Teknisk chef, kommun

Sök bland 9 lediga jobb som Teknisk chef, kommun och börja ditt nya yrkesliv idag!

Chef till projekterings- och utredningsenheten
ÖRNSKÖLDSVIKS KOMMUN
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Samhällsbyggnadsförvaltningens uppdrag är att aktivt verka för att bygga en säker, trygg och hållbar kommun med en god miljö för alla som bor, verkar och besöker Örnsköldsvik. Är du redo för en ny utmaning och har ett genuint intresse av möjligheten att påverka både dagens och framtidens Örnsköldsvik? Som enhetschef inom trafik- och parkavdelningen har du en viktig roll i kommunens framtid och bidrar aktivt till att vår samhällsutveckling leds via effektiva projekt och uppdrag. Enhetens huvuduppgift är att utreda och projektera uppdrag inom avdelningens kärnverksamheter gata, park, broar, kajer, allmänplatsmark och lekplatser. Arbetsuppgifter Du har ansvaret för att dina medarbetare inom projektering och utredning arbetar utifrån tydliga mål, strategier och handlingsplaner. Du är enhetens representant i avdelningens ledningsgrupp, där ett nära samarbete med övriga enheter är en förutsättning för att nå avdelningens framtagna mål. Verksamheten styrs av en framtagen verksamhetsplan utifrån tilldelad budget och politiska mål. Arbetsuppgifterna innefattar ett delegerat personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar. Det delegerade arbetsmiljöansvaret innebär att du kommer att ansvara för arbetet med att undersöka, genomföra och följa upp verksamheten på ett sådant sätt att ohälsa och olycksfall i arbetet förebyggs och att en tillfredsställande arbetsmiljö uppnås. Du bidrar till att skapa en sammanhållen samhällsbyggnadsprocess som utmärks av en tydlig servicekultur som aktivt arbetar för kommunkoncernens bästa. Detta nås via nära samarbeten och dialoger med övriga kommunala verksamheter, kommunala bolag och näringslivet. Enhetschefen leder och driver organisations- och verksamhetsutveckling samt effektiviserings- och förändringsfrågor samt samordnar enhetens olika verksamhetsområden. Du är en viktig förebild i din roll som chef och du delar Örnsköldsviks kommuns gemensamma värdegrund där helhet, handlingskraft och tolerans med hjälp av ständiga förbättringar skapar mervärde för våra medborgare. Kvalifikationer Vi söker dig med högskoleutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande kompetens inhämtad via minst fem års yrkeserfarenhet. Erfarenhet av att vara chef med goda referenser kopplat till ledarskap är ett krav. Kunskap och juridisk kompetens inom verksamhetsområdena på avdelningen är meriterande. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att avropa tjänster och skapa underlag till upphandlade tjänster enligt lagen om offentlig upphandling. Vi ser gärna att du har erfarenhet och kompetens att driva ett systematiskt förbättringsarbete kopplat till planering, arbetsmiljö och en effektiv verksamhet samt att du har erfarenhet av att leda en projektstyrd organisation. Du har förmågan till ett brett perspektiv på hela trafik och parkavdelningens verksamheter samt ett intresse av att leda och utveckla både medarbetare och verksamheten. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och självständigt kunna planera och leda enhetens verksamheter. Som ledare är du tillgänglig och resultatorienterad och genom ett tillitsbaserat ledarskap skapar du förtroende och förutsättningar för medarbetarna. Giltigt körkort med behörighet B är ett krav. Bifoga CV och personligt brev med din ansökan http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Enhetschef med ansvar för komplexa infrastrukturanläggningar
Stockholms kommun
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Trafikkontoret ansvarar för att sköta om och utveckla Stockholms offentliga rum, så att de är trygga, attraktiva, framkomliga och hållbara. Uppdraget innefattar allt ifrån att ta hand om den befintliga stadsmiljön till att genomföra strategiska investeringsprojekt och planera för morgondagens växande storstad. För att klara vårt uppdrag är vi ca 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en stad i framkant med hållbara transportlösningar och levande miljöer, både idag och i framtiden. Vill du ha en ledande roll inom förvaltningen och utvecklingen av Stockholms tekniska infrastruktur?   