relevanta parter • Genomföra Lessons Learned efter avslutat projekt Din profil För att lyckas i rollen tror vi att du har en relevant högskoleutbildning och/eller har förvärvat dig kunskaper via erfarenhet, antagligen från industrin eller liknande. Du har erfarenhet av att leda projekt och har hanterat avtal tidigare. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska för att kunna leverera i uppdraget. Vi tror att du som söker tjänsten är driven och koordinerande och är bra på att inkludera dina kollegor för att optimera leveransen. Relationer med kunder är viktigt för dig och du har en struktur kring dig som säkrar leveransprecisionen. Tjänsten är tillsvidare och placeringsort är Söderfors. Tillträde enligt överenskommelse. Kontakt och rekryteringsprocess I denna rekrytering samarbetar Habia med Infinity Industry Solutions. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Peter Roswall på e-post: [email protected] eller Mårten Näsvall på e-post: [email protected]. Vi ser mycket fram emot att läsa din ansökan som du skickar in via formuläret nedan! Intervjuer är planerade från mitten av maj.

11 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Tekniker till supportavdelningen

I takt med att företaget växer söker vi nu en medarbetare till det tekniska supportteamet på eftermarknadsavdelningen. Vi söker dig med ett genuint tekniskt intresse som trivs i en roll där du får driva dina egna projekt samtidigt som du tillhör ett team, där idéer välkomnas och där det är högt till tak. Vi erbjuder Du erbjuds ett utvecklande arbete i en inspirerande miljö med högt i tak och varierande arbetsdagar. För Firefly är det viktigt att våra medarbetare trivs och vi erbjuder därför mycket goda utvecklingsmöjligheter och goda förmåner. I denna tjänst har du dagligen kontakt med både kunder och medarbetare, vilket innebär att du rör dig i en tekniskt avancerad och internationell miljö. Om tjänsten Som Teknisk Support kommer du att vara baserad på vårt kontor. Du blir en del av vårt sammansvetsade eftermarknadsteam där problemlösning och felsökning är en central del av vardagen. Den primära arbetsuppgiften är att tillhandahålla teknisk support åt kunder och samarbetspartners. I och med att Firefly är en global aktör kommer du ha kontakt med distributörer och partnerföretag i hela världen. Du förväntas även driva mindre projekt med målet att förbättra vår verksamhet. Möjlighet till resor för att besöka kunder såväl inrikes som runtom i världen kan komma att förekomma för rätt person. Din profil I rollen som Teknisk Support ser vi att du som person har ett tekniskt intresse och förmåga att snabbt ta till dig detaljer. Du har goda kommunikativa egenskaper då du kommer att ha bred kundkontakt och arbeta nära dina kollegor. Att lösa problem och felsöka är något du tycker är kul. Dessutom har du erfarenhet av teknisk felsökning från tidigare tjänster. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter omfattar allt från att ändra en parameter i ett program till att felsöka ett helt system hos kund. Du kommer primärt att tillhandahålla teknisk support åt kunder och tekniker på mail och telefon. Ytterligare exempel på arbetsuppgifter: - Problemlösning - Läsa och tolka tekniska ritningar och dokumentation - Orderhantering - Programmera, likt PLC-programmering - Uppdatera dokumentation Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Minst 5 års erfarenhet av arbete som innefattar någon form av teknisk felsökning - Tekniskt intresse - Goda kunskaper i svenska samt engelska i både tal och skrift - B-körkort Vi är ett team där alla hjälps åt för att bidra till bra resultat och ett gott arbetsklimat och vi söker därför dig som ofta beskrivs som positiv, flexibel och lösningsorienterad. Du är en person som utan att tveka hjälper till där behov finns. Hos oss är det viktigt med engagemang och att bidra med idéer och förbättringsförslag. Du är en person som är trygg med att ta egna beslut även i mer pressade situationer och du kommunicerar väl med dina kollegor. Då arbetstempot kan variera är det viktigt att du är bra på att hålla ordning och reda och att du arbetar fokuserat även under perioder av ett lite högre arbetstempo. Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort: Stockholm, Hammarby Sjöstad. Tillträde: Omgående Din ansökan Vi arbetar med löpande urvalsprocess vilket innebär att tjänsten kommer att tillsättas så fort som möjligt. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag! Frågor om tjänsten besvaras av Felicia Pernius (HR) [email protected], eller Pierre Jansson (Service- och Eftermarknad) [email protected]. Firefly är ett svenskt företag som erbjuder industriella brandskydds- och säkerhetssystem till tillverkningsindustrier över hela världen. Sedan 1973 har Firefly specialiserat sig på att ta fram skräddarsydda systemlösningar av högsta tekniska standard och kvalitet. Firefly har utvecklat och patenterat produkter och lösningar utifrån kundbehov och forskningsrön, vilket lett till en helt unik portfölj med nyskapande produkter och systemlösningar som höjer säkerhetsnivån. Bolagets huvudkontor är beläget i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Företaget finns representerat världen över och bedriver försäljning direkt mot kund och via distributörer i över 80 länder. Firefly har sedan 2021 egna verksamheter i Polen och Italien.

