Personalansvarig
Sök bland 50 lediga jobb som Personalansvarig och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om företaget NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Tjänstebeskrivning Som Konsultchef har du ett helhetsansvar – både för dina konsulter och kundrelationer. Du arbetar operativt med rekrytering, bemanning, försäljning och personalledning. Rollen är bred, dynamisk och kräver både affärssinne och ett genuint intresse för människor. Du arbetar med hela bemanningskedjan – från sourcing och intervjuer till avtal, uppföljning och merförsäljning. Ditt konsultansvar sträcker sig över både kollektivanställda och tjänstemän, vilket innebär att du snabbt behöver kunna växla mellan olika roller, kompetensnivåer och branschbehov. Du är den viktiga länken mellan konsulten och kunden – och ser till att rätt person hamnar på rätt plats, i rätt tid, med rätt förutsättningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: *Personalansvar för konsulter inom både kollektiv- och tjänstemannasegmentet *Rekrytering, intervjuer och onboarding av nya konsulter *Försäljning och nykundsbearbetning samt utveckling av befintliga kundrelationer *Tätt samarbete med kund för att förstå behov och säkra leverans *Planering, bemanning och uppföljning av uppdrag *Administration kopplat till avtal, schemaläggning och arbetsmiljö Kvalifikationer Vi söker dig som: *Har minst 2 års erfarenhet som konsultchef. *Har dokumenterad erfarenhet av försäljning, gärna B2B inom bemanning eller rekrytering *Har arbetat med både kollektivanställda och tjänstemän *Är självgående, lösningsorienterad och har en stark drivkraft *Har förmåga att bygga långsiktiga relationer och skapa förtroende hos både kund och konsult *Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift *Innehar B-körkort *Kunskap om kollektivavtal inom både LO- och tjänstemannasidan *Erfarenhet av arbetsmiljöarbete och personalansvar Låter detta intressant? Har du frågor, så tveka inte att maila Sandra Hopovac: [email protected]. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Om Assistera Skandinavien AB Assistera är ett familjärt assistansbolag med snart 30 års erfarenhet i branschen. Vi har byggt långsiktiga och tillitsfulla relationer med både brukare, anhöriga och assistenter. Genom nära dialog, lyhördhet och flexibilitet skapar vi en trygg och utvecklande arbetsmiljö där människor står i centrum. Vi söker dig som vill växa i ditt ledarskap och vara med och forma framtidens personliga assistans. Som personalansvarig hos oss får du ett helhetsansvar för flera assistentgrupper och arbetar nära både brukare och kollegor, i en verksamhet där omtanke alltid är utgångspunkten. Arbetsuppgifter för personalansvarig inom personlig assistansSom personalansvarig ansvarar du för rekrytering, bemanning, dokumentation samt arbetsledning av personliga assistenter kopplade till våra brukare. I ditt arbete ingår även uppföljning, schemaläggning och att hålla nära dialog med brukare, anhöriga och assistenter. Kvalifikationer för rollen som personalansvarig Erfarenhet av arbetsledning, gärna inom personlig assistans, LSS, vård eller socialt arbete. God kommunikativ förmåga och erfarenhet av att handleda samt utveckla medarbetare. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt har god datavana. Kunskaper om arbetsrätt, kollektivavtal och bemanningsplanering är meriterande. B-körkort är meriterande. Eftergymnasial utbildning inom exempelvis HR, beteendevetenskap, socialt arbete eller annan relevant inriktning är meriterande. Personliga egenskaper vi söker hos dig som personalansvarig inom personlig assistans För att trivas i rollen ser vi att du är relationsskapande, lösningsorienterad och prestigelös. Du har god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete, samt sätter individens behov i centrum. Din lyhördhet, förmåga att motivera andra och ditt professionella bemötande är avgörande för oss. Om arbetsmiljön och arbetsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Kollektivavtal. Arbetstider är flexibla. Möjlighet till distansarbete. Lönetyp: Fast månadslön, enligt kollektivavtal. Försäkringar och pensionsavsättningar. Friskvårdsbidrag Stor möjlighet att påverka din egen utveckling och företagets. Urval och ansökan Vi tillämpar löpande urval. Skicka in ditt CV och personliga brev via vårt ansökningsformulär. Har du frågor om tjänsten eller vill veta mer om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta oss!
