Assistans kompetens är en erfaren och engagerad assistansanordnare som erbjuder personlig assistans av hög kvalitet över hela Sverige med starkt fokus på individens behov. Vår kunniga och motiverade personal är kärnan i vår verksamhet och vi arbetar aktivt för att ge de bästa förutsättningarna att lyckas i sitt uppdrag. Alla våra chefer har dessutom själva arbetat som personliga assistenter. Vi har kollektivavtal samt är godkända av IVO och IFA. Gå gärna in på www.assistanskompetens.se för att läsa mer om oss eller på assistanskoll.se Om tjänsten Vi söker personliga assistenter till en glad, skämtsam och positiv man. Han tycker om att umgås med familj och vänner. Fotboll ligger honom varmt om hjärtat och han gillar även actionfilmer och promenader. Som assistent blir du ett viktigt stöd i hans vardag – du hjälper till med personlig omvårdnad, förflyttningar och bidrar till att skapa en trygg och trivsam miljö. Hjälpmedel som används är manuell rullstol, elrullstol, gåbock, snurrande ståplatta och höj- och sänkbar säng. Arbetet omfattar i dag dygnspass med väntetid/jour. Vi söker dig som: ✅ Är positiv, ansvarstagande och har ett gott bemötande ✅ Är lyhörd och trygg i din roll ✅ Talar och förstår svenska – då kommunikationen successivt kommer förändras ✅ Är rökfri (det är viktigt för brukaren) Erfarenhet av ALS, LSS eller arbete med hjälpmedel är meriterande – men vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande Ansök idag! Skicka ditt CV och några rader om dig själv – vi ser fram emot att höra från dig!
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent åt en social och livsglad kvinna med MS-diagnos. Kunden älskar att vara ute på promenader, fika på mysiga caféer, gå på restaurangbesök och lyssna på musik. Vi söker kvinnliga assistenter som tycker om att vara ett socialt stöd i vardagen och bidra till en meningsfull tillvaro. Vi ser gärna att du: Har erfarenhet av vård- eller omsorgsarbete Kan köra elrullstol Vet hur man hanterar en golvlyft Du är trygg, lyhörd och har ett gott humör. Arbetet kräver både empati och engagemang – men du får också mycket tillbaka. Tjänsten avser både hel- och deltidsarbete, med arbetspass förlagda till dag- och kvällstid. Låter det här som något för dig? Vi ser fram emot din ansökan! Vilka är vi Omsorg och Behandling Assistans är ett företag med hög vårdkunskap där alla i ledande befattningar är vårdutbildade och vi är aktiva i hela Sverige. Vi bedriver även vårdbemanning och företagsutbildningar. Vi arbetar ständigt för att kunna ge våra kunder den bästa servicen, assistansen och tryggheten. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vi erbjuder våra anställda Kollektivavtal Friskvårdsbidrag Försäkringar och pensionsavsättning Spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor.
Inova assistans bedriver personlig assistans med stöd av personal med hög kompetens och en vilja att utveckla den enskildes rätt till självbestämmande. Vår ambition är att skapa sammanhang och aktiviteter som främjar samhällsdeltagande och ökad förståelse mellan människor med olika levnadsförutsättningar. Vi söker nu en kvinnlig assistent som kan hoppa in vid behov, det går jättebra att kombinera detta arbete med bland annat studier eller annat arbete. Du har en uppgift som går ut på att hjälpa en funktionsvarierad medmänniska att leva ett så normalt liv som möjligt genom att vara brukarens förlängda arm. Arbetet är variationsrikt då det är brukarens individuella behov som styr uppgifterna. Vi söker dig som: Vi ser helst att du som söker har körkort. Tidigare erfarenhet av yrket är naturligtvis ett + men inget krav, då mycket i detta yrke är ren personkemi. Gillar du att jobba nära en människa som behöver lite extra stöd i sin vardag med att vara engagerad, ta ansvar och känna ansvar, kanske detta är ett jobb för dig? Vi ser att du både ska vara lugn och ha lite gas, inkännande, lyhörd men också rak. Vi ser också att du är en stabil och är lugn person med glimten i ögat. Känner du att det här vore något för dig, skicka då in ditt Cv och personliga brev till oss.
