Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en man på 61 år som bor i Upplands-Väsby med min familj. Jag har en neurologisk sjukdom och söker en personlig assistent som kan hjälpa mig i min vardag. Jag sitter i rullstol och du behöver därför vara mina förlängda händer och ben. Arbetsuppgifterna är allt från hjälp vid måltider, hygien, klä av/på sig och sköta hemmet till att göra det möjligt för assistansanvändaren att vara förälder, make, arbeta, ägna sig åt fritidsintressen, umgås med vänner eller följa med på resor. Din arbetsplats blir alltså där jag befinner mig. Jag åker på rehabilitering utomlands varje år och det förväntas av assistenterna att följa med på resan. Jag rehabiliteringstränar flera gånger i veckan och då behöver jag dig som fysiskt stöd. Du behöver kunna simma (åka med mig på vattengympa) och kunna cykla med mig. Tjänsten är vid behov och ordinarie personals frånvaro, och arbetstiderna hos denna kund fördelas på morgon-, dag-, och kvällstid, mån-sön. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Egenskaper som jag efterfrågar hos dig som söker är att du är initiativrik, empatisk och ansvarstagande. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt. Meriterande är även ifall du har tidigare erfarenhet av att arbeta som assistent och om du tycker om att (och kan eller är villig att lära dig) laga god mat. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg och att du har ett intresse för matlagning. Krav är att du kan simma, cykla och har möjlighet att följa med på eventuella resor i tjänsten. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Sanda Assistans grundades i Sandared av vår VD Betty Olsson. Vi har blivit något större med åren men hjärtat sitter kvar på rätt ställe. Grunden till vår vision är att "alla är lika olika och olika lika" och därför krävs rätt matchning av assistenter. Vi söker därför dig som vill göra skillnad i en annan persons vardag. Som person är du ansvarstagande, ärlig och lösningsfokuserad. Uppdraget kräver att du är serviceinriktad och flexibel samt har förmågan att bemöta kunden på ett bra sätt. Hos oss på Sanda Assistans får du chansen att verkligen hjälpa andra och skapa en meningsfull vardag för personer som är i behov av stöd. Vi tror på att trivsel och en bra arbetsmiljö skapar de bästa förutsättningarna för alla. Därför arbetar vi ständigt med att se till att du har en positiv arbetsmiljö där du kan känna dig stolt över ditt jobb och dina insatser. Givetvis har vi kollektivavtal mm. Vill du känna att du gör skillnad i en människas vardag? Vi söker dig som tycker om att jobba med människor och som trivs i att vara en hjälpande hand. Vi på Sanda Assistans söker sommarvikarier till aktiv 21 årig kille boende i Borås. Har assistans dygnet runt med väntetid med 6,5 timme. Kunden har dubbelassistans under dagtid. Han har en utvecklingsstörning samt epilepsi, han har inget eget tal. Om tjänsten: Som personlig assistent hos honom så kommer du vara hans förlängda arm och hjälpa honom i hans vardag. Det innebär hjälp med personlig omvårdnad, hushållsgöromål, promenader, aktiviteter m.m Han är aktiv och älskar att vara ute och promenera och bada på badhuset och i sjöar. Du som söker bör ha bra fysik, då det kan förekomma tunga lyft. Samt att kunden är ute och promenerar mycket. Vi söker dig som är flexibel och kan anpassa ditt arbete efter kundens behov och kunna ta egna initiativ. Rekrytering sker löpande
Är du en positiv och aktiv person som vill göra skillnad? Som personlig assistent hjälper du mig att få vardagen att fungera. Det kräver personlig mognad, lyhördhet, flexibilitet och respekt, men också humor och ett ungt hjärta för att vi ska ha roligt tillsammans! Jag är en rolig och nyfiken kille på 22 år. Jag bor i en egen lägenhet i mina föräldrars villa i Nacka (Västra Orminge). Jag jobbar på en daglig verksamhet måndag-fredag i Skarpnäck. På min fritid gillar jag att göra utflykter, gärna med buss, tåg eller båt. Jag gillar att träffa kompisar, spela MarioKart, lyssna på musik och kolla på film. Jag söker någon som kan hjälpa mig på jobbet på fredagar och när jag är ledig på helgerna, med både praktiska och roliga aktiviteter. Förutom hjälp att planera min dag behöver jag hjälp med matlagning, städning, hygien och kommunikation. Arbetet som min assistent består av dygnspass, dvs 24-timmars pass, från kl. 08:45 till kl. 08:45 följande dag, med sovande jour kl. 22:00-06:00. Tjänsten motsvarar 18 timmar i veckan. Schemat är rullande och ser ut så här: - Vecka A: Fredag och söndag - Vecka B: Lördag - Vecka C: Ledig Jag söker någon som har tidigare varit personlig assistent eller resurs till någon med intellektuell funktionsnedsättning och som talar svenska. Det är en merit om du har erfarenhet av alternativ kommunikation som t ex WidgitGo. Intervjuer sker löpande och anställning kan erbjudas efter framgångsrik intervju med mig och min arbetsledare. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu personlig assistent till vår kund i Karlstad. Du kommer att arbeta som timvikarie och själv ansöka om arbetspass samt hoppa in vid behov. Vi letar därför efter dig som är flexibel och villig att stödja arbetsgruppen när det behövs. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 15:00-09:00 på vardagar. Kl. 09:00-15:00 samt kl. 15:00-09:00 på helger. Delar av nattpasset består av väntetid. Tillträde sker enligt överenskommelse. OM KUNDEN Kunden är en aktiv och lekfull tonårsflicka som bor med sin familj i centrala Karlstad. Hon älskar att vara ute i naturen, titta på film och hitta på utflykter. Flickan har en stark vilja och som assistent behöver du kunna fatta genomtänkta beslut. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera personlig hygien och att vara ett stöd i hennes vardag. ÄR DU DEN VI SÖKER? Som person bör du vara lyhörd, empatisk och tålmodig. Eftersom du kommer att spendera mycket tid med kunden på egen hand ser vi gärna att du är trygg i dig själv och känner dig bekväm med att arbeta självständigt. Vi söker någon som har förmågan att balansera mellan lekfullhet och ansvarstagande, samt lättsamhet och gränssättning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet! MERITERANDE Körkort och tillgång till egen bil. God fysik. Erfarenhet av tecken som stöd eller intresserad av att lära dig. Erfarenhet av att arbeta med diabetes. Om du saknar denna erfarenhet kommer du att få en introduktion för att lära dig att hantera detta. Sysselsättning: Timvikarie vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
2U Assistans är en privat assistansanordnare för personer med olika typer av funktionsvariationer där det finns ett behov av extra stöd och service i vardagen. Vårt motto är ”Vi vill och kan bättre”, något vi tillsammans med våra kunder och medarbetare arbetar mot dagligen. En viktig del i detta arbete är en god kontakt mellan administrativ personal, de personliga assistenterna och våra kunder där snabb och kvalitativ service är grunden. Som medarbetare hos oss omfattas du av kollektivavtal och har rätt till friskvårdsbidrag. Tjänsten Vi söker en vikarie för en 6-årig kille i Mariestad. Han bor med sina föräldrar och två äldre bröder i en lägenhet. Assistansen utförs både av anhöriga och externa assistenter. Assistansen sker dygnet runt då han har andningsproblematik. Eftesom det rör sig om ett vikariat så ser vi gärna att du som söker har en uppdaterad HLR -utbildning och kan uppvisa intyg på detta. Förutom tillsyn gällande andning så behöver man även hjälpa till med förflyttningar, personlig hygien, ombyten, matintag via pegg, rörelseträning och arbeta med kommunikation med bildstöd och tecken. Vikariatet beräknass utgöras av en sysselsättningsgrad på 80% eller 32 timmar per vecka. Vem söker vi? Vi söker dig som har god hand med barn/ungdomar och vill göra skillnad för någon annan. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på dig att skapa goda relationer både med killen och hans familj. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ansvar. Som assistent behöver du vara en trygg och stabil person som finns nära honom. Du ska ha en HLR-utbildning och gärnan annan erfarenhet inom vård och omsorg med det är inget krav. Du ska tala svenska eller arbiska, fördel är om du talar båda språken. Meriterande för denna tjänst Tidigare arbetat med barn/ungdomar Erfarenhet av liknande arbete och kan handskas med hjälpmedel Ha goda kunskaper i svenska och/eller arabiska, både i tal och i skrift Krav för denna tjänst HLR-utbildning Ansökningsprocessen Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via e-post. Var god ange "Mariestad eller Annons ID" som rubrik i din ansökan. Vid anställning kommer ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det går att beställa via denna länk; https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Intervjuer hålls löpande så skicka in din ansökan snarast. Välkommen med din ansökan!
