Systemförvaltare

Sök bland 66 lediga jobb som Systemförvaltare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Produktägare till en spännande roll - snabb rekrytering!

Beskrivning Vill du arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Kunden är inne i en expansiv fas präglad av stora investeringar med syfte att bygga ut och förnya transmissionsnätet för el. Energiomställningen gör att elsystemet är under stor förändring och driften av det nordiska systemet blir alltmer utmanande till följd av ökad marknadsintegration och en ökad andel förnyelsebar elproduktion. Vi söker nu en produktägare som vill vara med och driva detta förändringsarbete och till utveckling inom elmarknadsstöd. Arbetsuppgifter I rollen som produktägare kommer du att koordinera ett tvärfunktionellt team där du samordnar och driver förändringsarbete. Du kommer även att representera kunden i nordiska och europeiska samarbeten där du får möjlighet att aktivt påverka förändringar på kort och lång sikt. Du kommer att ansvara för att strukturerat formulera behov och systematiskt driva utveckling och förvaltning av IT- och beslutsstöd systemdivisionens processer. Du kommer att ha nära kontakt med användare av produkten för att förstå deras behov och säkerställa att produkten utvecklas i takt med verksamhetens förändrade behov. I rollen ingår också att samarbeta med experter både internt hos kunden och andra transmissionsägare samt leverantörer. Kvalifikationer - Relevant högskoleutbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet; - Minst 5 års erfarenhet inom liknande område/roll; - Kompetensnivå 3 (5-8 år erfarenhet). - Erfarenhet av produktägarskap, helst inom IT eller energisektorn. - Erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella team och driva förändringsarbete. - God förståelse för både verksamhets- och IT-komponenter. - Erfarenhet av att samarbeta med internationella partners. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. -   - Erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella team och driva förändringsarbete; - God förståelse för både verksamhets- och IT-komponenter; - Erfarenhet av att samarbeta med internationella partners. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Villkor Du blir anställd av Q och hyrs ut till vår spännande kund och arbetar på plats hos kunden. Viss möjlighet till hybridarbete finns. Löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

24 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Produktägare

Åt vår myndighetskund söker vi en produktägare Uppdragsbeskrivning Som Produktägare på enheten Elmarknadsstöd kommer du att tillhöra en mångfaldig grupp med varierande bakgrund, ålder och kön. Gruppen innehar en bred kompetens och innefattar olika roller såsom produktägare, produktspecialister, förvaltningsledare, utvecklingsledare etc.. Inom enheten främjas tvärfunktionellt samarbete både internt inom division System och gentemot division IT. Vi upprätthåller nära samarbeten inom organisationen och engagerar oss i arbete som sträcker sig över Norden och Europa, där samordning inom kunden är en central del av vårt uppdrag. För enheten är samarbete, ömsesidig stöttning och jämställdhet centrala principer som genomsyrar vårt dagliga arbete. Som produktätare på Elmarknadsstöd kommer du att koordinera ett tvärfunktionellt team där du samordnar och driver förändringsarbete. Du kommer även att representerar kunden i nordiska och europeiska samarbeten där du får möjlighet att aktivt påverka förändringar på kort- och långsikt. Tillsammans med dina kollegor får du ansvara för att strukturerat formulera behov och systematiskt driva utveckling och förvaltning av IT- och beslutsstöd för System-divisionens kärnprocesser. Arbetsuppgifter I rollen som Produktägare kommer du att bygga en bred kunskap om såväl kraft-systemet som IT-lösningar i framkant. Du kommer att samarbeta med experter både internt hos kunden, hos andra Transmissionsägare och leverantörer. Vidare innebär rollen att: Ansvara för en produkt. Med produkt syftar vi på en kombination av verk-samhets- och IT-komponenter som tillhandahåller en viktig funktion för kraftsystemet Ha nära kontakt med användare av produkten för att förstå deras behov och hur de ska prioriteras Kontinuerligt definiera produkten, följa upp att produkten möter verksamhetens behov samt att produkten utvecklas i takt med verksamhetens förändrade behov på både kort och lång sikt Tillsammans med ett tvärfunktionellt team är du ansvarig för aktiviteter som ska drivas på hos kunden kopplat till utveckling och förvaltning av produkterna. Obligatoriska krav Högskole-/universitetsutbildning 120p/180hp inom t.ex. elkraft, energisystem, energiteknik, IT, systemvetenskap  Minst 5 års aktuell arbetslivserfarenhet i ledande roll, t.ex. produktägare, processledare, verksamhetsspecialist, uppdragsledare eller projektledare med dokumenterad erfarenhet av att kommunicera med beställare, kravställare, leverantörer och andra intressenter. Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att samordna eller leda tekniska uppdrag inom behovsanalys, testledning eller kravställning för verksamhetsnära IT-utveckling Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom energisektorn  Mervärdeskrav Minst 3 års arbetslivserfarenhet av kontrollrumsnära verksamhet och system Minst 3 års arbetslivserfarenhet av internationellt eller nordiskt samarbete Minst 3 års arbetslivserfarenhet av PM3 eller liknande förvaltningsmodell Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

24 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Deploja söker en Projektledare

