Logistikingenjör

Sök bland 38 lediga jobb som Logistikingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Chefsingenjör till Systemledningssektionen
Försvarsmakten
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Arméstabens fokusområde är att bygga armén. En Armé som har fokus på förmåga i fält och i detta bygga nya såväl som omstrukturera befintliga förband. Parallellt leder Arméstaben förband såväl nationellt som internationellt samt utvecklar och produktionsleder arméns krigsförband samt underställda förband och skolor. Detta kombinerat med att fortsatt utveckla Arméstaben som en sammanhållande kraft gör att arbetsuppgifterna är mycket omväxlande, utvecklande och dynamiska. Systemledningssektionen  Central teknisk chef mark och arméns designledning är en del av Arméstabens Rustningsavdelning. Avdelningen ansvarar för kravställning, anskaffning och vidmakthållande av markmateriel till hela Försvarsmakten. Vi söker en chefsingenjör som ska arbeta inom ovan nämnda områden, kopplat till materielens hela livscykel. Arbetet innebär uppbyggnad och vidmakthållande av ett systematiskt arbetssätt i syfte att på ett effektivt och spårbart sätt ha kontroll över materielens konfigurationer över hela dess livscykel. Systemsamordning och teknisk samfunktion mellan olika tekniska system vid anskaffning och ändringar är också en betydande del av sektionens verksamhet för att göra våra materielsystem relevanta för krigsförbanden. Vi värderar ömsesidigt förtroende och som medarbetare är du viktig för oss. Du får stor egen frihet med ansvar att driva ärenden mot fastställda mål. Du erbjuds bra möjlighet till kompetensutveckling, friskvård och motion. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du är en viktig kugge i systemledningssektionen med ansvar för materielens konfiguration, inklusive underhållslösningar, så att den uppfyller lagkrav, fastställda målsättningar och övriga krav bl.a. avseende prestanda, funktion, systemsäkerhet och IT-säkerhet över hela livscykeln. Du kommer ha utvecklande arbetsuppgifter, samtidigt som du bidrar till att göra Sverige säkrare. En chefsingenjör stödjer Central teknisk chef, materielområdesansvariga och övriga delar av Arméstaben avseende • Designledning av tekniska system I syfte att • Åstadkomma systemleveranser i tid med rätt kvalitet • Öka den materiella tillgängligheten • Samordning i processen för materielförsörjning Mer konkret innebär det att du • Leder och deltar i kravställning samt systemarbete inom flera materiel- och kompetensområden • Leder verksamhetsutveckling av designledning och teknisk samfunktion inom Arméstaben • Medverkar vid utarbetande av systemmålsättningar och vid framtagning av krav  • Skapar förutsättningar att de tekniska systemen är förvaltningsbara • Deltar vid systemöverlämningar av materiel till Försvarsmakten • Medverkar vid systemsäkerhetsarbete Kvalifikationskrav • Civilingenjör eller motsvarande teknisk bakgrund • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • God kännedom och fördjupad kunskap inom något kompetens- eller materielområde Personliga egenskaper Du som söker har god samarbetsförmåga och är van vid att hantera många kontaktytor. Du har helhetssyn, är initiativrik och kan självständigt prioritera, planera och organisera ditt arbete. Du har hög social kompetens och har lätt för att bygga och underhålla ditt kontaktnät. Arbetet kommer innebära en del resor, främst inom Sverige men även till utlandet. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper och lämplighet för befattningen. Meriterande • Tidigare arbete i ledande roll inom Systems Engineering och i samtliga systemlivscykelskeden enligt ISO 15288, exempelvis teknisk kravställning, granskning, utveckling, uppföljning eller utvärdering • Erfarenhet av arbete inom eller tillsammans med Försvarsmakten avseende materiel, exempelvis som teknisk officer eller inom försvarsindustrin eller annan försvarsmyndighet • B-körkort Goda kunskaper inom något av följande områden • ILS/IPS, (integrerat logistikstöd/produktstöd)- vägleda till en design som gör systemet lätt att underhålla • Systemsäkerhet- systematiskt arbete för att hantera risker vid användning • Kunskaper/erfarenhet av FM och FMV interna processer rörande materielförsörjning. • Konfigurationsledning- av materiel och programvaror, inklusive underhåll och funktion. • Elmiljö- EMI/EMC, RÖS och EMF Övrigt Befattningsnivå: Civil Antal befattningar: 1 Lön: Individuell lönesättning enligt kollektivavtal Anställningsform: Tillsvidare, inleds med sex månaders provanställning Arbetsort: Enköping, kan finnas möjlighet till annan arbetsort Tillträde: Enligt överenskommelse Upplysningar Tobias Brandt (rekryterande chef) FM växel 08-788 75 00 Information om rekryteringsprocessen HR- generalist, Annalina Jansson (FM växel) Fackliga företrädare OFR/O: Martin Persson OFR/S: Claus Dehlin FM Saco-S SEKO: Benny Augustsson Fackliga företrädare nås via FM växel Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-05-25. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämplig för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