Efter en olycklig stroke har vår kund fått nedsatt funktion i ena sidan av kroppen och viss svårighet att uttrycka sig verbalt, vilket innebär att du som assistent behöver vara lyhörd för både kroppsspråk och andra uttryckssätt. Det finns både hundar och en katt i villan (ingen fara, de är snälla). Vi ser gärna att du som söker tjänsten har en glad inställning till livet och som vill göra vardagen både roligare och utvecklande för kunden. På fritiden gillar hon att spendera tid i sommarstugan, umgås med familj och vänner samt pyssla om husdjur och hem. Arbetsuppgifter: Assistera med personlig hygien och påklädning Hjälpa till med förflyttningar och användning av rullstol Stödja vid måltider och matlagning Följa med på fritidsaktiviteter och utflykter Vara ett socialt stöd och sällskap Kvalifikationer: Körkort och tillgång till egen bil Tidigare erfarenhet av personlig assistans är meriterande men inte ett krav Du är ansvarstagande, empatisk och har en positiv inställning Östgötatrafikens busslinje passerar Bestorp men en önskan är att du som söker har körkort och tillgång till egen bil. Vi erbjuder: En meningsfull och varierande arbetsdag Möjlighet att göra en verklig skillnad i en ung människas liv Stöd och vägledning från erfarna kollegor och chefer Om du är intresserad av att bli en del av vårt team och bidra till att skapa en positiv och aktiv vardag, ser vi fram din ansökan. Obs! Vi rekryterar löpande så skicka din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! Företagsinformation Lilja Assistans i Sverige AB är ett assistansbolag grundat 2023 med huvudkontor i Järfälla. Företaget erbjuder personlig assistans över hela Sverige och fokuserar på att skapa trygghet, tillgänglighet och individanpassad service för personer med funktionsvariationer. Lilja Assistans drivs av ägare som är dagligen involverade i verksamheten, vilket möjliggör ett långsiktigt engagemang utan vinstkrav från externa investerare. Bolaget har kollektivavtal och satsar på utbildning, stöd och god arbetsmiljö för sina assistenter, vilket bidrar till hög kvalitet i assistansen.
Vi letar nu efter flexibla och engagerade personliga assistenter som kan arbeta som vikarier, med chans till en fast tjänst. Vi söker även sommarvikarier som kan täcka upp under ordinarie personals semestrar. Arbetstiderna varierar och inkluderar dygnspass, kvällspass och längre pass mellan 09:00–21:00. Om tjänsten Du kommer att arbeta med en energisk och social 24-årig kvinna med stort intresse för smink, hudvård, sport och shopping. Hon har en medfödd CP-skada och behöver stöd i sin vardag, inklusive hjälp vid måltider, personlig hygien och förflyttningar. Eftersom hon har kommunikationssvårigheter, kommer du även att ha en viktig roll i att stödja henne i kontakten med omgivningen. Plats & förmåner Arbetsplatsen är i Krokom och har goda bussförbindelser. Körkort är meriterande, då kunden har en egen bil som kan användas vid behov. Inskolning kan starta omgående. Vem är du? Vi söker en positiv och engagerad kvinna som vill göra verklig skillnad i en annan människas liv. Om du är ansvarstagande, empatisk och gillar ett varierat arbete där ingen dag är den andra lik, kan detta vara jobbet för dig! Ansökan Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ditt eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] (ange referens 427). Om oss: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.
Vi letar nu efter flexibla och engagerade personliga assistenter som kan arbeta som vikarier, med chans till en fast tjänst. Vi söker även sommarvikarier som kan täcka upp under ordinarie personals semestrar. Arbetstiderna varierar och inkluderar dygnspass, kvällspass och längre pass mellan 09:00–21:00. Om tjänsten Du kommer att arbeta med en energisk och social 24-årig kvinna med stort intresse för smink, hudvård, sport och shopping. Hon har en medfödd CP-skada och behöver stöd i sin vardag, inklusive hjälp vid måltider, personlig hygien och förflyttningar. Eftersom hon har kommunikationssvårigheter, kommer du även att ha en viktig roll i att stödja henne i kontakten med omgivningen. Plats & förmåner Arbetsplatsen är i Krokom och har goda bussförbindelser. Körkort är meriterande, då kunden har en egen bil som kan användas vid behov. Inskolning kan starta omgående. Vem är du? Vi söker en positiv och engagerad kvinna som vill göra verklig skillnad i en annan människas liv. Om du är ansvarstagande, empatisk och gillar ett varierat arbete där ingen dag är den andra lik, kan detta vara jobbet för dig! Ansökan Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ditt eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] (ange referens 427). Om oss: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.
