Planeringsingenjör, elektronik
Sök bland 10 lediga jobb som Planeringsingenjör, elektronik och börja ditt nya yrkesliv idag!
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Om rollen Har du ett stort intresse för hårdvarukonstruktion och vill arbeta med avancerad elektronik? AFRY utökar sitt team och vi hoppas du vill bli en del av vårt härliga gäng i Linköping! Nu söker vi fler erfarna elektronikutvecklare till AFRY i Linköping som vill vara med och utveckla tekniken i framtidens produkter. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat utveckling av digitala och analoga konstruktioner, interface av olika slag, analys och problemlösning samt tolkning och nedbrytning av krav. På AFRY arbetar vi inom ett brett spektrum av branscher och projekt, antingen hos kund eller i vår inhouseverksamhet, Customized Solutions. Som konsult hos oss ges du möjlighet att bredda dina erfarenheter och kunskaper med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtalade villkor, bra förmåner och en organisation som bryr sig. Hos AFRY kan du vara dig själv! Kravspecifikation Vi söker dig som har erfarenhet av elektronikutveckling, flerårig erfarenhet av analog-och digitalkonstruktion av kretskort och har en civil- eller högskoleingenjörsexamen eller motsvarande. Du har även; Erfarenhet av HW test, simulering och verifiering God komponentkännedom CAD-erfarenhet (PCB) Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Vi ser även att du känner igen dig i våra värdeord - BRAVE, DEVOTED, TEAM PLAYERS - för det är precis som vi på AFRY är! Du har en god förmåga att samarbeta och bidra till ett team, samtidigt som du trivs när du får mycket eget ansvar och möjlighet att påverka. Är du vår nästa kollega? Välkommen med din ansökan redan idag och låt oss berätta vad vi kan göra för din personliga utveckling och karriär! Ytterligare information Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. Om du har frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Section manager Per Järmark +46 10 505 01 34 [email protected] Sista ansökningsdag är 31 oktober 2024! Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos kunden. Om företaget: Företaget erbjuder produkter och tjänster som förbättrar energieffektivitet, tillförlitlighet och säkerhet inom olika branscher. Deras omfattande utbud inkluderar allt från energihantering och automation till programvaror och tjänster för smarta byggnader, industrier och infrastruktur. Arbetsuppgifter: I rollen som projektledare arbetar du nära projekten och förväntas även spendera tid ute hos kunder där du är den sammanhållande länken mellan kunder, kollegor och underentreprenörerna. När projektet är klart ansvarar du för överlämningen mot service och projektåterföring internt. I rollen ansvarar du för att införa uppstart av projekten, genomföra en riskanalys och sedan löpande följa upp för att se att projekten följer de regler och krav vad gäller risk och säkerhet. De satsar mycket på sina medarbetare och du kommer därför få en gedigen intro som sträcker sig över de sex första månaderna och det finns goda utvecklingsmöjligheter. • Leda och samordna företagets entreprenad såväl mot kund som internt • Ansvara och planera projekt internt och externt samt säkerställa att leverans sker enligt avtal • Ansvara för resultat, budget, inköp av UE, elinstallation, material etc Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Teknisk eftergymnasial utbildning, exempelvis inom automation, el eller annan teknisk civilingenjörsutbildning • Vi tror att du antingen arbetar som projektledare idag men i en snarlik teknisk bransch, exempelvis inom kraftförsörjning eller telekom alternativt att du redan arbetar inom fastighetsautomation som projektingenjör eller tekniker i 3–5 år och vill ta nästa steg • Meriterande med övergripande förståelse kring HVAC system och/eller SCADA samt om du har erfarenhet att arbeta med AB04 och ABT-06 • Meriterade med erfarenhet med projektledning inom fastighetsautomation • Flytande i tal och skrift i svenska • Körkort B I rollen som projektledare har du ett stort tekniskt intresse med förmåga att planera och genomföra ditt arbete självgående. Genom projekten har du många kontaktytor som ställer krav på bra kommunikationsförmåga och samarbete med både kollegor samt samarbetspartners. Rollen innebär att du behöver ha en bra problemlösningsförmåga och driva ditt arbete framåt. Du arbetar processtyrt och har en god känsla för kvalitet och att avsluta dina uppdrag på ett väl genomfört sätt. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse / med hänsyn till uppsägningstid Plats: Lund Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos kunden. Om företaget: Företaget erbjuder produkter och tjänster som förbättrar energieffektivitet, tillförlitlighet och säkerhet inom olika branscher. Deras omfattande utbud inkluderar allt från energihantering och automation till programvaror och tjänster för smarta byggnader, industrier och infrastruktur. Arbetsuppgifter: I rollen som projektledare arbetar du nära projekten och förväntas även spendera tid ute hos kunder där du är den sammanhållande länken mellan kunder, kollegor och underentreprenörerna. När projektet är klart ansvarar du för överlämningen mot service och projektåterföring internt. I rollen ansvarar du för att införa uppstart av projekten, genomföra en riskanalys och sedan löpande följa upp för att se att projekten följer de regler och krav vad gäller risk och säkerhet. De satsar mycket på sina medarbetare och du kommer därför få en gedigen intro som sträcker sig över de sex första månaderna och det finns goda utvecklingsmöjligheter. • Leda och samordna företagets entreprenad såväl mot kund som internt • Ansvara och planera projekt internt och externt samt säkerställa att leverans sker enligt avtal • Ansvara för resultat, budget, inköp av UE, elinstallation, material etc Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Teknisk eftergymnasial utbildning, exempelvis inom automation, el eller annan teknisk civilingenjörsutbildning • Vi tror att du antingen arbetar som projektledare idag men i en snarlik teknisk bransch, exempelvis inom kraftförsörjning eller telekom alternativt att du redan arbetar inom fastighetsautomation som projektingenjör eller tekniker i 3–5 år och vill ta nästa steg • Meriterande med övergripande förståelse kring HVAC system och/eller SCADA samt om du har erfarenhet att arbeta med AB04 och ABT-06 • Meriterade med erfarenhet med projektledning inom fastighetsautomation • Flytande i tal och skrift i svenska • Körkort B I rollen som projektledare har du ett stort tekniskt intresse med förmåga att planera och genomföra ditt arbete självgående. Genom projekten har du många kontaktytor som ställer krav på bra kommunikationsförmåga och samarbete med både kollegor samt samarbetspartners. Rollen innebär att du behöver ha en bra problemlösningsförmåga och driva ditt arbete framåt. Du arbetar processtyrt och har en god känsla för kvalitet och att avsluta dina uppdrag på ett väl genomfört sätt. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse / med hänsyn till uppsägningstid Plats: Helsingborg Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Denna annons avser samma tjänst som annonsen med ref. nr 2024/165 med arbetsort Stockholm. Beskrivning Kustbevakningen söker en fartygsinspektör till fartygsteknikenheten inom material- och lokalförsörjningsavdelningen med placering i Stockholm eller Göteborg. Fartygsinspektören säkerställer att enheterna med ingående materiel inom ansvarsområdet är sjövärdiga, säkra och tillgängliga. Fartygsinspektören stöttar fartygens besättningar i det dagliga underhållsarbetet och planerar, genomför och följer upp större översyner, tillsammans med leverantörer och besättningar. Arbetsuppgifter Gillar du frihet under ansvar, mycket teknik, snabba förändringar och en god arbetsmiljö? Då erbjuder vi ett utvecklande, kreativt och fritt arbete i ett positivt team som värdesätter god service och goda relationer. Fartygsinspektören ansvarar för underhåll av båtar, vattenscootrar och svävare med ingående system. Systemen omfattar bland annat skrov, motorer, navigation och sambandsutrustning. Du kommer dagligen, självständigt eller i grupp, under stort eget ansvar och oftast på eget initiativ; sammanhålla, planera, genomföra, följa upp och kontrollera förebyggande och avhjälpande underhållsinsatser inom ditt ansvarsområde. Du utgör ett teknik- och handhavandestöd till fartygens besättningar. Under eget ansvar hanterar du och följer upp tilldelad budget samt genomför avrop av varor och tjänster. Som fartygsinspektör kommer du leda och följa upp de årliga översynerna på myndighetens båtar. Allt arbete sker i nära samverkan med övrig personal på enheten och avdelningen samt med samverkande avdelningar och fartygens besättningar. Du kan komma att medverka i, och ibland leda, utvecklings-, modifierings- och förbättringsuppdrag främst i din roll som