Alfing söker HR med övergripande ansvar

Alfing i Älmhult AB söker en engagerad och erfaren HR-ansvarig med ett stort intresse för att utveckla och leda vår personalfunktion. Som HR-ansvarig spelar du en avgörande roll i att forma och utveckla våra HR-processer och -strategier samt arbetar aktivt med att stötta cheferna i HR-relaterade frågor. Låter det spännande? Då vill vi gärna att du ansöker redan i dag! Alfing är ett företag där affärsidén är konstruktion, tillverkning och försäljning av produkter i främst plåt och rör inklusive ytbehandling och montering. Våra kunder representerar ett stort antal branscher som t.ex. automation, inredning, logistik, möbler, ventilation och vård. Utöver det tillverkar och säljer Alfing även skogsmaskiner under varumärket Terri och som ett tredje ben förses idrottsanläggningar, universitet och skolor med fasta sittplatser under varumärket Alfing Seating. Sammantaget skapar denna kundbredd en stabilitet i verksamheten. Alfing är privatägt och omsätter i dagsläget ca 370 mkr på årsbasis. Vi växer kraftigt och har i dagsläget cirka 170 anställda och ett tiotal chefer.  I rollen som HR-ansvarig arbetar du självständigt och har helhetsansvar för att driva och utveckla HR-arbetet på Alfing. Vi är en grupp som arbetar tätt tillsammans och lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen tror vi att du är självständig, orädd och snabbt kan sätta dig in i arbetet och förstå vad som behöver göras. Du är duktig på att skapa relationer och inger förtroende. Vidare har du god planeringsförmåga på såväl kort som lång sikt och trivs i en roll där du både får arbeta med förvaltning av befintliga processer samt driva utvecklingsprojekt. Som HR-ansvarig kommer du att stödja cheferna och driva gemensamma personalfrågor samt effektivisera processerna inom HR i samarbete med företagets ledning. Du kommer även att arbeta i nära samarbete med vår produktionschef och med vår löneadministratör. Exempel på arbetsuppgifter är att: Underhålla och uppdatera personalrelaterade styrdokument som policys, riktlinjer och rutiner. Samordna arbetet vid rekrytering, introduktion av nyanställda och avslut av anställning. Arbeta med frågor gällande arbetsmiljö, rehabilitering och företagshälsovård. Agera arbetsrättsligt stöd till cheferna och delta i förhandling med fackliga organisationer. Samordna arbetet vid lönerevision, lönesamtal, medarbetarsamtal och medarbetarundersökning. Vara systemförvaltare i HR-systemet Kontek och löpande utveckla systemet och processerna. Arbeta med intern och extern kommunikation inom HR-området i samarbete med ledningen till exempel på sociala medier. Vi söker dig som har: Relevant erfarenhet och/eller utbildning som personalvetare. Bred erfarenhet av HR-arbete, exempelvis som HR-ansvarig, HR-generalist eller HR Business Partner, helst från tillverkningsindustri. Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av hållbarhetsarbete (CSRD – Corporate Sustainability Reporting Directive) och dataskyddsförordningen (GDPR – General Data Protection Regulation). Alfing erbjuder dig en arbetsplats att vara stolt över, som gör en verklig insats för våra kunder varje dag. Vi har fokus på hållbara lösningar och miljömedvetenhet och arbetar aktivt i olika samarbetsprojekt för att utveckla teknik och miljö. På Alfing har vi ett ledarskap där vi tror på frihet under ansvar. Vi vill att våra anställda ska ha balans i livet och erbjuder därför flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag. Alfing har valt att samarbeta med TopWork i denna rekrytering. Det innebär att frågor om tjänsten besvaras av ansvariga rekryterare, Peter Hogla och Linnéa Furudahl. Vi har valt att ha en löpande urvalsprocess, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Lämna därför gärna in din ansökan redan i dag.

