Semestervikarie v 29 - v33
BMT Assistans AB
Personliga assistenter

Söker du extra arbete under sommaren? Under vecka 29 till vecka 33 söker vi extra personal till vårt uppdrag i Rydsgård. Du kommer att arbeta dagar 8-17 eller heldagar 8-22. Vi söker, på kundens begäran, en kvinnlig assistent till en av våra kunder i Rydsgård. Du kommer främst att utgå från kundens hem. Kunden är en kvinna i 40-årsåldern med Rhetts syndrom som behöver hjälp med all daglig livsföring såsom intimvård, på- och avklädning, matsituationer och förflyttning. Kunden har nyligen fått en hemrespirator som ska användas under all vila varpå arbetet på nätterna innebär aktiv tillsyn.  Vi ser gärna att du har möjlighet att jobba dagtid vid behov.  Det är meriterande om du arbetat som personlig assistent tidigare och då även arbete på vakna nätter men vi utgår mycket från personkemi när vi anställer.  Vi är anslutna till Vårdföretagarna och Almegas kollektivavtal för personlig assistans.  Företagsinformation Vi är det lilla assistansbolaget med det stora fokuset på personal. Vår storlek lämpar sig för dig som vill ha snabba beslutsvägar och fokus på detaljerna som kompletterar din helhetsbild. Vi arbetar nära både våra kunder och vår personal. Hos oss är det viktigt att alla, oavsett var du har din arbetsplats förstår att bra och motiverad personal gör ett bra arbete ute hos våra kunder. Vi vill utbilda vår personal med både generella men även kundspecifika utbildningar och därmed vara en del av den rörelse som arbetar för att höja statusen på assistansyrket.

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent till vår uppdragsgivare i Norrköping
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill arbeta hos en man i 37-årsåldern. Som personlig assistent har du ett variationsrikt arbete där dagen kan innefatta allt från vardagliga sysslor, omsorg till att följa med på nöjen och evenemang. Arbetet innebär att du som assistent ska stödja uppdragsgivaren genom dagen. Om tjänsten: Som personlig assistent till vår uppdragsgivare är du en aktiv del av hans vardag och du stöttar honom i allt, såväl hemma som på aktiviteter. Han behöver hjälp med omfattande behov såsom personlig hygien, matning/matlagning förflyttningar, på - och avklädning samt sedvanliga hushållssysslor. Han gillar att umgås med vänner, familj samt ta en runda förbi gymmet. Om dig: Du har erfarenhet av att arbeta med personer som har liknande funktionsnedsättning eller inom andra verksamheter inom LSS. Du behöver vara glad, social, engagerad. Har du kanske ett film- och musikintresse, gillar du att umgås och hänga på stan, även träna? Du ska ha goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Omgående start.

24 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Kvinnliga assistenter sökes till kvinna Åtvidaberg
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu kvinnliga personliga assistenter till en kvinna i Åtvidaberg med start från och med 1 juni. Tjänsten är för dig som vill göra verklig skillnad i en annan människas liv – genom närvaro, omsorg och respekt. Om uppdragsgivaren Uppdragsgivaren är en vuxen kvinna med en förvärvad hjärnskada och epilepsi. Hon är rullstolsburen och spenderar största delen av sin tid i sängen. På grund av hälsotillståndet är hon i behov av hjälp i det mesta som rör det dagliga livet, och söker nu trygg och kvinnlig personal som kan bidra med både stöd och sällskap. Arbetsuppgifter Personlig omvårdnad och hygien Förflyttningar (med hjälpmedel) Hushållsnära sysslor Mat och medicinering enligt instruktion Tillsyn och trygg närvaro Då uppdragsgivaren är mycket sängliggande är lugn, tålamod och förmågan att läsa av en annan människas behov viktiga egenskaper hos dig som assistent. Vi söker dig som är: Kvinna, enligt uppdragsgivarens önskemål Ansvarsfull, empatisk och trygg i dig själv Lyhörd och har respekt för integritet Talar och förstår svenska obehindrat (krav) Gärna har tidigare erfarenhet av personlig assistans eller liknande arbete (ej krav) Du får introduktion på plats – personlig lämplighet väger tyngst. Omfattning & arbetstider Start: 1 juni 2025 Timanställning med varierande arbetspass (dag/kväll/helg/natt med jour) Tjänstens omfattning anpassas i dialog med dig Ansökan Är du intresserad? Skicka in din ansökan med ett personligt brev och CV så snart som möjligt. Rekrytering sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

