Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Vi söker nu efter en Systemutvecklare till vår kund inom offentlig sektor. Exempel på arbetsuppgifter Självständigt utveckla REST API funktionalitet i Python och FastAPI Skriva lättförstådd kod med hög kvalitet Skriva enhets- samt integrationstester Integrera applikation och tester i systemets bygg pipeline och DevOps rutiner Konfiguration av Linux server Medverka i teamets planeringsaktiviteter Delta i förvaltningen av de IT-system som projektet levererar, där användarstöd, felsökning, buggrättning och vidareutveckling ingår samt bistå i övrigt i IT-förvaltningen, kan bli aktuellt längre fram Ta fram lösningsförslag enligt verksamhetens behov I rollen som systemutvecklare förväntas du även att bidra med kunskap kring: Ramverk för Python Testning och kodscanning, SonarQube och JFrog Xray Mjukvaruarkitektur i Python-applikationer System- och arkitekturdokumentation Obligatoriska krav Utbildning Högskole/universitetsutbildning 120hp/180hp inom IT eller minst 6 års arbetslivserfarenhet som systemutvecklare Kompetens och erfarenhet: Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet av systemutveckling, varav minst tre (3) år i Pythonapplikationer med relationsdatabas-implementationer Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av agila arbetssätt Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av CI/CD och DevOps, där verktyg som Git, Azure DevOps Server, GitLab och/eller GitHub har använts Minst två (2) års arbetslivserfarenhet av arbete i containeriserad miljö där plattformar som Docker, Docker-compose, Podman och/eller Kubernetes har nyttjats Mervärdeskrav Minst två (2) års arbetslivserfarenhet av systemutveckling i Python av applikationer som stödjer dataanalys. Minst två (2) års arbetslivserfarenhet från testdriven utveckling. Minst två (2) år arbetslivserfarenhet från design av säkra mjukvarulösningar. Placeringsort: Sundbyberg Omfattning: Heltid på plats i kundens lokaler, med viss möjlighet till distansarbete. Start: 2025-04-21 Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Är du en driven och erfaren PLC-programmerare som vill vara med och utveckla innovativa lösningar för framtidens automation? Arho AB växer snabbt och vi söker nu en PLC-programmerare som vill bidra till att forma nästa generations tekniska lösningar. Här får du möjlighet att vara en del av ett expansivt och innovativt team som arbetar med stora spännande projekt inom robotteknik och automation. Om rollen: Som PLC-programmerare hos Arho AB kommer du att arbeta med programmering och utveckling av styrsystem i en Siemens-miljö. Du kommer också att vara involverad i felsökning och driftsättning av automationsutrustning. Ditt arbete innebär även att rita och läsa el-scheman i CAD, samt att säkerställa att våra lösningar möter kundernas behov och krav på effektivitet och kvalitet. Vi söker dig som har: 5 års erfarenhet av PLC-programmering, helst i Siemens-miljö Erfarenhet av att rita och läsa el-scheman i CAD Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av ström- och frekvensomriktare Erfarenhet av felsökning och driftsättning Eftergymnasial utbildning inom automation Erfarenhet av utveckling eller tillverkning av automationsutrustning Som person är du lösningsorienterad och drivs av att hitta effektiva lösningar på tekniska utmaningar. Du är självgående, strukturerad och trivs i samarbeten för att nå gemensamma mål. Du har ett stort intresse för automation och håller dig uppdaterad om nya innovationer, samtidigt som du är noggrann, kvalitetsmedveten och kommunikativ. Om Arho AB Arho AB är ett ledande och innovativt företag inom robotteknik och automation, som har varit en pålitlig partner inom industrin sedan 1970-talet. Vi specialiserar oss på robotintegration och robotautomation, och vi hjälper företag att öka sin automatiseringsgrad och sänka sina tillverkningskostnader genom skräddarsydda lösningar. Vi arbetar med några av de största och mest framstående aktörerna på marknaden, inklusive Volvo AB och Meritor, samt flera andra företag inom branscher som fordon, livsmedel, förpackningar och plast. Våra lösningar levereras till företag som satsar på expansion och produktion i Sverige, där vår kunskap och expertis bidrar till att öka effektiviteten och konkurrenskraften. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och familjär arbetsmiljö där du får stort ansvar och möjlighet att påverka. Vi erbjuder en flexibel arbetsplats med flextider, möjlighet till distansarbete och goda möjligheter till långsiktig karriärutveckling. Vår styrka ligger i vår bredd och djupa branschkunskap, och vi är stolta över vår egen fabrik och tillverkningskapacitet. Vi är en arbetsplats för dig som vill vara med och forma framtidens automatiserade lösningar. Villkor: Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning Arbetstider: Flextid med möjlighet till distansarbete Plats: Hallsberg Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team på Arho AB! Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi utmanar de traditionella konsultbolagen och vi kan med stolthet säga att Castra är konsultbranschens mest utvecklande arbetsplats där allt är möjligt. Känns det här som företaget för dig så läs gärna vidare. Rollen I rollen som konsult och DevOps-utvecklare blir du en nyckelperson i våra kunders digitala satsningar. Du kommer jobba med allt från automatisering av test- och deployprocesser till implementering av övervakningslösningar och säkerhet. Här får du möjlighet att vara med och påverka kundens tekniska riktning och säkerställa en snabb, stabil och säker produktionsmiljö. Som konsult hos oss blir du en viktig del i våra kunders digitala transformation och hjälper dem att bygga robusta, skalbara och automatiserade lösningar. Erfarenhet Flera års erfarenhet inom DevOps. Designa och implementera CI/CD pipelines. Erfarenhet av att arbeta med containerteknologier som Docker och Kubernetes. God kunskap inom molnplattformar (AWS, Azure eller GCP). Goda kunskaper inom Python eller Java. Varför ska du välja oss? Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en. Om Castra Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på. Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work fem år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar. Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se. Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta [email protected] Tel: +46 76- 531 45 81
På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med flera års erfarenhet av utveckling i Java. Du trivs med att arbeta agilt och drivs av att leverera hög kvalitet och dela dina kunskaper med kollegor. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Är van att arbeta ur ett livscykelperspektiv med t.ex. kravställning, arkitektur, design, test och integration. Har kunskaper inom olika typer av verktyg som t.ex. Git, Jira, Jenkins, Maven, CI/CD etc. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Det är meriterande om du har jobbat med mikrotjänster, någon av de stora molnplattformarna (ex. AWS, Azure, eller GCP) eller klientramverk (ex. JavaScript/TypeScript, Angular eller React). Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!
Join Our Team VIPAS AB as a Software Developer C++ Do you have what it takes to thrive in the vibrant world of IT consulting? VIPAS AB, a burgeoning company, proudly invites you to embark on your next engaging project as our Software Developer C++ About VIPAS : Imagine a world where your business technology perfectly aligns with your goals—efficient, scalable, and innovative. At VIPAS AB, that’s exactly what we strive to create. As an IT consulting company, we don’t just offer services; we deliver tailored solutions using cutting-edge technologies like Java and Python. Our team is well-versed in software development, DevOps, and engineering, bringing years of experience and expertise. Think of us as your trusted guide, leading your organization through the landscape of modern tech adoption, ensuring every step is taken with confidence and foresight. Job Description: We are looking for an experienced and driven senior C++ developer for an exciting assignment in the R&D department at Getinge in Solna. Here you will have the opportunity to develop software for anesthesia machines in medical technology and contribute to innovative solutions that improve healthcare. Key Responsibilities: Design, develop, and maintain software applications using C++. Collaborate with cross-functional teams to understand project requirements and deliver tailored solutions. Implement, test, and debug software for Linux-based systems. Ensure quality and performance through unit testing and code reviews. Document your work thoroughly for future reference and team collaboration. Requirements: Strong expertise in C++ programming, especially for Linux applications. Background in MedTech and specifically anesthesia Proven experience in software development and working in agile environments. Familiarity with DevOps practices and modern development tools is a plus. Excellent problem-solving skills and the ability to work independently or in a team. Swedish work permit or permanent residence/citizenship is mandatory. Why Join Us? Vipas AB offers attractive employment packages for IT consultants, aligned with the Teknikföretagen (Almega) collective agreement. Clients Working with us provides opportunities in diverse industries, allowing you flexibility and growth. If you’re driven and eager to face new challenges, join the VIPAS family. You'll be part of an innovative team driving the future of telecom, Automotive, Retail, and Banking. If you're ready to take on challenging projects and grow your career in a cutting-edge environment, this is the opportunity for you! Apply Now & Please feel free to reach me at [email protected] Note: Please do apply if you have Sweden PR/ citizenship OR a Sweden work permit. How to Apply: Interested candidates are encouraged to apply by submitting their resume and cover letter. Join us in driving innovation in the VIPAS AB! Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before the deadline. If you are interested, we recommend that you apply immediately.
