Ordningsvakt
Sök bland 29 lediga jobb som Ordningsvakt och börja ditt nya yrkesliv idag!
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led. Som ordningsvakt på Örebro tingsrätt är du många gånger den första personen besökare till domstolen möter så hur du upplevs är väldigt viktigt. Som person är det viktigt att du är saklig och att du har ett gott bemötande samt behandlar alla besökare till domstolen lika och rättvist. Ditt arbete och omdöme är av största betydelse för säkerheten i en mycket viktig och samhällsbärande verksamhet. Du ansvarar för att domstolens personal och besökare känner att de alltid får ett bra bemötande och känner sig trygga i våra lokaler. Om Örebro tingsrätt Örebro tingsrätt är en allmän domstol och en av de större tingsrätterna i landet med hela Örebro län som domkrets. Örebro Tingsrätt är dessutom nationell specialdomstol för omvandling av livstidsstraff. Tingsrätten har ca 80 medarbetare och handlägger brottmål, tvistemål, ärenden och konkurser. Domstolen har sedan många år tillbaka fast säkerhetskontroll med röntgen vilket innebär att alla besökare kontrolleras innan de får tillträde till våra förhandlingssalar. Örebro tingsrätt är en öppen och modern arbetsplats med engagerade medarbetare. Medarbetarna samarbetar med varandra över yrkesrollerna och de organisatoriska enheterna. Beskrivning av arbetsuppgifter Som ordningsvakt vid Örebro tingsrätt så kommer du tillsammans med övriga medarbetare på säkerhet och service • ansvara för ordningshållning under förhandlingar och i allmänhetens utrymmen, • bemanna säkerhetskontrollen tillsammans med övriga ordningsvakter, • vara tekniskt stöd i samband med förhandlingar och möten, • bemanna receptionen och där ge service till besökare och hantera administrativa uppgifter, • delta i arbetet med den interna servicen såsom posthantering, lokaltillsyn, teknik- och IT-frågor, leveransmottagning, underhåll och skötsel, • hantera passerkort, larm och besöksrutiner, samt • ansvara för brandskyddsarbete och brandronder. Som ordningsvakt vid domstolen ingår ett visst övertidsarbete då förhandlingar ibland kan pågå även efter ordinarie arbetstid tagit slut. Personliga egenskaper: Eftersom arbetet som ordningsvakt innebär att vara ansiktet utåt är det viktigt att du har ett bra bemötande, ett gott omdöme och att du behandlar alla du träffar lika och på ett bra sätt. Anställningen ställer krav på administrativ förmåga och på att du har förmåga att bemöta människor väl i olika situationer. Det är vidare mycket viktigt att du är lösnings orienterad och kan samarbeta. Du är initiativtagande, praktiskt lagd och ser till att saker blir gjorda. Du behöver vara stresstålig och flexibel då arbetstempot varierar från dag till dag. Att du har en positiv inställning är en förutsättning för att du ska passa in hos oss. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ange löneanspråk i din ansökan. Anställningsform: Vikariat 6 månader Omfattning: Heltid Sista ansökningsdag: 17 juli 2025 Kvalifikationer • Du ska ha en positiv inställning. • Du ska ha goda kunskaper i tal och skrift i svenska. • Du ska ha intresse och fallenhet för att vilja lära dig nya saker. • Du måste ha ett aktuellt ordningsvakts förordnande från polisen.
CSG är ett auktoriserat bevakningsföretag med verksamhet i hela Sverige. Vi är ca 850 medarbetare som jobbar med alla former av bevakningstjänster i syfte att skapa en tryggare och säkrare tillvaro dygnet runt, årets alla dagar! Vill du bidra till ett tryggare och säkrare samhälle där människor och verksamheter kan utvecklas och kan leva i trygghet? Då är du den som vi söker som vår nya medarbetare i ett spännande uppdrag där du kan vara med och påverka tryggheten i kollektivtrafiken. I rollen som ordningsvakt i SL:s kollektivtrafik kommer du att vara en del av alla de trygghetsresurser som verkar tillsammans för att våra resenärer och entreprenörer skall känna sig trygga. För att trivas i rollen så krävs det att du är ansvarstagande, ha förmågan att kunna fatta beslut och hantera stressfulla situationer. Innan du kan påbörja din tjänst i uppdraget kommer du under tre dagar genomföra objektsspecifika utbildningar. Din erfarenhet Utbildad ordningsvakt med giltigt förordnande är ett grundkrav och vi ser helst att du har jobbat minst 2 år inom bevakningsbranschen. Erfarenhet från andra uniformsyrken samt väktarutbildning eller andra utbildningar inom bevakningsbranschen är meriterande. Din svenska är mycket god i tal och skrift och vi ser gärna att du är flerspråkig. Vi erbjuder - CSG erbjuder en familjär tillvaro och en dynamisk arbetsplats. Bli en del av våra spännande uppdrag med högt tempo och i en varierande miljö. - Självklart erhåller du friskvårdsbidrag som en del av vår strävan att ha nöjda medarbetare i vår organisation. - På CSG har du även via vår partner Cappy en unik möjlighet att få utbetalt en del av den lön du tjänat in direkt första vardagen efter passet eller passen du arbetat. Systemet ger dig även på ett säkert sätt full kontroll på din ekonomi och i realtid hur mycket lön du tjänar in. - Lön utgår enligt kollektivavtal mellan Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetarförbundet Är du redo att utmana dig själv och bidra till ett säkrare Stockholm? Sök idag!
