Personlig assistent till kvinna i Mariefred
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Beskrivning av tjänsten som timvikarie Vi söker dig som vill arbeta hos en pigg och härlig kvinna i Mariefred.Kunden har flertalet funktionsnedsättningaroch varierande behov av stöd för att klara av vardagen. Exempel på förekommande arbetsuppgifter, så som hjälp med Av- ochpåklädning Personlig hygien Hushållssysslor Egenvård (behandling med lymfmaskin), massage Stöd vid vårdbesök och andra aktiviteter Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta kloka beslut i samråd med kunden. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Utbildning, erfarenhetoch personliga egenskaper God kommunikationsförmåga Flexibel Lyhörd Initiativtagare Vi söker efter dig som är en stabil och trygg kvinnlig assistent med stor respekt för dina arbetsuppgifter.Erfarenhet av personlig assistans är meriterande men inget krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid rekryteringen. Det är även mycket bra om du som assistent är flexibel då tidsändringar ibland kan ske med kort varsel pga kundens olika vårdbesök.Detta uppdrag passar perfekt om du har en annan sysselsättning men önskar att arbeta extra. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är enansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställning Omfattning: Vid behov Arbetstid: Dag,eftermiddag,kväll. Vardag och helg. Tillträde: Omgående. Vitillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 250131 Varmt välkommen med din ansökan!

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Arbeta som personlig assistent till trevlig kvinna i Täby
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Konstnärlig kvinna i , med en stor portion humor och gillar att baka söker nu en likasinnad assistent som kan jobba framför allt helg, dagtid. Ibland kan det bli aktuellt på vardagar. Du som söker behöver vara ansvarstagande, noggrann, lyhörd, lugn, inkännande och besitta ett stort tålamod. Icke rökare. Kommunikation är ett viktigt verktyg och därför behövs god förståelse för det svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom vård, PEG, sondmatning och andningsvård. Hund finns i hemmet, och därför ser vi gärna att den som söker är djurvän. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Så länge uppdraget varar/ vikarie Omfattning: Deltid Arbetstid: Dag/kväll/helg Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen in med din ansökan!

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Lugn och tålmodig assistent sökes till kvinna på Lidingö
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: - vill arbeta hos en kvinna i 60-årsåldern bosatt på Lidingö - har goda kunskaper i svenska - har erfarenhet inom vård- och omsorg Det är även meriterande om du: - har erfarenhet av Parkinsons sjukdomsförlopp - är arabisktalande eller har kunskaper i arabiska Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 80%. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattetid, samt omfattar vardagar och helger. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriel Chabay [email protected]

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Vill du jobba som personlig assistent? Starta nu och fortsätt i sommar!

Vill du sommarjobba som personlig assistent? Kan du börja som vikarie redan nu? Då är du kanske den vi söker! Om jobbet Som personlig assistent har du ett viktigt uppdrag där du stöttar en individ för att han eller hon ska kunna leva ettsjälvständigt och meningsfullt liv, oavsett funktionsnedsättning. Ditt jobb är där kunden befinner sig, vilket kan vara både i och utanför kundens hem. Arbetet kan innebära att stötta vid personlig omvårdnad, hushållssysslor, socialt stöd, stöttning vid skola/arbete eller fritidsaktiviteter, kommunikation och samspel med mera. Är det dig vi söker? Vi söker dig som är ansvarsfull och pålitlig, med ett genuint intresse för att hjälpa andra. Som personlig assistent behöver du vara flexibel och öppen för att arbetet utgår ifrån kundens behov och önskan. Du behöver hantera det svenska språket mycket väl eftersom att kommunikationen är viktig.Har du erfarenhet av personlig assistans eller andra yrken inom omsorgen så är det meriterande. Men det är inget krav, då vi värdesätter den personliga lämpligheten och personkemin mellan dig och kunden allra mest. Ni kommer att spendera mycket tid tillsammans, så det är av högsta vikt att ni trivs ihop. Arbetstider och placering Arbetstiderna varierar utifrån vilken kund du jobbar hos. Hos de allra flesta av våra kunder arbetar assistenten dygnspass med väntetid. Andra arbetstider förekommer också, som till exempel dag, kväll och vaken natt. Kan du jobba alla typer av pass är det meriterande. Vi söker vikarier hos flera av våra kunder. Så placering diskuteras vid intervju. Vi erbjuder En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Dalarna, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle.Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum. Välkommen med din ansökan!