Vill du göra skillnad i någon annans vardag? Personlig assistent sökes för ett meningsfullt uppdrag på deltid. Jag söker en engagerad och ansvarstagande person som vill arbeta tillsammans med mig i min vardag. Du kommer att spela en avgörande roll genom att stötta mig i de flesta vardagliga sysslor. Som personlig assistent får du inte bara göra skillnad i mitt liv, utan också möjlighet att utveckla dina egna färdigheter och erfarenheter inom ett meningsfullt och varierat arbete Vem är jag: Jag är en energisk 50-årig kvinna med stort hjärta, humor och en passion för trädgårdsarbete. Jag har valt att lämna de traditionella assistansbolagen och blivit min egen arbetsgivare för att få mer kontroll över min assistans och samtidigt kunna erbjuda dig bättre lön. På grund av en progressiv neurologisk sjukdom använder jag rullstol, vilket påverkar min motorik, tal och ork. Jag tillbringar mycket tid hemma, vilket gör att det är viktigt för mig att ha det både fint och trivsamt omkring mig. Ordning och reda är något jag värdesätter högt. Det är viktigt för mig att hålla igång min träning, såsom styrketräning på gymmet, simning i badhus och cykling. Det är inte bara bra för min hälsa, utan hjälper mig också att må bra både fysiskt och mentalt. Jag bor i Karlstad tillsammans med min 14-årige son varannan vecka och samt en katt. Arbetsuppgifter: - Stötta mig i dagliga sysslor och aktiviteter, såsom matlagning, städning, personlig hygien, handling, tvätt och aktiviteter utanför hemmet. - Arbeta självständigt under dina arbetspass. - Deltid mellan 50%-75% på rullande schema (hela arbetsdagar dvs morgon till läggdags). Vem är du? - Du har en positiv livssyn, ett sinne för humor och en förmåga att vara anpassningsbar när omständigheterna förändras. Du har den mognad och livserfarenhet som krävs för att förstå och stötta mig, särskilt på de dagar som kan vara tuffare än andra. - Du är lyhörd och har förmågan att anpassa dig till olika situationer. Förstå när du ska stötta mig, när du ska ta ett steg tillbaka och när du behöver driva på utan att jag behöver vägleda dig. - Du talar, läser och förstår svenska mycket bra. Min sjukdom påverkar mitt tal och uppfattningsförmåga, så det är viktigt att du kan förstå mig och själv kunna göra dig förstådd. - Du har god fysisk hälsa, då arbetet innebär förflyttningar och vissa tunga lyft. - Du ser vad som behöver göras och tar gärna egna initiativ för att hålla igång flödet i mina dagliga rutiner. - Du tycker om att resa, både inom Sverige och utomlands, och ser detta som ett extra plus i arbetet. - Körkort är meriterande. Jag har egen bil, vilket gör att vi ibland åker i väg på ärenden eller utflykter. - Du ser långsiktighet i uppdraget och vill vara en stabil och pålitlig del i mitt liv. Vi erbjuder dig: - Ett meningsfullt och varierande arbete där du gör skillnad varje dag. - Konkurrenskraftig lön, Ob-tillägg och semesterersättning utöver grundlön. - Försäkring via FORA. Om du känner att detta låter som en roll där du kan bidra med både hjärta och kompetens, ser vi fram emot att höra från dig!
I denna tjänst kommer du att arbeta med en ung pojke i tonåren och han behöver hjälp av en personlig assistent för att klara av sin vardag. Som assistent kommer du att bistå honom genom att hjälpa honom skapa struktur i sina rutiner, genomföra vardagliga moment och ständigt ligga steget före. Det dagliga arbetet består av att hjälpa till med det han inte klarar att göra själv då hans diagnos gör att han är svag i sina muskler och har även autism. Du kommer att arbeta i hemmet där det finns en familj. Kunden går i skolan, han gillar att göra utflykter och spelar gärna spel. Du erbjuds trevliga kollegor och en aktiv kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner. Assistentens roll och erfarenhet Du som person behöver vara noggrann, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik, positiv. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av lyftteknik. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra. Meriterande erfarenheter • Svenska i tal och skrift. • Erfarenhet av autism. • Erfarenhet av liknande arbete. Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Timanställning. • Start omgående. • Arbetstiderna är förlagda morgon, eftermiddagar, kvällar, helger och skollov. Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård. På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.
Välj ett jobb för att visa detaljer