HR-ansvarig Som HR-ansvarig hos Actemium i Norrbotten (tidigare Eitech) är du med och hjälper våra ledare att accelerera energiomställningen i Sverige. Vi söker nu en kollega till vårt team med placeringsort i Luleå alternativt Boden. Du kommer att arbeta i en organisation där du har möjlighet att påverka och att utvecklas. Vi är en del av VINCI Energies och för denna tjänst kommer du att arbeta med varumärket Actemium, du kan läsa mer om VINCI Energies här. Din profil Vi söker efter dig som har en akademisk utbildning inom personalvetenskap eller annat närliggande område och som har flera års erfarenhet av praktiskt HR-arbete. Meriterande om du har arbetat inom el, bygg, industri eller närliggande branscher. Som person ger du feedback, uppmuntran och vägledning. Du tycker om att bygga relationer och behandlar människor rättvist och med respekt. Du drivs av att lösa problem och att överkomma utmaningar. Vidare kan du engagera och förmedla budskap på ett tydligt sätt. Du klarar av att behålla fokus även om situationen är svår och tiden är knapp. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav då resor förekommer. Dina arbetsuppgifter Du kommer att vara HR-ansvarig för våra enheter i Norrbotten (ca 180st anställda), från Luleå till Kiruna, där du arbetar med alla förekommande HR-frågor. Du rapporterar till Regionchef, ingår i ledningsgruppen och kommer att stödja den dagliga verksamheten. Exempel på arbetsuppgifter: Avtals- och arbetsrättsliga frågor, fackliga förhandlingar Employer branding Kompetensförsörjning Rehabiliteringsärenden Utveckla, implementera och driva olika HR-projekt i organisationen Utveckla och uppdatera policys och processer Detta erbjuder vi Ett varierande arbete i en växande organisation där du har möjlighet att utvecklas. En roll nära verksamheten där du alltid har möjlighet att påverka. Ett stort HR-nätverk där stöttning finns nära tillhands. Goda anställningsvillkor, förmåner och aktieägarprogram. Vi tror på en balans mellan arbete och fritid och erbjuder hybrid arbetsplats, arbetstidsförkortning och betalda klämdagar. Ansökan Sista dag för ansökan är 31 augusti. Kontakt Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Tina Björkman, HR-chef, på 073-091 56 52 (tillbaka från semester 12/8). Till alla rekryteringssäljare: Tack för att du tänker på och vill hjälpa oss. För att vi alla ska kunna använda vår tid på bästa sätt vill vi vara tydliga med att vi har avtal med de samarbetspartners som vi behöver och är inte intresserade av fler. Sitter du på mobilen? Du vet väl att du snabbt och enkelt kan påbörja din ansökan från mobilen och komplettera din ansökan i ett senare skede. Om Actemium Actemium är VINCI Energies internationella varumärke inriktat mot industri. Actemium medverkar till att förbättra och optimera industriella processer. Tack vare nätverket av 300 affärsenheter över hela världen hjälper vi stora som små industrikunder både lokalt och globalt. I Sverige arbetar vi främst mot processindustri, pappersindustri, energibolag och med infrastruktur. Vi är med hela vägen från projektering och montage till test och drifttagning av avancerade el-, tele-, instrument- och automationsanläggningar.
