Teknisk chef, kommun

Sök bland 22 lediga jobb som Teknisk chef, kommun och börja ditt nya yrkesliv idag!

Produktionsteknisk Chef till DeLaval
Randstad AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet från tillverkningsindustrin och trivs i en ledande befattning? Vill du arbeta i ett innovativt företag där du kan bidra till en mer hållbar värld? Nu har du möjlighet att ansluta till oss på DeLaval i rollen som Produktionstekniks Chef! DeLaval är just nu inne i en digital förändringsresa där de investerar och satsar på att lägga om fabrikslayouten för att öka kapaciteten, detta med fokus på digitalisering och automation. Rollen ger dig möjligheten att kombinera ledarskap med praktisk ingenjörskonst och industrialisering av nya och innovativa produkter. DeLaval är världens största utvecklare, tillverkare och leverantör av mjölkproduktionslösningar. Vi erbjuder dig en arbetsplats som ingen annan, där toppmodern teknik går hand i hand med djurens välbefinnande. I den här rollen får du möjlighet att arbeta i en vacker miljö där du har fabriken, utvecklingen och laboratoriet tätt intill varandra, placerade i Tumba. Du kommer att vara en viktig del av fabrikens ledningsgrupp direktrapporterande till fabrikschefen. På DeLaval tror vi att mångfald i våra team får oss att utveckla bättre produkter och ha den bästa arbetsmiljön. Välkommen till oss! I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på [email protected], urval och intervjuer kommer att påbörjas i början av Augusti. Ansvarsområden Som Produktionsteknisk chef är du ansvarig för våra investeringar och utvecklingsprojekt. Rollen har det övergripande ansvaret att leda den tekniska utvecklingen och processutvecklingen i fabriken. Fabriken består av ca 150 medarbetare och har det globala ansvaret för att producera och leverera DeLavals Voluntary Milking System (VMS) som är en av våra viktigaste produkter. Vi monterar och testar även annan utrustning i DeLavals produktsortiment. Den produktionstekniska avdelningen består idag av 9 medarbetare som har olika roller för att tillsammans bidra till vår utveckling. Utifrån en ambitiös målbild och med ett innovativt tankesätt förväntas du skapa en tydlig strategi och riktning för ditt team. Du och ditt team kommer att spela en viktig roll för att se till att nya och befintliga produkter monteras på det mest effektiva sättet där hög kvalitet i alla led är en avgörande faktor. Du har en central roll i relationerna mellan fabriken, utvecklingsavdelningarna och teknikavdelningarna inom DeLaval där du har både externa och interna kontaktytor. Det produktionstekniska arbetet innebär att ständigt utmana och förbättra DeLavals produktionsprocess, metoder och verktyg där du har en avgörande roll i utvecklingsarbetet framöver.  Leda och utveckla produktionsteknikavdelningen och skapa ett sammanhållande team Definiera, schemalägga och optimera användningen av alla tillgängliga tekniska resurser för att uppnå önskade mål relaterat till effektivitet, produktivitet och kostnader för fabrikens övergripande plan Bidra till utvecklingen av fabrikslayouten och ta fram tekniska metoder och verktyg för att för att montera produkter och underlätta för medarbetare i produktion. Utveckla strategier och implementera planer för förbättrad säkerhet/kvalitet/leveransprestanda i linje med fabrikens vision Arbeta nära R&D och kvalitetsorganisationen Fasa in nya produkter och hjälpa till med befintliga produkter i produktion Leda och delta i fabriksprojekt, främst industrialiseringar av nya produkter  Hantera fabrikens investeringar i verktyg, utrustning och utvecklingsprojekt Kvalifikationer I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har en god förmåga att coacha, leda, bygga framgångsrika team och känner dig trygg i ditt ledarskap. Du är resultatinriktad, proaktiv och innovativ i ditt tankesätt och du motiveras av att finna nya tekniska lösningar och driva förbättringar. Då du kommer att leda och representera den produktionstekniska