Projektledare, bygg och anläggning

Sök bland 192 lediga jobb som Projektledare, bygg och anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Funktionsledare Överlämning

Som Funktionsledare för överlämning inom program Tvärförbindelse Stockholm på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Funktionsledare Överlämning Arbetsuppgifter Väg 259 Tvärförbindelse Södertörn ska bli en två mil lång, säker och hållbar förbindelse mellan Vårby och Jordbro. En fjärdedel av sträckan kommer att gå i tunnlar. Vägen är en viktig pusselbit i den yttre tvärleden runt Stockholm, och skapar möjligheter för utveckling i en starkt växande region. Vi förbereder just nu programmet för en kommande produktionsfas och efter överlämnandefas, vilket gör att vi bygger och rustar programmet med resurser och kompetens som behövs framåt. Nu behöver vi en kompetent funktionsledare som ska samordna arbetet inom funktionen Överlämning som ingår som en del av sektionen Teknik och miljö. Funktionen samlar arbetsuppgifter kring överlämningen av programmet till mottagande organisationer. I funktionen ingår ett antal överlämnandekoordinatorer som i sin tur stöttar projekten. Funktionen har en kontinuerlig dialog med berörda mottagandeorganisationer och hanterar de frågor som uppkommer. Som Funktionsledare arbetsleder man specialister och andra resurser som ingår i funktionen. Tillsammans med teknikchef och berörda projektledare så planeras och säkerställs resursbehovet över tid, så att rätt kompetens och rätt bemanning finns under hela överlämnandeskedet. I stora projekt är överlämnandeprocessen komplex och sträcker sig över lång tid. Inom programmet finns ambitionen att projekten skall delleverera underlag till överlämning succesivt. Kvalitetssäkring skall ske löpande och acceptans från mottagande organisationer skall ske efterhand. Funktionsledaren samordnar också funktionens löpande arbete som t.ex. riskhantering, granskningar, uppföljning av tekniska frågeställningar, avvikelsehantering med mera. Övrig information Placering är på vårt projektkontor i Flemingsberg. Vänligen bifoga ditt CV. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid Intervjuer sker digitalt via Skype, preliminärt under vecka 15. Vi eventuella frågor kontakta rekryterande chef Jan Christian Thorén, se kontaktuppgifter nedan. Kvalifikationer Vem är du? Som person har du en god ledarskapsförmåga och trivs i en roll där du ska leda och motivera andra, du är duktig på att skapa engagemang och delaktighet hos de människor du möter. Du är van att ta initiativ och driva dina frågor genom delaktighet, engagemang och samarbete samt förblir effektiv och motiverad trots eventuella bakslag och besvikelser. Vidare söker vi dig med en god analytisk förmåga vilket innebär att du som person har en förmåga att se helhet och samband i komplexa frågeställningar. Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom relevant område alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som bedöms likvärdig har flerårig relevant yrkeserfarenhet inom utpekat område, överlämnande av en komplex anläggning och tillhörande slutdokumentation till mottagande drift och underhållsorganisationer har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med överlämning kopplat till väg och/eller järnväg har erfarenhet av att arbeta med överlämning i stora projekt Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

1 mars 2024
Sista ansökan:
22 mars 2024
Projektledare Västlänken, Bergentreprenad- Vasastan

