Marknadschef
Sök bland 19 lediga jobb som Marknadschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Kommunikations- och marknadschef till Kungliga Operan Är du en strategisk ledare med passion för kultur och kommunikation? Vill du vara med och forma framtiden för Sveriges nationalscen för opera och balett? Då kan detta vara rollen för dig! Om rollen Som Kommunikations- och marknadschef på Kungliga Operan har du det övergripande strategiska ansvaret för all kommunikation samt marknads- och varumärkesarbete. Kommunikations- och marknadsavdelningen består idag av ca 25 medarbetare. Med stort engagemang och ett närvarande ledarskap leder du avdelningen och som kommunikationschef ingår du i Kungliga Operans ledningsgrupp och rapporterar direkt till verkställande direktören. Kungliga Operan står inför en spännande period av förändring med en omfattande ombyggnad och renovering av Operahuset. Detta innebär att verksamheten kommer att flyttas till nya lokaler under flera år. Du kommer att spela en nyckelroll i att kommunicera dessa förändringar både internt och externt; säkerställa att organisationen känner sig informerad och involverad, att Kungliga Operans varumärke förblir starkt och relevant i framtiden samt att publiken hittar till de nya scenerna. Dina möjligheter Strategiskt ledarskap: Du får möjlighet att forma och implementera strategier som stärker Kungliga Operans organisation och kultur samt position som en ledande kulturinstitution. Kreativ frihet: Du får utrymme att utveckla kommunikations- och marknadsföringskampanjer som engagerar och inspirerar vår publik, men också nya vägar för att skapa delaktighet och engagemang bland medarbetarna. Påverkan: Du blir en del av en hårt arbetande ledningsgrupp där dina insikter och idéer kommer att ha direkt påverkan på verksamhetens dagliga drift och framtid. Utveckling: Du får leda och utveckla ett kompetent team, och bidra till deras professionella tillväxt. Modernisering och ständig utveckling med respekt för tradition: Du kommer att ha en möjlighet att utveckla ett modernt varumärke och kommunikationsstrategi som speglar dagens samhälle och utveckling, samtidigt som du bevarar och lyfter fram Kungliga Operans stolta traditioner och historia. Vem är du? Vi söker dig som har; Gedigen erfarenhet från att driva och leda ett brett strategiskt kommunikations- och marknadsföringsarbete i en större organisation. Gedigen chefs- och ledarerfarenhet, med vana att leda både direkt och via mellanchefer samt vara del av en ledningsgrupp. Har dokumenterad förmåga att bygga goda relationer och nätverk både inom och utanför din organisation. Eget verksamhets- och budgetansvar. Relevant akademisk examen eller motsvarande kunskaper. Meriterande är erfarenhet av och förståelse för kultursektorn och/eller offentlig verksamhet och dess styrning. Som ledare och chef vid Kungliga Operan vill vi att du ska se möjligheter och hitta lösningar och arbeta strategiskt och prestigelöst. Du är trygg i din kompetens och som ledare. Du har en mycket god relationsskapande förmåga. Du är tydlig i din kommunikation och bra på att planera, leda och följa upp verksamheten. Du agerar med självförtroende även i ovana situationer och får lätt omgivningen att lyssna. Du ser positivt på förändring och anpassar dig lätt till nya förutsättningar. Du värdesätter andras synpunkter och kompetens, och skapar en inkluderande arbetsmiljö. Du identifierar goda idéer, sätter långsiktiga mål och planerar aktiviteter för att nå dem. Du tar självständigt ansvar och gör det som behövs för att Kungliga Operan ska uppnå sina mål. OM KUNGLIGA OPERAN Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan hålla en hög konstnärlig kvalitet samtidigt som man når ut till en bred publik. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag. Med över 200 opera- och balettföreställningar i Operahuset, ett stort antal konserter samt en mängd aktiviteter för barn och unga i och utanför Operahuset bjuder varje säsong på ett brett spektrum av upplevelser. Repertoaren spänner över flera sekler och innehåller både klassiska och nyskrivna verk. Kungliga Operan strävar efter att vara en öppen, modern och dynamisk arbetsplats. Nästa steg Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, som är specialiserade på att rekrytera framgångsskapande chefer och ledare som gör skillnad. Här välkomnas ledare med olika bakgrund, ålder, kön och erfarenhet som bidrar med nya idéer, insikter och perspektiv. Tycker du att uppdraget låter intressant och är redo för nästa steg i karriären? Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 18 maj 2025. Vänligen notera att alla slutkandidater kommer genomgå samma moment i rekryteringsprocessen. Inklusive kompetensbaserade intervjuer, arbetspsykologiska tester och bakgrundskontroll. Det gör att vi rättvist och sakligt kan jämföra respektive chefs kompetens i förhållande till kravprofilen. Vill du veta mer innan du söker är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709–815 873, [email protected] eller Anna-Sofia Renman på 0708–178 399, [email protected] . Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Om du är redo att anta denna spännande utmaning och bidra till Kungliga Operans framtid, skicka in din ansökan idag!
