Assistentjobb med förmånligt schema och bra lön
Familjeassistans i Sverige AB
Personliga assistenter

Är du en engagerad, omtänksam och pålitlig person som tycker om att arbeta med människor? Nu finns möjlighet att bli personlig assistent åt mig, en positiv kvinna i Lycksele. Tjänsten är på 80 till 100 procent och innefattar något längre arbetspass både på vardagar och helger. Förmånligt schema där du jobbar tre pass en vecka och fyra pass nästa vecka, bra löneläge samt friskvårdsbidrag 2.400 kr/år. Om tjänsten: Du kommer att vara ett viktigt stöd i min vardag och hjälpa till med mina grundläggande behov, personlig omvårdnad och hushållssysslor som matlagning, städning och tvätt. Ett stort plus är om du tycker om att vara aktiv – på fritiden uppskattar jag att baka, pyssla och ta långa promenader. Vem är du? För att trivas i rollen som min personliga assistent är du lyhörd, ansvarsfull och har förmåga att ta egna initiativ. Du har ett varmt bemötande och vill bygga ett tryggt och respektfullt samarbete. Då jag är allergiker är det viktigt att du kommer till jobbet i nytvättade kläder om du har pälsdjur hemma, och att du är rökfri. Jag söker dig som: • Är positiv, flexibel och har god samarbetsförmåga • Har ett genuint intresse för att arbeta med människor • Talar och förstår svenska bra • Är icke-rökare Tidigare erfarenhet som personlig assistent är meriterande men inte ett krav – jag och mitt team lägger stor vikt vid personlighet och engagemang. Tjänstens omfattning: Tillsvidareanställning med inledande provanställning. Tjänstgöringsgrad 80–100 %. Arbetstiderna är förlagda till längre pass, både vardag och helg. Tillträde omgående. Ansökan: Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt, rekrytering sker löpande. Glöm inte att begära ett utdrag ur belastningsregistret, det gör du enklast via Polisens hemsida. Utdraget måste lämnas innan anställning.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Personlig assistent som timvikarie till kvinna utanför Vara
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent, timvikarie vid behov, hos vår kund utanför Vara. Du erbjuds jobba dagtid under vardagar och helger mellan cirka kl. 09.00-13.00. Vi ser gärna att du kan börja omgående eller enligt överenskommelse. OM KUNDEN Vår kund är en äldre kvinna som bor själv i ett hus på landsbygden. Hon arbetsleder själv sina assistenter och arbetsuppgifterna inkluderar att hjälpa till med personlig omvårdnad, handräckning samt hjälp i och utanför hemmet. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Du bör vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vidare önskar kunden kvinnliga sökanden. KRAV Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetsplatsen Ej allergisk mot pälsdjur MERITER Erfarenhet av vård och omsorg Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent 90 % hos en skojfrisk gubbe i Motala
Inspirera Assistans AB
Personliga assistenter