25 april 2025
Sista ansökan:
25 maj 2025
Ankomstkontrollant
Randstad AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Arbetsbeskrivning I rollen som Ankomstkontrollant ansvarar du för att kontrollera inkommande gods och hantera avvikelser för att säkerställa kvaliteten på lagret. Du arbetar med att inspektera ankommande gods och genomföra mindre åtgärder vid avvikande gods. Du samarbetar väl med andra för att säkerställa en framgångsrik och effektiv lagerhantering och agerar stöd till produktionen. Du arbetar noggrant och metodiskt och har en god teknisk förståelse och kunskap i modern lagerhantering med digitala enheter Ansvarsområden Inspektera inkommande gods och hantera avvikelser i enlighet med riktlinjer Packa och boka leverans av avvikande material till leverantör Koordinerar tvärfunktionellt med tekniska avdelningar för teknisk analys vid avvikelsehantering Koordinerar med speditör och kund Kvalifikationer Gymnasieexamen eller likvärdig utbildning Körkort för truck, klass A och B Flytande svenska och engelska i tal och skrift Stark kommunikationsförmåga Kunskap i att använda olika program och system kopplade till arbetet Du är lösningsorienterad och kan prioritera mellan arbetsuppgifter Meriterande Erfarenhet av att läsa tekniska ritningar Erfarenhet av materialgranskning eller arbetsuppgifter kopplade till kvalitetsgranskning Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

24 april 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Kundprojektledare till Cyclife 
2Complete AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vill du arbeta i en unik bransch med långsiktigt fokus på klimat och framtidens energilösningar? Är du en noggrann, strukturerad och flexibel Projektledare som brinner för att driva komplexa projekt? Då har vi möjligheten för dig. Vad erbjuder vi?   Stort miljöperspektiv Förskottssemester 48 arbetsfria timmar per år utöver de röda dagarna Arbetstidsförkortning 24 timmar per år Maximerat friskvårdsbidrag på 5000 kr Fri tillgång till lokalt gym Subventionerat pris på lunchkuponger på lokal restaurang Laddstolpar för laddning av elbil eller laddhybrid Flexibla arbetstider/ Hybrid. ”Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Electricitet De France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en stor tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping och är idag ett bolag med över 210 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen är belägen i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning.” Vem söker vi?    Eftergymnasial utbildning inom relevant område Minst 3 års erfarenhet som projektledare av komplexa projekt, gärna inom kärnkraftsindustrin Arbetslivserfarenhet inom industri/ processtyrd verksamhet Goda kunskaper i MS Office, helst även MS Project Flytande svenska och engelska i tal och skrift B körkort Meriterande med arbetslivserfarenhet inom energisektorn eller annan högriskbransch. Som person är du nyfiken, kundorienterad och organiserad. Det är självklart för dig att ta ett högt ansvar i ditt arbete och att alltid sträva efter goda relationer. Vi värdesätter också dina utmärkta kommunikations- och interpersonella färdigheter, som gör att du effektivt kan ha kontakt med olika intressenter och skapa goda samarbeten. Du har god avtalsförståelse och har tidigare arbetat med riskbedömning samt är van att arbeta efter kostnadskalkyler. Du drivs av att utveckla, förbättra processer och vågar driva igenom förändring. Din starka problemlösningsförmåga och uppmärksamhet på detaljer är avgörande för att säkerställa framgångsrika projekt. Vad innebär rollen?   Ansvarig för hela processen, kommunikation med berörda medarbetare samt externa och interna kontakter Leda projektet transport av komponenter från kunder till site, behandling och retur av sekundärt avfall till kunden, med hjälp av specialister från de olika områden Ansvar över tidplan och budget, som integrerar säkerhets-, miljö-, arbetsmiljö - och kvalitetskrav Hantera projektets tidslinje, se till att scheman och deadlines följs Övervaka finansiell rapportering och kontroll Samordna med tvärfunktionella team och externa partners för att uppnå projektmål Regelbundet uppdatera intressenter om projektets framsteg och status. I rollen som Kundprojektledare hos Cyclife så kommer du att driva flertalet projekt gällande processer för att hantera radioaktivt-kontaminerat metalliskt avfall från Cyclifes kunder främst i Sverige och även en del kunder i Europa. Du kommer att arbeta med flertalet projekt samtidigt och i rollen samarbetar du med driftsorganisation, produktion samt kollegor i teamet. Till din hjälp har du tekniska specialister och stöd av organisationen. Som Kundprojektledare inom affärsområdet Commercial operations project management kommer du att rapportera till avdelningschefen.  