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Som ordningsvakt har du en genuin vilja att skapa goda relationer och respektera alla, oavsett bakgrund. Din främsta uppgift är att få människor att känna sig trygga i sin vardag. Du gör detta genom närvaro på allmänna platser och förhoppningsvis ger det en lugnande effekt, men om situationen kräver det förväntas du agera. Som ordningsvakt är du anställd av Securitas men arbetar under polismyndighetens regelverk. Tjänsten passar dig som gillar att jobba med människor och vill göra en samhällsviktig insats. Vi har en stark gemenskap och en bred erfarenhet bland oss kollegor som gör att vi klarar det mesta. Vill du bli en del av ett sammansvetsat gäng, är detta tjänsten för dig. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav Vi tror att du är en stabil och stresstålig person som klarar av press och kan hantera motgångar väl. Du är ödmjuk, teamorienterad och serviceinriktad i möte med allmänheten, men har också förståelse för ansvaret i din roll och kan förhålla dig saklig när det krävs. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Du har en ordningsvaktsutbildning och ett giltigt ordningsvaktsförordnande Du har godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet B-körkort Svenskt medborgarskap Meriterande Du har en giltig fullständig väktarutbildning Du har tidigare erfarenhet av arbete i sjukhusmiljö Du har tidigare erfarenhet av säkerhetsbranschen Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected]. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] Tjänsten är behovsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6mån provanställning Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 31/7-2025 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Vi söker nu dig som vill axla rollen som ordningsvakt hos oss. I denna roll kommer du arbeta inom sjukhusmiljön där din främsta uppgift att få andra att känna sig trygga, vare sig det gäller annan personal eller besökare. Du gör detta genom din närvaro och goda kontakt med medmänniskor och förhoppningsvis ger det en lugnande effekt, men om situationen kräver, förväntas du agera. Som ordningsvakt är du anställd av Securitas men arbetar under polismyndighetens regelverk. I jobbet arbetar du som ordningsvakt och samarbetar nära din Ordningsvaktskollega. Tillsammans löser ni olika uppdrag men när stunden kräver, löser ni problem tillsammans och tillsammans kommer ni komma varandra nära. I rollen kommer du också ha nära kontakt med kundens personal. Som ordningsvakt har du en genuin vilja att skapa goda relationer och respektera alla, oavsett bakgrund. Din främsta uppgift är att få människor att känna sig trygga i sin vardag. Kund har specifika krav på väktarutbildning så rätt person kommer även att utbildas till väktare. Tjänsten passar dig som gillar att jobba med människor och vill göra en samhällsviktig insats. Vi har en stark gemenskap och en bred erfarenhet bland oss kollegor som gör att vi klarar det mesta. Vill du bli en del av ett sammansvetsat gäng, är detta tjänsten för dig. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav Vi tror att du är en stabil och stresstålig person som klarar av press och kan hantera motgångar väl. Du är ödmjuk, teamorienterad och serviceinriktad i möte med allmänheten, men har också förståelse för ansvaret i din roll och kan förhålla dig saklig när det krävs. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Du har en ordningsvaktsutbildning och ett giltigt ordningsvaktsförordnande Du har godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet B-körkort Svenskt medborgarskap Meriterande Du har en giltig fullständig väktarutbildning Du har tidigare erfarenhet av arbete i sjukhusmiljö Du har tidigare erfarenhet av säkerhetsbranschen Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected]. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] Tjänsterna är två heltidsanställningar med tillträde 1/10-2025. Vi tillämpar 6mån provanställning Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 31/7-2025 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se