funktionen söker vi dig som är en driven, lyhörd och ödmjuk ledare. Du har integritet, är analytisk och har en förmåga att skapa långsiktiga mål och strategier. Universitetsexamen inom teknik Minst 5 års erfarenhet från tillverkningsindustri med fördel inom produktionsteknik God kunskap och intresse av tillverkningsprocesser, produktionstekniska verktyg och metoder Erfarenhet från en roll som ledare där du har arbetat med att skapa och utveckla framgångsrika team Erfarenhet av att använda Lean-metodik i ditt dagliga arbete Vana av att leda projekt och ansvara för budget Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Vidare ser vi det som meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom montering Om företaget Delaval International AB Vår vision är att göra en hållbar livsmedelsproduktion möjlig. Som ett företag byggt på Innovation arbetar vi ständigt med att hitta sätt att hjälpa våra kunder, mjölkbönder, göra mer med mindre genom att tillhandahålla världsledande mjölkningsutrustning och lösningar. Idag har DeLaval cirka 4500 passionerade medarbetare som verkar på mer än 100 marknader runt om i världen. DeLaval är en del av Tetra Laval-gruppen. Se mer på www.delavalcorporate.com

3 juli 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Arbetsledande Nätansvarig med driv
Solör Bioenergi Fjärrvärme AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vad brinner du för? Nu söker vi ännu en unik eldsjäl som vill vara med på vår resa mot en hållbar framtid. Som medarbetare på Solör Bioenergi gör du skillnad. Varje dag får du vara med och bidra till att fjärrvärme levereras till exempelvis sjukhus, skolor, industrier, lägenheter eller villor. Tack vare spill från skogsindustrin återvinner och producerar vi fjärrvärme med lägre miljöpåverkan. Var med och bidra till en trygg vardag för invånarna i Ale. Solör Bioenergis anläggning i Ale producerar årligen cirka 60 GWh ochvärmen som vi producerar distribueras vidare till olika typer av kunder i närområdet. Verksamheten står inför en spännande fas framöver när man ska bygga om och uppföra en ny produktionsanläggning och nu finns möjlighet att vara med på utvecklingsresan. Kanske är det du som vill ta nästa steg i karriären och bli vår nya arbetsledande Nätansvarig med möjligheten att få utveckla distributionen till våra kunder i Ale kommun? Om tjänsten I rollen som Nätansvarig med arbetsledande ansvar kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa en effektiv och driftsäker fjärrvärmeleverans till våra kunder. Du ansvarar för att planera, leda och följa upp både underhålls- och investeringsprojekt inom vårt distributionsnät. Du arbetar nära produktion, kunder, entreprenörer och myndigheter, alltid med fokus på säkerhet, kvalitet och långsiktig utveckling. Dina arbetsuppgifter kan ena dagen vara att jobba administrativt med att utveckla underhållsplaner, planera mätarbyten eller delta i budgetarbete, till att nästa dag vara ute i fält och leda entreprenörer eller göra inmätningar för kommande projekt. Som Nätansvarig är aldrig den ena dagen lik den andra och möjligheterna att själv kunna planera din arbetsdag är stora. Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är en person som arbetar strukturerat och noggrant, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete och hålla ordning på detaljerna. Du är lösningsorienterad och har ett intresse för att analysera tekniska utmaningar och hitta effektiva, praktiska lösningar. Du är initiativtagande och tar ansvar för ditt arbete, driver frågor framåt och ser vad som behöver göras utan att vänta på direktiv. Du har också en god kommunikativ förmåga och samarbetar väl med både kollegor, kunder och externa aktörer. Du är trygg i dig själv och vågar fatta beslut, samtidigt som du tar ansvar för dina val. Slutligen har du ett starkt servicefokus, sätter kundens behov i centrum och strävar alltid efter att leverera hög tillgänglighet och kvalitet i det du gör. För att kunna utföra