Service Delivery Manager till Dynamicsteamet! Göteborg

Drivs du av att skapa värde för dina kunder? Vet du vad som krävs för att utveckla långsiktiga relationer och att framgångsrikt hantera kundens förväntan? Att agera på nya insikter och krav för att säkerställa konkurrenskraftiga lösningar hos kund är vår vardag. Vill du vara med och påverka? Då har du hittat rätt - välkommen att söka rollen som Service Delivery Manager hos Columbus 💫 Vem är du? Vi söker dig som är engagerad och lösningsorienterad med god erfarenhet av att hantera verksamhetsnära IT-lösningar. Du är en god lyssnare och vet hur man utvecklar långsiktiga kundrelationer, och du förstår vikten av att leverera kundvärde. Du är flexibel och kan agera på nya förutsättningar. Viljan att lyckas är en viktig drivkraft hos oss. Vi levererar i en internationell miljö så du måste behärska både svenska och engelska. Erfarenhet av process- och affärsutveckling Du har jobbat med ERP-system, gärna Dynamics Du är en erfaren Service Delivery Manager eller en senior projektledare Vad innebär rollen? Som Service Delivery Manager (SDM) jobbar du dels med affärsutveckling och dels ansvarar du för att leveransen av avtalade tjänster motsvarar kundernas förväntan. Du är kundens primära och sammanhållande kontakt mot Columbus. Rollen innebär också att du koordinerar leveransen av tjänster och beslutar om prioriteringar. Du initierar förbättringsinitiativ och föreslår nya lösningar, i syfte att öka affärsvärdet för våra kunder. Det är i rollen centralt att skapa långsiktiga relationer med våra kunder i deras digitaliseringsresa och du agerar som professionell rådgivare. Tillsammans med ditt team av experter kommer du att utveckla ett nära samarbete med kunderna och proaktivt driva kontinuerliga förbättringar och skapa ett gemensamt lärande kring applikationslösningen. Vi jobbar med både större och mindre kunder och fokus är alltid att tillföra största möjliga värde till deras verksamhet och gjorda investering. Du är expert på Columbus tjänstekatalog och kan identifiera hur våra tjänster kan skapa nytta för kunderna. I rollen som SDM hos kunderna har du kunskap om deras strategiska plan framåt, och förstår hur vi kan finnas där för att hjälpa till. Kundvärdet du kan tillföra är stort, genom att vara den som säkerställer att kunden är nöjd med sina satsningar och investeringar. I dialogen med dina kunder kommer du att representera Columbus alla affärsområden. Rollen kan innebära resor, främst inom Norden. Columbus har kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö beroende på var du bor. Varför jobba hos oss? Dynamics har flera spännande kundengagemang och fler uppdrag är på väg in! Du kommer tillhöra, Dynamics, ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus där du får utvecklas både som person och professionellt. Du kommer få tillgång till vår egen utbildningsplattform Columbus academy och medverka i både lokala och globala erfarenhetsgrupper. Vi är en kunskapsdriven organisation och din nyfikenhet är vår inspiration. Vi ställer ambitiösa krav på våra ledare, vilket speglas av det goda resultatet i den senaste medarbetarundersökningen. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete, engagemang och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring. Ansökan och nästa steg Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär! Har du frågor om rollen så hör av dig till Richard Streijffert eller Amalia Knuuttila. Om Columbus Columbus är ett IT-konsultbolag med 1600 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste dryga 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt 🚀. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse. Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden! Jobba på Columbus Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Systemförvaltare med framtida teamansvar till Ambea

