IT-specialist

Vill du ta ett nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle/Sverige? Drivs du av att arbeta med utveckling, förvaltning och teknisk problemlösning? Då är du välkommen att söka tjänsten som IT-specialist serverplattformar hos Systemenheten, vid Försvarsmaktens telekommunikation- och informationssystemförband (FMTIS), i Örebro. Om enheten Systemenheten på förbandet FMTIS har verksamhet på flera orter i landet med ansvar för teknisk förändringshantering vid ombyggnader i Försvarsmaktens telenät och förvaltning av Försvarsmaktens IT-infrastruktur. Infrastrukturavdelningen, där tjänsten är placerad, förvaltar systemöverskridande IT-infrastruktur inom Försvarsmakten. Vår uppgift är bl.a. att jobba med vidmakthållande, förändring och vidareutveckling inom områdena lokala nätverk, datacenterlösningar, samt klient- och serverlösningar. Avdelningens personal fungerar också som tekniska specialister inom dessa områden. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt ställer stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB • Möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättningar Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetet innebär att ansvara för och delta i arbetet med teknisk förvaltning av delar i Försvarsmaktens infrastruktur med höga krav på tillgänglighet och IT-säkerhet. Du kommer bl.a att arbeta med design, framtagande av konfigurationsanvisningar, policys och förvaltning av ingående komponenter. Vidare ingår handläggning av frågor inom området, tekniskt stöd till driftorganisationen och beslutsfattare. Du kommer att arbeta med leverantörer och medverka i olika arbetsgrupper och projekt. Den aktuella befattningen har huvudinriktning mot design och förvaltning av säkra Windows Servermiljöer för driftsövervakningsplattformar. Du kommer att ingå i ett team som även ansvarar för grundläggande IT infrastruktur såsom Linux/Unix system, virtualiseringsplattformar, nätverkskomponenter, brandväggar, kryptosystem och informationssäkerhet. KRAV Kvalifikationer • Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kunskaper, som av Försvarsmakten kan bedömas likvärdiga • Goda kunskaper om Microsoft serverplattformar med följande tekniker: Group Policy, Windows Active Directory, Applocker/AppControl, Remote Desktop, RemoteApp och VDI • Kunskaper om scripting i Windows PowerShell • Kunskaper om virtualiseringsplattformar • Kunskaper om Microsoft Active Directory Red Forest, Windows Server Tiering och Zero Trust • God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift • B körkort Personliga egenskaper Du behöver ha ett stort intresse för utveckling och IT säkerhet, drivas av teknisk problemlösning och bidra med nya idéer. Du tar ansvar och ser till helheten såväl som detaljerna och ser till att skapa resultat, både självständigt men också tillsammans med andra. Som person är du öppen och social, trygg i dig själv, har gott omdöme och anpassar dig samtidigt som du har egen integritet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Praktisk erfarenhet av IT-säkerhet och informationssäkerhet • Praktisk erfarenhet av scripting och automatisering • Erfarenhet av drift och teknik i komplexa IT-miljöer med höga IT-säkerhetskrav • Erfarenhet av teknisk förvaltning • Erfarenhet av driftövervakningsplattformar/produkter • Kunskaper om säkerhet och härdning av operativsystem • Kännedom av säkerhetsramverk som exempel, ISO 27002, PCI DSS, CIS, STIG, NIST, MITRE SAF För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Örebro. Civil befattning. Resor förekommer i tjänsten. Tillträde snarast. Upplysningar om befattningen Jonna Öström, 019-39 3500 (växel). Information om rekryteringsprocessen Karin Lind, 0171-157000 (växel). Fackliga företrädare SACO Pär-Erik Lohman OFR/S Martin Sparr OFR/O Håkan Larsson SEKO Matz Felix Samtliga nås via växeln på 0171-157000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-31. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

18 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Systemförvaltare till VR Sverige