Bli en del av framtidens digitala sjukvård - gör skillnad med Nexer! Nexer har, efter vunnen upphandling med Inera, fått i uppdrag att utveckla och effektivisera den samhällsnyttiga digital tjänsten 1177.se. Nu söker vi dig som vill vara med på denna resa och som varje dag vill känna att du åstadkommer skillnad och bidrar till en samhällsviktig funktion. Om rollen: Vårt inhouse-team MyTeam arbetar med kundfokuserade lösningar, där du är med i både nyutveckling och löpande underhåll. Det finns även stora möjligheter att vara med och förbättra funktionen för tjänsten. Teamet arbetar sedan för flertalet andra kunder men ska nu utvidga projektet för en av de viktigaste aktörerna inom digital sjukvård som 1177.se är. Vi söker dig som är en äkta lagspelare och värdesätter samarbete. Teamet du ingår i består av utvecklare, testare och arkitekter – alla med samma mål: att skapa långsiktiga och framgångsrika lösningar. MyTeam erbjuder trygghet, kompetensutveckling och karriärmöjligheter. Möjligheten att arbeta som .Net-utvecklare i detta team erbjuds i Göteborg, Alingsås och Lidköping. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Delta i projekt som bidrar till långsiktiga och stabila lösningar för kund inom sjukvården - Engagera dig i både arkitektonisk planering och kodutveckling för framtidens teknik - Arbeta i agila team där stabilitet och kontinuitet är centralt - Bygg nära kundrelationer och bidra med idéer som stödjer deras långsiktiga mål Dina kvalifikationer: - Några års erfarenhet av systemutveckling med specialisering inom .NET och C# - Starka färdigheter inom backend, webb eller fullstackutveckling - Ett genuint intresse för kodning och problemlösning - Teknisk utbildningsbakgrund - Flytande kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift Kompetenser och teknologier: - C# / .NET - Microsoft SQL, TypeScript och ramverk som Angular, React eller Vue. - Erfarenhet av TDD/BDD, Clean Code, Microsoft Azure/AWS, Microservices, Docker och GIT. - Erfarenhet av NodeJS, GraphQL, Entity Framework, Blazor eller MAUI är ett plus. På Nexer får du tryggheten av att vara en del av ett stabilt företag, där långsiktiga relationer och kompetensutveckling prioriteras. Ansök nu och ta del av våra innovativa team! Ansökan: Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret nedan. Tyvärr kan vi inte ta emot ansökningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta vår rekryterare, Natalie Svensson, på [email protected]. #LI-NS1
Om tjänsten Nowhere Networks letar efter en vass fullstackutvecklare som vill vara med och bygga nästa generations analys- och övervakningsplattform. Tänk realtidsdata, kartor, grafer, egenbyggd kundportal och en hel drös roliga sidoprojekt – allt i ett bolag som älskar att tänka nytt och snabbt. Här får du jobba med både frontend och backend, påverka användarupplevelsen direkt och skapa funktioner som gör skillnad på riktigt – till havs, dessutom. Du kommer in i ett tight team med mycket frihet, där du får ansvar att driva projekt själv men alltid har kollegor nära till hands för att bolla idéer. Det är snabba puckar, mycket kreativitet och framför allt: kul teknik. Dina framtida arbetsuppgifter Hos Nowhere Networks får du en varierad roll med mycket nyutveckling och möjlighet att vara med från idé till release. Du jobbar både självständigt och i team, beroende på projekt, och får ett brett ansvar över funktionalitet, gränssnitt och teknisk lösning. Exempel på arbetsuppgifter: Utveckla och vidareutveckla internt analys- och monitoreringssystem Bygga interaktiva visualiseringar i realtid med kartor och grafer Designa och implementera ny funktionalitet i kundportal Integrera tredjepartslösningar Automatisera och förbättra interna processer och verktyg i molnet Samarbeta med teknikteamet kring speciallösningar för olika kundcase Vi söker dig som Har du koll på både backend och frontend, gillar att grotta ner dig i kod och triggas av att lösa komplexa tekniska problem – då kommer du trivas här. Du bör ha erfarenhet av utveckling i moderna tekniker, men det viktigaste är din passion för programmering och viljan att lära. Vi ser gärna att du har erfarenhet av: Några av följande tekniker: Kotlin, TypeScript, Vue 3, PostgreSQL, Docker, Kubernetes, AWS Fullstackutveckling i någon form Databashantering och grundläggande nätverksförståelse Meriterande: Erfarenhet av realtidsapplikationer eller datavisualisering Tidigare arbete med övervakningssystem, larm eller liknande plattformar Som person är du nyfiken, självgående och trygg med att ta ansvar – men också prestigelös och öppen för samarbete. Det är en stor fördel om du är en problemlösare ut i fingerspetsarna. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Bromma. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Tillsvidare. Om Nowhere Networks Nowhere Networks revolutionerar bredbandsupplevelsen för fartyg i Europa med sitt egenutvecklade radiosystem. De är förstahandsvalet för många stora passagerarrederier och växer snabbt – med tydlig expansion över hela kontinenten. Visionen är enkel: snabbt och stabilt internet på havet, som på land. De är ett nyfiket team som gillar att tänka fritt och utveckla smarta lösningar tillsammans. I deras nyrenoverade kontor vid Bromma flygfält drivs arbetet framåt med kreativitet, samarbete och en stor dos teknikpassion. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.