Detta är en rekrytering med start omgående eller enligt överenskommelse. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt. Även säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB. Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande. 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

23 april 2025
Sista ansökan:
2 maj 2025
Supply chain developer, TRATON Group Supply Planning
Scania CV AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Scania is undergoing a transformation from being a leading supplier of trucks, buses, and engines to providing complete and sustainable transport solutions. Together with TRATON and our sister brands MAN, Volkswagen Truck & Bus, and International, we are working to shape the future of mobility with innovative and environmentally conscious solutions. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Together, we are at the forefront of creating a sustainable future. If you’re ready to take the next step in your supply chain career, and join a positive and high-performing team that is dedicated to improve the efficiency of our supply chain operations, we are looking forward to your application. Role Summary Group Supply Chain Planning is a newly established team which works from a TRATON perspective with Supply Chain Planning. We are currently looking for an experienced Supply chain developer. In this dynamic role, you will focus on supply chain planning from a TRATON perspective, creating and refining processes to secure supply chain capacity to meet the growing demands of our customers. Role Responsibilities As a Supply chain developer, you will be responsible for developing and optimizing supply chain planning processes and tools. Your work will involve gaining a deep understanding of how different brands operate, and identifying the information and processes that needs to be shared within the TRATON group. You will explore how different outcomes impact various supply chain actors and ensure that processes are efficient and aligned between the brands. You will work in close collaboration with Supply chain planners, who will have the main responsibility in operating the processes that you develop, and also other developers. Together you will ensure that the outcome of the processes meet the demands from the organization. A crucial part of your role will be distinguishing which decisions should be made at the brand level versus those requiring a group-level approach. You will redesign cross-brand forums for effective information sharing and play a key role in shaping the group governance for supply chain planning. This is a highly collaborative position that will require innovative thinking and a strategic mindset to harmonize the processes across the organization. You will have daily interactions with different stakeholders within the TRATON organization, including production, market, procurement, and supply chain teams from the different brands. Who You Are We are looking for a candidate with a proven experience in supply chain operations and a strong background in process development. This is a dynamic and fast-paced role that will require you to handle complex situations - every day will bring new challenges and new opportunities for growth. Therefore, you need to be self-driven and comfortable with untangling situations that are not yet clear. You are analytic while maintaining a strategic focus on the bigger picture. Strong communication skills are essential, as you will engage with teams across brands and functions. A problem-solving mindset and the ability to work collaboratively in cross-functional teams are key traits for this role. Fluency in English, both written and spoken, is essential. You have strong skills in Microsoft Excel, and familiarity with data-driven analytics tools, such as Power BI, is considered an advantage. A relevant university degree, complemented by a several years of professional experience in supply chain, production planning, or related fields. With a positive and proactive mindset, you thrive both independently and in collaboration with others. You’re solution-oriented, adaptable