Nu söker vi en Systemförvaltare med framtida teamansvar till Ambeakoncernens huvudkontor i Solna. Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 31 000 medarbetare. På våra cirka 950 enheter runt om i Skandinavien arbetar vi med att skapa ett bra liv för varje omsorgstagare. Verksamheten grundlades för mer än 100 år sedan och Ambea är sedan 2017 noterat på Nasdaq Stockholm. I Ambeakoncernen erbjuder vi tjänster inom äldreomsorg (Vardaga), funktionsnedsättning och stöd vid psykosocial problematik (Nytida), vårdbemanning (Klara) samt utbildningar (Lära). Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra. Läs gärna mer här (https://jobb.ambea.se/). Ambeas centralisering av systemförvaltningen är ett strategiskt steg för att förbättra effektivitet, säkerhet och skalbarhet i företagets IT-miljö. Detta möjliggör smartare beslut, förbättrad support och förstärkt datahantering, vilket banar väg för innovation och tillväxt. Genom denna åtgärd siktar Ambea på att inte bara hantera nuvarande digitala utmaningar utan också proaktivt forma en framtidssäker IT-struktur. Ditt uppdrag Som systemförvaltare blir du ansvarig för den dagliga driften, underhållet och utvecklingen av våra IT-system, spelar en central roll i att garantera deras tillgänglighet, prestanda och säkerhet. Dina uppgifter omfattar övervakning av systemhälsa och genomförande av tekniska uppdateringar, i nära samarbete med IT-teamet och andra intressenter för att driva förbättringar. Denna position erbjuder även en potentiell karriärväg som gruppledare inom systemförvaltning, där du kommer att leda och stötta framtida systemförvaltare. Din uppgift blir att utveckla och dokumentera en enhetlig systemförvaltningsmodell för koncernen, med målet att etablera ett effektivt och kostnadseffektivt arbetssätt. Din erfarenhet och kunskap Vi söker en systemförvaltare med relevant högskoleexamen i datavetenskap eller IT och minst tre års erfarenhet, särskilt inom en Microsoftdominerad miljö med kunskap i MS Sharepoint och MS Dynamics. Erfarenhet av molnlösningar, IT-säkerhet och relevanta certifieringar inom projekt- och förvaltningsmetodik ses som meriterande. Vi uppskattar lösningsorientering, analytisk förmåga, utmärkta kommunikationsfärdigheter, teamwork, självständighet och en vilja att kontinuerligt lära nytt. Vår kultur värderar respekt, ansvar, enkelhet och kunskap, med målet att skapa en inkluderande arbetsplats som främjar personlig och professionell utveckling. Vi erbjuder en dynamisk, stöttande miljö där du får möjlighet att göra skillnad och bidra till vår framgång, samtidigt som du utvecklas både personligt och professionellt. Vi erbjuder Ledarskapsutbildade chefer - samtliga chefer går vårt ledarprogram. Karriär- och utvecklingsmöjligheter - vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefs- eller specialistroller. Utbildning via vår egna utbildningsorganisation Lära - t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö. Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om oss Vi är granne med Mall of Scandinavia och vårt moderna kontor har stora utbildningslokaler, fina mötesplatser, en ljusgård samt utsikt över Råstasjön. Många av våra medarbetare uppskattar lunchpromenaderna runt sjön samt närheten till affärer och service i gallerian. Vi ses kontinuerligt i trevliga sammanhang såsom afterwork, fester, alzheimerloppet och andra tillfällen. Vi har omsorgstagare som praktiserar på vårt huvudkontor med allt ifrån administration till facility management för att få möjlighet till utveckling. Alla chefer genomgår ett gediget ledarskapsprogram där syftet är att skapa ett gemensamt språk och syn på ledarskap. Vi vill ha ledare som är ansvarstagande, skapar tydlighet och delaktighet, coachar, ger och tar emot feedback, är prestigelösa och affärsmässiga. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Tillträde omgående eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-04-30 Rekryteringen görs tillsammans med tb-Group. Kontakt Sofie Ax, [email protected], +46 (0)73 508 06 50 vid frågor. Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du blir kallad till intervju kommer det ingå tester för att främja en transparent och kompetensbaserad process. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
Systemförvaltare till Acely