10 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Operations Manager

Operations Manager till Malmö Vill du vara med på en resa där du får bygga och utveckla tjänster inom maskinservice som gör skillnad? Trivs du i en miljö där den ena dagen inte är den andra lik och där saker händer snabbt? Då kan du vara den kollega vi söker till rollen som Operations Manager på SBD Service. För att vi ska kunna ta nästa steg i vårt tjänstefieringsinitiativ i våra dotterbolag förstärker vi nu vår serviceorganisation inom Sandberg Development. Sandberg Development Service kommer att fungera som en tjänsteleverantör till några av våra dotterbolag och med tiden bygga upp förmågan att tillhandahålla förstklassig service till våra dotterbolags serviceverksamhet. Vad har Oskar Bergenudd, Executive Director Financial Solutions, att säga om tjänsten och företaget? "Jag valde Sandberg Development då jag delar företagets vision att skapa långsiktig tillväxt och samhällsnytta. Genom aktivt ägande utvecklar och investerar vi i innovations- och teknikdrivna företag. Denna vision och målsättning speglas i en genuin framåtanda och positiv kultur i koncernen. Som medarbetare här får man möjlighet att göra skillnad och vara med och påverka resultatet. Här finns ömsesidig flexibilitet och mycket frihet. För att trivas i rollen som Operations Manager är det viktigt att du tycker om att skapa relationer med kund och överträffa deras förväntningar. Vi söker en trygg och strukturerad entreprenör med fokus på samarbete och långsiktighet. Du är en innovativ problemlösare som söker hållbara lösningar och förstår vikten av att skapa ett arbetssätt som sätter både kund och medarbetare i fokus." Om tjänsten Vi erbjuder en ledande och bred roll som Operations Manager i ett expansivt företag där du kommer att bygga upp SBD Service. Verksamheten kommer att verka i nära samarbete med våra dotterbolag och intressenter inom dessa bolag. Din roll blir central i att utforma, planera samt genomföra planen för SBD Service uppbyggnad. Vårt mål är att driva och leda den bästa serviceorganisationen i regionen. Stödja våra dotterbolag med platsundersökning, service, installation, utbildning och callcenterfunktion Kontraktera, koordinera och bygga samarbete med utvalda leverantörer av service och installation I rollen rapporterar du till Executive Director och tjänsten är placerad i Malmö. Din profil För att passa i rollen tror vi att du är en driven, entusiastisk och strukturerad entreprenör med goda ledaregenskaper som får saker att hända. Som person sticker du ut med din förmåga att gå från idé till handling samt med din kommunikativa förmåga. För dig är det naturligt att samarbeta för att nå framgång och göra skillnad. Du är målmedveten och brinner för att bidra till vår fortsatta tillväxtresa. Kvalifikationer och erfarenhet Du är troligen civilingenjör eller har liknande teknisk inriktning lämplig för rollen Du har cirka 5–10 års erfarenhet av kundtjänstbranschen, gärna inom teknikproducerande företag Du har erfarenhet av stödprocesser och av att leda grupper Du talar och skriver svenska och engelska, det är meriterande om du även kan franska Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Sara Persson, 0720–712688, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Sandberg Development är ett familjeägt investeringsbolag som genom aktivt ägande i innovationsdrivna bolag bidrar till tillväxt och samhällsnytta - med fokus på vattenteknik, livskvalitet och trygghet. Sandberg Development är hel- eller delägare i Aimpoint, GAIM, Nor:disk, RESCUE Intellitech, SWATAB, ISEC Monitoring Systems, Orbital Systems, Clean Oil Technology, Drupps, Silanos, Watersprint, Xocchiali, PluvioFlow, Reccan samt börsnoterade Camurus. Omsättningen för koncernen uppgick till 2 miljarder kronor för 2023.