arbetet behöver du ha: Teknisk utbildning (exempelvis gymnasie-ingenjör eller likvärdig bakgrund) Minst 3 års erfarenhet inom fjärrvärme, energidistribution eller närliggande område God förmåga att dokumentera teknisk information och följa upp projekt Erfarenhet av projektledning och samordning Mycket god datorvana och erfarenhet av Office 365 samt tekniska stödsystem God kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska Erfarenhet av arbete med externa aktörer, exempelvis myndigheter och kunder B-körkort Det är meriterande om du har: Tidigare erfarenhet inom liknande typ av uppdrag/tjänst Tidigare erfarenheter från arbetsledning Tidigare erfarenhet från driftteknik/produktion inom fjärrvärme Vad erbjuder vi? På Solör Bioenergi tycker vi om det unika. Hos oss är varje dag unik och eftersom vi är en decentraliserad organisation blir jobbet mångsidigt och lärorikt. Vår organisation är under snabb tillväxt och uppbyggnad så med oss får du stora möjligheter att utvecklas. Hälsa, balans och hållbarhet prioriteras på Solör Bioenergi så därför erbjuder vi våra anställda ett hälsopaket med förmånliga ersättningar. Dessutom finns en fördelaktig arbetstidsförkortning och många härliga kollegor i hela landet, från norr till söder. Övrigt Omfattning: Heltid. Tjänsten är förlagd dagtid men med beredskap. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Ale Kontakt: Viktoria McLellan Ernst (rekryteringsansvarig) [email protected] Sista ansökningsdag: 2025-08-18. Intervjuer kommer påbörjas efter sista ansökningsdag. Börja din unika karriär idag. Varmt välkommen till Solör Bioenergi, vi ser fram emot din ansökan! (Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar vänligt nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster). Om oss Solör Bioenergi är en ledande aktör inom förnybar energi baserad på trädbränslen med 900 000 användare varje dag. Vi finns på 271 platser i framför allt Sverige och Norge där vi producerar och distribuerar fjärrvärme, ånga och el till bostäder, företag, offentliga verksamheter och industrier. Vår verksamhet omfattar även energiåtervinning av impregnerat trä och produktion av biobränsle, samt drift och underhåll av kommunala och privata VA-anläggningar.

3 juli 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Gruppchef till enheten Byggprojektledning
Nacka kommun
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vill du leda samhällsviktiga byggprojekt i en av Sveriges mest expansiva kommuner? Delar du vår vision om att vara bäst på att vara kommun och vill ta nästa steg i din ledarkarriär inom bygg och anläggning? Då kan rollen som gruppchef för Byggprojektledning vara något för dig! Vi söker dig som vill kombinera strategiskt ledarskap med operativ närvaro och driva projekt som bidrar till framtidens Nacka. Enheten för byggprojektledning är en nybildad del av natur, trafik och fastighetsprocessen i Nacka kommun, med uppdrag att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i kommunens fastighets- och anläggningsprojekt. Enheten ansvarar för att möta behovet av genomförandekompetens för investeringsportföljerna inom kommunstyrelsen samt natur- och trafiknämnden. Som gruppchef leder du en grupp om åtta erfarna byggprojektledare som planerar, driver och följer upp projekt inom samhällsfastigheter och infrastruktur, exempelvis skolor, idrottsanläggningar, gator, torg och parker – från tidiga skeden till färdig leverans. Ditt uppdrag Som gruppchef är du ansvarig för att leda, utveckla och samordna gruppens arbete. Du arbetar både strategiskt och operativt, med ansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och resultat. Du förväntas driva utveckling kopplat till arbetssätt, kvalitetssäkring och målstyrning – i linje med kommunens styrande dokument, program och strategier. Rollen omfattar till exempel: - Strategisk ledning och vidareutveckling av byggprojektledningsverksamheten - Budget- och resultatansvar - Personalansvar och medarbetarutveckling - Projekt- och