Gör skillnad inom medicin och hälsa! Nu är vi på jakt efter en Marketing Manager till ett globalt innovativt bolag i centrala Malmö. Har du några års erfarenhet inom digital marketing och vill ta nästa steg? Då kan detta vara rätt roll för dig! OM TJÄNSTEN Som Marketing Manager kommer du att vara en central funktion i företagets MarCom-team. Här arbetar du med att strategiskt planera och genomföra kampanjer samt lanseringar. Du kommer att koordinera innehåll för webb samt säkerställa att allt material kommuniceras effektivt till företagets olika marknader. Du kommer att samarbeta nära med Brand Management-teamet och Digital Customer Experience-teamet för att säkerställa att kampanjerna genomförs smidigt. Dessutom kommer du att vara delaktig i att skapa marknadsföringsmaterial och försäljningsstöd för produktkategorin du jobbar med. Du erbjuds - Ett konsultuppdrag via oss på Academic Work på initialt 6 månader. - En fot in på ett spännande företag som värderar sina anställda och där du kan göra skillnad. VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande. - Har tidigare erfarenhet av en liknande roll där man koordinerat marknadsmaterial och drivit kampanjer på/mot medtech-företag. - Kan kommunicera obehindrat på engelska. - Har god kunskap i microsoft- och adobe-program, samt förståelse för andra verktyg som är relaterade till rollen såsom exempelvis DAM och PIM, marketing automation-system, CMS, CRM etc. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Stresstolerant - Målmedveten - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vår kund är en global aktör inom medtech. Mer information fås vid ett första samtal.
Är du en driven ledare med passion för marknadskommunikation? Har du erfarenhet av att leda team inom kommunikation och marknadsföring, gärna inom B2B? Vi hjälper vår kund som söker en Market Communications Manager som vill vara med och stärka bolagets varumärke globalt! Du blir anställd av JeffersonWells och uthyrd till kund Period: Start Aug 2025 + 1år. Om rollen Market Communications Department är Roxtecs inhouseavdelning för produktion av all marknadskommunikation, både digitalt och tryckt, med en global räckvidd. Avdelningen producerar innehåll och material på uppdrag av olika marknadsfunktioner och arbetar i en internationell miljö med dagliga globala kontakter. Som Market Communications Manager har du en nyckelroll i att leda och koordinera avdelningens arbete och säkerställa att kommunikationen stödjer Roxtec´s affärsstrategier och varumärkesprofil. I rollen ingår personalansvar och du rapporterar till Brand and Corporate Communications Manager. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Leda och ansvara för arbetet på Market Communications Department, inklusive personalansvar. * Projekt- och produktionsledning * Tillsammans med teamet säkerställa att Roxtec skapar effektiv marknadskommunikation för utvalda målgrupper och kanaler inom B2B. * Säkerställa att all kommunikation är enhetlig och följer Roxtec´s varumärkesstrategi. * Samarbeta med interna och externa intressenter globalt * Bidra till kontinuerlig utveckling och effektivisering av avdelningens arbete. Vi söker dig som har: * Erfarenhet av marknadskommunikation, gärna inom B2B och för en internationell målgrupp. * Förmåga att konsekvent tillämpa grafisk identitet och stärka varumärket. * Erfarenhet av projekt- och produktionsledning. * Erfarenhet av personalledning, gärna från reklam-/kommunikationsbyrå eller inhouse-byrå. * Kunskap inom digital kommunikation och analys är meriterande. * Relevant högskoleutbildning inom marknadsföring eller motsvarande. * Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är: * Serviceminded och trivs med att stödja och utveckla teamet. * Tydlig och strukturerad, med förmåga att fatta beslut och prioritera. * Driven och lösningsorienterad, med förmåga att hantera flera uppdrag parallellt. * Ansvarstagande och pålitlig, med ett gott ordningssinne. * Positiv och utvecklingsinriktad, alltid med en strävan efter att förbättra och effektivisera. Vad Roxtec erbjuder Roxtec är en internationell marknadsledare som erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Här får du möjlighet att arbeta med marknadskommunikation i en global kontext och vara en del av ett innovativt företag med en stark tillväxtresa. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher. Kontaktuppgifter och ansökan Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Cecilia Lindgren på [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Vargön Alloys AB är en av Europas största tillverkare av ferrokrom och har cirka 230 anställda. Företaget är vackert beläget vid Göta Älv i Vänersborgs kommun och är en del av CoreX Group of Companies. Vår produkt, ferrokrom, är en legering som ger stålet hårdhet och motståndskraft mot korrosion. Vår vision är att vara den mest föredragna leverantören av hållbart ferrokrom som skapar mervärde för tillverkare av rostfritt stål och specialstål. Våra kärnvärden är Samarbete, Engagemang, Stolthet, Öppenhet & Respekt. Om rollen I denna roll har du det övergripande ansvaret för orderhantering av vår huvudprodukt ferrokrom samt försäljning och avyttring av våra restprodukter. Du säkerställer att hela orderprocessen, från mottagning till leverans, sker effektivt och i enlighet med kundernas behov och förväntningar. Du arbetar nära våra nyckelkunder för att bygga och upprätthålla långsiktiga relationer, och ser till att leveranser sker i tid och enligt avtalade specifikationer. En central del av din roll är även att driva avyttringen av slaggen, en restprodukt som idag klassificeras som avfall, samt försäljning av biprodukter som mikrosilica. Du kommer att arbeta för att omklassificera slaggen till en produkt, vilket öppnar upp nya affärsmöjligheter. Som en del av ledningsgruppen bidrar du till företagets strategiska utveckling och har personalansvar för medarbetarna inom din avdelning. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill ta ett helhetsansvar, utveckla affärsrelationer och bidra till företagets tillväxt. Huvudsakliga arbetsuppgifter I ditt uppdrag som Chef för Orderhantering och Restprodukter - Ansvara för orderhantering av huvudprodukten ferrokrom, från mottagning till leverans och fakturering - Säkerställa att orderprocessen sker effektivt och i enlighet med kundernas behov och avtal - Bygga och upprätthålla långsiktiga relationer med nyckelkunder - Driva försäljning och avyttring av restprodukter som mikrosilica och slagg - Arbeta för att omklassificera slagg från avfall till produkt för att skapa nya affärsmöjligheter - Ansvar för lagerplanering och redovisning av färdigvaror och restprodukter - Bidra till företagets strategiska utveckling som medlem i ledningsgruppen - Ha personalansvar för medarbetarna inom den egna avdelningen Kvalifikationer Har god förståelse för produktionsprocesser och råmaterialflöden, gärna från stålindustrin eller liknande industriell miljö Har gedigen erfarenhet som chef, med dokumenterat goda resultat i att leda team i förändring och utveckling Har erfarenhet av logistik- och orderflöden inom produktion Har kunskap om restprodukter och återvinning ur ett industriellt perspektiv Är affärsorienterad och har förmåga att se helheten Kommunicerar tydligt och har lätt för att samarbeta med andra funktioner B-körkort är ett krav Vi erbjuder Vargön Alloys erbjuder en arbetsplats med stolta och engagerade medarbetare. Vi är en arbetsplats med stort fokus på våra medarbetares hälsa, med bland annat ett friskvårdsbidrag på 3 500 kr/år, ett gym samt en simbassäng inne på området. Här finns också en lunchrestaurang där vi som arbetsgivare subventionerar en del av lunchkostnaden. Vargön Alloys AB har riktlinjer för en säker och drogfri arbetsmiljö. Som ett led i detta utför vi alkohol- och drogtester inför anställningen samt slumpmässigt under året. Välkommen med din ansökan!
