Personalansvarig

Sök bland 28 lediga jobb som Personalansvarig och börja ditt nya yrkesliv idag!

talent manager/konsultchef med inriktning digital till randstad professi...
Randstad AB
Personal- och HR-specialister

Vi söker inte nödvändigtvis dig som kommer från vår bransch, det gör nämligen så många av våra superduktiga kollegor redan. Vi vet av erfarenhet att du kan ha utvecklat de förmågor som krävs för att bli framgångsrik här på helt andra håll. Skulle du inte ha tidigare erfarenhet av att jobba som konsultchef med tech-inriktning såsöker vi dig som har någon typ av Tech/IT-bakgrund och som brinner lite extra för att göra andra människor nöjda. Oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt. Att jobba som talent manager i bemanningsbranschen är dynamiskt, mångfacetterat och socialt och i vår mening är det världens absolut roligaste jobb! Rollen är som sagt mångfacetterad men består sammanfattningsvis av att du har ansvar för ett par kunder där några av våra duktiga techkonsulter arbetar. Du blir våra konsulters närmaste chef, vilket innebär att rollen omfattar rekrytering av konsulter och det fulla arbetsgivaransvaret för dessa, men också försäljning mot såväl befintliga kunder som nya. Plus allt däremellan: administration, annonsskrivning, utvecklingssamtal, lönerevisioner, arbetsrättsliga ärenden med mera. Varje dag arbetar du för att dina kunder ska ha de bästa konsulterna på plats och att dina konsulter ska vara hos den bästa tänkbara arbetsplatsen för just dem. Vi arbetar proaktivt och initierar kontakt med såväl företag som kandidater genom mail och telefon efter noggrann kartläggning. Kunderna och kandidaterna är primärt verksamma inom tech/IT men profilerna och uppdragen skiljer sig åt. Detta i kombination med bredden av uppgifter gör jobbet mycket varierande och bidrar till att man som konsultchef hela tiden får möjlighet att lära sig nya saker och växa i sin yrkesroll. Rollen handlar mycket om att vara kreativ och ihärdig. Att kunna coacha, skruva och våga sälja till och utmana kunderna i vad de vill ha. Vi bollar, föreslår och konsulterar med våra värderingar som ledstjärna; to know, to serve, to trust och simultaneous promotion of all interest och i slutändan bidrar vårt jobb till något helt fantastiskt; att hjälpa människor att hitta sitt drömjobb. ansvarsområden försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov. rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga ett spännande kontaktnät av specialiserade kandidater genom search och andra nätverksaktiviteter. personalansvar: Fullt personalansvar för en grupp duktiga konsulter på uppdrag där du jobbar med alla typer av personalrelaterade ärenden som kan dyka upp i vardagen i form av bland annat; utvecklingssamtal, rehab, karriärcoachning osv. administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång. I utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. vem är du och vad har du gjort innan? Vi sa att det var världens roligaste jobb, men inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft att lyckas med det du företar dig. Skulle du sedan tidigare ha erfarenhet av rekrytering inom tech är det en dröm. Ett annat alternativ är att du har egen erfarenhet inom tech/IT i kombination med tidigare erfarenheter av ledarskap och/eller försäljning och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Du kanske har jobbat med uppsökande försäljning, personal, budget (kanske alla delar?) eller haft ansvar för en hel liten verksamhet som du har drivit. Oavsett vad du har gjort sedan tidigare så är du en person som drivs av att samarbeta nära med andra och du har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på målet. För det är det som behövs för att lyckas hos oss i rollen som konsultchef! personliga egenskaperDu är kommunikativ och säljande som person och framför allt älskar du att ge förstklassig service. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter många människor med olika typer av bakgrund.Du står eventuellt inför att byta riktning på din karriär eller vill fortsätta på inslagen bana men hos en ny arbetsgivare och tycker, precis som vi, att jobbet som konsultchef är drömjobbet. Vi ger dig möjlighet till en karriär på världens största HR-serviceföretag. Du kommer, å din sida, att bidra med din vinnande attityd, ditt stora engagemang i det du företar dig och inte minst din positiva inställning. placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Norrköping men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån. information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-11-04. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. Vi ser mycket fram emot din ansökan!

