Verksamhetsutvecklare till gd-staben

Gd-staben på myndigheten är ett kvalitetssäkrande stöd till generaldirektören och samordnar hur vi utvecklar myndighetens inspektionsverksamhet. Som gd-stab ansvarar vi för flera strategiska och myndighetsövergripande frågor. Din närmaste chef är stabschefen. Vi kan erbjuda ett kvalificerat och varierat arbete med möjlighet att kunna göra skillnad i samhället. Vi som jobbar i staben har alla ett stort engagemang och intresse för förvaltningspolitik, samhällsutveckling och specifikt skolfrågor, och i hela organisationen finns ett stort engagemang för att bidra till ökad kvalitet i skolan och alla elevers rätt. Våra värdeord är trovärdighet, tydlighet och tillgänglighet. För att säkerställa effektiv och likvärdig handläggning inom myndigheten har gd-staben i uppdrag att samordna de gemensamma arbetssätten för verksamhetsgrenarna kvalitetsgranskning och tillsyn, och från våren 2024 även för tillståndsprövning. För detta ändamål finns det en grupp av verksamhetsutvecklare vid staben. Vi söker nu två verksamhetsutvecklare för att ytterligare förstärka funktionen. I verksamhetsutvecklarens roll ligger att både förvalta och utveckla de gemensamma arbetssätten, med fokus på systematik, förenklingar, likvärdighet och tydlighet. Som verksamhetsutvecklare gäller det att arbeta utifrån hela myndighetens uppdrag, vilket kräver en förståelse för verksamhetens alla delar och hur de kompletterar varandra. Arbetsuppgifter Du kommer bland annat att: • Leda myndighetsövergripande utvecklingsprojekt och arbetsgrupper med uppdraget att utveckla och förvalta våra gemensamma arbetssätt • Utveckla och förvalta till exempel tydliga vägledningar och mallar som stödjer arbetet utifrån gemensamma arbetssätt • Stötta med verksamhetskunskap i utvecklingen och förvaltningen av våra handläggningssystem • Planera och genomföra utbildningar, främst internt • Ta fram underlag till gd vid behov • Representera myndigheten i olika sammanhang Kvalifikationer och erfarenhet Den person vi söker har: • Examen inom juridik, samhällsvetenskap, pedagogik eller annan utbildning som Skolinspektionen bedömer som likvärdig • Minst två års erfarenhet av myndighetens arbete med inspektion eller tillståndsprövning • Mycket god insikt och kunskap i skolförfattningarna • Mycket god kommunikativ förmåga såväl muntligt som skriftligt Meriterande Erfarenhet av: • Utveckling och förvaltning av gemensamma arbetssätt/processer, inklusive fokus på effektivisering och förenklingar • Myndighetsövergripande arbete • Att leda projekt eller arbetsgrupper • Att planera och hålla i utbildningar och presentationer Personliga egenskaper Vi söker dig med förmåga att arbeta såväl strategiskt som operativt, såväl självständigt som i grupp. För att trivas hos oss är det viktigt att du snabbt kan sätta dig in i nya områden samt att du har en god analytisk förmåga och hög kvalitetsmedvetenhet, noggrannhet, snabbhet samt en förmåga att se effektiviserings- och förbättringsmöjligheter. Du har ett genuint intresse för offentlig förvaltning och förändringsarbete. Vidare är en mycket god kommunikativ förmåga, såväl skriftlig som muntlig, en förutsättning. För att lyckas i arbetet behöver du vara bra på att hantera kontakter på olika nivåer inom och utanför organisationen. Du är öppen för att ge och ta emot konstruktiv kritik och vill dela med dig av erfarenheter och idéer för att bidra till utveckling och lärande. Rollen ställer krav på mycket god samarbetsförmåga och förmåga att vara lyhörd, lösningsfokuserad och prestigelös. Kandidatens personliga egenskaper kommer tillmätas stor vikt vid rekryteringen. Referenser kommer att begäras som en del av rekryteringsprocessen. Mer om tjänsten Omfattningen är heltid. I uppdraget ingår vissa resor och inspektionsbesök inom olika inspektionsformer. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Arbetsort kan vara någon av de orter där myndigheten har kontor. Stabschefen bestämmer i samråd med medarbetaren var arbetet ska förläggas. Intresseanmälan Sista svarsdag för intresseanmälan i form av ett personligt brev och CV märkt med dnr 2024:2725  är den 28 april 2024. Klicka på ansök nedan. Vid eventuella frågor kontakta stabschef Torun Rudin som nås via växeln. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du mejla till [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

