Personlig assistent- Tumba
Inova Assistans AB
Personliga assistenter

Inova assistans bedriver personlig assistans med stöd av personal med hög kompetens och en vilja att utveckla den enskildes rätt till självbestämmande. Vår ambition är att skapa sammanhang och aktiviteter som främjar samhällsdeltagande och ökad förståelse mellan människor med olika levnadsförutsättningar. Kundens egna ord: Jag är en spirituell brud som just nu söker fler assistenter till min grupp. Jag har en muskelsjukdom, som sitter i musklerna och ingen annan stans. Jag har givetvis många intressen. Jag är spirituell så jag spår, läser astrologi och läser av, inklusive naturmediciner. Fler intressen är hår, smink och skönhet i allmänhet, samt fotografering. Jag kan ha mycket humor men även seriösa konversationer. Jag har en katt som är social och man ska kunna hantera allt som tillkommer med en katt. Jag söker dig med empati/avkännande och du som kan läsa av när du ska ta ett steg fram eller tillbaka i olika situationer, med hänsyn till min integritet. Man ska helt enkelt kunna tolka det jag säger till andra i olika möten som t.ex läkarbesök, sjukhusvistelse, myndigheter osv. utan egen värdering. Flexibel med att kunna hoppa in vid sjukfrånvaro och vid behov, därför går ingen på heltid hos mig i fast schema just av den orsaken samt lättare vid frånvaro. Vi söker på fast och rullande 4v schema: Dag & kväll - 107h/4v Dubbelbemanning + varannan helg natt (Fredag en helg, Söndag andra helgen) - 68h/4v - x2 pers Morgon varannan helg - 28h/4v Timmarna blir fler ju mer man hoppar in vid behov. Krav på dig som söker: Kvinna 30-45 Svenska Har moral och medkänsla Kunna vara professionell i vissa situationen och lägga sin egen värdering åt sidan - Avkännande Jobbet kommer först och telefonen kommer i andra hand, på jobbet Kunna hoppa in vid behov Inte katträdd eller kattallergi Förstå och efterfölja tystnadsplikt, Lex Sarah och andra rutiner Har du djur, önskar jag att du har lätt att skaffa djurvakt om du behövs på jobbet Intresse och kunskap inom smink och hår är även av stort intresse Känner du att det här vore något för dig, skicka då in ditt Cv och personliga brev till oss.

2 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Fartfyllt och roligt extrajobb i Utby!
Passal AB
Personliga assistenter

Vem är jag? Jag är en glad och positiv 17-årig kille som bor varannan vecka i Utby (östra Göteborg) och har personlig assistans. Nu behöver jag någon som kan jobba som vikarie i min assistentgrupp. Jag har personlig assistans bl a pga autism, så du som assistent hjälper mig med att komma i gång och få med mig ut på olika aktiviteter. Jag kan en hel del själv men jag behöver ändå din hjälp och vägledning i många moment såsom vid måltider, hygien, på- och avklädning mm. Jag förstår allt du säger, men jag kan själv inte prata, däremot kan jag teckna Ja och Nej och du behöver kunna tolka mina olika ljud och signaler. Mina intressen är många. Jag gillar att lyssna på musik, bada, åka buss, besöka biblioteket och trädgårdsföreningen samt åka bergochdalbana - förstås!  För övrigt så är jag en fena på att läsa kartor och busstidtabeller! Vem är du? Det spelar ingen större roll vilken ålder du har eller om du är man eller kvinna utan det viktigaste är att du, precis som jag, gillar att vara aktiv! Du behöver ha ok fysik eftersom det ibland kan gå snabbt i svängarna. Det är fördel om du har tidigare erfarenhet av autism eller har lite koll på det. Jag är dock inte utåtagerande. Det finns (automatväxlad) bil här som vi kan använda oss av så därför är det ett plus om du har körkort. Eftersom vi har hund så bör du inte vara allergisk eller djurrädd. Hur kan ett arbetspass se ut? Under vardagar startar du ditt pass och möter upp mig inne i stan när jag slutat skolan. Vi åker taxi ihop hem och så äter vi ihop. Kanske tar vi en utflykt med kollektivtrafiken och testar nån ny busslinje eller så åker vi till trädgårdsföreningen och tar en fika eller varför inte en sväng till biblioteket? Passet avslutas hemma hos mig i Utby. Omfattning/upplägg: Arbetsomfattning: extra vid behov Arbetspassen är på ojämna veckor: vardagar ca kl 14-20. Dessutom möjlighet till arbete helger kl 10-16. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också att få bra stöttning av assistansansvarig.   Intresserad?   Kul! Varmt välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval. Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen. Ansvarig rekryterare: David Henriksson Annonsens referensnummer: 1134