4 oktober 2024
Sista ansökan:
4 november 2024
Vi söker erfaren arbetsledare eller socialpedagog
Prima omsorg i Norden AB
Personal- och HR-specialister

Prima omsorg i Norden AB är en assistansanordnare som strävar efter att hålla högsta tänkbara kvalitet på utförandet av assistansen. Vår målsättning är alltid högsta möjliga livskvalitet för de assistansanvändare som valt oss som anordnare. Vägen dit är utbildning och handledning. Det är vi övertygade om. Därför kan du som medarbetare hos Prima Omsorg förvänta dig att få mycket nyttig kunskap och kontinuerlig handledning kring dina arbetsuppgifter. Vi söker dig som har kompetens och rätt inställning att fungera som personlig assistent för insatserna till en ung tjej med autism och IF. Runt henne finns ett team med personliga assistenter. De finns där för att hjälpa och stötta henne. Vi söker dig som kan leda vår arbetsgrupp och skapa rätt förutsättningar för vår uppdragsgivare. Det krävs ett stort engagemang och fokus att komma nära, förstå och lära känna tjejen. Det ska ligga till grund för att kartlägga och utforma hennes behov av insatser och uppbyggnad av fungerande struktur. Arbetet innebär att skapa en helhet där det ingår ett bra team personliga assistenter. Men även kontakt med habilitering, läkare, psykolog, friskvårdspersonal, tandhälsa, kost, motion, medicinering, bra fritid och allt som berör och påverkar hennes liv. Det ska kartläggas och finnas tillgängligt på ett för henne tryggt och självklart vis. Det kommer att vara en ingående och längre introduktion för att förstå och kunna ta till sig uppgiften. Det finns även tillgång till handledning och utbildning. Det krävs total prestigelöshet, mycket god kunskap och framförallt förståelse om autism. En stor nyfikenhet och vilja att lära känna och förstå just den här tjejen. Det krävs att du kan arbeta självständigt och ta egna beslut. Arbetet innebär ett stort ansvar för en annan människas liv. Det är därför av stor betydelse att du har som ambition att bli långvarig. Att du har entusiasm, är lösningsbenägen och själv villig att utvecklas om du ska ta dig an den här tjänsten. Arbetsuppgifter som arbetsledare: Bemanning Löpande schemaläggning Social dokumentation kring uppdrag Uppföljning och utvärdering kring uppdrag Skapa rutiner och struktur Kommunikation med assistenter och andra aktörer Omfattning på anställningen och arbetstider utformas tillsammans med arbetsgivare. Det finns en öppenhet för varianter från 20- 40 timmar/vecka. Vi söker gärna någon person som har bakgrund av att arbeta inom gruppbostad eller även ha jobbat som boendestödjare. Jobbet med henne kräver stor fokus på motivering, handledning och stödja. Låter det intressant, hör av dig så berättar vi mer!

2 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Arbeta vid sidan av studierna som rekryterare på PersonalExpressen!
PersonalExpressen AB
Personal- och HR-specialister

Hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen! På PersonalExpressen arbetar vi med konsultbemanning inom sjukvården, äldreomsorgen, skolan, förskolan och LSS. Nu söker vi dig som vill jobba som rekryterare och bokningskoordinator tillsammans med oss på vårt väldigt fina nya kontor i centrala Umeå! Vi söker dig som har en unik förmåga att skapa entusiasm och arbetsglädje runtomkring dig både i ditt eget liv och på din arbetsplats. Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet med en liknande tjänstebeskrivning, att du har en stor passion för att lyckas med ditt jobb och att du ser det som en integrerad del av din personlighet att alltid ge högsta möjliga service gentemot kollegor, kunder, bemanningskonsulter och andra samarbetspartners. Samtidigt ställer rollen höga krav på dina ledarskapsförmågor där du på daglig basis kommer att få coacha, vägleda och entusiasmera våra kunder och våra bemanningskonsulter. Du kommer löpande att ha tillgång till ett nära stöd, vägledning och coachning från företagets ledning. Ledningen på PersonalExpressen består av personer med olika akademisk bakgrund men med den gemensamma nämnaren att alla är affärsdrivna, har djupgående kunskaper kring kundernas behov och förutsättningar samt att ledningen har decennier av gemensam erfarenhet både som företagsledare och som chefer inom en rad olika affärssektorer. Att jobba sommarjobba som bokningskoordinator på PersonalExpressen är med andra ord, utöver att det är ett spännande och dynamiskt jobb, den perfekta ledarskapsskolan för dig som har framtida chefsambitioner! Om du t.ex. är student och söker extrajobb hos oss nu kommer det att finnas goda möjligheter till fortsatt sommarjobb. Hos oss går det också att göra karriär internt som akademiker och vi utlyser löpande akademikertjänster inom ett brett spektrum av kompetensområden såväl till vårt kontor i centrala Umeå som till vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Att ha sommarjobbat hos samt arbetat extra på kvällar och helger under studietiden, ses givetvis som mycket meriterande av oss vid en eventuell framtida arbetsansökan för en fast tjänst efter avklarade studier. Vi är ett företag man ges möjligheten att växa in i framtiden tillsammans med! Vår företagskultur! Företagets ledning är med och arbetsleder det dagliga operativa arbetet i företaget vilket märks tydligt i den entusiasm, positiva energi och vilja att lyckas som genomsyrar hela vår verksamhet. Vi vet vad vi vill bidra med till den svenska välfärden och vi har en tydlig plan för hur vi ska nå dit genom kvalitativt arbete grundat i välplanerade samt välstrukturerade arbetsprocesser. Vi håller vidare en generellt sett mycket hög servicenivå gentemot våra kunder och bemanningskonsulter! Det centrala i vår företagskultur är att alla vi som jobbar på PersonalExpressen brinner för alla de frågor som berör oss människor gemensamt på jorden - såsom människors lika värde, jämställdhet, social inkludering m.m. Därför känns det också självklart för oss att arbeta med konsultbemanning inom just sjukvården, omsorgen, skolan, förskolan och LSS! Vi ser vårt företagande som en unik möjlighet att kunna påverka det stora genom det lilla. Delar du dessa värderingar samt vår passion kring att få finnas till för de kunder, medarbetare och patienter/brukare/elever som behöver oss som mest i dessa tider av bemanningskris, kommer du att trivas utmärkt tillsammans med oss såväl yrkesmässigt som privat! Skicka in din ansökan till oss redan idag! Vi erbjuder såväl deltidsschema som heltidsschema och söker personal med start omgående! Allt gott så länge! 🤗

