Projektledare med erfarenhet från bygg

Forcit Consulting är den ledande nordiska gruppen av företag som fokuserar på att övervaka och mäta miljöpåverkan från schakt- och anläggningsarbeten. Vi har varit verksamma i branschen i 50 år och sysselsätter mer än 130 personer i Finland, Sverige och Norge. På FORCIT Consulting skapar vi värde för byggare och entreprenörer genom att tillhandahålla konsult-, mät-, övervaknings- och utbildningstjänster. Hörnstenen i vår verksamhet är pålitlig och snabb kundservice. Vi har omfattande resurser som gör att vi snabbt kan leverera en högkvalitativ och professionell service i hela Norden.     Om rollen Nu söker vi dig som kommer från byggsidan och som är redo att växla upp i en ny roll. Här kommer du att vara både Projektledare och Teknisk säljare - en fri roll där du inom angivna ramar själv styr din vardag. Du utgår från kontoret i Örebro.    Du kommer bearbeta såväl befintliga som nya kunder och du har god stöttning av våra specialister inom våra olika områden. Du kommer ta fram riskanalyser, offerter, producera, distribuera olika utskick och arbeta i ramavtal. Du planerar och genomför kundmöten bland nya och befintliga kunder. Vi ser också att du arrangerar kundaktiviteter och presentationer hos kund som kan vara byggherrar, entreprenader och kommuner. En väldigt omväxlande roll helt enkelt!   Bakgrund och erfarenhet Vi söker dig med erfarenhet av byggbranschen eller förståelse för byggbranschen - med ett brett nätverk av platschefer, inköpare eller andra beslutfattande funktioner. Vi har inget krav på utbildning, det viktiga är att du kan föra en professionell dialog och förstå vad kunden har för behov. Du har resvana och vilja att var ute på fältet med hög aktivitetsnivå. B-körkort är ett krav.    Personliga egenskaper För att lyckas i rollen är det viktigt att du är förtroendeingivande som person och att du är kreativ och vågar tänka utanför ”boxen” för att nå resultat. Du är kund – och teamorienterad och drivs av att göra affärer i en miljö där vi alla hjälps åt i våra uppdrag. Du är som person positiv och har hög energi. Du är en duktig nätverksbyggare som förstår värdet av vad det ger. Du är även väldigt affärsorienterad i ditt sätt att vara. Vårt erbjudande Forcit Consulting är ett familjärt entreprenörsbolag under stark tillväxt. Vi tillhör en koncern med ett långsiktigt synsätt och en stark ekonomi där det finns en vilja att satsa. Som säljare hos oss får du möjligheten att arbeta med varierande arbetsuppgifter och en hög grad av delaktighet.  En möjlighet att vara med och påverka under hela vår tillväxtresa. Ett självständigt, spännande, inspirerande, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar. Då vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare arbetar vi hela tiden med att utveckla vår företagskultur och erbjuda kontinuerliga utbildningar för vår personal.   För fler frågor om tjänsten  I den här rekryteringen har Forcit Consulting valt att samarbeta med Prowork Kompetens. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sanna Vestin på 073-506 68 39. Sök jobbet via länken i annonsen.   Mer om Forcit Consulting  I över 120 år har vi samarbetat med entreprenörer, bygg- och gruvaktörer i olika mark- och sprängningsprojekt. Genom att dela med oss av vår samlade kunskap hjälper vi våra partners att skydda människor och omgivningen så att de helt kan fokusera på sin kärnverksamhet och vardag.   Som en av Nordens ledande specialister inom omgivningspåverkan deltar vi aktivt i utvecklingen av starka och hållbara samhällen i hela regionen. Vi verkar för att byggherrar och entreprenörer effektivt ska kunna möta ständigt ökade krav på att leverera bygg-, infrastruktur- och gruvprojekt i tid, inom budget, i enlighet med tuffa föreskrifter och, framför allt, på ett säkert sätt gentemot människor och omgivningar.   Vårt heltäckande erbjudande gör det möjligt att få anpassade tjänster och pålitlig support inom till exempel riskanalys, för- och efterbesiktningar, automatiserad mätning online, skadehantering och teknisk utbildning. I varje projekt finns en dedikerad projektledare och specialister som övervakar att arbetet fortskrider säkert och effektivt, från start till slut. Med personligt engagemang, och förståelse för att inget projekt är det andra likt, säkerställer projektledaren att det alltid finns lokalt stöd när det som bäst behövs. Som stolta medlemmar i FORCIT GROUP är vårt mål att alltid leverera kvalitet och det resultat som förväntas av Nordens ledande experter på sprängteknik och omgivningspåverkan. Och vi gör det genom vårt kompetenta och pålitliga nätverk av medarbetare, hängivna åt säker utveckling och att stödja våra partners i deras visioner för samhället.