Cetana AB är ett litet assistansbolag med korta kommunikationsvägar och personlig kontakt. Vi erbjuder bra assistenter bra löneutveckling. Brukaren önskar kvinnliga assistenter med god hundvana . Körkort för personbil krävs då du kommer att köra den assistansberättigade kvinnans bil. Du bör ej vara pälsdjursallergiker då hund och katt finns på arbetsplatsen. På grund av brukarens astma och allergier söker vi dig som är rökfri och lever i en rökfri miljö. Du ska assistera en 43-årig rullstolsburen kvinna i hennes dagliga liv. Nu söker vi dig som vill vara behovsanställd och kan arbeta vid ordinarie personals frånvaro. Brukaren har assistans dygnet så du kan bli erbjuden arbete dag, kväll, natt samt helg. Det rör sig om vaken natt. Du blir erbjuden pass och väljer sedan själv vilka pass du tackar ja till. Den assistansberättigade kvinnan bor i Läckeby. Rekryteringen är i full gång så inkom med din ansökan så fort som möjligt för störst chans till anställning. #jobbjustnu
Jag är en glad och aktiv rullstolsburen tjej på 14år som älskar vatten, bus och lek. Jag har ett stort hjälpbehov för att få min vardag att fungera och för att jag ska kunna uppleva omvärlden på mina villkor. Hos mig får man lära sig om lågaffektivt bemötande och att kommunicera med hjälp av bilder och tecken som stöd för att bli den bästa assistenten just för mig. Jag söker dig med erfarenhet av assistans och det är en stor fördel om du har jobbat hemma hos en familj förut. Du kommer att behöva hjälpa och stötta mig både pedagogiskt och omvårdande och känna dig bekväm med de utmaningar det kan medföra. Detta är inget stillasittande jobb, utan mer för dig som är glad med en positiv energi och uthållighet. För rätt person finns här ett arbete i många år och jag ser gärna att du som söker har en vision om ett långt samarbete Detta är en rökfri arbetsplats och pälsallergi finns i familjen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av personer med: · Autism · Epilepsi · Cerebral pares Om du har körkort och bil så underlättar det eftersom kollektivtrafiken inte går så tätt. Omfattning: Vi försöker anpassa tjänstens storlek efter det behov som finns hos den som söker men möjligheten att arbeta mellan 50-80% enligt schema finns. Jag har assistans dygnet runt enligt ett rullande schema med, dagar, kvällar, nätter (vakna) samt helger. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden den här tjänsten behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då Uppdragsgivaren är minderårig. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Vi söker nu polsktalande kvinna som assistent till en 39-årig rullstolsbunden man i Norsborg. Du som söker behöver kunna polska flytande i tal och skrift. Om tjänsten Som assistent kommer du att vara ett viktigt stöd i brukarens vardag. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Hjälp med personlig hygien, på- och avklädning Deltagande och stöd vid olika aktiviteter som t.ex. inköp, promenad eller läkarbesök Hushållsarbete Erfarenhet av personlig assistans är meriterande, men viktigast är viljan att lära och att du har ett genuint intresse för att arbeta med personer med funktionsnedsättning. Vi söker dig som är: Lugn, trygg och tålmodig Har nära till skratt och humor Gärna har intresse för musik Vi erbjuder: Flexibla arbetstider – vi är måna om att hitta lösningar som fungerar för båda parter Bra lön och schyssta villkor En meningsfull roll där du gör verklig skillnad varje dag Möjlighet till handledning och stöd från en erfaren arbetsgrupp
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu en ny assistent till en kille på 24 år. Han bor i en egen lägenhet i Uppsala men på helgerna vistas han hos sina föräldrar. Han behöver stöd och hjälp vid ett hemets alla förekommande uppgifter såsom städ, tvätt och matlagning. Vi ser gärna dig med mycket driv som gillar ett aktivt liv och kan hjälpa kunden i olika sociala sammanhang och aktiviteter. Kunden har assistans pga. en svår sjukdom som medfört en funktionsnedsättning. I grunden finns en språkstörning så finns kunskap i teckenspråk eller tecken som stöd är det ett plus. Kunden tränar aktivt 3–4 dagar i veckan på gym och då är det viktigt att du som assistent är med och stöttar. Kunden studerar även engelska och det är viktigt att du hänger med och kan hjälpa kunden att komma ihåg vad det är för olika hemuppgifter. Kunden jobbar på att hitta någon form av sysselsättning/jobb och här kommer man som assistent få hjälpa till med olika kontakter. Tidigare erfarenhet är bra men det viktigaste är att du är genuint intresserad av att arbeta med