Projektledare, bygg och anläggning
Sök bland 261 lediga jobb som Projektledare, bygg och anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du vara med och forma framtidens Solna? Nu söker vi projektledare till enheten Projektledning och bygg under Stadsutvecklingsavdelningen på Samhällsbyggnadsförvaltningen. Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Solna utvecklas när flera nya stadsdelar växer fram. Arenastaden och Hagastaden är ett par av Europas största och mest komplexa stadsbyggnadsprojekt. På agendan står också bland annat utvecklingen av områden i samband med utbyggnaden av tunnelbanan och Mälarbanan liksom Ekelund/Pampas i sjönära läge vid Ulvsundasjön. Samhällsbyggnadsförvaltningen är en ny förvaltning som samlar enheterna projektledning och bygg, exploatering, planering, geodata, bygglov samt en miljöavdelning och en administrativ avdelning. Enheten stöttar och samarbetar med exploateringsenheten och planenheten i tidiga skeden, samordnar med externa och interna parter i tidiga samt genomförandeskeden. I projekterings och entreprenadskedet har enheten en beställarroll. Uppdraget för enheten Projektledning och bygg är att bygga ut allmän plats i staden i samband med exploatering och utveckla en attraktiv och hållbar stadsmiljö! Vårt erbjudande - Trygg anställning med goda anställningsvillkor och individuell lönesättning. - Möjlighet till distansarbete i den mån det funkar för verksamheten. - Ett meningsfullt arbete där du bidrar till Solna stads utveckling. - Gott kollegialt samarbete och kunskapsutbyte där du får växa i din yrkesroll. - Interna utbildningar och karriärmöjligheter. - Friskvårdsbidrag samt andra rabatter och förmåner. Vad innebär arbetet? Du kommer medverka i både tidigt skede och i genomförandet av stadens utbyggnad av allmän plats såsom gator, torg och parker. Andra arbetsuppgifter är - upphandling av konsulttjänster - upphandling av anläggningsentreprenader - framtagande av underlag inför avtalsskrivning - projektledning av olika typer av projekterings- och anläggningsarbeten. I projekten kommer du att arbeta tillsammans med både interna och externa deltagare, bland andra exploatörer, entreprenörer och konsulter. Du kommer också arbeta i nära samarbete med andra inom både den egna förvaltningen och andra förvaltningar i staden. Vem söker vi? Vi söker dig som antingen - är utbildad civilingenjör inom samhällsbyggnad - har en för tjänsten relevant högskoleutbildning inom markprojektering/anläggning eller - har skaffat dig kunskaper genom flerårigt arbete inom en liknande beställarorganisation. Det är meriterande om du har lett olika typer av mark- och anläggningsprojekt. Det är även meriterande om du har erfarenhet av projektering/projekteringsledning/uppdragsledning/projektledning inom stadsbyggnadsprojekt och därigenom skapat dig förståelse för olika aktörers roller och ansvar, projektfaser och behov av projektsamordning. För tjänsten behöver du ha goda kunskaper i svenska både i tal som skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med komplexa frågor i en storstadsregion och har arbetat i en politiskt styrd organisation. Som person är du initiativtagande, kommunikativ och har god förmåga att skapa förtroendefulla samarbeten. Du planerar och prioriterar ditt arbete mot uppsatta mål och är proaktiv och drivande för att uppnå resultat. Vi söker dig som kan se till helheten, hålla överblick och prioritera inom verksamhetens uppdrag. Du behöver också ha en problemlösande förmåga och kunna förstå och lösa numeriska uppgifter snabbt och korrekt. Mer information om ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Om du har några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till chef för Projektledning och bygg Andreas Eckerberg, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan innehållandes CV senast den 1/6. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Samhällsbyggnadsförvaltningen tar fram detaljplaner när nya bostäder, kontor och skolor ska byggas och arbetar med bygglov, mätning och kartor. Vi arbetar med att förbättra Solnas yttre miljö och människors hälsa samt att bevara Solnas natur. Vi har ansvar för tillsyn av livsmedelshantering, inomhusmiljö och miljöfarliga verksamheter. Även naturvård och miljöövervakning ingår i förvaltningens ansvarsområde. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Vi söker en senior projektledare inom bygg och mark till myndighet i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid, och säkerhetsprövning krävs. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsuppgifter Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - idag och i framtiden. Den drivs i form av ett statligt affärsverk, och har drygt 1500 anställda varav majoriteten arbetar på huvudkontoret i Stockholm. Myndigheten har ett behov av fler erfarna projektledare för stationer de ska bygga med gasisolerade ställverk i Stockholmsområdet. Även andra anläggningstyper med motsvarande komplexitet kan komma att bli aktuella. Uppdragsbeskrivning och arbetsuppgifter: Uppdraget omfattar att vara delprojektledare för bygg- och mark för ett eller flera stationsprojekt. Som projektledare ansvarar man för, men inte uteslutet till, att: Planera projektarbetet Med hjälp av stöd från Inköpsenheten upphandla projektets entreprenader Styra de teknik- och stödresurser som tilldelats ojektet som består av interna resurser och konsulter Ansvara för arbetsmiljö, miljö och elsäkerhet i projektet där det ingår att vara BAS-P i projektet fram till tecknat kontrakt eller, vid förekommande fall, under entreprenad. Under hela projektets genomförande ansvara för det elsäkerhetsarbete och arbetsmiljöarbete som åligger beställaren som anläggningsinnehavare respektive som byggherre. Driva möten, tex projektmöten, byggmöten och teknikmöten. I de fall projektresurser driver egna möten följa upp att resurserna utför detta på ett effektivt sätt Hantera risker i projektet enligt rutiner Ta fram beslutsunderlag Följa upp och kvalitetsgranska ingående entreprenader Rapportera progress, avvikelse mot tid, kostnad och uppdrag månadsvis och kvartalsvis via statursrapportering samt i UBW och till huvudprojektledaren Avveckla och utvärdera projektet. Krav (OBS, obligatoriska) Konsulten skall ha genomgått ESA-utbildning enligt branschpraxis, lägst nivå ESA fackkunnig. Kursintyg skall bifogas anbudet och måste vara giltigt. Alternativt skall kurs vara inplanerad och genomförd senast 2 månader efter uppdragsstart, detta skall styrkas genom att en bokningsbekräftelse bifogas till anbudet. Konsulten skall ha genomgått BAS-P/U-utbildning som max får vara två år gammal. Kursintyg skall bifogas anbudet. Alternativt skall kurs vara inplanerad och genomförd senast 2 månader efter uppdragsstart, detta skall styrkas genom att en bokningsbekräftelse bifogas till anbudet Minst 10 års arbetslivserfarenhet som projektledare, platschef eller motsvarande för bygg- och anläggningsprojekt. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av bygg- och anläggningsprojekt på totalentreprenad med affärsformen samverkan. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av riskhantering och ekonomisk uppföljning i anläggningsprojekt Meriterande Högskole- eller universitetsexamen om minst 120p/180hp inom bygg och anläggning Minst 4 års arbetslivserfarenhet av arbete som projektledare för bygg- och anläggningsprojekt i en beställarorganisation Minst 4 års arbetslivserfarenhet av projekteringsledning. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, HR och kansli. Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv och utveckling samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare i kommunstyrelseförvaltningen och kommunen i stort har ca 650 tillsvidareanställda. Inom teknik- och serviceavdelningen ingår en bredd av verksamheter. Vi ansvarar för måltidsverksamheten, intern service med lokalvård och vaktmästeri, gata- och park samt VA. Tillsammans är vi cirka 70 medarbetare. Den tekniska staben har växt med flera tjänster de senaste åren och nu har vi även ett generationsskifte, samtidigt som vi har flera stora, spännande projekt de närmsta åren. Därför utökar vi med ytterligare en projektledare för att säkra framdrift i projekten och en god överlämning när det är dags. ARBETSUPPGIFTER Just nu söker vi en projektledare som vill vara