12 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Projekteringsledare till Trafikverket

Nu söker vi en erfaren och ansvarstagande projekteringsledare till Trafikverket för ett långt uppdrag på ca 2,5 år! Om uppdraget Till ett heltidsuppdrag som sträcker sig till 260730 och med möjlighet till förlängning 1+1+1 år söker vi nu en projekteringsledare till Trafikverket. Arbetet sker på Norrbotnibanans kontor och på distans till viss del. Dina arbetsuppgifter Att planera, leda och följa upp projekteringsprocessen inom utpekade projektmed avseende på innehåll, tid, ekonomi och kvalitet. Agera självständigt inomgivna ramar. I samråd med projektledaren ta eget ansvar för projekteringensframdrift och innehåll. Projekteringsledare och projektledare utformar idialog ett mer exakt tydliggörande av arbetsinnehållet. Omfattningen är ihuvudsak som följer men inte begränsad därtill: Ansvarig att leda, styra och följa upp projekteringskontraktet medavseende på tid, kostnad och innehåll och i samråd medprojektledaren besluta om förändringar avseende tid, kostnad ochinnehåll Rapportera till projektledaren Ansvarig för underrättelsehanteringen mot leverantör Ansvara för och samordna projekteringsarbetet med övriga projekt Delta i samordning och dialog med angränsande projekt inomTrafikverket och externa parter t.ex. kommun och sakägare Samordning och planering av specialisternas arbete i projektet Säkerställa att leverantören erhåller erforderliga besked avseendeinnehållet som kommer från projektet eller externa samrådspartner Framtagning av förfrågningsunderlag för projekteringsuppdrag ochbistå projektledare vid upphandling Ansvarig för kontrollattester av fakturor avseendeprojekteringsuppdrag t.ex. leverantör Ansvarig för riskhantering för det aktuella projekteringsuppdragetsamt att minimera och behandla risker Tillse att krav på arbetsmiljön i både bygg- och driftskedet inarbetasoch följs upp i kontraktets leveranser, med stöd av BAS-P ocharbetsmiljöspecialist Företräder Trafikverket i frågor och möten med leverantören avseendepå tid, kostnad och innehåll. Företräder Trafikverket i frågor och möten med externa intressenter,t.ex. samrådsmöten Medverka till att skapa bra relationer med sakägare/allmänhet Dina kvalifikationer Minst 2 års erfarenhet som uppdragsledare, projekteringsledare, projektledare, delprojektledare eller annan ledande funktion för uppdrag i projekteringsskedet som omfattar väg- och/eller järnvägsprojekt Minst 5 års erfarenhet som platschef, byggledare, projektledare, delprojektledare, projekt-chef eller mätchef i entreprenadskedet inom väg- och/eller järnvägsprojekt Erfarenhet av att deltagit i utförandeentreprenad Erfarenhet av arbete med BIM modeller Erfarenhet av praktisk tillämpning av AMA Anläggning regelverket Inneha B-körkort Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240421 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] eller Anna Radhe, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-1945000. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Byggprojektledare till Ingenjörsfirman