Kammarrätten i Stockholm är den största av Sveriges fyra kammarrätter och är också landets Migrationsöverdomstol. Domstolen har ca 200 medarbetare, varav ungefär 140 är jurister och därav ca 60 ordinarie domare. Organisationen består av fyra dömande avdelningar, en måladministrativ avdelning samt en administrativ enhet. Kammarrätten utvecklar ständigt arbetsformerna för att uppfylla medborgarnas krav på rättssäkerhet, effektivitet, öppenhet och tillgänglighet. Arbetet på domstolen präglas av öppenhet och inkludering. Kammarrätten arbetar aktivt för ett hållbart arbetsliv och värnar om medarbetarnas välbefinnande genom olika aktiviteter kopplat till arbetsmiljö och hälsa. Domstolen är vackert och centralt belägen på Riddarholmen i Stockholm. Kammarrätten har som domstol ett viktigt samhällsuppdrag och våra medarbetare har en central roll i detta. Här värderar vi professionalism, tydlighet och viljan att bidra till det goda samhället ur ett medborgarperspektiv. Vårt arbete är korrekt, rättvist och alla blir lyssnade på. Du är värdefull, oavsett roll och hur länge du har arbetat hos oss. Vi tror på eget ansvar och viljan att lära sig. Vi är stolta över det vi gör och vi hoppas att du vill bli en del av det. Om oss Som ordningsvakt hos oss kommer du att arbeta i ett välfungerande arbetslag som idag består av sju erfarna kollegor – säkerhetssamordnaren (tillika funktionsansvarig), fyra ordningsvakter samt två vaktmästare. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att tillsammans med dina kollegor tillhandahålla en god extern och intern service samt att hålla en hög säkerhetsnivå. Domstolens reception och permanenta säkerhetskontroll är din bas. Arbetsuppgifter De dagliga arbetsuppgifterna består främst av att ta emot, säkerhetskontrollera och ge service åt besökare, bevaka och säkra ordningen i domstolens entré och publika lokaler samt att övervaka och hantera larm- och bevakningssystem. Att bidra till att skapa en lugn och trygg miljö för såväl externa besökare som domstolens personal är grundläggande. I det ingår att vara en operativ resurs vid säkerhetshöjningar i samband med t.ex. förhandlingar. Även diverse administrativa uppgifter och att bemanna den interna Helpdesk-funktionen ingår. Vid behov kan också stöd till andra servicefunktioner förekomma. Kvalifikationer Du som söker ska ha: • ha lägst gymnasieutbildning • kunna uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift • ha ett giltigt förordnande som ordningsvakt i enlighet med nya förordnanden enligt lagen (2023:421) om ordningsvakter • ha erfarenhet av operativt säkerhetsarbete • ha erfarenhet av arbete i reception eller uppgift bedömd likvärdig • ha IT-kompetens Det är meriterande med aktuell utbildning som röntgenoperatör, erfarenhet av IT i allmänhet och salsteknik och larm-/bevakningssystem i synnerhet. Även erfarenhet av att utbilda är en fördel. För att kunna bemanna röntgenutrustningen i säkerhetskontrollen är också fullt färgseende ett krav. (Test kommer att genomföras.) Tjänsten ställer höga krav på förmåga att: • ge service • samarbeta • ta ansvar • ta egna initiativ Rollen kräver både ett respektfullt och tydligt förhållningssätt i mötet med besökare för ett tryggt och bra bemötande. Eftersom vissa administrativa uppgifter förekommer krävs även en administrativ förmåga. För att bli aktuell för anställning på Kammarrätten i Stockholm krävs att du är lämplig utifrån högt ställda krav gällande omdöme kopplat till ett starkt säkerhetsmedvetande. Det innebär också att du ska stå upp för demokratiska värderingar och att du ska följa svenska lagar. Utdrag kommer att göras från belastnings- och misstankeregistret gällande den person kammarrätten avser att anställa. Du ska, utöver CV och personligt brev, även bifoga kopia på giltigt ordningsvaktsförordnande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Testförfarande ingår i rekryteringsprocessen. Övrigt Ordinarie arbetstid är förlagd till vardagar kl. 08.00 – 16:30 Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance verksamhet är ISO-certifierad enligt ISO9001, certifierad enligt SSF136 (certifierat larmcentral) samt SSF1063 (certifierat bevakningsföretag). OM DIG Vi förutsätter att du har hög moral med stor känsla för service och en genuin vilja att leverera det kunden förväntar sig. Du gillar utmaningar och trivs med att ha ett omväxlande arbete med många bollar i luften. Det är även meriterande om du talar flera språk. Grundkrav för att ansökan skall behandlas är: Utbildad ordningsvakt alternativt att du har inplanerad ordningsvaktsutbildning Giltigt ordningsvaktsförordnande Behärskar det svenska språket i tal och skrift med goda kunskaper i engelska Ostraffad Ordnad privatekonomi För att få arbeta på ett auktoriserat bevakningsbolag måste du bli godkänd av Länsstyrelsen (företaget gör den