Västlänken är ett järnvägsprojekt för pendel- och regiontåg i tunnel under centrala Göteborg. Tre nya stationer under mark vid Korsvägen, Haga och Göteborgs central kommer att underlätta resandet i Göteborg och Västsverige. Nu söker vi en proaktiv och driven projektledare som är redo för att växa och utvecklas i en spännande projektfas i en av de mest spännande underjords/tunnelarbetena i Sverige! Projektledare Västlänken, Bergentreprenad- Vasastan Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i projekt Västlänken mitt i centrala Göteborg som projektledare inom projektet Haga- delprojekt Vasastan. I delprojektet ingår huvuddelen av utrymmet för den fyrspåriga station Haga, belägen i berget under Haga Kyrka i norr och Handelshögskolan i söder. Stationsdelen är cirka 50 m bred och 250 meter lång. Dessutom ingår en kortare dubbelspårstunnel i berg som sträcker sig söderut där den möter deletapp Korsvägen. Projektet innehåller stora komplexa betongkonstruktioner i stationen. Dessutom byggs utrymmen i berget för fläktrum, ett rökgasschakt, ventilationsschakt och andra teknikutrymmen. Vasastan är ett unikt projekt bland annat med tanke på de stränga kraven på att begränsa omgivningspåverkan, bergmekaniskt med stora spännvidder och unika lösningar med bland annat betongpelare som bär berg. Du kommer in i en spännande fas i projektet där upphandling genomförs under våren och delprojektet går in i produktion i samverkan med entreprenören. Du kommer som projektledare ansvara för uppsatta mål inom tid, kostnad och innehåll och leverera en driftsatt anläggning inom projektets ramar. Till din hjälp finns ett härligt gäng i Haga, en projektorganisation med ca 35 medarbetare, både projektledare för andra delprojekt, projekteringssamordnare, projektingenjörer, byggledare och specialister. En stor del av ditt arbete kommer att innebära att samverka internt med Hagas och Västlänkens övriga projekt samt med Göteborgs stad och omgivande intressenter. Projektledaren för Vasastan är en del av projekt Hagas ledningsgrupp och rapporterar till projektledaren för Haga. Övrig information Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid Kvalifikationer Vem är du? Som projektledare är du en företrädare för projektet både externt och internt. Vi ser därför att du har god förmåga att bygga förtroende och långsiktiga relationer och att du genom god kommunikation skapar engagemang och delaktighet i organisationen. Du har en god förmåga att skapa väl fungerande strukturer för projektets arbete och du drivs av att leverera resultat och att arbeta proaktivt. Du förstår att samarbete i alla led är en framgångsfaktor och trivs i ett produktivt team. Samtidigt har du inga problem med att styra och vara ledande i samverkansarbetet. Vi söker dig som har universitet- eller högskoleutbildning om minst 180hp, inom relevant teknisk eller ekonomisk inriktning alternativt annan eftergymnasial utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig har flera års aktuell erfarenhet inom anläggning som projektledare eller annan likande arbetsledande roll har erfarenhet av komplexa bergtunnelarbeten har erfarenhet av att följa upp tid, kostnad och innehåll i projekt kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande om du har erfarenhet av större anläggningsprojekt har teknisk eller produktionsteknisk expertis inom antingen bergmekanik, injektering, förstärkning eller andra komplexa bergtekniska produktionsmetoder har erfarenhet från att arbeta i samverkansentreprenader Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

1 mars 2024
Sista ansökan:
1 april 2024
Projektledare Entreprenad sökes till POGAB

Om företaget POGAB bildades 2019 då Plåtslagarna I Ale AB och Gårda Byggnadsplåt gick samman för att tillsammans bilda ett av Sveriges starkaste och mest kvalificerade plåtslageri för att möta kundernas behov. Sammanslagningen visar att summan är större än de enskilda delarna, då vi med två verkstäder kan tillse att vi effektiviserar vårat arbete till max samtidigt som vi genom god planering och logistik minimerar vårat klimatavtryck. POGAB strävar ständigt mot att vara branschledande på alla nivåer framförallt när det gäller miljön. Idag är vi 47 anställda och har verksamheter i Älvängen och Mölndal. Läs gärna mer om oss på www.pogab.se Tjänstebeskrivning Söker du efter en spännande roll som projektledare? POGAB letar efter en erfaren och engagerad projektledare som kan leda och driva projekt med framgång. Bli en del av vårt team och ta del av möjligheten att utveckla din karriär inom plåtslageribranschen! Som projektledare på POGAB kommer du att ha ansvaret för att leda och driva olika projekt från ax till limpa. Du kommer att ansvara för att planera, organisera och följa upp projekten och säkerställa att de utförs enligt överenskomna tidsramar. Du kommer ta fram projektplaner och budgetar, säkerställa att projekten följer gällande kvalitetsstandarder och regelverk samt hantera eventuella avvikelser. Du ansvarar även för ekonomisk uppföljning av projekten. Du kommer att samarbeta med olika interna och externa intressenter och säkerställa att kundens behov och förväntningar uppfylls. Rollen innebär att du arbetar både på kontoret och ute i projekten. Du rapporterar till vår projektchef. Kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet av projektledning, troligen inom bygg och har förmågan att samordna och leda projekt. Du har ett ekonomiskt tänk och är van vid att arbeta administrativt. Har du grundläggande kunskaper inom plåt är det meriterande. Som person är du engagerad, lyhörd och utåtriktad. Du trivs i att arbeta i en projektbaserad miljö och kan snabbt anpassa dig vid förändringar. Arbetet innebär mycket kommunikation med olika intressenter och därför är det av vikt att du har goda kommunikations- och samarbetsförmågor. Du arbetar strukturerat och planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har goda IT-kunskaper samt B-körkort. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande arbetsuppgifter i en händelserik miljö. POGAB är ett framgångsrikt företag med framåtanda, där du erbjuds goda utvecklingsmöjligheter såväl professionellt som personligt. Vi har en familjär kultur med korta beslutsvägar och stor möjlighet att vara med och påverka. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Mira Schoultz tel 070-785 86 38. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 19 mars 2024. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

