Marknadsplanerare
Sök bland 7 lediga jobb som Marknadsplanerare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Drivs du av nyskapande och vill utmana dig själv inom utveckling av tjänster som gör vardagen enklare och mer bekväm i det egna hemmet? Är svaret ja har vi ett jobb för dig! GotlandsHem kommer under hösten etablera ett dotterbolag i en kommande ny koncernstruktur. Här kommer fokus ligga på social hållbarhet, bostadsförmedling och framför allt ett helt nytt verksamhetsområde – boendenära tjänster. I det begreppet lägger vi allt från mobilitets- och delningstjänster till olika hushållsnära tjänster. Tillsammans med partners och i olika former av samarbeten kommer tjänsterna att kunna beställas av hyresgäster via vår digitala plattform. Lite om dina arbetsuppgifterDet är en helt ny roll där ditt ansvar blir att nyskapa, utveckla och paketera vårt befintliga och nya tjänsteutbud. Du kommer att arbeta tillsammans med din närmaste arbetsgrupp inom bolaget och i tvärfunktionella arbetsgrupper mellan bolagen i koncernen. Du kommer att utveckla tjänster som underlättar vardagen för våra kunder, hyresgäster och köande. Tjänsterna ska bidra till hög kundnytta och till koncernens långsiktiga mål. Du kommer vara en bidragande del i koncernens tvärfunktionella processgruppering som fokuserar på nyskapande och utveckling. Ni kommer mötas regelbundet under året för att utveckla alla koncernens affärsområden och säkerställa att vi möter marknadens behov över tid. Lite om digVi förväntar oss att du är en lösningsorienterad person med starkt kundfokus, som har förmåga att balansera såväl ekonomisk som social hållbarhet. Du är kommunikativ och har lätt för att sälja idéer och skapa affärer tillsammans med andra. Du har ett starkt eget driv och en passion för att förbättra boendemiljöer. Vi söker dig med relevant utbildning och bakgrund, och som har några års dokumenterad erfarenhet av affärsutveckling där du kan påvisa din förmåga att förstå användarens behov och omsätta insikter till konkreta lösningar. Det är meriterande om du har erfarenhet av att navigera i komplexa miljöer med många intressenter, är skicklig på storytelling och har en projektstrukturerad arbetsmetodik som grund. Tjänsten är placerad i Visby. Vi ser gärna att du finns på kontoret de flesta av dagarna då vi tänker att innovation och kreativitet underlättas och ökar i dialog och möten med andra; såväl kollegor som kunder, samarbetspartners och hyresgäster. Det är bra om du har B-körkort. Sök jobbetVill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta vice vd Helena Olofsson, via e-post [email protected]. Välkommen med din ansökan senast 10 augusti 2025
Vill du arbeta i en roll där strategi möter affär och där din förmåga att förstå kundens verkliga behov är avgörande för resultatet? Då kan det här vara din nästa utmaning. Om rollen Vi söker nu en marknadsföringsstrateg med starkt affärsdriv och strategiskt tänk. I rollen ansvarar du för att ta affärer från ett uttryckt behov till signerat avtal och vidare in i ett långsiktigt samarbete. Våra säljare driver säljprocessen med potentiella kunder — när kunden väl är intresserade kliver du in som strateg och tillsammans med säljaren fångar upp deras behov, sätter en lösning och driver affären i mål. Du leder affärsdialogen, tar fram offert och ansvarar för att lösningen levererar verklig effekt utifrån kundens utmaningar och budget. Det här är en roll för dig som trivs med snabba växlingar, är lösningsorienterad och har förmågan att balansera strategi, affär och relation. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Möta kunder och förstå deras affärsmål och behov Att tillsammans med kunden ta fram strategiska marknadsföringslösningar Leda affärsdialogen och ansvara för offertarbete och avtal Arbeta nära säljteam och kreatörer för att säkerställa effektiva lösningar Ansvara för uppstart av nya kundsamarbeten och vara en långsiktig partner till kunden Vem är du? Vi letar efter en affärsdriven person med skarp förmåga att förstå kundens behov och omvandla dem till effektiva lösningar. Du är snabb i tanken, trygg i affärsdialoger och van att jobba nära säljare och kunder i en säljande roll. Du har en naturlig känsla för hur man bygger långsiktiga relationer och kan balansera strategiska lösningar med kundens verkliga förutsättningar, där du har