Vår verksamhetsutvecklare går vidare till nya utmaningar inom organisationen och vi söker därför en person som vill fortsätta vår utvecklingsresa tillsammans med oss! Vilka är vi? Kompetens- och arbetslivsnämnden ansvarar för några av kommunens mest samhällsbärande funktioner; vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser och ekonomiskt bistånd. Tillsammans utgör dessa verksamheter en helhet där individers möjligheter till försörjning, kompetensutveckling och delaktighet i samhällslivet står i centrum. Nämndens uppdrag är att rusta invånare för ett liv i egen försörjning och samtidigt stärka arbetsmarknadens tillgång till rätt kompetens, såväl på kort som lång sikt. Det innebär att skapa struktur, sammanhang och övergångar mellan utbildning, arbete och stöd, särskilt för dem som står långt ifrån arbetsmarknaden. Vad kan vi erbjuda dig? Som verksamhetsutvecklare i nämndens förvaltning har du en nyckelroll i att hålla samman det strategiska utvecklingsarbetet. Du arbetar på uppdrag av förvaltningschef och är ett stöd till hela ledningsgruppen. Ditt uppdrag handlar om att driva utveckling, kvalitet och förändring, genom analys, struktur och processledning. Du bidrar med förmåga att se samband och omsätta idéer i praktiskt genomförbara arbetssätt. Arbetet omfattar bland annat att genomföra processgenomlysningar, ta fram styrande dokument, initiera förbättringsförslag och samordna utvecklingsinsatser i dialog med chefer och externa aktörer. Du arbetar med både analytiska och operativa uppgifter och har en aktiv roll i projektledning kopplat till pågående och kommande utvecklingsområden. En särskild uppgift är att vara sammanhållande i planeringen av interna strategiska forum, såsom förvaltningens chefsdagar. Du arbetar i en liten men dynamisk förvaltning, där du samarbetar på alla chefsnivåer och är en självklar del i det gemensamma utvecklingsarbetet. Samverkan sker både internt inom förvaltningen och externt med motsvarande funktioner i andra förvaltningar och kommunövergripande nätverk. Rollen kräver god förmåga att växla mellan strategisk höjd och operativ närvaro. Vad söker vi hos dig? Du har högskoleutbildning inom samhällsvetenskapliga eller samhällsorienterade ämnen eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av projektledning, processutveckling och implementering. För att lyckas i rollen behöver du ha en stark analytisk förmåga samt vana att arbeta självständigt med dataanalys, rapportering och uppföljning. Vi ser det som meriterande om du även har mångårig erfarenhet av arbete i offentlig sektor, särskilt inom strategiskt utvecklingsarbete eller ledningsnära funktioner. Som person är du lösningsfokuserad, strukturerad och har ett systematiskt arbetssätt. Du har förmåga att driva flera utvecklingsprocesser parallellt utan att tappa riktning eller kvalitet. Du är trygg i att arbeta såväl självständigt som i samverkan, och har gott omdöme, integritet och kommunikativ förmåga. Intervjuer kommer att ske 11 och 13 augusti. Falköpings kommun Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans. Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Är du ett strategiskt samverkansproffs med ett brinnande engagemang för samhällsfrågor och processutveckling? Då söker vi dig! Socialförvaltningen Centrum söker nu en verksamhetsutvecklare till avdelningen Välfärd och Fritid. Avdelningens uppdrag är att med befolkningsperspektiv tillhandahålla generella, tillgängliga, hälsofrämjande och förebyggande insatser och mötesplatser, samt att bidra till en meningsfull fritid. I våra uppdrag möter vi invånare i stadsområde Centrum och från hela staden. Ett stort fokus ligger på barn, unga och familjer. Det familjecentrerade arbetssättet drivs och samordnas inom avdelningen. Avdelningen håller ihop och stödjer samverkan med civilsamhället samt samordnar trygghetsfrågor, folkhälsoarbete, grannskapsarbete och stadsutveckling inom stadsområdet. De lokala behoven är en utgångspunkt samtidigt som hela-staden-perspektivet behöver finnas med i alla uppdrag. Som verksamhetsutvecklare är processledning är en central del av uppdraget, och du har ett brett strategiskt ansvar för att identifiera, utveckla och förbättra arbetssätt och processer inom avdelningen. Du sitter med i avdelningens ledningsgrupp och stödjer ledningen i verksamhetsuppföljning och analys samt driver utvecklingsinsatser som bidrar till att stärka avdelningens arbete i stort. Du stöttar även avdelningens chefer i att samordna förvaltningsövergripande åtaganden, ta fram verksamhetsplaner, med mera. Du kommer även att vara drivande i arbetet med att skriva och ta fram utredningar och rapporter som rör avdelningen samt skriva tjänsteutlåtanden till den politiska organisationen. Du bidrar i