1 mars 2024
Sista ansökan:
19 mars 2024
Projektledare Entreprenad sökes till POGAB

Om företaget POGAB bildades 2019 då Plåtslagarna I Ale AB och Gårda Byggnadsplåt gick samman för att tillsammans bilda ett av Sveriges starkaste och mest kvalificerade plåtslageri för att möta kundernas behov. Sammanslagningen visar att summan är större än de enskilda delarna, då vi med två verkstäder kan tillse att vi effektiviserar vårat arbete till max samtidigt som vi genom god planering och logistik minimerar vårat klimatavtryck. POGAB strävar ständigt mot att vara branschledande på alla nivåer framförallt när det gäller miljön. Idag är vi 47 anställda och har verksamheter i Älvängen och Mölndal. Läs gärna mer om oss på www.pogab.se Tjänstebeskrivning Söker du efter en spännande roll som projektledare? POGAB letar efter en erfaren och engagerad projektledare som kan leda och driva projekt med framgång. Bli en del av vårt team och ta del av möjligheten att utveckla din karriär inom plåtslageribranschen! Som projektledare på POGAB kommer du att ha ansvaret för att leda och driva olika projekt från ax till limpa. Du kommer att ansvara för att planera, organisera och följa upp projekten och säkerställa att de utförs enligt överenskomna tidsramar. Du kommer ta fram projektplaner och budgetar, säkerställa att projekten följer gällande kvalitetsstandarder och regelverk samt hantera eventuella avvikelser. Du ansvarar även för ekonomisk uppföljning av projekten. Du kommer att samarbeta med olika interna och externa intressenter och säkerställa att kundens behov och förväntningar uppfylls. Rollen innebär att du arbetar både på kontoret och ute i projekten. Du rapporterar till vår projektchef. Kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet av projektledning, troligen inom bygg och har förmågan att samordna och leda projekt. Du har ett ekonomiskt tänk och är van vid att arbeta administrativt. Har du grundläggande kunskaper inom plåt är det meriterande. Som person är du engagerad, lyhörd och utåtriktad. Du trivs i att arbeta i en projektbaserad miljö och kan snabbt anpassa dig vid förändringar. Arbetet innebär mycket kommunikation med olika intressenter och därför är det av vikt att du har goda kommunikations- och samarbetsförmågor. Du arbetar strukturerat och planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har goda IT-kunskaper samt B-körkort. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande arbetsuppgifter i en händelserik miljö. POGAB är ett framgångsrikt företag med framåtanda, där du erbjuds goda utvecklingsmöjligheter såväl professionellt som personligt. Vi har en familjär kultur med korta beslutsvägar och stor möjlighet att vara med och påverka. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Mira Schoultz tel 070-785 86 38. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 19 mars 2024. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