8 april 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Teknisk support

I takt med att företaget växer söker vi nu en medarbetare till det tekniska supportteamet på eftermarknadsavdelningen. Vi söker dig med ett genuint tekniskt intresse som trivs i en roll där du får driva dina egna projekt samtidigt som du tillhör ett team, där idéer välkomnas och där det är högt till tak. Vi erbjuder Du erbjuds ett utvecklande arbete i en inspirerande miljö med högt i tak och varierande arbetsdagar. För Firefly är det viktigt att våra medarbetare trivs och vi erbjuder därför mycket goda utvecklingsmöjligheter och goda förmåner. I denna tjänst har du dagligen kontakt med både kunder och medarbetare, vilket innebär att du rör dig i en tekniskt avancerad och internationell miljö. Om tjänsten Som Teknisk Support kommer du att vara baserad på vårt kontor. Du blir en del av vårt sammansvetsade eftermarknadsteam där problemlösning och felsökning är en central del av vardagen. Den primära arbetsuppgiften är att tillhandahålla teknisk support åt kunder och samarbetspartners. I och med att Firefly är en global aktör kommer du ha kontakt med distributörer och partnerföretag i hela världen. Du förväntas även driva mindre projekt med målet att förbättra vår verksamhet. Möjlighet till resor för att besöka kunder såväl inrikes som runtom i världen kan komma att förekomma för rätt person. Din profil I rollen som Teknisk Support ser vi att du som person har ett tekniskt intresse och förmåga att snabbt ta till dig detaljer. Du har goda kommunikativa egenskaper då du kommer att ha bred kundkontakt och arbeta nära dina kollegor. Att lösa problem och felsöka är något du tycker är kul. Dessutom har du erfarenhet av teknisk felsökning från tidigare tjänster. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter omfattar allt från att ändra en parameter i ett program till att felsöka ett helt system hos kund. Du kommer primärt att tillhandahålla teknisk support åt kunder och tekniker på mail och telefon. Ytterligare exempel på arbetsuppgifter: - Problemlösning - Läsa och tolka tekniska ritningar och dokumentation - Orderhantering - Programmera, likt PLC-programmering - Uppdatera dokumentation Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Minst 5 års erfarenhet av arbete som innefattar någon form av teknisk felsökning - Tekniskt intresse - Goda kunskaper i svenska samt engelska i både tal och skrift - B-körkort Vi är ett team där alla hjälps åt för att bidra till bra resultat och ett gott arbetsklimat och vi söker därför dig som ofta beskrivs som positiv, flexibel och lösningsorienterad. Du är en person som utan att tveka hjälper till där behov finns. Hos oss är det viktigt med engagemang och att bidra med idéer och förbättringsförslag. Du är en person som är trygg med att ta egna beslut även i mer pressade situationer och du kommunicerar väl med dina kollegor. Då arbetstempot kan variera är det viktigt att du är bra på att hålla ordning och reda och att du arbetar fokuserat även under perioder av ett lite högre arbetstempo. Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort: Stockholm, Hammarby Sjöstad. Tillträde: Omgående Din ansökan Vi arbetar med löpande urvalsprocess vilket innebär att tjänsten kommer att tillsättas så fort som möjligt. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag! Frågor om tjänsten besvaras av Felicia Pernius (HR) [email protected], eller Pierre Jansson (Service- och Eftermarknad) [email protected]. Firefly är ett svenskt företag som erbjuder industriella brandskydds- och säkerhetssystem till tillverkningsindustrier över hela världen. Sedan 1973 har Firefly specialiserat sig på att ta fram skräddarsydda systemlösningar av högsta tekniska standard och kvalitet. Firefly har utvecklat och patenterat produkter och lösningar utifrån kundbehov och forskningsrön, vilket lett till en helt unik portfölj med nyskapande produkter och systemlösningar som höjer säkerhetsnivån. Bolagets huvudkontor är beläget i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Företaget finns representerat världen över och bedriver försäljning direkt mot kund och via distributörer i över 80 länder. Firefly har sedan 2021 egna verksamheter i Polen och Italien.