Byggprojektledare i Kalmar Vill du leda vägen i skapandet av framstående byggprojekt inom bygg samtidigt som du bygger långsiktiga affärsrelationer? Här är din chans att inte bara bygga strukturer utan också forma miljöer för framtiden som vår nya Byggprojektledare i Kalmar. Om Oss: Vi befinner oss just nu i en mycket spännande tillväxtfas och har som mål att utöka vårt team från 15 till 18 personer på våra kontor i Kalmar och Karlskrona. Med en stark vilja att växa söker vi nu en engagerad Byggprojektledare som vill vara en central del av vårt expanderande team. Om Tjänsten: Vi tror på att skapa en arbetsmiljö där passion och dedikation är drivkrafterna bakom vårt framgångsrika arbete. Som Byggprojektledare kommer du att spela en nyckelroll i att leda och koordinera olika byggprojekt, och din entusiasm kommer att vara en viktig faktor för att säkerställa deras framgång. Dina dagar hos oss kommer vara fyllda med spännande utmaningar och möjligheter till personlig och professionell utveckling. Som vår Byggprojektledare kommer du att: • Bygga och underhålla starka relationer med kunder och samarbetspartners. • Planera och driva byggprojekt för ny-, om-, och tillbyggnationer i varierande projektstorlekar. • Leda projekt från tidiga skeden och projektering till upphandling av entreprenad och projektledning under utförandet fram till överlämning. • Upprätta tidsplaner, kvalitetsmål och projektbudget. • Ha resultatansvar och se till att uppsatta mål för projekten uppnås. Om Dig: För att trivas och lyckas i rollen krävs en engagerad och passionerad lagspelare, redo att ta på sig utmaningar och göra skillnad. Vi värdesätter din professionalism och förmåga att leverera enastående resultat samtidigt som du naturligt bidrar till en positiv arbetsmiljö. Affärsmässighet, tro på samarbete, långsiktighet och goda relationer både internt och externt är nyckeln till framgång. Vi söker en driven individ som ständigt utmanar sig själv och utforskar nya arbetssätt. Vi ser gärna att du har 5-8 årserfarenhet av byggprojektledning. Du är högskoleingenjör eller har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt än genom utbildning Ansökan: Vi värdesätter mångfald och ser fram emot att välkomna dig till vårt team. Som en del av vårt tillväxtorienterade företag kommer du att få möjlighet att utvecklas och bidra till framgången hos både företaget och dina kollegor. Vi strävar efter att skapa en kreativ och dynamisk arbetsmiljö där idéer och innovation uppmuntras. I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsbyrån MTRecruit AB. Vid frågor om tjänsten vänd dig gärna till rekryteringskonsult Sanaz Fritz 0761-087293. Vi tar emot ansökningar löpande och ansöker gör du via www.mtrecruit.se. Varmt välkommen! Om Ingenjörsfirman Ingenjörsfirman är ett oberoende projektledningsföretag. Företaget startade 1992 och vi är idag 14 medarbetare i företaget. Ingenjörsfirman bedriver en konsulterande ingenjörsverksamhet på kundanpassad teknisk nivå med en hög personlig service och flexibilitet. Vi månar om att våra kunder får den kompetens som krävs i de projekt som vi blir engagerade i. Vår strävan är att ständigt arbeta för att utveckla företaget och kompetensutveckla våra medarbetare och att alltid vara uppdaterade i det senaste inom vårt arbetsområde. Ingenjörsfirmans medarbetare har stora teoretiska kunskaper och praktisk erfarenhet från både stora och mindre projekt. Vårt geografiska verksamhetsområde är i huvudsak sydöstra Sverige men vi hjälper även våra kunder i andra delar av landet.

9 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Project Coordinator for SPI Global Play AB

