Vill du driva utvecklingen av Sveriges starkaste ekosystem för halvledare? Här får du en central roll i att forma framtiden för industrin genom att bygga strategiska samarbeten! Tillsammans med partners och teamet på Kista Science City blir det din uppgift att bidra till att öka kunskap och insikt om hur halvledare är en nyckelteknologi för säker digitalisering och konkurrenskraft. Om tjänsten Ekosystemet för halvledare blir allt viktigare, och Europa behöver stärka sin självförsörjning. Sveriges ledande innovationsmiljö för halvledare finns i Kista, där Electrumstiftelsen tillsammans med RISE, KTH och STING arbetar för att utveckla och kommersialisera ny teknik. I rollen som projektledare får du möjlighet att arbeta för att skapa bättre förutsättningar för företag att växa, skala upp och samverka med akademi och industri. I nära samarbete med KTH, RISE och STING arbetar vi för att involvera och engagera företag i utvecklingen av ekosystemet. Genom riktade insatser inom kompetensutveckling, nätverksaktiviteter och bättre tillgång till forskningsinfrastruktur ska projektet bidra till att Sverige stärker sin position inom halvledarindustrin. Här får du en nyckelroll i ett spännande teknikskifte, där ditt arbete bidrar till avancerade och hållbara lösningar för framtidens industri. Du kommer att ansvara för strategiska initiativ, leda projekt från start till mål och arbeta nära både akademi och näringsliv för att forma framtidens halvledarindustri. Rollen är en del av ett projekt som ska främja ka främja innovation, kommersialisering, attrahera talang och utveckla en innovationsmiljö. I rollen arbetar du med företag, forskningsinstitut och resurser som kan tillverka de material och komponenter som behövs, men även de kunder som utgör värdekedjan för halvledare och närliggande tekniker. Dina framtida arbetsuppgifter Du ansvarar för att strukturera, driva och utveckla projekt, säkerställa att målen uppnås och att samverkan mellan olika aktörer fungerar optimalt. Exempel på arbetsuppgifter: Planera, leda och koordinera event, matchmakings och workshops för företag, studenter och forskare, Identifiera behov och stimulera samarbeten med företag, akademi och offentliga aktörer. Omvärldsbevaka och affärsutveckla ekosystemet genom nya initiativ. Söka finansiering, rapportera till finansiärer och bygga hållbara strukturer för långsiktig utveckling. Marknadsföra och kommunicera aktiviteter i samarbete med kommunikationsteamet. Vi söker dig som För att lyckas i rollen behöver du vara en skicklig nätverksbyggare och kommunikatör som drivs av att utveckla ekosystem och få andra att växa. Du har en affärsutvecklingsorienterad inställning och trivs i en snabbrörlig miljö där du får stor möjlighet att påverka. Du har lätt för att driva processer med många intressenter. I övrigt ser vi att du har: Akademisk examen. Minst 5–10 års erfarenhet av strategiskt och operativt arbete. Förståelse för samverkan mellan akademi, näringsliv och offentliga aktörer. Erfarenhet av att leda innovationsprocesser och bygga strategiska samarbeten. Tekniskt intresse och förståelse för deep tech och hårdvara är mycket meriterande. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Kista. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Tillsvidare, med provanställning. Om kunden Kista Science City är en nyckelspelare i utvecklingen av Stockholms ekosystem för teknikutveckling. Med nära samarbeten med exempelvis IBM, Ericsson, KTH och Stockholms stad arbetar de för att stärka ekosystemet inom teknik och innovation med ett starkt fokus på att skapa förutsättningar för framväxten av ny teknologi och nya bolag. Kista Science City ägs av Stiftelsen Electrum. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.