2 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Projektledare till Centerpartiets riksorganisation

Vi söker en projektledare med inriktning ledning och event. Tjänsten är placerad i enheten för organisationsstöd och utveckling som utgör ett stöd för Centerpartiet som folkrörelse, medlemsorganisation och demokratiskt styrd ideell förening. Vi stödjer och stärker Centerpartiet som organisation och våra ledare och förtroendevalda genom verksamhets- och organisationsutveckling, rådgivning, utbildning och medlemsservice. Inom enheten hanteras partiets löpande ekonomi, IT, säkerhet och GDPR. Enheten ansvarar för att samordna, leda och utveckla olika nationella projekt, utbildningar och interna event, till exempel partistämman.      Arbetsuppgifter  Som projektledare med inriktning ledning och event är dina huvuduppgifter att ansvara för olika organisatoriska projekt kopplade till ledning och implementering samt större mötesplatser och event. Det kan handla om organisationsutveckling på strategisk nivå, att implementera organisationsbeslut tagna av partistämma eller partistyrelse och att projektleda partistämma och kommundagar. I vissa projekt ingår att leda en projektgrupp med deltagare från olika delar av organisationen.        Du behöver förstås också dela våra värderingar och vilja medverka i utveckling och spridning av Centerpartiets liberala gröna politik.    Vi söker dig som har:   Erfarenhet av strategisk organisationsutveckling, att driva komplexa projekt samt erfarenhet och förståelse av arbete i en idéburen politisk eller annan ideell civilsamhällesorganisation.   Det är meriterande om du har haft budgetansvar och ansvarat för att redovisa och avrapportera projekt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda arbetsgrupper.    Vi förutsätter att du har en gymnasieexamen eller annan utbildning på motsvarande nivå. Du har också mycket god förmåga att formulera dig i tal och skrift. Du behöver kunna se helheter och identifiera utvecklingsbehov samt ha vana vid att ta egna initiativ och självständigt driva arbetet framåt. Om du har formell utbildning inom organisation, ledarskap och/eller kvalitetsledning ser vi det som meriterande.    Som person är du strukturerad, organiserad och slutför det som påbörjats. Du uppskattar att samarbeta med andra mot gemensamma mål men vågar också stå upp för dina åsikter och har mod att säga ifrån när det behövs. När du löser uppkomna problem behåller du fokus på de långsiktiga strategierna och har lätt för att analysera logik och samband även i komplex information.     Vårt erbjudande till dig:  Här får du möjlighet att arbeta i en värderingsstyrd organisation med engagerade kollegor på en modern arbetsplats med bra villkor. Hos oss har du möjlighet att påverka rutiner och arbetsformer och att utveckla Centerpartiets politik för att stärka vårt inflytande för att bidra till samhällsutvecklingen.   Placering och omfattning:  Tjänsten är tillsvidare på heltid med placering i Stockholm. Vi sitter i Centerpartiets lokaler på Stora Nygatan i Gamla stan.    Lön och andra anställningsvillkor:  Vi tillämpar individuell lönesättning och omfattas av Arbetsgivaralliansens kollektivavtal för Ideella och idéburna Organisationer. Utöver kollektivavtalet har vi bland annat goda semestervillkor och friskvårdsersättning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning för nya medarbetare.    Ansökan: Vi efterfrågar inget personligt brev utan vill istället att du svarar så ärligt och tydligt som möjligt på våra urvalsfrågor. Till din ansökan vill vi också att du bifogar ett CV som visar för rollen relevant erfarenhet och utbildning. Vi vill ha din ansökan senast den 28 april.   Tillträde:  Enligt överenskommelse.   Välkommen med din ansökan!  Centerpartiet är ett självständigt grönt liberalt parti som ger kraft åt varje människa. Vi arbetar för att med jordnära visioner skapa en grön och trygg vardag i hela landet. Vi är en öppen folkrörelse med nära 30 000 medlemmar. Vi är cirka 50 medarbetare på Riksorganisationen som arbetar med att utveckla Centerpartiets politik och organisation.

