Redovisningsekonom till VFG Utbildning VFG Utbildning bedriver gymnasieutbildning, vuxenutbildning, trafikskola samt olika former av uppdragsutbildning inom transport- och anläggningsbranschen. Företaget omsätter ca 120 miljoner och har 90 anställda. Kontor/utbildningar finns i Växjö, Karlshamn och Jönköping. VFG Utbildning är ett växande företag med stark entreprenörsanda och korta beslutsvägar. Till vår administrativa enhet i Växjö söker vi en Redovisningsekonom, gärna med IT kunskaper. Hos oss kommer du att uppleva det lilla företagets fördelar med snabba beslutsvägar. Du kommer också att vara delaktig i alla våra typer av verksamheter. Vi söker en engagerad högskoleutbildad redovisningsekonom som gillar att sätta sig in i olika system samt kan förmedla hur de används till sina kollegor. Du har goda kunskaper inom ekonomi, från löpande redovisning till att vara behjälplig i olika ekonomiska system och ta fram ekonomisk data vid behov. Du kommer även vara en viktig medarbetare i kontakten med externa kunder, deltagare och elever. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är inom: Ekonomi - Löpande bokföring, periodiseringar, faktureringar, boka utbetalningar olika avstämningar mm. IT - Kunna våra ekonomiska system och utbilda våra medarbetare kring dem samt hur vi ska hantera ekonomiska frågor i verksamheten. Administration - arkiveringar Tjänsten kan även omfatta stöttning i andra delar av verksamheten vid behov. Du ska dela VFG:s värdegrund som är att "Stötta, Motivera och Engagera". Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta: Ann-Christine Fyhrman: tfn 0703-374571 [email protected] Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Varmt välkommen med din ansökan
Om uppdraget och dig vi söker Vi söker nu en trygg och kommunikativ redovisningsekonom som gillar att driva förändring till ett konsultuppdrag på 100 % som startar i slutet på augusti. I detta uppdrag kommer du att vara konsult i 6 månader och sedan bli anställd direkt av vår kund. Du rapporterar till CFO och stöttar organisationen brett i samtliga redovisningsfrågor. Du kommer att jobba nära CFO och vara ett naturligt bollplank. Uppdraget passar perfekt för dig som haft liknande roller tidigare och trivs med bredden inom redovisning och söker en operativ, affärsnära och konsultativ roll. Exempel på arbetsuppgifter Löpande bokföring, avstämningar och årsbokslut Säkerställa att redovisningen är korrekt och följer gällande regelverk Periodiseringar, avstämningar och reserveringar Dokumentation av bokslutsunderlag Delta i koncernrapportering Tillämpa och tolka relevanta IFRS standarder Rapportering till myndigheter Delta i budget- och prognosprocesser Hantera moms- och skattedeklarationer Vi ser gärna att du har Haft en liknande roll vid 2-3 tillfällen eller mer Har goda kunskaper inom redovisningsprinciper (K3 och IFRS) Har mycket goda kunskaper i Excel Ett stort intresse av att driva förändring Lätt för system och har tidigare arbetat i flera olika ERP-system En fallenhet för kvalitet och en tydlig noggrannhet i ditt arbete Enkelt för att bygga relationer Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.
