Personalansvarig

Sök bland 28 lediga jobb som Personalansvarig och börja ditt nya yrkesliv idag!

HR Generalist Rc Bageri AB

RC Café och Pâtisserie är ett familjeägt café & konditori som startades 2002 i Sigtuna. Idag är vi verksamma på Arlanda flygplats, i Stockholm City och i Hagastaden i Solna. Vår filosofi har alltid varit densamma, vi tillverkar allt själva från grunden på bra råvaror utan konstgjorda tillsatser. Vi använder så mycket ekologiska råvaror vi kan eller råvaror som på annat sätt är snälla mot vår jord. Våra bagare och konditorer lägger stort fokus på hantverket och våra baristor och butiksbiträden möter våra kunder med hög servicekänsla. Företaget har de senaste åren vuxit kraftigt och ett stort arbete har lagts ner på att bygga organisation som nu kan finjusteras och förvaltas. Som HR-generalist kan du räkna med ett varierat arbete där du förväntas kunna ta ett stort eget ansvar och själv göra bedömningar, ta beslut och ge råd. I rollen kommer du arbeta nära verksamheten, och samarbeta med både chefer och medarbetare. Du behöver därför ha djup kunskap om HR-frågor och samtidigt vara serviceminded, social och socialt kompetent. Vi söker dig som har en relevant universitetsexamen på grundnivå inom området personal och organisation eller motsvarande. Vi tror att du har arbetat minst 2-3 år inom området och förvärvat dig erfarenhet i liknande roll. Meriterande är att ha erfarenhet av att själv ha arbetat inom besöksnäring och/eller service tidigare, då det bidrar till ökad förståelse för verksamheten och personalgruppen. Vi söker dig som; Är strukturerad och engagerad med gott ordningssinne, en stark administratör. Vi tror att din största styrka är att kunna prioritera efter relevans i ditt arbete och vara drivande i din roll. Känner att du är en “people person”! En varierad personalgrupp i olika kategorier rymmer olika behov och krav på olika former av bemötanden. Det är viktigt att alla kollegor blir sedda och hörda. En HR-generalist behöver kunna lyssna, förstå problemet, och sedan använda sin kunskap för att hitta en lösning som gynnar både medarbetaren och företaget. Du kommer att: Arbeta med organisationsbärande funktioner i form av bärande dokumentation såsom policys, nyanställningsinfo, kommunikation och samtalsunderlag. Rekrytera medarbetare på olika positioner, både löpande vid behov och vid säsongsanställningar. Avräkning av personalgrupp, löpande utefter behov och förändringar för prognoser. On/Off-boarding. Anställning, uppföljande samtal, avslut. Vara insatt i rådande kollektivavtal. Vi arbetar för närvarande mot tre avtal, Gröna Riksavtalet (HRF/Visita), LIVS Bageriavtalet samt Visita/Unionen för tjänstemän. Underlag för lönerevisioner i form av tolkning av avtal görs tillsammans med ekonomi för genomförande. Årlig lönekartläggning som redovisas skriftligen. Arbetsmiljö och rapportering. Uppföljning frånvaro och kartläggning av eventuella insatsbehov. Säkerhet. Då verksamheten till stora delar befinner sig på Arlanda flygplats ställer det krav på säkerheten och med det även krav på lämpligheten för varje arbetstagare att arbeta på ett skyddsobjekt. Det är väldigt viktigt att säkerhetsprövningar genomförs i enlighet med Airport Regulations vid rekrytering och följs upp enligt anvisningar. Du kommer själv att vara föremål för en uttömmande säkerhetsprövning, och positionen kräver att du är ostraffad, samt är flytande i svenska och engelska på avancerad nivå, i både tal och skrift. Vi söker dig som har en relevant universitetsexamen på grundnivå inom området personal och organisation eller motsvarande. Vi tror att du har arbetat minst 2-3 år inom området och förvärvat dig erfarenhet i liknande roll. Meriterande är att ha erfarenhet av att själv ha arbetat inom besöksnäring och/eller service tidigare, då det bidrar till ökad förståelse för verksamheten och personalgruppen. Vi söker dig som; Är strukturerad och engagerad med gott ordningssinne, en stark administratör. Vi tror att din största styrka är att kunna prioritera efter relevans i ditt arbete och vara drivande i din roll. Känner att du är en “people person”! En varierad personalgrupp i olika kategorier rymmer olika behov och krav på olika former av bemötanden. Det är viktigt att alla kollegor blir sedda och hörda. En HR-generalist behöver kunna lyssna, förstå problemet, och sedan använda sin kunskap för att hitta en lösning som gynnar både medarbetaren och företaget.

