Marknadschef
Sök bland 27 lediga jobb som Marknadschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
NJIE är ett innovationsdrivet företag från Göteborg, grundat 2008. På kort tid har vi tagit den nordiska marknaden med storm genom våra produktvarumärken ProPud och Lowcaly. Innovation är vår drivkraft – vi vågar testa nytt, lyckas ofta och lär oss alltid. Med passion för både smak och hälsa vill vi göra det enklare för fler att leva hälsosamt och njuta längs vägen. Läs mer på www.njie.com NJIE söker en Strategisk Marketing Manager som vill vara med och ta våra varumärken till nästa nivå – i Sverige och på våra exportmarknader. Vi erbjuder en roll med stort inflytande, ansvar för ett engagerat marknadsteam och möjlighet att arbeta med några av marknadens mest innovativa produkter. Vi söker dig som trivs i en entreprenöriell miljö och som brinner för att få både människor och varumärken att växa. Är du redo? Välkommen till NJIE! Ansvarsområden Som Marketing Manager hos oss får du chansen att arbeta i en spännande och varierande roll med utveckling av befintliga och nya marknader. Du har ett tydligt fokus på att skapa ökad varumärkeskännedom och du ansvarar för att planera och implementera olika marknadsprojekt som ligger i linje med vår kategori, produkt och sortimentsstrategi. Du ansvarar för att ta fram våra varumärkesdrivande aktiviteter för att maximera försäljningen samt stärka våra varumärken. Du ansvarar för utformning, implementering, aktivering och uppföljning av bolagets övergripande marknadsplan och marknadsbudget. I nära samarbete med övriga team inom NJIE säkerställer du att vi genomför rätt marknadskommunikation och kampanjer samt att produktlanseringar drivs med rätt kraft och explosion. Du har ett personalansvar för 8 personer och du rapporterar till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp. Din roll innebär b.la. • Leda och coacha marknadsteamet mot gemensamma mål • Utveckla och implementera den kommersiella marknadsstrategin • Ansvara för varumärkespositionering, kampanjer och kommunikation i alla kanaler • Säkerställa ett nära samarbete med säljorganisationen för att maximera tillväxt • Följa upp marknadsaktiviteter och analysera resultat för kontinuerlig optimering • Budgetarbete och kostnadsuppföljning Vem är du? Vi söker dig som har minimum fem års erfarenhet av att ha drivit ett framgångsrikt ledarskap inom marknad och kommunikation. Du har ett stort affärsfokus och vi ser gärna att du har erfarenhet av en liknande roll inom ett produktbolag, alternativt kommer du från byråvärlden och vill gå över till kundsidan. Det är meriterande om du har erfarenhet av FMCG. Du är en stabil, nyfiken och positiv person med ett starkt självledarskap och en tydlig förankring i affär och försäljning. Du har förmågan att snabbt röra dig mellan strategi, taktik och operativt agerande. Du är en mycket engagerad och coachande ledare med ett gediget intresse av att utveckla människor och du tror på att skapa saker tillsammans. Du är också en god kravställare som inspirerar och coachar - internt såväl som externt. I allt du gör har du alltid kund- och affärsperspektiv och du gör inget som inte skapar affärsmöjligheter och affärsnytta. Du har en hands-on attityd och är inte rädd att hugga i när det behövs. Du har mycket goda språkkunskaper i engelska och svenska och vi ser gärna att du har erfarenhet av att har arbetat i en internationell miljö. Fuel Our Culture! På NJIE arbetar vi i en snabbrörlig och innovativ kultur där vi alla tillsammans bidrar och gör skillnad. Våra värdeord – mod, engagemang, drivkraft och delaktighet – genomsyrar allt vi gör. Vi tror på att våga testa nytt, utmana det invanda och växa tillsammans – både som team och som individer. Här finns utrymme för idéer, ansvar och energi. Ansökan Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail [email protected] Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.