Amplio Rental startade 2019 och har ca 20 medarbetare. Nu har du chansen att bli en del av teamet i ett bolag i stark tillväxt, med huvudkontor i Linköping och kunder över hela Europa. Amplio Rentals affärsidé bidrar till ett hållbarare samhälle genom att inspirera och möjliggöra ett mer hållbart användande och ägande av produkter. Amplio Rental, erbjuder ett tjänstekoncept för att utveckla lönsam, hållbar tillväxt och genom nära samarbete med sina kunder öka affärsnyttan för såväl kundföretag som dess slutkunder. För att åstadkomma detta erbjuds en teknisk plattform och ett affärskoncept för bland annat lagerfinansiering samt kundfinansiering genom olika hyres- och finansieringslösningar. Affärssystemet driver innovation och digitalisering samt spetsar tjänsteinnehåll och ökar lönsamhet för kundföretagen. Följ med på utvecklingsresan! Om tjänsten Amplio Rentals tjänstekoncept (affärssystem och plattform) är navet i verksamheten och i rollen som Manager för Accounting & Reporting har du ett ledaransvar för 3-4 personer inom tjänsteområdet Finance. Som redovisningschef har du huvudansvaret för organisationens redovisning och finansiella rapportering där du leder, kvalitetssäkrar och utvecklar arbetet. Ansvaret är både strategiskt och operativt, med personalansvar för teamet. Bokslut och olika typer av intern och extern rapportering är en stor del av ansvaret. Som redovisningschef förväntas du också effektivisera och utveckla organisationens redovisningsprocess och stödsystem. Du har god god kunskap i regelverk och lagar och har det övergripande ansvaret för rapportering av skatter och moms samt medverkar vid revision. Det är oftast du som redovisningschef som sköter kontakterna med myndigheter, revisorer, försäkringsbolag och skatterådgivare. I din roll rapporterar du till chefen för Operations & Finance. Utöver ledaransvaret har du, precis som dina teamkollegor, ett operativt ansvar där du arbetar med löpande redovisning, in- och utbetalningar, avstämning av konton, upprättande av månads- och årsbokslut, moms- och skattedeklarationer för din tilldelade marknad. I din roll får du även möjlighet att arbeta genom hela affärsprocessen med uppföljning och analys av affärer och kontrakt, portföljbevakning, rapportering samt prognos och budget. Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller på annat sätt förvärvad kompetens inom området. Du har relevant arbetslivserfarenhet inom redovisning, bokslutsarbete, analys och rapportering i en självständig roll med stort eget ansvar. Det är meriterande om du tidigare arbetat med internationella marknader och har kännedom om IFRS samt erfarenhet av internkontroll. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med kontraktsredovisning så är det ett stort plus. Kanske har du verkat i en chef-/teamledarroll innan eller så känner du dig redo för ett sådant steg nu. Som person är du affärsorienterad, driven och har en god förmåga att prioritera och hålla tidsramar. Du är analytisk, strukturerad och noggrann med öga för detaljer. Du är proaktiv, ödmjuk och lyhörd i dina kontakter med andra och trygg i rollen att leda och utveckla såväl individer som arbetsuppgifter och processer. Du är van att arbeta i ekonomisystem (gärna Visma) och talar, skriver och förstår svenska och engelska obehindrat. Arbetet innebär täta kontakter med kunder, samarbetspartners och i den interna verksamheten och ställer höga krav på integritet och gott omdöme. Då Amplio Rental bedriver tillståndspliktig verksamhet i vissa länder kommer bakgrundskontroll genomföras. Vårt erbjudande Amplio Rental är ett starkt växande företag med positiv anda, lång samlad erfarenhet och hög kompetens. Hos oss erbjuds du ett omväxlande och stimulerande arbete i internationell miljö där du har möjlighet att utvecklas under många år framåt. Vår företagskultur är entreprenörsdriven, organisationen är platt och du har möjlighet att medverka i vår fortsatta utveckling och tillväxt. Vi har en god stämning på jobbet och är lyhörda för varandras åsikter och idéer. Läs mer på ampliorental.com Ansökan Välkommen att registrera din ansökan via www.sententiarekrytering.se, gärna omgående men senast den 10 augusti 2025. Urval sker löpande, och frågor besvaras av Linda Molin, tfn 070-267 73 32, Sententia Rekrytering & Konsult. Sententia Rekrytering & Konsult AB är auktoriserad aktör inom rekrytering och bemanning av Kompetensföretagen och branschorganisationen Almega.
Med flera av Sveriges främsta konsulter, är Scior Geomanagement ett av landets ledande företag inom mätningsteknik för samhällsbyggande. Bolaget har ett 60 tal anställda och omsätter ca 100 mkr. Huvudkontoret är beläget i Sundsvall med större filialer på flertalet orter runtom i Sverige. Scior Geomanagement är även en viktig del av Qflow Group AB som kopplar samman de bästa teknikkonsultbolagen inom bygg- och anläggningsbranschen. Hos oss få du ta del av fördelarna med att vara en nyckelspelare i Scior men samtidigt ingå i en växande koncern. Vi söker nu efter en redovisningsekonom som trivs att arbeta i en dynamisk verksamhet där du får möjlighet att arbeta i en bred roll. Vi söker dig som tycker om att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv utan att tappa vikten för detaljerna. Du är van att arbeta självständigt och har en hög förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter och processer samtidigt. För rollen krävs det att du är noggrann, analytisk, ansvarstagande och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. I din yrkesroll har du kontakter med såväl kollegor, chefer samt koncernledning varpå det är viktigt att du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: Löpande bokföring, avstämning av konton, kund och leverantörsreskontra Kundfakturering Genomföra månads-, kvartals- och årsbokslut. Upprätta samt sammanställa årsredovisningar. Upprätta och lämna in skattedeklarationer och momsredovisning Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter Bortom relevant ekonomisk utbildning ser vi att du har några års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom. Du har god systemvana och lätt för att lära dig nya system. Det är meriterande om du har jobbat i regelverket K3 och Visma Control/PX. För rollen krävs det även att du har goda kunskaper i såväl det svenska som engelska språket i både tal och skrift. Du kommer att arbeta jämte Sciors controller och Qflows ekonomifunktion. Du rapporterar till Sciors controller. Vi ser fram emot din ansökan!
