Marknadschef

Sök bland 27 lediga jobb som Marknadschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Marknad- och försäljningsansvarig till TS Lokalvård
Nercia Bemanning AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vårt uppdrag TS Lokalvård drivs av engagerade medarbetare som bryr sig om både kunder och kollegor. Nu söker vi en relationsskapande och engagerad marknadsansvarig som vill bidra till företagets fortsatta tillväxt och samtidigt vara med och forma en arbetsplats med hjärta. I rollen blir du anställd som konsult hos oss på Nercia. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning eller övertag. Om tjänsten Som marknadsansvarig är du företagets ansikte utåt. Du skapar nya kundrelationer och affärer, vårdar de befintliga och blir därmed en nyckelperson på TS lokalvårds fortsatta tillväxtresa. Du är ensam i din roll och har stor frihet att driva och utveckla sälj- och marknadsinsatser tillsammans med övrig ledningsgrupp. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ansvara för anbudsförfaranden och räkna på nya affärer • Träffa nya och befintliga företagskunder med syfte att utveckla och bredda affären. • Arbeta proaktivt med nykundsbearbetning, t.ex. genom kalla samtal och nätverksträffar • Identifiera kundbehov, föreslå lösningar och ta fram offerter och avtal. Skapa arbetsbeskrivningar. • Arbeta med kundvård och eftervård, hantera ev. reklamationer och förändringar • Arbeta strategiskt med att ta fram marknadsplaner och insatser Din profil Vi söker dig med erfarenhet av kundkontakt och försäljning, eller dig med erfarenhet av branschen och som är redo att ta nästa steg i arbetslivet. Vi ser även att du har: • Ett sinne för siffror och ekonomi • En god administrativ förmåga • Kunskap i Officepaketet • En god kommunikativ förmåga i både tal och skrift • Ett genuint engagemang för kundrelationer och servicekvalitet Eftergymnasial utbildning med inriktning inom kommunikation, marknadsföring eller ekonomi är meriterande. Som person är du trygg, förtroendeingivande och handlingskraftig med förmåga att både bygga relationer och driva affärer i mål. Du är strukturerad, kommunikativ och gillar att arbeta självständigt – men trivs också i ett team där man hjälps åt och har nära till skratt. Krav för tjänsten är god svenska i tal och skrift samt körkort. Övrig information I denna rekryteringsprocess kommer rekryteringstester att användas samt bakgrundskontroll att genomföras. Tillträde: Enligt överenskommelse Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader. För rätt person finns en tilltänkt långsiktighet hos kunden med möjlighet till övertag. Urval påbörjas efter annonseringsperiodens slut. Om kundföretaget TS Lokalvård AB har funnits i mer än 40 år i Örebro. Vi är det största medarbetarägda städföretaget i landet och huvudkontoret ligger på Hedvigsgatan bakom Rudbecksskolan i Örebro. Medarbetarägandet medför ett extra engagemang, men också en ansvarskänsla för våra kunder och deras behov. Detta har också lett till att vi har en mycket liten personalomsättning, vilket medför att vi kan behålla samma personal hos våra kunder under en lång tid. På så sätt lär ni känna varandra och ett förtroende byggs. Om Nercia Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Social Media Manager till snabbväxande skönhetsvarumärke 🚀
Wrknest AB
Försäljnings- och marknadschefer

Om tjänsten För vår kunds räkning söker vi nu en Social Media Manager som är lika delar kreativ doer som strategisk tänkare. Du kommer in i ett bolag med ett starkt varumärke på TikTok och Instagram – och du ska nu ta det till nästa nivå. Rollen är en nyckel i teamet där du till en början kommer ha större operativt ansvar, men till hösten gå in i en mer strategisk roll då teamet växer. Till att börja med är du främst operativ genom att producera innehåll, klippa, publicera, och leda tonaliteten. Därefter blir du mer strategisk och kommer bygga upp ett mindre team under dig. Du får stort utrymme att sätta din prägel, arbeta med starka kreatörer och vara en central del av bolagets digitala röst i världen. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen får du både arbeta hands-on med content och sätta strategin för hur varumärket fortsätter växa online. Ditt ansvar sträcker sig från produktion till communitybyggande. Ansvara för och skapa content för främst TikTok och Instagram Klippa, redigera och anpassa material från kreatörer och events Planera, publicera och optimera inlägg i realtid baserat på trender Driva och följa upp strategin för sociala medier Bygga upp ett mindre team inom sociala medier Leda externa frilansare för contentproduktion Arbeta nära community coordinators och andra kreativa team Resa för att dokumentera events, möta kreatörer och skapa live-innehåll Du erbjuds generösa förmåner och en arbetsplats med stort fokus på hållbarhet – bland annat genom B Corp-certifiering. Här får du ta del av årliga hälsoinitiativ, företagsresor till internationella events och arbeta i ett toppmodernt kontor i hjärtat av Stockholm. Vi söker dig som Har minst 3+ års erfarenhet från en liknande roll i ett D2C-varumärke inom skönhet eller mode. Du har bevisad erfarenhet av att skapa och växa sociala kanaler – särskilt TikTok och Instagram. Du är bekväm framför kameran, kan skapa innehåll själv och har öga för tonalitet, varumärkesidentitet och "desireability". Du har arbetat med varumärken som har en stark närvaro i sociala medier och en aktiv online-community. Du har också erfarenhet av att skapa innehåll, redigera video och driva kampanjer som en del av ett team. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du social, initiativrik, självständig, gillar att jobba nära andra människor och har koll på vad som är hett just nu. Intresse inom skönhet och mode är ett stort plus. Övrig information Start: September Plats: Stockholm, med möjlighet att jobba hemifrån en dag i veckan. Omfattning: Heltid, med flexibla arbetstider och resor inom och utanför Sverige. Anställningsform: Tillsvidare Om kunden Vår kund är ett svenskt varumärke med global närvaro i över 40 länder och 250 anställda. De har haft en stark tillväxtresa – från 100 MSEK till nära 1 miljard i omsättning på bara åtta år. Produkterna är 100 % veganska och de har ett tydligt hållbarhetsfokus. Kulturen präglas av passion, innovation och en stark känsla för community – och du kommer att vara en nyckelspelare i nästa steg på deras resa. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

3 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Marknadschef till Fastighetsbyrån
Wise Professionals AB
Försäljnings- och marknadschefer

Om rollen Du har ett helhetsansvar för att med marknadsföring stärka Fastighetsbyråns marknadsledande position, attrahera rätt målgrupper och bidra till tillväxt. I rollen har du personalansvar för åtta personer, ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.  Du kommer till en energifylld arbetsplats med en varm och omtänksam kultur med kontoret placerat i fina lokaler mitt i centrala Stockholm.  Exempel på arbetsuppgifter: Leda och utveckla vår marknadsföring. Strategiskt och operativt ansvar för att stärka varumärket, bygga förtroende och skapa effektiva marknadsföringslösningar. Driva, utveckla och följa upp marknadsstrategier i linje med affärsplanen. Samarbeta nära kommunikation, försäljning, HR och externa partners. Delta i bolagets strategiska utveckling tillsammans med ledningsgruppen. Personalansvar och övergripande budgetansvar. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du är affärsdriven med förmågan att omsätta helhetsperspektiv till konkreta och effektiva planer tillsammans med ditt team. Du är en inspirerande ledare med mod och nyfikenhet i ett snabbt föränderligt medielandskap.  Vi ser gärna att du har: Minst fem års erfarenhet i en liknande roll. Gedigen kunskap inom digital marknadsföring. Vana vid att arbeta datadrivet. Erfarenhet av förändringsledning. Erfarenhet av personal- och budgetansvar. Erfarenhet av ledningsgruppsarbete. Förmåga att analysera och följa upp kundinsikter, försäljning och marknadsaktiviteter. Relevant eftergymnasial utbildning. Mycket god svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande med erfarenhet från fastighetsmäklarbranschen, finansbranschen, franchise eller tjänsteförsäljning. Om Fastighetsbyrån Vi har det stora nöjet att kunna kalla oss för Sveriges ledande fastighetsmäklare, med 285 kontor och cirka 1 700 medarbetare över hela landet och delar av Spanien och Portugal. Det gör oss störst både i omsättning och antal affärer. Och den som säljer mycket, kan också mycket. En erfarenhet som har hjälpt oss ta fram rätt tjänster och erbjudanden som hjälper såväl mäklaren som kunden i varje del av affären. Att vår kunskap och erfarenhet uppskattas av många är tydligt; faktum är att vi förmedlar en fjärdedel av alla Sveriges bostadsaffärer. Det är ett förtroende vi är stolta över och värnar om varje dag – på varje kontor runt om i landet. För vi vill inte bara vara ledande i Sverige, vi strävar även efter att vara bäst på varje lokal ort och område. För det är där kunden bor och affären görs. Låter det intressant? I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev på kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Processen innehåller arbetspsykologiska tester. Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Processen kommer att vara pausad under vecka 29-32 pga semester. Varmt välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Marketing Manager till Pipelife