SWATI Cosmetics är ett svenskt skönhetsvarumärke med global närvaro och försäljning i över 20 länder via marknadsplatser som Åhléns, Kicks och Sephora, står SWATI nu inför en spännande expansionsfas. SWATI:s produkter är skapade för att passa alla kön, åldrar och etniciteter och speglar varumärkets filosofi om att fira individualitet. Historien om SWATI "SWATI börjar med två människor som blir kära. Vishal Nanda möter Swati Verma. Boom. Som alla stora kärlekshistorier överskrider den gränser. Vishal är en erfaren svensk entreprenör, Swati en välkänd indisk makeupartist. Han fascineras av hennes utseende och hur det förändras med varje sinnesstämning och tillfälle. Naturligt vacker en dag. Klädd för att imponera nästa. Ändå ser hon alltid ut som sig själv. Självsäker. Stilfull. På ett märkligt sätt verkar till och med hennes ögon förändras. Från ljusa till mörka och tillbaka igen. Han frågar. "Färgade linser," svarar hon leende. Resten är, som man säger, historia." Om rollen Som E-commerce Manager kliver du in i en spännande roll för bolaget med övergripande ansvar för den digitala försäljningen och tillväxten online. Du kommer att vara kommersiellt drivande och ha ett övergripande ansvar för tillväxten genom datadriven performance marketing. Viktiga fokusområden i rollen är att driva trafik, optimera konvertering och utgå från analyserad data. Du kommer även kravställa samarbetspartner, driva spännande digitala projekt och kontinuerligt optimera kundresa och kundupplevelse. Du arbetar i nära samarbete med teamen inom marknad och försäljning samt övriga kontaktytor i bolaget. Hittills har bolaget fokuserat på att bygga ett proof of concept, och nu är målet att ta nästa steg och skala verksamheten till nya höjder genom proof of scaling. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ansvara för onlineförsäljning och kundupplevelse Ansvara för budget, prognos, rapportering och relevanta KPI:er Driva IT-projektering och teknisk utveckling, särskilt inom Shopify Du genomför A/B-tester och CRO-aktiviteter för att öka försäljningen. Säkerställa varumärkesupplevelsen i den digitala köpkanalen Tillsammans med marknadsavdelningen sätta strategi för den digitala kommunikationen ut mot kund, t.ex. nyhetsbrev, onsite, sociala medier, influencer kampanjer mm. Löpande analysera både effektivitet och optimering av processer och flöden Arbeta nära logistikavdelningen i frågor rörande daglig drift relaterat till e-handelslogistik och distribution Delaktig i kravställning av webbyrå, kreativ mediebyrå samt övriga leverantörer Bolaget har sitt säte i Stockholm och ett dotterbolag i Indien. Du blir globalt ansvarig för den digitala försäljningen och eventuella resor dit samt kontakter med byråer I den här rollen är du en central nyckelspelare och driver frågor som rör allt från lager och kampanjer till IT-projekt och säljkampanjer. För att lyckas ser vi att du har en stark teknisk förståelse för Shopify (ett krav) och en bred kunskap inom e-handel. Din bakgrund För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet som E-commerce Manager, gärna i en mindre organisation i tillväxt, där du arbetat med strategisk planering och operativt genomförande. Som person gillar du att hitta nya sätt att driva utveckling, där dina beslut grundar sig på data och du strävar ständigt efter att förbättra performance. Du är resultatinriktad, har ett nytänkande mindset och en stark känsla för detaljer. Du är dessutom bra på att kommunicera och samarbeta i team, internt som externt. Det viktigaste är att du har rätt personliga egenskaper och känner dig motiverad att arbeta i en snabbfotad miljö med allt vad det innebär. Vi söker dig som har: Relevant utbildning inom marknadsföring, e-handel, digital kommunikation eller liknande Minst 3-5 års erfarenhet av arbete inom e-handel och digital marknadsföring Drivit IT-projektering och teknisk utveckling, särskilt inom Shopify (krav) Behärskar populära Shopify-appar såsom Triplewhale, Gorgias, Okendo med flera. Har kunskap om e-postmarknadsföring och verktyg som till exempel Klaviyo. Ta ägandeskap över den tekniska visionen för e-handeln och planera framtida initiativ Erfarenhet av att arbeta säljfokuserat och konverteringsdrivande Analytiska färdigheter och förmåga att omvandla data till insikter och implementation av nya och förbättrade ideér Teknisk förståelse och förmåga att kravställa byråer och leverantörer Förmåga att utmana byråer och leverantörer för att optimera affären God kunskap av e-handelsplattformar och verktyg God övergripande förståelse för e-handelslogistik och distribution är meriterande En entreprenöriell inställning med förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ En ”office first”-mentalitet, då kontorsnärvaro är viktigt för bolaget Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vad Swati erbjuder En nyckelroll i ett snabbväxande internationellt skönhetsvarumärke, där du får möjlighet att forma och utveckla strukturer i en expansiv fas. Här blir du en del av en entreprenöriell och dynamisk arbetsmiljö med goda möjligheter till långsiktig karriärutveckling och inflytande. SWATI Cosmetics har ambitionen att på sikt expandera till nya affärsområden. För rätt person finns möjligheten att vara en del av denna resa som entreprenör och aktivt bidra till framtida framgångar. Placering & Ansökningsprocess Detta är en heltidstjänst med placering på kontoret i Stockholm och dotterbolag i Indien vilket innebär att resor kommer att förekomma. Du kommer att arbeta i en internationell miljö med samarbetspartners på olika marknader, där det är viktigt med en öppen inställning till kulturella skillnader och en förståelse för arbete över flera tidszoner. Tjänsten startar enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. Rekryteringsprocessen hanteras av E-commerce Recruit och om du har några frågor om rollen är du välkommen att kontakta Lisa Gunnarsson på [email protected]. Vi utvärderar ansökningar löpande, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan tidigt för att bli en del av vår urvalsprocess. Vi ser fram emot att få veta mer om vad du kan bidra med!