Trivs du som bäst i en miljö med stark gemenskap och stöttning, där du får möjlighet att utvecklas och ta ansvar? Det gör vi också! Nu letar vi efter vår nya kollega som är en marknads-/försäljningschef. Om tjänsten Bioglan växer för fullt och det är därför dags för oss att utöka vår marknadsavdelning då vår uppskattade kollega ska ta nästa steg i sitt yrkesliv. I rollen som marknads-/försäljningschef kommer du att vara en del av Bioglans ledningsgrupp och rapporterar till VD. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: Du bygger ditt eget team där du har det övergripande ansvaret för att skapa framgångsrika lanseringsplaner och driva igenom dessa Lansera en ny portfölj av produkter till den nordiska marknaden Budgetansvar Din profil Det viktigaste för att lyckas i rollen är att du kan arbeta självgående, har goda ledaregenskaper är bra på att bygga relationer och har bra samarbetsförmåga. Du har en positiv attityd, kommunikativ och har en god analytisk förmåga. Utöver detta ser vi att du: Har mycket god kunskap och minst 3 års erfarenhet av marknadsföring och försäljning av läkemedel och/eller medicinteknik och/eller kosttillskott Framgångsrikt har lanserat nya produkter till apotek/DVH/hälsokost Positivt är om du även har erfarenhet av upphandlingar till slutenvård samt månadens/periodens vara för generiska läkemedel Har erfarenhet av att utforma och driva igenom strategiska och operativa planer Stimuleras av att arbeta i en liten prestigelös organisation Tar ett stort ansvar och en central roll Är uppdaterad på krav och regelverk för marknadsföring till konsument och sjukvårdspersonal för läkemedel, medicinteknik och kosttillskott Är väl insatt sjukvårds- och apoteksmarknaden Är flytande i svenska och goda språkkunskaper i engelska samt gärna något/några av de övriga nordiska språken. Har en relevant akademisk utbildning Vi erbjuder På Bioglan erbjuder vi en arbetsplats där gemenskap och stöttning står i centrum. Vi strävar efter att bygga starka relationer så att du känner dig som en del av vårt team. Här finns alltid möjligheter att skapa minnen tillsammans oavsett om det är under arbetsdagen, under en avkopplande fikapaus eller vid roliga aktiviteter utanför arbetstid. Vi värdesätter din utveckling och erbjuder dig inte bara ett jobb, utan också en plattform för att växa och utvecklas i din karriär. Vår öppna och positiva arbetsmiljö präglas av god kommunikation, respekt och stödjande kollegor, vilket gör Bioglan till en arbetsplats där du kan trivas. Hos oss är din arbetsglädje och ditt välbefinnande lika viktigt som ditt professionella engagemang, och vi är stolta över att kunna erbjuda en varm atmosfär där du kan vara dig själv. Centralt läge i Malmö hamn med gratis parkering, Förmånspaket inklusive friskvårdsbidrag, gratis frukost och frukt dagligen och möjlighet till förmånscykel, Flexibel arbetstid, Ledighet röda dagar, kortare arbetsdag dag före röd dag samt ledighet dagarna mellan jul och nyår, Kontinuerlig kompetensutveckling Praktiskt Tillsvidareanställning på heltid Tillträde enligt överenskommelse Placerad i Malmö - ej hybrid Anställningen omfattas av kollektivavtal Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande då vi avser tillsätta tjänsten snarast möjligt, vänta därför inte med att söka. Du ansöker med CV och personligt brev genom att klicka på ”Sök tjänst”. Observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Skicka din ansökan senast den 2025-05-11. För mer information om företaget och tjänsten - kontakta Simon Björklund, VD 040-287555, [email protected] Om oss Bioglan AB utvecklar, tillverkar och marknadsför läkemedel, medicintekniska produkter, kosttillskott och kosmetika som varje dag hjälper människor över hela världen. I Malmö tillverkas produkter för topikal användning i form av krämer, salvor och geler. Bioglan AB ingår i den spanska läkemedelskoncernen Reig Jofré Group. Kvalitetssystemet följer GMP (Good Manufacturing Practice), ISO 13485 samt ISO14001 för hållbarhet. På Bioglan värderar vi modiga och nyfikna medarbetare som strävar efter att med hög kvalité både utveckla sig själv och vår organisation. Vi värdesätter en positiv och nyfiken inställning och ett professionellt och kompetensbaserat arbetssätt. Bioglan AB har strax över 100 medarbetare som definieras av en stor mångfald, med hänsyn till ålder, nationalitet och utbildning, vid anläggningen i Malmö. Organisationen är ansluten till IKEM-förbunden. Läs mer om oss på www.bioglan.se Ansökan sker via https://careers.bioglan.se/ Bioglan AB undanber oombedd hjälp från rekryteringsfirmor för denna tjänst.