Systemförvaltare till VR Sverige Om VR På VR arbetar vi tillsammans för världens bästa kollektivtrafik. På den svenska marknaden bedriver vi busstrafik, spårtrafik både på nationella tågnätet, lokalbanor och spårvagn. Med oss på tåget har vi cirka 3100 engagerade medarbetare i Sverige och tillsammans med våra kollegor i Finland är vi en av de största operatörerna inom kollektivtrafik i Norden. Vårt mål är att öka vår konkurrensförmåga genom att jobba med utveckling och innovationer samt förbättrad operativ kvalitet. Vi arbetar utifrån våra värderingar Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi bidrar till utveckling. Om jobbet Till vårt HR-team söker vi vår nya kollega, en Systemförvaltare som är redo att arbeta med vidareutveckling och förvaltning av VR:s masterdatasystem; CatalystOne. Rollen ingår i HR-teamet bestående av fem personer och du rapporterar till HR & Förhandlingschef. Vidare kommer du i rollen att ha kontakt med andra systemförvaltare inom VR samt ha ett nära samarbete med kollegorna på löneavdelningen. HR systemet är mastersystem för flertalet andra system i verksamheten och förser information till bland annat våra planerings- och bemanningssystem. I arbetet ingår bland annat underhåll, förbättringar och driftansvar. Du kommer att vara Super User i systemet och ansvara för datakvalité, administration samt utbildning till övriga användare. Därtill kommer du arbeta med felsökning i samarbete med systemleverantören, bolagets IT avdelning, samt med bolagets andra systemförvaltare. Vem är du som systemförvaltare på VR? En del finns på plats men mycket återstår för att systemet ska passa verksamhetens alla behov. För att trivas i tjänsten behöver du uppskatta att vara i en miljö där alla svar ännu inte finns och du tar gärna egna initiativ. Vi ser framför oss att inom kort kunna implementera fler HR-moduler till systemet, exempelvis: talang, succession och lönerevision för att nämna några. Här blir du en nyckelspelare för att det arbetet blir gjort på bästa sätt ur ett systemtekniskt perspektiv. För att lyckas med detta krävs att du har lätt för att samarbeta med andra och att du är prestigelös. Vi ser att du har: • Erfarenhet som systemförvaltare, företrädesvis i en större personalintensiv organisation. • Mycket goda kunskaper i Excel, • Förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, • Förståelse för de övergripande HR-processerna, • Utbildning inom data- och systemvetenskap eller erfarenhet som motsvarar detta, • Möjlighet att kommunicera obehindrat på svenska och engelska,   Vill du bli en del av VR? Skicka in ditt CV och ditt personliga brev via länken nedan. Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I denna rekrytering tillämpar vi personlighets - och färdighetstester. För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta vår HR & Förhandlingschef, Mikael Åström på [email protected] Om VR Sverige: VR Sverige ansvarar för Pågatågen i södra Sverige samt busstrafiken i Helsingborg och Kristianstad på uppdrag av Skånetrafiken. I Östergötland ansvarar VR Sverige för Östgötapendeln på uppdrag av Östgötatrafiken och i Gävleborg ansvarar VR Sverige för Tåg i Bergslagen. I Stockholm kör VR Sverige buss, spårvagn och lokaltåg på uppdrag av SL. Med cirka 3 100 medarbetare, 520 bussar, 179 tåg och 68 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. VR Sverige ägs av finska VR Group som sedan 160 år tillbaka kör tåg, bussar och spårvagnar i Finland. Tillsammans tar vi ett stort miljöansvar och bidrar till att minska trafikens miljöeffekter och samhällets koldioxidavtryck. Vi hanterar endast ansökningar via hemsidan.

17 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Kährs IT söker en ny medarbetare för att stödja verksamhetsutvecklingen

