ALTEN Stockholm söker Logistiktekniker

ALTEN söker efter en driven logistiktekniker till en av våra största kunder! Som logistiktekniker ansvarar du för att planera och genomföra logistikprojekt i nära samarbete med linjeorganisationen. I dina arbetsuppgifter ingår att utveckla, effektivisera och följa upp flöden, planeringspunkter/buffertnivåer och arbetssätt inom logistikprocesser. Du bevakar även utvecklingen av produktionslogistik och medverkar till införandet av nya metoder. Genom att sprida delaktighet och engagemang för olika projekt hos kund utvecklar och förbättrar du tillsammans verksamheten genom olika system   VAD ERBJUDER VI? På ALTEN är varje individ lika värdefull när vi utvecklar morgondagens värld idag. Vi möter framtida utmaningar genom att bidra med relevant kompetens i våra kunders projekt och ge våra medarbetare möjlighet att nå sin fulla potential. Det gör vi genom att erbjuda tekniska utmaningar, utvecklande möjligheter, inspirerande gemenskap och chansen att bidra till en hållbar framtid.   Vi är övertygade om att din utveckling styrs av din passion och drivkraft. Genom att vara verksamma inom flera olika branscher kan vi erbjuda ett brett utbud av uppdrag och en möjlighet att påverka både din omvärld och din egen utveckling framåt.  Med ett coachande ledarskap guidar våra ledare dig i rätt riktning. Vi erbjuder även personliga utbildningsmöjligheter genom din individuella utbildningsbudget, som du kan nyttja i vår interna ALTEN Academy eller på externa kurser.   PROFIL Vi söker dig som har högskole- eller civilingenjörsutbildning eller motsvarande kompetens. Du har arbetat ett par år eller är nyexaminerad. Vi efterfrågar framför allt egenskaper som att du kan bygga bra nätverk och relationer samt att du har god ledarskapförmåga. Vidare vill vi att du är engagerad, drivande och trivs med att fördjupa dig i detaljer såväl som att tänka helhetsperspektiv.     OM ALTEN ALTEN är ett av Europas största konsultbolag inom teknik, IT och Life Sciences med över 57 000 anställda i fler än 30 länder. Vi är en global aktör med lokal närvaro, med 1400 engagerade kollegor från Lund i söder till Skellefteå i norr. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Flyg & Försvar, Energi, Industri, Offentlig sektor och Life Sciences.   ALTEN har i fyra år i följd utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.

3 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
ALTEN Stockholm söker ingenjör mot inköp