16 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Studerar du PAO? Arbeta som junior konsultchef på deltid

Är du mitt i en utbildning, alternativt har ett år kvar av dina studieroch söker ett givande extrajobb? Då kan det här vara rätt tjänst för dig! Visöker nu dig som är redo för en spännande och utvecklande deltidstjänst där du får vara med och påverka, utveckla och växa i ett familjärt och glatt team. Sprio söker nu dig som vill arbeta deltid som junior konsultchef. Vi ser helst att du studerar en personalvetenskaplig utbildning men är även öppna för andra liknande utbildningar så länge du har ett intresse för HR och människor!Du utgår från våra fina lokaler centralt i Stockholm, ett stenkast från Stadions tunnelbanestation. Om tjänstenI din roll som konsultchef kommer du till en början att stötta en redan befintlig konsultchef med att bland annat skapa avtal, genomföra avtalssigneringar med konsulter, ta emot och rapportera sjukanmälningar samt andra administrativa uppgifter i våra befintliga system.När du sedan växt in i rollen är tanken att du kommer få ta mer ansvar och även ha egna konsultmöten. Arbete ute hos vårkund i Solna förekommer veckovis samt resor till Göteborg. Ingen tidigare erfarenhet krävs men föratt trivas i den här rollen behöver du gilla att ha ägandeskap över dina egna arbetsuppgifter. Du behöver även tycka omatt både jobba administrativt, men ävenprata med nya människor dagligen.Vi ser gärna att du kan arbeta halvtid och är öppna för att ta en dialog månadsvis kring ditt arbetsschema. Dina arbetsuppgifter Administration sett till våra konsulter, exempelvis sjukanmälningar och hantering av olika bemanningssystem Supportera konsultchefen i diverse ärenden Möten/kontakt med våra konsulter Din profil Trivas i en föränderlig miljö, vara självgående och kunna ta egna initiativ Vara noggrann och lösningsorienterad Intresserad av att lära sig mer inom HR och personalfrågor Meriterande om du har arbetat i något bemanningssystem eller annat administrativt arbete Meriterande med tidigare kundservicevana Har minst ett år kvar av dina studier Om Sprio Sprio är ett auktoriserat rekrytering- & bemanningsföretag som arbetar främst med tjänster inom kundservice, sälj och administration. Vi är experter på att hitta just servicepersonal, detta tack vare enkla processer, ett stort inflöde av kandidater, vässad marknadsföring och personlig kontakt.

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Pluggar du PAO? Ta steget in i HR-branschen på deltid

Är du mitt i en utbildning, alternativt har ett år kvar av dina studieroch söker ett givande extrajobb? Då kan det här vara rätt tjänst för dig! Visöker nu dig som är redo för en spännande och utvecklande deltidstjänst där du får vara med och påverka, utveckla och växa i ett familjärt och glatt team. Sprio söker nu dig som vill arbeta deltid som junior konsultchef. Vi ser helst att du studerar en personalvetenskaplig utbildning men är även öppna för andra liknande utbildningar så länge du har ett intresse för HR och människor!Du utgår från våra fina lokaler centralt i Stockholm, ett stenkast från Stadions tunnelbanestation. Om tjänstenI din roll som konsultchef kommer du till en början att stötta en redan befintlig konsultchef med att bland annat skapa avtal, genomföra avtalssigneringar med konsulter, ta emot och rapportera sjukanmälningar samt andra administrativa uppgifter i våra befintliga system.När du sedan växt in i rollen är tanken att du kommer få ta mer ansvar och även ha egna konsultmöten. Arbete ute hos vårkund i Solna förekommer veckovis samt resor till Göteborg. Ingen tidigare erfarenhet krävs men föratt trivas i den här rollen behöver du gilla att ha ägandeskap över dina egna arbetsuppgifter. Du behöver även tycka omatt både jobba administrativt, men ävenprata med nya människor dagligen.Vi ser gärna att du kan arbeta halvtid och är öppna för att ta en dialog månadsvis kring ditt arbetsschema. Dina arbetsuppgifter Administration sett till våra konsulter, exempelvis sjukanmälningar och hantering av olika bemanningssystem Supportera konsultchefen i diverse ärenden Möten/kontakt med våra konsulter Din profil Trivas i en föränderlig miljö, vara självgående och kunna ta egna initiativ Vara noggrann och lösningsorienterad Intresserad av att lära sig mer inom HR och personalfrågor Meriterande om du har arbetat i något bemanningssystem eller annat administrativt arbete Meriterande med tidigare kundservicevana Har minst ett år kvar av dina studier Om Sprio Sprio är ett auktoriserat rekrytering- & bemanningsföretag som arbetar främst med tjänster inom kundservice, sälj och administration. Vi är experter på att hitta just servicepersonal, detta tack vare enkla processer, ett stort inflöde av kandidater, vässad marknadsföring och personlig kontakt.

