Reklamationshandläggare

Sök bland 2 lediga jobb som Reklamationshandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Inhouse Sales/Customer Support till String Furniture

Om String Furniture String Furniture är ett ledande skandinaviskt designföretag främst känt för det flexibla och funktionella hyllsystemet String®, en svensk designikon från 1949. String Furniture grundades 2004 och finns idag på över 40 olika marknader runt om i världen. Tillverkningen sker i Småland och huvudkontoret ligger i Malmö. Med hjälp av framgångsrika samarbeten med kända designers och arkitekter samt ett nära samarbete med leverantörer och återförsäljare är omsättningen idag på över 300 miljoner. Verksamheten växer både i Sverige och internationellt.Din roll som Inhouse Sales / Customer Service I rollen som Inhouse Sales / Customer Service strävar du efter att verka proaktivt, utveckla och effektivisera samarbete med kunder och representanter. Teamet består idag av 5 personer Inhouse Sales / Customer Service och en Team Lead. Till en början hanterar du och registrerar kundorder för att sedan längre fram sköta fler arbetsuppgifter, såsom reklamationer och svara på övriga frågor genom daglig kontakt med återförsäljare, kunder och agenter per telefon och email.Du kommer exempelvis arbeta med att: Hantera order och reklamationer från String Furnitures återförsäljare över hela världen, digitalt och via mejl Ha löpande kontakt med återförsäljare, säljare och representanter gällande order och transporter Hjälpa återförsäljare och kunder avseende fakturor, produkter, order, reklamationer och leveranser Hantera produktinformationsfiler till deras återförsäljare samt säkra tillgång och utskick av prover och säljmaterial Dina kvalifikationer Minst gymnasieutbildning +1 års erfarenhet av kundservice Vana av orderhantering och reklamationsärenden Har en god telefon- och datavana Meriterande om du har eftergymnasial utbildning Meriterande med språkkunskaper inom Norska/Danska eller Franska För att lyckas i rollen som Inhouse Sales / Customer Service ser vi att du är drivande, noggrann och tar stort ansvar. Då du kommer arbeta både tight med dina kollegor och enskilt ser vi även att du är självgående och tar egna initiativ men också att du har en god samarbetsförmåga. Du är spindeln i nätet som gillar att jobba flexibelt och koordinerande. Du trivs i en roll där du kommer ha kontakt med olika personer, både internt och externt. Övrigt Start: Enligt överenskommelse, så snart som möjligt Omfattning: Rollen är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Needo Recruitment med goda chanser till att bli överrekryterad. Plats: Malmö, Limhamn Lön: Enligt överenskommelse Låter rollen som Inhouse Sales / Customer Service intressant? Urvalet kommer ske löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig. I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas på personlighet.

7 februari 2024
Sista ansökan:
20 mars 2024
Norsktalande Voice of Customer Agent till Samsung

Norsktalande Voice of Customer Allt vi gör på Samsung drivs av vår passion - vår vision är att skapa och utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi sker en konstant förändring och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Liksom vi har gjort i 70 år har vi fortfarande siktet inställt på framtiden och förutser marknadens behov och krav så att vi kan styra vårt företag mot en långsiktig framgång. Om rollen Voice of Customer Agent är en tjänst där du jobbar med att hjälpa Samsungs kunder att få sina röster hörda! Detta genom att hantera och undersöka fall där kunder haft en negativ kundupplevelse, missnöje med en produkt/tillverkare eller på annat sätt blivit negativt påverkad i koppling till en Samsung-produkt. På plats kommer du att ingå i Customer Satisfaction-teamet som hanterar alla Samsungs aktiviteter i Norden med målet att ge en upplevelse i världsklass till deras kunder. För att vara kvalificerad till rollen talar och skriver du flytande på norska, svenska och engelska. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Registrera och hantera kundärenden via telefon och mail. - Utvärdera orsaker och konsekvenser utifrån kundens ärende. - Utvärdera eventuell ersättning till kunden. - Undersöka och vidarebefordra ärenden där det uppstått felaktig information på webbplatsen. - Informera och återkoppla till kunder gällande garanti eller övriga klagomål. - Hjälpa kundtjänstavdelningen med att svara på frågor gällande garantier, klagomål etc - Ringa utgående kundsamtal för att följa upp kundupplevelsen. - Samordna och vara huvudsaklig kontaktperson för verkstäder, återförsäljare, till Samsungs juridiska avdelning samt kundsupport. - Översätta texter för manualer, webbsidor och andra informativa meddelanden på norska och svenska. Krav för tjänsten - Talar och skriver obehindrat på norska, svenska och engelska - Har en positiv och nyfiket intresse för Samsungprodukter och Samsung som varumärke - Du är punktlig, lojal, pålitlig och har en hög arbetsmoral - Har förmåga att bygga starka, långsiktiga kundrelationer - Har goda datorkunskaper och erfarenhet av att jobba i Excel Meriterande för tjänsten - Om du tidigare jobbat i en kundtjänstroll - Har erfarenhet av konsumenträtt - Har erfarenhet av kundtjänsthantering som ersättningar, returer och krediter Praktiskt information Omfattning: Heltid. Konsultuppdrag 2 år Placering: Kista Start: Omgående I den här rekryteringsprocessen samarbetar Samsung med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare på [email protected]. Missa inte att visa ditt intresse för tjänsten omgående, selektering av ansökningar och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort. Vi ser fram emot att lära känna just dig i den här rekryteringsprocessen, varmt välkommen med din ansökan!

27 oktober 2023
Sista ansökan:
14 april 2024