Har du utbildning inom industriell ekonomi och logistik med erfarenhet inom inköp? Är du analytisk och trivs med att arbeta med flertalet parallella processer? Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning och som har jobbat minst 3 år mot inköp. Du besitter kunskaper i Microsoft Excel, MPS-system och har vana att skapa pivottabeller. Vidare trivs du med att arbeta strukturerat och konstruktivt samt brinner för att ge support till andra. Vi tror att du som person är affärsinriktad, kreativ, utåtriktad och drivande med förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med våra kunder.   VAD ERBJUDER VI? På ALTEN är varje individ lika värdefull när vi utvecklar morgondagens värld idag. Vi möter framtida utmaningar genom att bidra med relevant kompetens i våra kunders projekt och ge våra medarbetare möjlighet att nå sin fulla potential. Det gör vi genom att erbjuda tekniska utmaningar, utvecklande möjligheter, inspirerande gemenskap och chansen att bidra till en hållbar framtid.   Vi är övertygade om att din utveckling styrs av din passion och drivkraft. Genom att vara verksamma inom flera olika branscher kan vi erbjuda ett brett utbud av uppdrag och en möjlighet att påverka både din omvärld och din egen utveckling framåt.  Med ett coachande ledarskap guidar våra ledare dig i rätt riktning. Vi erbjuder även personliga utbildningsmöjligheter genom din individuella utbildningsbudget, som du kan nyttja i vår interna ALTEN Academy eller på externa kurser.   På ALTEN finns alla möjligheter till inspirerande gemenskap och att få göra det du tycker är roligt, tillsammans med dina kollegor. Under våra Tech Weeks får du höra vad dina kollegor jobbar med och även en chans att själv dela med dig av dina erfarenheter. Vi har flera interna nätverk, såsom ALTEN Sports och Women@ALTEN, där du ges möjlighet aktivera dig tillsammans med dina kollegor eller driva frågor och ämnen som just du brinner för.   För oss är balansen mellan arbete och fritid viktig – därför ger vi dig tre extra lediga dagar per år. Dessutom är alla våra anställda anslutna till kollektivavtal och erbjuds förmåner så som friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. I rollen som inköpare kommer du ha en central roll i ett dynamiskt team med kontinuerligt samarbete med dina kollegor. Vidare kommer du hantera beställningar i kundens olika inköpssystem för att supportera och avlasta övriga inköpare. Rollen kräver att du är van att hantera flertalet arbetsuppgifter parallellt med bibehållen hög kvalitet och noggrannhet. Du arbetar i nära relation med tekniken och det krävs god problemlösnings- och förhandlingsförmåga för att optimera kvaliteten och kostnaden för de produkter din grupp ansvarar över. Det finns även möjlighet att jobba strategiskt, om så att du har den bakgrunden.    KRAV: Kandidat eler masterexamen inom industriell ekonomi/logistik  5+ års arbetslivserfarenhet inom inköp och logistik Kunskap i MPS-system och Microsoft Excel   MERITERANDE Kunskap inom strategisk inköp Erfarenhet inom projektledning Drivit förhandlingar och/eller varit kategoriansvarig Jobbat i en internationell miljö   OM ALTEN ALTEN är ett av Europas största konsultbolag inom teknik, IT och Life Sciences med över 57 000 anställda i fler än 30 länder. Vi är en global aktör med lokal närvaro, med 1400 engagerade kollegor från Lund i söder till Skellefteå i norr. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Flyg & Försvar, Energi, Industri, Offentlig sektor och Life Sciences.   ALTEN har i fyra år i följd utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.

3 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Logistikingenjör sökes till ledande aktör inom bilbranschen!

Har du några års erfarenhet inom logistik och/eller produktionsingenjörskap? Vad sägs om att ta nästa karriärsteg hos en fordonsgigant? Läs gärna vidare! Om tjänsten En av Peridos många kunder är ett företag som är verksamt inom bilindustrin. Koncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och marin- och industrimotorer. Nu letar vi å deras vägnar efter en logistikingenjör till deras fabrik i Tuve, i Göteborgs kommun. Dina arbetsuppgifter I rollen som logistikingenjör kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att tillämpa lean-tänkande och förbättra de interna materialflödena. Till rollen hör även att säkerställa införandet av produktuppdateringar, skapa förutsättningar för nya delar, ställa in materialflödet och undersöka nödvändig utrustning. Ungefär hälften av din arbetstid kommer att vara på fabriksgolvet, där du stöder logistik och montering med problemhantering och förbättrar materialflöden. Den andra halvan kommer att vara på kontoret, där du samarbetar med andra engagerade ingenjörer för att komma fram till smarta lösningar. Dina egenskaper Vi söker dig med mycket goda kommunikationsfärdigheter som är kundserviceinriktad och bra på att hantera människor. Du har en förmåga att snabbt svara på problem och komma med lösningar. Med ett analytiskt tankesätt och en god förmåga att planera och organisera ditt arbete lyckas du leverera resultat med kvalitet och hantera även de mest oförutsägbara situationerna med hög komplexitet utan problem. Avslutningsvis ser vi gärna att du har en positiv attityd och härlig energi som du gärna delar med dig av till dina kollegor! Med det sagt, kompetens och erfarenhet är viktigt, men personlighet och potential är nyckeln. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: 1-3 års erfarenhet av logistik och/eller produktionsingenjörskap Högskole- eller universitetsutbildning inom produktion eller logistikteknik är att föredra Erfarenhet av logistikflöden, lean-tänkande och förståelse för inkommande logistik Djupgående analytisk förmåga med utmärkta datorfärdigheter, samt intresse för att arbeta med och förstå IT-system. Flytande svenska och engelska Meriterande: Erfarenhet av fabriksarbete Erfarenhet av kundservice Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-10-14. Start 2024-04-15. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg, du når henne via [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34525 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Logistikansvarig