1 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Ledare inom Sustainability till TechSeed

Vår vision TechSeed är ett medarbetarägt konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att skapa värde med uppkopplade lösningar. Vi använder tekniker som IoT och Edge Computing för att skapa uppkopplade tjänster och system som möjliggör lösningar i ekosystem som Smart City, Smart Factory, Smart Company och Smart Building. Vi jobbar med tekniker som Embedded SW, IoT, Hyperautomation, Analytics/BI och andra IT-discipliner med stort fokus på användaren. För att säkerställa att våra tjänster skapar värde och inte bara blir en ”teknisk produkt” hjälper vi våra kunder med helheten och erbjuder kompetens inom flera områden som Innovation, UX,Cyber Security, Strategi, Business Consulting, Service Design och Sustainability. I denna roll kommer du leda din enhet i TechSeed Göteborg i nära samarbete med gruppens VD, COO och övriga Managing Directors. Du blir även formellt VD i dotterbolaget TechSeed Sustainable Change GöteborgAB. TechSeed är ett medarbetarägt bolag där medarbetaren får stor möjlighet för påverkan och där vi bygger TechSeed tillsammans. I rollen kommer du bygga upp ett starkt team inom sustainability sett både till innovation, utveckling och förändringsarbete, driva försäljning, bygga kultur och vara del av vår ScaleUp-resa. Vi på TechSeed tror på engagerade och operativa ledare, som även trivs i konsultrollen. TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig: Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden utifrån dina önskemål Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov. Vem söker vi? Vi söker efter dig som har: Flerårig erfarenhet av att driva införsäljning och genomförande av konsultuppdrag i verksamhets- eller IT-projekt, gärna med sustainability-fokus Bred kompetens och ett stort intresse av sustainability både som hantverk och som bransch Erfarenhet som ledare med vana att både vara involverad i rekrytering och försäljning Obehindrade kunskaperi svenska och engelska, tal och skrift I den här rollen är det viktigt att du drivs av chansen att bygga upp en enhet inom Sustainability och att själv vara med på resan som delägare. Utöver din erfarenhet lägger vi väldigt stor vikt i ditt engagemang, ditt intresse av att växa och din medmänsklighet. Vi söker en person som är en bra ledare, en inkännande kollega och som ser den långsiktiga nyttan i arbetet vi gör. Grundtesen på TechSeed är att vi gör allt back-to-back, vilket är ett mantra vi förväntar oss att även du ser värmen och värdet i! Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller Connecta med oss! Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Operativ Projektledare till Fenix i Stockholm

Vi söker nu en operativ projektledare till Fenix Life. Är du en empatisk, förtroendeingivande och ansvarstagande person som brinner för kundservice och att driva projekt, då kan det vara dig vi söker. Fenix Life startades år 2014 efter att ha upplevt hur komplicerat och kostsamt det är att planera en begravning och att det finns en stor brist på kundfokus i branschen. Fenix Life har sedan start arbetat hårt för att skapa ett mer rättvis alternativt för den som måste begrava en anhörig, där kunden står i fokus och deras tjänster enkelt anpassas efter behov både sett till det praktiska men även det juridiska. Om Rollen: Vi ser framför oss att du kommer vara med och bygga upp något excellent med teamet. I rollen kommer du få ett helhetsansvar för Fenix Lifes kanaler där dom kommunicerar med sina kunder via telefon, chatt och mejl. Du kommer också få vara med att påverka hur Fenix Life ska utveckla sin kommunikation internt och externt samt leda detta arbete i projektform. Du kommer inte ha något personalansvar utan jobba operativt och driva arbetet framåt. - Svara i kundservice via mejl, telefon och chatt - Bygga upp och driva en fungerande kundtjänst - Du kommer planera, arbetsleda och följa upp KPI - Ansvara över Fenix alla ben inom kundservice, Begravning, Fenix Life och Juridik Din profil: - Du är prestigelös, ambitiös, empatisk, förtroendeingivande och innehar en god analysförmåga - Du kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska - Du har ett professionellt förhållandesätt och besitter en god kommunikativ förmåga - Erfarenhet av att driva projekt på tidigare arbetsplatser - Du har jobbat med kundservice sedan tidigare och förstår processerna Du erbjuds: Du kommer att få ingå i ett positivt och glatt team där man lyfter varandra. Fenix Life är under en utvecklingsresa och därmed arbetar alla på ett prestigelöst arbetssätt och har högt i tak. Här finns det goda möjligheter till att utvecklas. Arbetstiderna kommer att vara vardagar 8-17, men i rollen kan det vara så att du behöver gå in och arbeta helg. Work as needed. Du kommer att utgå från kontoret som är beläget i centrala Stockholm. Du kommer att ha en fast månadslön. Passar beskrivningen bra in på dig? Tveka inte på att ansöka redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Operativ Projektledare till Fenix i Stockholm