Som chef för Trafikkontorets enhet Infrateknik blir du ansvarig för en omfattande och varierad anläggningsportfölj. Tillsammans med ett femtontal kompetenta och engagerade medarbetare kommer du att ansvara för förvaltning och utveckling av komplexa anläggningar som öppningsbara broar, trafik- och ledningstunnlar, hissar och rulltrappor, och mycket mer. Du och din enhet förvaltar och utvecklar ett stort antal komplexa anläggningar som får vår vackra huvudstad att fungera för alla som bor och verkar här. Vi söker en enhetschef som tillsammans med sina medarbetare säkerställer att anläggningarna sköts och underhålls på ett långsiktigt hållbart sätt. Om infrastrukturavdelningen Infrastrukturavdelningen består av sex enheter med sammanlagt ca 85 medarbetare. Avdelningen har ett brett verksamhetsområde. Avdelningen ansvarar dels för att genomföra trafikkontorets stora investeringsprojekt och dels för att genom underhåll och reinvesteringar säkerställa att tekniska anläggningar som broar, tunnlar, offentlig belysning, trafiksignaler med mera behåller sina funktioner och utvecklas för att uppfylla den växande stadens behov. Uppdraget Vi söker nu en enhetschef till en av avdelningens fyra förvaltande enheter. Infrateknikenheten ansvarar för drift och underhåll av stadens komplexa tekniska anläggningar såsom trafik- och ledningstunnlar, öppningsbara broar, slussar, hissar, rulltrappor, fontäner, markvärme m.fl. Reinvesteringsbehovet är stort och vi utför årligen ett stort antal projekt för att vidmakthålla och utveckla anläggningarna. Ett av våra uppdrag är att medborgarna ska få så stor nytta som möjligt för sina skattepengar, samtidigt som störningarna för trafiken och näringslivet ska vara så små som möjligt. Enheten består av ett femtontal medarbetare med kompetens inom anläggningsförvaltning. Stor del av det dagliga arbetet utförs av upphandlade entreprenörer, men bland enhetens medarbetare ingår också drifttekniker som utför löpande felavhjälpning och underhållsarbete i egen regi. Som enhetschef har du fullt personal-, budget- och verksamhetsansvar. Du ansvarar för att driva, utveckla och kvalitetssäkra arbetet på enheten så att vi inom fastlagda ramar arbetar mot de mål och uppdrag som enheten har. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i dennes ledningsgrupp. Du har ett tätt samarbete med enhetschefer för avdelningens övriga enheter. Du samverkar både med andra chefer och avdelningar inom Trafikkontoret och med andra aktörer både inom och utanför stadens organisation, som Trafikverket, Stockholm Vatten och Avfall och Stockholms Hamnar m.fl. Arbetet som enhetschef är självständigt och fritt, med ett stort eget ansvar. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Examen från en högskoleutbildning inom samhällsbyggnad med inriktning mot anläggningsteknik, industriell utbildning eller annan utbildning eller erfarenheter som vi bedömer är likvärdiga Erfarenhet från samhällsbyggnads-, energi- eller industrisektorn Chefserfarenhet Det är meriterande om du har: Erfarenhet av komplexa tekniska anläggningar Erfarenhet av politiskt styrd organisation Erfarenhet av offentliga upphandlingar Grundläggande kunskaper i AMA, AB/ABT och ABK Personliga kompetenser och färdigheter För att lyckas i rollen som enhetschef behöver du vara lyhörd, prestigelös och handlingskraftig, med förmåga att skapa förtroende och relationer. En strategisk och pragmatisk inställning, samt förmågan att kommunicera tydligt och förenkla komplexa frågor, är avgörande. Du har lätt för att möta förändrade förutsättningar och du planerar, organiserar samt prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Personliga egenskaper som mognad, integritet och engagemang värderas högt. Övrigt Vi har flexibla arbetstider samt möjlighet till växling av semesterdagstillägg mot extra ledighet. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehov finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Arbetsmiljö och hälsa är viktigt för oss. Vi erbjuder friskvårdsersättning, friskvårdstimme och möjlighet att delta i friskvårdsaktiviteter. Läs mer om våra förmåner här. Stockholms stad som arbetsgivare, läs här. Varmt välkommen med din ansökan!  Tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass och kräver ett svenskt medborgarskap. Vi genomför säkerhetsprövning inför tecknande av anställningsavtal. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande som uppfyller kvalifikationerna. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

1 oktober 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Geodatachef
Kristinehamns kommun
