Ordningsvakt
Sök bland 30 lediga jobb som Ordningsvakt och börja ditt nya yrkesliv idag!
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Som ordningsvakt har du en genuin vilja att skapa goda relationer och respektera alla, oavsett bakgrund. Din främsta uppgift är att få människor att känna sig trygga i sin vardag. Du gör detta genom närvaro på allmänna platser och förhoppningsvis ger det en lugnande effekt, men om situationen kräver det förväntas du agera. Som ordningsvakt är du anställd av Securitas men arbetar under polismyndighetens regelverk. Tjänsten passar dig som gillar att jobba med människor och vill göra en samhällsviktig insats. Vi har en stark gemenskap och en bred erfarenhet bland oss kollegor som gör att vi klarar det mesta. Vill du bli en del av ett sammansvetsat gäng, är detta tjänsten för dig. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav Vi tror att du är en stabil och stresstålig person som klarar av press och kan hantera motgångar väl. Du är ödmjuk, teamorienterad och serviceinriktad i möte med allmänheten, men har också förståelse för ansvaret i din roll och kan förhålla dig saklig när det krävs. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Du har en ordningsvaktsutbildning och ett giltigt ordningsvaktsförordnande Du har godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet B-körkort Svenskt medborgarskap Meriterande Du har en giltig fullständig väktarutbildning Du har tidigare erfarenhet av arbete i sjukhusmiljö Du har tidigare erfarenhet av säkerhetsbranschen Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected]. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] Tjänsten är behovsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6mån provanställning Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 31/7-2025 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Vi söker nu dig som vill axla rollen som ordningsvakt hos oss. I denna roll kommer du arbeta inom sjukhusmiljön där din främsta uppgift att få andra att känna sig trygga, vare sig det gäller annan personal eller besökare. Du gör detta genom din närvaro och goda kontakt med medmänniskor och förhoppningsvis ger det en lugnande effekt, men om situationen kräver, förväntas du agera. Som ordningsvakt är du anställd av Securitas men arbetar under polismyndighetens regelverk. I jobbet arbetar du som ordningsvakt och samarbetar nära din Ordningsvaktskollega. Tillsammans löser ni olika uppdrag men när stunden kräver, löser ni problem tillsammans och tillsammans kommer ni komma varandra nära. I rollen kommer du också ha nära kontakt med kundens personal. Som ordningsvakt har du en genuin vilja att skapa goda relationer och respektera alla, oavsett bakgrund. Din främsta uppgift är att få människor att känna sig trygga i sin vardag. Kund har specifika krav på väktarutbildning så rätt person kommer även att utbildas till väktare. Tjänsten passar dig som gillar att jobba med människor och vill göra en samhällsviktig insats. Vi har en stark gemenskap och en bred erfarenhet bland oss kollegor som gör att vi klarar det mesta. Vill du bli en del av ett sammansvetsat gäng, är detta tjänsten för dig. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav Vi tror att du är en stabil och stresstålig person som klarar av press och kan hantera motgångar väl. Du är ödmjuk, teamorienterad och serviceinriktad i möte med allmänheten, men har också förståelse för ansvaret i din roll och kan förhålla dig saklig när det krävs. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Du har en ordningsvaktsutbildning och ett giltigt ordningsvaktsförordnande Du har godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet B-körkort Svenskt medborgarskap Meriterande Du har en giltig fullständig väktarutbildning Du har tidigare erfarenhet av arbete i sjukhusmiljö Du har tidigare erfarenhet av säkerhetsbranschen Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected]. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] Tjänsterna är två heltidsanställningar med tillträde 1/10-2025. Vi tillämpar 6mån provanställning Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 31/7-2025 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se