8 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Automation Design Engineer

Swisslog är ett globalt företag med schweiziska rötter och ett av världens ledande logistikautomationsföretag. Vi har vårt huvudkontor i Buchs, Schweiz och står för innovation, kvalitet, branschledande programvaru- och robotteknik som utvecklats internt. Till kundkretsen hör några av världens största och mest spännande varumärken. Vårt gemensamma mål är att revolutionera intralogistiken på ett smart sätt och med nya angreppssätt. Med flexibla robotbaserade och datastödda automationslösningar effektiviserar vi försörjningskedjan och driver på industrin.   Nu förstärker vi vårt team i Boxholm inom Product Consulting och Support med en System Designer/Designingenjör. Vi söker dig med ett genuint tekniskt intresse som vill jobba med layout och kalkylering vid försäljningen av våra automatiserade lagerlösningar. Du kommer att bli en viktig del i vårt team för att optimera våra försäljningsprojekt.   Arbetsuppgifter Stödja och hjälpa till med försäljningsprojekt tillsammans med säljorganisationen. Granska, bekräfta och föreslå tekniska lösningar, beräkningar och layouter genom att ta hänsyn till kundens önskemål, tekniska förutsättningar och projektets genomförande. Du är den som visualiserar hur pusslet ska se ut för att sedan lägga varje bit på rätt plats. Kommunicera med interna resurser som ingenjörsavdelningar, inköp samt underleverantörer för att hitta den bästa tekniska lösningen i ett projekt för att ge en priseffektiv lösning med pålitlig teknik. Designa, granska och verifiera CAD-baserade layouter baserat på krav från kunden där du hittar den bästa tekniska lösningen. Skapa offertdokument och kalkyler för projektkostnader med hjälp av våra säljverktyg.   Övrigt om tjänsten Din arbetsplats kommer vara på Swisslog Technology Center Sweden AB i Boxholm. Tjänsten innebär resor både inom Sverige och utomlands. Ca 2-3 resor utanför Sverige per år. Arbetstider är måndag-fredag kl 08.00-17.00 med flextid. Annan förläggning av arbetstiden kan diskuteras. Möjlighet finns att arbeta på distans två dagar per vecka. 6 veckors semester. Företaget erbjuder friskvårdsersättning och möjlighet till träning i gym.   Vem vi söker Du har en eftergymnasial utbildning inom högskola eller Yrkeshögskola inom automation, maskinteknik eller motsvarande. God systemvana, gärna med erfarenhet av att ha arbetat med ritningar i AutoCad och gjort kalkyler i Excel. Meriterande med erfarenhet av intralogistiska system. God språklig förmåga i svenska och engelska i såväl tal som skrift. B-körkort.   Personlig profil Den vi söker är en genuint teknikintresserad lagspelare med mycket god samarbetsförmåga som stimuleras av att få jobba tillsammans med andra människor mot gemensamma mål. Du är en god lyssnare med kommunikativa färdigheter såväl muntligt som skriftligt. Vidare ser vi att du är pedagogisk och kan förmedla information tydligt och enkelt. Du har viljan att hela tiden lära nytt och har förmågan att dra lärdom av erfarenheter och feedback från din omgivning. En viktig egenskap är också förmågan att ständigt vara öppen för förändringar och förbättringar.    Vad vi erbjuder Vi erbjuder ett stimulerande arbete i ett globalt växande företag. Swisslog i Boxholm präglas av en familjär företagskultur där alla medarbetare uppvisar ett stort engagemang och där vi hjälps åt för att nå våra mål.Det här är en arbetsplats där du kan göra skillnad och där du ges goda möjligheter att utvecklas både yrkesmässigt och som människa.    Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Swisslog med OnePartnerGroup. Vid frågor eller mer information vänligen kontakta ansvarig rekryterare Mikael Wetter på tel 070 514 85 70 eller e-post [email protected]  Sista ansökningsdag är 30 april 2024, men urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Då vi inte tar emot ansökan via e-post hänvisar vi dig till att söka via annonsen.