med och bidra i flera av våra spännande projekt! Du kommer bland annat att få vara delaktig i arbetet med att börja bygga cykelbanor, bygga om reningsverk och renovera vattentorn. Utöver detta kommer du även att arbeta med nya VA-verksamhetsområden och stora ledningsrenoveringar. Låter det spännande? - Vi ser fram emot din ansökan! I dina arbetsuppgifter ingår att: • projektleda anläggningsprojekt, allt från lekplatser till exploateringsområden • föredra ärenden inför nämnd • arbeta med förebyggande trafiksäkerhetsåtgärder • upprätta underhållsplaner för både gator, belysning och VA-ledningsnät • beställa och delta i arbetet med strategiska planer och utredningar • arbeta med budget så som reinvesterings- och projektbudgetar och hantera fakturor • beställa projektering och samordna intressen i samband med framtagande av handlingar • upprätta, genomföra eller beställa utredningar för att ta reda på åtgärds/underhållsbehov och/eller möjliga alternativ för att lösa problem eller behov • upprätta och à-jourhålla underhållsplaner för belysning, gata, VA mm. • upphandla eller avropa entreprenör och genomföra byggnation • hantera entreprenadjuridiska frågor samt avsluta och dokumentera projekt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • högskoleingenjörs- eller civilingenjörsexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget • dokumenterad arbetslivserfarenhet av projektledning • flerårig dokumenterad arbetslivserfarenhet inom anläggningsbranschen • goda kunskaper inom dokumentation • goda kunskaper inom tal och skrift • vana av prata inför andra som att tala i grupp och hålla i möten. • goda kunskaper i Officepaketet • körkort med behörighet B, kan/får köra bil samt har tillgång till egen bil. Vi ser det som meriterande om du har: • utbildning som civilingenjör inom väg och vatten eller samhällsbyggnadsområdet • flerårig arbetslivserfarenhet av projektledning av anläggningsprojekt • VA-kompetens • vana av att föredra ärenden i nämnd • kunskap och erfarenhet av CAD system • kunskap och erfarenhet av Office 365 • kunskap och erfarenhet av VA-banken. Som person är du driven och har förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. Du arbetar strukturerat och självständigt med att driva de processer som krävs i balans med att samarbeta med de intressenter är delaktiga i omfattande projekt. Ditt sätt att arbeta präglas av struktur men med en flexibilitet att prioritera om vid behov och kan se till helheten och det strategiska målet. Som person ser vi att du är angelägen om att skapa och behålla goda relationer och uppskattar att samarbeta med andra samt har en förmåga att leda och fördela arbetet genom motivation och engagemang. Din roll kräver ett visst mått av kreativitet, att se lösningar som inte alltid är självklara och du har alltid fokus på kvalitet i dina lösningsförslag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. ÖVRIGT Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Som projektledare Bygg så kommer du att ingå i projektenheten som organisatoriskt finns på Samhällsbyggnadsförvaltningen. Enheten driver de flesta fastighetsprojekten inom kommunen, från byggservice till större projekt. Kommunen har ett behov av både ny- och ombyggnationer inom snar framtid. Inom projektenheten hanteras även MEX-projekt. ARBETSUPPGIFTER Som projektledare är du kommunens beställarrepresentant och du ansvarar för genomförandet av projekten under hela processen, från den första idén till färdig byggnad. Du driver projekten under planerings-, upphandlings-, produktions- och överlämningsskedet. Ett byggprojekt kan pågå under flera år från tidig förstudie, planeringsfasen till överlämnandet. Även om man arbetar ensam i sina projekt så jobbar vi nära och stöttar varandra inom gruppen. Vi arbetar tätt tillsammans med övriga enheter i kommunen men även externt. I arbetet ingår att kontinuerligt ta fram muntliga och skriftliga underlag inför olika beslut och informationsmöten bl.a. med budgetarbete i tidiga skeden samt att bistå i strategiska fastighetsfrågor. Vi förväntar oss att du är positiv och kan kommunicera bra i tal och skrift. Vi driver projekten i olika entreprenadformer