Your Talent AB
Försäljnings- och marknadschefer

PIPELIFE SVERIGE AB är Sveriges ledande tillverkare av hållbara rörsystemlösningar som förbinder människor och samhällen med vatten, energi och kommunikation. Våra produkter används inom infrastruktur och byggmarknaden och innefattar kabelskydd, elinstallation, kommunalteknik, dagvattenlösningar, inomhusavlopp samt dränering och bevattning. Vi är ca 280 anställda och omsätter drygt en miljard kronor. Förutom försäljning i Sverige exporterar vi till flertalet av de europeiska länderna. Vårt svenska huvudkontor och norra Europas största platsrörsfabrik ligger i Ljung. Pipelife Sverige ingår i Wienerberger koncernen med säte i Wien, Österrike med ca 20 000 medarbetare och en årlig omsättning på 4.2 miljarder euro. Läs mer på www.pipelife.com Pipelife söker en Strategisk Marketing Manager som vill vara med och ta vår marknadskommunikation och varumärken till nästa nivå. Vi erbjuder en roll med stort inflytande och möjlighet att arbeta med några av marknadens mest hållbara och innovativa produkter. Vi söker dig som trivs i en kommersiell och hållbar miljö som brinner för att få både människor och varumärken att växa. Ansvarsområden Som Marketing Manager hos oss får du chansen att arbeta i en spännande och varierande roll med utveckling av befintliga och nya marknader med olika produkter och varumärken. Du har ett stort fokus på att skapa ökad varumärkeskännedom och ansvarar för att planera och implementera olika marknadsprojekt som ligger i linje med koncernens produktstrategi. Du arbetar aktivt med att ta fram varumärkesdrivande aktiviteter för att maximera försäljningen och för att stärka bolagets varumärkesposition både i Sverige och Europa. Du kommer att arbeta mycket nära försäljningsteamet för att driva initiativ som skapar värde för våra kunder och bidrar till att nå våra affärsmål. Du ansvarar för utformning, implementering, aktivering och uppföljning av bolagets övergripande marknadsplan och marknadsbudget. Du har ett personalansvar för sex personer vilka arbetar inom produkt och marknad. Tjänsten är placerad på kontoret i Ljung eller i Göteborg och du ingår i ledningsgruppen och du rapporterar till kommersiell direktör. Din roll innebär b.la. • Leda och coacha produkt och marknadsteamet mot gemensamma mål • Ansvar för produktportfölj och kommunikation för olika marknadssegment • Ansvar för att utveckla marknadskommunikationen för produktportföljen till respektive segment • Strategiskt arbete med framtagande av marknadsplan och disponering av resurser • Säkerställa effektiv marknadsföringskommunikation på tvärs av alla kanaler, inklusive digitala medier, marketing automation, CRM samt tryckt material och event • Samarbeta med försäljningsteamet för att skapa stödjande marknadsföringskampanjer • Projektledning med våra samarbetspartners och byråer • Budgetarbete och kostnadsuppföljning Vem är du? Vi söker dig som har minimum fem års erfarenhet av att ha drivit ett framgångsrikt ledarskap inom marknad och kommunikation. Du har ett stort affärsfokus och vi ser gärna att du har erfarenhet av en liknande roll där du har ansvarat både för produkt och marknad. Alternativt har du haft en ledande roll inom byråvärlden och vill gå över till kundsidan. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i ett tekniskt bolag där försäljningen sker både direkt mot slutkund som via återförsäljare och installatörer. Du är en stabil, nyfiken och positiv person med ett starkt självledarskap och en tydlig förankring i affär och försäljning. Du har förmågan att snabbt röra dig mellan strategi, taktik och operativt agerande. Du är en mycket engagerad och coachande ledare med ett gediget intresse av att utveckla människor och du tror på att skapa saker tillsammans. Du är också en god kravställare som inspirerar och coachar - internt såväl som externt. I allt du gör har du alltid kund- och affärsperspektiv och du gör inget som inte skapar affärsmöjligheter och affärsnytta. Du har en hands-on attityd och är inte rädd att hugga i när det behövs. Du har mycket goda språkkunskaper i engelska och svenska och vi ser gärna att du har erfarenhet av att har arbetat i en internationell miljö. Ansökan Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail [email protected] Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.