26 september 2024
Sista ansökan:
26 oktober 2024
People Partner
Ramboll Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Job Description Stockholm, Sweden Are you excited about helping managers and employees on a broad scope of people topics, including employment relations matters? Are you motivated by developing a newly established HR function and take responsibility for developing services in your region? Are you motivated by creating sustainable change that benefits society and nature? If this sounds like you, or you’re curious to learn more, then this role could be the perfect opportunity. Join our HR department as our new People Partner and work with us to close the gap to a sustainable future. Your new role As our People Partner, you will join our newly established, global People Advisory organisation, being part of the Nordics team. Together with your colleagues in Sweden and the Nordic team, you work in close collaboration with the HRBP team in Sweden and the Nordic region, with your global colleagues as well as colleagues from the global HR Operations team in India. You will primarily support employees and first line managers in Sweden, but also across the Nordic region, on a broad scope of people processes. As a senior member of the team, you will participate actively in developing and implementing global people initiatives and processes. You will take independent responsibility for tasks within your own scope of responsibility. Your key responsibilities will be: Advising managers on employment policies and guidance, based on your broad knowledge of labour law and HR processes Providing and seeking labour law advice on both collective and individual cases and topics Handling different types of employee cases independently: advisory to managers concerning management of performance improvement plans, absence cases, grievances, inter-personal issues and other cases requiring a senior HR presence Developing HR policies and procedures in close collaboration with the HR Director and HR Business Partners Acting as HR representative in local negotiations where needed Providing process support and advice on global HR processes. This can include responsibility as “champion” or process expert for one or several global people processes (e.g. salary review, engagement surveys, performance & development, talent review, succession planning) and providing training and support in implementing them regionally or within specified market . Training and mentoring colleagues to grow within your field of expertise About you As a member of a global team, you are expected to take active part in developing our processes and ways of working, and ensuring we provide our services to the employees and managers with a “One HR” mindset. You will actively guide and mentor other members of the People Advisory team. We are looking for the following capabilities and competencies in our new colleague: An experienced HR generalist with knowledge of Nordic regulatory variations, with focus on employment law in Sweden, including Working Environment and collaboration with unions Knowledge of employee relations processes and case management Proficient in using HR technology, preferably with Workday and ServiceNow experience Skilled user of Microsoft Office applications Strong communication skills and stakeholder management capabilities Ability to take ownership and drive initiatives and processes You have a pragmatic approach to solving problems and help where needed You have an improvement mindset and can combine this with your understanding of customer needs to create a great service to our employees and managers Ability to work across cultures and in virtual teams and create a collaborative environment Extensive experience from working in a people function, and preferable experience as project manager or process expert Fluent in Swedish, as well as having strong English language skills (spoken and written) Relevant educational background (university degree in a relevant field) What we can offer you Commitment to your development Leaders guided by our Leadership Principles A culture that welcomes you as the unique person you are Inspiration from colleagues and projects The long-term thinking of a foundation-owned company Ready to join us? Please submit your application with your CV at the latest on 7 October 2024. We invite diversity in all its forms and encourage applicants from all groups to apply. We recognise that some candidates only apply when they tick every box. However, passion and potential often outweigh a perfect resume and Ramboll’s supportive learning culture can help you grow. So if this role resonates with you but you don't meet all the requirements, we encourage you to apply. You might be the perfect fit for this opportunity or another within our team. Thank you for taking the time to apply! We look forward to receiving your application. Work at the heart of sustainable change with Ramboll in Sweden Ramboll is a global architecture, engineering, and consultancy company. As a foundation-owned people company, founded in Denmark, we believe that the purpose of sustainable change is to create a thriving world for both nature and people. So, that’s where we start – and how we work. Our history is rooted in a clear vision of how a responsible company should act and being open and curious is a cornerstone of our culture. Ramboll in Sweden has about 2,000 employees across 30 offices. Ramboll experts deliver innovative solutions across Buildings, Transport, Energy, Water, Environment & Health, Landscape & Architecture, and Management Consulting. Equality, Diversity, and Inclusion Equality, diversity, and inclusion are at the heart of what we do. At Ramboll, we believe that diversity is a strength and that different experiences and perspectives are essential to creating truly sustainable societies. We are committed to providing an inclusive and supportive work environment where everyone is able to flourish and reach their potential. We also know how important it is to achieve the right balance of where, when, and how much you work. At Ramboll, we offer flexibility as part of our positive and inclusive approach to work. We invite applications from candidates of all backgrounds and characteristics. As a Disability Confident Committed employer, Ramboll ensures opportunities are accessible to candidates with disabilities. Please let us know if there are any changes we could make to the application process to make it more comfortable for you. at [email protected] with such requests.

26 september 2024
Sista ansökan:
26 oktober 2024
Gruppchef till produktion
Cleanpipe Sverige AB
Personal- och HR-specialister

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden Personalansvar för Cleanpipes fantastiska Operatörer som varje dag ser till att vårt samhälle fungerar. Uppgifterna är övergripande att utveckla Team Cleanpipe genom bland annat medarbetarsamtal, uppföljning av utvecklingsplaner, schemaplanering, rehabsamtal, platsbesök med fokus på arbetsmiljö, kvalitet och säkerhet, boka utbildningar i samråd med Projektledarna. Du arbetar tätt tillsammans med Produktionschefen och Trafikledningen och kan ersätta dessa vid ledighet. Kvalifikationer och personliga egenskaper: Du älskar att se andra utvecklas genom ditt coachande och prestigelösa arbetssätt. Vi är enig om att arbetsmiljö och lönsamhet hänger tätt ihop. Du trivs med pulsen på en trafikavdelning. Du är en utpräglad lagspelare som stöttar och tar hjälp av dina kollegor. Du utvecklas av att arbetsdagarna ser olika ut från dag till dag. Kompetens och erfarenhet: Personalansvar för kollektiva < 3 år. Kommunikativ och lyhörd. Branschkunskap (ej krav). God kunskap i Office360. Behärska svenska i tal och skrift. Personliga egenskaper: Prioriterar enkelt mellan uppgifter. Har ett härligt driv och engagemang. Arbetar proaktivt och strukturerat. Bollar idéer med andra och tar egna initiativ. Känner dig trygg i ditt egna ledarskapet. Cleanpipe erbjuder: Mycket goda möjligheter att påverka både företagets och din fortsatta utveckling. Prestigelös organisation med korta beslutsvägar. En nyckelroll för att utveckla teamet samt bli en del av ett engagerat och positivt team. Kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Kompetensutveckling. Aktiviteter för att fira våra framgångar. Placeringsort: Göteborg, Gunnilse Om Cleanpipe: Cleanpipe är ett fullserviceföretag inom avlopp, vatten och avfall som erbjuder tjänster inom högtrycksspolning, tv-inspektion, relining, torr- och -grävsugning, avfallshantering, service av oljeavskiljare och slamtömning samt projektledning och entreprenader. Våra kunder finns i hela samhället såsom kommuner, industrier, fastighetsbolag, byggföretag och privatpersoner. Med vår jourverksamhet kan vi hjälpa kunderna dygnet runt. Vårt huvudkontor ligger i Gunnilse Vi är certifierade enligt ISO 9001 och 14001. Läs mer på www.cleanpipe.se Ansökan: För mer information är du välkommen att kontakta Arshia Shafaei, Produktionschef, tel. 0730-912594 eller e-post: [email protected] Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt dock senast den 15 oktober. Skicka CV och personligt brev till [email protected]