. Inspirera Assistans AB jobbar för att kunden ska få den tryggaste assistansen och du som personlig assistent är en stor del i att det förverkligas. Är du bra på att skapa goda relationer, har ett stort engagemang , är lyhörd och är van att ta ansvar och anpassa dig till nya situationer? En bra personkemi mellan assistenten och kunden är avgörande för att trivas i rollen som personlig assistent. Varje kund är unik och deras individuella behov bestämmer vad du ska göra.  Nu söker vi Personliga assistenter till en 66 årig rolig och skojfrisk gubbe . ( han säger sig vara 30 år i själen och 90 år i kroppen)   Han lever med sin fru och sina 3 stora  hundar i Motala . Behöver hjälp med det mesta i sin vardag .  Har dubbelbemanning dygnet runt så de som söker bör vara samarbetsvilliga och vara en bra kollega.  Kunden tycker om att ha en lättsam och glad omgivning omkring sig och människor som kan skämta och även ta skämt tillbaka. Det gör att livet blir lite roligare då.  Du som söker ska vara:  * Skojfrisk och tåla skämt  * Krav på att du tål / inte är rädd för hundar! * Att man är positiv och glad är en förutsättning  * Du får gärna vara pratsam men ändå lyhörd  * Har du körkort för manuell bil så är det positivt men inget krav.  * Ditt kön och ålder spelar ingen roll  * Du ska ha förmåga att samarbeta då man aldrig jobbar själv.  * Personkemin är A och O  * Viktigt att du är noga med tystnadsplikten * Att du kan prata god svenska  Arbetstider:  90% på ett 4 veckors schema med varierande arbetstider.  Dubbelbemanning alla tider  08:00-20:00 08:00-14:00 14:00-20:00 20:00-08:00 (vaken natt)  Arbetsuppgifter:  * Kunden sitter i rullstol och du behöver hjälpa till med förflyttningar via lift.  * Kunden har olika maskiner såsom hostmaskin, slemsug, osv  * Trach vård  * Att hjälpa kunden i hemmet och utanför hemmet med allt i dennes vardag.  * Gärna ha vana med att laga mat.  Övrigt: * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. * Lönebeskeden kommer till Kivra. * Urval sker löpande så ansök i god tid Lön och avtal: Inspirera Assistans tillämpar individuell lönesättning och du som assistent får en fast grundlön per timme + semesterersättning, samt Ob-ersättning kvällar, helger och nätter. Vi har kollektivavtal med Kommunal/Vårdföretagarna branch G Kort om arbetsgivaren: Inspirera Assistans är ett assistansföretag med kontor på Sparregatan i Linköping. Vi finns utspritt på 8 orter i Sverige. Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör. Är du en skojfrisk, glad prick som gillar att prata och vill göra en givande insats SÖK IDAG! Rekrytering kommer ske löpande !

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Rullstolsburen kvinna i Mjölby söker assistent
Inspirera Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu dig till vårt härliga team!  Om arbetet:  Kvinnan har mycket svåra smärtor till följd av sjukdom. Hon befinner sig därför till största del i hemmet. Därav är det i kundens hem du spenderar ditt arbetspass i.   Tjänsten består mestadels utav praktisk hjälp i hemmet samt enkla husshållssyslor så som, städning, matlagning och bakning. Kvinnan har ett stort intresse för odling och under säsong består en del utav tiden till att vara behjälplig med grönsaks och bärodling.      Arbetet är varierat där det periodvis är lugnare och mer självständigt arbete men det förekommer även perider där man är mer social och arbetar närmre kvinnan. Till stor del behöver kvinnan lugn och ro, så en assistent som är lyhörd för detta och som kan dra sig tillbaka och arbeta självständigt skulle passa bra i detta hem.   Arbetsplatsen är lugn, tyst och ren hos en ödmjuk, varm och positiv kvinna i 35 årsåldern. Kvinnan är mycket uppskattad och omtyckt av sina assistenter men nu behöver vi förstärkning av ytterligare en kollega.    Övrigt: Tjänsten innefattar inga tunga lyft.  Pga kundens infektionskänslighet så är noggrann personlig hygien ett måste. * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema och signera tidrapport. * Du ska kunna kommunicera muntligt och skriftligt på svenska då arbetet innebär kundkontakt och i viss mån dokumentation. * Det är meriterande om du har erfarenhet inom vård och omsorg men inget krav. Stor vikt läggs vid personkemi. * Du ska vara minst 18 år fyllda  Arbetstid och tjänst :  Till denna tjänst söker vi någon som vill arbeta  ett snitt på 20 timmar/ vecka  Arbetstiderna är ca 13-21.30 Lön: Individuell lönesättning   Företaget: Inspirera Assistans AB Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör. Kollektivavtal har vi med Kommunal/vårdföretagarna Branch G Vårt kontor är öppet alla vardagar 08:00-17:00 och vid akuta ärenden kan ni nå oss på jouren kvällar och helger.   Urval sker löpande så ansök i god tid! Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. Välkommen med din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Personlig assistent till kvinna i Linköping sökes till sommaren !
Inspirera Assistans AB
Personliga assistenter