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Studerar du till personalvetare? Ta steget in i HR-branschen på deltid

Är du mitt i en utbildning, alternativt har ett år kvar av dina studieroch söker ett givande extrajobb? Då kan det här vara rätt tjänst för dig! Visöker nu dig som är redo för en spännande och utvecklande deltidstjänst där du får vara med och påverka, utveckla och växa i ett familjärt och glatt team. Sprio söker nu dig som vill arbeta deltid som junior konsultchef. Vi ser helst att du studerar en personalvetenskaplig utbildning men är även öppna för andra liknande utbildningar så länge du har ett intresse för HR och människor!Du utgår från våra fina lokaler centralt i Stockholm, ett stenkast från Stadions tunnelbanestation. Om tjänstenI din roll som konsultchef kommer du till en början att stötta en redan befintlig konsultchef med att bland annat skapa avtal, genomföra avtalssigneringar med konsulter, ta emot och rapportera sjukanmälningar samt andra administrativa uppgifter i våra befintliga system.När du sedan växt in i rollen är tanken att du kommer få ta mer ansvar och även ha egna konsultmöten. Arbete ute hos vårkund i Solna förekommer veckovis samt resor till Göteborg. Ingen tidigare erfarenhet krävs men föratt trivas i den här rollen behöver du gilla att ha ägandeskap över dina egna arbetsuppgifter. Du behöver även tycka omatt både jobba administrativt, men ävenprata med nya människor dagligen.Vi ser gärna att du kan arbeta halvtid och är öppna för att ta en dialog månadsvis kring ditt arbetsschema. Dina arbetsuppgifter Administration sett till våra konsulter, exempelvis sjukanmälningar och hantering av olika bemanningssystem Supportera konsultchefen i diverse ärenden Möten/kontakt med våra konsulter Din profil Trivas i en föränderlig miljö, vara självgående och kunna ta egna initiativ Vara noggrann och lösningsorienterad Intresserad av att lära sig mer inom HR och personalfrågor Meriterande om du har arbetat i något bemanningssystem eller annat administrativt arbete Meriterande med tidigare kundservicevana Har minst ett år kvar av dina studier Om Sprio Sprio är ett auktoriserat rekrytering- & bemanningsföretag som arbetar främst med tjänster inom kundservice, sälj och administration. Vi är experter på att hitta just servicepersonal, detta tack vare enkla processer, ett stort inflöde av kandidater, vässad marknadsföring och personlig kontakt.

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Vi söker en områdesansvarig till vårat kontor i Halmstad