to change, and able to maintain a strategic focus. As this is a new role, your curiosity, drive to learn, and willingness to grow with the position will be key to your success. This Is Us TRATON is one of the world’s leading commercial vehicle manufacturers, consisting of brands Scania, MAN, Volkswagen Caminhões e Ônibus and International. Through our products and services, and as a partner to our customers, we aim to transform transportation together. For us, sustainable economic growth always includes treating people and nature with respect. Why join us? • Supportive team and leadership: You will join a positive team of experienced professionals who will strive to deliver a great result while also supporting and caring for your development • Collaborative environment: You will be part of a team that values cross-brand and cross-functional collaboration to solve complex challenges • Professional Growth: This is a dynamic role that offers opportunities to develop your skills, learn new tools, and grow within a global organization • Impactful work: You will contribute directly to securing TRATON’s supply chain capacity and improving processes that will influence global operations Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Your application should include a CV and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-05-01. Screening will take place on an ongoing basis during the application period. Logical and personality tests may be used as part of the selection process, and a background check may be required for this role. If you have questions or would like more information, please contact: Ernow Rydahl Heléne, Manager Group Supply Chain Planning, [email protected]

17 april 2025
Sista ansökan:
1 maj 2025
Projektledare Produkt och Tjänsteutveckling
Knightec AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Därför är detta jobbet för dig Hos oss får du möjlighet att leda projekt som fokuserar på mer än bara leverans – det handlar om att skapa verklig skillnad. Vi söker en driven projektledare som tillsammans med våra kunder vill vara med och forma framtiden genom innovation, teknik och ett engagerat ledarskap. Vad kommer du få göra? I rollen som projektledare ansvarar du för att driva projekt genom strukturerad projektledning och starkt samarbete. Här får du utmana dig själv genom att arbeta med både operativa och strategiska frågor i projekt som sträcker sig över flera branscher – från fordon och medicinteknik till industrin. Det bästa? Du kommer att få göra det tillsammans med ett team av människor som delar samma passion för utveckling och ledarskap som du. Varför du kommer att trivas hos oss Vår kultur kännetecknas av en stark gemenskap där vi stöttar och tror på varandra – såväl professionellt som personligt. För att du ska ha rätt förutsättningar att nå dina mål ger vi dig de verktyg, resurser och det stöd som krävs. Vi är engagerade i din professionella utveckling och hjälper dig gärna att ta nästa steg framåt i din karriär. Inom vårt affärsområde Compliance & Management möjliggör vi en smidig omställning mot digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertis inom kvalitet, säkerhet och ledarskap – samtidigt som vi hjälper till att optimera produktionseffektiviteten för att stärka lönsamheten. Kvalifikationer Vi söker dig som är driven, nyfiken och har en stark vilja att bidra – både till projektets framgång och till teamets utveckling. Du tar initiativ, ser möjligheter i komplexa utmaningar och trivs med att leda arbetet framåt på ett inkluderande och inspirerande sätt. Om du dessutom uppskattar en öppen, stöttande kultur där vi lär av varandra och firar framgångar tillsammans, kommer du att trivas hos oss på Knightec Group. För att vara rätt för den här rollen tror vi att du: Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Har minst 2-3 års erfarenhet av att leda projekt, gärna inom produktutveckling i teknikdrivna branscher (industri, fordon, medtech eller life science). Har en ingenjörsexamen och en vilja att fortsätta utvecklas inom ditt område. Är en naturlig relationsbyggare och en tillförlitlig ledare som får saker att hända. Har erfarenhet av att arbeta i både traditionella och agila projektmodeller Meriterande med erfarenhet av att jobba med ISO27001, ISO13485, eller liknande standarder, samt implementering av regulatoriska krav. Talar Svenska och Engelska flytande.  En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Solna, Rättarvägen 3. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-06-17. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Oliver Rydberg, Talent Acquisition Specialst. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!

