Projektledare, bygg och anläggning
Sök bland 279 lediga jobb som Projektledare, bygg och anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Eltel växer inom energidistribution och vi behöver fler projektledare som vill vara med och elektrificera norra Sverige. Distrikt Nord söker nu en driven och självgående Projektledare som vill leda projekt och vara en nyckelspelare i vår växande verksamhet, är det du? Då vill vi lära känna dig bättre. Varmt välkommen till oss på Eltel. Vad är mina arbetsuppgifter? I din roll som projektledare har du självständigt ansvar för allt som rör dina projekt. Du ansvarar och leder flera projekt mot ställda projektmål avseende tid, ekonomi, resurs och kvalité. Som projektledare kommer du att vara en nyckelperson i att säkerställa framgången för våra projekt och bidra till företagets övergripande mål. I denna roll kommer du att vara först med denna typ av ansvarsområde, vilket innebär att du har möjlighet att bygga och utveckla relationer både inom eldistribution och kommunikation. En säljande och kontaktskapande profil med flera års yrkeserfarenhet är därför avgörande. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Självständigt leda projekt inom eldistribution (upp till 40 kilowatt - mellanspänning) och förnya befintliga nät. Ansvara för tidplanering, ekonomisk uppföljning och riskhantering. Daglig styrning och samordning av flera arbetslag, inklusive tätt samarbete samt dialog med ledande montörer. Planera och säkerställa att gräv- och installationsarbeten utförs enligt kundens önskemål och tidsramar. Besöka arbetsplatser minst en gång i veckan och upprätthålla nära dialog med beställare och montörer. Hantera beställningar, resurssättning, fakturering och rapportering. Delta i kund- och byggmöten samt säkerställa en säker arbetsmiljö för både egen personal och underentreprenörer. Vi söker dig som har flera års erfarenhet som projektledare inom el, energidistribution eller liknande områden. Du har erfarenhet av att leda leda team, hantera kunder och underentreprenörer samt driva projekt från start till mål. Vi söker projektledare till Uppsala, Gävle, Borlänge, Sundsvall, Östersund, Umeå & Luleå. Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Vi på Eltel växer så det knakar, Power växer och är ett prioriterat område i Eltel's strategi. Förutom att vi erbjuder dig en trygg och välfungerande arbetsplats med härliga och kompetenta kollegor. Kommer du även att tillhöra ett distrikt med stor teknisk bredd och kompetens. Här erbjuds du ett varmt, lyhört, tydligt och närvarande ledarskap där vi tror på frihet under ansvar. En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till dagens och morgondagens uppkopplade samhälle. Hos oss får du stor variation i dina arbetsuppgifter och frihet tillsammans med mycket ansvar. Det är viktigt för oss att du trivs och utvecklas i ditt arbete, det finns således stora möjligheter att växa med oss om du vill – både inom din roll och genom att testa nytt. Vidare satsar vi på säkerheten och erbjuder en god arbetsmiljö för alla våra medarbetare. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Men den absolut viktigaste viktigaste anledningen till att jobba hos oss är alla trevliga och kompetenta kollegor!