På NOBA är vi i framkant av automatiserade kreditbeslut och använder en flexibel och utbyggbar plattform för att effektivisera kreditbedömningar för våra olika utlåningsprodukter. Gå med i vårt Credit Risk Engine-team och samarbeta med kreditspecialister och analytiker för att driva innovation inom kreditriskhantering. Om rollen: Som utvecklare av vårt kreditbeslutssystem kommer du att spela en avgörande roll i utvecklingen och förbättringen av vår kreditbeslutsplattform. Du kommer att delta i både dagligt genomförande av förändringar för att hantera kreditrisk och driva försäljning, samt bidra till långsiktiga strategiska mål. Denna position erbjuder en unik möjlighet att fördjupa din förståelse för kreditrisk och automatiserade beslutsystem. Huvudsakliga uppgifter: Utveckla och integrera Python-komponenter i S1. Vid behov implementera kreditregler i beslutssystemet StrategyOne (S1) baserat på krav från kreditspecialister. Delta i kodgranskningar och förbättra kodkvaliteten. Samarbeta med teammedlemmar för att lösa olika tekniska utmaningar kring beslutssystemet. Köra och analysera simuleringar för att optimera kreditstrategier. Bistå teamet med utredning och åtgärd av problem och buggar i systemen. Vi söker dig som: Utbildning inom kvantitativa ämnen (t.ex. matematik, statistik, datavetenskap eller liknande) krävs. Grundläggande SQL-databaskunskaper. Talar och skriver svenska obehindrat. Kunskap i ett programmeringsspråk: Python föredras, men det är möjligt för rätt person att lära sig på jobbet om de är skickliga i ett annat språk. Vi ser det som positivt om du: Erfarenhet av dataanalys Har 3-5 års erfarenhet av utveckling med Python. Förståelse för funktioner och begränsningar i no-code eller low-code system t.ex. StrategyOne, Provenir, Salesforce etc. För att trivas och prestera väl i rollen tror vi att du behöver vara: Någon som trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är en problemlösare som gärna tar dig an utmaningar och är uthållig även när förutsättningarna är oklara. Du är kommunikativ och har förmågan att förklara tekniska koncept på ett tydligt och tillgängligt sätt för olika delar av verksamheten. Din analytiska förmåga hjälper dig att bryta ner krav, förstå syftet bakom dem och dra relevanta slutsatser av resultat och förändringar. Vi ser gärna att du är resultatdriven och har en god känsla för balansen mellan tid, kvalitet och funktion. Vad vi erbjuder: Jobba inom ett spännande område som ligger i snittet av kreditrisk och systemutveckling. Du jobbar nära användare, löser reella problem och får chansen att se och analysera resultaten. Innovativ arbetsmiljö med korta beslutsvägar. Gör riktigt skillnad i ett snabbfotat team som är hett efterfrågat på banken och levererar värde varje dag. Möjligheter till professionell tillväxt och utveckling inom bank och finans - kreditrisk. Utöver detta är det viktigt för oss att du känner igen dig i våra värderingar: vi är helhjärtade, vi samarbetar och vi tar ledningen. Praktisk information: Plats: Gävlegatan 22, Stockholm Anställningsform: Tillsvidareanställning (tillämpar 6 månaders provanställning) Omfattning: Heltid Arbetstider: 08.30-17:00 (jun-aug 08:30-16:00) Har du hört om NOBAVERSE? I vårt NOBAVERSE värdesätter vi öppenhet, tillit och mångfald. Hos oss får du påverka din utveckling och ha roligt på vägen mot våra mål – allt i en lite extra bubbly miljö! Läs mer om vårt medarbetarlöfte på vår karriärsida. Vi eftersträvar mångfald av kunskaper och erfarenheter bland våra anställda och välkomnar alla sökande med kvalifikationer för anställningen. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla. Vad händer när du har skickat in din ansökan? Antalet steg i rekryteringsprocessen kan variera beroende på vilken tjänst du sökt men vi försöker alltid att hålla processen så kort och koncis som möjligt, för att värna om din ansökningsupplevelse. Du kan läsa mer om hur vår rekryteringsprocess går till under FAQ. Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Khan på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! NOBA bank värnar om din integritet och vill, med hänvisning till GDPR, be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller information om din hälsa, till exempel sjukskrivning. Har du skyddade personuppgifter ber vi dig meddela detta till den rekryteringsansvarig som står angiven nedan så att vi kan hantera dina personuppgifter korrekt.