uppdragsstyrning inom bygg och anläggning - Samverkan inom kommunen samt med externa parter. Du rapporterar till enhetschef och ingår i enhetens ledningsgrupp. Är det här du? Vi tror att du är en trygg och driven ledare som får energi av att skapa resultat tillsammans med andra. Du har en god helhetssyn och förmåga att växla mellan strategiskt tänkande och operativt agerande. Du är van att ta ansvar, kommunicerar tydligt och arbetar strukturerat mot mål och resultat. Du bygger goda relationer både internt och externt och trivs i en miljö där utveckling är i fokus. Din erfarenhet - Högskoleutbildning inom bygg, samhällsbyggnad eller annan relevant teknisk inriktning - Flera års erfarenhet av projektledning inom byggprojekt – gärna inom både fastighet och anläggning - Chefserfarenhet med budget- och personalansvar - Goda kunskaper i entreprenadjuridik samt lagen om offentlig upphandling (LOU) - Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation eller mot en styrelse är meriterande - Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift Vi erbjuder  I Nacka får du möjlighet att arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga. Intresserad? Om du vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Markus Ekbom på [email protected] eller viahttps://www.linkedin.com/in/markusekbom/ Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag är 2025-08-31 Då denna annons annonseras under semestertid kan det, under juli, vara svårare att besvara frågor om rekryteringen. Urval till tjänsten pågår löpande. Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Enhetschef till VA-ledningsnät
Sollefteå kommun
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro, välkommen till oss! Tjänsten som enhetschef VA-ledningsnät är placerad inom kommunens tekniska verksamhet. Inom verksamheten jobbar ett drygt 60-tal medarbetare inom gata/park, projekt och utredning, VA samt avfall och återvinning. Vårt arbetsområde är hela kommunen och vi svarar för några av samhällets mest grundläggande funktioner. Verksamheten är indelad i fem enheter vilka samarbetar med varandra i den dagliga driften. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef ansvarar du för att inom enheten planera, leda och följa upp arbetet med VA-ledningsnätet. Detta innebär daglig drift och underhåll samt ansvaret för investeringsprojekt. Dina uppgifter är också att arbeta mot verksamhetens mål samt jobba med att utveckla verksamheten. I tjänsten ingår ekonomi, arbetsmiljö och personalansvar. Inom verksamheten arbetar vi med ett IT-stöd för vårt VA-ledningsnät och där kommer du att ha en aktiv roll. Du kommer i tjänsten samarbeta med övriga enhetschefer samt leda de projektledare som tillhör enheten för VA-ledningsnät. Uppdraget innebär även kontakter med våra kunder, entreprenörer och myndigheter i olika VA-tekniska frågeställningar. Som enhetschef ingår du i den tekniska verksamhetens ledningsgrupp. Tjänsten innebär beredskapstjänstgöring. Vi erbjuder dig spännande och varierande arbetsuppgifter inom ett av samhällets viktigaste områden - infrastruktur. Placering av tjänsten är i Sollefteå. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning på lägst gymnasienivå eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Meriterande är tidigare erfarenheter av att leda och ansvara för medarbetare, arbeten och projekt inom väg och vatten. Du har ett genuint intresse för att leda en verksamhet och dess medarbetare och är aktiv i arbetsmiljöfrågor. Du är van vid att göra uppföljningar och analyser. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga ledaregenskaper och din förmåga att skapa goda relationer och kontaktnät med medarbetare, entreprenörer och medborgare. Du har goda kunskaper och vana av data och kan använda olika IT-verktyg som kommunen arbetar med. Körkort B är ett krav samt att du behärskar svenska språket i tal och skrift. ÖVRIGT I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Är du vår nya plan- och bygglovschef?