Är du van att leda projekt inom fysisk säkerhet? Är du initiativtagande i ditt arbete och tar hänsyn till det större perspektivet? Hos oss får du möjlighet att bidra och vara med och påverka hur fastighetsavdelningen ska arbeta framåt. Vill du arbeta i kvalificerade projekt med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker. Arbetsuppgifter Med anledning av det försämrade omvärldsläget behöver Fastighetsavdelningen än mer öka sitt fokus på det fysiska skyddet kring våra verksamhetsställen runt om i landet. Funktionen syftar till att vidmakthålla och utveckla den fysiska säkerheten mot den förändrade kravbilden. Som projektledare inom fysisk säkerhet på vår fastighetsavdelning ser du till att FMV har tillräckligt fysiskt skydd kring våra verksamhetsställen. I rollen som projektledare inom fysisk säkerhet hos oss kommer du vara stöd inom sakområdet till andra projektledare inom bygg och fastighet för främst fysisk säkerhet, men även byggnadstekniska installationer. Projekten hos oss ser olika ut och varierar, alltifrån mindre ombyggnader och anpassningar av enskilda rum eller korridorer till större ombyggnadsprojekt och nybyggnationer av kontor. Tjänsten omfattar även planering, budgetering och uppföljning av projekten samt daglig koordinering av underhålls- och serviceåtgärder och samordning med övriga verksamheter inom Fastighetsavdelningen. För de större projekten kommer du få arbeta med att upphandla varor och tjänster från entreprenörer och konsulter. Tjänsten är placerad centralt i Stockholm på Gärdet. Resor inrikes och utrikes förekommer i tjänsten. Vi söker dig som Du har flerårig erfarenhet av att arbeta som projektledare inom bygg och fastighet eller i motsvarande roll som vi bedömer likvärdig kopplat till fysisk säkerhet, skydd av byggnader eller skydd av anläggningar. Att arbeta i projektets alla faser från tidiga skeden till tillträde har du erfarenhet av, likaså att ta del av samt skriva dokument. Har du erfarenhet av att arbeta i en motsvarande roll i en likvärdig verksamhet så är det meriterande. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper i Office-paketet samt i svenska och engelska, både i tal och skrift. Kunskap i fysisk säkerhet, skydd av byggnader och skydd av anläggningar är en förutsättning för att lyckas och komma in bra i arbetet. Vi ser gärna att du har relevant utbildning inom bygg såsom byggingenjör alternativt har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig. Vi söker dig som besitter en helhetssyn där du ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du tar initiativ i ditt arbete och din problemlösande analysförmåga är god där du arbetar bra med komplexa frågor och löser komplicerade problem. Du är duktig på att påverka och övertyga andra där du kan få andra att ändra åsikt eller beteende. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om oss Fastighetsavdelningen, vilken tillhör FMV:s Infrastrukturstab, ansvarar för att utveckla och underhålla FMV:s lokaler och anläggningar samt tillgodose FMV:s behov av servicetjänster inom dessa. Fastighetsavdelningens mål är att tillse att FMV har ändamålsenliga lokaler genom att utveckla, underhålla och förvalta dessa. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Stefan Hållander, OFR/S Lena Sköld Gunnarsson, OFR/O Lars Mörrby och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 40 00 (FMV Växel). #LI-Hybrid #LI-CL1 Vid frågor om tjänsten ber vi dig kontakta rekryterande chef Fredrik Jakobsson på telefon 08-782 40 00. Vid frågor om processen ber vi dig kontakta rekryterare Caroline Lyngen på [email protected] Sista ansökningsdag är 2024-10-31. Välkommen med din ansökan. FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Triclima Installation är ett av Stockholms ledande oberoende VS-företag. Där möts du av en positiv, lärande och familjär atmosfär med många lojala medarbetare som varit med länge. Det finns en stark företagskultur där varje medarbetare ges möjlighet att påverka både sin egen roll och företagets utveckling. Nu söker vi på Maxkompetens en erfaren projektledare som vill vara med och forma Triclimas framtid. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra skillnad? Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter I rollen som projektledare hos Triclima arbetar du med både nyproduktion och lokalanpassningar, där större värmepumpsinstallationer och kylanläggningar utgör en betydande del. Du ansvarar för att leda projekt från start till mål med fokus på kvalitet, lönsamhet och kundnöjdhet. Projektens storlek varierar mellan 500 000 och 30 miljoner i omsättning. Du har en viktig roll i att planera projekt, hantera kundkontakter och följa upp projektets ekonomi, inklusive fakturering och tidsplan. Du arbetar i nära samarbete med montörer samt andra projektledare men har stort eget ansvar och frihet i din roll. Din profil För att lyckas i rollen som projektledare hos Triclima behöver du vara en trygg och kommunikativ ledare med god förståelse för hantverket. Du är strukturerad, noggrann samt bra på att planera och prioritera din tid för att hålla deadlines. Vi söker dig som är resultatorienterad, lösningsfokuserad och handlingskraftig med en positiv inställning. Du är van att fatta egna beslut, kan hantera stress och trivs i en roll där du får ta stort ansvar. För att vara aktuell ser vi gärna att du: Har tidigare erfarenhet av projektledning inom VS-branschen. Är flytande svenska i tal och skrift. Har B-körkort. Är ostraffad (utdrag ur belastningsregister krävs vid anställning). Övrig information Placeringsort: Stockholm Omfattning: Tillsvidare med tillämpad provanställning Lön: Individuell lönesättning Start: Efter överenskommelse Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Triclima har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jonna Alm på mejl [email protected] alternativt telefon 073 540 59 50. Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om Triclima Triclima Installation är ett av Stockholms ledande oberoende VS-företag, med expertis inom områdena process, värme, vatten, kyla och sanitet. Som en komplett rörinstallatör arbetar vi varje dag för att skapa hållbara och långsiktiga inomhusklimat som reflekterar våra kunders visioner och behov. Vi erbjuder skräddarsydda VVS-lösningar och tekniska konstruktioner, genomför kvalitetsinstallationer som möter både mål och krav, och hjälper er optimera livscykelkostnaden för att minimera driftstörningar och fel. På Triclima har vi ett ständigt förbättringsarbete i fokus, och vi värdesätter att alla medarbetare får möjlighet att påverka både sin arbetsroll och företagets utveckling. Vår arbetsplats präglas av en positiv, lärande och familjär atmosfär, där många av våra engagerade medarbetare har varit med oss länge. Läs gärna mer på: https://triclima.se/
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!Om tjänsten Vi söker nu dig som vill leda ett av våra stora och komplexa projekt i Stockholmsområdet. Projektet innebär både nybyggnation och ROT under pågående verksamhet hos vår hyresgäst vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga. Som projektledare hos Specialfastigheter får du arbeta med spännande ny, till- och ombyggnadsprojekt med stort fokus på säkerhet och hållbarhet. Du blir en del av ett team som idag består av ca 80 egna och inhyrda projektledare placerade över hela landet. Som projektledare ansvarar du för hela projektets genomförande enligt Specialfastigheters uppsatta mål och riktlinjer samt rapporterar framdrift till projektchef. Arbetet utför du tillsammans med din projektorganisation som består av både egna och inhyrda resurser. Uppdraget medför också ett nära samarbete med vår förvaltningsorganisation på plats och tekniskt sakkunniga inom olika discipliner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Att självgående ansvara för genomförande av projekt i enlighet med Specialfastigheters övergripande mål och riktlinjer • Att leda och ansvara för Specialfastigheters projekt gentemot hyresgäster, affär- och fastighetsområdeschefer under hela projektprocessen från projektering till överlämning till förvaltning • Att följa upp och säkerställa leverans i enlighet med fastställda kvalitets-, miljö-, ekonomi- och tidsramar • Att ansvara för samtliga myndighetskontakter och säkerställer att regelverk erhålls och att krav efterlevs Om dig För att vara framgångsrik i rollen har du: • En examen som civil- eller byggnadsingenjör alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt • Mångårig och gedigen erfarenhet (>10 år) av att framgångsrikt leda stora och komplexa byggprojekt med flera etapper och huvuddelar, antingen som beställare eller entreprenör. • Övergripande kunskaper gällande bygg- och installationsteknik • Erfarenhet från upphandling av konsulter och entreprenörer enligt LOU, samt kunskap i entreprenadjuridik och god förhandlingsvana • Ett affärsmässigt tänk och erfarenhet av budgetansvar, ekonomisk styrning, prognoser och uppföljning i byggprojekt • Vi värdesätter erfarenhet av samverkansprojekt där samtliga parter involveras och blir en del av framgången. Erfarenhet av att självständigt driva projekt i säkerhetskritiska miljöer är meriterande. Vi lägger stor vikt vida dina personliga egenskaper, där vi ser att du har ett stort engagemang för fastigheter och byggprojekt med en god helhetsförståelse för branschen. Ditt ledarskap är öppet, inkluderande och engagerande och du har en stark drivkraft i miljö- och hållbarhetsfrågor. Du kommer att verka i nära samarbete med både projektchef, affärschef och andra intressenter såväl som med vår egen fastighetsorganisation, bolagets stödfunktioner och aktuell hyresgäst. Du är lyhörd och mån om att förstå och möta kundens behov. Det är därför av stor vikt att du har en mycket god samarbetsförmåga och värdesätter goda relationer. Du är en trygg och stabil person med naturlig fallenhet för en god och framgångsrik kommunikation. På Specialfastigheter kombineras öppenhet, gemenskap och affärsmässighet med kompetens och nytänkande. Om du känner igen dig och delar våra värderingar hoppas vi att du vill vara med på den spännande resa vi har framför oss! Placering Placeringsort för tjänsten är Stockholm. Då verksamhetens fastighetsbestånd är rikstäckande innefattar tjänsten resor, främst inom den geografi där du är anställd. Körkort för personbil är ett krav. Tillträde Enligt överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 30 oktober! Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3). Fackliga företrädare Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37 Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42 SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28 Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,2 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 43 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 250 medarbetare.