1 juli 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Marknadschef
Västervik Resort AB
Försäljnings- och marknadschefer

Västervik Resort stunder i Sveriges vackraste skärgård Västervik Resort söker en nytänkande och driven marknadschef som vill vara med och forma framtidens turism. Sedan 1933 har Västervik Resort varit en självklar destination för svenska semesterfirare. Nu blickar vi framåt, med visionen att stärka vår position som en av Nordens ledande semesterdestinationer – inte bara för svenska barnfamiljer och par, utan också för upplevelsesökande gäster från Tyskland, Nederländerna, Schweiz, Norge och Danmark. Vi befinner oss i en expansiv fas. Därför söker vi dig som vill lyfta vår kommunikation och marknadsföring till nästa nivå – med hållbar turism, digital innovation och genuint värdskap som ledstjärnor. Din roll Som marknadschef ansvarar du för Västervik Resorts marknadsstrategi, kampanjer, försäljning och varumärkeskommunikation – både på den svenska och internationella marknaden. Du leder det operativa marknadsarbetet samtidigt som du driver det strategiska arbetet framåt. Du är en nyckelperson i ledningsgruppen och en naturlig ambassadör för vår destination och vårt varumärke. Vi erbjuder dig en nyckelroll i en växande och värderingsstyrd verksamhet. Du får arbeta med ett starkt varumärke i en miljö där människor möts, minnen skapas och naturen alltid är nära. Vi tror på ansvar, glädje och tillsammansskap – och på att marknadsföring kan förändra mer än bara bilden av en plats. Dina fokusområden - Ansvara för försäljningsdrivande aktiviteter, inklusive utveckling av paketerbjudanden och intäktsoptimering - Utveckla och förverkliga en långsiktig varumärkesstrategi för svensk och internationell turism - Öka vår synlighet i rätt kanaler – från meta-annonsering och SEM till sociala medier och branschmässor - Förstärka samarbeten med regionala och internationella aktörer inom besöksnäringen - Ansvara för det marknadsföring och kommunikation - Planera och projektleda säsongsbetonade kampanjer, events och PR-aktiviteter Vi söker dig som Har relevant utbildning eller erfarenhet inom marknadsföring, kommunikation eller turism. Tänker strategiskt men älskar att få saker att hända – gärna med digitala verktyg och data som stöd. Har förståelse för turismens roll i regional utveckling och besöksnäringens potential. Är trygg i att jobba med både svenska och internationella marknader (du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska). Har erfarenhet av varumärkesbyggande arbete, gärna i destinations- eller upplevelsesektorn.  Är en praktisk och operativ problemlösare som kan stötta upp i den dagliga verksamhetens utmaningar i nära samarbete med dina kollegor. Information/övrigt Vill du veta mer om oss? Besök oss då på vår hemsida: Västervik Resort - Västervik - där land möter hav (vastervikresort.se) Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik. Är du nyfiken på Västervik? Besök hitta hem! Vi intervjuar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Head of Media Growth till psykologföretag i tillväxt
Svea kbt AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vi söker dig som kan ta vår synlighet till nya höjder – på sociala medier, via digitala kampanjer, genom PR, samarbeten och nya, smarta sätt vi inte ens har testat ännu. Du är en person som förstår vad som driver trafik, bygger räckvidd och skapar konvertering – och du har både förmågan och viljan att faktiskt få det att hända. På riktigt. Du kan växla mellan att själv skapa ett inlägg, designa en kampanj, optimera en rubrik, analysera ett flöde – och att bygga upp en struktur som skalar. Du får saker att lyfta, snabbt. Och med rätt resurser vet du exakt hur du gör tio gånger tillväxt – inte bara en. Här får du arbeta tillsammans med ett team som brinner för psykisk hälsa, men också ett helt verksamhetsgäng som älskar resultat, förbättringar och nytänkande. Du blir en nyckelperson i att få fler att hitta till oss – och vilja stanna. Hur ser en helt vanlig tisdag ut som Head of Media Growth? 08.15 – Du öppnar statistikverktygen. En kampanj du testade igår ger ovanligt låg CTR – du hittar felet, byter bild och justerar målgruppsinriktningen. Upp igen. 09.00 – Veckomöte. Du leder, fördelar, inspirerar. En psykolog, en praktikant, en copy – du vet vad de ska göra för att du har en tydlig plan och stark förväntan. Du tar ansvar för helheten, men inte rädd att göra jobbet själv. 10.00 – Du sitter I poddrummet med vår VD och briefar & inspirerar om punkterna som ska gås igenom av dagens inspelning av poddavsnitt och tiktok-inspelningar. 