24 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Senior HR Manager & Executive Assistant

Your Dual Role: In this pivotal role, you will navigate the domains of human resources management and executive support, providing a distinctive chance to impact our company's culture and the executive decision-making framework. This position is specifically designed for a nimble and robust professional who excels in the dynamic atmosphere of a company environment and possesses a fervent commitment to developing foundational systems and processes. HR Leadership Responsibilities: HR Support: Your role will involve significant HR responsibilities, including coordinating recruitment efforts, facilitating new hire orientations, and managing employee records. Ensuring that HR policies are clearly communicated and adhered to within the company will be a key part of your duties. Employee Well-being Oversight: You will play a pivotal role in monitoring and enhancing employee satisfaction and well-being. This may involve organizing team-building activities, wellness programs, and addressing any concerns related to the workplace environment. Internal Communication: Acting as a liaison between the executive team and other departments, you will ensure clear and effective communication within the company. This may include drafting and disseminating internal memos or updates on behalf of the executive team. Strategic HR Planning: Develop and implement HR strategies that align with our company vision, driving organizational growth and fostering a culture of innovation and excellence. Talent Acquisition and Development: Lead the charge in attracting, developing, and retaining top talent, ensuring our team is poised to meet the evolving challenges of the aviation IT landscape. Executive Support Duties: Project Assistance: Your responsibilities will also include providing assistance or overseeing specific projects, particularly those that are administrative or organizational in nature, to support the company's goals. Ensuring that these projects meet their deadlines and objectives will be crucial. Efficient Meeting Coordination: Organize and document executive meetings with precision, ensuring that strategic decisions are effectively translated into actionable plans. Seamless Internal Communication: Act as a vital link between the leadership team and the rest of the organization, facilitating clear and effective communication channels. Contract and Document Management: You will review and manage contracts and other important documents, ensuring that they are properly organized, filed, and accessible for review by the executive team or relevant parties as needed. Stakeholder Engagement: Engaging with key stakeholders, such as investors, clients, and partners, will be part of your role. Ensuring their inquiries and concerns are addressed promptly and professionally is essential for maintaining strong relationships. Confidentiality and Discretion: Handling sensitive information with the utmost confidentiality and discretion is critical, especially given the highly regulated nature of the aviation industry. Your ability to maintain confidentiality will be of paramount importance. Why You Could Be the Ideal Candidate: Your unique blend of HR expertise and executive support skills, combined with your adaptability and pioneering spirit, makes you the perfect fit for our company. You are not just looking for a job; you are seeking to make a mark in an emerging field, ready to tackle the challenges and seize the opportunities that come with a rapidly growing company. Step Into a Role That Matters: If you are driven by the prospect of playing a crucial role in a company that is set to redefine the aviation IT industry, we would love to hear from you. Apply now to become our Senior HR Manager & Executive Assistant, and let's embark on this transformative journey together.

23 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Konsultchef till Eqonomy - en del av Wise Professionals

Om Eqonomy Eqonomy är ett affärsområde inom Wise Professionals. Vi är specialister på rekrytering och konsultuthyrning av kvalificerade ekonomer. Med gedigen branscherfarenhet och hög attraktionskraft hjälper vi kunder, kandidater och konsulter att bygga framtidens ekonomiavdelningar. I grunden har vi en affärsdriven och personlig metod som matchar företag och talanger för att skapa upplevelser i världsklass. Med hög kvalitet, träffsäkerhet och engagemang hittar vi snabbt rätt lösningar. Om rollen I rollen som konsultchef hos Eqonomy kommer du att ha det klassiska som alla säger: en bred, varierad och utmanande arbetsvardag med stor möjlighet till påverkan men på riktigt så tror vi på att göra en betydande skillnad för våra kandidater, konsulter och kunder. För att säkerställa det arbetar vi aktivt med proaktivitet, kvalitet, samarbete och alltid med ett stort hjärta i allt vi gör. Mer konkret kommer du tillsammans med dina konsultchefskollegor och kandidatansvariga ansvara för hela vår konsultuthyrningsaffär. Ännu mer konkret kommer du att: Projektleda och vägleda dina kunder vid nya tillsättningar av konsulter ute hos våra kunder Ha en aktiv kundbearbetning i form av kreativa och relationsskapande insatser för att hålla i de goda relationerna med befintliga kunder samt bearbeta nya potentiella kunder (löser du sista delen helt själv – är vi imponerade, tar du draghjälp från välkomnande kollegor inom övriga Wise – är vi också imponerade) Ha personalansvar för drygt 20–25 konsulter och eftersom vi älskar att ha en nära relation med våra kandidater och konsulter förväntas du ansvara för dina konsulters resa hos oss - det inkluderar alltifrån anställning, uppföljning, coaching och utvecklingssamtal Vad får du mer förutom en extremt, extremt rolig och utmanande tjänst? Jo, du ingår i ett familjärt och affärsdrivet gäng på 7 personer som består av Talent Acquisition Specialists, konsultchefer och rekryteringskonsulter i Stockholm, Göteborg och Malmö. Du rapporterar till affärsområdeschefen Malin Lindeen, samt kommer utgå från vårt fina huvudkontor på Östermalm. Rollen är flexibel men du förväntas arbeta på kontoret minst 2-3 dagar i veckan. Utöver EQ-teamet och övriga medarbetare inom Wise Professionals så kommer du sitta i samma hus som ca 150 andra medarbetare från vår koncern, Wise Group. Du blir därmed en del av det ”lilla bolaget i det stora bolaget”. Läste du precis texten och tänkte att det finns en oerhörd potential i att bygga Eqonomy tillsammans med dina kollegor och resten av Wise Group så kan du verkligen vara rätt! Vad är det vi tror att du har med dig då? För att trivas i vår kultur tror vi att du delar vår passion att gö