Har du erfarenhet av projektleda effektiviseringsprojekt av administrativa processer och har en starkt system- och IT kompetens? För kunds räkning söker vi dig som drivs av att just driva projekt för att effektivisera det administrativa arbetet! Arbetsbeskrivning I rollen som projektledare hos vår kund kommer du arbeta med ett effektiviseringsarbete av administrativa rutiner under en sex månaders period. Idag hanteras ansökningar av finansiella medel för ideella organisationer till stor del manuellt och din roll blir att automatisera denna process genom uppsättningar av formulär på hemsidan för de dessa ansökningar. Din roll kommer också innebära att under projektets gång även hantera dessa ansökningar och arbeta förvaltandet av detta. I rollen ingår också att överföra information kring ansökningarna till en ny hemsida samt integrera budgeten för dessa finansiella medier in i organisationens övergripande budget. Vem är du? Till detta uppdrag söker vi dig som arbetat i projekt att effektivisera och implementera nya arbetssätt inom organisationer. Du kan en djup teknisk förståelse och är självgående i din person, har lätt att ta kontakt med aktuella intressenter inom organisationen för att få till projekt på rull. Du är en duktig projektledare men som inte har något emot att arbeta förvaltande under tiden du arbetar i projektet. Du erbjuds Vår kund sitter i Vasastan och staren för detta projekt är per omgående och pågå i ca sex månader. Helst ser vi att du har möjlighet att kliva in på heltid, men har du enbart utrymme för deltid så stänger vi inga dörrar. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Evelina Thimper på [email protected] Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfekt match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom att bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek. Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek
Projektsamordnare till Part Construction AB Om företaget: Part är ett familjeägt företag med nära 300 anställda som omsätter omkring 500 miljoner kronor per år, med huvudkontor och produktion i Kalix, Norrbotten. Vi erbjuder byggentreprenörer och fastighetsbolag prefabricerade badrum till hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. Vi har försäljningskontor i Arlandastad i Sverige samt i Norge och Danmark. Part Construction AB ingår i företagsgruppen Part Group tillsammans med PreBad AB, Altor Industrie, Isolamin Sweden AB, Space Interior Sverige AB och PCS Modulsystem AB. Om tjänsten: Som projektsamordnare hos oss kommer du att ingå i ett team av medarbetare med olika typer av arbetsuppgifter. Du kommer bland annat ha ansvar för projektgenomförande, ritningsunderlag samt se till att gällande krav och byggregler efterlevs. Rollen är väldigt uppskattad och viktig på företaget då du i ditt arbete bland annat vägleder interna och externa samarbetspartners. För att trivas i rollen som projektsamordnare hos oss bör du ha ett intresse av att rita och presentera lösningsförslag i CAD. Du har ett professionellt och trevligt bemötande gentemot andra och tycker om ansvar och struktur. Du är trygg i dig själv och stimuleras av samarbete med duktiga och drivna kollegor. Din profil/Vem söker vi: Vi söker dig som är en glad och lättsam person med viljan att utvecklas och leverera fina resultat i ditt arbete. Du ska klara av att arbeta självständigt liksom i grupp. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad och kreativ med ett strukturerat arbetssätt. Du har god samarbetsförmåga, bra kommunikativ förmåga och är engagerad. Du får gärna ha en bakgrund där du arbetat med konstruktion på byggen och haft en ledande funktion i mindre skala och att du nu vill ta nästa steg till rollen som projektsamordnare. Krav: • Gymnasieutbildning, teknik- eller naturvetenskapliga programmet • B-körkort • Goda kunskaper i det svenska och engelska språket Meriterande: • Erfarenhet av att arbeta med CAD • Arbetslivserfarenhet av liknande befattningar • Kunskaper eller erfarenhet från bygg och/eller processindustri • Förstå och kunna kommunicera på norska Tycker du det här låter intressant? Sök i så fall omgående, intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Tillträde: Enligt överenskommelse Placering: Kalix. Finns möjlighet att arbeta viss tid i Luleå men övervägande del är i Kalix tillsammans med teamet. Arbetstider: Dagtid, med möjlighet till flex. Omfattning: Heltid med inledande provanställning 6 månader Vi tror på mångfald och ser gärna både kvinnliga och manliga sökande samt sökande med annan kulturell bakgrund. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Ludvigsson på Nordisk Kompetens, [email protected]. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Building on our past. Ready for the future Worley is a global professional services company of energy, chemicals and resources experts headquartered in Australia. Right now, we’re bridging two worlds as we accelerate to more sustainable energy sources, while helping our customers provide the energy, chemicals and resources that society needs now. We partner with our customers to deliver projects and create value over the life of their portfolio of assets. We solve complex problems by finding integrated data-centric solutions from the first stages of consulting and engineering to installation and commissioning, to the last stages of decommissioning and remediation. Join us and help drive innovation and sustainability in our projects. Project Manager Role Context: You'll join our Portfolio team in Stenungsund, working on projects from start to finish. The job offers a dynamic work environment with different tasks in project management. Your responsibilities will include creating and updating project plans, understanding and meeting customer requirements, and helping the team solve problems. You'll also provide training and guidance when needed. Since many of our projects are near customers, we get feedback throughout, and we're currently working on projects across the Nordic countries. You'll communicate daily with project staff and act as a key contact for customers. When you manage a project, you'll have a skilled team from our network to support you, allowing you to collaborate across disciplines and departments to ensure projects are completed safely and to a high standard. You’ll be: Ensuring that the overall activities of the project team are effectively planned and coordinated and that the individual members are working to and meeting detailed schedules. Preparing and implementing Project Execution Plans (PEP) and Project Procedures. Ensuring the scope of work is well defined and understood, and that any changes to the scope are finalized and agreed upon, both externally and internally. Administering the project contract and ensuring that the appropriate team members are equally informed. Providing project management on various sizes of projects. Leading multiple projects simultaneously and coordinating efforts with support groups to ensure a quality, on-time product for our customers and a financially successful project. Providing technical support as part of an engineering team on projects as needed. Assisting in project development by providing technical support from conceptual through final design and construction phases. Leading and/or supporting proposal efforts, being able to work with multiple disciplines and subcontractors to develop scope and competitive pricing. Expanding on relationships and workload with current customers and leading efforts in pursuit of new customers. You’ll have: A Bachelor's or Master's degree in Engineering. Substantial experience managing projects with a firm grasp of project management tools and best practices. Experience in project management within EPCm projects. Proficiency in interpreting and applying industry regulations, codes, and standards. Leadership and staff development experience. Strong communication and interpersonal skills, adept at building relationships. Excellent analytical and problem-solving abilities. Exceptional organizational skills, capable of handling diverse issues across multiple projects. A collaborative mindset with a strong work ethic. Proficient computer skills. Fluency in both Swedish and English, both spoken and written. Moving Forward: We want our people to be energized and empowered to drive sustainable impact. So, our focus is on a values-inspired culture that unlocks brilliance through belonging, connection and innovation. We’re building a diverse, inclusive and respectful workplace. Creating a space where everyone feels they belong, can be themselves, and are heard. And we're not just talking about it; we're doing it. We're reskilling our people, leveraging transferable skills, and supporting the transition of our workforce to become experts in today's low carbon energy infrastructure and technology. Whatever your ambition, there’s a path for you here. And there’s no barrier to your potential career success. Join us to broaden your horizons, explore diverse opportunities, and be part of delivering sustainable change.