1 mars 2024
Sista ansökan:
19 mars 2024
Innovationsledare till Trafikkontoret

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Trafikkontoret ansvarar för att sköta om och utveckla Stockholms offentliga rum, så att de är trygga, attraktiva, framkomliga och hållbara. Uppdraget innefattar allt ifrån att ta hand om den befintliga stadsmiljön till att genomföra strategiska investeringsprojekt och planera för morgondagens växande storstad. För att klara vårt uppdrag är vi ca 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en stad i framkant med hållbara transportlösningar och levande miljöer, både idag och i framtiden. Välkommen till oss Avdelningen Trafikplanering har cirka 60 engagerade, erfarna och sakkunniga medarbetare som idag är fördelade på fyra enheter. Förutom strategisk trafikplanering och ansvaret för att våra trafik- och gatumiljöer ska fungera i vardagen arbetar vi även med innovation och ny teknik. Vi driver också ett samlat arbete för att öka trafiksäkerhet, framkomlighet, trygghet och attraktivitet för stadens samtliga gatumiljöer och olika offentliga rum. Arbetet omfattar både ombyggnation av befintliga miljöer och planering av det som är nybyggnation. Den här rollen kommer tillhöra enheten Analys och strategi som utöver strategisk trafikplanering ansvarar för stadens samlade arbete med att inhämta trafikdata. Den data som samlas in analyseras för att skapa insikter om hur staden används för rörelse och vistelse. Tillsammans med en kontinuerlig kunskapsutveckling genom bl.a. omvärldsbevakning och testprojekt formuleras mål, strategier och planer som blir styrande för hela Stockholms stad. Det är en dynamisk arbetsplats i en framåtlutad miljö där det finns stora förväntningar både från politik och ledning att höja ribban och bli mer datadrivna. Du kommer jobba tillsammans med 16 engagerade kollegor i en grupp med hög kompetens och stark vi-känsla i ett prestigelöst arbetsklimat. På avdelningen finns både generalist- och specialistkompetenser vilket gör att det finns goda möjligheter till kunskapsutbyte och samverkan med ett stort antal kollegor. Vi erbjuder dig En tjänst som berör många människors vardag och möjligheten att bidra till ett bättre Stockholm en central arbetsplats i Tekniska Nämndhuset på Kungsholmen, bara några minuters promenad från Centralstationen flexibel arbetstid och goda friskvårdsmöjligheter ett varierande arbete där du får möjlighet att planera och styra din egen tid  kompetenshöjande utvecklingsprogram. Din roll I rollen som innovationsledare på trafikkontoret kommer du genom stadens verksamhet som plattform engagera och involvera en mängd aktörer i omställningen mot uppsatta klimat- och stadsutvecklingsmål. En viktig och central arbetsuppgift för dig kommer vara att ha övergripande projekt- och processledaransvar för vårt arbete med systemdemonstratorn SNABBSAM. SNABBSAM är en ambitiös och stor satsning där Stockholms stad tillsammans med externa partners ska demonstrera lösningar som minskar transporter och utsläpp och därigenom bidrar till ett klimatpositivt Stockholm 2030. Projektet omfattar omställning inom flera områden, däribland reglering och policy, infrastruktur, fordon och logistik, affärsmodeller och beteenden. Satsningen utgår från de politiskt prioriterade och medialt uppmärksammade uppdragen att införa miljözon klass 3 och stadsmiljözon från och med i år och tar sikte mot målet om en helt utsläppsfri innerstad 2030. – För att minska utsläppen från transportsektorn och höja livskvaliteten för de som bor och verkar i Stockholm krävs bred samverkan, mod och systemförståelse. För oss är SNABBSAM ett ypperligt sammanhang att få till detta ihop med näringsliv, allmänhet och akademi. Tillsammans gör vi Stockholm till en mer attraktiv plats som samtidigt bidrar med ett mindre klimatavtryck globalt, säger Gunilla Glantz, trafikdirektör, Stockholms stad. Som innovationsledare kommer du att löpande representera staden i lokala, regionala, nationella och internationella sammanhang i syfte att sprida insikter och lärdomar, knyta kontakt med potentiella samarbetsaktörer och omvärldsbevaka. Du kommer också föra en nära dialog med finansiärerna Vinnova och Viable Cities och de stödfunktioner som kommer med denna satsning (innovationsstöd, policylabb, följeforskning) då detta är en högt prioriterad insats även från finansiärernas sida. Andra viktiga kontaktytor är alla de 23 städer som ingår i Viable cities satsning på Klimatneutrala städer 2030 och däribland särskilt Lunds kommun som leder en liknande satsning på systemdemonstrator för klimatneutrala städer. Din kompetens och erfarenhet För den här rollen krävs det att du har: minst kandidatexamen från högskola/universitet eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig aktuell erfarenhet från arbete som projekt- eller förändringsledare i komplexa sammanhang med ett flertal parter god kännedom om program och sammanhang för finansiering av utvecklings- och innovationsprojekt god förmåga att uttrycka dig välformulerat och tydligt såväl i tal som i skrift på svenska och engelska. Meriterande för tjänsten är om du har: intresse och engagemang för hur ny teknik kan bidra till en hållbar stadsutveckling erfarenhet av samverkan mellan olika aktörsgrupper (tex näringsliv, akademi, offentlig sektor och civilsamhälle) och olika samhällssektorer (tex mobilitet, energi, samhällsbyggnad) erfarenhet av att arbeta med eller föreslå policyutveckling och/eller försöksverksamhet Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