23 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
talent manager/konsultchef till randstad digital i stockholm.

arbetsbeskrivningMarknaden utvecklas snabbt och behovet av specialiserad kompetens inom digitalisering är större än någonsin. På Randstad är vi dedikerade till att förse företag med nödvändig expertis för att navigera och leda i denna snabbföränderliga miljö. Vår nya satsning, Randstad Digital, är designad för att erbjuda skräddarsydda kompetenslösningar på både lokal och global nivå. Anslut dig till oss och bli en del av ett team som är i framkanten av att forma framtiden för arbetsmarknaden! Rollen som konsultchef hos Randstad digital är en bred roll med varierande arbetsuppgifter och mycket ansvar. Din vardag består av en rolig mix av rekrytering och kommunikation med kandidater, löpande dialog med-, coachning och uppföljning av dina anställda konsulter samt kunddialog där du är aktiv i kravprofilsmöten. Rollen handlar mycket om att vara kreativ och ihärdig. Vi bollar, föreslår och konsulterar med våra värderingar som ledstjärna; to know, to serve, to trust och simultaneous promotion of all interest. varför ska du jobba hos oss?Vi kan erbjuda en bra mix av att ingå i ett mindre sammansvetsat team i ett stort globalt bolag, vilket innebär stora möjligheter att växa inom bolaget och ta mycket ansvar. Du blir en del av ett tight gäng som har fullt upp med roliga affärer och vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till teamet! Hos oss blandas skratt och en härlig stämning med ett högt tempo, vi firar våra framgångar tillsammans och stöttar varandra vid utmaningar. Hos Randstad Digital får du möjlighet att arbeta med några av de attraktivaste företagen i landet och skapa dig ett brett nätverk. Vi ser fram emot att höra vad du kan bidra med! Randstad Digital finns idag etablerat i 20 länder runt om i världen. Vi kan erbjuda våra kunder rekryteringslösningar, konsultlösningar samt helhetslösningar och projekt via våra globala leveransteam. Nu står vi inför en spännande tillväxtresa i Sverige! läs mer om oss här: https://www.randstaddigital.com/about/ Din bakgrund •Du har minst tre års arbetslivserfarenhet inom konsult/bemannings- eller rekryteringsbranschen, inom IT/tech. •Du har tidigare erfarenhet av personalansvar.•Du har ett stort intresse och nyfikenhet för IT och teknik.•Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter många människor med olika bakgrund.•Vi ser gärna att du har ett stort kontaktnät på den lokala marknaden, både gällande kandidater och kunder.•Det är meriterande om du tidigare arbetat som just konsultchef och arbetat med rekrytering och search som en del av rollen. personliga egenskaper: Du är en nätverksbyggare med en god förmåga att se helheten, har ett affärsmässigt tankesätt och är bekväm med att ta ansvar. Du är engagerad och trivs i en miljö där det är mycket att göra och där förändringar sker ofta och snabbt. Det är även viktigt att du är lösningsorienterad och att du är orädd inför nya utmaningar och kundsituationer. För att lyckas i den här rollen behöver du vara duktig på att kommunicera, såväl internt med kollegor och konsulter, som externt med kunder och kandidater. Som ledare är du genuint intresserad av att få människor att nå sin sanna potential. Ett prestigelöst förhållningssätt till människor och arbetsuppgifter är en förutsättning för att trivas i teamet där vi alla jobbar tillsammans och hjälps åt. Du är strukturerad och har förmåga att organisera ditt eget arbete på ett effektivt sätt. Du är trygg i dig själv och har en öppen, förtroendeingivande och positiv personlighet. ansvarsområden:I rollen som konsultchef kommer du att: • Ha personalansvar för dina konsulter, vilket innebär arbete med anställning, introduktion, utveckling och kontinuerlig uppföljning av konsulter. • Ansvara föruppdragsprocessen mot kund genom en kvalitetssäkrad rekrytering i form av search, intervjuer, referenstagning, matchning och presentation av rätt kompetens i tätt samarbete med kundansvarig. • Arbeta med att proaktivt bygga vårt kandidatnätverk. • Arbeta med merförsäljning och hjälpa våra kunder vid ytterligare konsultbehov. Placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Vi utgår från Randstad kontor vid Solna station men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns det möjlighet att delvis arbeta hemifrån. Ansökan och ytterligare informationNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 13 maj. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Regional Manager Tiffany Seravall på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Konsultchef till Tranpenad Skaraborg