Vår kund inom trafikbranschen är i behov av en UX/UI-designer. Under 2024 har ett långsiktigt initiativ påbörjats för att modernisera de IT-system som är helt avgörande för att kunna driva deras verksamhet på ett effektivt och hållbart sätt. Som UX-designer kommer du att spela en nyckelroll i utvecklingen av en ny webbportal för beställning och avtalshantering. Denna portal är central för att effektivisera hanteringen av resebokningar, övervakning av resor, kapacitetsplanering och åtgärder vid reseavvikelser. Ditt ansvar omfattar att skapa en optimal användarupplevelse för tre huvudsakliga målgrupper: • Bokningscentralen – som hanterar resebokningar via telefon. • Resegarantiavdelningen – som stödjer resenärer vid problem som förseningar. • Transportleverantörer – taxibolag som har avtal för att utföra resorna. Din designinsats kommer att vara avgörande för att förbättra interaktionen och effektiviteten för samtliga användare av systemet. Du kommer att vara en del av ett nystartat utvecklingsteam bestående av tech lead, frontend- och backendutvecklare samt testare. Din roll är att identifiera användarnas behov och kontext, och tillsammans med teamet utveckla en lösning som är både effektiv och anpassad till målgrupperna. Ditt ansvar innefattar att leda designprocessen för en webbportal för beställning och avtalshantering. Detta innebär att förstå användarna, utveckla koncept och UX-flöden baserat på användarinsikter samt skapa en validerad design. Du behöver även kunna prioritera funktionalitet utifrån användarnas och verksamhetens behov, avgöra vilka funktioner som är kritiska att ha från start och vilka som kan utvecklas senare. Skallkrav • Minst nio (9) års heltidsarbete inom UX/UI-design, varav minst sju (7) år ska vara inom UX-design. • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta metodiskt och kundcentrerat genom hela designprocessen. Detta ska styrkas med minst två (2) uppdrag på minst ett (1) års varaktighet vardera, utförda inom de senaste fem (5) åren, där dessa metoder har tillämpats framgångsrikt. • Bevisad erfarenhet av att självständigt leda och genomföra en komplett designprocess. Detta inkluderar att identifiera nödvändiga aktiviteter, anpassa arbetssättet till rådande förutsättningar, välja lämpliga metoder och involvera rätt samarbetspartners vid rätt tillfällen. Minst två (2) uppdrag från de senaste fem (5) åren ska styrka denna erfarenhet, där hela designprocessen genomförts inom samma uppdrag. • Bevisad erfarenhet av att samla in, visualisera och förmedla kundinsikter, från minst tre (3) uppdrag. • Dokumenterad förmåga att prioritera funktionalitet i en lösning genom att använda designmetoder och ett kundcentrerat arbetssätt, baserat på minst tre (3) uppdrag. • Erfarenhet av att skapa och utveckla flera konceptuella lösningar parallellt baserat på kundinsikter, samt att utvärdera dessa utifrån både verksamhets- och användarperspektiv, från minst tre (3) uppdrag. • Påvisad erfarenhet av att arbeta med design i ett agilt utvecklingsteam, med en varaktighet på minst ett (1) år i minst två (2) tidigare uppdrag eller projekt. • Bevisad erfarenhet av att skapa skisser och interaktiva prototyper som har testats och utvärderats av slutanvändare, baserat på minst tre (3) projekt utförda under de senaste fem (5) åren. • Dokumenterad erfarenhet av att leda och genomföra designarbete för arbetsverktyg, styrkt genom beskrivning av minst ett (1) uppdrag med en varaktighet på minst ett (1) år, genomfört inom de senaste åtta (8) åren. Meriterande • Bevisad erfarenhet av att utföra uppdrag för offentlig sektor i minst ett (1) projekt med en varaktighet på minst ett (1) år. • Dokumenterad förmåga att omvandla användarbehov till tydliga och strukturerade funktionella och icke-funktionella krav i minst ett (1) projekt. Tillträde och ansökan Start: 17-Apr-2025 Slutdatum: 31-Dec-2025. Möjlighet till 1 års