arbetet med behovs- och nulägesanalyser och jobbar för att avdelningens arbete alltid ska utgå från invånarnas behov. Samverkan är också något som präglar uppdraget. Du stöttar avdelningen i arbetet med kommungemensamma frågor och du har en viktig roll i att skapa samarbete med andra förvaltningar, avdelningar, med mera. Du bidrar till att bygga relationer och hitta gemensamma strategier som stärker avdelningen. Inom avdelningen finns det sju enhetschefer, en avdelningschef och ni är totalt tre verksamhetsutvecklare. Du arbetar nära enhetscheferna och verkar i det förlängda arbetet för att avdelningen skall lyckas i sina grunduppdrag. Du arbetar även nära tillsammans andra verksamhetsutvecklare, både inom och utom avdelningen i olika forum och konstellationer. Uppdraget kan även förändras allteftersom utifrån avdelningens behov och din kompetens. KVALIFIKATIONER Du som söker tjänsten behöver ha en högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, beteendevetenskap, samhällsvetenskap, folkhälsa eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms vara likvärdig. Du behöver ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete och verksamhetsutveckling. Du behöver även ha dokumenterad erfarenhet av att processleda och/eller projektleda, samt erfarenhet av att leda olika typer av grupper i ditt arbete. Utöver detta behöver du även ha gedigen erfarenhet av att driva processer i samverkan med andra. Vi ser det även som ett krav att du har erfarenhet av att arbeta med samhällsfrågor, gärna med konkret koppling till de verksamheter vi har inom vår avledning. Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation ser vi också som ett krav. För att lyckas med uppdraget behöver du även ha erfarenhet av- och förmåga, att bryta ner, omvandla, visualisera och kommunicera komplex information så att det blir begripligt och konkret. Du behöver även ha erfarenhet av att arbeta med analys och statistik som verktyg för verksamhetsutveckling. Du behöver även vara drivande och ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du behöver ha förmåga att avgöra när du ska ta egna beslut och vilka frågor du behöver stämma av med andra. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du behöver vara flexibel och målinriktad. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du tycker om utmaningar och du har en vilja att arbeta fram nya strukturer för uppdraget. Du behöver kunna överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du är även en fena på att kommunicera, och du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Intervjuer för tjänsten hålls under v. 33 & 34. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tillsättning av tjänsten sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Är du en utvecklingsorienterad person med en förmåga att samverka som söker en verksamhetsutvecklarroll med operativt fokus? Då söker vi dig! Socialförvaltningen centrum söker nu en verksamhetsutvecklare för gemensamma processer inom avdelningen välfärd och fritid. Tjänsten är ett vikariat under minst ett år under 2026 med möjlighet till förlängning. Avdelningens uppdrag är att med befolkningsperspektiv tillhandahålla generella, tillgängliga, hälsofrämjande och förebyggande insatser och mötesplatser, samt att bidra till en meningsfull fritid. I våra uppdrag möter vi invånare i stadsområde Centrum och från hela staden. Ett stort fokus ligger på barn, unga och familjer. Det familjecentrerade arbetssättet drivs och samordnas inom avdelningen. Avdelningen håller ihop och stödjer samverkan med civilsamhället samt samordnar trygghetsfrågor, folkhälsoarbete, grannskapsarbete och stadsutveckling inom stadsområdet. De lokala behoven är en utgångspunkt samtidigt som hela-staden-perspektivet behöver finnas med i alla uppdrag. Inom avdelningen finns det sju enhetschefer, en avdelningschef och tre verksamhetsutvecklare. Du arbetar nära enhetscheferna och verkar i det förlängda arbetet för att avdelningen skall lyckas i sina grunduppdrag. De gemensamma processerna varierar med tiden och verkar över enhetsgränserna i stadsområdet. Som exempel på identifierade processer som vi fokuserar på just nu inom avdelningen är Skolsociala team, Grannskapsarbete och City Perspektivet. Du kommer att initialt ha ett nära samarbete med tre enhetschefer som tillsammans med dig främst kommer fokusera på den gemensamma processen trygghetsfrågor. Framförallt kommer du att vara knuten till enheten för samhällsutveckling. Som verksamhetutvecklare projektleder du de gemensamma processerna i att allt från att konkretisera processerna till att implementera nya metoder och arbetssätt i verksamheterna och slutligen följa upp resultatet av det nya arbetssättet. Fokus är i det operativa