På Acely jobbar nyfikna och ambitiösa konsulter som tillsammans skapar framtidens digitala och hållbara produkter och tjänster. Ambitionsnivån och viljan att göra skillnad är hög, både hos våra kunder och samhället i stort. Därför vill vi arbeta med dig som vill vara med och utveckla våra relationer och affärer.   Vem är du som konsult på Acely?  Allt vi gör bottnar i ett starkt personligt engagemang, där våra kunder och konsulter utgör kärnan. Därför fokuserar vi såklart mycket på vem du är, vad du gjort och vad du vill göra.   Som systemförvaltare kommer du arbeta med vidareutveckling och förvaltning av IT-system. I arbetet ingår bland annat underhåll, förbättringar och driftansvar och för att lyckas i rollen tror vi du har flerårig erfarenhet av arbete med verksamhetsnära systemförvaltning. Du har erfarenhet av att leda utveckling av verksamhetskritiska system och därtill är du är du även duktig på att anpassa systemen utefter verksamhetens kravbild. Vidare har du kunskaper inom säkerhetsinriktade insatser och du ser till att systemdokumentation finns tillgänglig och uppdaterad. Erfarenhet av arbete med verksamhetsnära systemförvaltning Erfarenhet av strukturerade arbetssätt, förvaltningsmodeller, ITIL, etc. Utbildningen inom data- och systemvetenskap eller motsvarande erfarenhet Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Har du andra erfarenheter du vill dela med dig av? Berätta gärna det för oss! Vi vill ge dig verktygen och förutsättningarna att förverkliga den utveckling du önskar. Du kommer att tillhöra en grupp människor som bryr sig om varandra och vi är intresserade att höra mer om vad ditt nästa steg i karriären är. Varför Acely?  Vi har under åren – det senaste decenniet faktiskt – hjälpt våra kunder och konsulter att fortsätta utveckla framtidens teknologi tillsammans. Vi är ett framgångsrikt och engagerat konsultföretag specialiserade på roller inom IT. Vi arbetar med seniora konsulter, där kompetens, kvalitet och människa står i centrum.  Vi tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet och att vara konsult hos oss ska vara just det – roligt! Därför har vi naturligtvis gemensamma aktiviteter där vi samlas och får ta utbyte av varandras expertis. Vill du ta en dag och arbeta på vår soldränkta takterrass efter ett utmanande tennispass? Då gör vi det tillsammans på kontoret invid Östermalms IP och Tennisstadion.  Vill du bli en del av Acely?  Då tycker vi att du ska höra av dig, för hos oss tar du plats i en utvecklingsresa där du blir en viktig del i vårt vinnande lag! Vi vill gärna höra mer om hur du vill att din framtid ska utformas.    Kontakt:  Julia Norberg, [email protected]  Christoffer Sjöström, [email protected]

7 mars 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Lösningsspecialist Kassa- & Betallösningar till Preem

Nu har du chansen att utveckla och effektivisera betallandskapet hos Sveriges ledande drivmedelsbolag - Preem. Här får du spela en avgörande roll i säkerställandet av fungerande och smidiga betalningar för såväl stora som små kunder Var med och bidra till transformationen mot klimaneutralitet och en mer hållbar framtid - för en bättre resa. Om rollen Som Lösningsspecialist är du involverad i förvaltning och utveckling av Preems betallösningar, vilket omfattar POS-system, OPT- & IPT-terminaler samt kort- och transaktionssystem. Preem är även kortutgivare av egna kort och koncept relaterat till detta. Tillsammans med ett erfaret team av andra lösningsspecialister översätter du krav och behov till teknisk funktionalitet i lösningarna. Du har också regelbunden kontakt med leverantörer och verksamheten. För att säkerställa välfungerande system är din expertis i hanteringen av incident-, service request-, problem-, demand- och change-ärenden värdefull. Du agerar också 2nd - samt 3rd-line funktion och stöttar både IT-support såväl som andra IT-funktioner med felsökning och implementering av lösningar. Preem befinner sig i en föränderlig fas med fokus på digitalisering och du kommer involveras i många stundande projekt. Arbetsplatsen kännetecknas av en välkomnande kultur med högt förtroende för medarbetarna. Tillsammans jobbar ni med ambitionen om att vara branschledande inom hållbarhet. Tjänsten gäller en tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort är på huvudkontoret i Stockholm. Preem erbjuder en hybrid arbetsmodell där du kan arbeta på distans upp till hälften av din arbetstid. Om dig Du är en driven och självgående individ som vid behov inte tvekar att ta kontakt med systemleverantörer eller genomföra felsökningar. Dessutom är du prestigelös och har förmågan att bistå dina kollegor med olika arbetsuppgifter. För att främja utvecklingen framåt så är du både lyhörd inför nuvarande förutsättningar och utmaningar, samtidigt som du har en nytänkande inställning som gör att du identifierar områden för förbättring. Du har god kommunikationsförmåga och kan föra dialog med kompetenser inom olika områden. Vi söker dig som har: - Utbildning inom systemvetenskap/ekonomi/affärssystem och/eller ett par års arbetslivserfarenhet från systemförvaltning - Erfarenhet av systemförvaltning inom kassa- och betallösningar - God förståelse för nätverk, integrationer och SQL Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken förekommer i det dagliga arbetet. Intresserad av att ansöka eller få veta mer? I denna rekrytering samarbetar Preem med IDG Recruitment. Vid intresse eller frågor kontakta Moa Eriksson, Rekryteringskonsult på 070 828 36 65, alternativt [email protected]. För att ansöka, vänligen skicka in ditt CV eller ansök med Linkedin. Om Preem Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Senast år 2030 ska Preem producera 5 miljoner kubikmeter förnybara drivmedel, och senast 2035 ska vi vara klimatneutrala i hela värdekedjan. Preems raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer drivmedel, eldnings- och smörjolja samt andra produkter till företag och privatpersoner. Vi har ett rikstäckande servicenät med drygt 520 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 500 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2020 var Preems omsättning 68,2 miljarder SEK. På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här (https://www.preem.se/om-preem/karriar/).