förlängning vid 2 tillfällen Sista ansökningsdagen: 10-Apr-2025 Distansarbete: ja, i samråd med kunden Ort: Stockholm Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Join Telavox as a Systems Engineer We are looking for a Systems Engineer to join our Infrastructure Engineering team. This is an exciting opportunity for someone passionate about infrastructure who enjoys collaborating with diverse teams and is eager to contribute to a fast-growing, innovative company in the telecom industry. We'd love to hear from you if you’re excited about designing scalable solutions, implementing cloud-native technologies, and driving automation in infrastructure operations! About the job As a Systems Engineer at Telavox, you will be a vital part of our infrastructure team, responsible for transforming abstract requirements into robust, automated solutions using modern DevOps practices. You’ll work closely with cross-functional teams to ensure high-quality infrastructure solutions that support our global communication services. A typical day in this role involves: Improving scalability, security, and accessibility of our platform, focusing on virtualization, container environments, storage, and automation. Building and improving developer-facing APIs for on-prem hardware resources to enhance self-sufficiency for application teams. Developing and refining monitoring and tooling to ensure high reliability and efficient maintenance. Collecting requirements and feedback from colleagues across teams to build the best possible solutions. Identifying challenges and proposing strategic solutions to improve infrastructure efficiency and effectiveness. This role is based in our Malmö office, where you’ll join a collaborative work environment with opportunities to influence our infrastructure engineering practices. About you To thrive in our team, we value your 5+ years of experience in a similar role with experience in infrastructure engineering, cloud-native technologies, and automation. You thrive in a technical role, have a strong grasp of infrastructure principles, and are dedicated to delivering exceptional results. Competencies: Experience with Linux, Kubernetes, on-prem Ceph, container technologies, and virtualization Proficiency in compute, storage, and networking intricacies Understanding of cloud-native architecture concepts such as microservices, event-driven architecture, and observability Strong background in software development and automation Passion for learning, sharing, and engaging in insightful discussions Good-to-have skills: Experience in telecom or voice streaming is a plus Relevant certifications in cloud or infrastructure technologies are a plus, but not mandatory Experience setting up and managing on-prem Kubernetes clusters You’ll fit right in with a collaborative mindset, a passion for technology, and a proactive approach to problem-solving. Join us at Telavox Since Telavox's journey started in 2002, we have strengthened our position as the leading forward-thinking communication platform for businesses. As a digital mobile operator, we develop and own our all-in-one communication platform, which integrates telephony, PBX, messaging, meetings, and contact centers, giving businesses a smarter way to connect. Today, we’re a thriving company with 1.9 billion SEK in revenue and 500+ Telavoxers across nine countries. We embrace AI and automation to push the boundaries of business communication. We offer flexible work options and adaptable hours, giving you the freedom to balance life and career while staying connected to our vibrant Telavox culture. How to apply! At Telavox, we don't focus on fitting in; we focus on making room for everyone. We’re always on the lookout for great talent, so applications are reviewed continuously. If you're ready to be part of an innovative, AI-driven telecom company, apply today with your CV and cover letter in English. For any questions, feel free to reach out to Talent Acquisition Partner Ami Faraguna at [email protected] or Engineering Manager Emil Nilsson at [email protected] Learn more about what we do!
Välj ett jobb för att visa detaljer