Vi söker nu en operativ projektledare till Fenix Life. Är du en empatisk, förtroendeingivande och ansvarstagande person som brinner för kundservice och att driva projekt, då kan det vara dig vi söker. Fenix Life startades år 2014 efter att ha upplevt hur komplicerat och kostsamt det är att planera en begravning och att det finns en stor brist på kundfokus i branschen. Fenix Life har sedan start arbetat hårt för att skapa ett mer rättvis alternativt för den som måste begrava en anhörig, där kunden står i fokus och deras tjänster enkelt anpassas efter behov både sett till det praktiska men även det juridiska. Om Rollen: Vi ser framför oss att du kommer vara med och bygga upp något excellent med teamet. I rollen kommer du få ett helhetsansvar för Fenix Lifes kanaler där dom kommunicerar med sina kunder via telefon, chatt och mejl. Du kommer också få vara med att påverka hur Fenix Life ska utveckla sin kommunikation internt och externt samt leda detta arbete i projektform. Du kommer inte ha något personalansvar utan jobba operativt och driva arbetet framåt. - Svara i kundservice via mejl, telefon och chatt - Bygga upp och driva en fungerande kundtjänst - Du kommer planera, arbetsleda och följa upp KPI - Ansvara över Fenix alla ben inom kundservice, Begravning, Fenix Life och Juridik Din profil: - Du är prestigelös, ambitiös, empatisk, förtroendeingivande och innehar en god analysförmåga - Du kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska - Du har ett professionellt förhållandesätt och besitter en god kommunikativ förmåga - Erfarenhet av att driva projekt på tidigare arbetsplatser - Du har jobbat med kundservice sedan tidigare och förstår processerna Du erbjuds: Du kommer att få ingå i ett positivt och glatt team där man lyfter varandra. Fenix Life är under en utvecklingsresa och därmed arbetar alla på ett prestigelöst arbetssätt och har högt i tak. Här finns det goda möjligheter till att utvecklas. Arbetstiderna kommer att vara vardagar 8-17, men i rollen kan det vara så att du behöver gå in och arbeta helg. Work as needed. Du kommer att utgå från kontoret som är beläget i centrala Stockholm. Du kommer att ha en fast månadslön. Passar beskrivningen bra in på dig? Tveka inte på att ansöka redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Verksamhetsutvecklare IFO till social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar huvudsakligen för individ- och familjeomsorg (IFO), försörjningsstöd, arbetsmarknadsinsatser och kommunal vuxenutbildning. Vi har utvecklat ett strukturerat utvecklingsarbete och verksamheten har utgångspunkt i ett ökat brukarperspektiv genom samverkan och helhetssyn.   Nu söker vi en verksamhetsutvecklare för arbete med inriktning mot individ- och familjeomsorgsfrågorna (IFO) i vår förvaltning. Hos oss blir du viktig för att skapa förändring och bidra till vår kommuns fortsatta utveckling. Du kommer arbeta nära förvaltningschef och förvaltningsledning i en central roll.   Arbetsuppgifter Drivs du av att få göra skillnad genom utvecklings- och förändringsarbete? Då kan det här vara en roll för dig. Som verksamhetsutvecklare är du taktisk partner och professionellt kunskapsstöd i strategiska som verksamhetsnära frågor. Ditt arbete kommer att omfatta både operativa och strategiska insatser, genom planering, utredning, samordning, genomförande, uppföljning och analys, på både förvaltnings- som kommunövergripande nivå. Du kommer att använda din analytiska förmåga för att identifiera förbättringsområden och utveckla verksamheten genom att ta fram beslutsunderlag och förslag på förändringar. I rollen ingår även att vara samverkanspart och delta i kvalitetsarbetet och vara en aktiv representant i olika nätverk, både internt som externt.   