1 mars 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Delprojektledare inom projekt Karlstad C och Vikenpassagen

Vi söker en delprojektledare till Trafikmyndighet i Karlstad. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Projektet Karlstad C omfattar att tillsammans med Karlstads kommun, Jernhusen och Region Värmland bygga ett nytt resecentrum vid Karlstads centralstation. Myndighetens del i samarbetsprojektet är att bygga nya spår, en ny mellanplattform och Vikenpassagen - en bred, ljus tunnel som gör det enkelt för gående och cyklister att röra sig mellan centrum, resecentrum och stadsdelarna söder om järnvägen. Vi bygger även en ny passage över järnvägen - Trädgårdslänken - en gångbro som förenar stadsdelarna norr och söder om järnvägen. Projektets syfte är att öka kapaciteten på Värmlandsbanan samt att skapa förutsättningar för att kunna bygga Karlstads resecentrum i anslutning till Karlstad C. Arbetsuppgifter Tillsammans med projektledare vara ledare utan chefsansvar för ett antal medarbetare. Tillsammans med projektledare leda projekt med varierande storlek och komplexitet eller delprojekt i ett stort komplext projekt. Skapar med sitt ledarskap en kreativ och produktiv miljö. Tillsammans med projektledare leda projekt med fokus på tid, kostnad och innehåll. Tillsammans med projektledare leda projekt baserat på beprövad erfarenhet och etablerade metoder med anpassning till projektets speciella förutsättningar. Samlar och bygger kunskaper och erfarenheter av projekt och projektledning. Följer omvärldens behov och tar hänsyn till dessa i projektet. Förstår varje projekts specifika förutsättningar. Deltar tillsammans med projektledare vid omvärldskontakter med allmänhet, kommuner och andra intressenter. Bedriver samråd som gagnar projektet och samhället. Har ett affärsmässigt agerande i förhållande till leverantörer. Samverkar och samråder med berörda leverantörer för att säkerställa måluppfyllnad och god ekonomi. Föra dagbok med beskrivning av vad det utförda arbetet bestått i Krav (OBS, obligatoriska) a) Högskoleutbildning, teknisk inriktning, minst 180 hp (120 p), alternativt utbildning och erfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdig. b) Yrkeserfarenhet minst 5 år av projektledning (projektledare, byggledare, projekteringsledare, delprojektledare alternativt platschef) inom järnvägsprojekt. Arbetserfarenheten ska ej vara äldre än 10 år (Minst 80 % sysselsättningsgrad under angiven tidsperiod). c) Konsulten ska ha arbetserfarenhet från att ha utfört minst två (2) uppdrag (minimum 2 år per uppdrag) som projektledare, byggledare, projekteringsledare, delprojektledare alternativt platschef inom Investerings järnvägsprojekt i produktionsskede med gt;100 MSEK i entreprenadkostnad. Arbetserfarenheten ska ej vara äldre än 10 år Minst 80 % sysselsättningsgrad av uppdragets utförandetid). d) Konsulten ska ha arbetserfarenhet som projektledare, byggledare, projekteringsledare, delprojektledare alternativt platschef inom Investerings järnvägsprojekt från minst två 2) uppdrag där samordningsansvar (samordningen ska ha pågått under minst 12 månader per uppdrag) mellan olika tekniker alternativt mellan externa parter varit en väsentlig del av uppdraget. Arbetserfarenheten ska ej vara äldre än 10 år (Minst 50 % sysselsättningsgrad av uppdragets utförandetid). e) Konsulten ska ha giltigt BASÄSKYDD f) Kännedom om lagar och förordningar samt standarder och föreskrifter inom aktuellt område. g) Konsulten ska ha genomgått AMA-utbildning. h) Konsulten ska ha genomgått projektledarutbildning. i) Erfarenhet av budget, prognoser och ekonomisk uppföljning. j) God förhandlingsvana och erfarenhet av entreprenadbranschen. k) Mycket god vana att arbeta i Office-paketet l) Inneha ett giltigt B-körkort m) Mycket god kommunikationsförmåga i svenska språket i både skrift och tal Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

1 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Delprojektledare produktion järnväg inom Region Mellersta