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Engagerad assistent sökes till kvinna på Lidingö
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov.Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är social och ansvarstagande.Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nudig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinnai 50-årsåldern bosatt på Lidingö har goda kunskaper i svenska har erfarenhet inom vård- och omsorg kan arbeta i ett hem med pälsdjur Det är även meriterande om du: har erfarenhet arbete som personlig assistent har B-körkort och tillgång till bil har erfarenhet av hjälpmedel såsom hostmaskin, sugslem, track, PEG och ventilator Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Du som assistent kommer även få en gedigen utbildning så du klarar av dina arbetsuppgifter på bästa sätt. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Anställningen är ett vikariat som pågår fram till 2026-01-01 med en arbetstid på 24 timmar per vecka. Arbetet sker under både dagtid och kvällstid, samt omfattar vardagar och helger. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 13/1-25 ellerenligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriel Chabay [email protected]

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Personlig assistent sökes i Höllviken
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om vår kundJag är en glad och busig kille i 30 års åldern som behöver hjälp i min vardag. Jag bor själv utanför Höllviken. Hos mig arbetar vi dygnspass, 8.00-8.00 med väntetid på natten. Äventyr och aktivitet gillar jag såsom bowling,glad för att åka tåg och buss, gillar även att cykla och vara ute men tycker även om att bada, pyssla, måla, dansa, lyssna på musik och äta på restaurang. Jag går på daglig verksamhet en dag i veckan. För mig är det viktigt att det är ordning o reda då jag gillar struktur och planering i förväg. Jag använder mig av både tal och teckenspråk (utbildning sker på företaget), samt schema bilder.Fullt rörlig, men behöver stöd och uppmuntran i vardagen.Jag vill ha ordning på saker och ting, och gillar hemmasysslor. Körkort och egen bil till arbetsplatsen behövs. Brukaren har egen bil.Katt finns i huset. Om digJag söker dig som vill jobba upp till 100% på fast schemarad. Det är krav på att du har körkort och tillgång till egen bil samt ej pälsdjursallergier då katt finns i hemmet. Tillträde: Enligt överenskommelse RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Personlig assistent i Örebro, vikariat
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende. Nu söker vi personal vid behov till vår kund i Örebro. Kunden är en tjej på 19 år som behöver hjälp med all omvårdnad. Kunden har autism och epilepsi. Du behöver kunna gå bredvid en hel vecka innan du börjar arbeta. Mer information om kunden ges vid intervjutillfälle. Tjänsten är ett vikariat från 8/2 till 13/3. Arbetstiderna är måndag till torsdag 14:50 - 21:00, där du hämtar kunden i skolan och tar färdtjänst hem. Och även lördag och söndag 12:00 - 20:00. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till våra kunder tror vi att du ska vara lyhörd, och ha en god förståelse för vad ett bra bemötande innebär för våra kunder. Att man brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver. Att du är ansvarsfull och ödmjuk trygg i dig själv, och du behärskar det svenska språket. Våra kunder har olika behov men alla behöver stöd i vardagen. Vi tror även att du är: - Noggrann - Tålmodig och ödmjuk - Serviceinriktad - Initiativtagare - Ansvarsfull OmsorgsCompagniet värnar om både kunder säkerhet och trygghet samt personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Öppen jobbansökan - Personlig assistent
Assistera Skandinavien AB
Personliga assistenter

Assistera Skandinavien AB är ett familjärt företag som erbjuder personlig assistans till personer med funktionsnedsättning som är beviljad personlig assistans enligt lagen om stöd och service (LSS). Vi är ett mindre bolag med lång erfarenhet som ser hur viktiga alla i verksamheten är – assistansanvändare, anhöriga såväl assistenter. För att bedriva en bra assistans krävs det att alla parter är nöjda och har det bra, vårt jobb är att se till att det blir så för dig. Vi söker nu personliga assistenter för behovsanställning och sommarvikariat till några av våra brukare, med eventuell möjlighet till anställning på schemarad (tjänstgöringsgrad varierar mellan schemaraderna). Personliga egenskaper Det är väldigt viktigt att du behärskar det svenska språket både i skrift och tal på ett sätt så att du kan kommunicera med assistansanvändaren, kollegor och ev. vårdpersonal etc. utan att missförstånd uppstår. Viktiga egenskaper i arbetet som personlig assistent är att du är noggrann, ansvarsfull och försöker komma med lösningar. Ibland kan du behöva läsa av brukarens behov och önskemål utan att de är uttalade så lyhördhet och förståelse för hens behov är högt prioriterade egenskaper. Du är lugn och empatisk, ser möjligheter samt att du är duktigt på att vid behov uppmuntra och motivera assistansanvändaren till olika aktiviteter. När stressiga situationer uppstår är det viktigt att du är stabil och kontrollerad. Du har en positiv attityd till ditt arbete och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetsuppgifter Under din arbetsdag hjälper du assistansanvändaren med allt som hen själv inte klarar av, utifrån beviljad insats. Du hjälper till med förflyttningar och stöttar hen i alla aktiviteter, allt från hushållsuppgifter till hjälp med personlig hygien. Insatserna utgår från brukarens behov och önskemål. Vidare kan vissa brukare behöva stöd i kommunikationen och i samverkan med hens kontaktnät. I arbetet ingår även att föra dokumentation, rapportera tillbud och avvikelser och hos vissa brukare utföra delegerade arbetsuppgifter (t.ex. delegering och egenvård). I rollen som personlig assistent är din arbetsplats var assistansanvändaren än befinner sig. Det kan vara i hemmet och vid olika aktiviteter utanför hemmet. Övrigt B-körkort är meriterande och hos vissa brukare ett krav. Arbetstiderna varierar mellan brukarna men behoven är överlag förlagda till dagar, kvällar, nätter (väntetid, f.d. jourtid, kan förekomma) och helger. Urval och tillsättning av tjänsterna sker löpande. Om du som kandidat går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. Bakgrundskontroller kan förekomma i våra rekryteringar och polisutdrag (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. Maila oss ditt CV och personliga brev redan idag så berättar vi mer om vad vi kan erbjuda just dig. Om anställningenLön Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Intresseanmälan sommarvikarie - Personlig assistent
Assistera Skandinavien AB
Personliga assistenter

