Reklamationshandläggare

Sök bland 2 lediga jobb som Reklamationshandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Order Flow & After Sales Administrator
Bauhaus & Co KB
Kundtjänstpersonal

Arbetsbeskrivning: I rollen som administratör på Order flow after sales, har du en viktig roll gentemot våra kunder. Du är BAUHAUS ansikte utåt och därför är det viktigt att du är serviceminded, professionell och har lätt för att ge service till olika sorters människor som dagligen tar kontakt med oss. I dina arbetsuppgifter ingår till exempel daglig kontakt med leverantörer, transportbolag och reklamationshantering. Du ingår i ett team av duktiga medarbetare som alla arbetar för att göra arbetsdagen så bra som möjligt både för kunder och kollegor. BAUHAUS har ett stort, varierat och spännande sortiment och den ena dagen är inte den andra lik. Hos oss trivs man! Här möts alla åldersgrupper som alla bidrar med sin unika erfarenhet vilket skapar en härlig dynamik. Vill du komma in i vår gemenskap, då kanske detta är jobbet för dig? Vem söker vi?  Vi söker efter dig som tycker om och är duktig på att arbeta med människor samt är väldigt service- och kundfokuserad. Vi gillar om du är en lösningsorienterad person som alltid försöker ha en positiv inställning till din omgivning. Du är utöver detta även utåtriktad, självständig, flexibel och målmedveten. Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi gillar om du är utvecklingsmotiverad och vill bidra till att vi bibehåller branschens bästa kundservice.  Du behöver vara minst 18 år och behärska svenska i tal och skrift och engelska i tal. I denna rekrytering kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. BAUHAUS erbjuder: en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag  finns i 19 länder.  BAUHAUS är en inspirarenade arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.   Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats  Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering Vi accepterar ingen form av korruption Vi arbetar för en hållbar utveckling Vi följer policyer,riktlinjer och lagkrav BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare  utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären.  BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024
Reklamationsansvarig till Beijer, Logent
Logent AB
Kundtjänstpersonal

Om Logent:Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett tjänsteutbud där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta operativa processer och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en häftig tillväxtresa och ser ett fortsatt starkt intresse för våra tjänster. Logent har nu fått äran att etablera och driva Beijer Byggs nya centrallager i Eskilstuna. Det nya lagret är en 65 000 kvadratmeter stor byggnad som inkluderar den senaste tekniken. På ett innovativt sätt kombinerar vi ett konventionellt lager med automationslösningar för att uppnå en oslagbar servicenivå. Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla medarbetare trygga anställningsförhållanden och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika orter i olika delar av vårt bolag där vi nu 2023 är ca 3800 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna. Din nya tjänst: Som reklamationsansvarig så är du en viktig del i samarbetet mellan Logent och Beijer Bygg. Du analyserar och hanterar eventuella avvikelser som uppstår i godsflödena från leverantörer till centrallagret och från centrallagret ut till kund. Du involverar dina medarbetare på sajt och initierar kontinuerligt proaktiva lösningar för att minska antalet reklamationer. Du är en spindel i nätet och kommer att ha nära samarbete med flertal funktioner på sajt men också Beijer Byggs avdelning för logistiksupport. Arbetsuppgifter/ ansvarsområde: Driva ärendehantering av reklamationer i Beijer Byggs ärendehanteringssystem Reklamationshantering i WMS Analys av reklamationer och arbetsprocesser i syfte att minska antalet reklamationer Kundkontakt och deltagande i möten kopplade till reklamationer / processutveckling Erfarenhet/egenskaper: Systemkunskap WMS / ärendehanteringssystem Datadriven Analytisk Detaljstyrd Ägandeskap/Ansvarstagande Kundvana Pedagogisk - Skapa och implementera processer både teoretiskt och praktiskt Sinne för felsökning Förståelse av NSAB regelverk kring reklamationer, returer och förseningar Fraktsedelhantering vid skador och förlorat gods Erfarenhet av byggvaror är meriterande Vad erbjuder vi? Välkommen till en unik möjlighet att vara med och på en spännande och utvecklande resa på en nybyggd modern arbetsplats som inkluderar bland annat elbilsladdning och gym Kom ombord du också, det blir en rolig resa! Vi tycker om ett högt tempo och bidrar aktivt med bra energi och engagemang både till kollegor och kunder. Vi har kul på jobbet, är flexibla och ställer alltid upp för varandra. Tjänsten är på heltid på plats i Eskilstuna, du rapporterar till Operations Development Manager. Ansökan: Urval görs löpande och tjänsterna kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, [email protected]. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024