Nu har du en fantastisk möjlighet att vara med och bygga upp en HR- verksamhet i ett av våra nya miljardprojekt i Gällivare. Det här är jobbet för dig som gillar utmaningar och vill var med och forma hur vi bäst arbetar med våra medarbetare. Projektet växer successivt och idag är vi ca 40-medarbetare på plats från olika delar av Sverige. Tillsammans har vi en spännande och utmanande tid framför oss, fylld av ny kunskap och nya vänner. Välkommen att ta nästa steg i din karriär i ett team där engagemang, kompetens och samarbete står i centrum. Tjänsten som HR Business Partner Dina arbetsuppgifter är i huvudsak operativa inom områden som karriär- och utvecklingsplanering, rekrytering, omställning, lönefrågor, rehabilitering, successionsplanering samt arbetsrätt och förhandlingar. Till att börja med ligger fokus på rekrytering, onboarding och att bygga upp HR-rutiner. Utöver detta så ansvarar du för att driva mer långsiktiga HR-frågor inom enheten. Du driver och implementerar HR-frågor enligt NCC:s riktlinjer/policy. Du har ett nära samarbete med andra HRBP-kollegor, inom NCC:s olika affärsområden. Ni stöttar varandra och delar med er av er kunskap. Du kan även få hjälp av koncern gemensamma resurser inom Rekrytering, Employer Branding, Kompetensutveckling, Arbetsmiljö, Arbetsrätt samt Compensation & Benefits. Om Affärsområdet NCC Green Industry Transformation NCC Green Industry Transformation är ett nystartat affärsområde som specialiserar sig på komplexa och stora projekt i miljardklassen inom infrastruktur- och industriprojekt med fokus på framtidens Gröna Industriprojekt i Norrbotten och Västerbotten. Din Profil som HR Business Partner Idag arbetar du inom HR-området och har minst fem års erfarenhet av kvalificerat och brett HR-arbete. Du har en högskoleutbildning med inriktning på personal- och arbetslivsfrågor eller annan högskoleutbildning och med motsvarande erfarenhet. Har du arbetat med både tjänstemän och yrkesmedarbetare och dessutom har erfarenhet från industri- eller byggbranschen vore det en fördel för både dig och oss. Du har van att stötta chefer och möta medarbetare i olika personalrelaterade situationer och har ett förtroendeingivande samt professionellt förhållningssätt. Vana av förhandlingar samt erfarenhet av avtalsfrågor är önskvärt. Du ingår i ett team men är van att driva många frågor självständigt. Har du erfarenhet av att ha arbetet på en arbetsplats som är i förändring eller ett företag med snabb tillväxt är det en fördel. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du utgår från vårt kontor i Gällivare, men pendling från Kiruna eller Luleå kan fungera, förutsatt att du tillbringar merparten av din tid i Gällivare. Resor förekommer i tjänsten. B-körkort är ett krav. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. NCC erbjuder NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt lunchförmån. Ytterligare erbjudanden och rabatter hittar du via vår förmånsportal Benify. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta Christine Gadd Stabschef på 072-211 53 82 alternativt HR Specialist Rekrytering Monica Klersén på 070-653 90 49. Vi påbörjar vårt urval efter sista ansökningsdagen som är den 17 augusti 2025. Då annonsen ligger ute över semester ber vi därför med överseende med att eventuella frågor inte kan besvaras under v 29–31 Välkommen med din ansökan och trevlig sommar! Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.
Nu har du en fantastisk möjlighet att vara med och bygga upp en HR- verksamhet i ett av våra nya miljardprojekt i Gällivare. Det här är jobbet för dig som gillar utmaningar och vill var med och forma hur vi bäst arbetar med våra medarbetare. Projektet växer successivt och idag är vi ca 40-medarbetare på plats från olika delar av Sverige. Tillsammans har vi en spännande och utmanande tid framför oss, fylld av ny kunskap och nya vänner. Välkommen att ta nästa steg i din karriär i ett team där engagemang, kompetens och samarbete står i centrum. Tjänsten som HR Business Partner Dina arbetsuppgifter är i huvudsak operativa inom områden som karriär- och utvecklingsplanering, rekrytering, omställning, lönefrågor, rehabilitering, successionsplanering samt arbetsrätt och förhandlingar. Till att börja med ligger fokus på rekrytering, onboarding och att bygga upp HR-rutiner. Utöver detta så ansvarar du för att driva mer långsiktiga HR-frågor inom enheten. Du driver och implementerar HR-frågor enligt NCC:s riktlinjer/policy. Du har ett nära samarbete med andra HRBP-kollegor, inom NCC:s olika affärsområden. Ni stöttar varandra och delar med er av er kunskap. Du kan även få hjälp av koncern gemensamma resurser inom Rekrytering, Employer Branding, Kompetensutveckling, Arbetsmiljö, Arbetsrätt samt Compensation & Benefits. Om Affärsområdet NCC Green Industry Transformation NCC Green Industry Transformation är ett nystartat affärsområde som specialiserar sig på komplexa och stora projekt i miljardklassen inom infrastruktur- och industriprojekt med fokus på framtidens Gröna Industriprojekt i Norrbotten och Västerbotten. Din Profil som HR Business Partner Idag arbetar du inom HR-området och har minst fem