2 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Vill du göra skillnad och ha roligt på vägen?
Passal AB
Personliga assistenter

Då är detta ett jobb för dig!   Vem är jag? Jag är en 21-årig grabb med glimten i ögat som bor i Kareby strax norr om Kungälv. Jag gillar träning, musik och TV. Tycker också om att bada eller vara ute och titta på folk. Jag sitter i rullstol och behöver hjälp med kommunikation, förflyttningar och annat för att kunna ha en rolig vardag. Det är mycket bus och glädje i min vardag, flirta gör jag gärna!   Hur kan en vanlig dag med mig se ut? Du hjälper mig upp och förbereder mig för DV. Jag behöver hjälp med personlig hygien, påklädnad, frulle och annat för att bli redo för dagen. Sen åker vi till DV med färdtjänsttaxi. DV-personalen planerar min dag och du som assistent hjälper mig med allt praktiskt runt omkring. När vi kommer hem från DV vankas det mellanmål och sedan någon aktivitet tex Friskis och Svettis. På kvällen blir det lite TV-tittande innan det är dags att sova. På helgerna så har jag lite aktiviteter inplanerade men möjlighet för spontana utflykter finns självklart! Vi försöker också vara ute varje dag, samt att det varje dag är någon form av träning såsom rehab eller mer allmänt.   Vem är du? Jag söker dig som är social och aktiv. För att trivas hos mig så är det bra om du är självsäker och gillar att ha en öppen kommunikation och raka rör! Då jag bor i en egen lägenhet hemma hos mamma och pappa så är det toppen om du har erfarenhet av att jobba i familj. Eftersom jag bor ute på vischan så är det krav på körkort och bil. Du bör också vara hyfsat ok i kroppen. Utbildning är inte det viktigaste för oss, utan det viktigaste är att du blir en i gänget, så lär vi dig resten!   Tjänsternas upplägg Omfattning: Vi söker för 2 tjänster, båda på ca 80-100%. Arbetstider: Huvudsakligen vardagar kl 06.00-16.00 och kvällspass kl 15.00-22.30 och helgpass kl 08.00-18.00.   Tjänsternas tillträde är omgående. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med assistansansvarig   Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen.   Varmt välkommen med din ansökan! Annonsens ref.nr: 2049 Ansvarig rekryterare: David Henriksson

2 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Personlig assistent
Söderort Assistans AB
Personliga assistenter

Personlig assistent sökes till härlig kvinna med intresse för natur och odling i Oxelösund. Vi söker dig som är kvinna i åldern 50–67 år och vill arbeta som personlig assistent åt en glad och utåtriktad kvinna som använder rullstol. Hon älskar att vara ute i naturen, pyssla med blommor och odla – så delar du det intresset är det ett stort plus! Arbetet innebär att vara ett stöd i vardagen både hemma och ute på aktiviteter. Du är trygg, lugn och lyhörd som person. Erfarenhet av personlig assistans är meriterande, men vi lägger stor vikt vid personkemi. Tjänsten är deltid, och arbetspassen kan förekomma både vardagar och helger. Välkommen med din ansökan! Söderort assistans AB är ett företag som bedriver personlig assistans och vi finns i hela landet.

2 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Personliga assistenter
Eda kommun
Personliga assistenter

Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare. Vård och Stöd är ett verksamhetsområde med fokus på att ge trygg och säker vård till våra medborgare. Vi arbetar med äldrevård, korttidsvård, funktionsvariationer, socialpsykiatri och rehabilitering. Vår huvudsakliga uppgift är att erbjuda vård för våra medborgare i olika skeden av livet. Behoven kan se olika ut beroende på vilken typ av stöd en medborgare behöver, men vårt förhållningssätt är att alla ska ha samma förutsättningar för en trygg och säker vård. Det är viktigt för oss att den som får vård skall känna sig trygg, samt ha möjlighet att påverka och ha inflytande i sin dagliga livsföring. Vill du bli vår nya kollega och vara med och skapa trygg, säker och jämlik vård för alla? ARBETSUPPGIFTER LSS-verksamheten söker dig som vill arbeta som personlig assistent. Det finns en tjänst på cirka 64 % där arbetstiden enbart är förlagd till helger och en tjänst på cirka 84 % med schemalagd arbetstid vardagar och helg. Provanställning kommer att tillämpas. Personlig assistent innebär att assistera en annan människa med allt vad det innebär, bland annat personlig omvårdnad, hjälp med att kommunicera samt få en meningsfull vardag. Social dokumentation samt upprättande och uppföljning av genomförandeplaner ingår i arbetsuppgifterna. Arbetet är förlagt till brukarens hem. KVALIFIKATIONER • Vi ser gärna att du som söker har godkänt betyg från gymnasiets vård och omsorgsprogram eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Du är stabil, lugn och du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter i arbetet. • Du är kommunikativ och kan på ett enkelt och tydligt sätt informera och säkerställa att information nått fram. • Du kan uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och skrift. • Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats. Vi erbjuder glada arbetslag, positiva arbetsplatser och goda personalförmåner för dig som anställd! Välkommen med din ansökan till en spännande och utvecklande tjänst. Ansökan görs digitalt via Offentliga Jobb. Eftersom vi ser fram emot din ansökan så vänta inte utan sök tjänsten redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Innan anställning kan ske begärs utdrag ur Rikspolisstyrelsens misstanke- och belastningsregister. Grundannonsering sker enligt kommunens policy, vi undanber oss därför bestämt försäljare av annonsplats, rekryteringssajter och liknande.