Vadstena kommun
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Var med och forma framtidens Vadstena!  Vi söker en engagerad plan- och bygglovschef som vill leda en kunnig avdelning och vara en del av utvecklingen av vår unika kulturhistoriska kommun. Hos oss får du en central roll i samhällsbyggnadsförvaltningen, där du arbetar nära både politik och medborgare, med fokus på hållbarhet, kvalitet och tillväxt. Samhällsbyggnadsförvaltningens uppdrag är att möjliggöra en växande befolkning, bidra till en hållbar utveckling och skapa trygga och attraktiva miljöer för medborgare, företagare och besökare. Förvaltningen är indelad i tre avdelningar: • Plan och bygglov samt GIS • Fastighet och exploatering • Måltid och lokalvård Som plan- och bygglovschef blir du en viktig del i att förverkliga kommunens ambitioner om ett hållbart och attraktivt Vadstena. Här får du arbeta i en nära, engagerad organisation där samarbete och dialog står i fokus. Läs mer om oss på www.vadstena.se ARBETSUPPGIFTER I rollen som plan- och bygglovschef är du en nyckelperson i samhällsbyggnadsförvaltningen. Du är direkt underställd samhällsbyggnadschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Du har ansvar för avdelningens arbete med fysisk planering, GIS, bygglov, tillsyn och strandskydd.  Du har fullt ansvar för budget, personal och verksamhetens mål och resultat. I ditt uppdrag ingår att leda ett kunnigt team med tre medarbetare inom olika kompetensområden, men även egen ärendehandläggning ingår. Du har ett tydligt ledarskap i ärendeberedning och beslutsunderlag, och driver dialog med exploatörer, fastighetsägare, myndigheter, invånare och politiker.  Den politiska viljeförklaringen för mandatperioden lägger ett stort fokus på utveckling av kommunen och företagsklimatet. De uppdrag som är kopplade till viljeförklaringen innebär för samhällsbyggnadsförvaltningen främst fokus på stadsutveckling utifrån besökarnas, invånarnas och företagarnas perspektiv, med hänsyn till vårt unika kulturarv.  Vadstena kommun tillämpar ett tillitsbaserat styrsystem och arbetar aktivt med uppföljning genom Agenda 2030. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Relevant akademisk utbildning alternativt annan erfarenhet som vi kan bedöma likvärdig • Bred kompetens och flerårig erfarenhet inom plan- och bygglagens tillämpning • Tidigare erfarenhet av chefs- eller ledarroller, gärna i en politiskt styrd organisation • Erfarenhet av budget- och verksamhetsansvar • God kännedom om aktuella lagrum, styrdokument och myndighetsutövning i en kommunalverksamhet  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som chef har du ett närvarande ledarskap och leder din organisation med tillit, enkelhet och tydlighet. Du har förmågan att skapa delaktighet och samsyn och har ett stort engagemang för verksamheten. Du tycker om att samarbeta med andra, såväl inom kommunen som med andra aktörer och tycker om att etablera och underhålla relationer. Det är även viktigt att du är strategisk i ditt arbete för att utveckla Vadstena på kort och lång sikt.  Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Bakgrundskontroll kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT I denna rekryteringsprocess tillämpar vi ett löpande urval, vilket innebär att kandidater kan bli kontaktade innan sista ansökningsdatum har passerat. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via länken under "ansökan". Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryterare. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera relevant information för tjänsten i ditt CV.

27 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Driftchef VA till Västervik Miljö & Energi
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Om rollen Som driftchef för VA har du det övergripande ansvaret för driften av våra anläggningar för dricksvatten och avloppsrening. Du ser till att verksamheten uppfyller krav på kvalitet, kvantitet, miljö och arbetsmiljö – och att resurserna används på ett effektivt och hållbart sätt. I rollen kombinerar du ett närvarande ledarskap med ett strategiskt perspektiv. Du ansvarar för att leda, utveckla och följa upp arbetet inom VA-drift och du spelar en nyckelroll i att fortsatt leda verksamheten med kvalité samt driva förändring och förbättringar – både i arbetssätt och i teknik. Tillsammans med andra chefer, stödfunktioner och externa aktörer samordnar du insatser och prioriteringar för att bygga en driftorganisation som är