även om det mest handlar om totalentreprenader, både traditionella och i partnersamverkan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har entreprenad- eller konsulterfarenhet med stor erfarenhet inom fackområden Bygg alt VVS eller dig med annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig, meriterande om du jobbat inom flera områden. Du som söker ska ha relevant utbildning inom sektorn. Vi ser gärna att du har erfarenhet av LOU och har god kunskap om eller stort intresse för entreprenadjuridik. Duktig att kommunicera projekten internt och externt. Som person är du drivande, bra på att se helheter, kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Du har även lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Meriterande med vana av Bluebeam och BIM Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För tjänsten krävs att du har B-körkort. Tjänsten kan komma att säkerhetsprövas ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Har du skyddade personuppgifter? Kontakta HR-avdelningen direkt på telefon 019-588 000 så hjälper vi dig med en säker ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag. Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 500 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2040 innebär Kumla är en trygg, familjevänlig plats där människor känner en samhörighet och ett sammanhang. Den blomstrande och gröna småstaden har bostäder, men även de jobb, den service och det utbud som behövs för en komplett vardag. Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2023 klicka här: https://youtu.be/xaWHncAO8jg?si=eM60O_6E8d9pAk4E
Som projektledare VVS så kommer du att ingå i projektenheten som organisatoriskt finns på Samhällsbyggnadsförvaltningen. Enheten driver de flesta fastighetsprojekten inom kommunen, från byggservice till större projekt. Kommunen har ett behov av både ny- och ombyggnationer inom snar framtid. Inom projektenheten hanteras även MEX-projekt. ARBETSUPPGIFTER Som projektledare är du kommunens beställarrepresentant och du ansvarar för genomförandet av projekten under hela processen, från den första idén till färdig byggnad. Du driver projekten under planerings-, upphandlings-, produktions- och överlämningsskedet. Ett VVS-projekt kan pågå under flera år från tidig förstudie, planeringsfasen till överlämnandet. Även om man arbetar ensam i sina projekt så jobbar vi nära och stöttar varandra inom gruppen. Vi arbetar tätt tillsammans med övriga enheter i kommunen men även externt. I arbetet ingår att kontinuerligt ta fram muntliga och skriftliga underlag inför olika beslut och informationsmöten bl.a. med budgetarbete i tidiga skeden samt att bistå i strategiska fastighetsfrågor. Vi förväntar oss att du är positiv och kan kommunicera bra i tal och skrift. Vi driver projekten i olika entreprenadformer även om det mest handlar om totalentreprenader, både traditionella och i partnersamverkan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har entreprenad- eller konsulterfarenhet med stor erfarenhet inom fackområden VVS eller dig med annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig, meriterande om du jobbat inom flera områden och olika yrkesroller. Du som söker ska ha relevant utbildning inom sektorn. Vi ser gärna att du har erfarenhet av LOU och har god kunskap om eller stort intresse för entreprenadjuridik. Du är bra på att kommunicera projekten internt och externt. Som person är du drivande, bra på att se helheter, kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Du har även lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Meriterande med vana av Bluebeam och BIM samt Webbport (överordnad styr) Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För tjänsten krävs att du har B-körkort. Tjänsten kan komma att säkerhetsprövas ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Har du skyddade personuppgifter? Kontakta HR-avdelningen direkt på telefon 019-588 000 så hjälper vi dig med en säker ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag. Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 500 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2040 innebär Kumla är en trygg, familjevänlig plats där människor känner en samhörighet och ett sammanhang. Den blomstrande och gröna småstaden har bostäder, men även de jobb, den service och det utbud som behövs för en komplett vardag. Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2023 klicka här: https://youtu.be/xaWHncAO8jg?si=eM60O_6E8d9pAk4E