Arbetsbeskrivning Vi söker tillsammans med vår kund inom läkemedelsbranschen efter en erfaren logistiker. Vi ser gärna att du som söker har minst fyra års erfarenhet inom logistikbranschen. Uppdraget är tilltänkt att påbörjas så snart som möjligt i april och kommer att vara i cirka 12 månader (april/maj 2025). Arbetsgivare: Randstad AB Arbetsplats: Solna Arbetstider: 08:30-16:30 (38 h/veckan + flex) Ansvarsområden Konstant uppdatering och utveckling av lokalt utvecklade verktyg för att stödja optimala arbetsflöden Bygga nätverk med kollegor över länderna för att dela bästa praxis och främja rollen Nära samarbete med QP/RP i Sverige och Finland angående all GDP/GMP Säkerställa rätt att verka för distribution Övervaka kostnader för tjänsten, inköp och analyser Upprättande/implementation, livscykelhantering och kliniska leveransaktiviteter Hantera alla relevanta processer i globala försörjningskedjesystem. Säkerställa att all leveransrelevant information för revisioner är tillgänglig och uppdaterad Ledning av förändringar och/eller implementation av system och verktyg som tillhandahålls av globala Kvalifikationer Krav: Mycket goda kunskaper i tal och skrift - svenska & engelska Tidigare erfarenhet av arbete inom operativ logistik (lagersaldo, uppföljning av prognoser & KPI:er) Minst fyra års erfarenhet inom logistik Tidigare erfarenhet av ansvar i förändringar och/eller implementation av system och verktyg Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter såsom fakturering och forecast Besitta goda kommunikativa egenskaper både internt och externt Tidigare erfarenhet av Supply Chain Budget (distribution, lagring, logistiktjänster, leverantörer, etc. Meriterande: Tidigare erfarenhet av liknande roll inom läkemedelsbranschen Erfarenhet av SAP Personliga egenskaper: flexibel, ansvarsfull, ägandeskap, team-player och initiativtagande. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

2 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Leveranskoordinator till stor kund i Finspång

Arbetsbeskrivning Nu söker vi en Leveranskoordinator för orderprojekt till vår kund i inspång! Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom logistik och leveranskedjan? Vi letar efter en engagerad och skicklig Leveranskoordinator för att ansluta sig till vårt team och hantera orderprojekt ute hos kund. Som Leveranskoordinator kommer du att spela en central roll i att säkerställa att kundens gasturbiner runt om i världen får det material och de verktyg de behöver i rätt tid och enligt högsta standard. Vi söker en individ som är noggrann, kommunikativ och driven att uppnå resultat. Med en stark förståelse för leveranskedjans processer och en vilja att utveckla och förbättra dem kommer du att trivas i denna roll. Om du är redo för en spännande utmaning där du får möjlighet att växa och bidra till en globala verksamhet, skicka in din ansökan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansvarsområden Ansvarig för att beställa, bevaka och skicka material, verktyg och instrument till gasturbiner runt om i världen Gränssnittsarbete med olika avdelningar inom företaget Upprätthålla ordning och reda samt serviceinriktad kommunikation Utveckla och implementera förbättringar inom arbetsområdet Kvalifikationer Du som sökande besitter följande: SAP-vana Behärskning av Officepaketet, särskilt Excel Flytande språkkunskaper i både engelska och svenska, skriftligt samt muntligt Tidigare erfarenhet inom export/import logistik och lagerflöden Erfarenhet Engelska Svenska Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

27 mars 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024
Ingenjörer till en av Sveriges bästa arbetsgivare