Vi fortsätter att lägga vårt Sverigepussel! Ta chansen att bli en del av det och oss! Har du erfarenhet av ledarskap, rekrytering och bemanning inom industri? Är du en lagspelare? Kanske rent av vår nya stjärnvärvning? Nu söker vi Dig som trivs i den mycket ansvarstagande rollen som Konsultchef, där du får arbeta brett med både utveckling av relationer, rekrytering och ledarskap. Känner du igen Dig? Då kan tjänsten som Konsultchef hos oss på Tranpenad vara något för Dig! Om tjänsten I rollen som Konsultchef bjuder varje dag på nya utmaningar! Tjänsten är mycket varierande, bestående av ärenden kring både personal och kunder samtidigt som Du arbetar resultatinriktat och lösningsfokuserat. Du har eget ansvar för dina kunder samt eget personalansvar för dina konsulter. Arbetsuppgifter• Rekrytering och onboarding av nya konsulter• Tidattestering och personaladministration i Intelliplan• Personalplanering och personalvård• Nyckeltals- och leveransuppföljning• Daglig kund- och konsultkontakt i industri- och produktionsmiljö Om dig som söker Till tjänsten som Konsultchef söker vi Dig som trivs i en snabb och ständigt föränderlig miljö med många kontaktytor, ofta samtidigt. Våra kunder bedriver verksamhet under växlande tider på dygnet, vilket ställer höga krav på flexibilitet, prioriteringsförmåga och ansvarstagande hos Dig. Vidare ser vi att du är trygg i ditt ledarskap, då du har fullständigt personalansvar för dina konsulter. Du kommer att vara stationerad på vårt kontor i Skaramen tillhöra region Trestad/Skaraborg vilket ställer höga krav på självständighet samt kommunikativ förmåga. Vi söker dig som•Har dokumenterad erfarenhet av bemanning/personalplaneringexempelvis som Konsultchef, till fördel inom industri och/eller produktion• Har en positiv inställning och arbetar resultatinriktat• Kan strukturera och fördela din arbetsdag på ett effektivt sätt• Har B-körkort Övriga villkor Omfattning: HeltidLön: Fast månadslön - marknadsmässig enligt branschstandard Start: Början av juni med hänsyn till eventuell uppsägningstid Vad vi kan erbjuda dig Hos Tranpenad kommer du till ett företag i en spännande expansiv tillväxtfas, med hög entreprenörsanda och stora möjligheter för personlig utveckling. Tranpenads ledstjärna är att alltid vara bättre! Gillar du att jobba med människor, skapa förtroende, samt att få både stora som små saker att hända - då kommer Du älska varje dag på jobbet! Om Tranpenad Group25 års erfarenhet av bemanning och kompetensförsörjning. Tranpenad är Sveriges enda privatägda bemannings- och driftpartnerföretag av vår storlek. Vi grundades i Göteborg 1999 och har idag vårt huvudkontor i Mölndal samt lokala kontor runt om i landet. Sedan 1999 har vi arbetat med små lokala företag till stora internationella koncerner. Oavsett storlek är vårt åtagande detsamma; vi kommer aldrig att vara komplicerade och kommer alltid att erbjuda våra kunder den bästa servicen. Under våra 25 år på marknaden har vi vuxit till en av de ledande krafterna i vår bransch. Sedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör, och ha roligt medan vi gör det, har vi tack vare vår långa erfarenhet av bemanning inom tillverkningsindustrin, produktion, e-handel, lager och logistik möjlighet att erbjuda konkurrenskraftiga helhetslösningar. Dessa lösningar är utformade för att öka produktiviteten och höja standarden. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare genom att erbjuda konkurrenskraftiga löner och förmånliga anställningsvillkor samtidigt som vi skapar en trivsam arbetsmiljö där våra medarbetare kan utvecklas och växa. Vi värdesätter gemenskap och arbetar aktivt för att vår personal ska känna sig uppskattad och motiverad. Genom att investera i våra medarbetare kan vi säkerställa att de gör en positiv skillnad i våra kunders verksamheter varje dag. Vi vill ständigt förbättra vår verksamhet och skapa värde för våra medarbetare, konsulter och partners. Genom att vara en aktiv samhällsaktör och stödja lokala föreningar samt genom vårt långvariga partnerskap med Stadsmissionen, strävar vi efter att vara en positiv kraft för förändring och tillväxt i samhället. Hållbarhetsaspekten är en central del av vår verksamhet på Tranpenad. Vi tror på och strävar efter en hållbar värld i alla dess dimensioner - ekologiskt, ekonomiskt och socialt. Vi genomför våra uppdrag med fokus på att minska vår miljöpåverkan och bidra till en hållbar utveckling. Genom våra certifieringar inom hållbarhet och kvalitet (ISO 14001, CoC, ISO 9001) och tydliga hållbarhetsmål för miljöpåverkan säkerställer vi kvalitet och ansvar i vårt arbete. Sedan 2022 är även Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work fokuserar på att skapa effektiva kedjor för utbildning och matchning för att hjälpa individer att nå sina karriärmål. Med närvaro på ett 60-tal orter i landet, strävar Eyes4work och Tranpenad tillsammans efter att vara en katalysator för individuell tillväxt och framgång. AnsökanSkicka in Din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Under rekryteringsprocessen förekommer personlighets- och logiktester samt bakgrundskontroller. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Daniel Lennartsson, Kontorschef Tranpenad Trestad/Skaraborg, telefonnummer: 076-867 45 80 En grundsyn genom hela rekryteringsprocessen är att alla människor har lika värde och därmed ska behandlas på samma sätt. Samtliga kandidater ska värderas utifrån dess formella meriter, praktisk erfarenhet och personliga egenskaper. För Tranpenad är mångfald en självklarhet, vilket innebär att alla har samma rättigheter och skyldigheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. Jämställds- och mångfaldsaspekten ska beaktas vid urval till nya rekryteringar.