Vårt uppdrag TS Lokalvård drivs av engagerade medarbetare som bryr sig om både kunder och kollegor. Nu söker vi en relationsskapande och engagerad marknadsansvarig som vill bidra till företagets fortsatta tillväxt och samtidigt vara med och forma en arbetsplats med hjärta. I rollen blir du anställd som konsult hos oss på Nercia. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning eller övertag. Om tjänsten Som marknadsansvarig är du företagets ansikte utåt. Du skapar nya kundrelationer och affärer, vårdar de befintliga och blir därmed en nyckelperson på TS lokalvårds fortsatta tillväxtresa. Du är ensam i din roll och har stor frihet att driva och utveckla sälj- och marknadsinsatser tillsammans med övrig ledningsgrupp. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ansvara för anbudsförfaranden och räkna på nya affärer • Träffa nya och befintliga företagskunder med syfte att utveckla och bredda affären. • Arbeta proaktivt med nykundsbearbetning, t.ex. genom kalla samtal och nätverksträffar • Identifiera kundbehov, föreslå lösningar och ta fram offerter och avtal. Skapa arbetsbeskrivningar. • Arbeta med kundvård och eftervård, hantera ev. reklamationer och förändringar • Arbeta strategiskt med att ta fram marknadsplaner och insatser Din profil Vi söker dig med erfarenhet av kundkontakt och försäljning, eller dig med erfarenhet av branschen och som är redo att ta nästa steg i arbetslivet. Vi ser även att du har: • Ett sinne för siffror och ekonomi • En god administrativ förmåga • Kunskap i Officepaketet • En god kommunikativ förmåga i både tal och skrift • Ett genuint engagemang för kundrelationer och servicekvalitet Eftergymnasial utbildning med inriktning inom kommunikation, marknadsföring eller ekonomi är meriterande. Som person är du trygg, förtroendeingivande och handlingskraftig med förmåga att både bygga relationer och driva affärer i mål. Du är strukturerad, kommunikativ och gillar att arbeta självständigt – men trivs också i ett team där man hjälps åt och har nära till skratt. Krav för tjänsten är god svenska i tal och skrift samt körkort. Övrig information I denna rekryteringsprocess kommer rekryteringstester att användas samt bakgrundskontroll att genomföras. Tillträde: Enligt överenskommelse Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader. För rätt person finns en tilltänkt långsiktighet hos kunden med möjlighet till övertag. Urval påbörjas efter annonseringsperiodens slut. Om kundföretaget TS Lokalvård AB har funnits i mer än 40 år i Örebro. Vi är det största medarbetarägda städföretaget i landet och huvudkontoret ligger på Hedvigsgatan bakom Rudbecksskolan i Örebro. Medarbetarägandet medför ett extra engagemang, men också en ansvarskänsla för våra kunder och deras behov. Detta har också lett till att vi har en mycket liten personalomsättning, vilket medför att vi kan behålla samma personal hos våra kunder under en lång tid. På så sätt lär ni känna varandra och ett förtroende byggs. Om Nercia Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.