17 april 2025
Sista ansökan:
17 juni 2025
Supply Chain Planner, TRATON Group Supply Planning
Scania CV AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Scania is undergoing a transformation from being a leading supplier of trucks, buses, and engines to providing complete and sustainable transport solutions. Together with TRATON and our sister brands MAN, Volkswagen Truck & Bus, and International, we are working to shape the future of mobility with innovative and environmentally conscious solutions. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Together, we are at the forefront of creating a sustainable future. If you’re ready to take the next step in your supply chain career, and join a positive and high-performing team that is dedicated to improve the efficiency of our supply chain operations, we are looking forward to your application. Job Responsibilities As a Supply chain planner, you will play an important role in TRATON’s global tactical planning and supply chain planning activities. Working in close collaboration with Supply Chain Developers, you will work towards sustainable supply chain solutions and contribute to the development of necessary processes and tools. Your responsibilities will include operational and tactical capacity planning for common components, collaborating across brands and functions to create a rolling 12-month production plan that aligns with group demands. This requires collecting and consolidating demand volumes across brands, analyzing data from a planning perspective, and contributing to well-informed recommendations for production plans. Additionally, you will coordinate and manage cross-brand alignment meetings to follow-up on actions, and ensure efficient operations. As the group is new, and are in the start up phase of creating processes and tools, you need to enjoy being in an environment that is creating and aligning new ways of working. This role will involve daily interactions with different stakeholders within the TRATON organization, including production, market, procurement, and supply chain teams from the different brands. Who You Are To succeed in this role, you need to have documented experience in supply chain management, and a broad understanding of its processes and challenges. This is a dynamic and fast-paced role that will require you to handle complex situations - every day will bring new challenges and opportunities for growth. Therefore, you need to be self-driven and comfortable with untangling situations that are not yet clear. You should possess strong analytical and detail-oriented skills, as well as excellent communication abilities. Fluency in English, both written and spoken, is essential. You have strong skills in Microsoft Excel (ex. competence within power query, power pivot, create advanced ad hoc excel models). Familiarity with data-driven analytics tools, such as Power BI, is considered a big advantage. A relevant university degree and/or professional experience in supply chain, production planning, or related fields. We are looking for a person with a positive attitude, who can contribute both individually, and as a team player. As you will work closely with cross-functional and cross-brand teams to drive alignment and success in operations, this will be crucial competence. You need to be open to new challenges, and have the ability to adapt easily to new situations. As this is a new role, you also need a drive and willingness to learn and grow with the role as we move forward. This Is Us TRATON is one of the world’s leading commercial vehicle manufacturers, consisting of brands Scania, MAN, Volkswagen Caminhões e Ônibus and International. Through our products and services, and as a partner to our customers, we aim to transform transportation together. For us, sustainable economic growth always includes treating people and nature with respect. Group Supply Chain Planning is a newly established team which works from a TRATON perspective with Supply Chain Planning. We are currently looking for an experienced Supply chain planner. In this role, you will focus on operational and tactical planning from a TRATON perspective. Being a part of refining processes to be able to secure supply chain capacity to meet the growing demands of our customers. Why join us? • Supportive team and leadership: You will join a positive team of experienced professionals who will strive to deliver a great result while also supporting and caring for your development • Collaborative environment: You will be part of a team that values cross-brand and cross-functional collaboration to solve complex challenges • Professional Growth: This is a dynamic role that offers opportunities to develop your skills, learn new tools, and grow within a global organization • Impactful work: You will contribute directly to securing TRATON’s supply chain capacity and improving processes that will influence global operations Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Your application should include a CV and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-05-01. Screening will take place on an ongoing basis during the application period. Logical and personality tests may be used as part of the selection process, and a background check may be required for this role. If you have questions or would like more information, please contact: Ernow Rydahl Heléne, Manager Group Supply Chain Planning, [email protected]

17 april 2025
Sista ansökan:
1 maj 2025
Logistiktekniker inom Fordonsindustrin i Köping