Vi söker en delprojektledare produktion järnväg inom Region Mellersta till Trafikmyndighet. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Stationeringsort är antingen Gävle eller Borlänge. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Myndigheten behöver stärka upp sin interna projektorganisation med en resurskonsult inom produktion järnväg. Det gäller existerande projekt samt projekt som beställs inom verksamhetsområde Investering distrikt Mellersta. Ett av de aktuella projekten för resurskonsulten är Dubbelspår Avesta Krylbo-Dalslund. Andra projekt på distriktet kan bli aktuella under uppdragstiden. Uppdraget innebär att stödja projektledningen i projektets genomförande. Uppdraget omfattar att: ihop med projekterande konsult produktions- och etapplanera projektets produktion samt ta fram förslag på entreprenadindelning. i samverkan med Trafikverkets teknikstöd samt delprojektledare projektering, inom teknikområde mark/anläggning besvara projekterande konsults frågor samt säkerställa framdrift i projekteringen. i entreprenadskedet följa upp samt ansvara för att uppföljning av entreprenadarbeten görs inom teknikområde mark/anläggning Arbetsuppgifter Arbetsuppgifter/Ansvar delprojektledare produktion järnväg i samråd med projektledning, fördela, genomföra och följa upp projektarbetet i enlighet med styrande dokument. tillsammans med projektorganisationen och centrala stödresurser initiera, bereda och ansvara för genomförande och uppföljning av projektet med avseende på tid, kostnad, innehåll, kvalitet, säkerhet, arbetsmiljö och miljö. följa upp, inom avsedda teknikområden, leverantörer mot kontraktsenliga krav. upprätta erforderliga tidplaner för projektet i samverkan med projektledning. utreda och beställa ändrings- och tilläggsarbete. i samverkan med projekterande konsult produktions- och etapplanera aktuellt projekt. samordna produktion och etapplanering mot angränsande projekt. ansvara för entreprenadplanering samt bedöma genomförbarheten. planera och samordna arbeten som kräver avstängt spår. granskning av konsulten levererade handlingar. säkerställa att kostnads- och tidsmässigt fördelaktiga lösningar väljs. föra dagbok över viktiga händelser. leda och/eller tillse att erforderliga operativa möten hålls. Exempel teknikmöten och tekniksamordningsmöten. säkerställa att normer, anläggningskrav och föreskrifter (generella eller beställarens) m.m. följs av entreprenör/projektör. svara för att syn och besiktningar genomföras och vara beställarens representant vid dessa. samordna uppföljning av kontrakterad entreprenör med delprojektledare och byggplatsuppföljare. medverka vid framtagande av kontrollprogram för uppföljning av entreprenör delta vid planering av inkopplingar Krav (OBS, obligatoriska) a. Ha genomgått utbildning för att kunna fungera som Beställarens byggarbetsmiljösamordnare, BAS-P och BAS-U (inom 6 månader från uppdragsstart). b. Giltig utbildning i BASÄSKYDD (inom 2 månader från uppdragsstart), utbildningen ska vara giltig under hela uppdragstiden. c. Konsulten ska ha dokumenterad erfarenhet från ABK09 och AB04. Erfarenheten får vara max fem (5) år gammal. d. Kännedom om lagar och förordningar samt standarder och föreskrifter inom aktuellt område. e. Erfarenhet från arbete i projektgrupper där samordning varit viktig. f. Inneha i Sverige giltigt körkort för personbil. g. Kunna uttrycka sig väl på svenska språket i både tal och skrift. h. Krav på minst fyra (4) års arbetserfarenhet (som projektledare/delprojektledare, byggledare/byggplatsuppföljare eller i arbetsledande funktion) från väg- eller järnvägsprojekt inom mark/anläggning med en projektkostnad på minst 100 MSEK per projekt. Arbetserfarenheten ska ej vara äldre än 10 år. i. Konsulten ska ha dokumenterad erfarenhet från AMA Anläggning. Erfarenheten får vara max fem (5) år gammal. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