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi är en framåtsträvande organisation som ständigt söker nya sätt att förbättra, samordna och effektivisera våra ekonomiprocesser. Vi söker nu en driven och innovativ ekonom som kan hjälpa oss att digitalisera och effektivisera våra arbetssätt. Detta är en spännande roll för dig som vill kombinera löpande redovisningsuppgifter med ditt intresse för IT och effektiva processer i en utåtriktad roll som ställer höga krav på din pedagogiska förmåga. Du arbetar för att digitalisera och automatisera ekonomiavdelningens processer, utveckla och implementera nya system och verktyg för att förbättra effektiviteten och kvalitén. I din roll förväntas du följa upp nya möjligheter och driva förbättringar i nära samarbete med dina kollegor. I din roll gentemot verksamheten kommer du främst att arbeta med utveckling och förbättringar inom processerna kund, leverantör och redovisning/bokslut. I rollen ingår att utbilda och stödja medarbetare i användningen av nya verktyg och system. Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i en framåtsträvande organisation med möjlighet att vara med och forma framtidens ekonomiavdelning. Vi är en centraliserad ekonomiavdelning med drygt 80 medarbetare som ansvarar och stödjer hela Växjö kommunkoncerns arbete kring reskontra, löpande bokföring, bokslutsarbete, budgetarbete, ekonomiuppföljning och ekonomistyrning. Du kommer att ingå i avdelningen Shared service center, ekonomiavdelningen tillsammans med drygt 30 medarbetare. Shared service center fokuserar på processerna kund, leverantör och redovisning/bokslut. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • har högskole- eller universitetsutbildning med ekonomisk inriktning • har goda kunskaper i systemanvändning, exempelvis större ekonomi- och affärssystem och beslutsstödsystem • mycket goda kunskaper i Excel • är förtroendeingivande, ansvarstagande och trygg i rollen som ekonom. Det är även meriterande om du • har vana av Excels Power Query • har erfarenhet av att hantera stora flöden • kan använda SQL / databaser. För att lyckas i denna roll behöver du ha en god förståelse för redovisning samt erfarenhet av att driva och utveckla verksamhetens användning av tekniska lösningar. Du behöver vara en person som kan och trivs med att arbeta operativt med löpande uppgifter parallellt med uppgifter i projektform som har en tydlig början och slut. Du behöver kunna kombinera redovisning och processutveckling med hjälp av tekniska lösningar. Du kommer att ha många kontakter internt och externt. Din kommunikativa förmåga i tal och skrift är av stor vikt där du behöver säkerhetsställa att budskap når fram. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi är en framåtsträvande organisation som ständigt söker nya sätt att förbättra, samordna och effektivisera våra ekonomiprocesser. Vi söker nu en driven och erfaren ekonom. Du förväntas vara delaktig och bidra i utvecklingen av ekonomiavdelningens processarbete. Vi är en centraliserad ekonomiavdelning med drygt 80 medarbetare som ansvarar och stödjer hela Växjö kommunkoncerns arbete kring reskontra, löpande bokföring, bokslutsarbete, budgetarbete, ekonomiuppföljning och ekonomistyrning. Du kommer att ingå i avdelningen Shared service center, ekonomiavdelningen tillsammans med drygt 30 medarbetare. Shared service center fokuserar på processerna kund, leverantör och redovisning/bokslut. För rollen krävs det att du kan ta ansvar för helhetsperspektiv, följa deadlines och hålla god kvalitet i din leverans. I din roll ingår löpande redovisning, bokslutsarbete samt uppgifter som drivs i projektform. Arbetet innebär att du tillsammans med dina kollegor driver vår utvecklingsresa framåt och säkerställer kvalitet och resultat. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med ekonomisk inriktning samt flera års erfarenhet av arbete med ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du behöver ha stort intresse för redovisning och redovisningsfrågor. Dina kunskaper i systemanvändning, exempelvis ekonomi- och affärssystem samt beslutsstödsystem eller motsvarande, är goda. Det är även meriterande om du har erfarenhet av koncernredovisning samt redovisning inom näringslivet. För att lyckas i denna roll behöver du ha en god förståelse för redovisning samt erfarenhet av att driva och utveckla ekonomiprocessen. Du behöver vara en person som kan och trivs med att arbeta operativt med löpande uppgifter parallellt med uppgifter i projektform som har en tydlig början och slut. Du är förtroendeingivande, ansvarstagande och trygg i din roll som ekonom. Du är en god kommunikatör som kan beskriva ekonomi och ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt samt har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Vi söker en erfaren bolagsekonom till vår kund inom försäkringsbranschen. Rollen innebär främst ansvar för bokslut och finansiell rapportering för ett livförsäkringsbolag. Det omfattar både mindre omfattande månadsbokslut och mer omfattande kvartalsbokslut, inklusive rapportering till exempelvis Finansinspektionen. Arbetet innefattar att samla in underlag, genomföra bokföringsåtgärder, analysera resultat, stämma av konton, samarbeta med kollegor inom olika delar av organisationen samt att rapportera resultat i relevanta system. Utöver bokslutsarbetet ingår även hantering av återförsäkring samt löpande rapportering av arbetsgivardeklarationer och moms varje månad. Rollen är placerad i ett team med bolags- och redovisningsekonomer där kompetensdelning och breddning är en viktig del av arbetssättet. Det kan därför även ingå att uppdatera och förbättra befintliga rutindokument. Ekonomisystemet som används är SAP, koncernrapportering sker i Cognos Controller, och en stor del av arbetet sker i Excel. KRAV Vi söker dig som har erfarenhet av rapportering till Finansinspektionen enligt Solvens 2 och IORP-regelverk. Du bör även ha erfarenhet av bank- och försäkringsbranschen. Kunden vill gärna att du passar in i någon av följande nivåer: Nivå 3 – Erfaren specialist med ledningsförmåga Kunskap: Du har djup kunskap inom ditt område och är trygg i din roll. Erfarenhet: Du har arbetat 4–8 år inom området och fungerar ofta som ett stöd eller förebild för mer juniora kollegor. Ledarskap: Du kan ta ansvar för en del av ett uppdrag och leda en mindre grupp. Självständighet: Du arbetar självständigt och driver ditt arbete framåt på egen hand. Nivå 4 – Senior specialist eller generalist med bred uppdragsvana Kunskap: Du har mycket hög kompetens inom ditt område – alternativt bred erfarenhet från flera angränsande områden. Erfarenhet: Du har varit delaktig i stora uppdrag och levererat resultat av mycket hög kvalitet. Detta motsvarar minst 9–12 års erfarenhet. Ledarskap: Du har ansvar för att leda större grupper eller team. Självständighet: Du är mycket självständig och kan ta helhetsansvar i komplexa situationer. Nivå 5 – Expert eller marknadsledande auktoritet Kunskap: Du är erkänd expert inom ditt område – ofta ses du som en av de främsta i branschen. Erfarenhet: Som nivå 4, men med ännu större djup och bredd. Ledarskap: Du har lång och gedigen erfarenhet av att arbeta i ledande roller på hög nivå. Självständighet: Du arbetar mycket självständigt och hanterar strategiska och komplexa frågor utan stöd. Tillträde och ansökan: Start: Juli Slutdatum: 30 november 2025 Sista ansökningsdagen: ASAP Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
En av våra kunder inom försäkringssektorn söker en erfaren bolagsekonom med djup kompetens inom bokslutsarbete. Uppdraget är placerat i Stockholm och pågår från 1 juli till 30 november, med en omfattning på 50–100 %. Om rollen Rollen innebär ett övergripande ansvar för boksluts- och rapporteringsprocesser för ett livförsäkringsbolag. Det inkluderar både löpande månadsbokslut och mer omfattande kvartalsbokslut samt rapportering till externa aktörer, såsom Finansinspektionen. Arbetsuppgifterna omfattar: Framtagning av underlag och bokningar Resultatanalyser och kontoavstämningar Samverkan med kollegor inom och utanför avdelningen Inmatning av finansiella resultat i rapporteringssystem Hantering av återförsäkring Månatlig rapportering av moms och arbetsgivardeklarationer Rollen är en del av ett team med redovisnings- och bolagsekonomer. Ett viktigt inslag i arbetet är kompetensdelning och vidareutveckling av interna rutiner och dokumentation. Tekniska miljöer och system Ekonomisystem: SAP Koncernrapportering: Cognos Controller Övrigt: Hög användning av Excel Önskad kompetensprofil Dokumenterad erfarenhet av hela bokslutsprocessen, inklusive rapportering till Finansinspektionen enligt Solvens 2 och IORP-regelverk Erfarenhet av Cognos Controller, SAP och Excel Gedigen erfarenhet av att: Göra bokningar och kontoavstämningar