arbetet där du blir en förlängd arm mot enheterna. Du har även en viktig roll i att utveckla och hitta samverkansmöjligheter inom den egna avdelningen. Du har även regelbunden kontakt med respektive ansvariga i verksamheterna. Du kommer även att vara med i ledningsgruppen och kan komma att leda och planera verksamhetsmöten. Ditt uppdrag kommer även att formas allteftersom och utifrån avdelningens behov. KVALIFIKATIONER Du som söker tjänsten behöver ha en högskoleutbildning inom beteendevetenskap, samhällsvetenskap, folkhälsa, offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du behöver ha dokumenterad erfarenhet av projektledning, administration och av att processleda eller metodutveckla olika team och grupper. Utöver detta behöver du även ha kunskap och/eller erfarenhet av stadsområdets verksamheter. För att lyckas med uppdraget behöver du ha erfarenhet av att stötta i att visualisera processer till ett kommunicerbart material. Du behöver ha erfarenhet av att skapa och följa upp processerna mot ett mätbart resultat. Du behöver även vara drivande och ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du behöver ha förmåga att avgöra när du ska ta egna beslut och vilka frågor du behöver stämma av med andra. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du behöver vara flexibel och tycka om utmaningar samt vilja arbeta fram nya strukturer för uppdraget. Du behöver kunna överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Tjänsten är ett vikariat under minst ett år under 2026 med möjlighet till förlängning. Intervjuer för tjänsten hålls under vecka 33 & 34. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Om oss och arbetsplatsen Psykiatrin Halland är Region Hallands förvaltning för all offentlig specialistpsykiatri. Här ingår psykiatri för barn, ungdomar och vuxna, såväl öppen som heldygnsvård. Psykiatrin Halland har ca 950 medarbetare och verksamheter i alla regionens kommuner. Psykiatrin leds av en förvaltningschef, verksamhetschefer, avdelningschefer och medicinskt ledningsansvariga (MLA). Tjänsten är placerad på Kansli- och utvecklingsavdelning som ingår i förvaltningens Lednings- och verksamhetsstöd. Har du erfarenhet från hälso- och sjukvård, intresse för kvalitets- och utvecklingsfrågor i vården och förmåga att leda förändringsarbeten? Då ska du söka tjänsten som Verksamhetsutvecklare inom Psykiatrin Halland. Om uppdraget Du kommer att driva och samordna psykiatrins arbete med att utveckla framtidens sjukhusbyggnader. I din roll som verksamhetsutvecklare kommer du att: - Driva och samordna psykiatrins utformning och genomförande av regionens lokalförsörjningsplan. - Driva och samordna vissa utvecklingsarbeten inom projektet. - Vara metodstöd i uppdrag för att förbättra arbetssätt och processer. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning inom hälso-och sjukvård eller motsvarande. Det är ett krav att du har dokumenterad utbildning inom förändringsledning, metod- och processutveckling. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom hälso- och sjukvård. Vidare har du erfarenhet av att samordna och ansvara för kvalitets- och utvecklingsarbeten inom hälso- och sjukvård. Vi ser att du har ansvarat för projekt med dokumenterat resultat. Du har goda kunskaper i svenska språket med en förmåga att formulera dig väl i både tal och skrift. Att ta fram och omsätta olika underlag till text och presentationer är för dig en självklarhet. Du är en resultatorienterad men samtidigt lyhörd person. För att lyckas i denna roll krävs det vidare att du har en helhetssyn och kan därmed arbeta både på struktur som individnivå. Du tycker om att komma med nya idéer och kan, tillsammans med berörda, omsätta dessa i praktiken. Detta innebär att du kan arbeta både självständigt och i team. Genom din energi kan du skapa ett positivt samarbetsklimat. Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Övrigt Inför eventuell anställning görs alltid kontroll i belastnings- och misstankeregistret. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Vill du bidra till Skellefteås hållbara omställning i en roll där teknik möter verksamhetsutveckling? I Skellefteå kommun samarbetar vi över gränserna i en arbetskultur med stark framtidstro. I regionen pågår en hållbar omställning, där civilsamhället, kommunen, staten och näringslivet gemensamt arbetar för att använda resurser ansvarsfullt och bygga ett samhälle som möter framtidens krav Vi söker dig som vill kombinera tekniskt kunnande med verksamhetsförståelse i ett meningsfullt uppdrag. Hos oss får du vara med och stärka kommunens förmåga att planera, följa upp och utveckla verksamheten och samtidigt bidra till en hållbar framtid. Du blir en del av analysteamet på avdelningen IT och