Ett omfattande förändringsarbete pågår där verksamheten genomgår en modernisering och söker nu en senior verksamhetsutvecklare för att bidra till denna resa. Rollen innebär att analysera, identifiera förbättringsområden och kravställa för att säkerställa effektiva lösningar. Du kommer att översätta behov till konkreta krav och samarbeta med utvecklingsteam samt systemleverantörer för att implementera förändringar i organisationen. Arbetet sker i nära samarbete med både IT och andra delar av verksamheten i en tvärfunktionell miljö. Arbetsuppgifter och ansvarsområden • Ta fram och definiera krav, samt säkerställa en smidig implementering av förändringar. • Bygga och leda virtuella team baserat på aktuella behov och krav. • Arbeta tvärfunktionellt och samverka med utvecklare, testare och andra relevanta roller. • Analysera och driva förändringar inom verksamheten i en agil kontext. Skallkrav: • Minst fem års erfarenhet av verksamhetsutveckling inom försäkringsbranschen, gärna med fokus på personförsäkring. • Erfarenhet av att arbeta med komplexa affärs- och verksamhetsutvecklingsinitiativ i en agil miljö. • Förståelse för affären, kunderna och det interna perspektivet. • Erfarenhet av kravställning och att säkerställa samt hantera dokumentation. • Erfarenhet av försäkringsbolags metodik. • Vana att samarbeta med personer i olika roller. Meriterande: • Erfarenhet från större transformationsprojekt och byte av bassystem. • Bakgrund inom områden som hälsa, grupp-, trygghet- eller ansvarsförsäkring. Personliga egenskaper: För att lyckas i rollen behöver du vara initiativrik, analytisk och strukturerad. Du har en god helhetssyn men kan även hantera detaljer vid behov. Du är van att identifiera och analysera behov på både strategisk och operativ nivå och omsätta dem till genomförbara lösningar. Du är en drivande kraft i förändringsarbetet och har en förmåga att engagera och skapa tydlighet i processer och målsättningar. Din kommunikationsförmåga gör att du effektivt anpassar budskap utifrån målgrupp – oavsett om det gäller tekniska team eller ledningsnivå. Ditt intresse för att effektivisera och förbättra arbetssätt utifrån affärsstrategier och mål gör att du trivs i en förändringsdriven miljö där du säkerställer att beslut leder till konkreta resultat. Tillträde och ansökan: Start: Omgående Slutdatum: 2025-12-31 Sista ansökningsdagen: ASAP Plats: Stockholm/Remote Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Vi söker för kunds räkning en ny administratör inom TPL- är det dig vi söker? Om tjänsten Tjänsten Operation Support är en administrativ roll inom logistik som stödjer produktion och operativa förbättringar. Rollen innebär att hantera dokumentation, processförbättringar och statistik samt att samarbeta med olika avdelningar som tullavdelning, koordinatorer och operations managers. Du kommer tillsammans med vår kund driva projekt för att utveckla verksamheten vad gäller både säkerhet och produktivitet.Emellanåt kommer du även arbeta i produktionen med allt vad det innebär;truckkörning, lastning, lossning och montering. Arbetsuppgifter Processförbättringar och effektiviseringsamt stöd för produktion i daglig drift Kommunikation med kunderoch samordning med chefer Dokumentation och kvalitetsuppföljning (Claims, PowerBI, PD-uppföljning) Tidrapportering och rapportering av produktionens siffror Stödja godsmottagning och tullavdelning Om dig som söker Vi söker dig som har erfarenhet inom logistik eller terminalarbete och är strukturerad samt noggrann i administrativa uppgifter. Du har god kommunikativ förmåga och trivs med att samarbeta med olika avdelningar. Med kunskap i Officepaketet och vana vid digitala system arbetar du effektivt och organiserat. Du är stresstålig, kan hantera tidspress och löser problem på ett konstruktivt sätt. Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är en självklarhet. Dessutom har du initiativförmåga, är anpassningsbar och en naturlig problemlösare. Som en schysst och genuin lagspelare har du ett stort intresse för relationer och nätverksbyggande. Krav Gymnasieutbildning krävs, högre utbildning är meriterande God kommunikationsförmåga i tal och skrift Förmåga att arbeta under tidspress Goda kunskaper i Officepaketet och engelska Meriterande Branchvana Körkort och tillgång till bil Erfarenhet av likasinnade arbetsuppgifter Gärna erfarenhetinom IT-system och logistiksystem Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadareärdu en viktigdel av vår bemanningsstyrka ochfår en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkor Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande visstidsanställningOmfattning: HeltidArbetstider: DagtidLön: Marknadsmässig enligt kollektivavtalStart: Omgående, men hänsyn till eventuell uppsägningstid Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolagetEyes4worken del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.