Vi har nu ett behov hos en kund efter enProjektledare och söker därför en ytterligare konsult och kollega med den rätta inställningen och som vill lära sig samt dela med sig av sina kunskaper. Med rätta inställningen vet vi att du skulle lyckas som konsult hos Deploja. Vi tror på att bygga ett bolag av olika personligheter som på olika sätt bidrar. Vi vill ständigt bli bättre och är bara i uppstartsfasen av en spännande resa så vi vill därav bli fler duktiga kollegor! Rollen: • Stodja med planering och genomforande av workshop inklusive dokumentation av resultat i angivna strukturer • Leda projektgruppsmoten, referensgruppsmoten och andra planerade moten vid behov • Delta som projektrepresentant i moten delegerade av projektledare vid behov • Stotta med projektadministration inom men inte uteslutande omradena: projektdokumentation lopande, rapporter, sammanstallning av underlag i format som word / ppt / excel, planering av projektarbete tillsammans med projektledare, motesbokningar, diarieforing. För denna roll ser vi gärna att du har:•Har erfarenhet av ett operativt ansvar som projektledare för ett digitaliseringsprojekt med ett verksamhetsinförande enligt vattenfallsmetodik.• Erfarenhet av projektmodellen Lilla ratten eller motsvarande• Dokumenterad erfarenhet av projektledning enligt vattenfallsmetodik.• Har deltagit i digitaliseringsprojekt med ett verksamhetsinförande.• Har erfarenhet av att planera, leda och genomföra workshops samt följa upp och samt dokumentera workshopsresultat.• Har erfarenhet av att självständigt leda t ex projektgrupp, referensgrupper.• Har erfarenhet av arbete med projektadministration såsom att strukturera projektdokumentation, skriva rapporter, sammanställa material (både i text och powerpointformat) planera projektarbete, ge stöd till projektledaren, diarieföring, bokningar etcMeriterande:•Har erfarenhet av ett operativt ansvar som projektledare för ett digitaliseringsprojekt med ett verksamhetsinförande enligt vattenfallsmetodik• Dokumenterad erfarenhet av Lilla ratten eller motsvarande• Har deltagit i digitaliseringsprojekt med ett verksamhetsinförande• Har erfarenhet av att planera, leda och genomföra workshops samt följa upp och samt dokumentera workshopsresultat• Dokumenterat god skriftlig förmåga – att skriva rapporter och andra underlag såsom statusrapporter, protokoll etc• Har erfarenhet av arbete med projektadministration såsom att strukturera projektdokumentation, skriva rapporter, sammanställa material (både i text och powerpointformat) planera projektarbete, ge stöd till projektledaren, diarieföring, bokningar etc• Har dokumenterad utbildning inom projektledning enligt vattenfallsmetodikSista ansökningdatum: 10-06-2024 Vad erbjuder Deploja?Vi sätter individen i centrum av vår verksamhet. För oss är det viktigt att du trivs både på jobbet och på din fritid, eftersom vi tror att din framgång och trivsel går hand i hand. Därför ger vi dig möjligheten till en mer flexibel vardag där du kan bestämma hur mycket du vill arbeta och om du vill göra det hemifrån, hos kund eller på vårt kontor.Vår modell utmanar verkligen IT-konsultbranschen. Deplojaerbjuder sina konsulter större delen av ersättningen, eftersom det trots allt är du som konsult som levererar värde hos kunden och därmed enligt vår mening bör bli kompenserad därefter! Vi erbjuder dig följande, Valet är ditt! Spännande uppdrag hos våra många kunder. Vi fokuserar på långsiktiga uppdrag, vilket ger dig möjlighet att skapa värde för kunden samtidigt som du utvecklas själv. En trygg månadslön – tillsammans bestämmer vi en grundlön baserad på dina uppdrag. Tjänstebil – vi uppmuntrar dig att välja en elbil för en mer hållbar framtid. Tjänstepension och stora möjligheter till löneväxling. Semester - Önskar du mer än 30 dagar semester, kanske 60 dagar? Privat sjukvårdsförsäkring, olycksfallsförsäkring och livförsäkring för ökad trygghet. Kompetensutveckling – du får själv sätta din budget och välja vilka utbildningar du vill delta i. Livskvalitet - Har du kanske svårt att få ihop pusslet i vardagenoch önskar arbeta lite mindre och ändå kunnatjäna lika mycket om inte mer?Låter rollen intressant?Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande!Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om ovanstående jobb beskrivning inte passar dig, tveka inte att skicka in din spontan ansökan ändå om du känner dig redo för ett friare liv som konsultvia länken här.Varmt välkommen med din ansökan!