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Förvaltningsledare IT - Miljö och kommunikation

Brinner du för IT förvaltning och är en driftig och suverän lagspelare? Då kan du vara vår nya IT Service Delivery Manager till enheten IT Arbetsplats! Vi erbjuder dig ett roligt arbete på en flexibel arbetsplats med spännande teknik! Dina arbetsuppgifter Som Service Delivery Manager arbetar du i en outsourcad IT-miljö med tjänster som har en viktig roll i stödet till verksamheten. Du arbetar som förvaltningsledare IT för de två olika Förvaltningsobjekten Miljö och Kommunikation/Juridik/Kvalité. Tillsammans med verksamheten tar du fram verksamhetsplaner och ansvarar för drift och förvaltning av aktuella system. Du lägger budget och prognoser samt följer upp dina system löpande. Tillsammans med våra leverantörer och partners säkerställer du den löpande leveransen. Du koordinerar och driver uppdrag samt mindre projekt och utformar kravspecifikationer från verksamheten vad gäller funktionella och icke-funktionella krav. Arbetsort är antingen Stockholm Arlanda eller Norrköping, vid placering i Norrköping förekommer resor till Arlanda. Tjänsten är hybrid med möjlighet till arbete ca 50% på distans efter verksamhetens behov. Din profil Vi vill att du har en bred IT-utbildning och några års erfarenhet av: - IT förvaltning av system och applikationer - att förstå och konkretisera verksamhetens krav till IT - erfarenhet av kommunikationsplattformar - Microsoft 365 - arbete både i det långa och korta perspektivet - ITIL, PM3 eller motsvarande är meriterande Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift för att kunna kommunicera med kollegor och externa parter. Som person är du; - engagerad och noggrann - analytisk och strategiskt - självständig och bra på att samarbeta - kommunikativ och har förmåga att på ett representativt sätt bemöta både interna och externa parter Vid frågor om tjänsten kontakta Chef IT Arbetsplats Lena Thorén, [email protected] Sök redan idag - sista ansökningsdag är den 17 mars! Om Swedavia Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. På vår hemsida: https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/ kan du läsa mer om vår rekrytering, hur en säkerhetsprövning går till och hur det är att jobba hos oss. Varmt välkommen!

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
IT Service Delivery Manager