Drivs du av att göra affärer och arbeta kundorienterat? Håller du en hög servicenivå som bidrar till att underlätta vardagen för dina kunder? Trivs du dessutom i ett växande bolag som värderar gemenskap och kvalité högt? Då ska du söka denna tjänst idag! ARBETSUPPGIFTER I rollen som Områdesansvarig på HomeMaid har du ett övergripande ansvar för områdets personal och kunder, vilket inkluderar ansvar för schemaläggning, rekrytering, kundengagemang och kvalitet samt drift för att säkerställa bra resultat enligt affärsplanens mål. Du ansvarar för områdets kunder, genom att aktivt arbeta med schemaoptimering och kvalitet. Du tar hand om din personal genom att aktivt arbeta med medarbetarengagemang, rekrytering och introduktion. Du bidrar till helheten genom att främja gott samarbete inom kontoret och inom företaget och aktivt bidra till kontorets och verksamhetens utveckling. Du drivs att arbeta mot uppsatta mål för ökad lönsamhet i försäljning. Du kommer främst att utföra arbetsuppgifter som att: - Driva lönsamhet inom ditt resultatansvar - Aktivt bidra till kontorets och verksamhetens utveckling - Aktivt arbeta med försäljning för både nya och befintliga kunder - Leda och utveckla medarbetare i det egna teamet - Driva och leda en effektiv bemanningsplanering och schemaoptimering - Hantera dagliga personalärenden så som anställningar, sjukskrivningar, rehabiliteringsprocesser och tidsrapportering etc, PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER HomeMaid söker dig som har tidigare erfarenhet av ledarskap, kundservice och försäljning. För att trivas i rollen tycker du om att arbeta med människor, att ta ansvar och att arbeta aktivt och engagerat för att uppnå goda resultat och ett välmående team. Vidare behöver du känna dig bekväm med att hantera olika arbetsmoment samtidigt och snabbt kunna styra om när stunden kräver det. Du trivs med telefonen som arbetsredskap och har en förmåga att hantera olika arbetsmoment samtidigt utan att tumma på kvaliteten. Du tycker om när det händer mycket och din vilja att utvecklas samt din nyfikenhet hjälper dig framåt. Viktigt för tjänsten är att du: - Är inkluderande och respektfull i kontakt med olika människor - Är lösningsorienterad och glädjespridande - Har tidigare erfarenhet från att leda och fördela arbete i team - Har tidigare erfarenhet från försäljning, kundservice och administration - Har god dator- och systemvana, med fördel erfarenhet från LIME och Tengella - Kan flytande svenska och har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift - Har B-Körkort OM TJÄNSTEN Arbetstider är främst förlagda dagtid, måndag till fredag, men andra arbetstider kan förekomma. Teamet består av flera tjänstemän, säljare, teamledare och serviceassistenter som värdesätter en god gemenskap. Resor samt övernattningar kan förekomma i samband med interna utbildningar. Placering: Halmstad Anställning: 100%, 6 månader provanställning Tillträde: Start omgående eller enligt överenskommelse. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Interim Chief People Officer

About Qliro At Qliro we deliver safe and simple payments. We are a dedicated partner to our merchants who serve their customers every day. We believe that if our merchants grow, we grow. We are a company of dedicated, friendly and highly competent people that together have redefined what Qliro and payments can be. We are now on a journey of scaling our business both here in Sweden and the Nordics. The role We are seeking a Chief People Officer to lead our people and organizational development strategy during an exciting period of transition and growth. This is a unique opportunity to impact our culture, leadership, and innovation in a dynamic and fast-paced environment. As Chief People Officer you are enabling Qliro’s strategy through our people. Together with The People and Recruitment team you will provide structure and support that enables our teams to grow and develop their operating model so that they can reach their goals. Some of the thing that you’ll do: - Ensure the People team can reach our strategic goals through continuous planning, follow-up and prioritization - Represent all matters People as a member of the Executive management team - Set the development plan for our Executive management team - Work with and coordinate bigger projects within People and Recruitment such as leadership development programs and launching offices in new markets - Ensure Qliro as a regulated company follows set up rules and regulations - Set up and continuously develop our employee incentive programs - Develop and scale our People and Recruitment processes to fit for our international expansion We believe our Interim Chief People Officer can Easily gain trust with the ability to collaborate, communicate and influence at all levels. Are a goal-oriented person that do not hesitate to take care of whatever comes their way to enable the organization to have what it needs. Through prioritization, collaboration and fearlessness you get things done. You are a positive person that inspires solution-oriented behavior in others. We also believe you have: - A proven track record of leading and setting strategy for People and Recruitment teams in scaling international companies - A proven track record of advising, challenging, coaching and supporting leaders and management teams on people and recruitment-related matters through the full People life cycle - Deep knowledge and experience from working with Swedish Labour law - Having experience with Nordic Labour law - Experience from fast-paced and entrepreneurial environments - Fluent in Swedish and in English (English is our corporate language) - Experience with setting up and working with People and Recruitment related metrics - Experience in supporting a wide variety of different types of teams, from customer support to Backend developers - Experience in supporting managers and employees in several countries - Have worked in a noted company or a company under the regulation of the Swedish SFSA This role is an interim position to cover for our Chief People Officer while she’s on maternity leave. The expected length of the assignment is 9-12 months from august 2024.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Vikarierande junior konsultchef till Sprio