människor och nyfiken på att lära dig nya saker. I arbetet kommer det att ingå att hjälpa till med personlig hygien så som toalettbesök, dusch, av och påklädning och att hjälpa till med sjukgymnastik. Det är viktigt att du är lyhörd, pålitlig, och ansvarskännande som person. Det är bra om du som söker uppskattar att följa med på aktiviteter som till exempel bio, att du gillar musik, film och datorer. Vi ser gärna manliga sökande i 20–35-årsåldern. Man jobbar i 3 skifit med aktiv tid på natten. Intervjuer kommer ske löpande Lön enl. kollektivavtalet Har du frågor om denna annons uppge 20250623-1189 I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: - vill arbeta hos en pojke i 11-års åldern i Piteå - har goda kunskaper i svenska - har körkort och tillgång till egen bil Det är även meriterande om du: - har erfarenhet av liknande arbete - delar kundens intressen men att meka med bilar Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på 100%. Tjänsten innebär arbete under måndag- fredag med arbetstid mellan kl. 06-14:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: 2025-06-31 Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Elin Hjerén [email protected]
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Råneå. Vi söker både dig som vill arbeta framförallt dag- och kvällstid på fasta rader på varierande tjänstgöringsgrad. En del av förmiddagen arbetar man två stycken assistenter tillsammans med vår kund. Uppdraget är under uppbyggnad så det är inte helt klart vilka exakta tjänstgöringsgrader som kommer erbjudas. Arbetstiderna är följande: Kl 07:00-17:00 Kl 12:00-21:00 Kl 21:00-07:00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en man i 55-årsåldern med ett omfattande omvårdnadsbehov. Vår kund behöver din hjälp som assistent i alla moment i sin vardag. Arbetsuppgifterna inkluderar: Hjälp vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Förflyttningar ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Det är en fördel om du som söker har körkort och tillgång till bil för att enkelt kunna ta sig till arbetsplatsen, bussarna matchar inte alltid arbetstiderna. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Mycket goda kunskaper i svenska språket MERITER Erfarenhet av arbete som personlig assistent Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg B körkort och tillgång till bil Sysselsättningsgrad: Varierande Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare två kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker två engagerade personer som vill arbeta som personlig assistent hos vår barnkund, cirka 5 km utanför stadskärnan. Vi erbjuder följande tjänster: 2 st 50 % tillsvidareanställningar, arbetet är förlagt främst vardagar kvällstid kl 15.00-20.00. Men även varannan helg och skollov kl 07.00-20.00. Sommarvikarier under sommarlovet, perioden v 25-34, kl 07.00-20.00 vardagar och helger. Arbetstiderna är följande: Vardagar kl 15.10-20.00 Helg och lovdagar kl 07.00-20.00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en tjej i 8-årsåldern som tycker om att hitta på roliga och givande aktiviteter tillsammans med sina assistenter, så som att bada, ta cykelturer, friluftsaktiviteter, ta en fika på stan etc. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då hon har en multifunktionsnedsättning. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Förflyttningar Hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Verbal träning samt stretchning Aktivering ÄR DU DEN VI SÖKER? Är du en aktiv kvinna som gillar att både planera och tillsammans med kunden genomföra friluftsaktiviteter, bowling, bad, cykelturer. Vidare att du tillsammans med kunden går på café och fika, besöka marknader eller se olika sportarrangemang. Kunden rider och det finns pälsdjur i hemmet, därav är det av största vikt att du som söker tål pälsdjur och häst. Din roll som personlig assistent hos kunden innebär att vara behjälplig i vardagen där funktionsnedsättningen begränsar henne. Det innebär att du ger stöd och hjälp vid träning, lek, aktiviteter, personlig omvårdnad, förflyttningar och måltider. Du behöver ha en vilja och förmåga att planera och deltaga i aktiviteter. Vi vill att du som söker är lyhörd, initiativtagande, engagerad och lösningsorienterad. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift Körkort och tillgång till bil Tåla pälsdjur och häst MERITER Tidigare erfarenhet av arbete med barn Sysselsättningsgrad: tillsvidareanställning 50 %, samt sommarvikarier varierande omfattning enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Välj ett jobb för att visa detaljer