. Inspirera Assistans AB i Linköping söker en Personlig assistent som vill ingå i vårt Inspirera team som kan vikariera när ordinarie assistenter är frånvarande till vår kvinnliga kund i 50 års åldern som är bosatt i Linköping. Du kommer behöva hjälpa kunden med mycket i hennes vardag såsom förflyttningar med lift, hygien, matlagning. Kunden har en muskelsjukdom som gör att lungfunktionen blivit försämrad, detta gör att hon har olika hjälpmedel som hostmaskin etc. Dessa får man lära sig att använda vid introduktionen. Du som söker: * Ska vara 18 år eller äldre * Ska vilja hoppa in som vikarie när ordinarie kollegor är frånvarande och i sommar. * Meriterande är om du har tidigare erfarenhet * Egenskaper som är bra att du har:  Du är lugn, har tålamod, Stabil och ska i olika situationer kunna pusha kunden litegrann. Arbetsuppgifterna innebär: * Kunden behöver hjälp med alla förflyttningar som sker med lift. * Behöver hjälp och stöttning med all daglig livsföring. * Använda medicinsk utrustning. * Stöttning med att planera sin dag (såsom aktiviteter, läkarbesök m.m.) * Kunden sitter i rullstol och kommunicerar med tal. Arbetstider: Du ska kunna jobba följande tider som vikarie * Dag pass 08:00-16:00 & Kvälls passet 16:00-21:00 * De tillfällen det verkligen behövs utöver schemat ,även natt 21:00-08:00 * Väntetid förekommer med 1h per arbetspass. Övrigt: * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. * Lönebeskeden kommer till Kivra. * Introduktion/utbildning i ärendet sker innan man sätts i tjänst.  Lön och avtal: På Inspirera Assistans får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning, samt Ob-ersättning kvällar, helger och nätter. Vi har kollektivavtal med Kommunal/Vårdföretagarna branch G Kort om arbetsgivaren: Inspirera Assistans är ett assistansföretag med kontor på Sparregatan i Linköping. Vi finns utspritt på 8 orter i Sverige. Vi tror på att närhet till våra kunder ger trygghet och bättre service, detta är vår största styrka då vi har som mål att bistå människor oavsett funktionshinder med den i särklass tryggaste assistansen samt vara en attraktiv arbetsgivare genom att vi finns i närområdet och kan stötta och finnas för våra medarbetare. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör. Som anställd hos Inspirera Assistans får du utbildning, den introduktion just du behöver för att vara trygg i rollen som personlig assistent, kontinuerliga personalmöten och friskvårdsbidrag. Läs gärna mer på inspireraassistans.se Hitta oss även på Instagram och Facebook. Urval sker löpande så ansök i god tid.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Personlig assistent sökes till teknikintresserad 40-åring i Mantorp
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

⠀   Varierande arbetstider | Timanställning med möjlighet till fast tjänst   Vill du ha ett meningsfullt arbete där du verkligen gör skillnad i någons vardag? Vi söker nu en personlig assistent till en 40-årig man i Mantorp som lever med ALS.   OM UPPDRAGSGIVAREN Uppdragsgivaren är en social person med ett stort intresse för datorer, bilar och programmering. Han bor med sina tre barn (10, 12 och 14 år), sin fru och två hundar. Hos denna uppdragsgivare uppskattas aktivitet efter uppdragsgivarens intresse när måendet och vädret tillåter det såklart.    Han behöver hjälp med det mesta i vardagen, inklusive: PEG-sond för mat och medicin Hostmaskin och andningshjälp Förflyttningar (med hans egen aktiva medverkan)   Arbetet innebär även att du blir en viktig del i ett familjeliv, men du behöver också respektera uppdragsgivarens behov av egentid och integritet.   VEM SÖKER VI? Vi söker dig som är: Fysiskt stark och rörlig, då inga hjälpmedel används i dagsläget Självständig, noggrann och har hög arbetsmoral Lyhörd – du ska kunna känna av när det är dags att ge utrymme Inte allergisk mot eller rädd för hundar Trygg i varierande situationer och gärna har vård- eller assistansvana   Det är en fördel om du är kvinna, men inte ett krav. Körkort och bil är meriterande men inget måste.