Du kommer att arbeta konsultativt med olika frågor, områden och uppdrag men framför allt med omvärldsbevakning inom IFO. Det innebär både självständigt arbete som arbete tillsammans med andra professioner, aktörer och kollegor. Du är förvaltningschefs högra hand och verksamhetschefernas närmsta stöd och bidrar till att föra verksamheten framåt i aktuella utvecklingsprocesser. Inledningsvis kommer du bedriva ett omfattande förändringsarbete med att driva omställningen och implementeringen till nya socialtjänstlagen (SoL).   I övrigt arbetar du med Lex Sarah-utredningar, tillsyner och klagomål från myndigheter och enskilda samt varierande tjänste- och nämndskrivelser. Du stödjer verksamheten med att följa upp, sammanställa och analysera statistik och nyckeltal, rekvirera samt söka medel/statsbidrag. Du fungerar som ett stöd vid uppföljning och rapportering av resultat och verksamhetsmål och arbetar med sammanställning av dessa. Mer konkret kommer du vara vår penna i styrande dokument.   Kvalifikationer För att lyckas i rollen behöver du en relevant akademisk examen inom socialt arbete eller liknande område, samt erfarenhet av socialt arbete med myndighetsutövning inom offentlig verksamhet. Du är van vid dokumentation och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Erfarenhet av arbete med digitala verktyg och evidensbaserade metoder är meriterande, liksom kompetens inom utvecklings- och processarbete. Du bör ha tidigare erfarenheter av arbete med strategisk utveckling, projektledning eller verksamhetsutveckling. Och du är bekväm inom IT och digitalisering.   Vem är du? Vi söker dig med drivkraft som är initiativtagande, målmedveten och analytisk. Du har en god samarbetsförmåga och är lyhörd för verksamhetens behov kopplat till helheten. Att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt är avgörande, liksom att trivas med att arbeta självständigt. Du är trygg i dig själv med mod och trivs med att ta ansvar både för dina uppdrag och verksamheten. Du är lyhörd och ödmjuk utifrån verksamheternas behov men kan också motivera och engagera i förändring och utvecklingsprocesser. Att tala inför grupper är inget som skrämmer dig.   Förmåner vi kan erbjuda dig: - En förvaltning i framkant som bidrar till samhällsförändringar på riktigt genom framtidens socialtjänst - Sommar och vinterarbetstid vi arbetar mindre på sommaren och har lediga ”klämdagar” - Ett generöst flextidsystem - Friskvårdsbidrag (1500 kr) - Möjlighet till semesterväxling (då du får 5 extra semesterdagar) - Positiva och välkomnande kollegor som främjar välmående och utveckling   Är du vår blivande kollega? Vi kan lova dig omväxlande arbete, stora möjligheter till påverkan och riktigt härliga arbetskamrater!   Varmt välkommen med din ansökan! Vår kommun Köping ligger i Västra Mälardalen mellan Örebro, Västerås och Eskilstuna. Med våra 26 000 invånare är vi en lagom stor kommun där nära samarbeten blir möjliga. Att arbeta i kommunen är betydelsefullt och gör direkt skillnad i köpingsbornas vardag. Köpings kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