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vill du vara med i utvecklingen av kommunens digitala samhällsbyggnadsprocess med geodata i fokus? Är du dessutom intresserad av ledarskapsfrågor och att skapa värde för både medarbetare, boende och verksamma i Kristinehamns kommun? Vi söker dig med kunskap och intresse för geodatafrågor och som har erfarenhet av att leda verksamhetsutveckling i samverkan med flera parter. Geografiskt informationssystem (GIS) utgör en viktig del i den digitaliserade samhällsbyggnadsprocessen och vi söker nu en geodatachef som vill vara med och utveckla, samt utvecklas tillsammans med oss. På miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen arbetar idag 24 personer och vi söker nu en geodatachef till geodataenheten. Geodataenheten har hela kommunen som arbetsfält, externt mot medborgare och företag verksamma inom kommunen samt internt inom kommunen och de kommunala bolagen. Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar för bygglovshanteringen, miljö- och hälsoskydd samt geodatafrågorna i kommunen. Vi är både myndighetsutövande och rådgivande och vi vill att vår organisation ska kännetecknas av att vi ger god service till dem som bor och verkar i Kristinehamns kommun. Du kommer att arbeta på geodataenheten som består av 5 engagerade medarbetare. Enheten ansvarar bland annat för ajourhållning av primärkartan, framtagande av nybyggnadskarta, utsättning av hus, förvaltning och utveckling av kommunens GIS-plattform. Tillsammans med kommunens digitaliseringsavdelning pågår just nu ett arbete gällande öppna och delade data samt att det pågår ett arbete med att ansöka om drönarlicens hos Transportstyrelsen. Som anställd hos oss har du en hel del förmåner så som, flextid, semesterväxling, frisvårdsbidrag samt möjlighet till distansarbete viss tid i veckan. ARBETSUPPGIFTER I rollen som enhetschef kommer du att ha verksamhets- budget-, arbetsmiljö- och personalansvar. Du arbetar både strategiskt och operativt gällande frågor som tillhör ditt verksamhetsområde samt förvaltningen som helhet. Du kommer att spela en viktig roll i kommunens övergripande och långsiktiga arbete med geodata- och GIS-frågor, driver utvecklingen av verksamhetsområdet samt samverkar med övriga i organisationen. Du är direkt underställd förvaltningschefen, och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Du ansvarar för att stötta, stimulera och kompetensutveckla personalen samt skapa bra förutsättningar för en god arbetsmiljö och arbetsglädje. Du ska systematiskt jobba med att kvalitetssäkra och effektivisera verksamheten och du förväntas ansvara för såväl din egen som organisationens utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant ingenjörsutbildning eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, samt har tidigare erfarenhet av att jobba inom geodataområdet. Det är meriterande om du har erfarenhet av budget- och planeringsarbete och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att leda arbetsgrupper. För att lyckas i rollen som geodatachef tror vi att du är en positiv och engagerad ledare som motiverar och förser andra med de befogenheter som krävs för att nå gemensamma mål. Du är initiativtagande och har ett genuint intresse för verksamheten samt driver på tills projekt är avslutade och resultat uppnådda. Din specialistkunskap inom området är något du underhåller kontinuerligt så att du förblir en kunskapsresurs för andra. Du är en duktig strateg som har ett brett perspektiv på frågor. Du har förmågan att bryta ner problem i sina beståndsdelar och hitta lösningar på de utmaningar som kan uppstå. Som person är du kommunikativ och samarbetsinriktad samt har en förmåga att inspirera och bygga långsiktiga relationer. Du har god pedagogisk insikt och anpassar sättet du förmedlar ett budskap på så det blir begripligt för alla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är meriterande. Varmt välkommen med din ansökan!! ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

30 september 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Teknisk chef
Sollentuna kommun