års erfarenhet av kvalificerat och brett HR-arbete. Du har en högskoleutbildning med inriktning på personal- och arbetslivsfrågor eller annan högskoleutbildning och med motsvarande erfarenhet. Har du arbetat med både tjänstemän och yrkesmedarbetare och dessutom har erfarenhet från industri- eller byggbranschen vore det en fördel för både dig och oss. Du har van att stötta chefer och möta medarbetare i olika personalrelaterade situationer och har ett förtroendeingivande samt professionellt förhållningssätt. Vana av förhandlingar samt erfarenhet av avtalsfrågor är önskvärt. Du ingår i ett team men är van att driva många frågor självständigt. Har du erfarenhet av att ha arbetet på en arbetsplats som är i förändring eller ett företag med snabb tillväxt är det en fördel. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du utgår från vårt kontor i Gällivare, men pendling från Kiruna eller Luleå kan fungera, förutsatt att du tillbringar merparten av din tid i Gällivare. Resor förekommer i tjänsten. B-körkort är ett krav. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. NCC erbjuder NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt lunchförmån. Ytterligare erbjudanden och rabatter hittar du via vår förmånsportal Benify. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta Christine Gadd Stabschef på 072-211 53 82 alternativt HR Specialist Rekrytering Monica Klersén på 070-653 90 49. Vi påbörjar vårt urval efter sista ansökningsdagen som är den 17 augusti 2025. Då annonsen ligger ute över semester ber vi därför med överseende med att eventuella frågor inte kan besvaras under v 29–31 Välkommen med din ansökan och trevlig sommar! Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.
Nu har du en fantastisk möjlighet att vara med och bygga upp en HR- verksamhet i ett av våra nya miljardprojekt i Gällivare. Det här är jobbet för dig som gillar utmaningar och vill var med och forma hur vi bäst arbetar med våra medarbetare. Projektet växer successivt och idag är vi ca 40-medarbetare på plats från olika delar av Sverige. Tillsammans har vi en spännande och utmanande tid framför oss, fylld av ny kunskap och nya vänner. Välkommen att ta nästa steg i din karriär i ett team där engagemang, kompetens och samarbete står i centrum. Tjänsten som HR Business Partner Dina arbetsuppgifter är i huvudsak operativa inom områden som karriär- och utvecklingsplanering, rekrytering, omställning, lönefrågor, rehabilitering, successionsplanering samt arbetsrätt och förhandlingar. Till att börja med ligger fokus på rekrytering, onboarding och att bygga upp HR-rutiner. Utöver detta så ansvarar du för att driva mer långsiktiga HR-frågor inom enheten. Du driver och implementerar HR-frågor enligt NCC:s riktlinjer/policy. Du har ett nära samarbete med andra HRBP-kollegor, inom NCC:s olika affärsområden. Ni stöttar varandra och delar med er av er kunskap. Du kan även få hjälp av koncern gemensamma resurser inom Rekrytering, Employer Branding, Kompetensutveckling, Arbetsmiljö, Arbetsrätt samt Compensation & Benefits. Om Affärsområdet NCC Green Industry Transformation NCC Green Industry Transformation är ett nystartat affärsområde som specialiserar sig på komplexa och stora projekt i miljardklassen inom infrastruktur- och industriprojekt med fokus på framtidens Gröna Industriprojekt i Norrbotten och Västerbotten. Din Profil som HR Business Partner Idag arbetar du inom HR-området och har minst fem års erfarenhet av kvalificerat och brett HR-arbete. Du har en högskoleutbildning med inriktning på personal- och arbetslivsfrågor eller annan högskoleutbildning och med motsvarande erfarenhet. Har du arbetat med både tjänstemän och yrkesmedarbetare och dessutom har erfarenhet från industri- eller byggbranschen vore det en fördel för både dig och oss. Du har van att stötta chefer och möta medarbetare i olika personalrelaterade situationer och har ett förtroendeingivande samt professionellt förhållningssätt. Vana av förhandlingar samt erfarenhet av avtalsfrågor är önskvärt. Du ingår i ett team men är van att driva många frågor självständigt. Har du erfarenhet av att ha arbetet på en arbetsplats som är i förändring eller ett företag med snabb tillväxt är det en fördel. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du utgår från vårt kontor i Gällivare, men pendling från Kiruna eller Luleå kan fungera, förutsatt att du tillbringar merparten av din tid i Gällivare. Resor förekommer i tjänsten. B-körkort är ett krav. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. NCC erbjuder NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt lunchförmån. Ytterligare erbjudanden och rabatter hittar du via vår förmånsportal Benify. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta Christine Gadd Stabschef på 072-211 53 82 alternativt HR Specialist Rekrytering Monica Klersén på 070-653 90 49. Vi påbörjar vårt urval efter sista ansökningsdagen som är den 17 augusti 2025. Då annonsen ligger ute över semester ber vi därför med överseende med att eventuella frågor inte kan besvaras under v 29–31 Välkommen med din ansökan och trevlig sommar! Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.