ansökan). OM TJÄNSTEN Som Ordningsvakt i köpcentrum är din främsta uppgift är att få människor - hyresgäster och besökare - känna sig trygga i sin vardag. Som en representant för kunden, Security Assistance och allmänheten skall man utföra sitt uppdrag på ett effektivt, rättssäkert och ett professionellt sätt. Arbetet kräver förmågan att kunna snabbt anpassa sig till olika situationer, eftersom du har många kontaktytor och träffar olika typ av människor varje dag. En ordningsvakt behöver kunna uttrycka sig korrekt och tydligt i kontakten med allmänheten som är viktig del i ordningsvaktens förtroendebyggande arbete. Förhoppningsvis är din närvaro lugnande och förebyggande, men om det behövs förväntas du också ingripa i situationen för att lugna den. Arbetsuppgifter består bland annat av: Ronderingar i köpcentrumets alla butiker samt allmänna utrymmen och ytor Upplåsning och låsning Medverka till att upprätthålla allmän ordning och därigenom skapa en trygg mötesplats för hyresgäster och besökare i köpcentret
Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance verksamhet är ISO-certifierad enligt ISO9001, certifierad enligt SSF136 (certifierat larmcentral) samt SSF1063 (certifierat bevakningsföretag). OM DIG Vi förutsätter att du har hög moral med stor känsla för service och en genuin vilja att leverera det kunden förväntar sig. Du gillar utmaningar och trivs med att ha ett omväxlande arbete med många bollar i luften. Det är även meriterande om du talar flera språk. Grundkrav för att ansökan skall behandlas är: Utbildad ordningsvakt alternativt att du har inplanerad ordningsvaktsutbildning Giltigt ordningsvaktsförordnande Behärskar det svenska språket i tal och skrift med goda kunskaper i engelska Ostraffad Ordnad privatekonomi För att få arbeta på ett auktoriserat bevakningsbolag måste du bli godkänd av Länsstyrelsen (företaget gör den ansökan). OM TJÄNSTEN Som Ordningsvakt i köpcentrum är din främsta uppgift är att få människor - hyresgäster och besökare - känna sig trygga i sin vardag. Som en representant för kunden, Security Assistance och allmänheten skall man utföra sitt uppdrag på ett effektivt, rättssäkert och ett professionellt sätt. Arbetet kräver förmågan att kunna snabbt anpassa sig till olika situationer, eftersom du har många kontaktytor och träffar olika typ av människor varje dag. En ordningsvakt behöver kunna uttrycka sig korrekt och tydligt i kontakten med allmänheten som är viktig del i ordningsvaktens förtroendebyggande arbete. Förhoppningsvis är din närvaro lugnande och förebyggande, men om det behövs förväntas du också ingripa i situationen för att lugna den. Arbetsuppgifter består bland annat av: Ronderingar i köpcentrumets alla butiker samt allmänna utrymmen och ytor Upplåsning och låsning Medverka till att upprätthålla allmän ordning och därigenom skapa en trygg mötesplats för hyresgäster och besökare i köpcentret
En ordningsvakt arbetar på offentliga platser där många människor är i rörelse. Därför är det viktigt att vara stresstålig och ha hög social kompetens. Ordningsvaktens arbete skiljer sig från väktarens eftersom ordningsvakten har större rätt att ingripa vid ordningsstörande. Han/hon har rätt att avlägsna, omhändertaga och gripa. För att få arbeta som ordningsvakt krävs en speciell ordningsvaktsutbildning och ett ordningsvaktsförordnande. Tjänsteställe: Olika objekt i Uppsala Arbetstider: Varierande arbetstider Varaktighet: Heltid, deltid, + behov tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas Tillträde: Omgående/enligt överenskommelse Kvalifikationer Vi söker utbildade ordningsvakter som är säkerhetsmedvetna, serviceinriktade, empatiska och har en inre trygghet och en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Du ska vara utbildad ordningsvakt med ett giltigt ordningsvaktsförordnande. Utöver de personliga egenskaper som vi eftersöker och beskriver i de olika uppdragen, behöver du uppfylla grundläggande krav för att bli kvalificerad för tjänsten: • gymnasiekompetens • god svenska i tal och skrift • körkort B • genomfört ordningsvaktsutbildning inom de tre senaste åren med godkänt resultat Du behöver även vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt en god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på Avarn Security. Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt - dock senast 2025-07-15 - sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt. För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas.