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
HR Business Partner

This isn't a conventional car company. We're a new global brand that focuses on the need of the connected generation, sustainability, and a hassle-free customer experience. We are now looking to add apassionate people-person who loves the challenge of finding a new way to HR - being solutions-oriented, pragmatic and innovative - to our HR Business and Strategy team an experienced, Swedish-speaking. HR Business PartnerYou'll play a crucial role in harmonizing HR policies with business strategies, serving as the primary HR contact for all stakeholders. You'll becontributing to effective workforce planning and actively supporting the implementation and enhancement of HR solutions and processes.In the realm of change management, particularly during reorganization and strategic shifts, you'll be takingthe lead. You have the responsibility of coaching managers and guiding them on various HR matters, collaborating with HR colleagues, andworking towards aiding employees in resolving day-to-day workplace issues and overcoming challenges. The role is based in Gothenburg. What you'll do Take up responsibility for a specific business units (tbd) Function as a consultant, advisor, change manager, and confidante to key leaders and their respective organizations; participate in strategic planning sessions to translate business needs into workforce planning Act as our internal expert in Swedish labor law and union cooperation Provide compensation support including salary planning, approval of salary actions, promotions, and job re-leveling Drive organizational change, improve processes, and implement new policies in cooperation with the HR Business and Strategy team What you should have Several years of experience as an HR Business Partner in an international andpreferably high-growth environment In-depth understanding of Swedish labor law, as well as knowledge and hands-on experience working with theUnions in Sweden To succeed in the role strong analytical skills, good business sense, and the ability to deliver hands-on and pragmatic solutions in a constantly changing environment will be needed Working for Lynk & Co Want to learn more about working for Lynk & Co and what we offer? Read more via this link:Why Lynk & Co - Lynk & Co (lynkco.com) Our recruitment process We work with a competence based framework. You apply by submitting your LinkedIn-profile or CVwritten in English and answering a few questions. Our selection will primarily look at acquired competencies and skills. To help us place the right people in the right role, we believe in science-based and fair assessment methods. Therefore, as part of our recruitment process, we use psychometric assessments from Alva Labs to help us increase our hiring success by identifying the candidates that are most likely to thrive and be successful in the role. We look forward to receiving your application as soon as possible, but latest 13th May 2024. We will do ongoing selection of candidates during the application period, so don't hesitate to submit your application if you're interested. If you have any questions about the recruitment process, please reach out to [email protected] Tolearn more about us, checkoutourwebsiteand follow us onLinkedInandFacebook.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Personalhandläggare: Inst. för Fysik

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för fysik bedriver kärnverksamhet inom forskning, utbildning och samverkan i såväl teoretisk som experimentell fysik och material forskning. Vi har cirka 100 medarbetare, varav en stor andel har visstidsanställningar som doktorand, postdoktor eller forskare. Vår miljö är utpräglat internationell. Vi söker nu en personalhandläggare på heltid (100%). Denna kommer tillsammans med ytterligare en personalhandläggare på heltid och cirka 10 kollegor att ingå i vårt kansli. Kansliet leds av en administrativ chef, och personalhandläggarna har också ett nära samarbete med institutionens chef (prefekt). Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna är varierade och kan även komma att ändras över tid. De innefattar bland annat att • tillsammans med en kollega organisera och utföra löpande HR-arbete såsom rekryteringar, anställningar, introduktion och avveckling av medarbetare samt lönespecifika ärenden och behörighetsadministration. • ansvara för administrationen av forskarutbildningen från rekrytering till disputation.  • delta i arbetet med att utveckla, kvalitetssäkra och följa upp våra processer inom HR-området. • stötta chefer i MBL-förhandlingar och andra frågor rörande bland annat arbetsrätt, lönerevisioner, arbetsmiljö och likabehandling. • ha en stödjande och rådgivande roll för medarbetare i HR-frågor. • medverka i nätverk och möten på fakultets- och universitetsgemensam nivå angående HR-frågor. Arbetet innebär många kontakter med institutionens medarbetare, men även med andra delar av Göteborgs universitet samt med externa myndigheter såsom Skatteverket, Migrationsmyndigheten och Försäkringskassan. Det är viktigt att du är serviceinriktad och bekväm med att kommunicera på engelska eftersom arbetet utförs i en internationell miljö. Stödverksamheten för institutionen sker nära kärnverksamheten, vilket gör att rollen som personalhandläggare anpassas i nära samarbete med övrig personal inom administrationen allteftersom verksamheten utvecklas. Kvalifikationer Anställningen kräver: • högskoleexamen inom HR-området eller erfarenhet av minst 5 års kvalificerat HR-arbete som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Det är även mycket meriterande för anställningen att: • ha tidigare erfarenhet av HR-arbete, inom högskolesektorn. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter särskilt: • att du är drivande och kan arbeta självständigt i rollen som chefsstöd och support för kärnverksamheten. • en god förmåga att möta och samarbeta med andra. • flexibilitet, självständighet och förmåga att prioritera då ärenden kräver snabb handläggning. • noggrannhet och ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt med en god lyhördhet för kärnverksamhetens behov. Anställning Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Omfattningen är på heltid (100 %) med placering vid Institutionen för fysik i Göteborg.   Ansökan Ansökan skall innehålla följande • Meritförteckning • Personligt brev • Examensintyg  Kontaktuppgifter Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta • administrativ chef Desirée Wise, [email protected]  Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-05-10.  Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