1 mars 2024
Sista ansökan:
27 mars 2024
Specialister till anläggningsprojekt

Vi söker två specialister till anläggningsprojekt hos Myndighet inom det svenska kraftsystemet. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Myndigheten är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Myndigheten drivs som ett statligt affärsverk, och har drygt 700 medarbetare varav de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg. Myndigheten har ett behov av förstärkning av AMA-kompetens inom projektering, granskning av AMA-baserade underlag, kompentensutveckling och dylikt. Konsulterna kommer att jobba som AMA-specialister i Svenska kraftnäts anläggningsprojekt och stödja dessa med AMA-kompetens, under både projektering, upphandling och entreprenadfas. Konsulterna kommer kommer även i viss utsträckning att arbeta med verksamhetsutveckling inom aktuellt område. Arbetsuppgifter Arbeta både självständigt och tillsammans med AMA-specialist med framtagande av texter och dylikt till myndighetens AMA-mallar med tillhörande dokument. - Bistå vid intern kompentensutveckling och framtagande av utbildningsmaterial. - Stödja projektorganisationer med AMA-frågor gällande mängdförteckningar (MF) och teknisk beskrivning (TB), både under projekteringsfasen och vid granskning/mottagningskontroll. Granskningen/mottagningskontrollen sker i samband med leverans av projekterat underlag gällande förfrågningsunderlag inför upphandling av entreprenör. - Stödja projektorganisationen under upphandling och i entreprenadfas vid frågor kring MF och TB. - Stödja verksamhetsutveckling inom området i både Staben och Linjen på avdelning Ledningsprojekt och dess tillhörande enheter inom luftledning och eventuellt kabel/tunnel. Krav (OBS, obligatoriska) Utbildning inom entreprenadjuridik och AMA-systemet (AMA/MER Anläggning eller AMA EL) Under de senaste 15 åren: Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom beskrivningsteknik (AMA-systemet, AB-systemet) i specialistroller , till exempel AMA-redaktör, anbudsingenjör, kalkylator, projektör Minst 5 års erfarenhet av hantering av struktur och beskrivningar enligt AMA Minst 5 års erfarenhet av kravtexter i AMA Anläggning och/eller AMA EL Genomfört minst två referensuppdrag inom infrastrukturområdet baserade på AMA-anläggning och/eller AMA-el och operativt deltagit i eller styrt minst 80 % av uppdraget. . Meriterande Under de senaste 20 åren inneha minst 10 års arbetslivserfarenhet inom beskrivningsteknik Följande mervärdeskrav påvisas via referensuppdrag, Bifoga referensmall med anbudet: Inneha gedigen erfarenhet av AMA-systemet Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom kraftnät kopplat till anläggning/130 kV eller mer Inneha gedigen sakkunskap om de två teknikslagen Mark/Fundament och Kraftnät Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

1 mars 2024
Sista ansökan:
14 mars 2024
Projektledare till Uppsala

Securitas Technology är Securitas-koncernens satsning på framtidens säkerhet vilken vuxit fram ur den kraftfulla sammanslagningen av STANLEY Security och Securitas Electronic Security. Vi är ett innovativt och teknikfokuserat företag som erbjuder de mest moderna säkerhetstekniska lösningarna till våra företagskunder. Idag är vi 13 000 kompetenta medarbetare placerade i 40 olika länder. Genom att arbeta på Securitas Technology har du möjlighet att växa i en global organisation samtidigt som du bidrar till att skapa en tryggare miljö för människor runt om i världen. Nu söker vi en projektledare inom säkerhetstekniska lösningar till vårt team i Uppsala! Är du intresserad av komplexa lösningar i framkant, och vill arbeta i en organisation med avancerad teknik och kunder som myndigheter, kommuner och nationella samt internationella företag? Då kan Securitas Technology vara ett nästa steg i din utveckling. Ansvar Som Projektledare för säkerhetstekniska lösningar kommer du att ta stort ansvar och ha en koordinerande roll där du fungerar som spindeln i nätet. Våra kunder vänder sig till oss för att få en säkerhetsteknisk lösning utöver det vanliga, därför ställer det höga krav på din förmåga att leverera den bästa lösningen. I ditt dagliga arbete som projektledare • Arbete med komplexa säkerhetsprojekt mot myndigheter, kommuner och företag. • Ekonomisk uppföljning och resultatansvar. Du är med och skapar kalkylen och ska se till att den hålls under projektets gång. • Du är med och planerar arbetet tillsammans med tekniker och avgör ifall det krävs eventuella underentreprenörer. • Du arbetar tätt ihop med säljaren för att sätta rätt tidsplan och säkerställa god leverans mot kunden. Kvalifikationer Du har tidigare arbetat som projektledare eller varit i en ledande teknisk roll i minst 2 år. Vi tror också att du; • Har en fullgjord gymnasieutbildning, gärna inom teknik, ekonomi eller el. • Kommunicerar väl på engelska och svenska i tal och skrift. • Har B-körkort. • Har goda kunskaper inom MS Office. Meriterande • Kunskaper BAS-U & BAS-P.  • Kunskaper inom Entreprenadjuridik. • Kunskaper inom AutoCad. • Vana att jobba med/i installationsprojekt med elinstallatörer. Vi tror att du känner igen dig i nedan kompetenser • Lösningsorienterad, god struktur och prioriterings-förmåga, samt förmåga att tänka utanför boxen. • Resultatorienterad, trivs med att ha mycket på gång och med att ingå i ett team med vinnande attityd. • Ansvarstagande och prestigelös, samt värdesätter att bygga relationer såväl internt som externt. Vi erbjuder dig! • Utvecklas hos Nordens marknadsledare inom innovativ säkerhetsteknik. • Arbeta med några av dom mest spännande kunderna i branschen. • Bli en del av ett företag där alla delar passionen att leverera den bästa lösningen till kunden. • Här får du vara med och göra skillnad och bidra till ett säkrare samhälle. Ansökan Tveka inte att höra av dig om du har några frågor kring rollen. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte utan skicka in din ansökan redan nu! För att bli anställd hos oss krävs svenskt medborgarskap, godkänd bakgrundskontroll samt referenstagning. En förutsättning för att bli anställd av oss är ett du blir godkänd av Länsstyrelsen. Frågor om tjänsten besvaras av Installationschef, Sven Dahlström, [email protected], samt rekryteringsspecialist, Flora Trast, [email protected]. Välkommen in med din ansökan! #LI-DNI