3 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Service & Supportkoordinator till Randek AB i Falkenberg

Organisationen växer ständigt och nu behöver vi utöka vårt härliga Eftermarknadsteam.   Som vår tekniska koordinator är du spindeln i nätet för våra viktigaste eftermarknadsfunktioner, nämligen support och service. Du håller kunden informerad om hur inkomna ärenden fortgår internt, uppdaterar status och återkopplar ärendet löpande tills det är avslutat. Du är kundens primära kontaktperson vid service och supportärenden gällande tekniska frågor kring maskinerna och du delegerar ärendena till lämplig resurs inom organisationen.  Du kommer att ansvara för att support och serviceärende loggas och utförs med hög kvalité och med största kundfokus. Det är du som skapar trygghet hos kunden i deras eftermarknadsärenden.   Som medarbetare på Randeks Service & Supportavdelning kommer du aktivt få medverka till att bygga upp Randeks kundnöjdhet tillsammans med dina kollegor genom att fånga upp förslag och idéer av kund samt genomföra förbättringsåtgärder och stärka eftermarknaden.     Huvudsakliga arbetsuppgifter: · Ta emot service och supportärenden via telefon, mail mm. Hålla god kundkontakt och    medverka till merförsäljning och support. · Fördela, dokumentera och återkoppla supportärenden. · Säkerställa att ärendehanteringen ständigt är up2date. · Dagligen följa upp varje ärende och säkerställa att det går framåt.  · I förkommande fall, se till att utfört arbete samt material faktureras. · Hantera reklamationer från kund, internt och mot leverantör med hjälp av organisationen.     Din profil: För att du ska lyckas i denna tjänst så vill vi att du har någon form av Högskole/YH-utbildning inom teknik och en stor teknisk förståelse/nyfikenhet för avancerad Automation, Mekanik och el. Du behöver vara en trevlig person som sätter kunden i fokus varje dag! Du besitter en hög koordinationsförmåga och är noggrann med att dokumentationen blir rätt. Kommunikation med dina kollegor kommer att vara din nyckel till framgång i denna tjänst. Svenska & Engelska är vårt koncernspråk och vi ser fler språk som en tillgång.   Placering: Falkenberg Omfattning Heltid, Tillsvidareanställning som föregås av provanställning. Tillträde: Snarast eller Enligt överenskommelse.   Frågor besvaras av Pernilla Allhage HR, Tel. 0722-168400  Ansökan skickar du senast in 26 april. Tjänsten kan komma att tillsättas tidigare då vi tillämpar löpande intervjuer.   Vi undanber oss vänligen men bestämt samtal från Rekryterings-och Bemanningsföretag eller företag som säljer rekryteringsrelaterade verktyg   Randek utvecklar produkter och automationssystem för prefabricerade hustillverkare över hela världen. Randek har en lång historik som pionjär inom branschen där merparten av existerade lösningar är våra innovationer. Automationsgraden sträcker sig från manuella startup-system till unika system med den högsta automationsgraden i branschen. Vi kan erbjuda kundanpassade helhetslösningar för kunder som producerar takstolar, vägg-, tak och golvelement. Marknaden är global och hittills har vi levererat till ca 40 länder. På senare tid har vi även introducerat robotlösningar i våra system. Systemen är egenutvecklade och vi har all kärnkompetens in-house: mjukvaruutveckling, mekanisk konstruktion, elkonstruktion, layoutframtagning, service, installation, produktion och försäljning. Läs gärna mer på www.randek.com Krav: Körkort: * B (Personbil)

26 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024