Kammarrätten i Stockholm är den största av Sveriges fyra kammarrätter och är också landets Migrationsöverdomstol. Domstolen har ca 200 medarbetare, varav ungefär 140 är jurister och därav ca 60 ordinarie domare. Organisationen består av fyra dömande avdelningar, en måladministrativ avdelning samt en administrativ enhet. Kammarrätten utvecklar ständigt arbetsformerna för att uppfylla medborgarnas krav på rättssäkerhet, effektivitet, öppenhet och tillgänglighet. Arbetet på domstolen präglas av öppenhet och inkludering. Kammarrätten arbetar aktivt för ett hållbart arbetsliv och värnar om medarbetarnas välbefinnande genom olika aktiviteter kopplat till arbetsmiljö och hälsa. Domstolen är vackert och centralt belägen på Riddarholmen i Stockholm. Kammarrätten har som domstol ett viktigt samhällsuppdrag och våra medarbetare har en central roll i detta. Här värderar vi professionalism, tydlighet och viljan att bidra till det goda samhället ur ett medborgarperspektiv. Vårt arbete är korrekt, rättvist och alla blir lyssnade på. Du är värdefull, oavsett roll och hur länge du har arbetat hos oss. Vi tror på eget ansvar och viljan att lära sig. Vi är stolta över det vi gör och vi hoppas att du vill bli en del av det. Om oss Som ordningsvakt hos oss kommer du att arbeta i ett välfungerande arbetslag som idag består av sju erfarna kollegor – säkerhetssamordnaren (tillika funktionsansvarig), fyra ordningsvakter samt två vaktmästare. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att tillsammans med dina kollegor tillhandahålla en god extern och intern service samt att hålla en hög säkerhetsnivå. Domstolens reception och permanenta säkerhetskontroll är din bas. Arbetsuppgifter De dagliga arbetsuppgifterna består främst av att ta emot, säkerhetskontrollera och ge service åt besökare, bevaka och säkra ordningen i domstolens entré och publika lokaler samt att övervaka och hantera larm- och bevakningssystem. Att bidra till att skapa en lugn och trygg miljö för såväl externa besökare som domstolens personal är grundläggande. I det ingår att vara en operativ resurs vid säkerhetshöjningar i samband med t.ex. förhandlingar. Även diverse administrativa uppgifter och att bemanna den interna Helpdesk-funktionen ingår. Vid behov kan också stöd till andra servicefunktioner förekomma. Kvalifikationer Du som söker ska ha: • ha lägst gymnasieutbildning • kunna uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift • ha ett giltigt förordnande som ordningsvakt i enlighet med nya förordnanden enligt lagen (2023:421) om ordningsvakter • ha erfarenhet av operativt säkerhetsarbete • ha erfarenhet av arbete i reception eller uppgift bedömd likvärdig • ha IT-kompetens Det är meriterande med aktuell utbildning som röntgenoperatör, erfarenhet av IT i allmänhet och salsteknik och larm-/bevakningssystem i synnerhet. Även erfarenhet av att utbilda är en fördel. För att kunna bemanna röntgenutrustningen i säkerhetskontrollen är också fullt färgseende ett krav. (Test kommer att genomföras.) Tjänsten ställer höga krav på förmåga att: • ge service • samarbeta • ta ansvar • ta egna initiativ Rollen kräver både ett respektfullt och tydligt förhållningssätt i mötet med besökare för ett tryggt och bra bemötande. Eftersom vissa administrativa uppgifter förekommer krävs även en administrativ förmåga. För att bli aktuell för anställning på Kammarrätten i Stockholm krävs att du är lämplig utifrån högt ställda krav gällande omdöme kopplat till ett starkt säkerhetsmedvetande. Det innebär också att du ska stå upp för demokratiska värderingar och att du ska följa svenska lagar. Utdrag kommer att göras från belastnings- och misstankeregistret gällande den person kammarrätten avser att anställa. Du ska, utöver CV och personligt brev, även bifoga kopia på giltigt ordningsvaktsförordnande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Testförfarande ingår i rekryteringsprocessen. Övrigt Ordinarie arbetstid är förlagd till vardagar kl. 08.00 – 16:30 Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance verksamhet är ISO-certifierad enligt ISO9001, certifierad enligt SSF136 (certifierat larmcentral) samt SSF1063 (certifierat bevakningsföretag). OM DIG Vi förutsätter att du har hög moral med stor känsla för service och en genuin vilja att leverera det kunden förväntar sig. Du gillar utmaningar och trivs med att ha ett omväxlande arbete med många bollar i luften. Det är även meriterande om du talar flera språk. Grundkrav för att ansökan skall behandlas är: Utbildad ordningsvakt alternativt att du har inplanerad ordningsvaktsutbildning Giltigt ordningsvaktsförordnande Behärskar det svenska språket i tal och skrift med goda kunskaper i engelska Ostraffad Ordnad privatekonomi För att få arbeta på ett auktoriserat bevakningsbolag måste du bli godkänd av