We are now expanding and are therefore looking for a full-time Project Coordinator. The position is Malmö, Sweden based, with international travel expected. We have high demands on you as an applicant, but we also offer diverse and challenging work with great development potential in an international environment. SPI Global Play is the leading full concept supplier and manufacturer within leisure and entertainment industry. We plan, design, develop, produce, install and service everything from small play structures to large experience-based leisure facilities and multi-leisure centers. SPI Global Play AB is a part of the international group ‘Global Leisure Group’ and works closely with its sister companies in the United Kingdom, the Netherlands, Italy, Belgium, Germany, Austria, Slovakia, Poland and Middle East. Our business idea is to offer companies all around the globe complete concepts and turn-key solutions to create unique experience-based activities for all ages in public and commercial environments. You can find more information on our website: www.spiglobalplay.com About the Project Coordinator position: The Project Management department is responsible for planning, executing and following-up projects all around the world. You will start with working closely with our existing Project Coordinators, learn to execute variety of different type of projects, and then move on to handling your own projects. This is a vital role for our continued growth. We are currently looking for a candidate who will compliment this department with their experience and skills. The Project Coordinator work consists of planning the project and its timeline, placing material orders, communicating and negotiating with different suppliers and our production units, arranging the freight, booking the personnel and resources for the job as well as instructing the installers, builders, artists and decorators on site. Your daily tasks will also involve a great deal of administrative work to make sure everything is saved and updated in our CRM system, every project is properly planned and prepared, procedures are followed and progress of the project is monitored. You will be in daily contact with colleagues, customers, suppliers and partners around the globe. Your main tasks: Plan, coordinate and follow-up projects and initiated processes Outline project objectives clearly Arrange the necessary resources and tools Order the necessary material Communicate with customers about their projects and provide high-level customer service Negotiate with contractors and suppliers Take part in project meetings and proposing adjustments Make logistical arrangements Coordinate day-to-day operational aspects of the project realization Arrange and organize all project-related paperwork Update and actively work with our CRM-system Follow the agreed budget and implement cost-saving measures Monitor the costs, progress and quality of project Coordinate with the involved parties to keep the agreed timeline of the project Qualifications and skills: To succeed in this position, it’s important you are passionate about project planning, like to work result-oriented, enjoy administrative work, as well as customer service and communication. It’s mandatory that you already have at least 1-2 years of experience with similar tasks. In addition to this, you will receive a broad training and support from our existing Project Coordinators and colleagues within the rest of the organization. You know how to prioritize, work well independently as well as have great skills to be a part of a bigger team. You are structured and stress-resistant; you have a good planning ability for your own and others' work. Multitasking, working with many tasks and projects at the same time and working under pressure to meet deadlines is something you thrive for. It is important that you like working with customers, are well motivated and most of all a team player, as you will need to work closely with several departments from our various offices. As a person you are responsible, well organized, good at communications and pay attention to detail. It’s important that you are solution-oriented, can anticipate obstacles and problems, and make quick but well-founded decisions. Since you will be responsible for keeping the budget of the project, you need to have a good understanding of numbers and finances. A high standard of Excel knowledge is fundamental along with a strong understanding of Microsoft Office in general. We expect you have good proficiency in English in both speech and writing, other language skills are advantageous. In this position you will also be required to travel internationally to the different projects on regular basis. It is a requirement that you have a driving license and your own car. Does this sound like a job for you? If yes, we look forward to receiving your application! Selection and interviews will be ongoing. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

9 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Hej student inom byggprojektledning/ förvaltning!

Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande. Vi växer så det knakar och därför söker jag dig som har en pågående högskole- eller YH utbildning inom bygg/ fastighet och vill kicka igång din karriär. Här får du möjlighet att omsätta dina teoretiska kunskaper i praktiken och utvecklas som vår nästa superkollega genom att bistå dina kollegor inom underhållsplanering och säkerhetsbesiktningar. Du kommer till ett tillväxtföretag med stort framtidsfokus och om du vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss så kan det här vara rätt möjlighet för dig! Om rollenTillsammans tar vi hand om husen som andra kallar för sitt hem – och vi märker att behoven förändras ständigt. Även om vi agerar i en traditionell bransch med lång historik så befinner vi oss nu i en period av stor förändring. Det värde vi skapar för våra kunder handlar till stor del om förvaltning och service, men lika mycket om att utveckla våra kunders fastigheter och att utveckla hållbara hem där människor trivs och känner trygghet. Rent konkret innebär rollen att du stöttar dina kollegor inom underhållsplanering och säkerhetsbesiktningar. Det innebär att du tillsammans med oss utför statusbesiktningar som utgör grunden och därefter kommer vi sammanställa och färdigställa underhållsplanen. Arbetsuppgifterna innefattar analys, prissättning, samordning och rapportskrivning. Ju mer varm i kläderna du blir i din roll ju mer kommer ditt ansvar att växa. Säkerhetsbesiktningar är en ny tjänst hos oss och där kommer vi att systematiskt arbeta för en ökad trygghet och minskad brottslighet i fastigheter. Säkerhetsbesiktningen mynnar ut i en rapport med konkreta förslag på förebyggande åtgärder. Vem är du? Du kommer till ett företag i tillväxt med en tydlig passion och här finns det alla förutsättningar för dig att nå nya höjder. Jag tror därför att du är engagerad och har ett intresse för fastigheter och underhållsplanering. För att trivas i rollen tror jag att du är självdrivande och har god förmåga för att söka information och hitta svar. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och som är steget före. Då du agerar stöttepelare till dina kollegor så är det av vikt att du har ett serviceinriktat och prestigelöst förhållningssätt och ser detta som en utmärkt möjlighet att få lära dig nya saker. Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra inom teamet är väldigt viktigt. Det vill vi att du också tycker när du väljer oss. På Fastighetsägarna Service jobbar vi tillsammans – utan gränser. Kvalifikationer Jag söker dig som har en pågående högskole- eller YH utbildning enligt ovan där jag gärna ser att du är inne på ditt andra år eller mer av utbildningen. Du kommer att arbeta när du kan utifrån ditt schema men vi ser gärna att du har möjlighet att jobba cirka 16 timmar per vecka och är bosatt i Stockholmsområdet. Jobba hos oss!Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra –varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss påLinkedin. Sök!På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor – så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt! Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger. Bästa hälsningar Julia Pihl Teamleader underhållsplanering