inspektör med ansvar för båtar. Både inrikes- och utrikes tjänsteresor förekommer. Kvalifikationer Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med en för tjänsten relevant inriktning eller motsvarande kunskap och kompetens som kan bedömas likvärdiga av arbetsgivaren. Du har dokumenterat goda teoretiska och praktiska kunskaper avseende båtar och marinteknik med tyngdpunkt mot marinelektronik samt flera års dokumenterad aktuell yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med databaserade underhållssystem, som exempelvis AMOS, samt konfigurationsledning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att jobba som beställare och kontrollant av underhållsarbete samt erfarenhet av projektarbete vid nyproduktion och modifiering av fartyg. Som person är du engagerad och utvecklingsintresserad. Du har förmågan att kunna se helheten och att arbeta självständigt såväl som i mindre grupper. Tjänsten innebär ett stort mått av självständigt arbete vilket gör att det är viktigt att du som individ är noggrann, initiativrik, ansvarstagande samt professionell i ditt agerande. Många samarbets- och samverkansytor kräver en god förmåga att skapa och vårda goda relationer. Du har en god analytisk förmåga. Att inhämta, bearbeta och reflektera över information är naturligt för dig. En stor del av arbetet är händelsestyrt vilket innebär att du behöver ha en god förmåga att ta beslut, hantera förändringar och anpassa dig efter nya förutsättningar. Att arbeta lösningsorienterat är en självklarhet och något du brinner för. Tjänsten kräver en god förmåga att sätta sig in i de behov och förutsättningar som den operativa verksamheten och dess fartyg har. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som på engelska. När vi anställer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Villkor Tillsvidareanställning med inledande provanställning i 6 månader. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Placeringsort: Stockholm eller Göteborg För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil, drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras. https://kustbevakningen.varbi.com/se/what:job/jobID:756941/ Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Kustbevakningen söker en fartygsinspektör till fartygsteknikenheten inom material- och lokalförsörjningsavdelningen med placering i Stockholm eller Göteborg. Fartygsinspektören säkerställer att enheterna med ingående materiel inom ansvarsområdet är sjövärdiga, säkra och tillgängliga. Fartygsinspektören stöttar fartygens besättningar i det dagliga underhållsarbetet och planerar, genomför och följer upp större översyner, tillsammans med leverantörer och besättningar. Arbetsuppgifter Gillar du frihet under ansvar, mycket teknik, snabba förändringar och en god arbetsmiljö? Då erbjuder vi ett utvecklande, kreativt och fritt arbete i ett positivt team som värdesätter god service och goda relationer. Fartygsinspektören ansvarar för underhåll av båtar, vattenscootrar och svävare med ingående system. Systemen omfattar bland annat skrov, motorer, navigation och sambandsutrustning. Du kommer dagligen, självständigt eller i grupp, under stort eget ansvar och oftast på eget initiativ; sammanhålla, planera, genomföra, följa upp och kontrollera förebyggande och avhjälpande underhållsinsatser inom ditt ansvarsområde. Du utgör ett teknik- och handhavandestöd till fartygens besättningar. Under eget ansvar hanterar du och följer upp tilldelad budget samt genomför avrop av varor och tjänster. Som fartygsinspektör kommer du leda och följa upp de årliga översynerna på myndighetens båtar. Allt arbete sker i nära samverkan med övrig personal på enheten och avdelningen samt med samverkande avdelningar och fartygens besättningar. Du kan komma att medverka i, och ibland leda, utvecklings-, modifierings- och förbättringsuppdrag främst i din roll som inspektör med ansvar för båtar. Både inrikes- och utrikes tjänsteresor förekommer. Kvalifikationer Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med en för tjänsten relevant inriktning eller motsvarande kunskap och kompetens som kan bedömas likvärdiga av arbetsgivaren. Du har dokumenterat goda teoretiska och praktiska kunskaper avseende båtar och marinteknik med tyngdpunkt mot marinelektronik samt flera års dokumenterad aktuell yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med databaserade underhållssystem, som exempelvis AMOS, samt konfigurationsledning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att