12 mars 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Verksamhetsutvecklare till Logent, SAAB

Vill du forma framtidens logistik och Supply Chain? Har du passion för logistik- och lagerutveckling, kundrelationer och vill utveckla vår affär hos en av våra viktiga kunder SAAB? Har du förmågan att hela tiden utveckla och förädla vår leverans och delar vår bild att kontinuerlig utveckling är nödvändig? Då är du nog rätt person för oss! Logent befinner sig just nu i en offensiv utvecklingsfas nu söker vi Dig som vill kliva in i en spännande roll med mycket ansvar där du får vara med och driva vår verksamhet framåt i en tid av många stora och affärskritiska satsningar! Om tjänsten: Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden med en unik metod och brett tjänsteutbud inom logistik. Till vår verksamhet hos vår kund SAAB söker vi nu en verksamhetsutvecklare. I rollen som verksamhetsutvecklare är du drivande och mottagare av förbättringsförslag på Logents verksamheten i Tannefors. Du är den som driver, leder och är ansvarig för dokumentering av både förstudier samt stora och små projekt på alla nivåer i verksamheten. Verksamhetsutvecklaren är sammanhållande och sammankallande till aktiviteter och mötesforum som är kopplade till olika projekt gällande förbättring. Arbetsuppgifter: - Ta emot förbättringsförslag från intern funktion eller kund. - Ansvara för att inom givna tider svara på inskickade förbättringsförslag och dokumentera dessa i framtagna mallar. - Driva förstudier, förprojekt och genomförandet av både små och stora investeringsprojekt i samverkan med drift, i uppdrag att genomföra optimering, modernisering och processtekniska förbättringar av befintlig anläggning. - Sätta samman och driva mötesforum internt och mot kund som gäller olika projekt kring förbättringsarbete. - I de större projekten initiera och ansvara för att styrgruppsmöten genomförs. - Tillsammans med driftchefer och berörd personal implementera de nya processerna och förändringar som har tagit fram i projekt kring förbättringsarbete. - Ansvara för att skapa instruktioner vid helt ny process. - Ta fram förslag och initiera förbättringsaktiviteter för hela verksamheten. - Ansvara för att de påbörjade projekten följer framtaget arbetssätt vid projekt, så att t. ex riskbedömning genomförs och att business case skapas. - Ansvarar för att driften blir involverad i projekt för att få så bra utfall av projekten som möjligt. - Tillsammans med driftchefer och berörd personal utföra piloter av nya processer och utvärdera dessa. - Sammanställa förstudier och upprätta rapporter, underlag och presentationsmaterial för investeringsbeslut. - Följa den tekniska utvecklingen inom vår bransch samt etablera nödvändiga leverantörskontakter. Din profil: Vi söker främst dig och som har arbetat i liknande roll och har relevanta erfarenheter. Du ska ha en passion för att arbeta med kunder och skapa goda resultat. Du har en stark drivkraft och vilja att utveckla, både din egen kompetens inom området och dina kunders transportflöden genom att hitta lösningar och löpande förbättringsarbeten. I ditt arbete är du noggrann, strukturerad och bra på att självständigt driva processer framåt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projekt och förbättringsarbete på strategisk, taktiskt och operativ nivå. Du är en van problemlösare med goda kunskaper i Microsoft Office med fokus på Excel och Powerpoint. Vidare ser vi att du har erfarenhet inom IFS/ERP. Har du även erfarenhet av visualiseringsprogram är detta meriterande. Om Logent: Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden med en unik metod och brett tjänsteutbud inom logistik. Vi är en oberoende logistikpartner med möjlighet att erbjuda verkliga helhetslösningar för hela logistikkedjan, där vår styrka är hanteringen och effektiviseringen av de processer som logistikintensiva företag behöver och använder sig av. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Warehousing, Production Logistics, Ports & Terminals, Transport Management, Customs samt Staffing & Recruitment. Vi har i dagsläget verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och sysselsätter totalt ca 3000 personer med omsättning på 2 miljarder. Läs mer på www.logent.se Ansökan: Urval görs löpande och tjänsterna kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, [email protected]. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR.

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
Operativ Projektledare till Fenix i Stockholm