Sommarvikarie som personlig assistent hos Assistera Skandinavien AB – En meningsfull och givande upplevelse! Är du en empatisk, ansvarsfull och positiv person som vill göra skillnad i en annan människas vardag? Då är jobbet som sommarvikarie hos Assistera Skandinavien AB något för dig! Vi erbjuder en arbetsplats där engagemang, respekt och individens behov står i fokus. Som personlig assistent hos oss arbetar du nära våra kunder, personer med olika funktionsvariationer, och stödjer dem i deras dagliga liv. Dina arbetsuppgifter kan variera från att assistera vid personliga behov, matlagning och aktiviteter till att följa med på utflykter och sociala sammankomster. Ingen dag är den andra lik, och du får möjlighet att skapa starka och meningsfulla relationer. Vad vi erbjuder: Flexibilitet: Anpassade arbetstider som passar din sommarplanering. Utveckling: En chans att utveckla dina kommunikations- och samarbetsfärdigheter. Meningsfullhet: Varje arbetsdag ger dig möjligheten att göra skillnad i någon annans liv. Stöttande team: Du blir en del av en arbetsplats där du får stöd och utbildning från erfarna kollegor och handledare. Vem söker vi? Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och självständig. Har du tidigare erfarenhet inom vård och omsorg är det meriterande, men det viktigaste är din inställning och viljan att lära. B-körkort är ett plus, men inget krav. Hos Assistera Skandinavien AB är vi övertygade om att varje individ förtjänar att leva sitt liv på sina egna villkor. Som personlig assistent är du en nyckelspelare i att förverkliga detta. Låter detta som något för dig?Ansök redan idag och bli en del av vår engagerade och omtänksamma arbetsplats. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team i sommar!

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Kvinnlig personlig assistent sökes till man på Lidingö
Vår Omtanke Sverige AB
Personliga assistenter

Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund på Storholmen, storholmen ligger på en Ö i Lidingö kommun! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vi söker just nuefter en personlig assistent till en av våra kunder på Lidingö. Kunden bor på en härlig ö som heter Storholmen, för att ta dig till ön åker du båt, det finns SL båt som går från Mor Annas brygga (5 min resa) alt att du reser från Ropsten med båt som tar (30min). Kunden är en 60-årig rullstolsburen man som behöver hjälp med bla. förflyttningar, personlig hygien, matlagning, följa med på aktiviteter.Kunden berättar själv vad han behöver hjälp med.Passen är förlagda 09-17 / 17-09. Passen innehåller "sovande jour"-väntetid.Du som söker ska: vara kvinna vilja arbeta extra vara glad och positiv tala mycket god svenska Att arbeta som personlig assistent är ett roligt, spännande och utvecklande jobb där du på ett aktivt sätt får vara med på en persons utvecklingsresa. Vi på Vår Omtanke arbetar för kunder med olika funktionsnedsättningar, och här arbetar kunniga, engagerade och ansvarsfulla medarbetare. Vem är du?Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller har annan erfarenhet som kan vara likvärdig. Som person har du en god social förmåga, ser till hela kundens behov, är noggrann och ansvarstagande samt har ett gott bemötande. Endast kvinnliga sökande efter önskemål från kund. Vad får du?Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Extra,- vid sjukdom och semester samt något fast pass i veckan.Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu?Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke och även av kunden. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025