jobba som beställare och kontrollant av underhållsarbete samt erfarenhet av projektarbete vid nyproduktion och modifiering av fartyg. Som person är du engagerad och utvecklingsintresserad. Du har förmågan att kunna se helheten och att arbeta självständigt såväl som i mindre grupper. Tjänsten innebär ett stort mått av självständigt arbete vilket gör att det är viktigt att du som individ är noggrann, initiativrik, ansvarstagande samt professionell i ditt agerande. Många samarbets- och samverkansytor kräver en god förmåga att skapa och vårda goda relationer. Du har en god analytisk förmåga. Att inhämta, bearbeta och reflektera över information är naturligt för dig. En stor del av arbetet är händelsestyrt vilket innebär att du behöver ha en god förmåga att ta beslut, hantera förändringar och anpassa dig efter nya förutsättningar. Att arbeta lösningsorienterat är en självklarhet och något du brinner för. Tjänsten kräver en god förmåga att sätta sig in i de behov och förutsättningar som den operativa verksamheten och dess fartyg har. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som på engelska. När vi anställer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Villkor Tillsvidareanställning med inledande provanställning i 6 månader. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Placeringsort: Stockholm eller Göteborg För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil, drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras. Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Om Kunden Vår kund är en global ledare inom elektrisk distribution och energihantering, med en lång historia av att leverera marknadsledande lösningar för att möta världens växande behov av elektricitet. De erbjuder en unik och integrerad portfölj av produkter, lösningar och digitala teknologier som möjliggör energieffektivitet och säker, smart och hållbar elektrifiering. Deras fokus på innovation och kvalitet gör dem till en föregångare inom energibranschen. Om rollenVi söker nu, för kunds räkning, en engagerad och lösningsorienterad Orderansvarig/Leveransprojektledare. Detta är en konsulttjänst på ett år med god möjlighet till fast anställning hos kunden. I denna roll får du en nyckelposition i leveransprocessen där du säkerställer att kundens produkter och lösningar inom elektrisk distribution och energihantering levereras effektivt och enligt plan. Som Orderansvarig/Leveransprojektledare ansvarar du för att samordna och hantera kundordrar, från mottagning till leverans. Du blir en central del i att planera inköp, stödja produktionen, och koordinera teknisk support. Rollen kräver att du har ett helhetsperspektiv på projektens kapacitet och tidsplaner, och du kommer att arbeta nära både den lokala och internationella produktionen för att optimera externa flöden. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Hantering och uppföljning av kundordrar samt planering av leveranser. Koordinering av inköp och logistik. Projektledning och planering för att säkerställa att leveranser sker i tid. Aktivt bidra till att förbättra processer och optimera produktionsflöden. Den här tjänsten erbjuder en omfattande introduktion där du får lära dig företagets produkter och system successivt. Du kommer börja på orderavdelningen och successivt bygga på din kompetens. Inom ett år kommer du att vara fullt insatt och redo att ta fullt ansvar som leveransprojektledare. Teamet består av 6 personer med olika roller och blandade erfarenheter. Här får du möjligheten att bli en del av ett engagerat och professionellt team som präglas av samarbete och utveckling. Du kommer att arbeta i en spännande och framtidsorienterad miljö, med möjligheten att efter ett år bli en del av företaget på lång sikt. KvalifikationerVi söker dig som är lösningsfokuserad, självgående och trivs i en dynamisk miljö. Du har förmågan att planera framåt och säkerställa att projektens tidsramar och kapacitetsbehov alltid är under kontroll. För att lyckas i rollen ser vi att du har: En relevant kandidatexamen, gärna inom teknik, el eller energi. Goda språkkunskaper i både svenska och engelska, då du kommer att arbeta med internationella kontaktytor. God systemvana, gärna erfarenhet av SAP, och avancerade kunskaper i Excel. Meriterande: Erfarenhet från produktionsbranschen eller projektledning. Övrigt Placering: Västerås, på plats hos kund Start: Enligt överenskommelse Slipa på ditt CV och skicka in till oss! Urvalet sker löpande!