ett tydligt driv att skapa affärer och se möjligheter i varje möte. Du är en lyhörd och kreativ person, som är trygg i att arbeta självständigt men som också ser värdet i att samarbeta som ett team. Du har god anpassningsförmåga och har en ödmjuk framtoning. Vi tror att du har: Minst 5 års erfarenhet av en kundnära roll inom marknadsföring, där du bidragit till att ta vinna affären, gärna från byrå Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och försäljning eller motsvarande Erfarenhet av strategiskt kundintag, offertarbete och affärsdialoger Vana av att arbeta i en snabbfotad miljö med stort eget ansvar Bekväm i ett högt tempo med varierade arbetsdagar Om CISK Cisk (Content is King) är en modern Marknadsföringsbyrå som erbjuder skräddarsydda marknadsföringslösningar som alltid är helt anpassade efter våra kunders behov. Vi går till jobbet för att uppfylla våra kunders KPI:er. Oavsett om det handlar om att skapa kännedom kring ett varumärke, förklara fördelarna med en produkt eller att generera leads och kunder, så har vi varje del av processen inhouse. Content, både rörligt och i text, är grunden i vår affär. Men innehållet är inte målet utan bara vägen dit och verktyg för att skapa verklig effekt åt våra kunder. Det är en strategi som har visat sig vara väldigt uppskattad. Under drygt 18 års tid har vi skapat över 30 000 produktioner åt en mängd olika kunder som inkluderar flera av Sveriges största varumärken, såsom Jaguar Land Rover, ICA, Arla, Wasabröd, Barilla, Weber, Bang&Olufsen, Alvedon, Arlanda Express, och många, många fler. Under 2024 så fick vi utmärkelsen som DI Gasell, som vittnar om vår starka tillväxt de senaste 4 åren. Och vi vill fortsätta växa! Vi erbjuder Hos oss är det människan som gör jobbet, därför lägger vi fokus på att människan ska må bra. Vi är en organisation på 10 passionerade individer, men det är tillsammans vi är oslagbara. Vi jobbar 4 dagar i veckan på kontoret och vi tror att du är en person som trivs bäst bland dina kollegor och som får andra människor att trivas i din omgivning. Vi arbetar ständigt med att Du ska utvecklas till att bli en bättre strateg, vilket innebär att vi lägger stor tyngdpunkt på affäs-, strategi- och processutveckling. Vi engagerar oss personligen i dig och du kommer att få arbetskamrater som peppar och utmanar dig i ditt dagliga arbete. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar CISK med OnePartnerGroup Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Kontoret finns på Regeringsgatan i centrala Stockholm. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Josefine Blomkvist på [email protected] eller Christina Stenbeck på [email protected] Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mail. Vår återkoppling kan dröja något längre i och med semestertider. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester för att vi ska kunna göra den bästa matchningen av kandidater. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om rollen Är du redo för nya utmaningar? Vill du vara med och bidra till Sveriges fossilfria elförsörjning? Nu har du möjlighet att göra det på Forsmarks kraftgrupp AB där vi tillsammans arbetar för en fossilfri framtid. För att nå vårt mål behöver vi engagerade medarbetare som vill arbeta hos en av Sveriges största elproducenter och samtidigt bidra till ett bättre klimat på vår planet. Vi är övertygade om att mångfald berikar, och arbetar därför kontinuerligt för jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats. Läs gärna mer om vårt arbete inom mångfald och inkludering på vår hemsida https://careers.vattenfall.com/jobs Nu söker vi planerare till gruppen för operativ planering på Forsmark. Om jobbet Planeringsgruppen inom avdelningen Projekt, Planering och Revision ansvarar för operativ planering, där planering av dagligt operativt underhåll och planering av revisionsavställningar ingår. Även samordning, uppföljning av underhåll, förnyelse och andra aktiviteter mot respektive produktionsanläggning samt ytterområdets anläggningar ingår i våra arbetsuppgifter. Den operativa planeringsgruppen består av 14 anställda och har en jämn könsfördelning och en god spridning i ålder, erfarenhet och bakgrund. Som medarbetare inom operativ planering kommer du att arbeta tillsammans med engagerade och positiva kollegor där alla strävar mot målet att stödja