Om tjänsten För vår kunds räkning söker vi nu en Social Media Manager som är lika delar kreativ doer som strategisk tänkare. Du kommer in i ett bolag med ett starkt varumärke på TikTok och Instagram – och du ska nu ta det till nästa nivå. Rollen är en nyckel i teamet där du till en början kommer ha större operativt ansvar, men till hösten gå in i en mer strategisk roll då teamet växer. Till att börja med är du främst operativ genom att producera innehåll, klippa, publicera, och leda tonaliteten. Därefter blir du mer strategisk och kommer bygga upp ett mindre team under dig. Du får stort utrymme att sätta din prägel, arbeta med starka kreatörer och vara en central del av bolagets digitala röst i världen. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen får du både arbeta hands-on med content och sätta strategin för hur varumärket fortsätter växa online. Ditt ansvar sträcker sig från produktion till communitybyggande. Ansvara för och skapa content för främst TikTok och Instagram Klippa, redigera och anpassa material från kreatörer och events Planera, publicera och optimera inlägg i realtid baserat på trender Driva och följa upp strategin för sociala medier Bygga upp ett mindre team inom sociala medier Leda externa frilansare för contentproduktion Arbeta nära community coordinators och andra kreativa team Resa för att dokumentera events, möta kreatörer och skapa live-innehåll Du erbjuds generösa förmåner och en arbetsplats med stort fokus på hållbarhet – bland annat genom B Corp-certifiering. Här får du ta del av årliga hälsoinitiativ, företagsresor till internationella events och arbeta i ett toppmodernt kontor i hjärtat av Stockholm. Vi söker dig som Har minst 3+ års erfarenhet från en liknande roll i ett D2C-varumärke inom skönhet eller mode. Du har bevisad erfarenhet av att skapa och växa sociala kanaler – särskilt TikTok och Instagram. Du är bekväm framför kameran, kan skapa innehåll själv och har öga för tonalitet, varumärkesidentitet och "desireability". Du har arbetat med varumärken som har en stark närvaro i sociala medier och en aktiv online-community. Du har också erfarenhet av att skapa innehåll, redigera video och driva kampanjer som en del av ett team. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du social, initiativrik, självständig, gillar att jobba nära andra människor och har koll på vad som är hett just nu. Intresse inom skönhet och mode är ett stort plus. Övrig information Start: September Plats: Stockholm, med möjlighet att jobba hemifrån en dag i veckan. Omfattning: Heltid, med flexibla arbetstider och resor inom och utanför Sverige. Anställningsform: Tillsvidare Om kunden Vår kund är ett svenskt varumärke med global närvaro i över 40 länder och 250 anställda. De har haft en stark tillväxtresa – från 100 MSEK till nära 1 miljard i omsättning på bara åtta år. Produkterna är 100 % veganska och de har ett tydligt hållbarhetsfokus. Kulturen präglas av passion, innovation och en stark känsla för community – och du kommer att vara en nyckelspelare i nästa steg på deras resa. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.
Om rollen Du har ett helhetsansvar för att med marknadsföring stärka Fastighetsbyråns marknadsledande position, attrahera rätt målgrupper och bidra till tillväxt. I rollen har du personalansvar för åtta personer, ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Du kommer till en energifylld arbetsplats med en varm och omtänksam kultur med kontoret placerat i fina lokaler mitt i centrala Stockholm. Exempel på arbetsuppgifter: Leda och utveckla vår marknadsföring. Strategiskt och operativt ansvar för att stärka varumärket, bygga förtroende och skapa effektiva marknadsföringslösningar. Driva, utveckla och följa upp marknadsstrategier i linje med affärsplanen. Samarbeta nära kommunikation, försäljning, HR och externa partners. Delta i bolagets strategiska utveckling tillsammans med ledningsgruppen. Personalansvar och övergripande budgetansvar. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du är affärsdriven med förmågan att omsätta helhetsperspektiv till konkreta och effektiva planer tillsammans med ditt team. Du är en inspirerande ledare med mod och nyfikenhet i ett snabbt föränderligt medielandskap. Vi ser gärna att du har: Minst fem års erfarenhet i en liknande roll. Gedigen kunskap inom digital marknadsföring. Vana vid att arbeta datadrivet. Erfarenhet av förändringsledning. Erfarenhet av personal- och budgetansvar. Erfarenhet av ledningsgruppsarbete. Förmåga att analysera och följa upp kundinsikter, försäljning och marknadsaktiviteter. Relevant eftergymnasial utbildning. Mycket god svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande med erfarenhet från fastighetsmäklarbranschen, finansbranschen, franchise eller tjänsteförsäljning. Om Fastighetsbyrån Vi har det stora nöjet att kunna kalla oss för Sveriges ledande fastighetsmäklare, med 285 kontor och cirka 1 700 medarbetare över hela landet och delar av Spanien och Portugal. Det gör oss störst både i omsättning och antal affärer. Och den som säljer mycket, kan också mycket. En erfarenhet som har hjälpt oss ta fram rätt tjänster och erbjudanden som hjälper såväl mäklaren som kunden i varje del av affären. Att vår kunskap och erfarenhet uppskattas av många är tydligt; faktum är att vi förmedlar en fjärdedel av alla Sveriges bostadsaffärer. Det är ett förtroende vi är stolta över och värnar om varje dag – på varje kontor runt om i landet. För vi vill inte bara vara ledande i Sverige, vi strävar även efter att vara bäst på varje lokal ort och område. För det är där kunden bor och affären görs. Låter det intressant? I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev på kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Processen innehåller arbetspsykologiska tester. Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Processen kommer att vara pausad under vecka 29-32 pga semester. Varmt välkommen med din ansökan!