Vi söker dig som vill inleda din karriär inom rekrytering. Är du redo för en spännande och utvecklande tjänst där du får vara med och påverka, utveckla och växa i ett familjärt och glatt team? Du utgår från våra fina lokaler centralt i Stockholm. Sprio befinner sig i en expansiv fas och söker nu dig som vill jobba heltid i en junior roll som assisterande konsultchef där dina dagar kommer innebära att hjälpa och stötta en redan befintlig konsultchef. Denna roll är mestadels administrativ men med tiden ser vi att du kommer ta ett större ansvar med konsultvård och kundkontakt. Om tjänsten I din roll som konsultchef kommer du att hjälpa en redan befintlig konsultchef med bland annat att skapa avtal, genomföra avtalssigneringar med konsulter, ta emot och rapportera sjukanmälningar och andra administrativa uppgifter i våra befintliga system. Tanken är sedan att du ska växa in i rollen och ta mer ägandeskap över dina processer. För att trivas i den här rollen behöver du vara strukturerad, noggrann och trivas i en föränderlig miljö då arbetsuppgifterna kan variera. Du behöver även gilla att jobba administrativt och gärna tycka om att prata med nya människor dagligen. Detta är ett vikariat på cirka ett år med start i maj 2024, med chans till förlängning. Dina arbetsuppgifter: - Administrationer sett till våra konsulter, exempelvis sjukanmälningar och hantera olika bemanningssystem - Ha daglig kontakt med våra konsulter - Efter en tid ser vi gärna att du även har kontakt med våra kunder Din profil: - Trivas i en föränderlig miljö - Trivas med administrativa arbetsuppgifter - Vara självgående samt kunna ta egna initiativ - Intresserad av att lära sig mer inom HR och personalfrågor - Meriterande om du har arbetat i något bemanningssystem eller annat administrativt arbete Sprio är ett auktoriserat rekrytering- & bemanningsföretag som arbetar främst med tjänster inom kundservice, sälj och administration. Vi är experter på att hitta just servicepersonal, detta tack vare enkla processer, ett stort inflöde av kandidater, vässad marknadsföring och personlig kontakt.

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
Interim HR Manager till kund (temp to perm)

Om uppdraget och dig vi söker Är du en HRBP/Manager som söker en ny och utmanande roll? Vår kund är ett snabbväxande företag i behov av en driven Interim HR-Manager för att bygga upp och leda HR-funktion från grunden. Detta är en sällsynt möjlighet att forma och definiera HR-arbetet och stödja företagets fortsatta framgång. Startdatum: Slutet av mars. Varaktighet: 6 månader med stor möjlighet till fast anställning därefter. Plats: Norr om Stockholm (kontorsnärvaro 4 dagar i veckan). Om rollen: Som HR-Manager kommer du att ha en central roll i att utveckla HR-funktionen i sin helhet. Du kommer att ha mycket fokus på det operativa HR-arbetet och bidra med din expertis till kundens fortsatt affärsmässiga tillväxt. Du blir en nyckelspelare i ledningsteamet och rapporterar direkt till VD. Exempel på ansvarsområden: Skapa och genomföra HR-strategier och processer. Hantera breda frågor inom HR som arbetsrätt, arbetsmiljö, rekryteringar, onboarding/offboarding och utformning av personalhandbok. Planera för införande av kollektivavtal och utveckling av en hybrid arbetsmodell. Fokus på complience och att bidra till en positiv företagskultur. Vi söker dig som: Har en bred och gedigen HR-bakgrund, inklusive erfarenhet av rekrytering. Du är trygg i svensk arbetsrätt och har tidigare skapat HR-processer. Du har tidigare med fördel medverkat i en tillväxtresa, företrädesvis inom ett mindre till medelstort scale up företag. Du har tidigare ledarerfarenheter eller söker din första roll som ledare och trivs i en operativ roll med möjlighet att även arbeta strategiskt med långsiktiga mål. Som person är du organiserad, flexibel och kan snabbt anpassa dig till förändrade omständigheter. Vidare har du utmärkta kommunikationsfärdigheter och kan bygga starka relationer på olika nivåer inom organisationen. För att passa in i rollen trivs du i en snabbrörlig miljö och har lätt för att skapa struktur och kan leda dig själv framåt i ditt arbete. Du har ett starkt självledarskap men trivs också med att jobba tillsammans med dina kollegor. Du är duktig på att prioritera din tid och går igång på att bolaget ska göra en spännande tillväxtresa de kommande åren. Vår kund har en tydlig entreprenörskänsla som är säljorienterad och prestigelös. Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult - men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans - för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss - oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan - Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! - Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! - Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