Kährs Group är en tillverkare och distributör av premiumgolv till bostäder och kommersiella miljöer. Kährs innovationer har präglat branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till kunder i nära 70 länder Vi söker nu ytterligare en medarbetare till vår IT-avdelning i Nybro som kan vara med och utveckla och förvalta Kährskoncernens IT-miljö. Arbetsuppgifterna är varierade och kräver ett flexibelt tankesätt. För att passa in i rollen bör du ha ett intresse av att utveckla verksamheten med hjälp av olika systemlösningar och tillika tror vi att du tycker det är viktigt att lära dig nya saker. Vi antar att Du är en person med positiv syn på tillvaron och öppen för att hantera nya frågeställningar. På företaget kommer du tillsammans med dina seniora kollegor fortsätta att utveckla vårt arbetssätt och systemlösningar för att bli ett än mer kundanpassat företag. Dina arbetsuppgifter ger dig möjligheter att själv styra över din kalender och du kommer även vara med i planering, projektering och implementering av nya spännande lösningar i företagens IT-struktur. Vi ser att du är en positiv och social person som drivs av viljan att lösa problem och hjälpa människor med teknikproblem. Som person är du duktig på att hantera flera parallella processer, har ett ordningsamt sinne, prioriteringsförmåga och vill utvecklas. Viktigast är att du sätter användaren i fokus och har en förståelse för användarens vardag samt hur IT för ett företag hänger ihop. Vi ser hellre att du har en bred IT-kunskap och viljan att lära dig mer än att du har riktat in dig på ett specifikt område. Du vill komma till en arbetsplats där gemensamheten prioriteras och du får träffa nya människor och knyta nya kontakter. Du har en hög servicekänsla och kan möta personer på olika nivåer. Resultatet av ditt arbete märks direkt och du får känna att du gör nytta. Exempel på arbetsuppgifter Utveckla och förvalta våra applikationer och affärssystem. Ex. Microsoft Dynamics 365 Delta i projekt för implementering av nya applikationer och arbetssätt Bli specialist inom specifika affärsområden som elektronisk handel, EDI, CRM etc Fördjupningar inom tekniska plattformar som databaser (SQL), molntjänster, integration etc Bevaka teknikutvecklingen (ex. användandet av AI) och utveckla din egen kompetens   Vi förväntar oss att du har följande kvalifikationer - Social kompetens - Personligt driv - Flexibilitet och beredskap att arbeta med olika tekniska plattformar och verktyg -  Förmåga att anpassa sig till olika projekt och arbetsmiljöer - God analytisk förmåga - Flytande svenska och engelska Placering: Nybro  Omfattning: Tillsvidare 100 %   Ansökan Vi kommer att granska ansökningar löpande, med intervjuer planerade under april och maj. Alla ansökningar kommer att behandlas konfidentiellt. Vi ser fram emot din ansökan och välkomna dig till Kährs-teamet!

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Systemadministratör inom ServiceNow till kund!

Uppdragsbeskrivning Vi söker en systemadministratör som ska vara av en stöttande karaktär och lära upp och lämna över till kunds förvaltningsorganisation. Systemadministratören förväntas vara med och förvalta samt utveckla kunds ServiceNow plattform. Arbetsuppgifter:Rollen innebär att du kommer vara delaktig i den tekniska konfigurationen av plattformen, samt stötta förvaltningen av införda lösningar tillsammans med våra process- och systemförvaltare. I rollen som systemadministratör kommer du vara en del av ett team som du förväntas stödja i utvecklingen av hållbara lösningar. Du kommer ansvara för leverans av förvaltningsbara lösningar som ger en effektiv drift och som uppfyller verksamhetens krav på stabilitet, tillgänglighet och prestanda. Som systemadministratör kommer du att jobba med att stötta förändrings- och förvaltningsaktiviteter inom plattformen. Din roll består av att vara med och förstå verksamhetens krav och stötta förvaltningen av befintliga produkter enligt 'Best Practices' från ServiceNow. Din profil och kvalifikation:Du bör ha erfarenhet av drift och förvaltning av en Self-hosted ServiceNow-plattform liksom traditionell IT-infrastruktur. Vi förutsätter att du är strukturerad och van att arbeta med dokumentation och arbete kring konfiguration- och anpassning i plattformen. ITIL används som ramverk i kunds processer. Din profil och kvalifikation:Vi söker en resurs som har minst 2 års erfarenhet av förvaltning av ServiceNow plattformen. Vi ser gärna att du som person är noggrann, ansvarsfull och gillar att samarbeta med våra intressenter och övriga i gruppen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ITIL-processerna och hur de bäst implementeras och underhålls i plattformen. Vidare ser vi gärna att du kan/har/är: Erfarenhet inom processtödssystem inom ServiceNows förvaltning. Väl insatt i 'Best Practices' från ServiceNow Kunna avhjälpa incidenter för plattformen och dess applikationer Hantering av foundation data för plattformen Stöttning i dagligt arbete med att tillse att plattformen är stabil och användbar bär det gäller prestanda och tillgänglighet (Både produktion och icke-produktion) Ansvarig för att uppgraderingar och patchning av ServiceNow-plattformen hanteras korrekt Ansvarig för installation, uppgradering och patchning av applikationer inom ServiceNow-plattformen hanteras korrekt Hanterar säkerhet på plattformen Konfigurering av plattformen/applikationer Tillse att vi uppfyller licenskrav Skapar och upprätthåller driftdokumentation Övrig information Start: ASAP Plats: Stockholm Omfattning: 50% fram till sommaren, därefter 100% med goda möjligheter till förlängning Flytande svenska och svenskt medborgarskap krävs Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta Agency Asta Agency är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna. Hos Asta Agency har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär. Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Systemingenjör IT - inriktning infrastruktur