Friday Väst AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vi söker nu en Logistiktekniker till vår kund inom fordonsindustrin i Köping. De har flera spännande projekt som kommer starta under det närmsta året och behöver därför förstärka teamet. Sök idag då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN:  I rollen som Logistiktekniker kommer du att fokusera på att utforma, anpassa och implementera logistikprocesser, lösningar och verktyg från början till slut. Du kommer bland annat att: Arbeta med insamling och analys av datasystem, proceduraktiviteter och informationsflöden samt bedöma effektiviteten och kostnaderna för logistikprocesser Med hjälp av statistisk modellering att utveckla och motivera logistiklösningar  Säkra att den teoretiska kapaciteten i materialhantering upprätthålls över tid kopplat till volymförändringar, produktintroduktioner och projekt Hantera företagsöverskridande försändelser och felsökning Löpande arbeta med ledtidsreduktion och totalkostnadsoptimering med hänsyn tagen till hela värdeflödet; från kund till leverantör Projektleda eller medverka i produktprojekt, anskaffningsprojekt, industriprojekt samt förbättringsprojekt Sätta upp metoder för automatiserade transportlösningar Säkerställa att rutiner skrivs och upprätthålls vid införande av nya eller förändrade logistikprocesser Säkra att den teoretiska kapaciteten i materialhantering upprätthålls över tid kopplat till volymförändringar, produktintroduktioner och projekt VI SÖKER DIG SOM:  Har ett par års erfarenhet av att arbeta inom logistik Har en akademisk utbildning inom relevant område, exempelvis inom Logistik- eller produktionsutveckling, alternativt erfarenhet som motsvarar detta Har god förståelse för hela flödet inom logistik Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i både tal och skrift, då båda språken används i arbetet Det är meriterande och din ansökan kommer prioriteras om du Har erfarenhet och kunskap av att driva projekt och förbättringsarbete gärna med bakgrund i simulering eller AI Som person ska du vara kommunikativ, lösningsorienterad, kunna arbeta självständigt men även samarbeta och kunna samordna arbetet mellan olika avdelningar. OM ANSTÄLLNINGEN:  Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen från kund och vår sida är att du senare blir direktanställd hos kunden. ÖVRIG INFO:  Omfattning: Heltid Start: Omgående Placering: Köping Rekryteringsansvarig: Fahim Gani Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

16 april 2025
Sista ansökan:
15 juni 2025
ILS-ingenjör
SAAB AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Som ILS-ingenjör hos Saab Kockums kommer du att få arbeta med de flesta av elementen inom integrerat logistikstöd, eller Integrated Logistic Support. Du kommer spela en nyckelroll i att säkerställa att våra avancerade marinlösningar är pålitliga, tillgängliga och hållbara under hela deras livscykel. Ditt ansvar kommer att omfatta planering, genomförande och uppföljning av ILS-leveranser för att optimera driftsäkerhet och underhåll av våra fartyg och ubåtar. Arbetet sker i projektform och innebär nära samarbete med både internt och externt med kunder och leverantörer. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: * Leda och genomföra driftsäkerhetsanalyser samt kostnads- och underhållsanalys. * Delta i anbudsarbete, planering och kravhantering för att säkerställa att våra leveranser uppfyller kundernas förväntningar. * Arbeta med obsolescence för att möjliggöra underhåll av våra produkter under hela deras livscykel. * Bidra till att utveckla och implementera effektiva arbetssätt, verktyg och processer. Denna tjänst är till en början placerad i Malmö. Under 2025 flyttar vi till nya lokaler i Lund. Din profil Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning eller annan adekvat utbildning. Du har minst tre års erfarenhet från något av områdena ILS, underhåll, tekniskt systemarbete, konstruktion, eller produktionsteknik. Du behärskar svenska och engelska utmärkt, både i tal och skrift. Utöver detta ser vi det som meriterande om du har: * Kunskap om SX000i International specification for Integrated Product Support (IPS) * Kunskaper om standarder inom ILS * Erfarenhet av Projektledning * Erfarenhet av den marina sektorn, försvarsindustrin eller Försvarsmakten * Kunskap om och intresse för databaser och dataarkitektur Vidare söker vi dig som är analytisk, strukturerad och har ett starkt teknikintresse. Du har erfarenhet av att arbeta i komplexa projekt och har förmågan att skapa ordning och struktur även i dynamiska miljöer. Eftersom arbetet innebär många externa och interna kontakter är det viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och är bra på att bygga relationer. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

16 april 2025
Sista ansökan:
7 maj 2025
Supply Chain Planning
Atlas Copco Industrial Technique AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Role and Responsibilities: Work on analyzing, planning, and optimizing the supply chain to ensure cost efficiency, quality, and sustainability. Participate in strategic projects in areas such as: Production planning and material flows. Inventory management and distribution. Transport optimization and sustainable logistics. Identify bottlenecks and develop solutions to improve flows, reduce lead times, and lower costs. Collaborate with global and local teams in procurement, production, and sales to ensure efficient information and material flow. Utilize digital tools and technologies to implement innovations, such as automation, IoT, and data analysis. Contribute to sustainability goals by developing environmentally friendly logistics solutions and working with circular flows. Qualifications Civil engineer, master's or bachelor's degree in relevant fields, such as: Logistics and supply chain management, Industrial economics, Engineering or production, Transport and logistics, Computer science or analysis with a focus on supply chain. Internship, thesis, or project in logistics or supply chain is advantageous. Technical Skills Experience or knowledge of: ERP systems. Planning tools for logistics and production. Data analysis tools such as Excel, Power BI Understanding and knowledge of new technologies in supply chain, such as AI, IoT, automation, and blockchain. Language Skills Fluent in English, both spoken and written. Personal Qualities Analytical: Ability to interpret data and identify improvement opportunities in complex systems. Problem-solving skills: Strong drive to find effective solutions to optimize the supply chain. Communicative: Ability to collaborate and build relationships with various stakeholders, both internally and externally. Structured: Ability to plan and execute projects within given time frames. Innovative: Open to exploring new technologies and methods to improve logistical flows. Sustainability focus: Commitment to implementing environmentally friendly solutions. Desired Values and Interests Strong passion for logistics, planning, and optimization. Commitment to contributing to a more sustainable and innovative supply chain. Curiosity about new technologies and their application within the supply chain.