23 september 2024
Sista ansökan:
15 oktober 2024
Konsultchef
AB Effektiv Borås
Personal- och HR-specialister

Nu utökar vi på Effektiv laget med en konsultchef som genom affärsmässigt och personligt handlande är med i vår expansiva fas. Vi letar efter någon med tidigare erfarenhet inom uthyrning av personal, stort kundfokus och dokumenterad rekryteringserfarenhet. Är det dig vi söker? Varmt välkommen med din ansökan! Din framtida arbetsgivare Vi är ett innovativt och snabbrörligt bolag, som vet vikten av att ändra spelsystem fort på den snabba marknaden vi befinner oss på idag. En marknad och spelplan som karaktäriseras av högt tempo, effektivitet och kvicka byten – där innovation och digitalisering är vår nutid och framtid. Därför är vi i behov av dig! Här erbjuds du en nyckelroll där ledorden är kundutveckling, processeffektivisering och ledarskap på ett företag med sunda värderingar och stort samhällsengagemang. Effektiv är det personliga konsultföretaget inom kompetensförsörjning med tjänster som bland annat rekrytering, bemanning, interim, matchning och coachning. Vi är ett företag som motiveras av lagspel, utveckling, långsiktiga relationer och framgång. Bli vår nästa spelare! Vad erbjuder rollen? Som konsultchef i vår nystartade verksamhet ansvarar du för att bygga upp och utveckla vårt nätverk av kandidater, konsulter och kunder inom Västerås/Eskilstuna området. I rollen ingår personalansvar för våra anställda konsulter, där du hanterar alla personalrelaterade frågor samt ansvarar för hela rekryterings- och bemanningsprocessen från grunden. Eftersom vi är i uppstartsfasen, kommer en viktig del av ditt arbete vara att skapa långsiktiga kundrelationer genom att agera rådgivande och konsultativt, samt att coacha och stötta våra konsulter på deras väg till framgång. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: - Skapa förutsättningar för att konsulten skall trivas hos oss, hos kunden samt motiveras och utvecklas i sin roll - Genomföra kundbesök och verka för goda samt långsiktiga kundrelationer - Självständigt och tillsammans med kandidatansvarig utföra hela rekryteringsprocessen, från annonsering till anställning av konsult, men även hantera direktrekryteringar beroende på din tidigare erfarenhet och/eller specialistområde - Förstå kundernas behov och utmaningar på ett bra sätt så att vi bidrar till deras utveckling - Administrativt arbete relaterat till personaladministration där vårt egna WFM-system ipool fungerar som central punkt. - Effektivisera processer och driva utveckling inom funktionen Du ingår i ett team som med våra kunder kommer växa med fler stjärnor inom kort. Start: Omgående, anpassat efter tillgänglighet för rätt kandidat Omfattning: Heltid Vem är du? Vi ser gärna att du som söker har ett intresse och erfarenhet från att jobba med människor. Du har jobbat som konsultchef, eller har erfarenhet från liknande befattningar, gärna med personalansvar eller med ansvarar för ett verksamhetsområde eller liknande. Vidare ser vi att du har kunskaper inom rekrytering, arbetsrätt, kollektivavtal och/eller personalrelaterade frågor. Du har en god administrativ vana med tillhörande systemkunskaper samt en ekonomisk förståelse. Rekryteringserfarenhet specifikt inom IT, ekonomi, försäljning etc. ser vi positivt på, och vill du nu ta denna erfarenhet och kombinera med ledarskap och personalansvar är detta rollen för dig. Vi tror att du, för att passa i rollen, ser fram emot att både rekrytera och sedan följa dina kandidater på deras uppdrag. Som person har du ett genuint kundfokus samtidigt som du är prestigelös och engagerad. Du är duktig på att såväl etablera nya kundrelationer som att vårda befintliga, där du motiveras av att agera rådgivande gällande optimering av kundens personalstyrka. Det är viktigt att du har en affärsmässighet och en förmåga att se helheten utifrån affär- och konsultperspektiv. Du trivs i en roll med frihet under ansvar, där du är duktig på att prioritera och arbeta effektivt. Din arbetsdag präglas av ett högt tempo där det är viktigt att kunna fatta beslut och där din flexibilitet är av största vikt. Om Team Effektiv Vi är ett innovativt och snabbrörligt bolag som vet vikten av att ändra spelsystem fort på den snabba marknaden vi befinner oss på idag. En marknad och spelplan som karaktäriseras av högt tempo, effektivitet och kvicka byten – där innovation och digitalisering är vår nutid och framtid. Därför är vi i behov av dig! Vi erbjuder dig en variationsrik roll med eget ansvar i ett team som har kul tillsammans, där alla är involverade och engagerade. Ett företag som ser personalens kompetens och hittar på roliga aktiviteter med ett hjärta som klappar extra för våra ideella samarbeten. Här lever vi våra värdeord: Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga som tillsammans bildar GULD – vi hoppas att du delar dessa med oss. Välkommen att bli Effektiv med oss! Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Sista ansökningsdatum är 13 oktober 2024. Vi kommer primärt att kalla till intervju efter sista ansökningsdatum, men är du intresserad och vill veta mer om tjänsten, kontakta gärna Mathias Svensson på [email protected]. Sökord Bemanning, Rekrytering, Västerås, Eskilstuna, Mälardalen, Affärsutveckling, Personalansvar, Staffing, Recruitment, Försäljning, Talent Acquisition, TA, Rekryteringskonsult, Konsultchef, Ledarskap, Chef