10 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Personlig assistent sökes till teknikintresserad 40-åring i Mantorp
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

⠀   Varierande arbetstider | Timanställning med möjlighet till fast tjänst   Vill du ha ett meningsfullt arbete där du verkligen gör skillnad i någons vardag? Vi söker nu en personlig assistent till en 40-årig man i Mantorp som lever med ALS.   OM UPPDRAGSGIVAREN Uppdragsgivaren är en social person med ett stort intresse för datorer, bilar och programmering. Han bor med sina tre barn (10, 12 och 14 år), sin fru och två hundar. Hos denna uppdragsgivare uppskattas aktivitet efter uppdragsgivarens intresse när måendet och vädret tillåter det såklart.    Han behöver hjälp med det mesta i vardagen, inklusive: PEG-sond för mat och medicin Hostmaskin och andningshjälp Förflyttningar (med hans egen aktiva medverkan)   Arbetet innebär även att du blir en viktig del i ett familjeliv, men du behöver också respektera uppdragsgivarens behov av egentid och integritet.   VEM SÖKER VI? Vi söker dig som är: Fysiskt stark och rörlig, då inga hjälpmedel används i dagsläget Självständig, noggrann och har hög arbetsmoral Lyhörd – du ska kunna känna av när det är dags att ge utrymme Inte allergisk mot eller rädd för hundar Trygg i varierande situationer och gärna har vård- eller assistansvana   Det är en fördel om du är kvinna, men inte ett krav. Körkort och bil är meriterande men inget måste.

10 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Personlig assistent till Bankeryd - Timvikarier och sommarvikarier
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker nu dig som vill arbeta hos vår kund i Bankeryd! Kunden har MS och behöver stöd och hjälp med det mesta i sin vardag. Vi söker någon som vill göra skillnad och vara vår kunds armar och ben. Vi erbjuder ett jobb där service är i fokus. Den vi söker är noggrann, uppmärksam, och serviceinriktad. Erfarenhet av vården är meriterande. Vi ser gärna att du är 20 år eller äldre. Som personlig assistent hos denna kund bör du vara självgående, social, noggrann och lyhörd, samtidigt som du är anpassningsbar strukturerad och noggrann i din yrkesroll. Kommunikation är a och o för ett fungerande samarbete kund och assistent emellan. Du ska vara uppmärksam, lyhörd med respekt för kunden. Personlig omvårdnad, fysisk träning och förflyttningar med hjälpmedel är dagligt förekommande. Vi söker någon som vill arbeta som timvikarie. Du ska kunna hoppa in ibland både dag och kväll. Arbetstiderna är 09:30-15 eller 18-22:30. Vi söker även 1 person för en mindre fast tjänst. Rekrytering sker löpande och vi anställer omgående. Din Personlighet är den viktigaste meriten i detta jobb. Välkommen med din ansökan

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Personlig assistent till 20 årig kille i Nacka kommun
Nacka kommun
Personliga assistenter