verksamhetsutveckling. Teamet arbetar med beslutsstöd, ledningssystem, analysuppdrag och maskininlärning. Här jobbar vi datadrivet, tvärfunktionellt och konsultativt, med helheten i fokus och med målet att stärka kommunens förmåga att förstå, styra och utveckla på kunskapsbaserad grund. Du får arbeta i en innovativ, aktivitetsbaserad miljö anpassad efter dina behov, med tillitsbaserad styrning och möjlighet till distansarbete när det passar. Vid flytt hjälper vi dig gärna att hitta bostad för en smidig start i Skellefteå. ARBETSUPPGIFTER Du har en nyckelroll i att stärka kommunens förmåga att styra och utveckla sina verksamheter genom ett modernt och samordnat ledningssystem. Arbetet sker i nära samverkan med processledare, IT, ekonomi och kommunens olika förvaltningar, med målet att skapa hållbara arbetssätt som stödjer både verksamhetsutveckling och kvalitet i det dagliga arbetet. Dina huvudsakliga ansvarsområden är att: • Implementera, förvalta och vidareutveckla vårt ledningssystem (Stratsys), så att det effektivt stödjer verksamhetens mål och bidrar till en enklare administration och en mer effektiv styrning. • Samordna systemförvaltningsfrågor, inklusive användar- och behörighetsadministration samt säkerställa att integrationer med andra system, som ekonomi- och HR-system, fungerar effektivt. • Bidra i förbättringsinitiativ, såsom tillgänglighetsanpassning, införande av AI-stöd samt utveckling av en långsiktigt hållbar systemförvaltningsorganisation. • Stärka den interna kommunikationen genom ansvar för informationskanaler och stödresurser, exempelvis systemförvaltningskanalen och intranätet (Insidan). • Delta i strategiskt och operativt utvecklingsarbete, till exempel i projekt kopplade till resursplanering, kvalitets- och patientsäkerhetsarbete samt integrationer med Power BI. Du verkar i en stor och komplex organisation där varje förvaltning har sina egna behov. Ditt uppdrag är att balansera dessa med kravet på gemensamma processer. Genom workshops med slutanvändare utmanar du arbetssätt, omsätter feedback till användarvänliga lösningar och samordnar mellan olika intressenter. Tillsammans med IT säkerställer du att systemen är stabila, integrerade och redo för framtiden med möjlighet att påverka och forma arbetssätt som gör verklig skillnad. KVALIFIKATIONER För att vara kvalificerad för rollen krävs det att du har en högskoleexamen inom systemvetenskap, beteendevetenskap med inriktning mot IT-miljöer eller motsvarande yrkeserfarenhet. Vidare behöver du ha förmågan att driva förändringsarbete för olika behov och användare samt kunna översätta verksamhetens behov till tekniska lösningar. Du måste vara skicklig på att kommunicera tydligt och anpassat, både skriftligt och muntligt på svenska. För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att skapa och hålla en god struktur, vara villig att samarbeta och besitta analytiskt tänkande som gör att du tar dig an att lösa komplexa problem på ett skickligt sätt. ÖVRIGT Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Vill du vara med och forma framtidens kultur- och fritidsliv i Kungsbacka? Vi söker två utvecklare som tillsammans med våra verksamhetschefer och kollegor vill skapa en lärande och datadriven organisation där invånarnas behov står i centrum. Rollen som utvecklare hos oss Vi söker två utvecklare till förvaltningen för Kultur och Fritid som kommer att arbeta som stöd till två av våra verksamhetschefer. Utvecklare 1 stödjer verksamhetschefen med ansvar för mötesplatser för ungdomar och seniorer samt föreningsservice och föreningsdialoger, inklusive stöd till föreningar. Utvecklare 2 stödjer verksamhetschefen med ansvar för allmänkultur, destinationsutveckling, besöksmål, bibliotek och kulturskola. Båda utvecklarna kommer att arbeta som ett team med ett förvaltningsövergripande uppdrag att etablera en datadriven organisation. Detta inkluderar arbete med datadrivna beslut, uppföljning, effekthemtagning och att skapa en lärande organisation. Dina arbetsuppgifter - Driva projekt och uppdrag inom respektive verksamhetsområde. - Bidra till utvecklingen av en datadriven arbetsplatskultur inom förvaltningen och kommunen i stort. - Analysera och följa upp verksamhetsdata för att stödja beslutsfattande. - Skapa hållbara relationer och samarbeta över organisatoriska gränser. - Etablera en leveranskultur som bygger på samarbete och gemensamt ansvar. - Samarbete med övriga förvaltningar inom kommunen då data och analyser till stor del har bäring på många av kommunens verksamheter. Din profil Som person är du en god kommunikatör och har lätt för att kommunicera i både tal och skrift. Du är van att arbete i högt tempo och att leverera resultat. Du kan snabbt gå från ord till handling utan att tappa det övergripande perspektivet. Vi söker dig som är analytisk och har förmågan att se mönster och samband. Du har lätt för att skapa och underhålla relationer samt ser värdet i tvärfunktionella samarbeten. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: - har minst 3 år arbetslivserfarenhet av en liknande roll Det är meriterande: - med minst 3 år arbetslivserfarenhet av liknande roll inom kultur, fritid och data - med erfarenhet av arbeta i komplexa organisationer och erfarenhet av att röra sig mellan olika organisationsområden Läs gärna mer om oss Förvaltningen för Kultur & Fritid i Kungsbacka kommun arbetar med invånarens och besökarens fria tid. Vi jobbar för en god folkhälsa och erbjuder aktiviteter, evenemang och stöd som bidrar till välmående och förebygger ohälsa. Med hjälp av kultur, idrott och fritidsaktiviteter vill vi skapa det goda livet i Kungsbacka. Vi ansvarar för bibliotek, kulturskola, öppen fritidsverksamhet och mötesplatser för unga och seniorer, stöd till föreningslivet, simhallar och badplatser, fotbollsplaner, motionsspår, utegym och aktivitetsplatser, friluftsliv, Kungsbacka Teater, konsthall, turistinformation, Naturum Fjärås Bräcka och Äskhults by, evenemang, kulturmiljö, brottsförebyggande- och drogförebyggande arbete, föräldraskapsstöd, social inkludering, folkhälsoarbete och lotterier. https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-kultur--fritid?utm_source=chatgpt.com Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder tillsvidareanställningar på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Vi erbjuder en möjlighet att vara med och forma framtidens kultur- och fritidsverksamhet i Kungsbacka. Du kommer att arbeta i en organisation som värdesätter mod, ansvar och nytänkande. Vi erbjuder flexibla arbetsformer och goda möjligheter till kompetensutveckling Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 17 Augusti. På grund av semestertider är det begränsad möjlighet att komma i kontakta med rekryterande chef och rekryteringspartner. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och besvara ett antal frågor som ingår i vår urvalsbedömning. För att säkerställa en rättvis och objektiv rekryteringsprocess kommer vi även att använda tester. #LI-KUNGSBACKA Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Vill du vara med och forma framtidens socialtjänst? Arbetsmarknadsförvaltningen i Hässleholms kommun söker en engagerad och driven projektledare som ska leda arbetet med att implementera den nya socialtjänstlagen inom ekonomiskt bistånd och kommunala arbetsmarknadsinsatser. Den nya lagen träder i kraft den 1 juli 2025 och syftar till att skapa en mer hållbar, tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Det här erbjuder vi dig! Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med start hösten 2025 till siste december 2026, med möjlighet till förlängning. Din arbetsplats kommer att vara Ekonomiskt bistånd med utgångspunkt från Tingshusgatan 1, ett par minuters promenad från centralstationen med goda pendlingsmöjligheter med tåg och buss. Hässleholms kommun strävar efter att skapa de bästa förutsättningar för ett hållbart arbetsliv, där du kan trivas, må bra och uppleva arbetsglädje. Vi erbjuder våra medarbetare förmåner så som friskvårdsbidrag och möjligheten att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar. Arbetsuppgifter: Leda och samordna implementeringen av den nya socialtjänstlagen inom ekonomiskt bistånd och arbetsmarknadsinsatser. Utveckla och anpassa befintliga verksamheter för att möta lagens krav. Det innebär att arbeta från strukturell nivå till att på operativ nivå ta fram processbeskrivningar, justera i rutiner och lägga in innehåll i verksamhetssystem. Utveckla verksamheternas arbete för att följa upp statistiktagning och effekt av arbete och insatser. Samverka med andra förvaltningar, regioner och statliga myndigheter. Stödja och utbilda medarbetare i förändringsarbetet. Följa upp och utvärdera implementeringsprocessen Delta i nätverk och samarbeta med andra kommuner och organisationer. Vem är du? Du har högskoleexamen inom socialt arbete och/eller socialrätt eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Minst tre års erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, gärna med fokus på ekonomiskt bistånd eller arbetsmarknadsinsatser. Du har även erfarenhet av projektledning och/ eller att leda processer och har god förmåga att arbeta självständigt och i team för att nå resultat. Du har goda kunskaper om nuvarande och nya socialtjänstlagen. Du har god förmåga att samverka inom och utom organisation. Att kunna arbeta strukturerat och lösningsorienterat ser vi som viktiga förmågor. Du kan enkelt och tydligt kommunicera och redovisa för ledning, kollegor och politiker behov av förändring samt resultat av utvecklingsarbetet. Du ser verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv, men du kan också vara operativ för att hands-on införliva nya socialtjänstlagen. För jobbet behöver du B-körkort. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy: Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Vi arbetar med kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering vilket innebär att vi i denna rekrytering valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. När du söker jobbet kommer du att svara på ett antal urvalsfrågor kring bland annat hur väl du uppfyller kraven för jobbet, vad du kan bidra till och ditt intresse för jobbet. Bifoga gärna ditt examensbevis i ansökan. Fysiska anställningsintervjuer planeras till v. 34-35. Vi använder digital referenstagning som en del i urvalsprocessen. Blir du bjuden på intervju kommer vi att ta referenser innan själva intervjutillfället. I samband med intervjubokningen får du därför även en länk till vårt digitala referenstagningssytem. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. Om oss Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadspolitiska insatser och kommunens vuxenutbildning. Vi arbetar strategiskt med insatser som möter medborgarens och arbetsmarknadens behov. Förvaltningens övergripande huvuduppdrag är att samordna processer för att bidra till att fler individer når egen hållbar försörjning. I förvaltningen finns Ekonomiskt bistånd, Arbetsmarknadsenheten, Komvux och Yrkeshögskolan Syd. Verksamhetsområdet ekonomiskt bistånd tar emot ansökningar om ekonomiskt bistånd och planerar tillsammans med den som ansöker för att nå ett arbete eller annan försörjning så fort som möjligt. Ekonomiskt bistånd är en tillfällig ekonomisk hjälp när man inte längre kan försörja sig och sin familj. Verksamheten samarbetar med arbetsmarknadsenheten och andra aktörer. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Boverket är den nationella myndigheten för planering, byggande och boende. Vi vill bidra till ett hållbart samhälle med bra boende i livskraftiga miljöer. Boverket har sitt huvudkontor placerat i Karlskrona, med ett mindre kontor i Malmö. Idag arbetar cirka 230 personer i myndigheten, bland annat arkitekter, civilingenjörer, ekonomer, jurister, kommunikatörer, planerare och samhällsvetare. Boverket arbetar sedan 2018 i matrisform, där de verksamhetsövergripande uppdragen/projekten leds av uppdragsägare och bemannas från verksamheten. Verksamhetsavdelning 1 rymmer fem enheter med fokus inom samtliga områden planering byggande och boende samt de verksövergripande uppdragen. Avdelningens ledning består av avdelningschef, fem enhetschefer, två uppdragsägare och en chef för det internationella sekretariatet. Din roll hos oss Chef för det internationella sekretariatet är en självständig roll där du förväntas leda och samordna Boverkets internationella arbete. Regeringen har instruerat alla myndigheter att framför allt fokusera på EU-politiken då många nya initiativ och regelverk kommer från EU. Du förväntas därför följa utvecklingen av nya EU-strategier och informera Boverkets ledning, och i förekommande fall även informera Regeringskansliet om konsekvenser som Boverket tidigt kan upptäcka för Sveriges del. Många av Boverkets medarbetare följer utvecklingen internationellt inom sitt expertområde och din roll blir till viss del att samordna Boverkets insatser. Du sammankallar därför återkommande till interna möten där informationsutbyte kan ske och du kan få rollen att utveckla grupper eller individer för att ytterligare stärka Boverkets insatser till hjälp för Sverige. De nordiska länderna samverkar inom Nordiska ministerrådet. Boverket ingår i samarbetet inom projektet Nordic Sustainable Construction där Boverket undersöker hur Norden skulle kunna få en starkare gemensam röst i EU inom specifika frågor som rör byggande, boende eller planering. Där sitter du med i ledningsgruppen som leds från Danmark där det finns ett sekretariat. Övriga områden inom detta treåriga samarbete är utveckling mot en cirkulär ekonomi, ökat livscykelperspektiv och en förbättrad klimatanpassning. Inom det nordiska arbetet ingår också att planera och tillsammans med Boverkets ledning genomföra årliga myndighetsmöten inom boende, byggande och planering. Det förekommer också besök från andra länder som vill lära sig mer om svenska byggregler, svenskt hållbarhetsarbete mm. Ibland finns även inbjudningar från andra länder och du leder dessa delegationer eller utser lämpliga medarbetare med rätt kompetens för respektive besök. De internationella frågorna tar olika mycket tid i anspråk över året. Förutom ditt internationella fokusområde förväntas du att ta