Vill du vara en av oss som jobbar för ett starkare försvar av Sverige? Framtidens utmaningar och hot ställer nya krav på oss, vilket gör att Försvarsmakten är under omvandling och tillväxt. Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och individuella karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid samt ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning Om enheten FMTIS har fem enheter som utför underhåll av Försvarsmaktens ledningssystem inom IT- och teleområdet, Ledningsstödsenheten är en av dem. Enheterna arbetar med underhåll av Försvarsmaktens telenät, radio-, sensor-, bevaknings- och fältsystem samt med installation, drift och underhåll av en mängd olika IT-system. Ledningsstödsenheten (LSE) stödjer i huvudsak ledningar och staber på militärstrategisk-, operativ- och taktisk nivå men även FM som helhet och garnisonsknutna OrgE. Stödet genomförs på ett sådant sätt att de olika staberna och ledningarna kan verka med sina ledningsstödsystem dygnet runt, året om. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som systemingenjör med inriktning IT-infrastruktur har du en viktig roll där du tillsammans med dina kollegor är delaktiga i införandet av nya tekniska lösningar för Försvarsmakten samt vidmakthåller och förvaltar befintliga tekniska lösningar. Vi arbetar i en utvecklande miljö präglat av ambition, teknisk kompetens och möjlighet till personlig utveckling. Vi söker dig som gärna tar dig an nya utmaningar och med ansvarskänsla arbetar lösningsorienterat. Du kommer tillsammans med dina kollegor ansvara för och delta i arbetet med drift och teknisk förvaltning av delar av Försvarsmaktens IT-infrastruktur. Du kommer bl.a. att arbeta med drift och incidenter, design, framtagande av konfigurationsanvisningar, policys och förvaltning av ingående komponenter. Du jobbar i ett team som består av skickliga och erfarna kollegor som hjälper dig at komma in i rollen på bästa sätt. Arbetet är omväxlande och utförs i huvudsak i Försvarsmaktens lokaler på Gärdet i Stockholm. En stor del av våra uppdrag bedrivs i projektform där du förväntas agera som teknisk rådgivare och delprojektledare. KRAV Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT/Teknik och datakommunikation eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren bedöms likvärdiga • Generellt goda kunskaper inom IT- och nätverksteknik • Tidigare erfarenhet av att arbete i komplexa och säkerhetstunga IT-miljöer • God förmåga att kommunicera i tal och skrift • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad och serviceinriktad. Du är van att leda och engagera och har en stor personlig drivkraft. Du är prestigelös, hjälpsam och har god analytisk förmåga. Du är  kvalitetsmedveten, utvecklingsorienterad och har sinne för ordning och god planering. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Relevant arbetslivserfarenhet av arbetsledning alternativt projektledning • Kunskap och erfarenhet av att arbeta med signalskyddsnära IT-säkerhetsprodukter t.ex. brandväggar och kryptosystem • Kunskap och erfarenhet av Försvarsmaktens IT-infrastruktur, både mjukvara och hårdvara • Kunskap och erfarenhet av Försvarsmaktens ledningsstödssystem • Kunskap om operativsystem för servrar och virtualisering • Erfarenhet av förvaltning av tekniska system inom IT/Telecom • Erfarenhet av IT-säkerhetsarbete / Utbildning inom IT-säk • Erfarenhet av arbete med produkter från Cisco eller Aruba • Erfarenhet av arbete med produkter från Fortinet eller Palo Alto • Vana att arbeta processorienterat (ITIL) • Genomförd militär grundutbildning Övrigt Arbetsort: Stockholm. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som civilt anställd och inleds med sex månaders provanställning för dig som inte är anställd inom Försvarsmakten. Resor och beredskap i tjänsten förekommer. Tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas. Upplysningar om befattningen Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Fredrik Ulvstig. För upplysningar angående anställningsvillkor kontakta HR-generalist Diana Oros, 08-788 75 00 (växel). Fackliga företrädare SACO Pär Lohman SEKO Matz Felix OFR/S Martin Sparr OFR/O Johan Boo-Nästvall Samtliga nås genom växeln: 08-788 75 00. Ansöka Välkommen med din ansökan senast 2024-05-16. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

12 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Service Delivery Manager till Dynamicsteamet! Malmö