19 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Alfing söker HR med övergripande ansvar

Alfing i Älmhult AB söker en engagerad och erfaren HR-ansvarig med ett stort intresse för att utveckla och leda vår personalfunktion. Som HR-ansvarig spelar du en avgörande roll i att forma och utveckla våra HR-processer och -strategier samt arbetar aktivt med att stötta cheferna i HR-relaterade frågor. Låter det spännande? Då vill vi gärna att du ansöker redan i dag! Alfing är ett företag där affärsidén är konstruktion, tillverkning och försäljning av produkter i främst plåt och rör inklusive ytbehandling och montering. Våra kunder representerar ett stort antal branscher som t.ex. automation, inredning, logistik, möbler, ventilation och vård. Utöver det tillverkar och säljer Alfing även skogsmaskiner under varumärket Terri och som ett tredje ben förses idrottsanläggningar, universitet och skolor med fasta sittplatser under varumärket Alfing Seating. Sammantaget skapar denna kundbredd en stabilitet i verksamheten. Alfing är privatägt och omsätter i dagsläget ca 370 mkr på årsbasis. Vi växer kraftigt och har i dagsläget cirka 170 anställda och ett tiotal chefer.  I rollen som HR-ansvarig arbetar du självständigt och har helhetsansvar för att driva och utveckla HR-arbetet på Alfing. Vi är en grupp som arbetar tätt tillsammans och lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen tror vi att du är självständig, orädd och snabbt kan sätta dig in i arbetet och förstå vad som behöver göras. Du är duktig på att skapa relationer och inger förtroende. Vidare har du god planeringsförmåga på såväl kort som lång sikt och trivs i en roll där du både får arbeta med förvaltning av befintliga processer samt driva utvecklingsprojekt. Som HR-ansvarig kommer du att stödja cheferna och driva gemensamma personalfrågor samt effektivisera processerna inom HR i samarbete med företagets ledning. Du kommer även att arbeta i nära samarbete med vår produktionschef och med vår löneadministratör. Exempel på arbetsuppgifter är att: Underhålla och uppdatera personalrelaterade styrdokument som policys, riktlinjer och rutiner. Samordna arbetet vid rekrytering, introduktion av nyanställda och avslut av anställning. Arbeta med frågor gällande arbetsmiljö, rehabilitering och företagshälsovård. Agera arbetsrättsligt stöd till cheferna och delta i förhandling med fackliga organisationer. Samordna arbetet vid lönerevision, lönesamtal, medarbetarsamtal och medarbetarundersökning. Vara systemförvaltare i HR-systemet Kontek och löpande utveckla systemet och processerna. Arbeta med intern och extern kommunikation inom HR-området i samarbete med ledningen till exempel på sociala medier. Vi söker dig som har: Relevant erfarenhet och/eller utbildning som personalvetare. Bred erfarenhet av HR-arbete, exempelvis som HR-ansvarig, HR-generalist eller HR Business Partner, helst från tillverkningsindustri. Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av hållbarhetsarbete (CSRD – Corporate Sustainability Reporting Directive) och dataskyddsförordningen (GDPR – General Data Protection Regulation). Alfing erbjuder dig en arbetsplats att vara stolt över, som gör en verklig insats för våra kunder varje dag. Vi har fokus på hållbara lösningar och miljömedvetenhet och arbetar aktivt i olika samarbetsprojekt för att utveckla teknik och miljö. På Alfing har vi ett ledarskap där vi tror på frihet under ansvar. Vi vill att våra anställda ska ha balans i livet och erbjuder därför flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag. Alfing har valt att samarbeta med TopWork i denna rekrytering. Det innebär att frågor om tjänsten besvaras av ansvariga rekryterare, Peter Hogla och Linnéa Furudahl. Vi har valt att ha en löpande urvalsprocess, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Lämna därför gärna in din ansökan redan i dag.

19 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Konsultchef till Tranpenad Kristianstad/västra Blekinge