Vi söker nu en operativ projektledare till Fenix. Är du en empatisk, förtroendeingivande och ansvarstagande person som brinner för kundservice och att driva projekt, då kan det vara dig vi söker. Fenix begravning AB startades år 2014 efter att ha upplevt hur komplicerat och kostsamt det är att planera en begravning och att det finns en stor brist på kundfokus i branschen. Fenix har sedan start arbetat hårt för att skapa ett mer rättvis alternativt för den som måste begrava en anhörig, där kunden står i fokus och deras tjänster enkelt anpassas efter behov både sett till det praktiska men även det juridiska. Om Rollen: Vi ser framför oss att du kommer vara med och bygga upp något excellent med teamet. I rollen kommer du få ett helhetsansvar för Fenix kanaler där dom kommunicerar med sina kunder via telefon, chatt och mejl. Du kommer också få vara med att påverka hur Fenix ska utveckla sin kommunikation internt och externt samt leda detta arbete i projektform. Du kommer inte ha något personalansvar utan jobba operativt och driva arbetet framåt. - Svara i kundservice på mejl, telefon och chatt - Bygga upp och driva en fungerande kundtjänst - Planering, arbetsledning och uppföljning av KPI - Ansvara över Fenix alla ben inom kundservice, Begravning, Fenix Life och Juridik Din profil: - Du är prestigelös, ambitiös, empatisk, förtroendeingivande och innehar en god analysförmåga - Du kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska - Du har ett professionellt sätt och besitter en god kommunikativ förmåga - Erfarenhet av att jobba med att driva projekt på tidigare arbetsplatser - Du har jobbat med kundservice sedan tidigare och förstår processerna Du erbjuds: Du kommer att få ingå i ett positivt och glatt team där man lyfter varandra. Fenix är under en utvecklingsresa och därmed arbetar alla på ett prestigelöst arbetssätt och har högt i tak. Här finns det goda möjligheter till att utvecklas. Arbetstiderna kommer att vara vardagar 8-17, men i rollen kan det vara så att du behöver gå in och arbeta helg. Work as needed. Du kommer att utgå från kontoret som är beläget i centrala Stockholm. Du kommer att ha en fast månadslön. Passar beskrivningen bra in på dig? Tveka inte på att ansöka redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Ledare inom Sustainability till TechSeed

Vår vision TechSeed är ett medarbetarägt konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att skapa värde med uppkopplade lösningar. Vi använder tekniker som IoT och Edge Computing för att skapa uppkopplade tjänster och system som möjliggör lösningar i ekosystem som Smart City, Smart Factory, Smart Company och Smart Building. Vi jobbar med tekniker som Embedded SW, IoT, Hyperautomation, Analytics/BI och andra IT-discipliner med stort fokus på användaren. För att säkerställa att våra tjänster skapar värde och inte bara blir en ”teknisk produkt” hjälper vi våra kunder med helheten och erbjuder kompetens inom flera områden som Innovation, UX, Cyber Security, Strategi, Business Consulting, Service Design och Sustainability. I denna roll kommer du leda din enhet i TechSeed Göteborg i nära samarbete med gruppens VD, COO och övriga Managing Directors. Du blir även formellt VD i dotterbolaget TechSeed Sustainable Change Göteborg AB. TechSeed är ett medarbetarägt bolag där medarbetaren får stor möjlighet för påverkan och där vi bygger TechSeed tillsammans. I rollen kommer du bygga upp ett starkt team inom sustainability sett både till innovation, utveckling och förändringsarbete, driva försäljning, bygga kultur och vara del av vår ScaleUp-resa. Vi på TechSeed tror på engagerade och operativa ledare, som även trivs i konsultrollen. TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig: - Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans - En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer - Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap - Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden utifrån dina önskemål - Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov. Vem söker vi? Vi söker efter dig som har: - Flerårig erfarenhet av att driva införsäljning och genomförande av konsultuppdrag i verksamhets- eller IT-projekt, gärna med sustainability-fokus - Bred kompetens och ett stort intresse av sustainability både som hantverk och som bransch - Erfarenhet som ledare med vana att både vara involverad i rekrytering och försäljning - Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift I den här rollen är det viktigt att du drivs av chansen att bygga upp en enhet inom Sustainability och att själv vara med på resan som delägare. Utöver din erfarenhet lägger vi väldigt stor vikt i ditt engagemang, ditt intresse av att växa och din medmänsklighet. Vi söker en person som är en bra ledare, en inkännande kollega och som ser den långsiktiga nyttan i arbetet vi gör. Grundtesen på TechSeed är att vi gör allt back-to-back, vilket är ett mantra vi förväntar oss att även du ser värmen och värdet i! Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller Connecta (https://techseed.teamtailor.com/connect)med oss! Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

13 februari 2024
Sista ansökan:
27 juli 2024