Om oss Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet för att möta våra kunders behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och utveckla vår verksamhet. Arbetsbeskrivning I rollen som Head of Commerce får du en nyckelposition i vår fortsatta tillväxtresa. Du ansvarar för att leda och utveckla det kommersiella arbetet kopplat till vår digitala auktionsplattform – från strategi till genomförande. Ditt uppdrag är att maximera trafik, konvertering och intäkt – samtidigt som vi stärker vår position på marknaden. Rollen innebär ett helhetsperspektiv på både affär och kundresa, med ett ansvar som spänner över plattformsutveckling, användarflöden och kommersiell kommunikation. Du arbetar datadrivet, nära produkt-, marknad och utvecklingsteam, samtidigt som du samarbetar med våra sälj- och partneransvariga för att skapa en sömlös och effektiv affär. Ansvarsområden • Utveckla och implementera kommersiella strategier som driver tillväxt, användning och intäkter på vår plattform. • Säkerställa att trafik- och konverteringsflöden ständigt optimeras utifrån användarbeteende och affärsmål. • Leda arbetet med plattformens kanalstrategi – både för nya kunder och återkommande användare. • Arbeta nära produkt och utveckling för att skapa en användarupplevelse som konverterar. • Bidra till kommunikativa insatser kopplat till kampanjer, användardialog och marknadsnärvaro. • Följa upp KPI:er för plattformsförsäljning, användartillväxt och konvertering. • Budgetansvar inom commerce-området. Vem är du? Du är en strategisk och affärsdriven person med en stark förståelse för digital handel, användarbeteende och datadrivna beslut. Du trivs i en roll där du får kombinera strategi med operativt ansvar – och där kundresan är lika viktig som affären. Du är van att driva projekt i en snabbfotad miljö, och har ett ledarskap som bygger på samarbete, tydlighet och framåtdriv. Kvalifikationer • Erfarenhet av att leda kommersiellt arbete kopplat till digital försäljning, e-handel eller plattform. • Dokumenterad erfarenhet av att öka trafik, konvertering eller transaktioner i digitala kanaler. • Vana att arbeta nära tech-, produkt- och/eller utvecklingsteam. • Analytisk och van vid att arbeta mot tydliga KPI:er. • Stark kommunikativ förmåga, både internt och externt. • Eftergymnasial utbildning inom t.ex. digital handel, marknadsföring, affärsutveckling eller motsvarande. Vi erbjuder • En nyckelroll i ett växande bolag med ambitioner. • Möjlighet att påverka plattformens framtida utveckling och affär. • En kultur som präglas av samarbete, utveckling och entreprenörsanda.