20 september 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Konsultchef - Göteborg
Btp Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Tycker du om att arbeta med människor och skapa relationer samt trivs med administrativt arbete? Då är Boost Technical Power rätt arbetsgivare för dig! Boost Technical Power Boost Technical Power grundades 2009 och har sedan dess bemannat och rekryterat till installationsbranschen rikstäckande. Vi jobbar med stora och små kunder och har idag kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm & Norrköping. Du ges möjligheten att vara en del av Boost tillväxtresa och axla en viktig roll med stora möjligheter att vara med och påverka samt utvecklas karriärmässigt. Vi har ambitionen att vara landets bästa bemmaningspartner inom installationsbranschen! Vår nya stjärna I rollen som Konsultchef jobbar du med tillsättning av konsulter tillsammans med kollegor i ditt team till nya och befintliga kunder i region väst, du jobbar nära säljorganisationen och har ett starkt intresse av att etablera långsiktiga relationer med kunder och anställda. Du ser till att processer och rutiner uppnås i din region och du jobbar ständigt med förbättringsarbete inom ditt ansvarsområde och tar ett stort ägande för vår affär. Du ansvarar också för att uppdragen hos kund genomförs samt att återrapportering och kvalitetsuppföljning sker. Rollen som Konsultchef hos Boost innebär såväl lönesättning, arbetsrättsliga frågor och coachning av medarbetare. Förekommande arbetsuppgifter: Skapa och hantera jobbannonser Search och urval av kandidater CV-hantering Intervjuer Personaladministration Din bakgrund Som person har du förmågan av att skapa goda relationer med våra medarbetare och kunder på marknaden. Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet inom ledarskap och eller bemanningsaffären samt en stor nyfikenhet för branschen. För att trivas hos oss måste du ha en utåtriktad och positiv personlighet med ett stort driv och en vilja att påverka samt affärsutveckla. Som person gillar du en entreprenöriell arbetsmiljö med korta beslutsvägar och högt i tak. Eftersom vi arbetar med människor är det viktigt att du är en socialt begåvad lagspelare med mycket energi. Du har även en god förhandlingsvana och är genuint intresserad av människor. Start och information Tjänsten är placerad på Boost Technical Powers kontor i Göteborg och tillsättning är enligt överenskommelse. Resor i tjänst kan förekomma. Ansökan Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Vid ansökan var god ange referens: Konsultchef Väst