Är du redo för nästa steg i karriären? Vi på Talangbron söker engagerade och kompetenta personer som vill utvecklas och göra skillnad. Hos oss får du möjligheten att arbeta på uppdrag som matchar din kompetens och ambition, oavsett om du söker nya utmaningar via bemanning eller rekrytering. Om rollen: Nu söker vi en konsult till ett uppdrag som Projektör Kabelbanor i Karlskrona. Uppdraget sträcker sig mellan 19:e maj 2025 till och med 31:a december 2026. I den här rollen ansvarar du för att designa och planera en hamnanläggning anpassad efter ett visst antal banor som ska löpa genom ett konstruerat ”dike” med kabelbanor. Arbetet omfattar både projektering av konstruktionen och planering för mark- och anläggningsarbeten. Du kommer att ha en nyckelroll i att utforma bärande mark, skapa ritningar och 3D-modeller samt samordna med andra discipliner för att säkerställa att gränssnitt och omkringliggande förutsättningar hanteras på ett genomtänkt sätt. Du ansvarar även för att ta fram en tidplan för projektets olika aktiviteter. Detta uppdrag har sista svarsdag 21:a maj, men vi har flera liknande möjligheter och är alltid intresserade av att komma i kontakt med dig som vill växa i din yrkesroll. Krav på dig som konsult: Ingenjörsexamen inom byggteknik eller motsvarande Ha minst 5 års erfarenhet av att arbeta med byggprojekt Erfarenhet av att arbeta med CAD-program och andra relevanta verktyg Erfarenhet av mark och anläggning inkl. beräkna punktbelastning/markbelastning Erfarenhet av att ta fram 3D-underlag och ritningar Stark analytisk förmåga och problemlösningsförmåga God samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Tillgång till ett nätverk av spännande karriärmöjligheter Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom bland annat farmaci, logistik, omsorg, life science och försäljning. Vår styrka ligger i att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och kandidater, för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig!
Vill du vara med och driva projekt inom el- och kraftförsörjning till järnvägen? Vi söker nu en erfaren projektledare till vår nationella enhet. Jag som blir din närmsta chef heter Jonas Melén. Jag drivs av engagemang, delaktighet och förtroende för att vi ska nå de mål vi tillsammans satt upp. För mig är det viktigt att vi har ett öppet och gott samarbetsklimat och en god arbetsmiljö där vi hjälper varandra. Jag hoppas du vill vara en del av vårt team och delta i vårt arbete med att leverera mera för pengarna. Välkommen att skicka in din ansökan till tjänsten som Projektledare el och kraft. Projektledare inom el och kraft Arbetsuppgifter I rollen jobbar du tätt ihop med en projektingenjör och du leder en eller flera projektgrupper bestående av bland annat specialister och konsulter som handlar upp och följer upp entreprenader. I de flesta sammanhang är det du ansvarar för de frågor som berör projektet. Du fördelar arbetet mellan såväl interna stödresurser och specialister som externa leverantörer. Du ansvarar för att projekten genomförs på ett effektivt, strukturerat och affärsmässigt sätt genom att vara en tydlig och kompetent beställare. Du är en del av enheten som utför åtgärder längs våra järnvägar för att säkerställa tillförlitlig och säker kraftförsörjning. Genom att driva projekten med fokus på tid, kostnad och innehåll bidrar vi till att Trafikverket når målen för bland annat ökad användbar kapacitet, kostnadseffektivitet och att vara leverantörernas förstaval. Vi erbjuder dig en intressant projektledarroll i en organisation där vi agerar med ett nationellt ansvar för kraftförsörjningen till järnvägen. Exempel på anläggningar vi jobbar med är linjebunden kraft som bangårds- och tunnelbelysning samt sugtransformatorer. Vi jobbar även med större kraftförsörjningsanläggningar som omformare och transformatorer med stödsystem