Drivs du av att skapa värde för dina kunder? Vet du vad som krävs för att utveckla långsiktiga relationer och att framgångsrikt hantera kundens förväntan? Att agera på nya insikter och krav för att säkerställa konkurrenskraftiga lösningar hos kund är vår vardag. Vill du vara med och påverka? Då har du hittat rätt – välkommen att söka rollen som Service Delivery Manager hos Columbus Vem är du? Vi söker dig som är engagerad och lösningsorienterad med god erfarenhet av att hantera verksamhetsnära IT-lösningar. Du är en god lyssnare och vet hur man utvecklar långsiktiga kundrelationer, och du förstår vikten av att leverera kundvärde. Du är flexibel och kan agera på nya förutsättningar. Viljan att lyckas är en viktig drivkraft hos oss. Vi levererar i en internationell miljö så du måste behärska både svenska och engelska. • Erfarenhet av process- och affärsutveckling •Du har jobbat med förvaltning av ERP-system och ERP-implementation, gärna Dynamics • Du är en erfaren Service Delivery Manager eller en senior projektledare Vad innebär rollen? Som Service Delivery Manager (SDM) jobbar du dels med affärsutveckling och dels ansvarar du för att leveransen av avtalade tjänster motsvarar kundernas förväntan. Du är kundens primära och sammanhållande kontakt mot Columbus. Rollen innebär också att du koordinerar leveransen av tjänster och beslutar om prioriteringar. Du initierar förbättringsinitiativ och föreslår nya lösningar, i syfte att öka affärsvärdet för våra kunder. Det är i rollen centralt att skapa långsiktiga relationer med våra kunder i deras digitaliseringsresa och du agerar som professionell rådgivare. Tillsammans med ditt team av experter kommer du att utveckla ett nära samarbete med kunderna och proaktivt driva kontinuerliga förbättringar och skapa ett gemensamt lärande kring applikationslösningen. Vi jobbar med både större och mindre kunder och fokus är alltid att tillföra största möjliga värde till deras verksamhet och gjorda investering. Du är expert på Columbus tjänstekatalog och kan identifiera hur våra tjänster kan skapa nytta för kunderna. I rollen som SDM hos kunderna har du kunskap om deras strategiska plan framåt, och förstår hur vi kan finnas där för att hjälpa till. Kundvärdet du kan tillföra är stort, genom att vara den som säkerställer att kunden är nöjd med sina satsningar och investeringar. I dialogen med dina kunder kommer du att representera Columbus alla affärsområden. Rollen kan innebära resor, främst inom Norden. Columbus har kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö beroende på var du bor. Varför jobba hos oss?Dynamics har flera spännande kundengagemang och fler uppdrag är på väg in! Du kommer tillhöra, Dynamics, ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus där du får utvecklas både som person och professionellt. Du kommerfå tillgång till vår egen utbildningsplattform Columbus academy och medverka i både lokala och globala erfarenhetsgrupper. Vi är en kunskapsdriven organisation och din nyfikenhet är vår inspiration. Vi ställer ambitiösa krav på våra ledare, vilket speglas av det goda resultatet i den senaste medarbetarundersökningen. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete, engagemang och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring. Ansökan och nästa stegHos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär!Har du frågor om rollen så hör av dig tillRichard Streijffert eller Amalia Knuuttila. Om ColumbusColumbus är ett IT-konsultbolag med 1600 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste dryga 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss.Det går bra, helt enkelt. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse. Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns attvara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet.Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden! Jobba på ColumbusSpana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot. Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

11 april 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Service Delivery Manager till Dynamicsteamet! Stockholm