10.30 – Du optimerar och utforskar AI att ytterligare underlätta och förbättra våra resultat 11.00 – Du hör av dig till potentiella samarbetspartners och bokar in flera spännande möten. Vi har ett bokprojekt på gang och fast du aldrig jobbat med det förut planerar du för en bookrelease-fest. 12.00 – Lunch med kollegor. Ni pratar statistik, storytelling, aktuella psykologämnen, konvertering och lördagens bästa spaning från TikTok. Du får en idé om en ny landningssida – skriver ner direkt. 13.00 – Du skriver en ny kampanjbrief och uppdaterar hela vår innehållskalender med tre nya testformat. Du är snabb, tydlig och vet vad som behövs för att skala. 14.30 – Du laddar upp fyra nya videos, justerar rubriker, experimenterar med metataggar och länkar upp UTM-spårning till kampanjens olika delar. 16.00 – Du går igenom dagens trafikdata, delar insikter med ledningen och skickar en print screen till teamet med de spännande, nya siffrorna och skriver “WOW – bra jobbat idag!” innan du loggar ut. För att älska det här jobbet är du en sån som... – Gör saker – inte bara planerar dem. Du är inte den som pekar och väntar, du kavlar upp ärmarna och sätter igång. Samtidigt vet du när det är smartare att delegera – och ser till att rätt person har rätt boll. – Har en hel regnbåge av färgkodade filer, scheman och ansvarslistor. Du vet att tydlighet gör samarbeten enklare – och att ingen ska behöva gissa vad som gäller. – Ser potential för tillväxt överallt. Du skissar idéer på bussen, i duschen, under lunchen – och testar snabbt, istället för att vänta på perfekta förutsättningar. – Jobbar klart, även när ingen ser. Du behöver inte applåder – men du vill känna att det du gör blir bra. På riktigt. – Har upptäckt att AI är världens bästa superkraft. Du använder det för att skriva, analysera, strukturera – och för att få loss tid till ännu smartare grejer. Du älskar att förbättra allt du rör vid med hjälp av AI, och ser direkt hur det kan användas för att växa snabbare. – Skapar första versionen direkt, visar upp, frågar om feedback – och gör det ännu bättre. Du gillar inte att vänta, du gillar att få saker i rullning och vill veta snabbt om du är på väg åt rätt hall innan du lägger ner en massa mer tid. – Vill omges av människor som är skarpare än du. Du antecknar ett smart citat i mobilen, frågar nyfiket “hur tänkte du där?” och trivs i ett team där alla tänker snabbt och stort. – Bygger strukturer som håller. Du tänker: “Hur gör vi det här så att det funkar även när vi växer?” – och sen bygger du det. Skalbart, med rutiner och processer som andra kan ta hjälp av. – Du tänker inte “vad kostar det här?” utan “vad är avkastningen?”. Du vill att din tid ska skapa verklig effekt – för användare, verksamheten och världen. Vilka vi är Svea KBT och Elly Care är två av Sveriges främsta och snabbast växande psykologföretag med psykologer, läkare och sjuksköterskor som är otroligt kompetenta, skickliga och engagerade – och bakom kulisserna finns ett verksamhetsteam som jobbar stenhårt för att allt ska flyta, växa och bli bättre varje dag. Vi jobbar med terapi, medicinsk behandling, neuropsykiatriska utredningar, företagshälsovård, utbildningar och handledning. Men vi jobbar också med att förbättra våra interna processer, bygga nya tjänster, ta hand om våra medarbetare, hitta smartare sätt att möta våra patienter – och expandera till fler platser, fler områden och fler sätt att göra skillnad. Vi gillar att jobba med människor som är snabba, smarta och orädda. Som inte backar för ansvar, som kan jonglera många saker samtidigt och som brinner för att skapa struktur, förbättring och framdrift. Och du kommer in i ett team där alla är riktigt bra på det de gör – inte på ett skrytsamt sätt, utan bara för att de älskar att göra ett bra jobb. Här finns inget prestige – bara mycket hjärta, mycket hjärna och ett gemensamt driv att hjälpa fler att må bättre. Vad du får hos oss Du får vara en del av en kultur där vi gillar att lära oss saker – om människor, om system, om oss själva. Vi äter frukost ihop, håller workshops som blir spontana brainstormingpass och har ibland konferenser som känns mer som festival än föreläsning. Otroligt duktiga och ambitiösa medarbetare. Du kommer att omges av kollegor som är så skarpa, drivna och lösningsfokuserade att du ibland undrar om det är rimligt att så många briljanta och nyfikna hjärnor sitter i samma möte. Du får löpande feedback och coachning, och du kommer få testa saker du inte trodde att du skulle få chansen att göra. Projektledning, förbättringsarbete, nya idéer – vi säger ofta "kör" istället för "vänta lite". Redo att söka? Redo att kasta dig in i något där allt inte är färdigritat – men där du får vara med och forma vägen framåt tillsammans? Är du taggad på att få jobba med några av de mest engagerade och drivna människorna du mött? Då kan det här mycket väl vara ditt nästa jobb. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan direkt. Vi letar alltid efter vår nästa superstjärna! Vi rekryterar löpande, så vänta inte.