i form av stationsdatorer och reläskydd. Vi ansvarar för projekt från planeringsskede fram till färdigbyggd anläggning. Hos oss delar vi erfarenheter, vidareutvecklar effektiva arbetssätt samt bidrar till gemenskapen - vilket du kommer vara en uppskattad och viktig del i. Vår avdelnings måtto är "Det är här det händer!" Övrig information Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. #LI-Hybrid För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Kvalifikationer Ditt ledarskap präglas av att du bygger förtroende, klargör riktning och levererar resultat. Genom en tydlig kommunikation delegerar du och följer upp kvalitet, mål och förväntningar. Du inspirerar, skapar delaktighet och driver utvecklingen tillsammans med ditt team och i samverkan med andra. Vidare är du är strukturerad och driven av att lösa utmaningar. Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra. Vi söker dig som har: några års aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta i arbetsledande befattning där du varit med i ett projekts samtliga delar och faser som till exempel projektledare, platschef eller motsvarande aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att hantera uppgifter och uppföljning avseende projektbudget, prognoser och ekonomiska underlag universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120p) inom samhällsbyggnad, teknik eller ekonomi, alternativt annan utbildningsbakgrund i kombination med relevant erfarenhet som Trafikverket bedömer som likvärdig goda kunskaper i svenska i tal och skrift körkort för personbil Det är meriterande om du har: god teknisk kunskap samt aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom kraftförsörjning av anläggningar aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av kontraktshantering aktuell och relevant arbetslivserfarenhet samt kunskap inom entreprenadjuridik och upphandling Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Metacons vision är att bli en ledande leverantör av system för lokal vätgasproduktion i Europa för industri- och transportsektorn. Vi tillhandahåller ledande teknologier och lösningar för produktion av grön vätgas – ett nyckelverktyg för omställningen till ren energi och fossilfri bränsleförsörjning Vårt mål är att etablera oss som en av de marknadsledande aktörerna inom fossilfri grön vätgasproduktion för både transport- och industrisektorn. Vi engagerar oss för att fullt ut utnyttja vätgasens potential med målet att kraftigt minska växthusgasutsläpp och därmed bidra till att minska klimatförändringarna. Drivs du av att göra skillnad och uppskattar att arbeta i en dynamisk, utvecklande och internationell miljö, omgiven av drivna, kompetenta och generösa kollegor – då är detta en roll för dig Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som projektledare på Metacon är du en nyckelspelare för att säkerställa att projekt genomförs på ett strukturerat och effektivt sätt. Dina ansvarsområden inkluderar bland annat: • Planera, leda och övervaka projekt för att säkerställa att målen för tid, kvalitet och budget uppnås • Definiera projektmål, arbetsomfattning, tidsplaner och resurser i samråd med andra intressenter • Skapa och underhålla projektplaner samt följa upp framdrift genom regelbundna statusmöten och rapporter • Leda projektteam och säkerställa tydlig kommunikation mellan olika parter, inklusive kunder och leverantörer • Identifiera och hantera risker, förändringar i projektets omfattning och eventuella avvikelser från tidplanen • Fungera som primär kontaktpunkt för kunden under hela projektets livscykel • Säkerställa att alla projekt följer säkerhetsstandarder, kvalitetskrav och avtalsvillkor • Hantera projektbudget och säkerställa kostnadseffektivitet • Efter projektets slutförande, utvärdera resultatet och dokumentera lärdomar för framtida projekt • Bidra till att utveckla och förbättra förtagets projektprocesser och metoder Profil • Ingenjörsexamen eller motsvarande inom relevant område, exempelvis energi, mekanik, byggteknik eller processteknik • Minst fem års erfarenhet av att leda projekt inom industri, energi eller liknande bransch • Certifiering inom projektledning (t.ex. PMP, PRINCE2, IPMA) är meriterande • Kunskaper i entreprenadjuridik kopplad till bygg och anläggningsprojekt • Erfarenhet av att hantera flera intressenter, både interna och externa, i komplexa projekt • Kunskap om arbetsmiljö, säkerhet och kvalitetsstandarder • I tjänsten ingår en del resor, så B-körkort är ett krav. • Du talar och skriver bra på både svenska och engelska. För att passa och trivas i rollen tror vi att du har starka ledaregenskaper och förmåga att inspirera och motivera andra, du är kommunikativ och diplomatisk och är skicklig på att hantera olika intressenter. Vidare tror vi att du är lösningsorienterad och strukturerad med en god förmåga att prioritera i en deadline-orienterad arbetsmiljö. Inom Metacon förväntas en hög grad av samarbete och kollegialt lärande och därför värdesätts både din tekniska och din sociala kompetens samt din samarbetsförmåga och nyfikenhet för teknik. Du drivs av att hitta de bästa lösningarna så att bolagets kunder blir nöjda. Metacon söker dig som vill vara med och påverka bolagets framtid! För rätt person finns stora möjligheter att växa och utvecklas. Ansökan: Har du rätt kompetens för tjänsten och är nyfiken på att veta mer om Metacon? Skicka in din ansökan genom att klicka på "Ansök nu"-knappen och ta chansen att få träffa oss för att få reda på om Metacon kan vara din nästa arbetsgivare! Har du frågor kring rollen eller företaget är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Martin Winrow, 0760026927. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Varför Metacon? Hos Metacon får du chansen att vara en del av en revolutionerande förändring, bidra till en hållbar planet och arbeta med toppskiktet av experter inom industrin. Med en stark teknologibas är Metacon ledande på den svenska marknaden och siktar på att bli ledande i Europa. Läs mer på Metacon.com.
Om företaget Göthes-koncernen är en ledande aktör inom försäljning av lås-, beslags-, säkerhets- och teknikprodukter inom Skandinavien. Positionen som marknadsledare har inte nåtts över en natt Att lära sig lås och beslag tar tid. Vi har själva hållit på i över 160 år! Många av våra medarbetare har varit med länge och kan varje detalj i våra produkter både utan och innan. Historien har format det som vi och omgivningen idag upplever som företagets "själ". Vi känner en stolthet i vår historia och vårt Dala-ursprung. Ett samarbete med Göthes innebär att vara del av denna gemenskap. Med kunskap om historien bygger vi framtiden. På Göthes-koncernen tar vi vårt ansvar för miljön på största allvar och arbetar aktivt för att minska vår klimatpåverkan. Genom att implementera energieffektiva lösningar och miljövänliga material i våra projekt, strävar vi efter att göra skillnad både lokalt och globalt. Vi söker nu en projektledare som vill vara med och driva våra säkerhetsprojekt framåt – från start till mål Dina arbetsuppgifter Som projektledare inom säkerhet får du tillsammans med vårt kompetenta team leda och planera kundprojekt inom säkerhetssystem. Det handlar om att ta projektet genom dess olika faser – från överlämning av säljare till projektering, arbetsledning, dokumentation och slutleverans. Rollen innefattar även uppföljning av projekten samt kontakt med leverantörer, underentreprenörer och kunder. Du ansvarar för att: • Förbereda: Planera tillsammans med kund och se till att rätt material finns på plats. • Genomföra: Säkerställa att projektet följer plan vad gäller arbetsledning, ekonomi, installationsunderlag, möten, platsbesök och avstämningar. • Dokumentera: Följa upp och säkerställa att all projektinformation och dokumentation är komplett vid avslut. • Utvärdera: Hålla avstämningsmöten med säljare och ledande montör för att hitta förbättringsmöjligheter. Du får stor frihet att själv lägga upp dina arbetsdagar, inklusive möjlighet till arbete hemifrån vissa dagar. Projekten varierar i storlek och teknisk komplexitet, vilket ger en spännande och utvecklande vardag. Tillsammans med våra framåtsträvande och lösningsorienterade kollegor skapar vi högkvalitativa säkerhetslösningar som få andra klarar av. Hos oss är det korta beslutsvägar och nära till både kollegor och chefer – vi sitter alla i samma hus, vilket gör samarbete enkelt och effektivt. Din profil Vi söker dig som trivs med att leverera lyckade projekt och är väl insatt i projekthanteringens alla faser, från projektering till överlämnande. För att lyckas med det tror vi att du som person har förmåga att driva saker självständigt, är kommunikativ, lyhörd, noggrann och engagerad. Som person är du resultatinriktad och har ett strukturerat arbetssätt eftersom det gör att du ror dina projekt i hamn. Då mycket av arbetet sker i interaktion med andra trivs du bra med att samarbeta men har inga problem att självständigt lägga upp ditt arbete för dagen. Erfarenhet av projektledning inom teknik, el, installation eller säkerhet är en stor fördel. Har du arbetat med säkerhetstekniska system tidigare, är det meriterande. B-körkort är ett krav. Ansökan Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering & Bemanning. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2025-06-10. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna rekryteringskonsult Anna Andersson 0708-215 318. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt. Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten. Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet. Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin. ARBETSUPPGIFTER Har du erfarenhet av projektledning inom VA, dagvatten och skyfall? Vill du vara med och planera framtidens Göteborg? Då kan det här vara jobbet för dig! Kretslopp och vatten står inför utmaningar i att både skapa förutsättningar för en växande stad, uppnå våra högt ställda miljö- och klimatmål och att underhålla och skapa redundans i vårt befintliga nät med tillhörande anläggningar. Som projektledare kommer du representera förvaltningen i ett antal detaljplaner vilket innebär att du är förvaltningens kontaktperson vad gäller VA, dagvatten och skyfall i stadens plan- och exploateringsprojekt. Du ansvarar för framtagandet av VA-utredningar, Dagvatten- och skyfallsutredningar och systemlösningar för utbyggnad av VA inom dina projekt. Du ansvarar för att självständigt samordna och besluta bland de inriktningar och bedömningar som kollegor på förvaltningen bidrar med. Du ansvarar också för att följa upp dina projekt avseende kvalitet, kostnad och tid samt att du skriver förvaltningens yttranden i detaljplaneprocessen. För att lösa uppgiften på ett bra sätt arbetar vi nära tillsammans med kollegor inom förvaltningen och andra berörda förvaltningar inom staden. Enheten Detaljplaner tillhör verksamhetsområde Planering och system där kompetens inom långsiktig planering, tidiga skeden, GIS och hydraulisk modellering finns. Hos oss får du möjlighet till helhetsperspektiv i ditt arbete och du jobbar mot målet att skapa ett hållbart Göteborg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning eller civilingenjörsexamen inom samhällsbyggnad, alternativt annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig. • Flera års erfarenhet i rollen som projektledare eller uppdragsledare inom VA-området eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig. Det är meriterande om du också har: • Erfarenhet av Lagen om allmänna vattentjänster. • Erfarenhet av att arbeta med VA-utredningar, dagvatten- och skyfallsutredningar. • Kunskap och erfarenhet inom stadsplanering, detaljplaneprocessen och PBL. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är: • Analytisk Du kan identifiera och analysera problem samt föreslå möjliga lösningar. Du ser samband och kan dra logiska slutsatser även utifrån komplex eller begränsad information. • Flexibel Du ser möjligheter i förändring och kan snabbt anpassa dig till förändrade omständigheter. • Kommunikativ Du uttrycker dig tydligt i tal och skrift och anpassar din kommunikation efter mottagare och situation. • Samarbetsinriktad Du arbetar bra med andra, lyssnar aktivt och bidrar till ett gott samarbete för att nå gemensamma mål. Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter godkänd säkerhetskontroll, vilket innefattar b.la. registerkontroll via SÄPO samt godkänt alkohol- och drogtest ÖVRIGT Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 261 jobb