Platschef inom bemanning & rekrytering Vill du vara med från start och få en verksamhet att flyga? Nu söker vi en platschef till Västerås – en nyckelroll där du får möjlighet att påverka, driva tillväxt och föra svensk industri framåt. Fokus i rollen Konsultia siktar på att bli marknadsledande inom vår nisch och är beroende av kundfokuserade och engagerade medarbetare för att lyckas. Du driver affären framåt, bygger långsiktiga relationer och skapar de bästa förutsättningarna för både kunder och medarbetare. Rollen innebär att du: Etablerar och utvecklar samarbeten med nya och befintliga kunder. Säkerställer att vi attraherar och matchar rätt konsulter till rätt uppdrag. Lägger grunden för vår långsiktiga tillväxt på orten. Bidrar till hela regionens utveckling och är en del av regionledningen. Din bakgrund Du har erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen samt gärna ledarskapserfarenhet. Du vill utvecklas och känner att det är läge för nästa steg, sannolikt för att du är driven, trivs med att påverka och motiveras av att se konkreta resultat. Relationsbygge kommer naturligt och du trivs med att kombinera försäljning, ledarskap och affärsutveckling. Nyfiken? Vi erbjuder en unik möjlighet att bygga och utveckla en lokal verksamhet från grunden. Du har friheten att styra din vardag samtidigt som du får stöd av en erfaren och framåtlutad organisation som ger dig verktygen som behövs för att lyckas. Det här är en viktig roll i ett växande företag med korta beslutsvägar – din insats kommer göra skillnad direkt! Hör av dig Skicka några rader om vem du är och varför du vill ta dig an den här rollen. Bifoga gärna din LinkedIn-profil eller ett CV. Kontakta Johan Alm, HR-chef, på 070-289 31 10. Intervjuer sker löpande, så ansök direkt. Sista dag för att ansöka är 30 april. För svensk industri framåt Industrin är en grundpelare i Sveriges framgång och vi vill bidra till att den fortsätter utvecklas. Våra bemannings- och rekryteringslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Med schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi medarbetare som gör skillnad för våra kunder varje dag. Vi värdesätter en god arbetsmiljö och tror att det är en förutsättning för hållbar tillväxt och långsiktiga relationer. Vi värnar om en bra balans mellan privatliv och arbetsliv där du har stora möjligheter att styra din egen arbetsdag och arbetsplats. Vi bedriver verksamhet från norr till söder, och fler kontor är på gång i takt med att vi hittar rätt personer! Läs gärna mer om oss på vår hemsida.
Vill du driva marknadsarbetet för ett av produktvarumärkena hos Din Bil? Kombinera strategi, events och taktisk marknadsföring. Är du en erfaren marknadsförare som vill ta nästa steg i karriären? Som marknadsansvarig på Din Bil i Stockholm får du en nyckelroll i ett av Sveriges största bilföretag. Här får du möjligheten att arbeta med välkända varumärken som Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, Škoda, SEAT, CUPRA, Audi och Porsche och driver marknadsföringsinsatser från strategi till genomförande. I rollen kommer du att ha ansvar för budget, event, kampanjer och samarbeten med i samarbete med ett dedikerat team på inhouseavdelningen. Du blir en del av en nyetablerad, central marknadsavdelning med placering i Hammarby Sjöstad i Stockholm där du får möjlighet att vara delaktig i att utveckla framtidens marknadsarbete i en spännande bransch. Ditt anställningserbjudande Vill du vara med och forma framtidens marknadsföring inom bilbranschen? Som marknadsansvarig hos Din Bil får du ett centralt uppdrag hos en av Sveriges största återförsäljare med några av marknadens starkaste varumärken. Här får du arbeta med engagerade kollegor i en nycentraliserad marknadsavdelning. Du erbjuds en dynamisk och utvecklande miljö med stort utrymme för initiativ, flexibla arbetstider, möjlighet till hybridarbete samt konkurrenskraftiga förmåner. Vår kultur genomsyras av driv, hållbarhet och integritet – hos oss får du växa tillsammans med varumärken i världsklass. Dina arbetsuppgifter Som marknadsansvarig hos Din Bil har du ett helhetsansvar för att planera, genomföra och följa upp marknadsaktiviteter kopplade till ett eller flera av företagets varumärken. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar: • Planera och exekvera marknadsföringsinsatser med fokus på att driva affärstillväxt och stärka varumärkets position. • Ansvara för marknadsbudgeten, inklusive kostnadseffektiv planering, uppföljning och dialog med marknadschef och märkeschef. • Fungera som kontaktperson gentemot mediahus och byråer, inklusive upphandling och kravställning vid medieköp. • Koordinera kampanjer och produktion av kommunikationsmaterial tillsammans med AD, redaktör och digitalspecialist. • Följa upp och analysera resultat, samt rapportera effekter och nyckeltal till relevanta intressenter. Du har också en viktig roll i att: Du har också en viktig roll i att projektleda nationella event, säkra kvaliteten i briefar och marknadsaktiviteter från idé till leverans, dela kunskap och insikter med kollegor samt stötta våra anläggningar med rådgivning i marknadsfrågor. Rollen är både strategisk och operativ, och du blir en viktig del i ett dynamiskt team där din förmåga att strukturera, samverka och prioritera kommer till sin fulla rätt. Värt att veta Du blir en del av ett marknadsteam på cirka 12 personer som består av marknadschef, marknadsansvariga, art directors och digitala specialister. Teamet präglas av samarbete, ärlighet, ödmjukhet, respekt och ett starkt driv att tillsammans lyfta marknadsarbetet till nästa nivå. Arbetsmiljön är dynamisk och tillåtande, och du förväntas arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor. Din Bil erbjuder flextid och möjlighet till viss hybridarbete – med fokus på tillgänglighet, dialog och gemensam utveckling. Rollen har inte personalansvar och du rapporterar till marknadschefen. Företagskulturen bygger på värdeorden driv, hållbarhet och integritet, vilket genomsyrar både affärsbeslut och medarbetarengagemang. Här får du chansen att vara med på en förändringsresa där marknadsarbetet får allt större betydelse och där du har möjlighet att sätta din prägel – både strategiskt och kreativt. Våra förväntningar För att lyckas i rollen som marknadsansvarig hos Din Bil ser vi att du har en gedigen bakgrund inom marknadsföring, där du har axlat ett helhetsansvar – gärna i en komplex organisation med flera kontaktytor. Du har ett strategiskt tänk, men trivs framförallt med det operativa arbetet där många aktiviteter sker parallellt. Vi tror att du är van att arbeta nära såväl kreativa team som affärsorienterade funktioner. Vi söker dig som har: • Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller motsvarande erfarenhet • Minst 5 års erfarenhet i en roll som marknadsansvarig, projektledare eller liknande • Dokumenterad erfarenhet av att planera, genomföra och följa upp marknadsaktiviteter – gärna både digitala och traditionella • Vana vid budgetansvar samt samarbete med mediebyråer eller mediahus • Erfarenhet av både B2B- och B2C-kommunikation, där tyngdpunkten ligger på B2B • God kommunikativ förmåga – såväl skriftligt som muntligt – och en stark känsla för grafisk kvalitet Du är strukturerad och planerar effektivt, hanterar flera projekt samtidigt med koll på detaljerna, och prioriterar insatser utifrån ett affärsdrivet och kundorienterat perspektiv. Med hög social kompetens navigerar du smidigt mellan olika kontaktytor, är kommunikativ och pedagogisk i din dialog, samt lösningsorienterad och snabb att anpassa dig vid förändringar. Erfarenhet från bilbranschen är meriterande, men inget krav – vi välkomnar även dig som kommer från en annan bransch och kan bidra med nya perspektiv och digital kompetens. Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Vip Monkey är ett innovativt och växande bolag inom evenemangsbranschen som hjälper företag att skapa enastående kundupplevelser genom digitala lösningar. Vår plattform ger arrangörer kraftfulla digitala verktyg för att skapa en smidig och engagerande upplevelse för sina besökare – från biljettförsäljning och inpassering till exklusiva medlemskap. Genom vår app Vip Monkey kan arrangörer bygga starkare och mer långsiktiga relationer med sina gäster, samtidigt som vi hjälper dem att maximera intäkter och effektivisera sina evenemang. Vi befinner oss i en expansiv fas och söker nu en CMO som vill vara med på vår tillväxtresa. Är du en affärsdriven CMO med erfarenhet av både B2B och B2C? Har du en bakgrund inom digital marknadsföring, abonnemangsbaserade tjänster eller kanske app-utveckling? Hos oss på Vip Monkey får du möjlighet att arbeta i en expansiv miljö där du kan påverka och göra skillnad. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där du får frihet att testa nya idéer och arbeta nära både tekniska och kommersiella team. Affärsdriven CMO Som CMO på Vip Monkey har du en central roll i att driva vår marknadsföring och försäljning till nästa nivå. Du kombinerar strategi med hands-on arbete för att stärka vår marknadsposition och utvecklar smarta, digitala marknadsföringsprocesser som gör skillnad. Dina ansvarsområden: Utveckla och implementera marknadsföringsstrategier för både B2B och B2C, med fokus att driva utveckling av konsumenttjänster Skapa och paketera vår storytelling och varumärkeskommunikation Hantera digitala kanaler (hemsida, sociala medier, nyhetsbrev, PR) Driva app-marknadsföring Stödja säljteamet med säljmaterial och utveckling av marknadsföringsprocesser Översätta tekniska funktioner till attraktiva erbjudanden för våra kunder inom evenemangsbranschen Optimera marknadsföringsstrategier för att säkerställa maximal ROI Hantera externa samarbetspartners och leverantörer samt rekrytera och bygga ett starkt team för framtiden Vi letar efter dig som har en gedigen bakgrund inom både B2B och B2C, gärna med erfarenhet av abonnemangstjänster. Du är vass på att paketera storytelling och skapa en röd tråd i marknadsföringen – från strategi till genomförande med en förmåga att kanalisera idéerna från dem som har den tekniska kunskapen. Kanske har du tidigare erfarenhet från e-handel, app- eller affärsutveckling och gillar att samarbeta tätt med både tech- och säljteam. Du har en stor affärsförståelse och kan koppla marknadsföringsinsatser till affärsresultat där du balanserar kortsiktig tillväxt med långsiktigt varumärkesbyggande. Har du tidigare varit en del av en scale-up eller drivit eget bolag, är det ett stort plus – vi söker någon som förstår vad det innebär att bygga upp något från grunden och driva tillväxt med förståelsen att vara ”hands on” och inte bara strateg. Du är trygg i ditt ledarskap med en stark förmåga att engagera och inspirera team. Ansökan Skicka in din ansökan så snart som möjligt – vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Frågor om tjänsten besvaras av Ellinor Dam på A-Talent Search, [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Marknadschef till SkyTech koncernen Vill du bygga vår nya marknadsmaskin? Vi söker en erfaren och resultatorienterad marknadschef som har förmågan att peka ut vägen framåt gällande marknadsföring inom koncernen och våra olika affärsområden. Om rollen Som vår nya marknadschef får du en nyckelroll i koncernen med det primära målet att accelerera vår tillväxt ytterligare. Du kommer att: Utveckla och implementera en heltäckande marknadsföringsstrategi i linje med koncernens affärsmål Sätta ramarna för och driva digital marknadsföring, med starkt fokus på leads generering och konvertering. Stärka vårt varumärke genom att förbättra vår synlighet och närvaro i lämpliga kanaler Leda och utveckla marknadsteamet, samt skapa ett nära och effektivt samarbete med våra affärsområden Vem är du? Vi söker en nyfiken, innovativ, resultatorienterad och driven person med gedigen erfarenhet av liknande uppdrag. Du är en “hands-on” person som drivs av att både skapa resultat själv, såväl som genom andra. Vi söker dig som har: Erfarenhet av strategiskt marknadsföringsarbete Gedigen erfarenhet av att skapa mätbara resultat genom digital marknadsföring, leads generering och konvertering Stor kunskap kring mekansimerna bakom SEO och digital annonsering, för att säkerställa maximal ROI Erfarenhet av e-handel Erfarenhet av att leda och utveckla team Förmåga att arbeta både operativt och strategiskt En datadriven approach med erfarenhet av analysverktyg Vad vi erbjuder SkyTech är en koncern som når marknaden genom ett flertal affärsområden och varumärken. Vi säljer online, producerar på tre orter och med över 10 säljbolag runt om i Europa och USA. Vårt fokus är snabba leveranser och hög servicegrad. Vi har vårt huvudkontor i Norrtälje där vi även ser att du kommer arbeta till största del. Vi erbjuder en spännande och dynamisk arbetsmiljö där du får vara med och forma framtiden. Hos oss får du möjlighet att påverka, utvecklas och arbeta i en organisation som värdesätter innovation och samarbete.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 19 jobb