Vi fortsätter att lägga vårt Sverigepussel! Ta chansen att blien del av det och oss!Har du erfarenhet av ledarskap, rekrytering och bemanning inom industri? Är du en lagspelare? Kanske rent av vår nya stjärnvärvning?Nu söker vi Dig som trivs i den mycket ansvarstagande rollen som Konsultchef, där du får arbeta brett med både utveckling av relationer, rekrytering och ledarskap. Känner du igen Dig? Då kan tjänsten som Konsultchef hos oss på Tranpenad vara något för Dig! Om tjänsten I rollen som Konsultchef bjuder varje dag på nya utmaningar! Tjänsten är mycket varierande, bestående av ärenden kring både personal och kunder samtidigt som Du arbetarresultatinriktatoch lösningsfokuserat.Du har eget ansvar för dina kunder samt eget personalansvar för dina konsulter. Arbetsuppgifter• Rekrytering och onboarding av nya konsulter• Tidattestering och personaladministration i Intelliplan• Personalplanering och personalvård• Nyckeltals- och leveransuppföljning• Daglig kund- och konsultkontakt i industri- och produktionsmiljö Om dig som söker Till tjänsten som Konsultchef söker vi Dig som trivs i en snabb och ständigtföränderligmiljö med många kontaktytor, oftasamtidigt. Våra kunder bedriver verksamhet under växlande tider på dygnet, vilket ställer höga krav på flexibilitet,prioriteringsförmågaoch ansvarstagande hos Dig.Vidare ser vi att du är trygg i ditt ledarskap, då du har fullständigt personalansvar för dina konsulter. Dukommer att vara stationerad på vårt kontor iKristianstad- västra Blekingeregionenmen tillhöra reigon Skåne/Blekingevilket ställer höga krav på självständighet samt kommunikativ förmåga. Vi söker dig som• Har dokumenterad erfarenhet av bemanning/personalplanering exempelvis som Konsultchef, till fördel inom industri och/eller produktion• Har en positiv inställning och arbetar resultatinriktat• Kan strukturera och fördela din arbetsdag på ett effektivt sätt• Har B-körkort Övriga villkor Omfattning: HeltidLön: Fast månadslön - marknadsmässig enligt branschstandardStart: Början av juni med hänsyn till eventuell uppsägningstid Vad vi kan erbjuda dig Hos Tranpenad kommer du till ett företag i en spännande expansiv tillväxtfas, med hög entreprenörsanda och stora möjligheter för personlig utveckling. Tranpenads ledstjärna är att alltid vara bättre!Gillar du att jobba med människor, skapa förtroende, samt att få både stora som små saker att hända - då kommer Du älska varje dag på jobbet! Om Tranpenad Group25 års erfarenhet av bemanning och kompetensförsörjning.Tranpenad är Sveriges enda privatägda bemannings- och driftpartnerföretag av vår storlek. Vi grundades i Göteborg 1999 och har idag vårt huvudkontor i Mölndal samt lokala kontor runt om i landet. Sedan 1999 har vi arbetat med små lokala företag till stora internationella koncerner. Oavsett storlek är vårt åtagande detsamma; vi kommer aldrig att vara komplicerade och kommer alltid att erbjuda våra kunder den bästa servicen.Under våra 25 år på marknaden har vi vuxit till en av de ledande krafterna i vår bransch. Sedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör, och ha roligt medan vi gör det, har vi tack vare vår långa erfarenhet av bemanning inom tillverkningsindustrin, produktion, e-handel, lager och logistik möjlighet att erbjuda konkurrenskraftiga helhetslösningar. Dessa lösningar är utformade för att öka produktiviteten och höja standarden. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare genom att erbjuda konkurrenskraftiga löner och förmånliga anställningsvillkor samtidigt som vi skapar en trivsam arbetsmiljö där våra medarbetare kan utvecklas och växa. Vi värdesätter gemenskap och arbetar aktivt för att vår personal ska känna sig uppskattad och motiverad. Genom att investera i våra medarbetare kan vi säkerställa att de gör en positiv skillnad i våra kunders verksamheter varje dag. Vi vill ständigt förbättra vår verksamhet och skapa värde för våra medarbetare, konsulter och partners. Genom att vara en aktiv samhällsaktör och stödja lokala föreningar samt genom vårt långvariga partnerskap med Stadsmissionen, strävar vi efter att vara en positiv kraft för förändring och tillväxt i samhället. Hållbarhetsaspekten är en central del av vår verksamhet på Tranpenad. Vi tror på och strävar efter en hållbar värld i alla dess dimensioner - ekologiskt, ekonomiskt och socialt. Vi genomför våra uppdrag med fokus på att minska vår miljöpåverkan och bidra till en hållbar utveckling. Genom våra certifieringar inom hållbarhet och kvalitet (ISO 14001, CoC, ISO 9001) och tydliga hållbarhetsmål för miljöpåverkan säkerställer vi kvalitet och ansvar i vårt arbete. Sedan 2022 är även Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work fokuserar på att skapa effektiva kedjor för utbildning och matchning för att hjälpa individer att nå sina karriärmål. Med närvaro på ett 60-tal orter i landet, strävar Eyes4work och Tranpenad tillsammans efter att vara en katalysator för individuell tillväxt och framgång. Ansökan Skicka in Din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon.Under rekryteringsprocessen förekommer personlighets- och logiktester samt bakgrundskontroller. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Christian Sandell, Kontorschef Tranpenad Skåne/Blekinge,telefonnummer:070-617 01 17 En grundsyn genom hela rekryteringsprocessen är att alla människor har lika värde och därmed ska behandlas på samma sätt. Samtliga kandidater ska värderas utifrån dess formella meriter, praktisk erfarenhet och personliga egenskaper. För Tranpenad är mångfald en självklarhet, vilket innebär att alla har samma rättigheter och skyldigheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. Jämställds- och mångfaldsaspekten ska beaktas vid urval till nya rekryteringar.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Konsultchef till Tranpenad Göteborg