24 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
IT-avdelningen söker en Förvaltningsledare IT

Vill du jobba med oss?  IT-avdelningen finns i ledningsstaben och arbetar med stöd till hela Finspångs kommunkoncern samt förtroendevalda, i alla IT- och teknikrelaterade frågor. Vi söker nu en förvaltningsledare IT som ska förstärka vårt växande team. Dina framtida arbetsuppgifter Kommunens ledstjärnor är ansvar, serviceanda och utveckling och hos oss får du möjlighet till ett spännande och självständigt arbete med öppet arbetsklimat. Som Förvaltningsledare IT driver du vidareutvecklingen av Finspångs kommuns IT-stöd och tjänster i takt med omvärldens och områdets snabba utveckling. I din roll arbetar du som en länk mellan IT, verksamheten samt externa leverantörer. Du håller ihop och leder arbetet med att översätta verksamhetsbehov och krav.  Du arbetar proaktivt, föreslår nya lösningar och till din hjälp har du en grupp specialister som stöd i genomförandet med expertkunskap inom olika områden samt externa leverantörer. Tillsammans säkerställer ni att Finspångs kommuns IT-lösningar är moderna, användarvänliga, effektiva och värdeskapande för verksamheten. Rollen innebär också Då denna roll innebär ett stort eget ansvar, är du initiativtagande samt mål- och resultatinriktad. Du har ledaregenskaper och är mycket kundorienterad. Du är positiv, innovativ, drivande och strukturerad med en god analytisk förmåga. Då du kommer ha stora kontaktytor och samarbeten är du van att arbeta tillsammans med andra. Du har också en mycket god kommunikativ förmåga och du kommunicerar flytande både på svenska och engelska. Du har universitets- eller högskoleutbildning inom datavetenskap, systemvetenskap eller motsvarande. Du har flera års erfarenhet av arbete med förvaltningsledning av moderna informationssystem utifrån ett IT- och informationssäkerhetsperspektiv, och har erfarenhet av att ha upphandlat tjänster inom området. Du har också flera års praktisk erfarenhet av kravställning, utveckling och förvaltning inom dessa områden. Det är meriterande med erfarenhet av förvaltningsmodellerna ITIL och pm3, projektledning samt styrning och uppföljning av leverantörer. Det är även meriterande om du har erfarenhet av Google Workspace for Education, Schoolsoft eller motsvarande system som används inom utbildningssektorn. Arbete inom offentlig sektor är också meriterande. Vem är du? Som person är du ansvarstagande, flexibel och lösningsorienterad. Du anpassar ditt arbete utifrån rådande förutsättningar. Du uppskattar en miljö där du arbetar under stort eget ansvar. Du har starkt kundfokus och förmåga att skapa förtroenden hos chefer, medarbetare och förtroendevalda, du tar initiativ samt har en positiv grundinställning. Vi driver Finspång framåt! Finspång har ett rikt och varierat utbud av kultur, unika historiska miljöer och mötesplatser. Det är en levande industriort med ett starkt näringsliv med närhet till kringliggande städer. Tillsammans med näringslivet har Finspångs kommun fastslagit en gemensam vision att vi till år 2035 ska ha 30 000 invånare. Finspång utvecklas genom en drivkraft att möta samtiden och framtiden. Därför styrs kommunens verksamheter utifrån FN:s globala mål. Genom att agera lokalt för att påverka globalt vill vi bidra till en hållbar framtid för människor och miljö. Som medarbetare i Finspångs kommun är du vår viktigaste resurs. Du och dina kollegor förbättrar vardagen för andra – varje dag. Här får du möjlighet att göra skillnad, ge service till andra och ta ansvar för Finspångs utveckling. Tillsammans bygger vi stolthet och arbetsglädje på en arbetsplats som präglas av öppenhet och samarbete. Vi har en förmånsportal genom företaget Benify; Fördel Finspång, där alla våra medarbetare får ta del av förmåner, rabatter och andra erbjudanden av många olika slag, exempelvis friskvårdsbidrag. För att ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Finspångs kommun. I Finspångs kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har Finspångs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa till annonsens kontaktperson som kommer att guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

24 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Deploja söker en Biträdande programledare