Jobbeskrivning Vill du, tillsammans med oss på Sigma Technology Information vara med och bygga upp vår verksamhet i Linköping och Östergötland med omnejd? Vi vill växa i takt med näringslivet i regionen och söker nu fler medarbetare som brinner för att utvecklas och vill göra det tillsammans med oss och våra kunder. Sigma Technology Information är ett tryggt, stabilt och varmt teknikkonsultbolag som värdesätter våra medarbetares välmående, trivsel och personliga utveckling. Som konsult hos oss erbjuds du en unik möjlighet att kombinera konsultarbete hos regionens mest attraktiva företag med en härlig intern gemenskap och goda utvecklingsmöjligheter. Hos oss har du möjlighet att arbeta i spännande projekt hos olika kunder. Arbetet kan utföras såväl självständigt som i team. Du erbjuds en trygg, långsiktig och utvecklande anställning. Inom Sigma Technology Information arbetar vi bland annat med: Projektplanering och ledning Teknisk dokumentation Produktinformation Konfigurationsledning Kravhantering Verksamhetsutveckling Datahantering Supply Chain Management inköp och Logistik Baskunskaper Du har teknisk utbildning på högskole- eller civilingenjörsnivå inom industriell ekonomi, kvalitet, produktutveckling, maskinteknik, logistik, data eller liknande. Relevant arbetslivserfarenhet är meriterande men framför allt söker vi dig som har viljan att utvecklas tillsammans med oss. I grunden har du ett brinnande teknikintresse och en vilja att vara del av den tekniska utvecklingen. Som person är du engagerad, och uthållig; du strävar efter att leverera ditt yttersta i rätt tid med kunden i fokus. I ditt arbete kan du se ditt bidrag till helheten, du skapar en transparent miljö med dina kollegor och prioriterar långsiktigt hållbara lösningar. Du är lyhörd och har en hög social kompetens samtidigt som du snabbt kan anpassa dig efter kundens/projektets kultur och behov. Goda kunskaper i både svenska och engelska krävs i såväl tal som skrift. Personliga färdigheter, egenskaper, erfarenhet Du är en person som kan navigera i företagsorganisationer, är kommunikativ, strukturerad och bekväm med att arbeta både självständigt och i team mot uppsatta mål. Som person gillar du omväxling och har en vilja att göra skillnad. Du kan leda dig själv och andra genom utmanande situationer. Är du dessutom en förbättringsentusiast som får med dig andra i ditt engagemang är det ett stort plus. Tillsammans formar vi framtidens teknikkonsultföretag – vill du vara med och bidra till att utveckla både vårt företag och näringslivet i regionen? Vi erbjuder Med utgångspunkt från vårt kontor i Linköping erbjuder vi en rolig och stimulerande arbetsmiljö som värdesätter både personlig utveckling och gemenskap. Om du är nyfiken och vill ha ytterligare information är du varmt välkommen att kontakta oss. Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdatum. Välkommen med din ansökan! Du når rekryterande chef direkt på: [email protected] +46761184070 Sigma Technology Information är det största bolaget i koncernen Sigma Technology, vilket i sin tur ingår i Sigma Group. Vi har kontor i Göteborg, Stockholm, Karlskrona, Lund, Karlstad, Linköping, Jönköping, Norrköping, Sundsvall, Örebro, Trollhättan Vår företagskultur kännetecknas av att vi bryr oss om varandra, våra kunder, och vår omvärld. Hos oss är du som medarbetare mer än bara kollega – du är en förlängning av företagsfamiljen. En plats där du kan vara dig själv, där din åsikt hörs och respekteras och där du känner att du har en betydande roll att spela i organisationens framgång. Vi sätter både dig och kunden i centrum, då motiverade medarbetare och goda kundrelationer bidrar till ett högre mervärde för samtliga parter. Vi på Sigma är stolta över att våra medarbetare rankat oss som en av Sveriges bästa arbetsgivare 4 år i rad.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
logistikkoordinator sommarjobb