En ordningsvakt arbetar på offentliga platser där många människor är i rörelse. Därför är det viktigt att vara stresstålig och ha hög social kompetens. Ordningsvaktens arbete skiljer sig från väktarens eftersom ordningsvakten har större rätt att ingripa vid ordningsstörande. Han/hon har rätt att avlägsna, omhändertaga och gripa. För att få arbeta som ordningsvakt krävs en speciell ordningsvaktsutbildning och ett ordningsvaktsförordnande. Tjänsteställe: Olika objekt i Uppsala Arbetstider: Varierande arbetstider Varaktighet: Heltid, deltid, + behov tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas Tillträde: Omgående/enligt överenskommelse Kvalifikationer Vi söker utbildade ordningsvakter som är säkerhetsmedvetna, serviceinriktade, empatiska och har en inre trygghet och en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Du ska vara utbildad ordningsvakt med ett giltigt ordningsvaktsförordnande. Utöver de personliga egenskaper som vi eftersöker och beskriver i de olika uppdragen, behöver du uppfylla grundläggande krav för att bli kvalificerad för tjänsten: • gymnasiekompetens • god svenska i tal och skrift • körkort B • genomfört ordningsvaktsutbildning inom de tre senaste åren med godkänt resultat Du behöver även vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt en god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på Avarn Security. Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt - dock senast 2025-07-15 - sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt. För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas.
Safetly är ett auktoriserat bevakningsföretag hos Länsstyrelsen med ett modernt upplägg. Vi har byggt en marknadsplats där företag (kunder) eller vi på Safetly kan lägga upp uppdrag från vår digitala plattform. När uppdrag läggs upp når de omedelbart ut till alla aktiva arbetstagare genom Safetly-appen. Därefter genomför vi en utvärdering och väljer ut den mest lämpade kandidaten baserat på alla ansökningar. Safetly har idag över 120 företag som kunder och 7000 användare som arbetstagare. Men ca 2-3% av våra användare arbetar aktivt då vi väljer ut de absolut bästa. Vi utvärderar alla Safetly-professionals baserat på olika kriterier, detta innefattar bland annat kvalitet, tillgänglighet och pålitlighet. För oss spelar det ingen roll var du kommer ifrån, vilka arbetsgivare du har arbetat för eller i vilken bransch du befinner dig. Besitter du de egenskaper vi söker och bidrar till en tryggare närvaro i samhället, är du varmt välkommen till Safetly! För att framgångsrikt utföra rollen som ordningsvakt krävs följande egenskaper: Pålitlighet: Du måste vara någon som andra kan lita på att du alltid är där och gör ditt jobb effektivt. Samarbetsförmåga: Förmågan att arbeta väl tillsammans med andra, både i team och med besökare, är avgörande. Stresstålig: Du bör kunna hantera högtryckssituationer med lugn och behärskning. Ansvarstagande: Att ta ansvar för dina handlingar och de uppgifter som tilldelats dig är nödvändigt. Etik och integritet: Stark moral och att alltid agera med integritet är fundamentalt i denna roll. Förmågan att verbalt hantera konflikter: Du bör kunna lösa konflikter i första hand på ett konstruktivt och verbal sätt. Engagemang: Ett genuint engagemang för ditt arbete och att förbättra upplevelsen för alla besökare. Välklädd och korrekt uniform: Som en del av vårt team kommer du inte bara att representera Safetly, våra värderingar och våra kunder, utan du är också en del av Sveriges trygghets- och säkerhetssektor. Därför är det viktigt för oss att du uppskattar värdet av att vara välklädd, vilket speglar både professionalism och respekt i alla situationer. Detta inkluderar allt från korrekt uniform till välskött personlig hygien. Du måste vara godkänd av Länsstyrelsen för att arbeta i ett auktoriserat bevakningsföretag Vi erbjuder: Arbeta så mycket eller så lite du vill. Du kan själv boka de dagar eller pass du önskar arbeta genom Safetly-appen. Observera dock att vissa tjänster kräver att du arbetar heltid eller deltid. Transparent sätt att arbeta, du ser datum/tider/objekt/lön innan du tackar ja till ett jobb. Skapa ett konto & använd appen gratis. Ta uppdrag i flertal län i Sverige Både dag och natt jobb förekommer. Hur man kommer igång med sin ansökan Ladda ner Safetly-appen i App Store eller Google Play. Skapa din profil under en minut. Logga in via Bank-id. Svara på alla sidor Bli verifierad. Ansök & se tillgängliga uppdrag direkt i mobilen. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 29 jobb