PIPELIFE SVERIGE AB är Sveriges ledande tillverkare av hållbara rörsystemlösningar som förbinder människor och samhällen med vatten, energi och kommunikation. Våra produkter används inom infrastruktur och byggmarknaden och innefattar kabelskydd, elinstallation, kommunalteknik, dagvattenlösningar, inomhusavlopp samt dränering och bevattning. Vi är ca 280 anställda och omsätter drygt en miljard kronor. Förutom försäljning i Sverige exporterar vi till flertalet av de europeiska länderna. Vårt svenska huvudkontor och norra Europas största platsrörsfabrik ligger i Ljung. Pipelife Sverige ingår i Wienerberger koncernen med säte i Wien, Österrike med ca 20 000 medarbetare och en årlig omsättning på 4.2 miljarder euro. Läs mer på www.pipelife.com Pipelife söker en Strategisk Marketing Manager som vill vara med och ta vår marknadskommunikation och varumärken till nästa nivå. Vi erbjuder en roll med stort inflytande och möjlighet att arbeta med några av marknadens mest hållbara och innovativa produkter. Vi söker dig som trivs i en kommersiell och hållbar miljö som brinner för att få både människor och varumärken att växa. Ansvarsområden Som Marketing Manager hos oss får du chansen att arbeta i en spännande och varierande roll med utveckling av befintliga och nya marknader med olika produkter och varumärken. Du har ett stort fokus på att skapa ökad varumärkeskännedom och ansvarar för att planera och implementera olika marknadsprojekt som ligger i linje med koncernens produktstrategi. Du arbetar aktivt med att ta fram varumärkesdrivande aktiviteter för att maximera försäljningen och för att stärka bolagets varumärkesposition både i Sverige och Europa. Du kommer att arbeta mycket nära försäljningsteamet för att driva initiativ som skapar värde för våra kunder och bidrar till att nå våra affärsmål. Du ansvarar för utformning, implementering, aktivering och uppföljning av bolagets övergripande marknadsplan och marknadsbudget. Du har ett personalansvar för sex personer vilka arbetar inom produkt och marknad. Tjänsten är placerad på kontoret i Ljung eller i Göteborg och du ingår i ledningsgruppen och du rapporterar till kommersiell direktör. Din roll innebär b.la. • Leda och coacha produkt och marknadsteamet mot gemensamma mål • Ansvar för produktportfölj och kommunikation för olika marknadssegment • Ansvar för att utveckla marknadskommunikationen för produktportföljen till respektive segment • Strategiskt arbete med framtagande av marknadsplan och disponering av resurser • Säkerställa effektiv marknadsföringskommunikation på tvärs av alla kanaler, inklusive digitala medier, marketing automation, CRM samt tryckt material och event • Samarbeta med försäljningsteamet för att skapa stödjande marknadsföringskampanjer • Projektledning med våra samarbetspartners och byråer • Budgetarbete och kostnadsuppföljning Vem är du? Vi söker dig som har minimum fem års erfarenhet av att ha drivit ett framgångsrikt ledarskap inom marknad och kommunikation. Du har ett stort affärsfokus och vi ser gärna att du har erfarenhet av en liknande roll där du har ansvarat både för produkt och marknad. Alternativt har du haft en ledande roll inom byråvärlden och vill gå över till kundsidan. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i ett tekniskt bolag där försäljningen sker både direkt mot slutkund som via återförsäljare och installatörer. Du är en stabil, nyfiken och positiv person med ett starkt självledarskap och en tydlig förankring i affär och försäljning. Du har förmågan att snabbt röra dig mellan strategi, taktik och operativt agerande. Du är en mycket engagerad och coachande ledare med ett gediget intresse av att utveckla människor och du tror på att skapa saker tillsammans. Du är också en god kravställare som inspirerar och coachar - internt såväl som externt. I allt du gör har du alltid kund- och affärsperspektiv och du gör inget som inte skapar affärsmöjligheter och affärsnytta. Du har en hands-on attityd och är inte rädd att hugga i när det behövs. Du har mycket goda språkkunskaper i engelska och svenska och vi ser gärna att du har erfarenhet av att har arbetat i en internationell miljö. Ansökan Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail [email protected] Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.