Are you an experienced leader in project management with a passion for overseeing complex, international projects? Do you thrive in a dynamic environment where your strategic thinking and leadership can make a direct impact? We are expanding and are looking for a Head of Project Management to lead our Project Managers and Project Coordinators across the group. The position is based in Malmö, Sweden, with international travel expected. About Global Leisure Group Global Leisure Group is the global leader in full leisure and play concepts, working with eleven renowned brands in sectors such as Leisure, Play, Adventure, Sport, Edutainment, Water Splash, Snow Play, and Retail Play. With a global presence and distributors across the world, we deliver turnkey solutions to create unique, experience-based activities for people of all ages. Learn more about us at www.globalleisure.group. The Role: As the Head of Project Management, you will take a strategic and operational lead in ensuring the successful execution of projects worldwide. You will manage and mentor a team of Project Managers and Project Coordinators, guiding them through every phase of the project lifecycle—from planning and budgeting to execution and completion. You will be responsible for setting the overall direction of the Project Management department, developing efficient processes, and ensuring that all projects meet their objectives, deadlines, and budgets. In this pivotal role, you will serve as the key contact for our internal teams, suppliers, and clients, ensuring clear communication and seamless collaboration across all stakeholders. You’ll also have the opportunity to shape the way our Project Management function evolves, driving innovation and growth in a rapidly expanding business. Key Responsibilities: Oversee and lead the entire Project Management department, ensuring efficient execution of all projects. Develop and implement strategies for improving project management processes and ensuring alignment with the company’s overall business goals. Lead and mentor Project Managers and Project Coordinators, providing guidance, support, and training to develop their skills. Ensure that all projects are delivered on time, within scope, and within budget. Manage the allocation of resources and coordinate cross-functional teams to ensure project objectives are met. Foster strong relationships with key suppliers and partners to secure favourable contracts and agreements. Ensure compliance with all internal procedures, ensuring each project is tracked and documented appropriately in the CRM system. Develop the project management system used within the group. Lead high-level project meetings and provide regular updates to senior management. Analyse project performance, providing insights and solutions to improve processes and ensure continuous improvement. Travel to project sites as required to oversee implementation and resolve any issues on the ground. Qualifications and Skills: To succeed in this role, you should have a combination of leadership, project management expertise, and a passion for driving successful outcomes in a fast-paced, international environment. Required Experience: Proven experience in leading and managing teams, with a background in project management. Strong leadership skills with a track record of mentoring and developing teams. Ability to handle multiple projects simultaneously and manage large-scale, complex projects with tight deadlines. Excellent communication skills, both written and spoken, in English (additional language skills are a plus). High level of proficiency in Excel and experience with Microsoft Office and project management software (CRM, ERP). Strong negotiation skills and experience managing supplier and client relationships. Ability to work under pressure, maintain attention to detail, and make critical decisions quickly. A solid understanding of budgeting, financial tracking, and ensuring project profitability. Preferred Experience: Experience in project management within sectors such as construction, retail store development, residential projects, or design and architecture. An understanding of international project management, including logistics and supplier coordination. A degree in project management, engineering, business administration, or a related field. Why Join Us? This is an exciting opportunity to lead a talented team and help shape the future of our Project Management department within a global market leader. You’ll work in a diverse and challenging role with opportunities for growth and development in an international environment. Interested? If this sounds like the next step in your career, we’d love to hear from you! Please send your application to [email protected].