Vi har nu ett behov hos en kund efter enBiträdande programledareoch söker därför en ytterligare konsult och kollega med den rätta inställningen och som vill lära sig samt dela med sig av sina kunskaper. Med rätta inställningen vet vi att du skulle lyckas som konsult hos Deploja. Vi tror på att bygga ett bolag av olika personligheter som på olika sätt bidrar. Vi vill ständigt bli bättre och är bara i uppstartsfasen av en spännande resa så vi vill därav bli fler duktiga kollegor! Rollen:I rollen biträdande programledare ingår att stötta programledaren eller arbeta självständigt i arbetet kring: Programintegration (säkerställa att alla projekt/uppdrag är samordnade och inriktade på att uppnå programmålet och att programmets kontaktytor är integrerade, samordnande och styrda). Daglig programhantering under hela programmets livscykel. Bistå med samordning och uppföljning av projekt och deras ömsesidiga beroende. Hantera kommunikation och aktiviteter kring olika intressentgrupper. Hantera huvudprogramdokument. Riskhantering på program- och projektnivå. Förberedelser för programmets ledningsgrupp samt styrgrupp. Facilitera programledning- & styrgruppsmöten inklusive ta anteckningar och skriva protokoll. Genomföra analyser och utredningar kopplat till leveranserna. I programledarens frånvaro förväntas biträdande programledare ansvara för och driva arbetet mot uppsatta mål.För denna roll ser vi gärna att du har: Avslutad högskole-/universitetsutbildning 120p/180hp inom teknik. Erhållen projektledarcertifiering inom PPS, PROPS eller SCRUM master. Kompetens och Erfarenhet: Minst 5 års arbetslivserfarenhet under de senaste 10 åren som projektledare/uppdragsledare eller biträdande programledare. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att leda team och coacha medarbetare. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att stödja, koordinera/samordna komplexa program (dvs. många parallella projekt, internationell organisation och/eller många interna och externa intressenter) i rollen som projektledare/uppdragsledare eller biträdande programledare. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av uppdrag som involverar förändringsledning i projekt/program och/eller linjeverksamhet inom IT. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av digitalisering och optimering av manuella processer. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av MS Azure DevOps. Arbetslivserfarenhet av att driva projekt/program i säkerhetskänslig verksamhet under de senaste 8 åren. Meriterande: Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete i ett eller flera standardiserade projektverktyg som Antura Projects, Confluene, Trello Minst 1 års arbetslivserfarenhet som projektledare/uppdragsledare eller biträdande programledare för en större IT-förändring Arbetslivserfarenhet av komplex(a) internationell(a) program/projekt med daglig kommunikation av teknisk- och ekonomiskt komplex karaktär Erhållen projektledarcertifiering inom Agil transformering (SAFe-certifiering) Minst 1 års arbetslivserfarenhet av diarieföring på myndighet. Sista ansökningdatum:31-05-2024 Vad erbjuder Deploja?Vi sätter individen i centrum av vår verksamhet. För oss är det viktigt att du trivs både på jobbet och på din fritid, eftersom vi tror att din framgång och trivsel går hand i hand. Därför ger vi dig möjligheten till en mer flexibel vardag där du kan bestämma hur mycket du vill arbeta och om du vill göra det hemifrån, hos kund eller på vårt kontor.Vår modell utmanar verkligen IT-konsultbranschen. Deplojaerbjuder sina konsulter större delen av ersättningen, eftersom det trots allt är du som konsult som levererar värde hos kunden och därmed enligt vår mening bör bli kompenserad därefter! Vi erbjuder dig följande, Valet är ditt! Spännande uppdrag hos våra många kunder. Vi fokuserar på långsiktiga uppdrag, vilket ger dig möjlighet att skapa värde för kunden samtidigt som du utvecklas själv. En trygg månadslön – tillsammans bestämmer vi en grundlön baserad på dina uppdrag. Tjänstebil – vi uppmuntrar dig att välja en elbil för en mer hållbar framtid. Tjänstepension och stora möjligheter till löneväxling. Semester - Önskar du mer än 30 dagar semester, kanske 60 dagar? Privat sjukvårdsförsäkring, olycksfallsförsäkring och livförsäkring för ökad trygghet. Kompetensutveckling – du får själv sätta din budget och välja vilka utbildningar du vill delta i. Livskvalitet - Har du kanske svårt att få ihop pusslet i vardagenoch önskar arbeta lite mindre och ändå kunnatjäna lika mycket om inte mer?Låter rollen intressant?Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande!Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om ovanstående jobb beskrivning inte passar dig, tveka inte att skicka in din spontan ansökan ändå om du känner dig redo för ett friare liv som konsultvia länken här.Varmt välkommen med din ansökan!