18 september 2024
Sista ansökan:
18 oktober 2024
Konsultchef - Malmö
Btp Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Tycker du om att arbeta med människor och skapa relationer samt trivs med administrativt arbete? Då är Boost Technical Power rätt arbetsgivare för dig! Boost Technical Power Boost Technical Power grundades 2009 och har sedan dess bemannat och rekryterat till installationsbranschen rikstäckande. Vi jobbar med stora och små kunder och har idag kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm & Norrköping. Du ges möjligheten att vara en del av Boost tillväxtresa och axla en viktig roll med stora möjligheter att vara med och påverka samt utvecklas karriärmässigt. Vi har ambitionen att vara landets bästa bemmaningspartner inom installationsbranschen! Vår nya stjärna I rollen som Konsultchef jobbar du med tillsättning av konsulter tillsammans med kollegor i ditt team till nya och befintliga kunder i region syd, du jobbar nära säljorganisationen och har ett starkt intresse av att etablera långsiktiga relationer med kunder och anställda. Du ser till att processer och rutiner uppnås i din region och du jobbar ständigt med förbättringsarbete inom ditt ansvarsområde och tar ett stort ägande för vår affär. Du ansvarar också för att uppdragen hos kund genomförs samt att återrapportering och kvalitetsuppföljning sker. Rollen som Konsultchef hos Boost innebär såväl lönesättning, arbetsrättsliga frågor och coachning av medarbetare. Förekommande arbetsuppgifter: Skapa och hantera jobbannonser Search och urval av kandidater CV-hantering Intervjuer Personaladministration Din bakgrund Som person har du förmågan av att skapa goda relationer med våra medarbetare och kunder på marknaden. Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet inom ledarskap och eller bemanningsaffären samt en stor nyfikenhet för branschen. För att trivas hos oss måste du ha en utåtriktad och positiv personlighet med ett stort driv och en vilja att påverka samt affärsutveckla. Som person gillar du en entreprenöriell arbetsmiljö med korta beslutsvägar och högt i tak. Eftersom vi arbetar med människor är det viktigt att du är en socialt begåvad lagspelare med mycket energi. Du har även en god förhandlingsvana och är genuint intresserad av människor. Start och information Tjänsten är placerad på Boost Technical Powers kontor i Malmö och tillsättning är enligt överenskommelse. Resor i tjänst kan förekomma. Ansökan Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Vid ansökan var god ange referens: Konsultchef Syd

18 september 2024
Sista ansökan:
18 oktober 2024
HR Dalarna växer och söker en till Konsultchef
HR-Utveckling Dalarna AB
Personal- och HR-specialister