Nu söker vi en engagerad och trygg konsultchef som vill vara med och driva samhällsviktiga uppdrag tillsammans med ett kompetent och stöttande team. Du får en roll där du kombinerar affärsdriv med personalansvar och har stor möjlighet att påverka både resultat och arbetsmiljö. Om uppdraget Som konsultchef har du en nyckelroll i att leda och kvalitetssäkra våra uppdrag inom offentlig sektor. Du ansvarar för våra konsulter i det dagliga arbetet, stöttar i HR-frågor och är samtidigt en viktig länk mellan kund, konsult och våra interna team. Du trivs med struktur och tempo, och tar dig an uppgifter med ett lösningsorienterat och självständigt arbetssätt. För att lyckas i rollen behöver du vara administrativt effektiv, noggrann och ha god förmåga att prioritera och följa upp. Du får utrymme att arbeta både strategiskt och operativt – och göra skillnad på riktigt. För rätt person finns möjlighet till ett utökat ansvar över tid. Vi sitter i ljusa lokaler på Sveavägen 155 i Stockholm. Här arbetar vi nära våra kunder med fokus på resultat, utveckling och samarbete. Vi tror på kraften i det personliga mötet och utgår därför från business first tänk. Vi åker gärna ut och besöker våra kunder och konsulter och arbetar på distans när verksamheten tillåter. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt. Dina arbetsuppgifter Personalansvar för konsulter – utvecklingssamtal, trivsel, arbetsmiljö och vardagligt HR-stöd Planera och genomföra kundmöten, samt följa upp uppdrag och leveranskvalitet Medverka i matchning och tillsättning av konsulter Vara en länk mellan kund, konsult och interna affärs- och rekryteringsteam Driva interna förbättringsinitiativ och bidra till utvecklingen av vår verksamhet Bidra med arbete till upphandlingar och anbud Dina kvalifikationer Har minst erfarenhet 5 års erfarenhet som konsultchef, kundansvarig eller annan ledande roll, gärna inom bemanningsbranshen Är administrativt stark, strukturerad och van att hålla många bollar i luften Trivs i en självständig roll där du driver på, hittar lösningar och agerar proaktivt Har god kommunikationsförmåga och en naturlig fallenhet för relationsskapande Har svenskt medborgarskap Är prestigelös och gillar att arbeta nära både kunder och kollegor Meriterande Erfarenhet av offentlig upphandling eller konsultförmedling Erfarenhet av att arbeta i Intelliplan Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete, där du blir en viktig spelare i bolagets tillväxtresa. Anställningen är på heltid med sex månaders provanställning. Vi ser gärna att du så snart som möjligt kan börja hos oss. I övrigt erbjuder vi dig 3000 kr i friskvårdsbidrag enligt vår interna policy och möjligheten till att arbeta med flextider. Du har även tillgång till fastighetens gymlokal. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 7/8 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vill du vara med och utveckla en stark HR-funktion i ett bolag som står mitt i en spännande tillväxtresa? Det här är en möjlighet att påverka och forma HR-arbetet från grunden i Contura AB. Contura ingår i den börsnoterade NIBE Gruppen och är Sveriges mest välkända varumärke inom brasvärme och en av de ledande aktörerna i Europa. Vår vision är ”Renare eld för ett varmare och tryggare hem”. Vi har ett starkt produktsortiment och satsar hela tiden framåt för att utveckla ännu bättre produkter. All tillverkning sker i vår egen toppmoderna produktionsanläggning i småländska Markaryd. Design, kvalitet, produktivitet och hållbarhet ligger oss varmt om hjärtat. Om rollen Som HR-chef på Contura AB blir du en nyckelspelare i vår ledningsgrupp. Tillsammans med en HR-specialist kommer du att coacha och utveckla våra chefer och medarbetare. Du stöttar även affärsområdesledningen på koncernnivå, särskilt vid internationella chefsrekryteringar. Du rapporterar direkt till VD:n för Contura AB. Övergripande ansvarsområden: • Strategisk och operativ HR-ledning inom hela verksamheten inkl. budgetansvar • Stöd till chefer inom arbetsrätt, arbetsmiljö, rekrytering, kompetensutveckling och förändringsarbete • Utveckling och implementering av HR-processer och rutiner • Employer branding - bygga Conturas varumärke och göra det attraktivt för yngre talanger genom samarbeten med skolor och högskolor • Driva Talent Management och delta i utvecklingsprogram för framtida ledare • Bidra till en stark företagskultur och ett hållbart ledarskap • Ansvar för kommunikation personaladministration, riktlinjer och medarbetarundersökningar • Representera företaget i externa grupper tillsammans med kommunen och andra företag • Övervaka löneadministrationen med hjälp av systerföretaget NIBE AB • Stötta affärsområdesledningen i internationella chefsrekryteringar och andra personalfrågor Stämmer det in på dig? Du är en engagerad och innovativ person som trivs med både strategiska och operativa utmaningar. Din prestigelöshet och jordnära inställning gör att du skapar förtroende hos både ledning och medarbetare. Vi söker dig med starkt affärsdriv, kundfokus och ett tydligt och inspirerande ledarskap. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och en lagspelare som kan samarbeta med alla delar av organisationen. Vi tror att du har en akademisk utbildning samt en gedigen arbetslivserfarenhet, gärna från en tidigare tillväxtresa. Du har goda IT-kunskaper och behärskar Office-paketet. Då vi är en internationell koncern är det viktigt att du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Dina personliga egenskaper kommer att vara avgörande. Mer om oss Vi finns för att ge världen bättre energilösningar. Ända sedan 1952 har vi arbetat passionerat och målinriktat med att utveckla nya metoder för bättre energieffektivitet. På så sätt spelar vi en viktig roll i den globala omställningen till ett mer hållbart samhälle. Våra produkter förlitar sig på den finaste svenska ingenjörskonsten. Vi har en stark marknadsposition och gör stora satsningar för framtiden. Vår företagskultur är familjär och entreprenörsdriven. Den bygger på lång tradition och en rik historia där ledorden är enkelhet, ödmjukhet och pålitlighet. Vi ser långsiktigt på din anställning och erbjuder dig en arbetsplats med goda karriärmöjligheter. Tillsammans ser vi till att du möjlighet att använda din talang, kreativitet och kunskap. Välkommen att söka jobbet Du söker jobbet via vår hemsida www.contura.se eller www.nibe.se under ”lediga tjänster”. Vi rekryterar löpande, med ett uppehåll under veckorna 28-31. Rekryteringsprocessen återupptas vecka 32. Vi behöver dock ansökan senast den 31 augusti 2025. För mer information vänligen kontakta:
Brinner du för att leda och utveckla specialister? Är du en affärsmässig ledare som förstår den offentliga sektorns unika förutsättningar? Vi söker dig som vill ta en central roll i att leda vårt dedikerade team och forma framtidens bästa lösningar för kompetensförsörjning inom offentlig sektor Randstad är på en transformationsresa. Vi har en ambitiös plan för att skala upp hela vår affär och utveckla framtidens leveransmodeller för kompetensförsörjning. En viktig del av denna strategi är vår affär mot offentlig sektor. För att säkerställa att vi inte bara följer med i utvecklingen, utan leder den, söker vi nu en affärsmässig och engagerande ledare till den nationella rollen som National manager recruitment public sector. Ditt uppdrag: leda och utveckla vår rekryteringsaffär mot offentlig sektor Som Manager Recruitment public sector får du en central och strategisk roll i att förverkliga våra tillväxtambitioner. Du kommer att leda ett dedikerat och erfaret team av rekryteringskonsulter runt om i landet, med fullt personal- och resultatansvar. Din uppgift är att skapa förutsättningar för framgång och leda teamet mot nya höjder. Mer specifikt kommer du att: Leda och utveckla ditt team: Coacha, inspirera och stötta dina medarbetare. Du är en ledare som lyckas genom andra och skapar en kultur av samarbete, hög prestation