Arbetsbeskrivning Söker du ett meningsfullt och utvecklande sommarjobb inom logistik och administration? Vi söker nu en driven och engagerad logistikkoordinator för sommarjobb hos vår kund belagd i Göteborg. Under sommarmånaderna erbjuder vi ett spännande sommarjobb inom transport och logistiksektorn där du kommer att fungera som ett grundläggande stöd för verksamheten. Dina ansvarsområden inkluderar att hålla koll på transporter, kommunicera regelbundet med speditörer och sammanställa olika dokument. Dessutom kommer du att hantera fraktfakturor och utföra administrativa uppgifter med hjälp av Excel. Detta ger dig en ovärderlig möjlighet att få praktisk erfarenhet och utveckla dina färdigheter inom transport och logistik under sommaren. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Tjänsten är en visstidsanställning över sommaren där du blir anställd av Randstad men arbetar hos vår kund. Ansvarsområden Vara en supportfunktion för verksamheten Ansvara för övervakning av transporter Kommunicera regelbundet med speditörer Sammanställa och hantera olika typer av dokument Ta hand om fraktfakturor och administrativa uppgifter relaterade till frakt Administrera i Excel Kvalifikationer Goda kunskaper i Excel Flytande kunskaper i såväl svenska som engelska Antingen har du redan genomfört en utbildning inom logistik eller så pågår din utbildning Starkt siffersinne och förmåga att hantera numeriska data Nyfikenhet och äkta intresse för logistikbranschen Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

4 mars 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Junior Business Analyst within Logistics

Did you recently graduated with a degree in IT and want to work as an Business Analyst? Our client within the car industry is now looking for a junior Business Analyst with an interest in logistic. By starting your career with a talent program you will get the ultimate transition between studies and working life. Nexer Tech Talent future proof career! Working as junior Business Analyst For our customer within the automotive industry, we seek a person who will work as a junior business analyst at their logistics center. The team is about 15 members, where you will work together with experienced individuals in upcoming projects, providing support and playing a significant role in the mindset of taking ownership and providing customer success. For this position you will serv as liaison between the development team and different stakeholders. We seek for someone with a deep interest and passion for the digital landscape. You don´t need to be a programmer but we prefer that you have a good technical knowledge and interest in business value. In the beginning you will work close to a mentor and be involved in new projects to get a good understanding of the work process. Your daily tasks will be: To understand the customer needs and benefits and translate those into the backlog items for the development teams. You will have the ability to conceptualize and visualize the information in a structured and pedagogic way. Discussions and analyses within the team. You will do mapping, dependency analysis and breakdown business needs. Explain business requirements and working with tools and documentation. For this position you will be placed in Gothenburg. Traveling is necessary for the role. Being a consultant at Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at the client in Gothenburg, starting until summer. You will be coached by a mentor at the client and by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well taken care of. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after works and lunch meetings. After successful completion of the consulting assignment, the intention is that you will be offered employment with client. Desired qualifications: - Are at the start of your career and have a bachelor/master degree in IT - Have an interest in processes - As a person you are curious and like to learn and collaborate with others - Good knowledge in SAP - Experience in logistics and in supply chain management studies would be beneficial - Previous experience with summer jobs in warehouse - Good analytic and documentation skills - You can communicate in English both verbally and in writing Application Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Johanna Norman at [email protected] We are looking forward to hearing from you! About Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group - a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here (https://nexergroup.com/about-us/our-business-areas/tech-talent/).