ansvar för att driva andra uppdrag på Boverket som uppdragsägare. En uppdragsägare ansvarar för att beställa, leda, genomföra och överlämna utpekade regeringsuppdrag. Du är placerad på verksamhetsavdelning 1 med avdelningschefen som närmaste chef. Du ingår också avdelningsledningsgruppen tillsammans med fem enhetschefer och två uppdragsägare på avdelningen. Din kompetensprofil Som chef för det internationella sekretariatet och som uppdragsägare blir du en ledare på Boverket. Vi söker dig som har erfarenhet av framgångsrik ledarskap, företrädesvis från en politiskt styrd organisation. För att kunna representera Boverket bör du ha en stabil grund inom något av Boverkets verksamhetsområden samhällsplanering, byggande eller boende, samt goda kunskaper om helheten och om EUs funktionssätt. Du har en relevant akademisk utbildning kopplat till detta. Då rollen är mycket samarbetsorienterad, både nationellt och internationellt, är dina förmågor av yttersta vikt. Vi söker dig som har ett diplomatiskt sinnelag, är utåtriktad och har lätt för att skapa och bibehålla nätverk under lång tid. Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya eller komplexa frågor. Du behöver vara strategisk, målstyrd och driven. Men för att lyckas i rollen är det också mycket viktigt att du har en helhetssyn, samt är lyhörd och har stort samarbetsfokus. Vi värdesätter om du har förhandlingsvana. Du behöver vara bra på att formulera dig, skriftligt och muntligt på engelska och det är meriterande om du även behärskar ytterligare ett av de vanligaste EU-språken. Du är van att företräda din verksamhet externt. Boverket är en myndighet som ytterst arbetar på uppdrag av medborgarna. Vi söker dig som har en respekt och ödmjukhet inför rollen som statsanställd och ett stort intresse för samhällsfrågor! Anställningen Anställningen är placerad vid Boverkets nya huvudkontor (https://www.boverket.se/sv/om-boverket/boverkets-uppdrag/boverkets-nya-kontor/) i Karlskrona, där samtliga chefer och ledare i myndigheten är placerade. Här kommer du att få arbeta på en toppmodern arbetsplats som främjar ett aktivitetsbaserat arbetssätt, gemenskap och en hållbar arbetsmiljö. På Boverket finns också möjlighet att teckna överenskommelse om att arbeta på distans upp till 49 % av arbetstiden, förutsatt att arbetsuppgifterna tillåter detta. Övrigt Avdelningschef Lennart Andersson går att nå för frågor från och med den 21 juli. I det fall att kontaktpersonerna har semester går det alltid att nå en HR-partner för frågor via Boverkets växel: 0455-35 30 00. För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Visma Recruit. Vid ansökan kommer dina personuppgifter att hanteras i enlighet med GDPR. Genom din ansökan samtycker du till hanteringen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen, och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt offentlighets- och sekretesslagen. Ansökan kommer att sparas av myndigheten i 2 år efter att rekryteringen avslutats (i enlighet med Riksarkivets föreskrifter om gallring). Har du skyddad identitet, referenser eller liknande du själv bedömer som olämpliga att lämna ut, tag kontakt med ansvarig rekryterare. Inför rekryteringsarbetet har Boverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. Här studerar runt 14 000 studenter på cirka 80 program och över 300 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också lärarutbildning med interkulturell profil och polisutbildning. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar. Södertörns högskola har sedan 2015 bedrivit polisutbildning på uppdrag av Polismyndigheten, och har idag cirka 800 studenter som läser polisprogrammet. Polisprogrammet ges i dagsläget i två former, en på plats på campus och en funktionsinriktad polisutbildning (FPU) som ges i huvudsak på distans, och från och med hösten 2024 kommer vi även ge möjlighet att läsa det ordinarie programmet på distans. Institutionen för polisiärt arbete (IPA) har idag ca 120 medarbetare, varav merparten är lärare med polisiär kompetens som är utlånade från Polismyndigheten. Vid institutionen samverkar vi även med lärare och forskare från andra institutioner på högskolan. Utbildningen ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet, varför vi strävar efter att öka lärarnas och forskarnas vetenskapliga kompetens kontinuerligt. Utöver polisprogrammet finns det också möjlighet att läsa till en kandidatexamen i polisiärt arbete och kriminologi. Hösten 2024 startade samverkansprojektet Sverige mot organiserad brottslighet (SMOB) vid institutionen, ett excellensinitiativ som ska stärka Sveriges förmåga att bekämpa organiserad brottslighet, med särskilt fokus på den kriminella ekonomin. Vi söker nu en verksamhetsutvecklare till institutionen. För mer information se nedanstående länk: https://www.sh.se/ledigajobb?rmpage=job&rmjob=9025&rmlang=SE Anställningen Anställningen är tidsbegränsad med omfattning om 100% med varaktighet på 12 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Sista ansökningsdag är 2025-07-10. Ytterligare upplysningar Amir Rostami, projektledare: [email protected]