verksamheten inom Forsmark och se till att arbeten i anläggningarna kan genomföras på ett effektivt och framförallt säkert sätt. Dina arbetsuppgifter Arbetet utförs i underhållssystemet SAP och planeringsverktyget Primavera och består av: Tidsförläggning och koordinering Samplanering av verksamheter och aktiviteter tillsammans med drift och underhåll. Tidplanearbete Verksamhetsutveckling och förbättringsarbete inom grupp, enhet och avdelning. Arbetet innebär många kontakter framförallt med underhåll och drift, samt att vi leder och deltar på en rad möten. Kravspecifikation Vi ser att du är Gymnasie-/Högskoleingenjör eller har motsvarande erfarenhet. Gärna med en bakgrund inom underhålls- eller driftverksamhet företrädesvis inom kärnkraftsbranschen. Du har datorvana och vana att arbeta i Office-paketet Besitter goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är anläggningskännedom, samt kunskaper inom gällande regelverk. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du utåtriktad och har ett stort driv och initiativförmåga. Du är noggrann, självgående och har god förmåga till framförhållning och planering.Du är bra på att bygga långsiktiga relationer och trivs med att skapa nya kontakter. Samarbete och samverkan självklara framgångsfaktorer för dig. Ytterligare information Övrig information Vid frågor om tjänsten hör av dig till: Rekryterande chef John Lindefeldt, 072-2408319 [email protected] alternativt Lina Engvall 073-8401198 Vid frågor om rekryteringsprocessen hör av dig till: Rekryterare Summer Lovlinger, 070-1945664 Våra fackliga representanter är: Akademikerna – Per Lamell, Ledarna – Philip Carendi, SEKO – Conny Nordström, Unionen – Jeanette Manfredsson. Samtliga nås på telefon 0173-81 000. Placeringsort: Forsmark Tjänster: Planerare Välkommen med din ansökan senast den 24 juni, 2025. Vi ser fram emot just din ansökan så tveka inte - sök redan i dag! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Forsmarks kärnkraftverk är en av de största elproducenterna i Sverige och vi producerar en sjättedel av den el som förbrukas i Sverige. Kärnkraftselen har mycket låga fossila avtryck och är en stabil och väderoberoende kraftkälla. Sedan 1980 har våra tre produktionsanläggningar levererat klimatsmart el varje dag, året runt. På Forsmark arbetar i dag cirka 1 200 anställda och vi ingår i Vattenfallkoncernen som verkar på en europeisk arbetsmarknad med möjligheter till en fantastisk utveckling för dig som anställd. Vår arbetsplats är vackert belägen längs sköna Roslagskusten. Vi som arbetar här bor till stor del i närliggande kommuner, med pendlingsavstånd till Östhammar, Gävle och Uppsala. Vi lägger stor vikt vid att man ska trivas på jobbet och har bl.a. en trivselgrupp som återkommande anordnar uppskattade aktiviteter. Att livet i sin helhet ska gå ihop är en självklarhet för oss och det är viktigt att det finns en balans mellan arbete och fritid . Vi erbjuder, förutom ett intressant arbete, även attraktiva personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning och förmånliga tjänstepensionsavtal. Bussar till och från Forsmark är anpassade efter dagtidspersonalens arbetstider. Vi erbjuder även arbetsbussar med trådlöst nätverk på sträckorna Gävle-Forsmark och Uppsala-Forsmark, som ger dig möjligheten att använda restiden som arbetstid om/när arbetet tillåter. Du har också möjlighet att använda våra distansarbetsplatser i Gävle och Uppsala alternativt arbeta hemifrån om/när arbetet tillåter. Läs gärna mer om Forsmark på vår hemsida https://group.vattenfall.com/se/var-verksamhet/forsmark Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. På grund av dessa regler genomförs en kontroll av kandidaten för många av tjänsterna i vår verksamhet innan anställning sker. För de tjänster som leder till deltagande i säkerhetskänslig verksamhet eller placering i säkerhetsklass innebär denna kontroll att säkerhetsprövning genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Join Our Growing Team BE AWAKE FOR THE FIRST TIME IN YOUR LIFE About us: Since 1852, Hästens Beds has been committed to crafting the best sleep. The skilled craftspeople at our factory in Köping, Sweden, have been refining our work for generations. Every bed is bespoke and made by hand using only the best natural materials. The difference lies in the details and our quest to provide