Analysera ekonomiska utfall Arbeta självständigt i komplexa redovisningsmiljöer Tidigare arbete med inrapportering till koncernsystem Kompetensnivå – Nivå 4 Kunskap: Mycket hög kompetens inom redovisning, alternativt bred generalistkunskap Erfarenhet: Minst 9–12 års relevant arbetslivserfarenhet, inklusive deltagande i större uppdrag Ledarskap: Förmåga att leda större grupper eller processer Självständighet: Förmåga att arbeta mycket självständigt och ta fullt ägarskap för leveranser Tillträde och ansökan: Startdatum: 1 juli eller enligt överenskommelse Slutdatum: 31 november Sista ansökningsdagen: ASAP Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa. Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar. Om rollen: I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet. Vi söker dig som: Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbete från redovisningsbyrå Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar Är en god kommunikatör och teamspelare Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2 Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788. Om Fastighetsägarna Service Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Arbetar du med löpande redovisning och vill ta nästa steg så som att upprätta årsbokslut och skapa ekonomiska rapporter? Och vill du komma till ett företag som bidrar till den gröna omställningen? Då kan det här vara tjänsten för dig! Locus Energy är ett dotterbolag till SEB Investment Management (SEB IM) och är en långsiktig aktiv och utvecklingsintensiv ägare av befintlig lokal hållbar infrastruktur för energiproduktion i Norden så som vattenkraft och vindkraft. Vi växer och söker nu en redovisningsekonom som ska samarbeta tätt med CFO och Redovisningsansvarig. Som Redovisningsekonom hos Locus Energy kommer du att ansvara för: • Löpande bokföring, redovisning och bankadministration i koncernbolagen • Upprättande av årsbokslut, inklusive årsredovisningar • Upprättande av ekonomiska rapporter utifrån behov • Stödja arbetet med kvartalsrapportering till investerare • Stödja arbetet med koncernkonsolidering • Stödja ledningen i arbetet med ekonomisk rapportering Vi är ett växande team med 11 anställda och har kontor på Kornhamnstorg i centrala Stockholm. Hos Locus Energy får du möjligheten att vara med i början på en spännande resa där vi bygger ett bolag från grunden som aktivt ska bidra till den gröna omställningen av samhället. Vi hoppas att du vill utvecklas tillsammans med oss som företag, och att du vill vara en del av ett starkt team med höga ambitioner. Du kommer till ett företag med en stark ägare som i grunden är SEB och du erbjuds ett arbete med chans till personlig utveckling. Personprofil För oss är det viktigt att du är strukturerad, noggrann, har ett starkt driv, och fungerar väl i en mindre organisation. Du löser problem, får saker gjorda både på egen hand och tillsammans med andra, och har inget emot att behöva plocka upp lösa bollar och strukturera upp processer. Du kan kommunicera både på svenska och engelska, där din engelska är flytande både i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och viljan att utvecklas med oss. Vidare har du: • Relevant eftergymnasial utbildning • Minst 3 års erfarenhet av löpande bokföring Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av årsbokslut • Erfarenhet av lönehantering • Erfarenhet av ekonomisk analys och rapportering Övrigt Start: Omgående, enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid och tillsvidare Arbetsplats: Kornhamnstorg 6, Stockholm Arbetstider: Kontorstider, flextider. PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Filip Lundström på [email protected] Företagspresentation Locus Energy är en är en långsiktig aktiv ägare och utvecklare av småskalig hållbar infrastruktur för energiproduktion i Norden. Locus Energy är ett dotterbolag till SEB Investment Management (SEB IM). SEB IM är ett helägt dotterbolag till Skandinaviska Enskilda Banken och en av de största kapitalförvaltarna i Norden. Locus Energy har via fonden SEB Nordic Energy tillgång till långsiktigt institutionellt kapital från svenska och nordiska pensionssparare, varav många kommuner och regioner. Fonden har en mörkgrön klassning enligt Artikel 9 som är den högsta klassningen enligt EUs villkor för hållbara investeringar – ESG (Environmental Social and Corporate Governance).
Välj ett jobb för att visa detaljer