24 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Sommarvik v 25-32 till kvinna i centrala Boden
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team i sommar, är det du? OM TJÄNSTERNA Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent på sommarvikariat förlagt mellan v 25-32 ca 75 % hos vår kvinnliga kund som  är i 70-årsåldern och bosatt i centrala Boden. Arbetstiderna är följande: Kl 07:30-13:55 Kl 14:00-21:15 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 70 årsåldern som älskar att vara ute på långa härliga promenader. Vår kund har MS behöver din hjälp som assistent i sin vardag för att kunna leva ett meningsfullt liv utifrån sina egna behov och önskemål. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Kunden använder sig av duschstol, el-rullstol och lyft. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Då kunden tycker om att ta sig ut på långa promenader så är det viktigt att även du gör det samma.  Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, omhändertagande och engagerad. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Då vi utgår från kundens önskemål vid rekrytering så kommer kvinnliga sökanden att prioriteras. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Mycket goda kunskaper i svenska språket Erfarenhet inom vård och omsorg MERITER Erfarenhet inom personlig assistans Sysselsättningsgrad: Fast tillsvidaretjänst 46 % +  sommarvikariat 75 % Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Kvinna sökes som Personlig assistent på heltid, Gällivare

Jag är en positiv tjej som söker kvinnliga personliga assistenter som kan assistera mig i min aktiva vardag. Jag behöver mina assistenters hjälp med att planera mina dagar med utvecklande och meningsfulla aktiviteter och träning. De stöttar mig även i att se och tolka olika situationer jag möter. Jag tycker om att hålla mig sysselsatt med allt från att pyssla, måla naglarna och lyssna på musik till att spela spel, baka eller läsa en bok. Jag älskar djur och rider gärna eller umgås med hundar. Jag söker en lugn och ansvarsfull person som kan ta egna initiativ och arbeta självständigt ihop med mig. Jag tror att även du gillar att vara aktiv och kanske har vi liknande intressen? Tidigare erfarenhet av NPF-diagnoser ser jag som ett plus precis som om du kan teckenspråk eller att du gärna vill lära dig det. Då jag har en grav hörselskada är det mycket viktigt att du har ett tydligt svenskt tal för att jag ska förstå då du pratar med mig. För att du ska kunna följa med mig när jag rider eller träffar andra djur behöver du tåla pälsdjur. Omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka. Arbetet är förlagt dag, kväll, natt (jour) och helg. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Arbeta som personlig assistent och gör skillnad
Vivida Assistans AB
Personliga assistenter