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vi söker chef för vår tekniska enhet på samhällsbyggnadsavdelningen. Tekniska enheten består av drygt 30 medarbetare fördelat på fyra grupper; park, gata, trafik och projektgenomförande. Vi ansvarar för att förvalta och utveckla vackra, funktionella och hållbara offentliga miljöer. Kommunikation och dialog med Sollentunaborna är central för att bygga tillit i planering och genomförande av åtgärder i den fysiska miljön. Medarbetarna har kompetenser inom bland annat drift, underhåll, anläggning, trafikplanering, trafiksäkerhet, landskapsarkitektur och naturvård.  Som teknisk chef är du medlem i samhällsbyggnadsavdelningens ledningsgrupp och rapporterar till samhällsbyggnadschefen. Din egen enhetsledning består av fyra sakkunniga gruppchefer liksom en utvecklingsledare som stöttas av en samhällsbyggnadskoordinator och övriga centrala stödfunktioner inom ekonomi, HR och kommunikation.  Du tar ansvar för att din verksamhet levererar i rätt tid och med rätt kvalitet och i linje med politiska beslut. Du arbetar aktivt för att utveckla samarbetet inom kommunkoncernen och identifiera helhetslösningar med kunden och platsen i fokus. Som chef utvecklar du också våra externa relationer och dialogen med intressenter inom samhällsbyggnadsprocessen samt är en god representant för Sollentuna kommun. Du säkerställer en attraktiv arbetsplats och en god arbetsmiljö genom ditt ledarskap. En viktig uppgift som teknisk chef, är att sätta gemensamma mål och tillsammans med enhetsledningen samordna och prioritera utvecklingsarbetet inom enheten.  Arbete pågår med att bygga en stabil plattform och överblick över förvaltningsuppdraget liksom utveckling av långsiktiga underhålls- och utvecklingsplaner. Vi ser att digitala lösningar är en viktig del för att öka service och effektivitet. I samverkan inom koncernen utvecklas också den civila beredskapen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Ingå i avdelningens ledningsgrupp  - Tillse att verksamheten följer politiska mål och uppdrag samt gällande lagstiftning. - Leda enhetens arbete och tillse att verksamhetens kvalitet, effektivitet och resultat upprätthålls och utvecklas  - Säkerställa att enheten håller budget  - Fungera som projektägare och ordförande i styrgrupp för anläggningsprojekt - Ingå i interna och externa styrgrupper - Säkerställa en strategisk kompetensförsörjning inom den tekniska verksamheten. Kvalifikationer Vi söker dig som är civilingenjör inom samhällsbyggnad/väg och vatten eller annan akademisk examen eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du behöver ha erfarenhet av att vara chef, ha ansvar på strategisk nivå för upphandlingar av drift och/eller anläggningsentreprenader i beställar- eller utförarorganisation och god svenska i tal och skrift.  Det är meriterande om du också har erfarenhet av att vara chef över chefer, kommunal samhällsbyggnadsverksamhet, strategisk planering inom enhetens verksamhetsområden, verksamhetsutveckling inom digitalisering och av förhandling. Vi ser det också som meriterande om du har kunskap inom arbetsmiljölagstiftning samt entreprenadjuridik. Ledarskap i Sollentuna är att nå resultat och få andra med sig i arbetet och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en stabil person med ett gott och utvecklande ledarskap. Du tänker strategiskt, är ekonomiskt medveten och tydlig i din kommunikation.  Övrigt Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi erbjuder Du blir en del av samhällsbyggnadsavdelningen som ansvarar för att förvalta och utveckla vackra, funktionella och hållbara livsmiljöer för dagens och kommande generationers boende och verksamma i Sollentuna. Vi ansvarar för alla delar i samhällsbyggnadsprocessen – från idé till förvaltning. Det ger oss en bra översikt och större förståelse för helheten. Vi tänker nytt och vågar testa! På tekniska enheten är vi en viktig del i att lösa de utvecklingsuppdrag som ligger på hela kommunkoncernen; Inga utsatta områden, Klimatneutralt Sollentuna och Fler arbetstillfällen. Vi gör det genom att säkerställa att kommunens utemiljöer upplevs trygga och väl omhändertagna, få ner klimatpåverkan från anläggning och drift liksom att möjliggöra praktik och enklare arbetstillfällen. Den tekniska verksamheten har också en viktig roll i arbetet med civil beredskap. En viktig fråga är vidare att säkerställa att kommuninvånarna känner sig informerade och involverade i det som händer i den fysiska miljön. Ett särskilt arbete pågår för att, tillsammans med kommunens kontaktcenter, utveckla processen för felanmälan och återkoppling till kund.  Vi tror på att de bästa idéerna föds ur ett samarbetsklimat där alla känner sig hörda. Din utveckling är viktig och vi ser fram emot att se dig växa tillsammans med oss. Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!