Länsstyrelsen (företaget gör den ansökan). OM TJÄNSTEN Som Ordningsvakt i köpcentrum är din främsta uppgift är att få människor - hyresgäster och besökare - känna sig trygga i sin vardag. Som en representant för kunden, Security Assistance och allmänheten skall man utföra sitt uppdrag på ett effektivt, rättssäkert och ett professionellt sätt. Arbetet kräver förmågan att kunna snabbt anpassa sig till olika situationer, eftersom du har många kontaktytor och träffar olika typ av människor varje dag. En ordningsvakt behöver kunna uttrycka sig korrekt och tydligt i kontakten med allmänheten som är viktig del i ordningsvaktens förtroendebyggande arbete. Förhoppningsvis är din närvaro lugnande och förebyggande, men om det behövs förväntas du också ingripa i situationen för att lugna den. Arbetsuppgifter består bland annat av: Ronderingar i köpcentrumets alla butiker samt allmänna utrymmen och ytor Upplåsning och låsning Medverka till att upprätthålla allmän ordning och därigenom skapa en trygg mötesplats för hyresgäster och besökare i köpcentret
Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance verksamhet är ISO-certifierad enligt ISO9001, certifierad enligt SSF136 (certifierat larmcentral) samt SSF1063 (certifierat bevakningsföretag). OM DIG Vi förutsätter att du har hög moral med stor känsla för service och en genuin vilja att leverera det kunden förväntar sig. Du gillar utmaningar och trivs med att ha ett omväxlande arbete med många bollar i luften. Det är även meriterande om du talar flera språk. Grundkrav för att ansökan skall behandlas är: Utbildad ordningsvakt alternativt att du har inplanerad ordningsvaktsutbildning Giltigt ordningsvaktsförordnande Behärskar det svenska språket i tal och skrift med goda kunskaper i engelska Ostraffad Ordnad privatekonomi För att få arbeta på ett auktoriserat bevakningsbolag måste du bli godkänd av Länsstyrelsen (företaget gör den ansökan). OM TJÄNSTEN Som Ordningsvakt i köpcentrum är din främsta uppgift är att få människor - hyresgäster och besökare - känna sig trygga i sin vardag. Som en representant för kunden, Security Assistance och allmänheten skall man utföra sitt uppdrag på ett effektivt, rättssäkert och ett professionellt sätt. Arbetet kräver förmågan att kunna snabbt anpassa sig till olika situationer, eftersom du har många kontaktytor och träffar olika typ av människor varje dag. En ordningsvakt behöver kunna uttrycka sig korrekt och tydligt i kontakten med allmänheten som är viktig del i ordningsvaktens förtroendebyggande arbete. Förhoppningsvis är din närvaro lugnande och förebyggande, men om det behövs förväntas du också ingripa i situationen för att lugna den. Arbetsuppgifter består bland annat av: Ronderingar i köpcentrumets alla butiker samt allmänna utrymmen och ytor Upplåsning och låsning Medverka till att upprätthålla allmän ordning och därigenom skapa en trygg mötesplats för hyresgäster och besökare i köpcentret
En ordningsvakt arbetar på offentliga platser där många människor är i rörelse. Därför är det viktigt att vara stresstålig och ha hög social kompetens. Ordningsvaktens arbete skiljer sig från väktarens eftersom ordningsvakten har större rätt att ingripa vid ordningsstörande. Han/hon har rätt att avlägsna, omhändertaga och gripa. För att få arbeta som ordningsvakt krävs en speciell ordningsvaktsutbildning och ett ordningsvaktsförordnande. Tjänsteställe: Olika objekt i Uppsala Arbetstider: Varierande arbetstider Varaktighet: Heltid, deltid, + behov tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas Tillträde: Omgående/enligt överenskommelse Kvalifikationer Vi söker utbildade ordningsvakter som är säkerhetsmedvetna, serviceinriktade, empatiska och har en inre trygghet och en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Du ska vara utbildad ordningsvakt med ett giltigt ordningsvaktsförordnande. Utöver de personliga egenskaper som vi eftersöker och beskriver i de olika uppdragen, behöver du uppfylla grundläggande krav för att bli kvalificerad för tjänsten: • gymnasiekompetens • god svenska i tal och skrift • körkort B • genomfört ordningsvaktsutbildning inom de tre senaste åren med godkänt resultat Du behöver även vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt en god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på Avarn Security. Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt - dock senast 2025-07-15 - sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt. För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas.