28 juni 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Customer Success Manager
Jeppesen Systems AB
Försäljnings- och marknadschefer

Jeppesen is seeking a highly skilled and motivated individual to join our Customer Success (CS) Organization. All members of this team are laser focused to ensure our customers are realizing value out of our products. Everyone is customer-facing, and all are measured by retention, growth, positive sentiment via NPS & positive movement in customer health scoring. The team is primarily composed of two functions who work together & cross functionally to deliver value: Customer Success Managers (CSMs) – Responsible for proactively ensuring customers achieve maximum value from our products, services and solutions, fostering strong relationships and driving long term retention & growth. Customer Success Experts (CSEs) – Responsible for maintaining deep knowledge about our products to support our customers when conversations need a depth of technical expertise. They work cross-functionally to develop and deliver the frameworks we use to guide our customers to success. CSEs also work closely with our Product Teams to ensure features & functionality in future releases are aligned & prioritized to customer need. For this role, we are looking for a Customer Success Expert in airline crew planning and product usage. You will play a crucial role in leading Customer adoption initiatives, including identifying areas of customer improvements, performing Customer specific adoption/usage workshops (Health Checks) and maintaining a strong relationship with portfolio / business line. We are committed to creating an inclusive and growth-oriented environment for all our team members. Join us and discover your future with Jeppesen. Position Responsibilities: Consolidate and prioritize customer feedback on the products through close interactions with customers and other customer facing teammates. Act as the voice of the customer within the organization, providing feedback to product and development teams to inform the development of the product roadmap. Maintain a deep understanding of Crew Planning products and features to provide expert guidance to customers. Work with our internal data teams to establish and provide key metrics to monitor and identify adoption risks and issues Enhance adoption frameworks by providing best practices, furnishing the adoption playbook, improving onboarding and training materials, etc. Deepen customers' system adoption through various customer engagement activities such as conducting health checks and presenting data analysis results. Key Skills: Communications: Excellent verbal and written communication skills to effectively interact with customers and internal teams. Data Analysis: Ability to analyze customer data and metrics to drive decisions and strategies. Learning Agility: Ability to learn new products and features and tach customers how to apply them to solve their business problems or bring benefits to customers' organizations. Results Oriented: Relentless in ensuring the customer fully adopts the Jeppesen's solution and achieves their desired business outcome. Team Player: Works closely with other customer-facing roles to ensure customer satisfaction and positive DAS relationship. This position is hybrid. This means that the selected candidate will be required to perform some work onsite at one of the listed location options. This is at the hiring team's discretion and could potentially change in the future. Show Sponsorship: Employer will initiate the visa application; however, the successful candidate will cover the cost of visa. Basic Qualifications (Required Skills/Experience): 5 or years of working experience in Crew Planning within airline environment or providing Crew Planning solutions to Airlines as a vendor. Ability to align customers' business processes with product capabilities. Strong written and verbal communication skills, with the ability to tailor messages to end-users and executives. Must be eligible to handle US export-controlled data. Preferred Qualifications (Desired Skills/Experience): 3 or more years previous experience in a customer success role within a SaaS environment. 5 or more years previous experience in airline operations and a solid understanding of aviation concepts. Extensive experience using Jeppesen Crew Pairing and/or Crew Rostering products. Experience applying adoption methodologies to optimize the customer engagement model. Previous experience in international business and/or multi-cultural environments. Fluency in multiple languages . Typical Education & Experience: Education/experience typically acquired through advanced technical education (e.g. Bachelor) and typically 9 or more years' related work experience or an equivalent combination of technical education and experience (e.g. PhD+4 years' related work experience, Master+7 years' related work experience, 13 years' related work experience, etc.).