Drivs du av att skapa värde för dina kunder? Vet du vad som krävs för att utveckla långsiktiga relationer och att framgångsrikt hantera kundens förväntan? Att agera på nya insikter och krav för att säkerställa konkurrenskraftiga lösningar hos kund är vår vardag. Vill du vara med och påverka? Då har du hittat rätt – välkommen att söka rollen som Service Delivery Manager hos Columbus Vem är du? Vi söker dig som är engagerad och lösningsorienterad med god erfarenhet av att hantera verksamhetsnära IT-lösningar. Du är en god lyssnare och vet hur man utvecklar långsiktiga kundrelationer, och du förstår vikten av att leverera kundvärde. Du är flexibel och kan agera på nya förutsättningar. Viljan att lyckas är en viktig drivkraft hos oss. Vi levererar i en internationell miljö så du måste behärska både svenska och engelska. • Erfarenhet av process- och affärsutveckling • Du har jobbat med förvaltning av ERP-system och ERP-implementation, gärna Dynamics • Du är en erfaren Service Delivery Manager eller en senior projektledare Vad innebär rollen? Som Service Delivery Manager (SDM) jobbar du dels med affärsutveckling och dels ansvarar du för att leveransen av avtalade tjänster motsvarar kundernas förväntan. Du är kundens primära och sammanhållande kontakt mot Columbus. Rollen innebär också att du koordinerar leveransen av tjänster och beslutar om prioriteringar. Du initierar förbättringsinitiativ och föreslår nya lösningar, i syfte att öka affärsvärdet för våra kunder. Det är i rollen centralt att skapa långsiktiga relationer med våra kunder i deras digitaliseringsresa och du agerar som professionell rådgivare. Tillsammans med ditt team av experter kommer du att utveckla ett nära samarbete med kunderna och proaktivt driva kontinuerliga förbättringar och skapa ett gemensamt lärande kring applikationslösningen. Vi jobbar med både större och mindre kunder och fokus är alltid att tillföra största möjliga värde till deras verksamhet och gjorda investering. Du är expert på Columbus tjänstekatalog och kan identifiera hur våra tjänster kan skapa nytta för kunderna. I rollen som SDM hos kunderna har du kunskap om deras strategiska plan framåt, och förstår hur vi kan finnas där för att hjälpa till. Kundvärdet du kan tillföra är stort, genom att vara den som säkerställer att kunden är nöjd med sina satsningar och investeringar. I dialogen med dina kunder kommer du att representera Columbus alla affärsområden. Rollen kan innebära resor, främst inom Norden. Columbus har kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö beroende på var du bor. Varför jobba hos oss?Dynamics har flera spännande kundengagemang och fler uppdrag är på väg in! Du kommer tillhöra, Dynamics, ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus där du får utvecklas både som person och professionellt. Du kommerfå tillgång till vår egen utbildningsplattform Columbus academy och medverka i både lokala och globala erfarenhetsgrupper. Vi är en kunskapsdriven organisation och din nyfikenhet är vår inspiration. Vi ställer ambitiösa krav på våra ledare, vilket speglas av det goda resultatet i den senaste medarbetarundersökningen. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete, engagemang och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring. Ansökan och nästa stegHos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär!Har du frågor om rollen så hör av dig tillRichard Streijffert eller Amalia Knuuttila. Om ColumbusColumbus är ett IT-konsultbolag med 1600 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste dryga 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss.Det går bra, helt enkelt. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse. Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns attvara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet.Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden! Jobba på ColumbusSpana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot. Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

11 april 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
EXPERT USER PAYROLL TILL SCANIA

Söker du en spännande utmaning inom HR system och vill vara en del av en organisation i framkant av teknisk innovation? Scania söker en driven och erfarenexpert user med erfarenhet från att utveckla och optimera lönesystem.Din passion för teknisk innovationkommer att vara avgörande för att säkerställa att Scanias system är effektiva och levererar korrekta data. Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. People Business Service & Support Sweden är en del av People & Culture (P&C) och omkring 120 kollegor som tillhandhåller HR-relaterade tjänster till Scanias chefer och medarbetare. Scania strävar efter att deras HR-system inte bara möter dagens behov utan också skapar grunden för deras fortsatta tillväxt och utveckling. DIN VARDAG Som en nyckelperson i teamet kommer du att ha en central roll i att utforma och driva förbättringar inom Scanias system och tekniska lösningar. Du kommer att ansvara överatt maximera potentialen i lönesystemen och stödjainterna användares behov på ett effektivt sätt. Din uppgift blir attsäkerställa smidig drift, korrekthet i data och integrationer samt överensstämmelse med branschstandarder för våra lönesystem. I rollen kommer du att samarbeta med interna intressenter som processägare för C&B lönespecialister samt vara drivande i samarbete med externa leverantörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden Underhålla, felsöka i och fortsätta utveckla Scanias lönesystem. Säkerställa utveckling och dokumentation av integrationer mot kringliggande system (API och SFTP). Ledning av incidenthantering internt och i samarbete med systemleverantören. Medverkan i design och implementering av förbättringar och uppgraderingar av lönesystemet. Ansvar för dokumentation av systemet och deltagande i revisioner för att säkerställa korrekthet i data. Analys av data och rapportbyggnad för interna och externa behov. VEM ÄR DU? För att trivas i rollen är det av största vikt att du är intresserad av systemfrågor inom lön och förmåner. Noggrannhet och analytiskt tänkande är avgörande, liksom förmågan att hantera både övergripande krav och detaljer. Stark kommunikationsförmåga, samarbetsfärdigheter och en drivkraft att förbättra och optimera processer är också betydelsefullt. Att vara självständig, organiserad och effektiv problemhantering är centrala aspekter i din roll. Dessutom värderar vi din förmåga att dela kunskap och kommunicera på ett pedagogiskt sätt. Bakgrund och erfarenhet Eftergymnasial utbildning inom lön, IT eller motsvarande erfarenhet med djup systemkompetensoch förståelse för lön Erfarenhet av arbete som systemspecialist inom lön, expert user/key user, systemförvaltare eller lönespecialist med fokus på systemförvaltning. God erfarenhet av systemkonfiguration och underhåll för molnbaserade lösningar (SaaS, PaaS). God förståelse för löneprocessen och dess regelverk. Meriterande är erfarenhet av SQL och Jira, samt erfarenhet av SFTP- och API-baserade integrationer till andra system (HRIS, förmånsportaler, tids- och frånvarorapporteringssystem, reseräkningssystem, bokföringssystem m.m.). VILL DU VETA MER? Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekrytering samarbetar Scaniamed Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Janin Perez på +4670 812 04 57 alt. [email protected] för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! OM SCANIA Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar, inklusive lastbilar och bussar för tunga transportapplikationer, kombinerat med ett omfattande utbud av produkterelaterade tjänster. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi övergången mot ett hållbart transportsystem. År 2022 levererade vi 80 200 lastbilar, 5 000 bussar samt 13 400 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettomsättningen uppgick till över 170 miljarder SEK, varav över 22 procent var tjänsterelaterade. Grundat år 1891, opererar Scania nu i över 100 länder och sysselsätter cirka 57 000 personer. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Produktion sker i Europa och Latinamerika med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Systemingenjör med inriktning Försvarsmaktens radiosystem