En ordningsvakt arbetar på offentliga platser där många människor är i rörelse. Därför är det viktigt att vara stresstålig och ha hög social kompetens. Ordningsvaktens arbete skiljer sig från väktarens eftersom ordningsvakten har större rätt att ingripa vid ordningsstörande. Han/hon har rätt att avlägsna, omhändertaga och gripa. För att få arbeta som ordningsvakt krävs en speciell ordningsvaktsutbildning och ett ordningsvaktsförordnande. Tjänsteställe: Olika objekt i Uppsala Arbetstider: Varierande arbetstider Varaktighet: Heltid, deltid, + behov tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas Tillträde: Omgående/enligt överenskommelse Kvalifikationer Vi söker utbildade ordningsvakter som är säkerhetsmedvetna, serviceinriktade, empatiska och har en inre trygghet och en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Du ska vara utbildad ordningsvakt med ett giltigt ordningsvaktsförordnande. Utöver de personliga egenskaper som vi eftersöker och beskriver i de olika uppdragen, behöver du uppfylla grundläggande krav för att bli kvalificerad för tjänsten: • gymnasiekompetens • god svenska i tal och skrift • körkort B • genomfört ordningsvaktsutbildning inom de tre senaste åren med godkänt resultat Du behöver även vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt en god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på Avarn Security. Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt - dock senast 2025-07-15 - sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt. För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas.
Safetly är ett auktoriserat bevakningsföretag hos Länsstyrelsen med ett modernt upplägg. Vi har byggt en marknadsplats där företag (kunder) eller vi på Safetly kan lägga upp uppdrag från vår digitala plattform. När uppdrag läggs upp når de omedelbart ut till alla aktiva arbetstagare genom Safetly-appen. Därefter genomför vi en utvärdering och väljer ut den mest lämpade kandidaten baserat på alla ansökningar. Safetly har idag över 120 företag som kunder och 7000 användare som arbetstagare. Men ca 2-3% av våra användare arbetar aktivt då vi väljer ut de absolut bästa. Vi utvärderar alla Safetly-professionals baserat på olika kriterier, detta innefattar bland annat kvalitet, tillgänglighet och pålitlighet. För oss spelar det ingen roll var du kommer ifrån, vilka arbetsgivare du har arbetat för eller i vilken bransch du befinner dig. Besitter du de egenskaper vi söker och bidrar till en tryggare närvaro i samhället, är du varmt välkommen till Safetly! För att framgångsrikt utföra rollen som ordningsvakt krävs följande egenskaper: Pålitlighet: Du måste vara någon som andra kan lita på att du alltid är där och gör ditt jobb effektivt. Samarbetsförmåga: Förmågan att arbeta väl tillsammans med andra, både i team och med besökare, är avgörande. Stresstålig: Du bör kunna hantera högtryckssituationer med lugn och behärskning. Ansvarstagande: Att ta ansvar för dina handlingar och de uppgifter som tilldelats dig är nödvändigt. Etik och integritet: Stark moral och att alltid agera med integritet är fundamentalt i denna roll. Förmågan att verbalt hantera konflikter: Du bör kunna lösa konflikter i första hand på ett konstruktivt och verbal sätt. Engagemang: Ett genuint engagemang för ditt arbete och att förbättra upplevelsen för alla besökare. Välklädd och korrekt uniform: Som en del av vårt team kommer du inte bara att representera Safetly, våra värderingar och våra kunder, utan du är också en del av Sveriges trygghets- och säkerhetssektor. Därför är det viktigt för oss att du uppskattar värdet av att vara välklädd, vilket speglar både professionalism och respekt i alla situationer. Detta inkluderar allt från korrekt uniform till välskött personlig hygien. Du måste vara godkänd av Länsstyrelsen för att arbeta i ett auktoriserat bevakningsföretag Vi erbjuder: Arbeta så mycket eller så lite du vill. Du kan själv boka de dagar eller pass du önskar arbeta genom Safetly-appen. Observera dock att vissa tjänster kräver att du arbetar heltid eller deltid. Transparent sätt att arbeta, du ser datum/tider/objekt/lön innan du tackar ja till ett jobb. Skapa ett konto & använd appen gratis. Ta uppdrag i flertal län i Sverige Både dag och natt jobb förekommer. Hur man kommer igång med sin ansökan Ladda ner Safetly-appen i App Store eller Google Play. Skapa din profil under en minut. Logga in via Bank-id. Svara på alla sidor Bli verifierad. Ansök & se tillgängliga uppdrag direkt i mobilen. Varmt välkommen med din ansökan!