26 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Funktionschef
Vision
Försäljnings- och marknadschefer

Vision är ett modernt och växande fackförbund i ständig förändring. Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, regioner, privata företag eller kyrkan. Våra 218 000 medlemmar finns över hela landet och inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO.   Vi söker en funktionschef Marknad och värvning   Vision söker en strategisk och drivande ledare som vill göra verklig skillnad Vill du leda ett av Sveriges viktigaste uppdrag – att stärka den fackliga styrkan genom ökad medlemsvärvning och ett starkt varumärke? Då kan du vara den vi söker. Vision genomför just nu en historisk satsning för att växa som fackförbund och ytterligare stärka vår fackliga kraft. Med fler medlemmar, fler förtroendevalda och ökad närvaro på arbetsplatser runt om i landet tar vi ansvar för att bevara den svenska modellens styrkor och säkerställa att våra medlemmar får ut så mycket som möjligt av sina arbetsliv. Som funktionschef för Marknad och Värvning har du ett övergripande ansvar för att driva Vision framåt i vår mest verksamhetskritiska funktion. Du leder en funktion med 22 engagerade medarbetare och ansvarar för att skapa resultat, bygga engagemang och säkra ett långsiktigt inflöde av nya medlemmar. Funktionen består av flera verksamhetsområden som både gör direktrekryterande insatser och understödjer medlemsvärvningen i resten av organisationen. Ditt uppdrag • Leda och utveckla arbetet med medlemsvärvning – både direkt och genom att stötta hela organisationen. • Utveckla den digitala marknadsföringen och värvningen, och hitta nya sätt att kombinera mer traditionella värvningsmetoder med digital värvning. • Säkerställa att Vision har ett starkt, relevant och attraktivt varumärke. • Utveckla och förvalta vårt medlemserbjudande i linje med våra strategiska mål. • Driva digitalisering, automatisering och datadrivna arbetssätt för att öka effektivitet och träffsäkerhet. • Skapa tydliga strukturer, mål och uppföljning. • Ha personalansvar för åtta direktrapporterande medarbetare och två enhetschefer.   Som chef och ledare på Vision säkerställer du att alla medarbetare är väl insatta i och arbetar aktivt med förbundets mål och prioriteringar. Du har verksamhets-, personal- och budgetansvar och ansvarar för att det systematiska arbetsmiljöarbetet fungerar väl och att medarbetarna får förutsättningar att både driva och delta i förbundets viktiga utvecklingsarbete. Du rapporterar till kanslichefen och ingår i kansliets ledningsgrupp. Vi söker dig som är en resultatorienterad ledare med: • Flera års chefserfarenhet, med ansvar för både personal, budget och verksamhetsutveckling. • Dokumenterad erfarenhet av att leda förändringsarbete och skapa mätbara resultat. • Förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativ handlingskraft.  Har djup kompetens inom: • Marknadsföring, försäljning och medlemsvärvning – både digitalt och fysiskt. • Varumärkesutveckling och målgruppsanpassad kommunikation. • Digitalisering och automatisering av processer. • Systematiskt arbetsmiljöarbete och ledarskap på distans.  Är en kommunikativ och inkluderande ledare som: • Bygger starka team och skapar engagemang genom tydlighet, lyhördhet och närvaro. • Uppmuntrar såväl självledarskap som medledarskap och skapar förutsättningar för delaktighet och innovation. • Leder utifrån våra värderingar tillit, mod, inkludering och vi gör varandra bättre. • Har helhetssyn och förmåga att koppla samman olika delar av organisationen för att nå bästa möjliga resultat.   Därutöver vill vi att du har: • Relevant högskoleutbildning inom marknadsföring, kommunikation eller försäljning eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. • Erfarenhet från facklig organisation, idéburen eller politiskt styrd organisation är meriterande. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.   Vi erbjuder: • Ett meningsfullt uppdrag där du bidrar till att stärka välfärden. • En dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och stor möjlighet att påverka. • Flexibla arbetsformer med placering i Stockholm. Vi har ett nyrenoverat, centralt beläget kontor som kommer vara din primära arbetsplats men du kommer också ha möjlighet till distansarbete. • En organisation som värdesätter mångfald och strävar efter balans mellan arbete, familj och hälsa. Vi vill att alla ska må bra såväl när man kommer till jobbet som när man går hem och att du känner att här kan du vara dig själv. Tjänsten är på heltid, tillsvidare och tillträde enligt överenskommelse. Skicka in CV och personligt brev senast 6 juli 2025 som är sista ansökningsdag.  Du ansöker genom att klicka på ansök nedan. Varmt välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Brand Marketing Director (14-Month Fixed Term)
Soundtrack Your Brand Sweden AB
Försäljnings- och marknadschefer