1 mars 2024
Sista ansökan:
30 mars 2024
Junior uppdragsledare inom kärnkraftsindustrin

Har du en högskole/civilingenjörsutbildning inom antingen maskin, energi, bygg eller industriell ekonomi och erfarenhet av antingen projektledning eller arbetsledning i eller nära produktion? Vill du testa på en ny spännande bransch med stort behov av kompetens framöver? Då är detta din chans! OM FÖRETAGET Afry är ett välkänt bolag som är ett av Sveriges ledande teknikkonsultbolag. Inom produktutveckling är de specialister på att utveckla sina kunders idéer till färdiga produkter. Företaget är internationellt och har cirka 16 000 anställda och erbjuder dig bra förmåner samt en flexibel och omväxlande arbetsplats där du är med och påverkar din vardag och utveckling. DINA ARBETSUPPGIFTER I din arbetsroll kommer du att vara spindeln i nätet för att på bästa sätt möjliggöra bolagets olika åtaganden. Du är bra på att koordinera och administrera och är duktig på att kommunicera väl både muntligt och skriftligt. I rollen som uppdragsledare ute hos AFRY Varberg arbetar du i ett eller flera projekt samtidigt. Dina arbetsuppgifter är varierande och skulle kunna vara inom projektledning, samordning eller utredning och process. Arbetet kräver att du är driven och är bra på att ta egna initiativ. Vi söker dig som är flexibel och känner dig bekväm med pendling då arbetet är 100% ute hos kund som har sin verksamhet utanför Varberg. I denna roll kommer du in tidigt i kedjan och arbetar bl.a. som junior teknisk-projektledare där du ansvar för t.ex planering, budgetering, beredningsunderlag, behovsanalyser, offertgranskning, förstudier och utredningar i projekt inför och inom kärnkraftsområdet. Till en början får du stöttning och assistans av mer erfarna projektledare för att på sikt själv leda projekt. Genom erfarenhet kommer du att växa in i rollen och ta dig ann större och mer komplexa åtaganden. DIN PROFIL Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen som exempelvis utvecklingsingenjör/industriell ekonomi, energiingenjör eller maskiningenjör. Du talar svenska, har en konsultmässig personlighet och är ödmjuk. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenheter från koordinerande och planerande roller. För att trivas har du en bra social kompetens, är initiativtagande och har en god struktur i ditt arbetssätt. Skallkrav -Högskoleingenjörsexamen inom industriell ekonomi eller bygg/maskin/energi -Goda kunskaper inom office-paketet -Pratar och skriver flytande svenska och engelska -Körkort B Meriterande -Intresse för eller erfarenhet av kärnkrafts- och/eller energibranschen -Teknisk eller praktisk bakgrund från bygg/industri/energibranschen OM OSS Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. VILLKOR Startdatum: Omgående Placeringsort: Varberg Omfattning: Heltid, 100 % Arbetstider: Kontorstider (8-17)

1 mars 2024
Sista ansökan:
29 mars 2024