robust, effektiv och framtidssäkrad. Exempel på arbetsuppgifter; Leda och följa upp det dagliga och långsiktiga arbetet inom VA-drift Identifiera förbättringsmöjligheter och driva förändrings- och utvecklingsinitiativ Genomföra riskbedömningar och leda det systematiska arbetet inom denna samhällsviktiga verksamhet Säkerställa efterlevnad av lagkrav, arbetsmiljöansvar och tillståndshantering samt kontakter med lokala och regionala myndigheter Samverka och nätverka inom branschen Initiera och driva utredningar, projekt samt delta i investeringsarbete Planera och prioritera i nära samverkan med underhåll och övriga funktioner Ansvara för din avdelnings budget och bidra aktivt till ekonomiskt och verksamhetsmässigt resultat Du har personalansvar för nio medarbetare och ingår i produktionsenhetens ledningsgrupp. Din profil Vi söker dig som är en trygg och erfaren ledare med starkt intresse för teknik, hållbar samhällsutveckling och förbättringsarbete. Du har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis teknik, industri eller liknande område, eller så har du motsvarande erfarenhet från drift- eller processintensiv verksamhet. Du har god förståelse för hur teknik, organisation och ekonomi samverkar, och du trivs med att arbeta både operativt och strategiskt. Erfarenhet av att leda verksamheter med krav på kvalitet, säkerhet och miljö är viktigt – likaså vana att arbeta med budget, målstyrning och resultatansvar. Som ledare är du tydlig, kommunikativ och närvarande. Du har förmågan att skapa struktur, engagemang och tillit i teamet, och du motiveras av att leda i förändring. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt, kan identifiera förbättringsområden och har modet att driva förändrings- och utvecklingsarbete – både i arbetssätt och teknik. Ledarskapet är avgörande i denna roll – hos oss handlar det om att vara en förebild, möjliggöra utveckling och få människor att vilja jobba tillsammans. Vi tror att goda resultat skapas genom samverkan, struktur och förtroendefulla relationer – och vi söker dig som delar den synen. Du talar och skriver svenska flytande samt innehar B-körkort. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom samhällsviktig verksamhet. Om företaget Västervik Miljö & Energi AB är ett kommunägt företag, med verksamhet inom energi, miljö och infrastruktur, som erbjuder tjänster/produkter inom elnät, stadsnät, elhandel, vatten, fjärrvärme, avfall och återvinning samt energitjänster. Vi utvecklar och levererar lokala hållbara miljö- och energitjänster för kundernas behov. Med engagemang och innovation leder och utvecklar vi miljö- och energitjänster för framtida generationer. Vi erbjuder; Vi erbjuder en arbetsplats som är omtyckt av både medarbetare och kunder. Här får du ett viktigt arbete i en expansiv och utvecklande bransch, där din roll är avgörande för att skydda samhällskritisk infrastruktur. Som en del av ett medelstort företag i stark tillväxt får du arbeta i en organisation där beslutsvägarna är korta och möjligheten att påverka är stor. Vi erbjuder flexibel arbetstid och en inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter varandra, vår goda stämning och den stolthet vi känner över vårt arbete och vår nära relation till verksamheten. Ansökningsförfarande Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman, 013-32 94 08 alt [email protected]. Sista ansökningsdag är 20 juli. Urvalsarbetet påbörjas v 30. Den här tjänsten är säkerhetsklassad tack vare den samhällsviktiga verksamhet som det innebär att arbeta inom energi- och infrastrukturbranschen. Därför kan registerkontroll och utökad personprövning genomföras på slutkandidat. Välkommen med din ansökan! #LI-DNI

27 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Teknisk chef
Hedemora kommun
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vi söker en teknisk chef till Samhällsenheten. Samhällsenheten är en del av Näringsliv- och Samhällsutvecklingsavdelningen. Avdelningen består av Näringslivs-, Plan- och Samhällsenhet. Totalt är det 13 stycken medarbetare. Näringslivsutvecklare, Samordnare för Skola/Arbetsliv, Planarkitekter, Klimat- och Miljöstrateg, Landskapsstrateg, Tekniker, Projektledare, Tekniskchef samt Avdelningschef. Avdelningen ligger under Kommunstyrelseförvaltningen och har Kommundirektör som chef. ARBETSUPPGIFTER I rollen som Teknisk chef med ansvar för markfrågor har du ansvar för exploateringsfrågor samt kommunens långsiktiga markinnehav. Rollen innebär ett