15 april 2025
Sista ansökan:
29 april 2025
Expediting Manager
Quest Consulting Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Åt vår kund söker vi en Expediting Manager Uppdragsbeskrivning Vi söker dig som har gedigen erfarenhet och kompetens som Expediting Manager i stora projekt. Här är en beskrivning av arbetsuppgifter som du kommer hantera i rollen som Expediting Manager i vår kunds stora projekt BECCS: Spåra och övervaka framstegen för upphandlings- och kontraktsaktiviteter i förhållande till projektets tidsplan, och säkerställa att de är i linje med den övergripande projektplanen. Utveckla och implementera åtgärdsplaner för att säkerställa den tidsmässiga leveransen av kritiska objekt och tjänster. Koordinera med upphandlingschefer, kontraktschefer, leverantörer och entreprenörer för att identifiera och prioritera kritiska objekt och lösa eventuella problem som påverkar leveransplanerna. Hantera hela försörjningskedjeprocessen, inklusive upphandling av material och utrustning, och säkerställa leveranser i tid för att möta projektets tidsplaner. Identifiera viktiga projekt-risker relaterade till försörjningskedjan och utveckla effektiva åtgärdsplaner för att hantera dem. Underhålla korrekt och uppdaterad dokumentation av alla åtgärdsaktiviteter, inklusive beställnings- och lagerregister, leveransprestandarapporter och kontraktsuppföljning. Genomföra regelbundna riskbedömningar för att identifiera potentiella sårbarheter i försörjningskedjan, såsom geopolitiska risker och leverantörers finansiella hälsa. Ge regelbundna uppdateringar till ansvarig för upphandling och kontrakt om försörjningskedjans prestanda och lyfta fram eventuella risker, problem eller förseningar. Arbeta nära tillsammans med arbetspaket-, upphandlingschefer och andra funktioner för att anpassa försörjningskedjeaktiviteter med övergripande BECCS-mål och tidsplan. Resor i tjänst, främst inom Europa kan förekomma Kravprofil Minst 7 års erfarenhet av försörjningskedjehantering, upphandling och kontraktsadministration inom storskaliga CAPEX-projekt, gärna inom bygg och infrastruktur. Starka färdigheter i orderuppföljning, leverantörshantering och upphandlingsprocesser. Förmåga att utveckla och underhålla ett sömlöst flöde av material och tjänster. Utmärkta kommunikations-, förhandlings- och problemlösningsförmågor. Bevisad förmåga att hantera flera leverantörer och entreprenörer, säkerställa tidsenlig leverans och kvalitetsuppfyllelse, driva efterlevnad av kontraktsvillkor och lösa problem relaterade till upphandling. Förmåga att hantera stressiga miljöer samtidigt som fokus på tidsenlig leverans och kostnadseffektivitet bibehålls. Djupgående förståelse för försörjningskedjeprinciper, metoder och processer. Kännedom om regulatoriska krav, branschstandarder och bästa praxis inom upphandling och leverantörshantering. Masterexamen i Supply Chain Management, Finans, Ekonomi, Juridik eller ett närbesläktat område. Flytande i svenska och engelska krävs. Italienska är meriterande. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

14 april 2025
Sista ansökan:
28 april 2025