Försvarsmaktens Telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, söker nu dig som har ett stort teknikintresse och vill fortsätta utveckla dina kunskaper inom det spännande och viktiga området Försvarsmaktens radiosystem. Om verksamheten FMTIS har ett samlat ansvar för drift, underhåll och förvaltning av Försvarsmaktens tekniska ledningsstödsystem. Systemen stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Vårt ansvar omfattar hela kedjan, från anläggningar och transmissions- och bärarnät till applikationer, servrar, datorer och radiosystem. Arbetet sker på strategisk, operativ och taktisk nivå. Systemenheten ansvarar för förvaltning av teknik och materiel i Försvarsmaktens fasta ledningsstödsystem, teknisk och infrastrukturell design samt arkitektur av den försvarsmaktsgemensamma informationsinfrastrukturen. Systemenheten består av en enhetsledning, stab och tre avdelningar omfattandes totalt ca 200 medarbetare fördelade på ca 15 orter i Sverige Om tjänsten Som Systemingenjör tillhör du Systemenhetens vidmakthållandeavdelning där du kommer att arbeta i en förvaltningsgrupp med övergripande teknisk förvaltning samt leda, planera och inrikta systemförvaltning av Försvarsmaktens marina radiosystem. Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetet innebär att: • Vara delaktig i uppdragsdialogen och samverka direkt mot vår uppdragsgivare avseende ekonomi och målsättningar. • Följa den tekniska utvecklingen inom området och stödja arbetet kring uppdateringar för att radiosystemen ska hålla tillräckligt hög säkerhet. • Stödja pågående utvecklingsprojekt av nya radiosystem och produkter samtidigt som du förvaltar befintliga. Huvuduppgiften är inte att arbeta direkt med tekniken utan fokus ligger på ledning av förvaltningen och de resurser som finns inom organisationen. Du måste ha en teknisk förståelse och en grundläggande teknisk kompetens för att få specialister med djup teknisk kunskap att använda sina kunskaper i rätt riktning. Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bla: · Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål. · Tre timmars träning i veckan på arbetstid och ersättning för träningsskor. · Flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder. · Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning. KRAV Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT/Telekom, eller motsvarande aktuell erfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. • Erfarenhet av utvecklings- och förvaltningsarbete inom IT/Telekom/Radio. • Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. • B-körkort. Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad och serviceinriktad, har lätt för att ta kontakt med människor och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är van att leda och engagera och har en stor personlig drivkraft. Du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar initiativ och eget ansvar. Du har god administrativ förmåga. Som systemingenjör kommer du att arbeta i miljöer som erbjuder möjlighet till nära samarbete och erfarenhetsutbyte med övriga kollegor och myndigheter varvid hög social förmåga och flexibilitet krävs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. MERITERANDE • Erfarenhet av arbete med radiosystem. • Erfarenhet av praktisk ledning, exempelvis som gruppledare eller motsvarande. • Kännedom om ledningssystem och dess infrastruktur inom Försvarsmakten. • Relevant arbetslivserfarenhet från försvarssektorn. • Erfarenhet av projektledning. • Språkkunskaper i teknisk engelska. • Kunskap om och erfarenhet av Försvarsmaktens IT-infrastruktur.   Övrigt Anställningsform: Civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan. Arbetsort: Berga. Tjänsten medför resor både över dagen men också längre perioder. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Rekryterande chef, Sektionschef - Mikael Adolfsson  - 010-8232153 För upplysningar angående anställningsvillkor kontakta FMTIS J1 (HR). Fackliga företrädare SACO         Agnetha Landqvist OFR/S         Martin Sparr SEKO           Matz Felix OFR/O        Heikki Videll Samtliga nås via växeln: 019-39 35 00, (Växel). Välkommen med din ansökan senast 2024-05-19 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