About us Soundtrack is a B2B scale-up company providing music streaming services for businesses. We serve small customers like the café around the corner, and much bigger brands like Joe & the Juice, Toni & Guy and TAG Heuer. On the inside, we're a bunch of talented, motivated and humble designers, engineers and music experts. We believe in product-led growth, where the product is the primary driver of customer acquisition, conversion and expansion. The Role We are looking for a Director of Brand Marketing & Creative for a 14-month temporary position to cover for a parental leave. You will be responsible for driving our brand positioning, and how it’s tied to our marketing creative execution. You’ll be developing and implementing Soundtrack’s brand in marketing efforts, working with and managing an internal team with design, content and development plus external agencies for creative assets. You’ll work closely with our Director of Digital Marketing and together lead our, growing and impactful, marketing department at Soundtrack. Responsibilities Continue refining and defining our brand marketing strategy. Plan and prioritize work for creative teams. Work closely with agencies, ensuring good collaboration and joint processes. Work with analysts and user researchers to find the insights and success recipes for our execution. Serve as a stakeholder for our product teams in terms of connecting our marketing initiatives to website, content and user onboarding. Manage and develop our next brand awareness concept. Establish and maintain our way of working and culture. Consult and work with our PR agency in getting publicity for the company. About You Just like us, you love music. You're driven and entrepreneurial, but you know how to be a team player too. Regardless of roles, we're always looking to work with people who can adapt to constant change, prioritise what's important, stay humble, open, curious and with a passion for details. Soundtrack is a Product Led Growth (PLG) company where the product naturally extends as a central piece in our marketing. You’re therefore either a marketing leader with experience from product companies, or a product leader with marketing experience. You have the ability to combine a vision, purpose and data with “a creative eye”. Requirements At least 8 years of experience working in marketing and/or product roles. Experience with leading and managing teams, preferably both directly and indirectly. Strong experience in project management and managing multiple stakeholders. Ability to digest, translate and communicate data and insights into actionable plans. Comfortable working and making decisions based on data and experimentation. Location: Stockholm. We require the person in this role to be on-site three days a week due to the coordination-heavy nature of the work.  We will be taking a short summer break and will be back in mid-August. You're welcome (and encouraged!) to apply now, and we’ll review all applications as soon as we return. At Soundtrack, we believe that diversity fuels creativity and innovation. We're committed to building a team that reflects a variety of backgrounds, perspectives, and experiences. We welcome applications from individuals of all races, ethnicities, genders, ages, abilities, religions, sexual orientations, and identities. We reserve the right to close this vacancy early if we identify a suitable candidate before the application deadline. To ensure consideration, we encourage you to submit your application as soon as possible. If you have any questions about the position or need to reach out, get in touch with Sebastian Palmqvist at [email protected]. Please note that we only accept applications submitted via our career page and do not accept applications by e-mail.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Deputy General Manager
Minnovation International AB
Försäljnings- och marknadschefer

Position Overview This role is on behalf of our customer for the position of Deputy General Manager in a newly established business operation. Responsibilities: 1. Align with and implement the company’s strategic development plan. Lead the business planning for the branch, drive market operations and business expansion, and oversee internal and external compliance to ensure the achievement of KPI targets. 2. Establish and optimize the branch’s organizational structure. Manage talent acquisition and team development to meet the needs of the company's growth. 3. Conduct market research and customer insights within the region. Build and maintain key client relationships and a strong network of partners to enhance the company's local market presence. 4. Oversee daily branch operations, asset management, network management, internal controls, and risk management. Develop and enforce company policies to ensure smooth and efficient business operations. 5. Uphold the company’s local reputation, maintain close communication with the mother company and the authorities. Ensure compliance with local laws, ethical standards, and company regulations. 6. Carry out additional temporary or phased tasks assigned by headquarters as needed.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025