OM JOBBET Är du en omtänksam person som vill jobba som personlig assistent? Då har du kommit rätt! En av våra kunder 2 mil utanför Tidaholm söker just dig som kan vara en personlig assistent som vågar ta i både när det gäller arbete med huset, bilen eller personlig omvårdnad. Till arbetsuppgifterna att vara behjälplig och stödja i de vardagliga sysslorna som måltider, tvätt, städning. Att följa med på aktiviteter utanför hemmet ingår också i tjänsten. Du kommer att behöva köra kundens bil i tjänsten.    DU SOM SÖKER ÄR Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet. Vi hoppas att du är flexibel och initiativtagande och gärna musikintresserad och gillar bilar. Erfarenhet som personlig assistent eller liknande är ett plus. Det är viktigt att du är stark fysiskt och vågar ta i. Att du förstår och talar svenska. Att personkemin stämmer kommer dock vara avgörande.     ÖVRIGA EGENSKAPER VI SER HOS DIG Du har körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen.    DET HÄR ERBJUDS DU Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har!   ARBETSTID OCH TJÄNSTGÖRINGSGRAD Extra vid behov. Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie dag, kväll och helg.     LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns.    TILLTRÄDE Omgående eller enligt överenskommelse    ANSÖKAN Sista ansökningsdag är 2025-07-08. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan!   UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/belastningsregistret-barn-med-funktionsnedsattning/. Registerutdraget du ska använda heter "LSS – utdrag belastningsregistret" Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.  Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Polsktalande assistent till Norrköping v.31-33
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 73 åldern bosatt i Norrköping har goda kunskaper i polska Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Tjänsten är ett sommarvikariat och tjänsten är på ca 65%. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kväll och lördag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Schemat börjar den 28 juli och är till och med 16 augusti. Introduktion innan schema start. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Linette Alexandersson [email protected] 070-0012030

24 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Timvikarie & sommarvikarier v 28-31 till kvinna i Brännberg
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Brännberg, som ligger mellan Boden och Älvsbyn. Vi söker sommarvikarie för perioden v 28-31, samt timvikarier som kan jobba extra vid behov. Arbetstiderna är följande: Primärt vardagar dagtid kl 08.30-16.30 Kvällspass och helger kan förekomma vid behov. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en kvinna på 38 år som till vardags studerar på universitetet. Hon är en social och aktiv kvinna som på sin lediga tid gillar att gå på diverse evenemang så som bio, konserter, spela spel och umgås.  Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Hjälp med personlig hygien, av- och påklädning  Förflyttningar  ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Som person vill vi att du är pålitlig, engagerad, mogen och social! Du ska prata och förstå det svenska språket fullt ut, detta pga hörselnedsättning, så kunden läser på läpparna. Vidare är viktigt att du som söker är i god fysisk form och kan göra lyft på ca 20 kg. Kunden önskar kvinnliga assistenter mellan 20-50 år.  Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV du talar och förstår svenska språket fullt ut kunden önskar enbart kvinnliga assistenter körkort och tillgång till bil (för att kunna ta dig till & från arbetet) du får ej ha egna pälsdjur då det finns allergi i kundens familj MERITER tidigare erfarenhet som personlig assistent/inom vården Sysselsättningsgrad: timvikarier. Lön:Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Personlig Assistent i Vintrosa
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Arbetet är omväxlande och som assistent hjälper du mannen i hans vardag, så som personlig omvårdnad, förflyttningar, hygienrutiner m.m. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och mannen är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Arbetstiderna varierar mellan dag, kväll. Arbetsplatsen är förlagd till uppdragsgivarens hem eller där uppdragsgivaren för tillfället befinner sig.  Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, empatisk och lyhörd. Mannen har ett stort musikintresse och vi ser det som en stor fördel om du som sökande delar detta intresse med honom. I hemmet finns två hundar så det är att föredra om du som assistent ej är allergisk. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Vi ser att du är trygg som person och trivs med att ta initiativ. Viktiga egenskaper i uppdraget är respekt, empati, engagemang och att du som assistent värnar om mannens personliga integritet.  Har du dessutom tidigare erfarenhet av likvärdigt arbete eller utbildning inom kognitiv funktionsnedsättning och demens är detta mycket meriterande. Du får utbildning och introduktion i de medicinska uppgifterna och fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Krav i detta uppdrag är: Goda kunskaper i det svenska språket i tal såväl som skrift. Körkort för personbil (B) är ett krav. I det här uppdraget är det även viktigt att du som assistent är rökfri. Att har erfarenhet av att jobba med dementa.  Om anställningen Denna anställning har start omgående med en tjänstgöringsgrad på ca 35%. Arbetstiden är förlagd på dagtid och helger. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Personlig assistent
Skara kommun
Personliga assistenter

Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar tillvara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten. Välkommen till Skara kommun – vi söker personliga assistenter som brinner för att skapa meningsfulla aktiviteter och en trygg vardag för andra! Vi har implementerat Microsoft Teams 360 för att effektivisera kommunikationen mellan medarbetare, stödpedagoger och enhetschefer. Genom att kombinera digitalisering med personcentrerad vård och pedagogiska metoder stärker vi användningen av välfärdsteknik. LifeCare och integrering av elektronisk tidsrapportering (ELT) förenklar tidsrapporteringen till Försäkringskassan. Detta frigör tid för individanpassat stöd av hög kvalitet, samtidigt som vi kontinuerligt höjer vår digitala mognad och säkerställer en trygg och effektiv digital arbetsmiljö. Ditt uppdrag Som personlig assistent hos oss kommer du att arbeta nära individer som har olika behov av stöd och omvårdnad. Du bidrar till att utveckla en meningsfull vardag och säkerställer att insatserna utformas utifrån enskilds behov och vilja. Insatserna utförs med en rehabiliterande/habiliterande ansats för att så långt som möjligt främja och bibehålla individens förmågor. Det här är ett arbete som är viktigt, på riktigt. Nu får du möjligheten att vara med och verkställa ett nytt ärende hos oss på personlig assistans. Vem är du? Vi söker en engagerad och ansvarsfull personlig assistent till en person med en förvärvad hjärnskada. Vi ser gärna att du har erfarenhet av, eller kunskap om, hur hjärnskador påverkar kognition, beteende och kommunikation. Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet av att bemöta och stötta individer med hjärnskador på ett lågaffektivt sätt. Du trivs med att skapa en stimulerande, trygg och säker miljö för andra och har erfarenhet av att använda alternativ kommunikation som stöd. Du har en god förmåga att samarbeta med både kollegor och anhöriga för att säkerställa bästa möjliga vård. Arbetet innebär att skapa trygghet och förutsägbarhet genom lågaffektivt förhållningssätt samt att kunna anpassa ditt bemötande utifrån assistansanvändarens behov. Arbetet kan vara både fysiskt och psykiskt krävande, så vi söker dig som är lyhörd, tålmodig, och trygg i din yrkesroll.  Du förväntas vara bekväm med att använda digitala verktyg och har en vilja att utvecklas i din digitala kompetens. Du är lösningsfokuserad, nyfiken och har en förståelse, eller en önskan om, att förstå hur digitala verktyg kan bidra till en mer effektiv och kvalitativt stöd. Arbetstider Arbetstiderna är förlagda till dygnets alla timmar samt varannan helg. Det innebär att arbetet innehåller dag, kväll samt nattpass. Vi förlägger arbetstiden enligt ATL och i tjänsten ingår sovande jour.  Kvalifikationer  Undersköterskeutbildning eller annan utbildning som bedöms lämplig   Erfarenhet av lågaffektivt bemötande, alternativ och kompletterande kommunikation ex. kommunikationshjälpmedel och tydliggörande pedagogik Kunskaper inom förvärvade hjärnskador och erfarenhet av personlig assistans ses som meriterande B-Körkort Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.    Övrig information Rekryteringsprocessen påbörjas omgående och urval, intervju och tillsättning kan komma att ske under ansökningsperioden. Vi tillämpar provanställning. Registerutdrag Arbetsgivaren har en rätt och i många fall en skyldighet att ta del av utdrag från belastningsregister. Skyldigheten för arbetsgivaren inträffar i arbeten där medarbetaren kommer att ha kontakt med barn och ungdomar. Blir du aktuell för tjänsten ska du kunna lämna in ett registerutdrag från Polisens belastningsregister. Blankett för att beställa ett registerutdrag finns att ladda ner från Polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar.  Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.   Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.  Vill du veta mer om Skara kommun, kan du hitta information på http://www.skara.se Skara kommun är en del av Skaraborg, vill du veta mer om livet i Skaraborg, läs här https://www.livetiskaraborg.se/

24 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025