proaktivt och utåtriktat arbete med både externa kontakter och nära samarbeten inom den kommunala organisationen. Du ansvarar för att leda och fördela arbetet inom enheten och har personal och budgetansvar för Samhällsenheten. Du kommer att vara ett stöd i sakfrågor och stötta medarbetarna i deras yrkesroll. Du kommer att rapportera till chef för Näringsliv- och Samhällsutvecklingsavdelningen. Vi erbjuder: https://hedemora.se/kommun-och-demokrati/sa-fungerar-kommunen/arbeta-hos-oss/personalformaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av och ett stort intresse för samhällsbyggnadsfrågor och som vill vara en del i utvecklingen av Hedemora Kommun. Du är en trygg och ödmjuk ledare med förmåga att skapa förutsättningar för att alla ska känna att de utvecklas, utmanas och uppskattas. Du är kommunikativ och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser att du har god ekonomiskförståelse, gärna med erfarenhet av ekonomistyrning i projekt. Du ska ha relevant högskoleutbildning exempelvis inom lantmäteri, samhällsbyggnad eller annan utbildning, alternativt erfarenhet, som vi anser likvärdig. Det är meriterande om du redan arbetat som chef eller ledare inom tekniskförvaltning, samhällsbyggnad eller exploateringsprocesser. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet eller annan politiskt styrd organisation. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag. Välkommen med Din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Produktionsledare Aerospace Systems
SAAB AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Produktionsledaren ska skapa förutsättningar för att alla medarbetare tar fullt ansvar för sina arbetsuppgifter genom att informera och kommunicera utifrån helheten. En viktig del i ledarskapet är att jobba med ständiga förbättringar samt tillse att verksamheten når uppsatta mål för att hela tiden sträva mot en effektivare och konkurrenskraftig verksamhet. Du är del i att utveckla och tillämpa vårt produktionssystem genom att aktivt arbeta med våra leanprinciper. Du översätter övergripande mål till tydliga mål för den egna verksamheten och leder enligt företagets värderingar. Förutom att du har ett personalansvar förväntas du som produktionsledare vara mycket "ute i produktion" och närvara i din verksamhet. Du har ansvar för tillverkningsresultat inom ditt område, vilket inkluderar effektivitet, kvalitet och leveransförmåga. Som produktionsledare kommer du att ingå i ledningsgruppen och rapportera till verkstadschefen. Din profil Du har tidigare ledarskapserfarenheter, alternativt har du en stor erfarenhet från detaljtillverkning eller liknande verksamhet. Då vi arbetar med Lean-produktion är erfarenhet inom detta område meriterande. Att utveckla och förbättra verksamheten genom att skapa delaktighet och motivation är självklart för dig. Som ledare är du driven och engagerad med stor närvaro i verksamheten. Du har förmågan att skapa och leda ett lag bestående av medarbetare med olika egenskaper, kunskaper och bakgrunder. Du drivs av att jobba med ständiga förbättringar samt av att ha god verksamhetskunskap och är prestationsorienterad. Ditt ledarskap präglas av driv, tydlighet, struktur samt prestigelöshet. Då rollen innebär mycket samarbete och kontaktytor är det viktigt att du som person är en lagspelare som kan stötta och utmana, att du är duktig på att bygga relationer och har lätt för dialog. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad blir du en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Din placering blir på BU Saab Aerospace System en del av affärsenheten Aeronautics. Vi utvecklar, industrialiserar och tillverkar flygplansstruktur för den civila och militära marknaden. Produktion består av cirka 230 medarbetare. Din roll blir som produktionsledare inom ett produktionsavsnitt inom Aerospace Systems (sammanbyggnad, komposit och målning). Du ansvarar för ett team bestående av 20-25 medarbetare. I ledningsgruppen ingår verkstadschefen, produktionsledare och tekniker. Vi stöttar varandra och utmanar varandras idéer och mål. Viktigt därför att du som person har bra samarbetsförmåga och både kan stå själv samt söker lagarbete med kollegorna. Viktigaste kontaktytan förutom ledningsgruppen är kontakten med det produktionsnära stödet i form av tekniker, planerare och kvalitetsingenjörer. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

25 juni 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Chef för stödfunktioner Saab Aerospace Systems