Brinner du för IT förvaltning och är driftig och en suverän lagspelare? Då kan du vara vår nya IT Service Delivery Manager till Flygoperativt IT! Vi erbjuder dig ett roligt arbete på en flexibel arbetsplats med spännande teknik! Dina arbetsuppgifter Som IT Service Delivery Manager arbetar du i en outsourcad IT-miljö med IT-tjänster som har en viktig roll i stödet till verksamheten inom system med anknytning till bagageanläggningar, fordon, byggnad, mark samt el/vattensystem. Du arbetar med att bevaka och följa upp leveranser och pågående aktiviteter av etablerade IT-tjänster inom enheten Flygoperativt IT. Förvaltningsplanen, är en del av ditt ansvar, i samspel med leverantörer, Swedavias verksamhet och dina kollegor inom specifika IT områden. Du kommer också stötta Swedavias arbete vid förstudier till kommande projekt och utforma kravspecifikationer vad gäller icke-funktionella krav. Du koordinerar och driver specifika uppdrag och mindre projekt. IT Service Delivery Manager ser även till budget för IT tjänsterna och att aktiviteterna genomförs enligt förvaltningsplan. Din profil Vi vill att du har; - en bred IT-utbildning - 10 års erfarenhet av IT förvaltning - goda kunskaper svenska och engelska i tal och skrift samt - teknisk kompetens med god kännedom om tekniska förutsättningar och begränsningar samt att du ser möjligheter som kan resultera i verksamhetsnytta - mycket god erfarenhet av förvaltning av IT system eller motsvarande - erfarenhet av att driva tekniska aktiviteter och -projekt Som person är du; - engagerad, vill utvecklas, brinner för IT - en lösningsorienterad ”doer” - noggrann, flexibel och har lätt för att interagera - van vid att arbeta självständigt, samtidigt som du har förmåga att fungera effektivt som en del av ett lag - kommunikativ, social och har förmågan att på ett representativt sätt bemöta både interna och externa parter . Det är meriterande om du har arbetat med ITIL, PM3 eller motsvarande. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Dan Fornes på [email protected] Om Swedavia Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. På vår hemsida: https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/ kan du läsa mer om vår rekrytering, hur en säkerhetsprövning går till och hur det är att jobba hos oss. Varmt välkommen!

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Information System Manager to Absolent Air Care Group

Are you skilled in ERP and CRM Solutions? Join the Absolent Air Care Group, a global air cleaning company, as we seek an Information System Manager to contribute their skills to us. Key responsibilities include elevating our Dynamics 365 Finance & Operations for ERP and CRM systems. Join us on our journey of environmental innovation and business excellence! Your Role and Impact As our Information System Manager, you will be instrumental in shaping the technological backbone of our organization. Your primary responsibility will be to manage and architect ERP and CRM solutions using Dynamics 365 Finance & Operations. This role demands a blend of technical prowess and strategic thinking, as you will be gathering and analyzing technical requirements, proposing solutions, and ensuring the highest quality in Dynamics 365 implementations. You will lead a small, specialized application team located in the UK, France and Canada. This position is not just about technical skills but also about leadership, mentorship, and the ability to translate business needs into technical solutions. Your Experience: We are looking for a candidate with - 5+ years of experience in implementing and managing ERP and CRM solutions at an enterprise level, specifically with Microsoft Dynamics CRM / Dynamics 365 FO. - A degree in Computer Science, Information Systems, or a related field. - A strong understanding of business processes and the ability to translate these into technical solutions. - Certifications such as Microsoft Dynamics 365 Finance and Supply Chain Functional Consultant Associate (MB-330) are highly desirable. - Excellent communication skills in English and the ability to translate technical jargon into business insights. - A proactive approach, capable of working autonomously and creatively, while still being a team player. - Additional qualifications in project management methodologies like Prince2, PMP, or SAFE will be considered an advantage. What We Offer: - An opportunity to work in a high-paced, creative environment that's close to operations and understands the needs of the business. - A chance to be part of a company that makes a difference in environmental protection and workplace conditions. - A stable, profitable, and forward-thinking international company with a non-hierarchical, communicative, and accessible leadership. - The chance to travel and interact with our global teams, understanding and shaping the business from the ground up. About Absolent Air Care Group We are a global air cleaning company that provides customized solutions for production processes. Our know-how and solutions enhance quality of life and enable better business performance. With over 30 years of history and a presence spanning from Japan to Canada, our listed company has seen substantial growth, now with 500 employees. We’re driven by innovation, environmental responsibility, and a commitment to excellence. Join our team: If you are looking for a challenging role that offers the opportunity to work in a dynamic, international environment, and to truly influence the way we operate, then we would love to hear from you. Kindly apply for this position as soon as possible through the “apply” button. Please note that selections will run continuously, so don’t wait to apply! Do you have questions? Feel free to reach out to our recruiter Lisa Lilieqvist, [email protected]

29 januari 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
Vi söker en duktig DevOps-kandidat med start omgående!