24 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Systemspecialist

Vi söker en engagerad och kunnig systemspecialist som vill bli en del av vårt team. I denna roll kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra system fungerar optimalt och uppfyller våra höga krav på prestanda och tillförlitlighet. Din uppgift Som systemspecialist hos oss kommer du att hantera IT-system genom att ansvara för drift och underhåll av servrar och applikationer. Du kommer att samarbeta med systemleverantörer och driftpartners vid installation, patchning och uppgradering av systemkomponenter. Dessutom kommer du att utföra nödvändiga inställningar och justeringar för att optimera systemens funktion. En viktig del av ditt arbete blir att kontinuerligt säkerställa systemens prestanda och se till att de fungerar effektivt, samt att vidta åtgärder vid behov. Du kommer också att lösa tekniska problem för att garantera kontinuerlig tillgänglighet och säkerhet. Vid driftsättning av nya system och applikationer deltar du i planering, konfiguration och testning för att säkerställa smidig implementering. Teknisk support och problemlösning för användare och kollegor är en annan central del av dina arbetsuppgifter. Du kommer även att stötta vår förvaltningsledare och på sikt kunna ta över dennes arbetsuppgifter. Ibland kan arbete på kvällar och helger förekomma, exempelvis vid systemuppgraderingar och patchningar. Ditt team Vi behöver nu möta en ökad efterfrågan på vår kompetens och söker nu två systemspecialister för att förstärka vår enhet. Vi söker individer som tillsammans kan täcka de nödvändiga kunskaperna och är redo att lära sig nya områden. Om du ser dig själv som en "udda fågel", då har du en perfekt plats på vår enhet. Här finns redan 12 entusiaster som brinner för att utveckla sig själva, varandra och verksamheten inom olika områden, i linje med Göteborg Energis strategi "Energi för omställning och hållbar tillväxt". Vi är ett gäng med olika personligheter på enheten med vår gemensamma passion är att hjälpa varandra och våra kollegor på Göteborg Energi med våra specialistkunskaper. Inom enheten arbetar specialister inom flera områden (tex mätinsamling, datakommunikation, energitjänster, energistölder, dataanalys, projektledning, kontrollorgan, IT-säkerhet, förvaltningsledning, asset management, fjärrvärme, fjärrkyla, el, gas, vatten, tryckluft) som tillsammans bidrar med kompetens inom hela företaget. Alla specialister har sin egen nisch, men samarbetar mycket inom och utanför enheten, med såväl kollegor som externa partners och leverantörer. Arbetsuppgifter och ansvar varierar baserat på individuell utveckling, erfarenhet och verksamhetens behov. Tack vare vår breda specialistkompetens har medarbetare möjlighet att utvecklas genom att byta tjänster och ansvarsområden inom enheten. Du rapporterar till enhetschef Peter Berggren, och så här beskriver han sitt ledarskap: "Jag prioriterar månatliga samtal med varje medarbetare för att främja balans mellan privat- och arbetsliv, skapa utrymme för reflektion och coaching. Jag tror på mina medarbetare, välkomnar deras initiativ för utveckling och arbetar för en gynnsam arbetsmiljö. Jag tar gärna emot kreativa förslag för att utveckla mitt ledarskap och mäter min framgång genom mina medarbetares framgångar." Din kompetens Vi söker en civilingenjör eller motsvarande inom datateknik, informationsteknik eller liknande och gärna inom något eller några av följande kunskapsområden: - Nätverk, servrar, brandväggar och hantering av databaser - Felsökning, systemadministration och applikationsförvaltning - Systemintegrationer - SQL-databaser Oracle och Microsoft - Operativsystem som Windows server/PC och Linux - Ethernet (TCP/IP), VPN, brandväggar och andra nätverksteknologier - Grundläggande kunskaper i programmering och Windows-skriptning - Systemtestning - Förvaltningsledning Erfarenhet och kunskap inom följande områden är meriterande: SCADA-system inom fastighetsautomation, system för mätinsamling av energimätare, inbäddade system (energimätare och styrutrustning inom fastighetsautomation/fjärrvärme), rapportverktyg som Power BI, samt cloud-lösningar. Vi letar efter någon som är både flexibel och har en stark vilja att samarbeta, med en tydlig förståelse för den egna rollens betydelse i förhållande till andra aktörer. Din förmåga att kommunicera klart och effektivt, både med tekniker och verksamhetsrepresentanter, kommer att vara avgörande för framgången i denna roll. Att kunna behålla lugnet och agera effektivt även under utmanande situationer är också av stor vikt för att lyckas i denna roll. Engelska språkkunskaper är ett måste, då du kommer att ha möjlighet att kommunicera på både tal och skrift. Dessutom kommer din serviceinriktade attityd gentemot kollegor och externa partners att vara nyckeln till att skapa en positiv arbetsmiljö och framgångsrika relationer. Ansökan Om du är redo att anta denna utmaning och bli en del av vårt dynamiska team, ser vi fram emot att höra från dig! Urval och tillsättning kommer att ske löpande skicka därför in din ansökan redan idag! Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vår arbetsplats Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi! Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss . Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

24 maj 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Systemförvaltare med intresse för webbteknik, korttidsanställning

Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss! Vid Nationellt superdatorcentrum (NSC) finns storskaliga parallelldatorsystem och avancerad datorgrafikutrustning för visualisering och virtuell verklighet. Vidare ger vi kurser i användning av högpresterande datorer (HPD), driver en helpdesk och samarbetar direkt med forsknings- och utvecklingsprojekt inom HPD-området. Vårt mål är att tillhandahålla Sveriges mest attraktiva miljö för att bedriva forskning inom vetenskapsområden som sysslar med storskaliga beräkningar och övrig e-vetenskap. Våra datorer är tillgängliga för användare dygnet runt året runt. Läs mer: www.nsc.liu.se Om jobbet Vi söker nu en systemförvaltare med intresse för webbteknik för ett uppdrag under två månader i sommar. Tillsammans med 6 kollegor kommer du att ingå i den grupp som ansvarar för storskaliga nationella lagringssystem och NSC:s nätverk; den så kallade ES-gruppen (External Services). De som använder systemen finns runt om i hela världen. Gruppen hanterar följande frågor: • Mjukvaruutveckling – För en del av lagringssystemen bidrar NSC till att underhålla mjukvaran. • Drift - Mindre driftgrupper på 2–3 personer inom ES-gruppen hanterar akuta problem och tar hand om ett system under hela dess livstid. • Bygga nytt - NSC bygger både nya och utökar befintliga lagringssystem samt tillhörande nätverk. ES-gruppen ansvarar för anpassning av mjukvara, installation, tester, dokumentation och driftsättning. • Användarstöd - Inte bara problemlösning. Vi anstränger oss också för att hjälpa till med planering för hur data ska hanteras för bästa prestanda och enklast åtkomst med bibehållen säkerhet. Till ovanstående arbetsuppgifter tillkommer även hantering av tekniska frågor gällande vår hemsida. Om dig Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot IT/Datavetenskap (exempelvis systemvetare eller dataingenjör eller annan utbildning som bedöms motsvarande) eller motsvarande kompetens samt erfarenhet av systemadministration i Linux. Då många av våra projekt har svenska som arbetsspråk medan största delen av användarstöd och dokumentation sker på engelska måste du kunna arbeta obehindrat i tal och skrift på båda språken. Särskilt viktigt för den här anställningen är att du har goda programmeringserfarenheter i några av de språk vi använder Python, Perl, Bash, C, C++, Java, Ruby. Erfarenhet av att jobba med uppbyggnad av webbsidor med hjälp av HTML, CSS och JavaScript efterfrågas. Meriterande är om du har erfarenhet av följande; Systemadministration av storskaliga miljöer (beräkningskluster eller molntjänster); Versionshantering och konfigurationsstyrning, gärna med Git och Puppet; Virtualisering (Ganeti); Drift av större nätverk (Junos, VLAN, länkaggregat, brandväggar); Projektledning. För att fungera bra i gruppen behöver du vara självgående, ansvarstagande, noggrann och strukturerad men också hängiven och social, med god samarbetsförmåga samt förståelse för våra användares behov. Din arbetsplats Du blir en del av ett arbetslag med ett 40-tal teknikintresserade personer som delar ambitionen att vara bäst på att utveckla och driva högpresterande beräknings- och lagringstjänster med hög tillgänglighet, hög användarvänlighet och förstklassigt användarstöd. Hos oss kommer du få möjlighet att fördjupa ditt teknikkunnande och lära av de främsta i branschen. Om anställningen Visstidsanställning á 2 månader, heltid. Tillträdesdatum: Den 10:e juni längst till och med 9:e augusti, 2024 eller enligt överenskommelse. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. NSC erbjuder möjlighet till distansarbete upp till 40% av arbetstiden. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 2024-06-01 Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

23 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Verksamhetsstrateg/systemförvaltare till Socialförvaltningen, Solna stad

Nu söker vi en verksamhetsstrateg/systemförvaltare till Socialförvaltningen. Ser du digitaliseringens möjligheter? Trivs du med att arbeta både strategiskt och operativt och ha många kontaktytor? Då har vi en tjänst för dig! Om oss Socialförvaltningen består av Barn- och ungdomsenheten, Vuxenenheten, Ekonomi- och arbetsmarknadsenheten och en stabsenhet som arbetar med förvaltningsövergripande frågor. Förvaltningen har totalt ca 180 medarbetare.  Du kommer ingå i socialförvaltningens stabsenhet som är direkt underställd förvaltningschef. Staben består idag av 7 medarbetare med funktionerna controller, administrativ controller, samordnare för arbetsmiljö och säkerhetsfrågor, kvalitetscontroller, verksamhetsstrateg/systemförvaltare samt alkohol- och tobakshandläggare. Vad innebär arbetet? Rollen är både av strategisk och operativ karaktär. Som verksamhetsstrateg på staben ger du förvaltningens ledning och chefer stöd i olika strategiska frågor och i arbetet med att samordna och utveckla planering, uppföljning och analys. Som systemförvaltare sköter du löpande förvaltning, support och utveckling av verksamhetssystemet Treserva och andra stödsystem samt digitala lösningar som stöder processer inom förvaltningens olika verksamheter. Du ansvarar för att underhålla och konfigurera systemet, att ta fram förvaltningsplan för objektet, rutiner och andra stöddokument. Arbetsuppgifterna innefattar vidare att planera och samordna uppgraderingar och tekniska arbeten, utföra tester samt att delta i eller leda införandeprojekt. Som en del av supportorganisationen så ansvarar du för en grupp av specialister som direkt arbetar mot sin verksamhet för att ge utbildning och stöd till sina kollegor. Du har en konsultativ roll, där ett viktigt ansvar är att ta fram, utveckla och analysera statistikuppgifter som gör att förvaltningens olika enheter kan följa utvecklingen. Här arbetar du nära ledning och chefer utifrån verksamhetens behov, önskemål och strategiska planering. Ytterligare är att bistå i arbetet med internkontroll och uppföljning samt analys. Ditt arbete sker i nära samverkan med verksamhet, ledning, stadens centrala IT och stadens leverantörer av olika IT-tjänster samt externa leverantörer. Vem söker vi? Du har - universitets-/högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten - erfarenhet av systemförvaltning/utveckling/digitalisering - erfarenhet av projektledning/verksamhetsutveckling - erfarenhet av statistik och uppföljningsarbete - god svenska i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet - från socialtjänstens område och goda kunskaper inom den lagstiftning som styr verksamhetsområdet - av verksamhetssystemet Treserva - av att verka i en IT-miljö där flera olika leverantörer samverkar För att lyckas i rollen tror vi att du har ett stort intresse för att upprätthålla stabilitet likväl som att utveckla verksamheten. Du ser digitaliseringens möjligheter för att skapa effektiva arbetssätt och förbättra verksamheten. Samverkan ser du som en självklar betydelsefull del i ditt arbete, såväl inom förvaltningen och i staden som med externa parter. Omvärldsbevakning i frågor som rör ditt uppdrag ser du som väsentlig. Som person är du serviceinriktad, kan arbeta självständigt och strukturerat, leda andra samt har god kommunikationsförmåga. Vårt erbjudande I denna roll kommer du att få vara med och påverka och göra skillnad för de vi ytterst finns till för. Utöver en spännande roll så erbjuder vi dig en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter! Förvaltningen erbjuder individuell lönesättning, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Solna har mycket goda kommunikationer med Stockholm och dess kranskommuner. Vi sitter i kontorslokaler på Englundavägen i Solna, nära tunnelbana, pendeltåg och tvärbana. Mer information om ansökan Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde den 19 augusti 2024 eller enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast den 6 juni 2024. Ansök gärna så snart som möjligt då urval kan komma att ske löpande. För frågor är du välkommen att kontakta Förvaltningschef Mikael Olofsson, [email protected], Tel: 08-746 10 00. Fackliga representanter är Annika Lordin för Vision, 08-746 11 45 och John Tallvid för Akademikerförbundet SSR, [email protected]. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar, så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.    I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer, till personer med funktionsnedsättning eller missbruk samt för stöd till brottsoffer och personer i behov av ekonomiskt stöd. Vi ger råd, stöd och handlägger frågor som rör barn- och ungdom, familjerättsfrågor, psykisk funktionsnedsättning och missbruk, samt frågor som rör brottsoffer och försörjningsstöd. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