2 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Nattvikarie till kille strax utanför Visby sökes!
Assistans På Gotland AB
Personliga assistenter

Vår kund är en kille i 30-årldern som bor i ett eget nybyggt hus nära kusten några kilometer söder om Visby med fina promenadstråk.  Han gillar att spela spel, baka, se på film, promenera, åka till Visby hamn med medhavt fika, kolla på jeans i secondhand butiker mm. När han kopplar av brukar han putsa på sina Volvo-bilar av äldre årsmodeller, lyssna på musik eller kolla på sin Ipad.    Vår kund har autism, medelsvår intellektuell funktionsnedsättning och epilepsi. Han behöver hjälp med flertalet situationer i sin vardag. Vi söker dig som är lugn, pedagogisk och ansvarsfull. Det är meriterande om du även har erfarenhet av låg affektivt bemötande, epilepsi, autism och intellektuell funktionsnedsättning samt att du har tidigare arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg, gärna personlig assistans. Vidare krävs att du är rökfri och har körkort samt tillgång till bil då kunden bor en bit utanför Visby. Allra viktigast är att personkemin er emellan blir bra!     Passen är förlagda till vaken natt 21-08.  Introduktion omgående.   Välkommen att söka tjänsten! Vi ser fram emot att träffa dig! Företagsinformation Assistans På Gotland AB Vi är ett litet gotländsk företag som tillhör Humana Assistans, vårt kontor hittar du i Visby på Herkulesvägen .   För oss är assistenterna vår största resurs och enormt betydelsefulla.  Har du ett stort hjärta, praktiskt handlag och lust att göra skillnad för en medmänniska? Är du bra på att läsa av vad andra behöver och kan ”verka utan att synas”? Då kan det vara dig vi vill anställa!

2 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
PERSONLIG ASSISTENT BÅSTAD
Fmf Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi en assistent på timmar för att stärka upp i arbetsgruppen hos vår kund Jesper. Han bor med sin familj på landet och därför är det krav att du som söker har körkort och tillgång till egen bil. Jesper har flera funktionsnedsättningar bland annat autism och down syndrom. Han har inget eget tal utan använder teckenkommunikation och kroppsspråk. Det dagliga arbetet består av att hjälpa till med det Jesper inte klarar att göra själv, men mycket kommer handla om aktivering. Jesper tycker om att simma och att gå till gymmet. Din roll blir att motivera kunden, aktivera och stötta. Du kommer att arbeta i hemmet där det även finns en familj. Du erbjuds trevliga kollegor och en aktiv kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner. Assistentens roll och erfarenhet Du som person behöver vara aktiv, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik och positiv. Något som är viktigt del i din roll som assistent hos Jesper är att du är påhittig, kan motivera Jesper och ligga steget före i planering av aktiviteter. Vi ser gärna att du som arbetar hos Jesper har erfarenhet av teckenkommunikation sen tidigare men det är inget krav, viktigast av allt är ändå att personkemin stämmer! Du behöver vara rökfri på arbetsplatsen. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra. Meriterande erfarenheter • B- körkort och tillgång till egen bil är ett krav för att ta sig till arbetsplatsen. • Rökfri på arbetsplatsen. • Svenska i tal och skrift. • Erfarenhet av arbete med funktionsnedsättningar. Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Timanställning • Vi är flexibla i schemat och kan anpassa dagar efter annan anställning. • Arbetstid oftast kvällar men kan vid ledigheter och helger även vara dag. • Start omgående. Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård. Ansök till tjänsten via vårt externa rekryteringsverktyg Reachmee   På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