About the customer En start-up inom energiförsörjning About the team Du kommer att vara en del av ett korsfunktionellt team beståede av devops, utvecklare och produktägare. Assignment description Kunden har tagit fram en mobil lösning för lagring och distribution av energi. De arbetar tätt ihop med ett väletablerat energibolag och kan med hjälp av sin hård- och mjukvara erbjuda tjänster som nyttjas av bland annat industri, jordbruk och energi. De behöver nu en DevOps-ingenjör som arbetat i en snarlik teknisk miljö sedan tidigare och kan hjälpa teamet till nästa nivå. Du kommer att komma in i ett projekt där du kommer kunna påverka och i rollen som organisationens första DevOps så kommer du i viss mån kunna påverka teknikval och tillvägagångssätt. För att passa i denna roll så ser vi helst att du har erfarenhet av system som har högt ställda säkerhetskrav, krav på 24/7/365 upptid samt är bekväm med att självständigt driva ditt arbete framåt och föreslå lösningar. Techstack: Linux/BSD-drifterfarenhet XEN-virtualisering Lagring med ZFS, GlusterFS PostgreSQL/Influx eller liknande databaser. Ansible Kunskap om nätverksinfrastruktur, L2/L3, routing, VPN. (BGP inte nödvändigt) Python/sh/Go Must haves - Linux/BSD-drifterfarenhet - PostgreSQL/Influx eller liknande databaser. - Ansible - Kunskap om nätverksinfrastruktur Soft values Du trivs i en start-up miljö och i en roll med stort eget ansvar.

24 januari 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Senior Systems Engineer

About the Job Working as a Senior Systems Engineer gives you the possibility to deliver high-quality solutions, ensuring the smooth operation of critical enterprise systems. In this role you are focusing on proactive monitoring, license administration, and system delivery. You will collaborate with cross-functional teams, including developers, consultants, and project managers, to deliver successful system implementations. This is an exciting opportunity to work in our Customer Success Team where you will make a significant impact on our clients' success! As a Senior Systems Engineer you will be responsible for: - Install, upgrade, and update critical systems, including IFS Servers and Oracle databases, ensuring seamless integration and functionality. - Configuring, testing, and implementing new releases, patches to the IFS Applications and Novacura Flow. - Provide technical support and guidance to clients, addressing their queries, issues, and concerns promptly. - Proactively monitor IFS Servers and Oracle databases to ensure optimal performance and availability. - Deliver customized solutions to customer environments, addressing specific business needs and requirements. - Stay updated on the latest industry trends, best practices, and advancements in IFS Servers, Oracle, and system administration. About you We are looking for a talented individual with exceptional problem-solving capabilities, a proactive mindset, and excellent communication skills. As a customer-centric individual, you have the ability to work autonomously and effectively handle multiple tasks simultaneously. If you’re the person we are looking for, you also possess: - Proven experience as an IFS Systems Engineer or similar role, with a focus on proactive monitoring, system administration, and solution delivery. - Knowledge of IFS Servers, Oracle databases, and related technologies. - Knowledge of Oracle PLSQL - Experience in delivering solutions to customer environments, ensuring successful implementations. - Proficiency in system installations, upgrades and updates. - A bachelor’s degree in computer science, information technology, or a related field. What we offer We strongly believe in working with individuals who love what they do. When you get the opportunity to do what you do best, the result will be something out of the ordinary. We offer you a global development role in an innovative and fast-growing company at the forefront of technology, and we provide you with the opportunity to deliver real value to the customers. We offer competitive benefits and compensation based on competence and performance. Our brand-new office in the heart of Gothenburg offers a breathtaking panoramic view, Friday breakfasts, and highly skilled Novacurians to hang out with. How to apply If you think we’re a good match, apply today! Selection is done continuously so don’t miss your chance. For questions regarding the recruitment process, please contact Ellen Jingrot, Talent Acquisition, at [email protected]. For questions regarding the position, please contact Bathiya Perera, Evergreen Manager, at [email protected]. About Novacura At Novacura we are passionate about solutions that enable our customers to work smarter and faster in their businesses. We work with several business systems and our own unique product - Novacura Flow, a low-code development platform that helps, among others, to extend ERP systems. We are a global organization with close cooperation between our offices in different countries and we have high ambitions to continue to develop and grow in all our markets.

18 januari 2024
Sista ansökan:
6 juli 2024