och affärsfokus. Driva affärs- och verksamhetsutveckling: Säkerställa att vår leveransmodell och våra tjänster ständigt utvecklas för att möta de unika kraven och möjligheterna inom offentlig sektor. Agera som avtalsansvarig: Du har ett övergripande ansvar för några av våra viktigaste och största offentliga avtal, och säkerställer högsta kvalitet och kundnöjdhet. Vinna nya affärer: I nära samarbete med vårt Bid Team arbetar du strategiskt för att vinna nya, prestigefyllda upphandlingar. Din kunskap om offentlig sektor blir avgörande för vår framgång. Vem är du? En modern ledare med djup förståelse för den offentliga affären. Vi söker dig som är en trygg, kommunikativ och affärsnära ledare. Du förstår de särskilda villkor som råder inom offentlig sektor och ser möjligheterna i dem. Du motiveras av att se både affären och dina medarbetare växa och utvecklas. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av ledarskap med fullt personal- och resultatansvar. En solid bakgrund från rekryterings- och/eller konsultbranschen, med ett tydligt och framgångsrikt fokus mot offentlig sektor. Flerårig erfarenhet av att själv ha levererat kompetensbaserad rekrytering mot den här typen av kunder. Djupgående kunskap om de regelverk och processer som styr rekrytering inom det offentliga. Erfarenhet av och insikt i offentlig upphandling (LOU) och ett genuint intresse för att arbeta strategiskt med anbudsprocesser tillsammans med vårt Bid-team. En strategisk och analytisk förmåga, med en fallenhet för att omsätta planer till konkret handling och mätbara resultat. Dessutom är du van vid att effektivisera och optimera processer för bästa möjliga utfall. Det är meriterande om du har akademisk utbildning inom HR, ekonomi eller närliggande ämnesområden. Vad vi erbjuder dig: Vi erbjuder en strategisk och nationell ledarroll i hjärtat av vår spännande tillväxtresa. Hos oss får du: Ett tydligt mandat att forma och utveckla vår viktiga affär mot offentlig sektor. Ansvaret för ett litet erfaret och dedikerat team med bas i Stockholm och Göteborg. Möjligheten att arbeta för en global marknadsledare med ett starkt varumärke, beprövade processer och enorma resurser i ryggen. En dynamisk, professionell och inkluderande arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig utveckling Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Tjänsten har ett nationellt ansvar och du kommer att utgå från vårt svenska huvudkontor i Solna. Känner du igen dig i beskrivningen? Då ser vi fram emot din ansökan! Skicka in din ansökan redan idag, men notera gärna att svarstiden kommer vara något längre än normalt till följd av semestrar. Du kan vänta dig att hör mer kring din ansökan någon gång under början av augusti. Annonsen kommer vara öppen för ansökan t.o.m 2025-08-15. Vår rekryteringsprocess inkluderar intervjuer och tester, samt en kontroll av straffrättsligt register för slutkandidater. Vi erbjuder anpassningar i processen för sökande med funktionsvariation. Notera att huvuddelen av kommunikationen i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Angelica Gustafsson HR Talent partner via: [email protected] eller Johanna Alderin, Regional Director Professional via: [email protected] Om randstad Vi lever i extraordinära tider. Teknik, samhälle, arbetsmarknad – allt utvecklas i ett högt tempo och öppnar upp för oanade möjligheter. Denna ständiga förändring påverkar oss alla och många av oss undrar: hur kan jag hitta ett jobb och en karriär som funkar för mig, nu och i framtiden? Vi på Randstad finns här för att stötta människor och företag med just detta. Att hitta den perfekta matchningen där båda parter får möjlighet att växa och uppnå sin fulla potential. Att arbeta på Randstad skiljer sig därför från att arbeta i många andra organisationer, för på Randstad jobbar vi med människor och utveckling i alla delar av vår affär; det handlar om våra kunder, våra kandidater, våra medarbetare – ja samhället i stort. Together we grow.