the most restful sleep for people who want to lead a higher quality of life. With operations in 35+ countries and over 200 partners in Europe, Asia and America, the small family-owned company has grown into a global producer and retailer of premium beds. Responsibilities Conceptualize, strategize and execute cross-functional marketing campaigns and initiatives across the Hästens organization Propose, own, drive and fully implement and evaluate key marketing campaigns and initiatives to further grow Hästens at least 10X growth with 30%+ EBIT with absolute determination Create and balance B2C and B2B marketing campaigns and activities mix in line with short-term tactical and long-term strategic growth ambitions and analyse and report ROI metrics Leverage internal resources and tools to the maximum Manage special projects as per assignment BAP strategies Collaborate with Sales, Retail and Hospitality on Business Action Plan (BAP) across all channels – this includes the general framework of requests from Sales/Retail/Hospitality towards growth Strategize, develop and refine Hästens Marketing and Communication plans on total brand and product/activity level to support overall business objectives Oversee rolling communication and marketing (investment) plans on program, channel, market and activity level Rolling marketing investment plans (including budgets, forecasts and invoice checks) per program, for all channels and on market level across all 40+ markets in close collaboration with Marketing peers, Finance, and Sales, Retail and new channels Customer Marketing and Consumer and Market insights Lead Marketing Automation and Marketing Performance Management Lead our Salesforce Marketing Automation activities Lead our Marketing Performance Management (KPIs, dashboard management, ROI) Lead the Marketing Investment Tracking and Planning Research and analyse customer and market insights and transform them into actionable proposals on how to improve business performance Marketing processes Review, refine and set up end-to-end marketing processes to increase agility, speed, efficiency and effectiveness in delivering customer engagement and marketing performance Facilitate communication, collaboration and achieving results within the Global Marketing team and with other departments Act as an “Air-Traffic-Controller” and integrator for the Global Customer & Marketing team – always know what is happening, connecting the dots and workstreams, ensure focus on the most important activities in line with company and Marketing OKRs (Objectives & Key Results) Unburden the head of marketing by continuously and proactively take on initiatives and recurring tasks, perform pre-work and follow ups as well as represent the head of marketing in meetings, so the head of marketing has enough time and mental real estate to focus on more strategic and future opportunities and team leadership Leverage IT tools (Jira, Teams etc.) to communicate as well as manage activities and projects in a transparent way Create key Marketing presentations for the Executive Team, Sales Boot Camp (SBC), specific tenders, high-profile collaboration pitches, new business development, hospitality and other opportunities Establish a very close working relationship with Sales (Wholesale, Retail, NBD, Hospitality) and other key departments such as Finance, HR, Sales Backoffice, Operations, Training etc. Minimum Qualifications Minimum 7 years of experience working within Marketing, preferably in B2C and B2B Strong Leadership skills - experience in managing teams and driving departments Extensive experience in creating Marketing Strategies and Investment plans Extensive experience in creating and executing multi touch point marketing strategies and campaigns Experience in Marketing Automation and Marketing Performance Experience in Performance Management Experience in digital solutions and Tools such as Salesforce, Jira etc. Application process: If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV with a short cover letter. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously. Compensation & Benefits: We offer a comprehensive and competitive salary and benefits program. Commitment Hästens Beds is committed to providing an equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or expression, or Veteran status.