Västervik Resort stunder i Sveriges vackraste skärgård Västervik Resort söker en nytänkande och driven marknadschef som vill vara med och forma framtidens turism. Sedan 1933 har Västervik Resort varit en självklar destination för svenska semesterfirare. Nu blickar vi framåt, med visionen att stärka vår position som en av Nordens ledande semesterdestinationer – inte bara för svenska barnfamiljer och par, utan också för upplevelsesökande gäster från Tyskland, Nederländerna, Schweiz, Norge och Danmark. Vi befinner oss i en expansiv fas. Därför söker vi dig som vill lyfta vår kommunikation och marknadsföring till nästa nivå – med hållbar turism, digital innovation och genuint värdskap som ledstjärnor. Din roll Som marknadschef ansvarar du för Västervik Resorts marknadsstrategi, kampanjer, försäljning och varumärkeskommunikation – både på den svenska och internationella marknaden. Du leder det operativa marknadsarbetet samtidigt som du driver det strategiska arbetet framåt. Du är en nyckelperson i ledningsgruppen och en naturlig ambassadör för vår destination och vårt varumärke. Vi erbjuder dig en nyckelroll i en växande och värderingsstyrd verksamhet. Du får arbeta med ett starkt varumärke i en miljö där människor möts, minnen skapas och naturen alltid är nära. Vi tror på ansvar, glädje och tillsammansskap – och på att marknadsföring kan förändra mer än bara bilden av en plats. Dina fokusområden - Ansvara för försäljningsdrivande aktiviteter, inklusive utveckling av paketerbjudanden och intäktsoptimering - Utveckla och förverkliga en långsiktig varumärkesstrategi för svensk och internationell turism - Öka vår synlighet i rätt kanaler – från meta-annonsering och SEM till sociala medier och branschmässor - Förstärka samarbeten med regionala och internationella aktörer inom besöksnäringen - Ansvara för det marknadsföring och kommunikation - Planera och projektleda säsongsbetonade kampanjer, events och PR-aktiviteter Vi söker dig som Har relevant utbildning eller erfarenhet inom marknadsföring, kommunikation eller turism. Tänker strategiskt men älskar att få saker att hända – gärna med digitala verktyg och data som stöd. Har förståelse för turismens roll i regional utveckling och besöksnäringens potential. Är trygg i att jobba med både svenska och internationella marknader (du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska). Har erfarenhet av varumärkesbyggande arbete, gärna i destinations- eller upplevelsesektorn. Är en praktisk och operativ problemlösare som kan stötta upp i den dagliga verksamhetens utmaningar i nära samarbete med dina kollegor. Information/övrigt Vill du veta mer om oss? Besök oss då på vår hemsida: Västervik Resort - Västervik - där land möter hav (vastervikresort.se) Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik. Är du nyfiken på Västervik? Besök hitta hem! Vi intervjuar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi söker dig som kan ta vår synlighet till nya höjder – på sociala medier, via digitala kampanjer, genom PR, samarbeten och nya, smarta sätt vi inte ens har testat ännu. Du är en person som förstår vad som driver trafik, bygger räckvidd och skapar konvertering – och du har både förmågan och viljan att faktiskt få det att hända. På riktigt. Du kan växla mellan att själv skapa ett inlägg, designa en kampanj, optimera en rubrik, analysera ett flöde – och att bygga upp en struktur som skalar. Du får saker att lyfta, snabbt. Och med rätt resurser vet du exakt hur du gör tio gånger tillväxt – inte bara en. Här får du arbeta tillsammans med ett team som brinner för psykisk hälsa, men också ett helt verksamhetsgäng som älskar resultat, förbättringar och nytänkande. Du blir en nyckelperson i att få fler att hitta till oss – och vilja stanna. Hur ser en helt vanlig tisdag ut som Head of Media Growth? 08.15 – Du öppnar statistikverktygen. En kampanj du testade igår ger ovanligt låg CTR – du hittar felet, byter bild och justerar målgruppsinriktningen. Upp igen. 09.00 – Veckomöte. Du leder, fördelar, inspirerar. En psykolog, en praktikant, en copy – du vet vad de ska göra för att du har en tydlig plan och stark förväntan. Du tar ansvar för helheten, men inte rädd att göra jobbet själv. 10.00 – Du sitter I poddrummet med vår VD och briefar & inspirerar om punkterna som ska gås igenom av dagens inspelning av poddavsnitt och tiktok-inspelningar. 10.30 – Du optimerar och utforskar AI att ytterligare underlätta och förbättra våra resultat 11.00 – Du hör av dig till potentiella samarbetspartners och bokar in flera spännande möten. Vi har ett bokprojekt på gang och fast du aldrig jobbat med det förut planerar du för en bookrelease-fest. 12.00 – Lunch med kollegor. Ni pratar statistik, storytelling, aktuella psykologämnen, konvertering och lördagens bästa spaning från TikTok. Du får en idé om en ny landningssida – skriver ner direkt. 