8 april 2024
Sista ansökan:
25 september 2024
Projektledare Nordic LEVEL Technology Skellefteå

Vilka är vi egentligen? Vi är dels ett börsnoterat bolag som befinner oss i en expansiv fas. Vi har också kontor i nästan hela landet och ett företag som verkar aktivt och tillsammans för att vara den ledande aktören inomsäkerhetstjänster till våra uppdragsgivare och alltid den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Om uppdragetInom Level Technology levererar vi kompletta lösningar till bland annat samhällskritisk infrastruktur. Vårt uppdrag handlar i huvudsak om att skydda Sverige och den enskilda verksamheten. Vi verkar idag inom allt från brandlarm, UTM, CCTV, inbrottslarm och passersystem. Som projektledare har du en bred och utvecklande roll där du kommer driva projekt hela vägen från kalkyl till leverans. Du kommer att vara den som överblickar och säkerställer att varje uppdrag och lösning alltid möter förväntan, blir genomförda i tid och inom den bestämda budgeten.Du kommer också planera gemensamt med och leda ett engagerat team av tekniker, genomföra inköp och föra dialog med kund och göra kundbesök för projektering och försäljning. Du kommer också ha ett tätt samarbete med affärschefen och vara med att utveckla verksamhetens processer och affärer långsiktigt. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har erfarenhet inom en roll som projektledare eller idag arbetar som ledande tekniker och vill ta nästa steg i din karriär. Du har god teknisk förståelse, affärssinne och genom stark planering, kommunikation och struktur möjliggör du lyckade samarbeten mot kunder och förutsättningar för ett framgångsrikt team som trivs och utvecklas. Krav: B-körkort Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift God datorvana med erfarenhet av Office 365 Som anställd erbjuder vi digen konkurrentskraftig lön, tjänstebil, sjukvårdsförsäkring, maximalt friskvårdsbidrag och goda utvecklingsmöjligheter.

5 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Projektledare

Nu söker vi en interim projektledare till SRV Återvinning. Om uppdragetNu söker vi en interim projektledare till SRV Återvinning. Uppdraget är på heltid i 6 månader med start omgående. Möjlighet till förlängning finns. Dina arbetsuppgifter Du kommer vara delaktig i ett SRVs förändringsarbete i rollen som projektledare.I rollen som projektledare ingår att planera, leda och genomföra samt följa upp projekt utifrån beslutade strategier och verksamhetens behov. I din roll samarbetar du nära kollegor och medarbetare på SRV, men också med tjänstemän från fem ägarkommuner. Du kan också komma att stötta ledningsgrupp och styrelse samt tjänstemän och politiker med information och kompetens. Dina kvalifikationer Minst 3 års erfarenhet av att genomföra projekt med budgetansvar inom miljö- och/eller samhällsbyggnadsområdet. Du har dokumenterad erfarenhet av genomförda utvecklings- eller förändringsprojekt. Examen från högskola/universitet, inriktning civilingenjör med inriktning mot samhälls- och/eller miljövetenskap. Meriterande Erfarenhet av att haarbetat i projekt med ett flertal samarbetsaktörer är meriterande. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240412 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 5000. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Uppdragsledare för väg och anläggning hos Afry