Are you an experienced Project Manager in Marketing looking for an exciting opportunity? Our client is seeking a skilled professional to lead and coordinate integrated marketing campaigns from planning to execution. This role involves cross-functional collaboration, stakeholder alignment, and structured project management to ensure smooth campaign delivery. Role Overview As a Marketing Project Manager, you will be responsible for overseeing marketing initiatives, ensuring efficient execution across multiple channels. You will work closely with various teams to manage timelines, budgets, and resources while ensuring alignment between stakeholders. The role requires a strategic mindset, hands-on problem-solving skills, and a structured approach to execution. Key Responsibilities Lead project management for integrated marketing campaigns, ensuring timely and successful execution. Coordinate cross-functional teams, aligning efforts between marketing functions. Develop and maintain detailed project plans, timelines, and deliverables for clear stakeholder visibility. Manage stakeholder communication, facilitating meetings for alignment, approvals, and progress tracking. Identify and mitigate risks, proactively solving roadblocks to keep projects on track. Oversee budget tracking and resource allocation for campaign execution. Ensure compliance with internal processes and external regulations where required. Required Qualifications & Experience Proven project management expertise, particularly in multi-channel marketing campaigns. Strong stakeholder management skills with the ability to align diverse teams and interests. Experience in handling budgets, resources, and tight deadlines in a structured manner. Hands-on problem solver with the ability to adapt to shifting priorities. Experience in the automotive industry or other fast-paced environments (preferred). Key Personal Attributes Strategic & Proactive Leader – More than just a coordinator, you drive projects forward with confidence and insight. Highly Organized & Detail-Oriented – You ensure projects stay on track with clear planning and tracking. Effective Stakeholder Manager – You facilitate smooth collaboration and hold teams accountable. Problem-Solver & Decision-Maker – You quickly identify challenges and propose actionable solutions. Clear & Impactful Communicator – You tailor messaging for different audiences, from executives to marketing teams. Resilient & Adaptable – You handle shifting priorities and unexpected obstacles with ease. Collaborative Team Player – You work seamlessly with various teams, fostering a productive and positive environment. Apply Now and Take Your Marketing Project Management Career to the Next Level! Start Date and Application Assignment Period: March 10, 2025 – September 30, 2025 Application Deadline: March 5, 2025 Location: Göteborg, Sweden (Remote 50%)
Benify is an international HR tech company that provides a market-leading global benefit and total rewards platform. With over 550 Benifyers in 6 countries, we're driving success with over 1500 customers and approximately three million users around the world . We empower people to be the best they can be while fostering a sustainable and engaging work culture where employees feel engaged and included "Because People Matter" . Are you a dynamic individual with a strategic mindset, excellent communication skills, and a passion for technology and innovation? Do you have a background in product marketing? If so, Benify is looking for you! As a Product Marketing Manager at Benify, you will create marketing activities for parts of our product offerings. This could also include engaging in speaking engagements and producing written works. You will collaborate with cross-functional teams to develop and execute effective product marketing strategies that resonate with our target audience and drive product adoption. Our Product Marketing team is on the rise, and we're looking for someone with experience to help us take it to the next level. You'll have the chance to make a real impact and contribute to our function's growth. You will be responsible for developing a go-to-market strategy for both new and existing products. To achieve this, you'll conduct extensive research, gathering information from customers, product teams, marketing, and