Är du en driven och initiativtagande person som gillar att hitta på saker? Har du tidigare erfarenhet som personlig assistent samt ett stort idrottsintresse? Vill du ha ett givande arbete där du verkligen gör skillnad? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ditt uppdrag Vi söker nu en personlig assistent till en 20 årig kille med start omgående. Kunden bor i Saltsjöbaden i Nacka kommun och arbetstiderna är förlagda mellan vardagar 10-16 eller 16-22 samt helger. Som personlig assistent är du kundens förlängda arm och du hjälper honom i vardagen och vid fritidsintressen som bland annat inkluderar sport så som basket, tennis och promenader med hans hund. Vi ser gärna att du är aktiv och gillar att hitta på saker, precis som vår kund. Kunden har cerebral pares och måttlig intellektuell funktionsnedsättning. Du kommer att få individanpassad introduktion i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner. Din erfarenhet För att vara aktuell för tjänsterna är det krav att du har: - Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - God fysisk förmåga - Du måste vara minst 18 år - God datorvana För tjänsten är det meriterande att du har: - Erfarenhet av arbete inom vården, personlig assistent eller liknande - Erfarenhet av utåtagerande beteende samt lågaffektivt bemötande - Kunskap om och erfarenhet av målgruppen inom LSS - Utbildning inom vård och omsorg eller annan utbildning som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren  Är det här du? Vi söker dig som är en driven och initiativtagande person som gillar att hitta på saker. Vi tror att du som söker har ett genuint intresse för att arbeta som personlig assistent och har en god förståelse för vad vårt uppdrag innebär. Du har givetvis alltid kundens välbefinnande och behov i fokus både i ditt arbete och agerande och är flexibel efter detta. Vidare är du ansvarsfull, lyhörd, engagerad och mån om att ge god service. Du har god förmåga att både samarbeta och arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Som medarbetare hos oss erbjuds du ett meningsfullt arbete där du är med och gör skillnad i någons vardag. Vi arbetar aktivt med individuella anpassningar för att kunna ge våra kunder en hög kvalitet av stöd och service. Personlig assistans är en del av Nacka kommuns omsorg och assistansverksamhet som arbetar på uppdrag av Socialtjänsten och Försäkringskassan. Läs mer om oss på: https://www.nacka.se/valfard-samhallsservice/omsorg-och-assistans/personlig-assistans/. Utdrag från Polisens belastningsregister I enlighet med Nacka Socialnämndens beslut krävs ett utdrag ur Polisens belastningsregister i samband med anställning. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/. Begär "digitalt registerutdrag" till din digitala brevlåda i samband med att du skickar in din ansökan för att underlätta i rekryteringsprocessen.  Intresserad? Om du vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Emilia Katalina, biträdande verksamhetschef på 08–7187768. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Ebba Sjöqvist, rekryteringsspecialist på [email protected] eller 070 431 96 58. Rekryteringsprocessen består av intervju, kundmöte samt referenstagning. Urvalet sker löpnade och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad. Välfärd Samhällsservice ansvarar för kommunens produktion av välfärdstjänster och driver bland annat särskilda boenden för äldre och personer med särskilda behov, dagliga verksamheter, fritidsgårdar, musikskola och kulturhus. Totalt har vi drygt fyrtio enheter inom fyra affärsområden med 1400 medarbetare och tillsammans omsätter vi cirka 600 miljoner kronor. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa de bästa förutsättningarna för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

10 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Kille på 31 år söker ny assistent till Huddinge
Aberia AB
Personliga assistenter

Jag är en kille på 31 år som bor med min familj i Huddinge.  Jag tycker om att lyssna på musik, gå på stan och så badar jag mycket. Jag söker nu en assistent, gärna runt 23 års ålder och uppåt, om du också har erfarenhet av autism och beteendeproblematik så är det ett stort plus. Du behöver vara skicklig i sociala sammanhang och kunna anpassa dig till mig och min omgivning då du assisterar mig. Du måste även vara i god fysisk form. Det är viktigt för mig att du är lugn och stabil och kan ta ansvar. Att du behärskar det svenska språket fullt ut är en förutsättning.  Mina assistenter är anställda av Aberia, vilket säkrar att du får en bra introduktion. Arbetstid/Varaktighet , deltid ca 50h i månaden och du ska också kunna vikariera för mina andra assistenter när dom blir sjuka eller går på semester. För att trivas och växa i yrket som personlig assistent krävs en välgrundad människosyn om alla människors lika värde, mod, engagemang och en vilja att göra skillnad för någon annan. God självkännedom, lyhörd och flexibilitet är också viktiga egenskaper. Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad. Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter. Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har kontor i Stockholm, Skene, Kalmar och Linköping. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans. Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster.

10 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025