21 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Systemförvaltare inom säkerhetssystem

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Det här är arbetet för dig som vill hantera och driva utveckling av säkerhetsfrågor i en spännande och omväxlande miljö. Om jobbet Linköpings universitet har verksamhet igång alla dagar på året och vid alla tider på dygnet. Allt från undervisning i stora och små sammanhang, konferenser, studentmässor, kontorsarbete och serviceverksamhet till mycket avancerad forskning och laboratorieverksamhet. Vi erbjuder en miljö som i hög grad är öppen och tillgänglig men som samtidigt ska vara trygg och säker för alla som vistas här. Som systemförvaltare har du ansvaret att förvalta och utveckla universitetets säkerhetssystem och ditt arbete är både strategiskt och operativt. Du omvärldsbevakar och är uppdaterad på förändringar i lagar och förordningar samt uppdaterar dig på LiUs risker med koppling till teknisk och fysisk säkerhet. Utifrån det utformar du råd och riktlinjer gällande teknisk och fysisk säkerhet samt stöttar vår Campusutvecklingsenhet med säkerhetsperspektiv vid om- och nybyggnationer. Du är avtalsansvarig, ansvarar för förvaltningsplan och tar fram budgetunderlag. I uppgifterna ingår att göra beställningar av installationer för teknisk och fysisk säkerhet, göra garantiuppföljningar samt att hantera driftsärenden och göra felanmälningar i säkerhetssystemet.  Universitetets säkerhetsarbete bedrivs i nära samarbete med olika verksamheten inom LiU, exempelvis Digitaliseringsavdelningen, och externt med vår hyresvärd och underleverantörer. Du kommer få möjlighet att arbeta med olika typer av säkerhetsfrågor, utifrån behov, kompetens och intresse. Anställningen är placerad på campus Valla men du arbetar även med säkerhet på campus US, campus Norrköping och campus Lidingö. Du rapporterar till enhetschefen på enheten Miljö- och säkerhet samt säkerhetschefen. För rätt person finns möjligheter till en teamledande roll.   Om dig Vi söker dig som är serviceinriktad med ett stort intresse att leverera lösningar. Du är lyhörd med en mycket god samarbetsförmåga och är tydlig i din kommunikation så att förväntningar är klara för alla berörda parter. Du trivs med att ta initiativ och att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt som gör att du når resultat och håller tidsramar. Med ditt goda omdöme kan du väga samman komplex information och ta hänsyn till olika relevanta aspekter för att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Vi vill att du har: • Gymnasieexamen eller motsvarande. • Erfarenhet av arbete med teknisk och fysisk säkerhet tex lås- och passersystem, skalskydd, tillträdeshantering och bevakning. • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift. • B-körkort Det är meriterande om du har: • Högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom ett för tjänsten relevant område som tex system- eller datavetenskap. • Erfarenhet av säkerhetslösningar i säkerhetskänslig miljö. • God datorkunskap inom programmering, nätverk, servrar och SQL. • Erfarenhet av en koordinerande och samordnande roll. • Erfarenhet av arbete som projektledare.   Din arbetsplats Du kommer arbeta på Miljö- och säkerhetsenheten som tillhör Fastighetsavdelningen vid Universtitetsförvaltningen på LiU. Miljö- och säkerhetsenheten driver, utvecklar och koordinerar LiUs interna miljö- och säkerhetsarbete. Enheten fungerar som kontakt mellan verksamheten och omvärlden i miljö- och säkerhetsfrågor samt utgör ett stöd för verksamheternas arbete med att uppfylla externt och internt ställda krav. Som medarbetare inom Miljö- och säkerhetsenheten arbetar du aktivt utifrån målet att studenter, medarbetare och besökare kan arbeta, studera och vistas i en trygg miljö. Idag består enheten av 13 medarbetare och vi arbetar gärna tillsammans i våra team för att driva frågor. Läs mer om vår verksamhet här https://liu.se/organisation/liu/uf/fa   Om anställningen Tillsvidare, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Säkerhetskontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning.  Vi erbjuder möjlighet till distansarbete viss del av din arbetstid när verksamhetens behov och arbetsuppgifterna medger detta. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 9 juni 2024. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Urval sker löpande så ansök redan idag. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