Är du vår nya KTP-projektledare? Vi på IUC Gävleborg driver i samverkan med Högskolan i Gävle projektet KTP Transformation. I samarbete med Tunnplåt i Gävle AB söker vi för ett av våra företagsprojekt dig som är nyutexaminerad ingenjör inom konstruktion, maskinteknik och teknisk design. Tjänsten gäller heltidsarbete under 11 månader med tillträde snarast - som KTP-projektledare i Gävle för att utveckla Tunnplåts produktion och organisation. Om KTP – Transformation KTP, Knowledge Transfer Partnership är en beprövad samverkansmodell för kunskapsväxling mellan näringsliv och akademi. Ett företagsprojekt inom KTP skapar konkret utveckling genom att företag får tillgång till ny kunskap och forskning, och akademin får input till utbildning och ny forskning. KTP erbjuder en unik möjlighet att komma in på strategisk nivå i ett företag, snabbt få använda teoretiska kunskaper och utveckla sin kompetens i praktiken. Projektet finansieras med stöd från Europeiska regionala utvecklingsfonden (ERUF) och Region Gävleborg. Dina arbetsuppgifter Ditt uppdrag blir att utveckla företagets konstruktionsfunktion, digitalisera ritningar samt effektivisera produktionsflöden. Du kommer även att medverka i utvecklingen av företagets hållbarhetsarbete. Som KTP-projektledare har du det stora ansvaret att föra projektet framåt. Du har ett team med coacher från högskolan och näringslivet i projektgruppen, samt nyckelpersonerna på Tunnplåt i Gävle AB. Är du personen vi söker? Kunskapsväxlingen är central i projektet. Vi söker därför dig med en högst tre år gammal akademisk examen, eller dig som är nära slutet av din utbildning på grund- eller avancerad nivå inom konstruktion, maskinteknik eller teknisk design. Din högskoleutbildning ska ha innehållit kurser i konstruktion, tillverkningsteknik, materialteknik, produktionslogistik och relevanta IT-applikationer. Kurserna har förstås haft hållbarhetsinslag och vilat på aktuell forskning. Som person är du drivande, både självgående och teaminriktad, resultat- och resurseffektiv, och har ett lika analytiskt som systematiskt förhållningssätt. Vi förutsätter att du som KTP-projektledare är intresserad av teknik, produktion, ledningssystem, digitalisering, företagsutveckling och hållbarhetsarbete. Du har även förståelse för de mindre företagens vardag och villkor. Projektspråket kommer att vara svenska, med många möten, samtal och skriftlig dokumentation. Det är meriterande om du har: Studier på avancerad nivå inom konstruktion, maskinteknik eller teknisk design Kurser i och/eller erfarenhet från: projektledning kvalitets-, arbetsmiljö- och miljöarbete ERP/affärssystem Arbetslivserfarenhet från tillverkningsindustri Om anställningen som KTP-projektledare Anställningen är en visstidsanställning på heltid under 11 månader, med tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Du blir anställd av IUC Gävleborg, som är en del av Företagsutbildarna, och arbetet kommer att utföras på Tunnplåt i Gävle AB. Om parterna IUC Gävleborg – Industriellt utvecklingscentrum som stärker tillväxt och konkurrenskraft i tillverkande industriföretag i Gävleborgs län. www.iucgavleborg.se och www.foretagsutbildarna.se Tunnplåt i Gävle AB konstruerar och tillverkar inredningar och skåp till skolor, arbetsplatser och offentliga miljöer. I samverkan med sina leverantörer medverkar Tunnplåt i arbetet med omställningen till fossilfritt stål. www.tunnplatigavle.se Högskolan i Gävle vill göra skillnad och bidra till förändring i samhället genom utbildningar och forskning som fokuserar på samhällsutmaningar. www.hig.se Välkommen även till vår digitala informationsträff via Teams den 30 juni kl. 15.00. Då berättar vi mer om jobbet, KTP och Tunnplåt i Gävle AB. Anmälan till: [email protected] Innan du skriver och skickar din ansökan – kontakta gärna: Ola Wiklund KTP-processledare 0720-70 92 63 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-01 till: [email protected] I ämnesfältet skriver du: KTP Projektledare Tunnplåt i Gävle AB Din ansökan ska helst vara i en samlad PDF-fil och innehålla personligt brev, CV samt studieintyg som inkluderar samtliga kurser du gått, eller examensbevis med information om alla kurser. I ditt personliga brev vill vi att du visar hur du svarar upp mot kompetensprofilen och kort beskriver hur du ser på utmaningen med KTP-projektet på Tunnplåt i Gävle AB.
Välj ett jobb för att visa detaljer