SAAB AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Saab Aerospace Systems söker en driven och erfaren chef för stödfunktioner som vill vara med och forma framtiden inom Aerospace Systems. Du kommer att leda ett team med fokus på Airbus, Boeing eller Special Processes, och ansvara för planering, operativt inköp, manufacturing engineering och produktionskvalitet. Som chef för stödfunktioner kommer du att ha ett centralt ansvar för att säkerställa att våra produktionsflöden är effektiva och kvalitetsfokuserade. Din roll inkluderar: * Ledarskap och teamarbete: Du kommer att leda och utveckla ett team med 10-15 individer, med fokus på Airbus, Boeing eller Special Processes. Du ska ha en inkluderande och målfokuserad ledarstil. * Planering och materialhantering: Ansvarar för att förse produktionen med nödvändiga planer och material i samtliga program. * Kvalitet och förbättring: Ansvarar för att driva grundorsaksanalyser, vara en del av avvikelsehanteringsprocessen. * Engineering: Ansvarar för beredning av underlagen samt förbättring av dessa, samt en del utvecklingsarbete. * Kompetensutveckling: Ansvarar för kompetensutveckling och personlig utveckling för varje individ inom dina team. * Tvärfunktionellt arbete: Jobba tvärfunktionellt med andra team för effektivisering och erfarenhetsutbyte. Vad vi erbjuder: * En spännande och utmanande roll i en ledningsgrupp bestående av operationschef, verkstadschefer för produktion och chef för stödfunktioner. * Möjlighet att påverka och forma framtiden inom Aerospace Systems. * En arbetsmiljö där du kan utvecklas och växa tillsammans med ett team av engagerade och kompetenta kollegor. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet inom ett eller flera av följande områden: planering, operativt inköp, manufacturing engineering eller produktionskvalitet. Du är en engagerad och strukturerad ledare med en inkluderande och lyhörd ledarstil. Du arbetar målinriktat, tar ansvar och har lätt för att samarbeta med andra. Du har även en god förmåga att bygga starka, välfungerande team med olika bakgrund och kompetenser. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

23 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Chef för stödfunktioner Saab Aerospace Systems
SAAB AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Saab Aerospace Systems söker en driven och erfaren chef för stödfunktioner som vill vara med och forma framtiden inom Aerospace Systems. Du kommer att leda ett team med fokus på Airbus, Boeing eller Special Processes, och ansvara för planering, operativt inköp, manufacturing engineering och produktionskvalitet. Som chef för stödfunktioner kommer du att ha ett centralt ansvar för att säkerställa att våra produktionsflöden är effektiva och kvalitetsfokuserade. Din roll inkluderar: * Ledarskap och teamarbete: Du kommer att leda och utveckla ett team med 10-15 individer, med fokus på Airbus, Boeing eller Special Processes. Du ska ha en inkluderande och målfokuserad ledarstil. * Planering och materialhantering: Ansvarar för att förse produktionen med nödvändiga planer och material i samtliga program. * Kvalitet och förbättring: Ansvarar för att driva grundorsaksanalyser, vara en del av avvikelsehanteringsprocessen. * Engineering: Ansvarar för beredning av underlagen samt förbättring av dessa, samt en del utvecklingsarbete. * Kompetensutveckling: Ansvarar för kompetensutveckling och personlig utveckling för varje individ inom dina team. * Tvärfunktionellt arbete: Jobba tvärfunktionellt med andra team för effektivisering och erfarenhetsutbyte. Vad vi erbjuder: * En spännande och utmanande roll i en ledningsgrupp bestående av operationschef, verkstadschefer för produktion och chef för stödfunktioner. * Möjlighet att påverka och forma framtiden inom Aerospace Systems. * En arbetsmiljö där du kan utvecklas och växa tillsammans med ett team av engagerade och kompetenta kollegor. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet inom ett eller flera av följande områden: planering, operativt inköp, manufacturing engineering eller produktionskvalitet. Du är en engagerad och strukturerad ledare med en inkluderande och lyhörd ledarstil. Du arbetar målinriktat, tar ansvar och har lätt för att samarbeta med andra. Du har även en god förmåga att bygga starka, välfungerande team med olika bakgrund och kompetenser. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

23 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025