2 juni 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Personliga assistenter sökes till sommarjobb i Herräng
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu personliga assistenter till en rullstolsburen man som bor i Herräng. Vi söker två personer som vill arbeta extra vid behov under hela juli månad från v. 27-32. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner, hushållssysslor, förflyttningar av olika slag, personlig hygien, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 10:00-15:15 eller 19:00-23:00 på vardagar, 10:00-15:40 eller 19:00-23:00 på lördagar och söndagar.  Om kunden Denna man har ett stort intresse för fiske, att meka med bilar, gå ut och äta samt att titta på TV. Han är i 50-års åldern och för sin egen talan. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort och har tillgång till egen bil, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift, Inte är pälsdjursallergiker, då det finns en katt i kundens hem. Det är meriterande om du Har genomgått en vårdrelaterad utbildning, Har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 2. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Personlig assistent sökes till kvinna i Helsingborg
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Nu söker vi en personlig assistent som kan arbeta tiderna 12.45-15.45 och 20.00-21.00 en dag i veckan, olika dagar beroende på vecka samt är intresserad av att arbeta extra som timanställd. Övriga tider ligger mellan 08-09 måndag-söndag till och med 31/8, från 1/9 kommer arbetstiderna att vara 08-17 och 17-09. Jourtid mellan 00-07. Tiderna 12.45-15.45 och 20.00-21.00 är punktinsatser och är dubbelbemanning för att stötta upp vid förflyttning av kvinnan.  Kvinnan är bosatt i Helsingborg, Ättekulla-området. Kvinnan är runt 70 år och har till följd av en hjärnskada behov av hjälp i sin vardag både med personlig omsorg, sköta hemmets sysslor och göra aktiviteter utanför hemmet. Sedan hjärnskadan kommunicerar kvinnan främst genom kroppsspråk samt ett fåtal ord. Kvinnan är rullstolsburen och har adekvata hjälpmedel i hemmet för att underlätta arbetsmomenten, bl.a. används golvlift, hygienstol och vårdsäng. Vi söker assistenter som kan skämta och bjuda på sig själva, är trygga och ansvarsfulla samt uppskattar att vara aktiva. Viktigt att besitta förmågan att läsa av personen du hjälper och får henne att känna sig delaktig. Urval och intervjuer sker fortlöpande under rekryteringen. Varmt välkommen med din ansökan via annonsen. Ansökningar tas ej emot via telefon eller e-post. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Varierade arbetstider enligt ovan.  Tjänstgöringsgrad är timanställning/behovsanställning. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Emilia Östlund, uppdragschef Humana.

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Personliga assistenter sökes i Åkersberga
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker personliga assistenter till en ung och mycket aktiv man i Åkersberga. Denna kund har många intressen och delar du flera av dessa med honom ser vi det som positivt. Till exempel tycker han om tåg och i synnerhet märklintåg, han tycker också om musik, att lägga diamond tavlor, åka bil, bada i simhallen och att kolla på gamla svenska filmer och serier. Han spelar även gärna badminton, spenderar tid på en loppis eller går en promenad tillsammans med sin personliga assistent. Tjänsterna är på varierande sysselsättningsgrad, med möjlighet till både mindre och större tjänster. De fördelas främst på dag- och kvällstid, under både vardagar och på helger. Arbetstiderna är mellan ca. 09.00-21.00, med möjlighet till viss flexibilitet. Arbetspass som förläggs nattid kan bli aktuellt längre fram.  Omfattning: Tjänsterna är på varierande sysselsättningsgrad, med möjlighet till både mindre och större tjänster. Antal tjänster: 3. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - För denna tjänst bör du som söker vara stabil och lugn i din yrkesroll och som person. Du bör även ha god struktur samt ordning och reda i ditt arbete. Att du besitter en initiativtagande förmåga, är kreativ och duktig på att aktivera andra i din omgivning ser vi som en självklarhet. Du är flexibel i tanken och kan också situationsanpassa ditt beteende och agerande i en snabbt föränderlig miljö, där det är lika viktigt att vara aktiv som att kunna lugna ned eller ta ett steg tillbaka. Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och vår kund. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av lågaffektivt bemötande, Kan laga mat, Har teknikvana och erfarenhet av kommunikationshjälpmedel (kommunikation med schema), Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Har ett intresse för vardagsmotion och hälsa. Innehar B-körkort för manuell växellåda. Det är krav på att du: Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift, Är rökfri, Inte bär starka dofter på jobbet, Inte är pälsdjursallergiker då det finns en hund i kundens hem, Har hög arbetsmoral samt ett intresse och engagemang för och i ditt arbete, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta hos denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

2 juni 2025
Sista ansökan:
14 november 2025