Vi på HR Dalarna fortsätter att växa tillsammans med alla våra underbara samarbetspartners - nu söker vi ytterligare en kollega som tillsammans med oss vill vara med på vår unika utvecklingsresa...   TJÄNSTEN SOM KONSULTCHEF HR Dalarna har verktygen du behöver men vi har inte dina erfarenheter. Vi vill bli ännu bättre och tänker att det är här du kommer in. Här finns däremot gott om andra erfarenheter, egenskaper, drivkrafter och såklart många goa tankar. Våra nuvarande stjärnor Helene och Emelie som driver bemanningen gör ett fantastiskt bra jobb, så bra att vi nu behöver förstärka med ytterligare en person som vill vara med på en grymt rolig resa tillsammans med dem och oss övriga på kontoret.    Som HR Dalarnas kommande Konsultchef kommer du dels att möta nuvarande men också många blivande samarbetspartners i regionen. Tillsammans kommer vi lyckas och ta nästa steg i vår utvecklingsresa. Vi tror att du precis som oss älskar affärer, utveckling och samarbeten. Du kommer bredda våra befintliga nätverk med alla dina värdefulla kontakter.    Vi vill inte skriva i sten hur du ska forma och lägga upp ditt arbete eller för den delen bestämma hur väl du ska lyckas hos oss - det pratar vi om när vi ses på intervjun. Det vi redan nu vet kommer ingå i den här spännande tjänsten är att du ansvarar för kompetensförsörjningen till våra samarbetspartners och har hand om dina egna konsulter. Resten formar vi tillsammans!   DIN PROFIL Dina erfarenheter, egenskaper och ditt engagemang är det absolut viktigaste för oss. Vi ser gärna att du har utbildning inom HR, ekonomi, försäljning eller har annan för tjänsten relevant utbildning alternativt arbetslivserfarenhet inom området som känns helt rätt. Tidigare erfarenheter i all ära men din vilja att växa och utvecklas är det centrala. Det är meriterande om du har erfarenhet av- och utbildning i arbetspsykologiska tester samt search av kandidater.   Du är en utåtriktad och positiv medarbetare med hjärtat på rätt ställe. Vi ser gärna att du har god förmåga att bygga och utveckla relationer. Du är kunnig och har ett starkt engagemang för både människor, affärer och resultat. Vi söker dig som vill bidra till att göra oss ännu bättre, varandra ännu vassare och framförallt brinner för att hjälpa och utveckla företag i Dalarna att växa, utvecklas och nå sina mål.   Tycker du att det vore spännande att vara med på den här resan då håller vi tummarna att vi får ta del av just din ansökan!    Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag passerat.    Tillsammans utvecklar vi Dalarna! HR Dalarna är ett auktoriserad HR-partner som garanterar våra konsulter trygga anställningar. Vi jobbar för och tillsammans med organisationer som likt oss är övertygade om att kompetenta och välmående medarbetare är avgörande för lönsamhet och framgång. Genom våra moderna, smarta och attraktiva helhetslösningar inom hela HR-området skapar vi förutsättningar för företag och organisationer att uppnå sina mål. Med vår samlade erfarenhet och vår kompetens är det mesta möjligt. Vi är det genuina, enkla och personliga företaget som har stark lokal förankring och verkar i och för hela Dalarnas utveckling.

17 september 2024
Sista ansökan:
18 oktober 2024
Praktik inom HR/Personalvetarprogram i Göteborg
Eqpe Consulting AB
Personal- och HR-specialister

Praktikanter sökes till Eqpe - En chans att växa med oss! Om oss: Eqpe är ett dynamiskt och innovativt företag som är dedikerat till att skapa hållbara och engagerande arbetsmiljöer. Vi strävar efter att bli ledande inom vår bransch genom att främja trivsel och utveckling hos våra medarbetare. Nu söker vi engagerade och motiverade praktikanter som vill vara en del av vårt HR-team och bidra till vår fortsatta framgång. Vad vi erbjuder: Som praktikant hos Eqpe får du en unik möjlighet att utveckla dina kunskaper inom HR och personalvetenskap. Du kommer att arbeta nära våra erfarna HR-specialister och få praktisk erfarenhet av olika HR-processer och projekt. Vi värdesätter nytänkande och initiativförmåga, och vi ser fram emot att få ta del av dina idéer och perspektiv. Dina arbetsuppgifter: Assistera vid rekryteringsprocesser, inklusive annonsering, urval och intervjuer. Delta i utveckling och implementering av HR-strategier och -policyer. Bidra till vår employer branding och arbetsgivarimage genom olika marknadsförings- och kommunikationsinitiativ. Stödja personaladministration och dokumentation. Medverka i projekt för att förbättra arbetsmiljö och medarbetarengagemang. Vi söker dig som: Studerar personalvetenskap, HR eller ett relaterat område. Är nyfiken, driven och har en positiv inställning. Har goda kommunikativa förmågor och är bekväm med att samarbeta i team. Är organiserad och har ett öga för detaljer. Ansökan: Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor? Kontakta oss på [email protected] för mer information. Vi ser fram emot att få din ansökan och att tillsammans skapa en givande praktikperiod! Välkommen till Eqpe – där medarbetarnas välmående är vår framgång!

10 september 2024
Sista ansökan:
30 november 2024