Har du ett stort intresse för förnybar energi och energiförvaring och lockas av att driva projekt framåt hos en världsledande ingenjörspartner inom energi, kemikalier och resurser? Vår kund i Kungälv söker nu en projektledare som prioriterar säkerhet framför allt och trivs med teamwork. I arbetsuppgifterna kommer du att ansvara för att: Hantera alla aspekter av ett projekt, från de tidiga genomförbarhetsstadierna (FEL1) till genomförandefasen. Tillsyn över kvalitet, schema, kostnader och hälsa, säkerhet och miljö (HSE). Bygga starka relationer inom teamet och med kunderna inom den petrokemiska industrin. Leda multidisciplinära team. Säkerställa kvalitetsleveranser inom räckvidd (tid, kvalitet, kostnad).Registrerat arbete Säkerställa projektets ekonomiska resultat. Hantera risker och förändringar. Utveckla och upprätthålla goda kundrelationer. Du utgår från Kungälv men affärsresor kan förekomma. Har du profilen vi söker? Vår kund önskar att deras medarbetare ska vara energiska, drivs av hållbarhet. Kunden fokus ligger på en värderingsinspirerad kultur som låser upp briljans genom tillhörighet, koppling och innovation. Krav för tjänsten: Magister- eller kandidatexamen inom Engineering och Erfarenhet som projektledare inom processindustrin (kemikalier, olja gas eller energi). Talar flytande engelska och svenska Kännedom kring tidscheman, lägesrapportering och S-kurvor. Kunden bygger en mångsidig, inkluderande och respektfull arbetsplats, ett utrymme där alla känner att de hör hemma, kan vara sig själva och blir hörda. Kunden har ett motto "Vi pratar inte bara om det; vi gör det". De värnar om sina anställda och prioriterar användningen av överförbara färdigheter för att stötta övergången av vår arbetsstyrka till att bli specialister inom dagens energiinfrastruktur och teknik med fokus på att minska koldioxidutsläppen. Oavsett din ambition finns det en väg för dig där, det finns inget hinder för din potentiella karriärframgång. Bra att veta! Du kommer bli anställd som TEMP-TEAM konsult med goda möjligheter att gå över till kund efter avtalad period. Som konsult erbjuds du avtalsenliga villkor, friskvårdsbidrag och en engagerad konsultchef. Låter det som jobbet för dig? Sök tjänsten som Projektledare redan idag då vi jobbar med löpande urval. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Elnaz Memarian +46 733 98 31 40, [email protected].
Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Vattenfall Eldistribution AB är ett av Sveriges största elnätsföretag och levererar el till 900 000 privat- och företagskunder. Läs mer om oss på: www.vattenfalleldistribution.se Om rollen Vi elektrifierar Sverige idag, så att du kan leva fossilfritt imorgon. Vill du vara med och skapa förändring för klimatet och samhället? Vi fortsätter att växa och genomför stora investeringar i våra regionnät. Därför behövs du som har kunskap inom elkraft. Majoriteten av arbetet sker i projektform och nu behöver vi stärka upp för att bidra till ett fossilfritt Sverige. Vi utvecklar elnätet, ansluter nya kunder, möjliggör anslutning av modern produktion och säkrar möjligheten till ökade effektuttag. Allt för att skapa förutsättningar för energiomställningen genom ett flexiblare och smartare elnät med färre strömavbrott och säkrare leverans. Som planeringsingenjör på regionnät inom avdelning Projektplanering får du möjlighet att projektleda och driva resurser för Vattenfall Eldistributions investeringsprojekt i förstudiefas. Du kommer bland annat arbeta med att projektleda, kalkylera och motivera investeringsprojekt genom att ansvara för förprojektering av regionnätsanläggningar med fokus på kvalitativa och kostnadseffektiva tekniska lösningar. Arbetet omfattar bl.a. upprättande av investeringskalkyler, nuvärdesberäkningar och projektbeskrivningar samt framtagande av beslutsunderlag till beslutsfattare. Som planeringsingenjör är du också aktiv i arbetet med att utveckla verksamhet och kollegor. Kravspecifikation Vi söker dig som har En eftergymnasial utbildning, gärna inom elkraftsteknik eller att du förvärvat motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet Mångårig relevant erfarenhet av arbete med regionnät eller stamnät God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska Körkort klass B Du är tekniskt och ekonomiskt intresserad och har ett affärsmässigt perspektiv när du tar fram och presenterar lösningsförslag. Vidare har du en strategisk förmåga att driva arbete i projekt och har en fallenhet för struktur. Du drivs och motiveras av att arbeta med olika frågor och tillsammans med andra kollegor. Slutligen tror vi att du tycker det är givande och intressant att ha mycket kontakt med kunder och samarbetspartners. Det är meriterande om du har erfarenhet av planering av elanläggningar projektledning nuvärdesberäkningar och investeringskalkyler arbete med byggherrens arbetsmiljöansvar / BAS-P Ytterligare information Vi erbjuder Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden inom företaget. Med vår karriär- och utvecklingsmodell vill vi skapa tydlighet i vilka möjligheter du har att utvecklas i den inriktning du vill. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang och vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i. Läs mer om oss på: www.vattenfalleldistribution.se Placeringsort Solna, Uppsala, Västerås eller Linköping För mer information om själva tjänsten kontakta ansvarig chef Claes Forsell, [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Mays Al-Musfi, [email protected] Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson (Ledarna), Anne-Marie Sjöbohm (Akademikerna), Asim Nokic, (Unionen), Ulf Tengman (SEKO). Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 13 oktober 2024. Urval och intervjuer sker löpande, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar som kommer in via vår webbplats. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Vattenfall Eldistribution AB är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan!