20 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Agil Teamlead / Change Manager inom IT-systemförvaltning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Erfaren systemförvaltare?  Vill du vara med och leda arbetet och bygga upp IT-systemförvaltningsteamet på Göteborgs universitet? Har du erfarenhet av att arbeta agilt inom systemförvaltning och change management? Då kan du vara den vi söker. Just nu förstärker vi vår IT-enhet på Göteborgs Universitet genom att bygga upp en effektiv funktion för IT-systemförvaltning, så här kommer du få en spännande roll och utgöra en viktig del i uppbygganden av teamet och ta fram arbetssätt för att säkra kvaliteten i leveranserna.  VI ERBJUDER DIG En meningsfull arbetsgivare med stark forskning och utbildningar som lockar forskare och studenter över hela världen. Ett meningsfullt arbete för samhällets utveckling och genom kompetens, pålitlighet och nyfikenhet bidrar vi till en bättre framtid. Goda möjligheter till personlig och professionell utveckling genom till exempel utbildningar. En unik och spännande arbetsplats genomsyrad av frihet under ansvar och stort förtroende där du i din roll får driva och forma IT-systemförvaltningsarbetet framåt!  Balans mellan arbetsliv och privatliv är för oss en självklarhet och som arbetsgivare värnar vi om våra medarbetares hälsa. Göteborgs Universitet har ett distansavtal som möjliggör arbete på distans upp till två dagar per vecka. Arbetsuppgifter  Vi lägger stor vikt vid att finnas nära universitets olika verksamheter genom samarbeten som präglas av kompetens, pålitlighet och nyfikenhet. Som teamlead för IT-systemförvaltningsteamet kommer du få en särskilt viktig roll i uppbyggnaden av en effektiv förvaltning av IT-systemen för universitetsverksamheter där du bland annat kommer att: • Leda och stötta ditt team av IT-systemförvaltare i det dagliga arbetet och ta fram och utveckla teamet mot ett mer agilt och självstyrande arbetssätt. • Samarbeta och kommunicera med olika intressenter inom och utanför IT-enheten, såsom verksamhetsansvariga, systemägare, leverantörer och användare • Bidra till att utveckla och förbättra processer, rutiner och kvalitet inom IT-förvaltningen • Att som Change Manager utveckla och förvalta Changeprocessen som behöver bli mer agil • Planera och förbereda för att ta emot och förvalta system som idag förvaltas utanför universitetets stödverksamhete  Den centrala IT-enheten driver universitetets digitala utveckling och består av ca 120 kollegor uppdelat på 7 sektioner. Du kommer att tillhöra sektionen för IT-säkerhet, förvaltning och avtal. I din roll har du många kontaktytor både internt och externt där du samarbetar brett över hela IT-enheten, säkerhetsfunktioner och andra relevanta funktioner inom universitet.  Kvalifikationer  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker nu dig som gillar att driva ditt arbete genom att planera, prioritera, organisera och strukturera ditt arbetssätt självständigt. Du ser förändringar som möjligheter och har ett intresse för att aktivt bidra genom att utveckla dig själv och verksamheten. Du tycker om att samarbeta med andra, men har heller inga problem att arbeta enskilt. Du kommunicerar tydligt, är lyhörd och säkerställer att budskap når fram samt att förväntningar är klara för alla berörda parter.  För att lyckas i rollen behöver du ha nedan kvalifikationer: • Minst 3 års erfarenhet i en ledande systemförvaltningsroll • Erfarenhet av agila arbetssätt och har ett agilt mindset • Bred teknisk bakgrund med förståelse för applikationer, system och tekniska plattformar så som exempelvis containerlösningar • Projektledningsförmåga • Erfarenhet av att leda och utveckla team och individer • Högskoleutbildning inom IT eller relevanta kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som motsvarande • God förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och i skrift Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av rollen som Change Manager • Erfarenhet från agila ramverk som t.ex. Safe • Erfarenhet från ITIL v4 Anställning  Anställningen är tillsvidare och heltid, 100%, med placering vid IT-enheten i centrala Göteborg. Din tjänstebenämning kommer att vara IT-tjänsteansvarig. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Universitet tillämpar individuell lönesättning.  Kontaktuppgifter för anställningen  Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Thomas Zaks, sektionschef IT-säkerhet, förvaltning och avtal, på 031-786 5792 eller [email protected]  Du är också välkommen att kontakta Patrick Wennergren [email protected] , sektionschef för IT-infrastruktur, om du har frågor kring vad arbetet inom Change Management innebär.  Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-06-09   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

20 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024