Vi fortsätter att lägga vårt Sverigepussel! Ta chansen att bli en del av det och oss! Har du erfarenhet av ledarskap, rekrytering och bemanning inom industri? Är du en lagspelare? Kanske rent av vår nya stjärnvärvning? Nu söker vi Dig som trivs i den mycket ansvarstagande rollen som Konsultchef, där du får arbeta brett med både utveckling av relationer, rekrytering och ledarskap. Känner du igen Dig? Då kan tjänsten som Konsultchef hos oss på Tranpenad vara något för Dig! Om tjänsten I rollen som Konsultchef bjuder varje dag på nya utmaningar! Tjänsten är mycket varierande, bestående av ärenden kring både personal och kunder samtidigt som Du arbetar resultatinriktat och lösningsfokuserat. Du har eget ansvar för dina kunder samt eget personalansvar för dina konsulter. Arbetsuppgifter• Rekrytering och onboarding av nya konsulter• Tidattestering och personaladministration i Intelliplan• Personalplanering och personalvård• Nyckeltals- och leveransuppföljning• Daglig kund- och konsultkontakt i industri- och produktionsmiljö Om dig som söker Till tjänsten som Konsultchef söker vi Dig som trivs i en snabb och ständigt föränderlig miljö med många kontaktytor, ofta samtidigt. Våra kunder bedriver verksamhet under växlande tider på dygnet, vilket ställer höga krav på flexibilitet, prioriteringsförmåga och ansvarstagande hos Dig. Vidare ser vi att du är trygg i ditt ledarskap, då du har fullständigt personalansvar för dina konsulter. Vi söker dig som• Har dokumenterad erfarenhet av bemanning/personalplanering exempelvis som Konsultchef, till fördel inom industri och/eller produktion• Har en positiv inställning och arbetar resultatinriktat• Kan strukturera och fördela din arbetsdag på ett effektivt sätt• Har B-körkort Övriga villkor Omfattning: HeltidLön: Fast månadslön - marknadsmässig enligt branschstandard Start: Början av juni med hänsyn till eventuell uppsägningstid Vad vi kan erbjuda dig Hos Tranpenad kommer du till ett företag i en spännande expansiv tillväxtfas, med hög entreprenörsanda och stora möjligheter för personlig utveckling. Tranpenads ledstjärna är attalltid vara bättre! Gillar du att jobba med människor, skapa förtroende, samt att få både stora som små saker att hända - då kommer Du älska varje dag på jobbet! Om Tranpenad Group25 års erfarenhet av bemanning och kompetensförsörjning.Tranpenad är Sveriges enda privatägda bemannings- och driftpartnerföretag av vår storlek. Vi grundades i Göteborg 1999 och har idag vårt huvudkontor i Mölndal samt lokala kontor runt om i landet. Sedan 1999 har vi arbetat med små lokala företag till stora internationella koncerner. Oavsett storlek är vårt åtagande detsamma; vi kommer aldrig att vara komplicerade och kommer alltid att erbjuda våra kunder den bästa servicen.Under våra 25 år på marknaden har vi vuxit till en av de ledande krafterna i vår bransch. Sedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör, och ha roligt medan vi gör det, har vi tack vare vår långa erfarenhet av bemanning inom tillverkningsindustrin, produktion, e-handel, lager och logistik möjlighet att erbjuda konkurrenskraftiga helhetslösningar. Dessa lösningar är utformade för att öka produktiviteten och höja standarden. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare genom att erbjuda konkurrenskraftiga löner och förmånliga anställningsvillkor samtidigt som vi skapar en trivsam arbetsmiljö där våra medarbetare kan utvecklas och växa. Vi värdesätter gemenskap och arbetar aktivt för att vår personal ska känna sig uppskattad och motiverad. Genom att investera i våra medarbetare kan vi säkerställa att de gör en positiv skillnad i våra kunders verksamheter varje dag. Vi vill ständigt förbättra vår verksamhet och skapa värde för våra medarbetare, konsulter och partners. Genom att vara en aktiv samhällsaktör och stödja lokala föreningar samt genom vårt långvariga partnerskap med Stadsmissionen, strävar vi efter att vara en positiv kraft för förändring och tillväxt i samhället. Hållbarhetsaspekten är en central del av vår verksamhet på Tranpenad. Vi tror på och strävar efter en hållbar värld i alla dess dimensioner - ekologiskt, ekonomiskt och socialt. Vi genomför våra uppdrag med fokus på att minska vår miljöpåverkan och bidra till en hållbar utveckling. Genom våra certifieringar inom hållbarhet och kvalitet (ISO 14001, CoC, ISO 9001) och tydliga hållbarhetsmål för miljöpåverkan säkerställer vi kvalitet och ansvar i vårt arbete. Sedan 2022 är även Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work fokuserar på att skapa effektiva kedjor för utbildning och matchning för att hjälpa individer att nå sina karriärmål. Med närvaro på ett 60-tal orter i landet, strävar Eyes4work och Tranpenad tillsammans efter att vara en katalysator för individuell tillväxt och framgång. AnsökanSkicka in Din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Under rekryteringsprocessen förekommer personlighets- och logiktester samt bakgrundskontroller. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Kristoffer Ottosson, Kontorschef Tranpenad Göteborg, telefonnummer: 072-002 16 48 En grundsyn genom hela rekryteringsprocessen är att alla människor har lika värde och därmed ska behandlas på samma sätt. Samtliga kandidater ska värderas utifrån dess formella meriter, praktisk erfarenhet och personliga egenskaper. För Tranpenad är mångfald en självklarhet, vilket innebär att alla har samma rättigheter och skyldigheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. Jämställds- och mångfaldsaspekten ska beaktas vid urval till nya rekryteringar.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024