8 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Team Lead Energy till Preem

Vill du vara med på en grön resa? Preem har ett tydligt mål - att senast år 2035 vara klimatneutrala i hela värdekedjan. Som Team Lead Energy så har du chansen att göra ett avtryck i utvecklingen mot en mer hållbar framtid. Det här är rollen för dig som är intresserad av ERP-system, problemlösning och har erfarenhet av ledarskap. Du bidrar till digitaliseringen av Preem, och samarbetar med teamet för att ta fram varaktiga lösningsförslag som bidrar till ökad effektivitet inom området. Om rollen Som Team Lead leder du det operativa arbetet för ett IT-leveransteamet Energy. Teamet förvaltar de system som berör Preems kunder inom segmentet Energy, där storköp, återförsäljare, smörjmedel och specialbränslen återfinns. Idag används system såsom M3, Visma Business och Dynamics365. Tillsammans med teamet och externa partners säkerställer du vidmakthållande och vidareutveckling av systemen. Du planerar och strukturerar arbetet, samt coachar och motiverar teamet. Tillsammans med beställare från verksamheten såutarbetar du en plan för IT-leveransen med tydlig prioritering, resursbehov och tidsuppskattning. Du följer uppleveransplan gällande resursåtgång och kostnader samt deltar i förstudier/projekt. Vid incidenter agerar du Incident Manager. Preem befinner sig i en föränderlig fas med fokus på digitalisering, vilket skapar en möjlighet för dig att påverka framtida utveckling. Du får chans att påverka och förbättra befintliga processer samt introducera nya arbetssätt. Arbetsplatsen kännetecknas av en välkomnande kultur, där förtroendet för medarbetarna är högt och med ambitionen att vara branschledande när det gäller hållbarhet. Rollen är en tillsvidaretjänst på heltid. Placeringsort är på huvudkontoret i Stockholm. Preem erbjuder en hybrid work-model där du kan arbeta på distans hälften av din arbetstid. Du rapporterar till Head of IT Delivery Marketing & Sales. Är det här du? Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och initiativrik. Du har goda erfarenheter av att lösa uppgifter och problem inom förväntad tidsram och budget. Du har en förmåga att motivera och leda ditt team, och ser ständig utveckling är en självklarhet. Som en duktig kommunikatör är du van vid att diskutera frågeställningar både med såväl tekniska specialister som personer utan teknikkunskap. Vidare har du: Utbildning inom systemvetenskap/ekonomi/affärssystem och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av relevanta system (t.ex. M3, Visma Business eller Dynamics365) God IT-förståelse (utvecklingsprocesser, operationell drift etc) Ledarerfarenhet Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken förekommer i det dagliga arbetet. Intresserad av att ansöka eller få veta mer? I denna rekrytering samarbetar Preem med IDG Recruitment. Vid intresse eller frågor kontakta Moa Eriksson, Rekryteringskonsult på 070 828 36 65, alternativt [email protected]. För att ansöka, vänligen skicka in ditt CV eller ansök med Linkedin. Om Preem Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Senast år 2030 ska Preem producera 5 miljoner kubikmeter förnybara drivmedel, och senast 2035 ska vi vara klimatneutrala i hela värdekedjan. Preems raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer drivmedel, eldnings- och smörjolja samt andra produkter till företag och privatpersoner. Vi har ett rikstäckande servicenät med drygt 520 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 500 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2020 var Preems omsättning 68,2 miljarder SEK. På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024