Are you passionate about driving innovation in the automotive industry? Do you excel at managing technical projects and ensuring customer satisfaction? We have an exciting opportunity for you! As the Technical Project Manager, you will be the main link between our customers and our product development team. You’ll ensure that projects are delivered on time, within scope, and to the highest quality standards. Responsibilities: Build and maintain strong relationships with customers, understanding their needs and translating them into technical requirements. Manage end-to-end project lifecycles, from concept to delivery, ensuring alignment with customer expectations and company goals. Work closely with engineering, design, and production teams to ensure seamless project execution. Identify potential risks and implement strategies to reduce them, ensuring smooth project delivery. Drive process improvements and innovations to enhance project efficiency and customer satisfaction. Qualifications: 5+ years of project management experience in the automotive or related industry. Strong understanding of automotive technologies, systems, and product development processes. Proven ability to lead cross-functional teams and manage complex projects with multiple stakeholders. Good communication skills with a talent for understanding customer needs and ensuring they are met. Strong analytical skills with the ability to anticipate issues and provide creative solutions. Other: The assignment may be covered by defense secrecy, which means requirements for a certain citizenship and approval of a security clearance. Who are we? Conmore is a consulting company that highly prioritizes its employees. We provide exciting and challenging assignments and do our utmost in every situation to meet your desire for a matching position. To enhance and strengthen you as an individual all employees have their development plan for individual growth. For everyone to develop further and thrive in their role as consultants, the group manager dedicates time for regular one-on-one meetings to listen and follow up on the work plan, and need for training, provide feedback, and more to make sure you are satisfied and in the right place. We are proud of our company’s unique community feeling and we highly value competence and a secure work environment which we believe contributes to a pleasant and motivating workplace. Besides professional activities such as training et cetera, we offer regular social activities which bring us together to have a good time and share knowledge and experiences in the group. Despite our constant willingness to grow as a company we still emphasize preserving our warm family feeling. We encourage all engineers to apply regarding gender, background, or life situation. Would you also like to be a part of our team? We are recruiting continuously, please don’t hesitate with your application, and feel free to contact us if you have questions. Technical Recruiter Stockholm: Daniella Hernandez Mail: [email protected] Phone: +46 70-624 0344 Please note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site. We are looking forward to hearing from you!
CTEK is a global market leader in vehicle charging solutions. CTEK is the leading global brand in battery charging solutions, most specifically vehicle charging. CTEK offers products ranging from 12V & 24V battery chargers to charging solutions for electrical vehicles. Products are sold via a carefully selected network of global distributors and retailers, as original equipment, supplied to more than 50 of the world’s leading vehicle manufacturers and through charge point operators, property owners as well as other organizations and individuals providing EV charging infrastructure. We are now hiring a Senior Project Manager to our Development team based ineither our office in Norrköping or our headquarters in Vikmanshyttan. However, CTEK's objective is to relocate the HQ to Falun in due course. What you do Plan and administrate assigned projects together with Product Owners and other stakeholders Execute the projects according to CTEK Product Development System (CPDS) and CTEK Agile Framework including follow up of relevant KPI:s Define Releases/Milestones according to CPDS Close the projects and document in a Final Report Manage and report project cost, time, status & risks and product cost Ensure Milestones are well defined, understood and connected to Epics Oversee quality assurance efforts to guarantee all project outputs adhere to the highest standards Who you are It is essential that you are a team player with excellent facilitation and communication skills, internal and external. You are driven by creating cooperation between different teams, departments, and cultures. We strongly believe that you have a commercial awareness and understanding of customer expectations. Meeting deadlines and standard requirements is important to you. Your skills Several years of experience in engineering and design and multiple years of experience within Project management is essential. Good knowledge in planning tools and agile methods is required. Fluency in English is essential. What CTEK can offer you Technology and competence development within latest standards and technologies in the electrification area A learning environment where we cover all product development needed for our products internally. This means we do everything from mechanics, electronics, embedded SW, backend, frontend, and app. To participate in the green technology shift and its challenges and possibilities for CTEK Great colleagues and a supporting, helping and educational environment. Employee discount on our products Collective agreement (Teknikavtalet) Beneficial electric vehicle charging at the offices Please submit your resume highlighting your relevant experience and why you are the ideal candidate for this position. Apply no later than August 11th. We look forward to hearing from you!
Visar 1 till 10 av 10 jobb