13.00 – Du skriver en ny kampanjbrief och uppdaterar hela vår innehållskalender med tre nya testformat. Du är snabb, tydlig och vet vad som behövs för att skala. 14.30 – Du laddar upp fyra nya videos, justerar rubriker, experimenterar med metataggar och länkar upp UTM-spårning till kampanjens olika delar. 16.00 – Du går igenom dagens trafikdata, delar insikter med ledningen och skickar en print screen till teamet med de spännande, nya siffrorna och skriver “WOW – bra jobbat idag!” innan du loggar ut. För att älska det här jobbet är du en sån som... – Gör saker – inte bara planerar dem. Du är inte den som pekar och väntar, du kavlar upp ärmarna och sätter igång. Samtidigt vet du när det är smartare att delegera – och ser till att rätt person har rätt boll. – Har en hel regnbåge av färgkodade filer, scheman och ansvarslistor. Du vet att tydlighet gör samarbeten enklare – och att ingen ska behöva gissa vad som gäller. – Ser potential för tillväxt överallt. Du skissar idéer på bussen, i duschen, under lunchen – och testar snabbt, istället för att vänta på perfekta förutsättningar. – Jobbar klart, även när ingen ser. Du behöver inte applåder – men du vill känna att det du gör blir bra. På riktigt. – Har upptäckt att AI är världens bästa superkraft. Du använder det för att skriva, analysera, strukturera – och för att få loss tid till ännu smartare grejer. Du älskar att förbättra allt du rör vid med hjälp av AI, och ser direkt hur det kan användas för att växa snabbare. – Skapar första versionen direkt, visar upp, frågar om feedback – och gör det ännu bättre. Du gillar inte att vänta, du gillar att få saker i rullning och vill veta snabbt om du är på väg åt rätt hall innan du lägger ner en massa mer tid. – Vill omges av människor som är skarpare än du. Du antecknar ett smart citat i mobilen, frågar nyfiket “hur tänkte du där?” och trivs i ett team där alla tänker snabbt och stort. – Bygger strukturer som håller. Du tänker: “Hur gör vi det här så att det funkar även när vi växer?” – och sen bygger du det. Skalbart, med rutiner och processer som andra kan ta hjälp av. – Du tänker inte “vad kostar det här?” utan “vad är avkastningen?”. Du vill att din tid ska skapa verklig effekt – för användare, verksamheten och världen. Vilka vi är Svea KBT och Elly Care är två av Sveriges främsta och snabbast växande psykologföretag med psykologer, läkare och sjuksköterskor som är otroligt kompetenta, skickliga och engagerade – och bakom kulisserna finns ett verksamhetsteam som jobbar stenhårt för att allt ska flyta, växa och bli bättre varje dag. Vi jobbar med terapi, medicinsk behandling, neuropsykiatriska utredningar, företagshälsovård, utbildningar och handledning. Men vi jobbar också med att förbättra våra interna processer, bygga nya tjänster, ta hand om våra medarbetare, hitta smartare sätt att möta våra patienter – och expandera till fler platser, fler områden och fler sätt att göra skillnad. Vi gillar att jobba med människor som är snabba, smarta och orädda. Som inte backar för ansvar, som kan jonglera många saker samtidigt och som brinner för att skapa struktur, förbättring och framdrift. Och du kommer in i ett team där alla är riktigt bra på det de gör – inte på ett skrytsamt sätt, utan bara för att de älskar att göra ett bra jobb. Här finns inget prestige – bara mycket hjärta, mycket hjärna och ett gemensamt driv att hjälpa fler att må bättre. Vad du får hos oss Du får vara en del av en kultur där vi gillar att lära oss saker – om människor, om system, om oss själva. Vi äter frukost ihop, håller workshops som blir spontana brainstormingpass och har ibland konferenser som känns mer som festival än föreläsning. Otroligt duktiga och ambitiösa medarbetare. Du kommer att omges av kollegor som är så skarpa, drivna och lösningsfokuserade att du ibland undrar om det är rimligt att så många briljanta och nyfikna hjärnor sitter i samma möte. Du får löpande feedback och coachning, och du kommer få testa saker du inte trodde att du skulle få chansen att göra. Projektledning, förbättringsarbete, nya idéer – vi säger ofta "kör" istället för "vänta lite". Redo att söka? Redo att kasta dig in i något där allt inte är färdigritat – men där du får vara med och forma vägen framåt tillsammans? Är du taggad på att få jobba med några av de mest engagerade och drivna människorna du mött? Då kan det här mycket väl vara ditt nästa jobb. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan direkt. Vi letar alltid efter vår nästa superstjärna! Vi rekryterar löpande, så vänta inte.