sales teams.In this role, you will also: Develop compelling messaging and positioning that highlights our products' unique value propositions. Conduct thorough market research to understand trends, customer needs, and competitive positioning. Create and implement comprehensive go-to-market strategies. Equip our sales team with the necessary tools, resources, and training to effectively sell our products. In this role, you'll play a key role in making them attractive to the sales team. Personal AttributesYou're a proactive self-starter who excels at managing responsibilities independently and taking initiative. As a Product Marketing Manager, you'll lead the strategy for each feature or product you oversee, confidently identifying opportunities and addressing challenges. A natural collaborator, you'll build strong relationships across departments and navigate organizational structures effectively. You'll take initiative and make decisions that keep projects on track while motivating your team members to achieve common goals. Your exceptional organizational skills allow you to juggle multiple projects simultaneously, ensuring seamless collaboration and timely execution.We also see that you have: A few years of experience in B2B Product Marketing, or Marketing. Strong written and verbal communication skills. Experience in writing marketing copy and creating materials (e.g., presentations). Good stakeholder management and prioritization. You have a bachelor’s or master’s degree in marketing, communications, business administration or similar. You are fluent in English, with outstanding verbal and written skills. It's an extra if you also have... Experience in the Benefit Tech industry or SaaS-experience. German as a language or experience with the German market. Perks of being a Benifyer Generous wellness allowance or health budget 30 days vacation Pension Guaranteed work-life balance with a hybrid work model A variety of social events and activities at our offices Workation - possibility to work abroad within EU . If you want to know more about what it's like to work at Benify, please check out our careers page here. Practical Information Start: The search for the perfect fit starts now! Extent: Full-time, 100%Location: Stockholm We encourage you to apply by submitting your CV and/or LinkedIn profile using the application form below. Constant application screening implies our search may end before the last application date, so hurry! We are an equal opportunity employer and are happy to accommodate any reasonable adjustments necessary to help you during the interview process.
Vi söker en driven och erfaren Partner Marketing Manager till ett spännande uppdrag där du kommer att leda strategiska marknadsföringskampanjer i samarbete med en av branschens mest innovativa aktörer. I denna roll får du möjlighet att arbeta i ett dynamiskt och framåtsträvande team, där du aktivt bidrar till att stärka relationerna med nyckelpartners och optimera marknadsföringens genomslag. Du kommer att ha ansvar för att driva hela kampanjprocessen, från strategi till genomförande, och säkerställa att både interna och externa kanaler utnyttjas maximalt. Dina ansvarsområden: Utveckla och implementera strategiska partnermediastrategier för att maximera kampanjernas genomslag. Projektleda marknadsföringskampanjer och samarbeta nära partners för att säkerställa att målen uppnås. Sätta tydliga KPI:er, följa upp kampanjernas prestation och säkerställa att budgetar hanteras effektivt. Vem söker vi? Vi söker dig som har: Minst 5 års erfarenhet inom marknadsföring och projektledning, gärna inom media eller telekom. Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med KPI:er och budgethantering. Förmåga att skapa och upprätthålla långsiktiga, strategiska partnerskap. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Varför söka? Det här är din chans att arbeta med en ledande aktör inom branschen och få möjlighet att påverka viktiga marknadsföringsstrategier på en strategisk nivå. Du kommer att vara en nyckelspelare i att driva framgångsrika kampanjer och partnerskap som ger resultat och gör skillnad. Plats: Stockholm, SverigeDistansarbete: 25%Uppdragsperiod: 3 mars 2025 – 31 december 2025Ansökningstiden löper ut: 5 februari 2025 Ansök nu! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 7 av 7 jobb