CSG är ett auktoriserat bevakningsföretag med verksamhet i hela Sverige. Vi är ca 900 medarbetare som jobbar med alla former av bevakningstjänster i syfte att skapa en tryggare och säkrare tillvaro dygnet runt, årets alla dagar! Vi söker nu en Gruppledare till vårt objekt Stockholmsmässan Vi söker en engagerad och erfaren gruppledare till vårt bevakningsuppdrag på Stockholmsmässan i Stockholm. Du som söker behöver vara en stark och driven person som kan lyfta detta viktiga objekt till en ännu högre nivå. Om rollen Som gruppledare fungerar du som den naturliga länken mellan vår kund och oss som leverantör. Ditt huvudsakliga uppdrag blir att säkerställa att den dagliga driften av våra tjänster fungerar smidigt, att våra rutiner efterlevs och att vi levererar en riktigt trygg, kvalitativ och professionell leverans. I din roll så kommer du utöver nära kontakt med dina kollegor även ha en nära dialog med vår Driftchef och vår kunds representanter samt övriga intressenter inom uppdraget. Tjänsten som gruppledare är på heltid och dina arbetstider kommer vara varierande dag och kväll, framförallt beroende på olika tider då det är mässaktivitet inom uppdraget. För att lyckas i tjänsten ser vi följande kvalifikationer: - Att du har flerårig erfarenhet inom bevakning och då gärna publika uppdrag. - Att du har någon form av dokumenterad ledarskapserfarenhet, gärna från liknande uppdrag. - Att du har förmåga att skapa engagemang och sammanhållning i gruppen. - Att du är strukturerad, lösningsorienterad och tydlig i din kommunikation. - Att du har en hög servicenivå och god förståelse för vår uppdragsgivares behov. - Att du är utbildad och förordnad ordningsvakt. Vi ser även att du kan kommunicera både svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Kan du flera språk ser vi det som meriterande. Vi kommer lägga stor vikt under rekryteringen på din personlighet och sociala kompetens, då vi ser dessa egenskaper som en stor del i att lyckas i rollen. Vi erbjuder - En nyckelroll i en spännande miljö, där du själv har alla möjligheter att själv utvecklas. - Möjlighet att påverka och utveckla arbetet på Stockholmsmässan. - Ett nära samarbete med både vår kunds och företagets representanter. Utöver detta så erbjuder CSG en familjär tillvaro och en dynamisk arbetsplats. - Lön utgår enligt kollektivavtal mellan Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetarförbundet. - Alla uppdragsutbildningar som krävs, tillhandandahålls av oss. - Självklart erhåller du friskvårdsbidrag som en del av vår strävan att ha nöjda medarbetare i vår organisation. - Hos CSG får du även en unik möjlighet till att få ut en del av din lön direkt den är attesterad i samarbete med vår leverantör Cappy. Innan en anställning kan bli aktuell måste du först genomgå en säkerhetsprövning där registerkontroll genomförs samt bli godkänd hos Länsstyrelsen för arbete i ett auktoriserat bevakningsföretag. Är du redo att utmana dig själv och bli en viktig del av ett spännande uppdrag med högt tempo och varierande arbetsuppgifter? Välkommen med din ansökan redan idag via vår hemsida www.csgab.se/jobb
En ordningsvakt medverkar tillsammans med polisen, till att upprätthålla ordning på allmän plats. Vanliga arbetsplatser är idrottsevenemang, kollektivtrafiken, sjukhus och köpcentrum där de säkerställer laglydighet och ordning. En ordningsvakt arbetar på offentliga platser där många människor är i rörelse. Därför är det viktigt att vara stresstålig och ha hög social kompetens. Ordningsvaktens arbete skiljer sig från väktarens eftersom ordningsvakten har större rätt att ingripa vid ordningsstörande. Han/hon har rätt till att avvisa, avlägsna eller tillfälligt omhänderta den som stör den allmänna ordningen, utgörs ett hot mot denna eller om det behövs för att avstyra en straffbelagd handling. För att få arbeta som ordningsvakt krävs en speciell ordningsvaktsutbildning och ett ordningsvaktsförordnande.Tjänsteställe: Flen Arbetstider: Dag eller natt Varaktighet: Heltid Tillträde: Omgående/enligt överenskommelse Kvalifikationer Vi söker utbildade ordningsvakter som är säkerhetsmedvetna, serviceinriktade, empatiska och har en inre trygghet och en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. I Flen kommer du att jobba stationärt på ett av våra objekt. Du ska vara utbildad ordningsvakt med ett giltigt ordningsvaktsförordnande. Utöver de personliga egenskaper som vi eftersöker, behöver du uppfylla grundläggande krav för att bli kvalificerad för tjänsten: • gymnasiekompetens • god svenska i tal och skrift • körkort B • giltig ordningsvaktsutbildning samt förordnande Du behöver även vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt en god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på Avarn Security. Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt - dock senast 2025-08-25 - sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt. För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 30 jobb