Jeppesen is seeking a highly skilled and motivated individual to join our Customer Success (CS) Organization. All members of this team are laser focused to ensure our customers are realizing value out of our products. Everyone is customer-facing, and all are measured by retention, growth, positive sentiment via NPS & positive movement in customer health scoring. The team is primarily composed of two functions who work together & cross functionally to deliver value: Customer Success Managers (CSMs) – Responsible for proactively ensuring customers achieve maximum value from our products, services and solutions, fostering strong relationships and driving long term retention & growth. Customer Success Experts (CSEs) – Responsible for maintaining deep knowledge about our products to support our customers when conversations need a depth of technical expertise. They work cross-functionally to develop and deliver the frameworks we use to guide our customers to success. CSEs also work closely with our Product Teams to ensure features & functionality in future releases are aligned & prioritized to customer need. For this role, we are looking for a Customer Success Expert in airline crew planning and product usage. You will play a crucial role in leading Customer adoption initiatives, including identifying areas of customer improvements, performing Customer specific adoption/usage workshops (Health Checks) and maintaining a strong relationship with portfolio / business line. We are committed to creating an inclusive and growth-oriented environment for all our team members. Join us and discover your future with Jeppesen. Position Responsibilities: Consolidate and prioritize customer feedback on the products through close interactions with customers and other customer facing teammates. Act as the voice of the customer within the organization, providing feedback to product and development teams to inform the development of the product roadmap. Maintain a deep understanding of Crew Planning products and features to provide expert guidance to customers. Work with our internal data teams to establish and provide key metrics to monitor and identify adoption risks and issues Enhance adoption frameworks by providing best practices, furnishing the adoption playbook, improving onboarding and training materials, etc. Deepen customers' system adoption through various customer engagement activities such as conducting health checks and presenting data analysis results. Key Skills: Communications: Excellent verbal and written communication skills to effectively interact with customers and internal teams. Data Analysis: Ability to analyze customer data and metrics to drive decisions and strategies. Learning Agility: Ability to learn new products and features and tach customers how to apply them to solve their business problems or bring benefits to customers' organizations. Results Oriented: Relentless in ensuring the customer fully adopts the Jeppesen's solution and achieves their desired business outcome. Team Player: Works closely with other customer-facing roles to ensure customer satisfaction and positive DAS relationship. This position is hybrid. This means that the selected candidate will be required to perform some work onsite at one of the listed location options. This is at the hiring team's discretion and could potentially change in the future. Show Sponsorship: Employer will initiate the visa application; however, the successful candidate will cover the cost of visa. Basic Qualifications (Required Skills/Experience): 5 or years of working experience in Crew Planning within airline environment or providing Crew Planning solutions to Airlines as a vendor. Ability to align customers' business processes with product capabilities. Strong written and verbal communication skills, with the ability to tailor messages to end-users and executives. Must be eligible to handle US export-controlled data. Preferred Qualifications (Desired Skills/Experience): 3 or more years previous experience in a customer success role within a SaaS environment. 5 or more years previous experience in airline operations and a solid understanding of aviation concepts. Extensive experience using Jeppesen Crew Pairing and/or Crew Rostering products. Experience applying adoption methodologies to optimize the customer engagement model. Previous experience in international business and/or multi-cultural environments. Fluency in multiple languages . Typical Education & Experience: Education/experience typically acquired through advanced technical education (e.g. Bachelor) and typically 9 or more years' related work experience or an equivalent combination of technical education and experience (e.g. PhD+4 years' related work experience, Master+7 years' related work experience, 13 years' related work experience, etc.).
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 27 jobb