Contura ingår i den börsnoterade NIBE Gruppen och är Sveriges mest välkända varumärke inom brasvärme och en av de ledande aktörerna i Europa. Vår vision är ”Renare eld för ett varmare och tryggare hem”. Vi har ett starkt produktsortiment och satsar hela tiden framåt för att utveckla ännu bättre produkter. All tillverkning sker i vår egen toppmoderna produktionsanläggning i småländska Markaryd. Design, kvalitet, produktivitet och hållbarhet ligger oss varmt om hjärtat. Vi har nästan 60 års erfarenhet av att utveckla, tillverka och sälja braskaminer. Vår organisation präglas av gedigen erfarenhet och många eldsjälar som drivs av att ständigt bli bättre. Är du redo att ta ditt nästa karriärsteg som HR-specialist inom produktion? På Contura AB i Markaryd söker vi efter en dynamisk och engagerad individ som vill vara med och forma framtiden för vårt företag och våra medarbetare. Om rollen Som vår nya HR-specialist kommer du att arbeta nära produktionsledningen och vara ett oumbärligt stöd i frågor som rör arbetsmiljö, arbetsrätt, kompetensutveckling samt rekrytering. Du är den som driver och utvecklar det operativa HR-arbetet inom vår produktionsenhet, samtidigt som du bidrar till att stärka vår företagskultur och skapa en hållbar arbetsmiljö. Tillsammans med vår HR-chef kommer du att vara en del av ett strategiskt HR-team där ni gemensamt tar itu med långsiktiga HR-frågor och utvecklar våra processer. Vi värdesätter ditt engagemang och din förmåga att tänka innovativt. Stämmer det in på dig? Vi söker dig som har: • En akademisk examen inom HR, personalvetenskap eller likvärdigt. • Erfarenhet av HR-arbete, gärna inom tillverknings– eller industrimiljö. • Goda kunskaper i arbetsrätt och vana att hantera fackliga frågor. • Erfarenhet av rekrytering och chefsstöd. Du är en kommunikativ och relationsbyggande person som är lösningsorienterad och trivs med att arbeta nära verksamheten. Du tar initiativ, har struktur och agerar med integritet. Du delar våra kärnvärderingar: God lönsamhet, eget ansvar, marknadsorienterad expansion, engagerade medarbetare, god affärsetik, samhällsengagemang samt transparens. Mer om oss Vi finns för att ge världen bättre energilösningar. Ända sedan 1952 har vi arbetat passionerat och målinriktat med att utveckla nya metoder för bättre energieffektivitet. På så sätt spelar vi en viktig roll i den globala omställningen till ett mer hållbart samhälle. Våra produkter förlitar sig på den finaste svenska ingenjörskonsten. Vi har en stark marknadsposition och gör stora satsningar för framtiden. Vår företagskultur är familjär och entreprenörsdriven. Den bygger på lång tradition och en rik historia där ledorden är enkelhet, ödmjukhet och pålitlighet. Vi ser långsiktigt på din anställning och erbjuder dig en arbetsplats med goda karriärmöjligheter. Tillsammans ser vi till att du får möjlighet att använda din talang, kreativitet och kunskap. NIBE är ett modernt och framgångsrikt företag med en omsättning på cirka 40 miljarder kronor och mer än 21 000 anställda i över 30 länder. NIBE är en av marknadsledarna i Europa med ett produktsortiment som består av marknadens bredaste utbud av värmepumpar, varmvattenberedare, solpaneler, biobränsleprodukter, ventilationsprodukter, fjärrvärmeutrustning, kaminer etc. med produktion i Markaryd. Välkommen att söka jobbet Du söker jobbet via vår hemsida www.contura.se eller www.nibe.se under ”lediga tjänster”. Vi rekryterar löpande, med uppehåll under veckorna 28-31. Rekryteringsprocessen återupptas vecka 32. Vi behöver dock ansökan senast den 31 augusti 2025. För mer information vänligen kontakta:
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 50 jobb