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Vårt mål är att skapa hållbara lösningar som möter våra kunders behov och bidrar till en bättre värld. Jobbeskrivning Vi söker nu en erfaren och engagerad uppdragsledare för väg och anläggning att ansluta till vårt team. Som uppdragsledare kommer du att vara ansvarig för att leda och driva projekt inom väg- och anläggningsområdet, från planering till genomförande och avslut. Du kommer att samarbeta med olika intressenter, inklusive kunder, entreprenörer och myndigheter, för att säkerställa att projekten utförs enligt högsta standard och inom angivna tids- och budgetramar. Ansvarsområden: Planera, organisera och övervaka genomförandet av väg- och anläggningsprojekt. Ansvara för budget, tidplan och resurshantering för tilldelade projekt. Leda och coacha projektteam för att säkerställa effektivitet och kvalitet i leveransen. Utveckla och upprätthålla starka relationer med kunder och andra intressenter. Ansvara för att följa gällande lagar, förordningar och säkerhetsföreskrifter. Kravspecifikation Högskole- eller Civilingenjörsutbildning eller motsvarande erfarenhet inom väg- och anläggningsområdet. Minst 5 års erfarenhet av projektledning inom infrastrukturprojekt. Goda ledaregenskaper och förmåga att inspirera och motivera andra. Starka kommunikations- och förhandlingsförmågor. Förmåga att arbeta självständigt och i team i en dynamisk miljö. Erfarenhet av att arbeta med hållbarhetsfrågor är meriterande. Ytterligare information Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att bli en framgångsrik uppdragsledare för väg och anläggning hos Afry, skicka in din ansökan, sista ansökningsdagen är 2024-05-31 Vi ser fram emot att höra från dig! Kontaktperson för frågor: Namn Jarjes Sadi, Gruppchef, [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Välkommen med din ansökan! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

4 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Jr Projektledare till AFRYs Talangprogram

Tar du examen i sommar? Nu kan du kickstarta din karriär genom en unik möjlighet att varva både teori och praktik. Sök i så fall tjänsten som Junior Projektledare till AFRYs Talangprogram 2024! Arbetsuppgifter I rollen som Junior Projektledare kommer du att ingå i AFRYs Talangprogram och tillhöra sektionen AFRY Kärnkraft i Kalmar. Du kommer få arbeta i uppdrag mot AFRYs kunder, mest troligt i Oskarshamn. Ibland utför du uppdrag på distans från AFRYs kontor och ibland är du utstationerad hos kund. Som Junior Projektledare kan du kommer du arbeta med projektplanering mot kärnkraftindustrin. AFRY brukar ofta lägga upp det så du som junior samarbetar ihop med en mer senior projektledare. Därmed kan du känna dig trygg i att det finns andra att bolla idéer. Rollen passar dig som vill utvecklas inom projektledning och som tycker det vore spännande att få komma ut i olika konsultuppdrag. Exempel på arbetsuppgifter: •Koordinera och planera processer •Ansvar för att hålla tidplaner •Kommunicera internt med kollegor I rollen som Junior Projektledare kommer du ingå i AFRYs Talangprogram. Du och dina kollegor ha flera gemensamma utbildningsdagar med såväl interna som externa föreläsare, detta ges dagtid på betald arbetstid. Du kommer även få ta del av flera roliga aktiviteter ihop med kollegorna från Talangprogrammet! Du som söker tjänsten som Junior Projektledare tycker det verkar spännande att få arbeta med kärnkraft. Du vill vara med och bidra till välfungerande projekt och processer hos dina kunder. Vidare tror vi att du gärna tar kontakt med nya människor, för att kunna samarbeta och se till så projekten går framåt. Det är viktigt att du kan planera och arbeta utifrån processer och tidsramar, tex. inför revisioner. Det är även viktigt att du är transparant och ber om hjälp när det behövs samt informerar om du inte lyckas hålla tidsplaner i projekten. Skallkrav för tjänsten: •Kandidatexamen/Masterexamen inom Industriell Ekonomi/Logistik/Bygg/Mekanik/Produktutveckling/Mekatronik/Motsvarande ingenjörsutbildning •Intresse för energi och processindustrin •Svenska och engelska i tal och skrift •B-körkort •Krav på visst medborgarskap pga. arbete i säkerhetsklassat område Meriterande för tjänsten: •Kunskaper inom mekanik/processteknik/kärnkraft •Kunskaper i Primavera P6 Om AFRY AFRY är ett av Sveriges ledande teknikkonsultbolag och är även rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. AFRY har 19 000 hängivna medarbetare inom områdena infrastruktur, industri och energi. Företaget är lokaliserat över hela världen och arbetar för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. AFRYs tre värdeord som genomsyrar organisationen är Brave, Devoted och Team players. Som Junior Projektledare hos AFRY Kärnkraft kommer du ha kollegor som också ingår i talangprogrammet runtom på flera orter i landet. Du kan läs mer om AFRY här: https://afry.com/sv. AFRY erbjuder •Arbete hos en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare •Individuell utvecklingsplan för dig med goda möjligheter att vidareutvecklas i din roll •Bli del i en härlig gemenskap och ta del av trevliga aktiviteter som konsultluncher, AWs, julfester, mm. •Moderna och fräscha kontorslokaler Hur du ansöker För att söka tjänsten som Junior Projektledare, ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta Lisa Hannerz: [email protected] alt. 073–5168995. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Välkommen med din ansökan redan idag! Om du erbjuds en anställning kommer du behöva genomgång en säkerhetsprövning som ska bli godkänd innan du kan påbörja din anställning. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För tjänsten som Junior Projektledare till AFRYs Talangprogram kommer du under första anställningsåret att vara anställd som konsult via Framtiden. Du kommer sedan ha mycket goda möjligheter att anställas direkt hos AFRY. Villkor Startdatum: September 2024 Placeringsort: Oskarshamn/Kalmar Arbetstider: Mån-fre, dagtid Omfattning: Heltid