Är du en kommunikativ projektledare med starkt driv och ett öga för detaljer? Då kanske det här är en roll för dig! Just nu söker vi en teknisk projektledare med erfarenhet av spårbundna fordon till vår kund i Göteborg. Om tjänsten Vår kund är i behov av en ny stjärna för att driva pågående tekniska projekt kopplat till spårbunden trafik. I rollen, som innefattar ett flertal projekt, ingår bland annat arbetsuppgifter som avtalsuppföljning (inklusive avvikelsehantering och kostnadsreglering), bereda och hantera underlag av teknisk och ekonomisk karaktär, medverka i upphandlingar samt avtalsetablering, koordinera och samverka med interna och externa parter. Det här är ett konsultuppdrag via oss på Adecco med start så snart som möjligt. Uppdraget är initialt på 100% och pågår fram till december 2025, men omfattningen kan variera vid förändrat behov. Det förekommer resor i rollen och det finns även möjlighet till hybridarbete. Om dig Vi söker dig med… • erfarenhet av att utforma och utläsa tekniska krav. • dokumenterad erfarenhet av underhåll av spårbundna fordon. • kunskaper inom projektledning, med dokumenterad erfarenhet av utförda uppdrag inom projektledning • dokumenterad erfarenhet av uppföljning av etablerade avtal. • god administrativ förmåga. • god kommunikationsförmåga för att kunna kommunicera effektivt med olika intressenter, interna och externa parter. • goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande med erfarenhet av: • tågfordon: arbete med fordonstypen Itino Y31, X61 Coradia samt X50 Regina. • ekonomisk analys och budgetuppföljning. • riskhantering, kunna identifiera och hantera risker i projekt. • offentlig upphandling: kunskap om och erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling och regelverk. • Förändringsledning, att leda och implementera förändringsprojekt inom organisationer. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om ansökan Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrika Holm på [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Som projektledare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Vi behöver dig och vi tror att du kommer att gilla att jobba hos oss! Projektledare till utvecklingsprojekt ERTMS förberedande Arbetsuppgifter Avdelningen ERTMS Förberedande leder idag utvecklingen för en av Trafikverkets största investeringar - att införa ett nytt signalsystem på den svenska järnvägen. En kollega berättar: " Vi har en bra sammanhållning i teamet och alla jobbar mot samma mål. Alla är mycket kompetenta inom sina områden och man behöver aldrig leta länge efter hjälp med att besvara sina frågor. Det är alltid en härlig stämning i gruppen oavsett om vi deltar i ett projektmöte eller om vi tar en fika tillsammans. Att få vara med och bidra till en så viktig samhällsfunktion som Sveriges järnväg gör att jag är stolt över att gå till jobbet varje dag". Som projektledare har du ett helhetsansvar för framdriften av projektet från beställning till överlämning av det färdiga systemet. I rollen ingår upphandling, att styra och leda projektorganisationen samt att vara ansvarig för framdriften gällande kontrakterade leverantörer inom ditt ansvarsområde. Du rapporterar till funktionsledare och sektionschef. Ditt uppdrag innebär att du bland annat kommer att ha följande arbetsuppgifter: Projektleda och gentemot våra leverantörer företräda Trafikverket i utveckling av signalsystem, i första hand ERTMS L2-system, men även konventionella s k ATC-system. Beställa utvecklingsarbetet, baserat på framtagen kravställning. Övrig information Möjliga placeringsorter för tjänsten är Solna eller Borlänge. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.#LI-Hybrid I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer är planerade att hållas via Skype under vecka 47. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: [email protected] i dina e-postkontakter. #LI-ÅG1 Kvalifikationer Vem är du? Ditt ledarskap präglas av att du bygger förtroende, klargör riktning och levererar resultat. Genom en tydlig kommunikation om förväntningar och mål delegerar du och följer upp. Du inspirerar, skapar delaktighet och driver utvecklingen tillsammans med ditt team och i samverkan med andra. Du är proaktiv, strukturerad och kvalitetsmedveten i dina åtaganden och har en god analytisk problemlösningsförmåga. Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 hp (120p) inom teknik alternativt annan utbildningsbakgrund i kombination med relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdig har aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta i projekt som följer modeller och metoder för projektstyrning har flera års aktuell och relevant erfarenhet som projektledare eller likvärdig ledande funktion för projekt kopplat till teknisk utveckling i IT-miljö har goda kunskaper i svenska i tal och skrift har goda kunskaper i engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av att leda arbeten som följer Cenelec, SS-EN 50126 har aktuell erfarenhet av att ha lett komplexa projekt över 50 msek/år Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Visar 1 till 10 av 279 jobb