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Ingenjör inom underhållsberedning och driftsäkerhet till Berg Marin

Ingenjör inom underhållsberedning och driftsäkerhet till Berg Marin Berg Marin är ett kompetensföretag med säte i Karlskrona och de är specialister inom teknikinformation, drift, underhåll samt system- och IT-säkerhet. De sätter stor vikt vid öppenhet, transparens och samarbete. Organisationens filosofi kan bäst sammanfattas med orden: "frihet under ansvar". Hos dem får du möjlighet att ständigt kompetensutvecklas och förstå tekniska system inom den marina sektorn på ett djupgående sätt. Berg Marin genomsyras av en långsiktighet och ett hållbart tänk, allt som Berg Marin gör ska präglas av kvalitet, med ett ansvarstagande för miljö och arbetsmiljö. Personalstyrkan har idag en familjär stämning, högt i tak och stor del i denna rekryteringsprocess fokuserar kring dina personliga egenskaper. Arbetsuppgifter: Vi söker en Drift- och Underhållsingenjör som brinner för tekniska utmaningar inom områden som underhållsberedning, reservdelsanalys, kostnadsanalys och feleffektsanalys. I denna roll kommer du att spela en central roll i att säkerställa att teknisk information är korrekt organiserad och effektivt kommunicerad både internt inom projekt och externt till våra kunder. Du kommer bearbeta kravspecifikationer och tekniska dokument, I varje projekt följer du bestämda riktlinjer. Du kommer att tillhandahålla detaljerade planer som förklarar ert normala projektförfarande. Dessutom skapar du dokument med tekniska detaljer innefattande handhavande, installation, underhåll. Du bör ha en teknisk bakgrund och en god förståelse för systemuppbyggnad, har du dessutom erfarenhet från den maritima branschen är ett plus. Kommunikation är en kärnfunktion i denna roll, du har goda förmågor att uttrycka dig klart och tydligt, både skriftligt och muntligt. Vi uppskattar också teammedlemmar som aktivt bidrar till en positiv och inkluderande arbetsmiljö, som trivs i gruppkonstellationer, och som är bekväma med att arbeta inom projektbaserade ramverk. Krav: - Teknisk bakgrund och intresse. Erfarenhet från maritim bransch är meriterande. - Förmåga att hantera och organisera teknisk information. - Förståelse för systemuppbyggnad. - God datorvana, särskilt i MS-paketet, med tonvikt på Excel. - Stark kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta effektivt i team och projekt. - Tidigare erfarenhet av systemanalys är meriterande En av Berg Marins största kunder är FMV och således behöver du genomgå en säkerhetsprövning, sk SUA. Övrig information om tjänsten: Denna rollen söker vi till antingen Djupvik eller Öckerö. Personliga egenskaper är av stor vikt vid denna rekryteringsprocess. Intervjuer sker löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka inte utan ansök direkt. Vad erbjuder vi? - Detta är en hyr-rekrytering och du kommer inledningsvis arbeta som konsult genom oss på Jobwise i 6 månader och därefter anställas av Berg Marin. - Du kommer få vara en del av ett bolag som är under konstant tillväxt och utveckling. - Berg Marin är en del av Ö-borgenkoncernen och det finns väldigt goda möjligheter för rörelse internt i bolagsgruppen och du kommer erhålla goda utvecklingsmöjligheter. Om Jobwise Jobwise är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i kompetensföretagen. Självklart har vi kollektivavtal, adekvata försäkringar och förmåner till våra anställda. Vi tror på att bra ledare attraherar och bibehåller bra personal. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal 🤝 och schyssta villkor. Du blir även en del av ett företag som anstränger sig för sina anställda. Vi kommer att vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det.

20 februari 2024
Sista ansökan:
8 augusti 2024
ILS-ingenjör med projektledarambitioner

Om tjänsten: I tjänsten som ILS-ingenjör kommer du att ha mycket kontakt både internt och externt, det är en social roll där du får ha kontakt med kunder i form av att delta i kundmöten och vara en representant för STS i dessa, du kommer även medverka i många olika forum däribland ledningsforum. Du kommer att driva samt genomföra underhållsberedningar eller tekniska utredningar, ta fram rapporter och sammanställa statistik. En del i rollen är också att upprätthålla tidsplaner för dig själv och teamet. Vi söker dig som: Du har en teknisk universitetsutbildning inom systemvetenskap, maskin eller liknande. För denna tjänst är du strukturerad, kommunikativ och driven, samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Om Saab: Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Praktisk information: Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön och startdatum enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

26 januari 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024