2 april 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Projektledare

Är du en superstjärna inom projektledning och vill arbeta i ett snabbväxande företag som förändrar byggbranschen? Vill du bli en del av ett innovativt företag där tempot är högt och där företagskulturen gör att medarbetare älskar att gå till jobbet? Tänkte väl det! Just nu söker vi på Dryft en projektledare som brinner för att leda och utveckla våra olika projekt och arbetssätt. Vilka är Dryft? Tryck här för att lyssna på vad våra medarbetare berättar om oss - på 15 minuter lovar vi dig en inblick i vad som gör Dryft till en unik arbetsplats! Din roll: I din roll som projektledare har du det yttersta ansvaret för projektledning, samordning och koordinering av våra projekt: Mer omfattande lägenhets-/villarenoveringar Tillbyggnader villor/radhus Attefallshus Energieffektiviseringar Vidare kommer du även att: Kundkontakt med fokus på försäljning Offertskapande Utforma tidsplaner, arbetsbeskrivningar, projektberedning Delta i utvecklingen av våra arbetssätt och strukturer kring projektledning Ansvara för projektbudget Jobba relationsbyggande med våra kunder och se till att vi levererar en kundupplevelse i världsklass! Vi tror att du: Har gedigen erfarenhet från att driva byggprojekt på privata byggmarknaden Är van att arbeta självständigt i digitala verktyg Har en förmåga att prioritera och självständigt hantera din arbetsbelastning Har god kännedom om ekonomi i förhållande till dessa typer av projekt och god kännedom i AB/ABT Snabba beslut och förändringar får dig att trivas som fisken i vattnet och du är en kommunikatör av rang! Erfarenhet av att driva eget företag inom hantverksbranschen är starkt meriterande Varför Dryft? En spännande chans att vara med på en utmanande resa i ett start-up bolag där du är med och bidrar till en meningsfull vision och vårt mål att förändra hantverksbranschen på riktigt Vi bryr oss om dig på riktigt! Därför erbjuder vi 10 kostnadsfria psykologsamtal/år via Mindler samt 100% betald föräldraledighet under 6 månader Kanske världens härligaste arbetsmiljö där du får chans att växa och utvecklas och dessutom ha väldigt roligt på vägen Möjligheter till flexibelt arbete Vi vill att du ska känna dig delaktig i resan vi gör ihop! Därför har alla medarbetare minst en gång per år möjlighet att investera i aktier i Dryft med hjälp av löneavdrag Vi sitter i nya fräscha lokaler i Solna Strand med tillgång till gratis gym, kostnadsfria gruppträningspass morgon och lunch, pool, idrottshall, och restaurang/café i samma byggnad. Vi spelar innebandy, fotboll och padel ihop varje vecka!

2 april 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024