9 mars 2024
Sista ansökan:
26 augusti 2024
Senior People Business Partner & Head of Office team (temporary)

Benify is an international HR tech company that provides a market-leading global benefit and total rewards platform. With over 550 Benifyers in 6 countries, we're driving success with over 1500 customers and approximately two million users around the world 🌍. We empower people to be the best they can be while fostering a sustainable and engaging work culture where employees feel engaged and included "Because People Matter" 💙. About the role As Senior People Business Partner you will play a crucial role in aligning our people strategies with our business objectives. This role combines working broadly within HR supporting the management team as well as leading our Office team and enhancing the overall office experience for our employees. You will for instance - Coach and support managers in their leadership mission - performance management, employee relations and organizational development etc. - Leadership responsibility for our Office Manager and driving the Office team to ensure an attractive and safe workplace environment - Advise the management team on international labor law (Sweden, Denmark, UK, Lithuania, Germany, The Netherlands) - Responsible for personnel matters, rehabilitation and trade union contacts - Project lead, run and implement HR projects and initiatives as well as ensuring HR policies are aligned with legal requirements to promote a positive working culture - Manage vendor relationships and negotiate contracts for office services and supplies and being responsible for the budget. You will be part of the International leadership team and the People & Culture management team and report to Chief People & Culture Officer. Personal attributes To be successful in this position, you have a high level of integrity and confidence in yourself and your HR skills. You like to take ownership of your work and drive HR initiatives independently, using your business acumen to align Benify's HR agenda with business objectives. Working in an international environment, your openness to change is crucial as priorities for tasks and projects change quickly. You are communicative and navigate interactions with various personalities and therefor are an approachable person who managers and employees easily interact and build trusted relationships with. In addition, you take a non-prestige approach and know that managing and supporting colleagues when necessary is also needed to achieve the desired results. We expect you to bring the following: - Bachelors Degree or equivalent in Human Resources or related field - 5+ years of experience as a People/Business Partner or HR Manager - 6+ years of experience working with the entire HR life cycle (from onboarding and developing, to retaining and offboarding employees) - Solid experience in Swedish labor law & basic knowledge in International labor law (any of the following: UK, Denmark, Lithuania, Germany or The Netherlands) - Professional language proficiency in English, written and spoken - Minimum 3 years of leadership experience - Experience working with collective agreements and white collar workers. It's a plus, but not a requirement if you also have: - Professional language proficiency in Swedish, written and spoken - Very good experience of UK labor law - Experience leading other leaders - Lead an Office team team before - Experience of budget responsibility. Perks of being a Benifyer - Collective agreement 📝 - Wellness allowance of 4000 SEK 🏃‍♂️ - 30 days vacation 🌞 - ITP1 Pension and Lifeplan - a pension tool that provides you with personalized advice to optimize your retirement planning 📈 - Social events and activities at our offices ✌️ - Workation - possibility to work abroad within EU 🌍. Practical information - Start: As soon as we find the right fit, but preferably in May! 🧐 - Duration: Until January/February 2025, due to parental leave - Extent: Full-time, 100% - Location: Stockholm or Gothenburg. Apply by submitting your CV and/or your LinkedIn profile using the application form below. We screen applications continuously and may hire someone before the last application date. Please let us know if you need any reasonable adjustments for interviews by replying to the email you will receive after you apply.

23 februari 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Heltid - Varm kvinnlig assistent sökes till kvinna i 30 årsåldern,

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Umeå, Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vill du ha ett arbete där du varje dag känner att du gör skillnad? Vi är en grupp på 7 assistenter som omgående behöver förstärkning i Gråbo. Bil underlättar resan till arbetsplatsen men det går tåg, buss. 8-18.30, 11-21.15 Vi är två kollegor som arbetar ihop en del av dagen, övrig tid är man själv. Behovet är omgående from nu och framåt. Vi söker en positiv, varm, erfaren kvinnlig assistent och kollega som är duktig på att läsa av brukarens språk och signaler. Gärna erfarenhet av ep, sond, inhalationer men är också något som du kan lära dig på plats. Vi ser helst att man kan fortsätta vara vår kollega även till höst och vinter. Fast anställning för rätt person.

7 februari 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024