Do you want to be part of a leading Nordic scale-up and contribute to the global corporate sustainability transition? Position Green is in an exciting growth phase, and we’re looking for an Operational Excellence Project Manager to join our team. This role offers a unique opportunity to work cross-functionally, lead impactful improvement initiatives, and play a key part in driving efficiency and innovation. About Position Green At Position Green, we bring together leading experts in ESG strategy, communication, and software to help businesses accelerate their sustainability journey. Our integrated offering spans environmental, social, and governance domains, encompassing strategy advisory, data management, reporting, e-learning, and executive training. With over 700 clients and 350 employees located across 10 offices in Norway, Sweden, Denmark, the US, Benelux, and the UK, Position Green is at the forefront of corporate sustainability.You’ll be part of a dynamic and diverse team of talented colleagues with expertise across a wide range of fields. We pride ourselves on fostering a collaborative, non-hierarchical working environment and a strong team culture that encourages feedback, innovation, and idea sharing. About the Role As an Operational Excellence Project Manager, you’ll play a pivotal role in driving efficiency and process improvements across the organization. You’ll be part of our Operational Excellence team—a dynamic group of 9, dedicated to streamlining and facilitating processes and internal systems for all customer facing teams. This is a broad role with both project management and operational responsibilities, ideal for someone who thrives in a fast-paced, collaborative environment. Key Responsibilities Lead and manage efficiency projects, including process implementation, system optimization, and organizational improvement initiatives. Collaborate with departments such as Product, Sales, Customer Success, Advisory, and the Partner team to identify and implement enhancements in workflows. Identify, prioritize, and address key challenges by leveraging insights from employee and customer surveys, team interviews and other data sources. Continuously ensure smooth information sharing from internal teams to external collaboration partners together with Partnership team. What We’re Looking For We’re seeking someone who is driven, collaborative, and naturally skilled at problem-solving. You should be a confident project leader with strong communication skills and the ability to engage with senior stakeholders across departments. You’ll need to manage multiple workstreams, navigate complex organizations, and drive change at various levels. Desired Qualifications A post-secondary degree in a relevant field, such as Industrial Engineering and Management, business, economics, or similar disciplines. 2+ years of experience in consulting or project management, ideally with a focus on process and system implementation. Fluency in English, both written and spoken. A foundational technical understanding is a plus, with the ability to connect systems, processes, and business needs. Experience in B2B SaaS is a plus. Location We believe you’re based in Stockholm or Malmö and can work from the office at least three days a week, with the flexibility to work remotely when it suits you. What’s Next? Does this sound like the right role for you? Apply today! Applications are reviewed on a rolling basis, and personal suitability will be key in our decision-making process.Welcome to Position Green—where together, we create change for a more sustainable world!
Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in e-health with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our e-health solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish health and social care. We are growing continuously and now have about 1000 employees in several countries. The position Are you an experienced Project or Program Manager with a passion to develop and deliver great software and would like to work with e-health? If so, we have got a fantastic opportunity for you. As a member of the Program Management Office (PMO) you will be part of a team working cross the complete company leading projects and programs that provide preventive, intelligent and reliable solutions making a difference through the digitalization of healthcare. As Senior Project Manager you will plan and manage different improvement and development projects toward its goals. You will have an ongoing dialogue with internal and external customers and manage the financial and commercial aspects of the project. You will manage collaboration within the project team as well as with other areas of the organization. Perform stakeholder analysis, risk management and change control. To feel comfortable in this position you must be great at building trust, communicate well and enjoy creating clarity and structure. You shall also be aware of common project and agile methodologies. In addition to hands-on project management, you will promote self-organization in teams and support them in adopting agile principles and methods in our daily work. At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do.About you To succeed in this role, we believe that you have strong knowledge of project management with different delivery methods. It is easy for you to build relationships as you have a coaching mindset and experience to lead as a facilitator and enabler. Requirements Extensive experience as a project manager in software development projects Experience from common project methodologies Experience of running projects using agile delivery methods Excellent communication skills in both Swedish and English It's a bonus if you Experience from leading other employees Experience from driving organizational transformation projects Experience from the Health Care industry Place of employment: Stockholm or Linköping At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too. Scope: Full time Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link. We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process. We look forward to receiving your application! Read more about us here! Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 61 till 65 av 65 jobb