27 september 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Chefsingenjör
Försvarsmakten
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Materielavdelningen inom Försvarsstaben söker en chefsingenjör till systemledningssektionen. Befattningen erbjuder Du kommer att ingå i systemledningssektionen där du bidrar i ett spännande och utvecklande arbete som kräver teknisk helhetssyn och resultatfokus. Tjänsten kräver förmåga att både lösa arbetsuppgifter självständigt, leverera resultat samt att leda  arbetsgrupper bestående av både anställda och konsulter för att nå kravställda mål. Initialt kommer mycket av arbetet inriktas mot att utveckla den tekniska systemledningen tillsammans med sektionens chefs- och systemingenjörer. Arbetet omfattar hantering och systematisk strukturering av informationsmängder gällande tekniska system och berör många kontaktytor både inom försvarsstaben som på försvarsgrensstaber och stridskrafter samt andra externa stödmyndigheter. Följande kompetensområden är av primärt intresse: • Materielförsörjning och teknisk systemlivscykelledning • Teknisk samfunktion i funktionskedjor • System- och produktstrukturer inklusive masterdata • Krav- och konfigurationsledning • Processledning Om enheten Sektionen Systemledning (SYST) är organiserades under Materielavdelningen som finns inom Försvarsstabens stödenhet (FST STÖD). SYST leder och utvecklar, inom ramen för chefen Materielavdelningens verksamhetsansvar, teknisk systemledning inom FST, till stöd för Försvarsmakten och försvarsgrenar/stridskrafter. Inom sektionen finns ansvar för Försvarsmaktens materielförsörjningsprocess vilket även inkluderar stöd för uppföljning och värdering mot förmågekrav. Arbetet sker i nära samverkan med Försvarsmaktens tekniska direktör. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Leda och utveckla teknisk systemledning inom Försvarsstaben, till stöd för Försvarsmakten och försvarsgrenar • Bidra till framtagande av teknisk systemprognos utgående från systemlivscykelplaner • Stödja teknisk direktörs designansvar och tillhörande metodik, inom ramen för materielförsörjning • Bidra till utveckling av metodik inom Försvarsmaktens materielförsörjningsprocess • Bidra till utveckling av anvisningar och metoder för Försvarsmaktens målsättningsarbete för tekniska system • Stödja övriga delar inom Försvarsmakten med sakkunskap inom materielförsörjning och teknisk systemlivscykelledning KRAV Kvalifikationer • Civil-/högskoleingenjör eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Erfarenhet av kvalificerad design- eller produktledning och/eller ledning av teknisk utveckling av komplexa system på höga systemnivåer • Dokumenterad erfarenhet av att självständigt arbeta och leverera resultat i en målstyrd organisation • God kunskap om processledning • Mycket god kunskap om integration och samfunktion mellan system • Mycket god kunskap om livscykelhantering av tekniska system, inte minst med avseende på tekniska arv • Mycket god kunskap om arbete med system-av-system • God kunskap i informatik och hantering av stora komplexa informationsmängder • God kunskap om specificering, kravnedbrytning samt kravutformning • God kunskap om konfigurationsledning Personliga egenskaper Du har förmåga att självständigt söka kunskap och snabbt sätta dig in i komplexa sammanhang samt identifiera nyckelfrågor. Du har en god ledarskapsförmåga och kan även på andra sätt och med andra utgångspunkter kommunicera och samarbeta väl med andra. Du har en inriktning mot bred förankring med olika intressentgrupperingar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet inom systemarbete enligt ISO 15288 • Erfarenhet av försvarslogistikprocessen • Erfarenhet av arbete avseende Försvarsmaktens uppgifter och förmågor • Arbetslivserfarenhet avseende internationell samverkan/ utlandstjänstgöring • Du har en utmärkt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på både svenska och på engelska För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Civil tillsvidare anställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Stockholm. Tillträdesdatum: Snarast enl. ö.k. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Ted Nilsson via växel 08-788 75 00 Fackliga företrädare OFR/O HKV Arne Nilsson SACO HKV Camilla Robertsson SEKO HKV Lise-Lott Larsson Försvarsförbundet. OFR/S HKV Kjell Tetzlaff Ovanstående kontaktpersoner nås via växeln på telefon 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-10-15. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

25 september 2024
Sista ansökan:
15 oktober 2024
Systemförvaltningschef
Randstad AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Arbetsbeskrivning Som chef för Systemförvaltningsgruppen har du en nyckelroll i att utveckla och förvalta Akademiska Hus IT-system, applikationer och digitala arbetsmiljö, samtidigt som du leder och stöttar ett engagerat team. Du arbetar nära verksamheten för att säkerställa att systemen är både effektiva och anpassade för framtidens behov, och samtidigt upprätthåller du en hög standard när det gäller säkerhet och tillgänglighet. Vi söker dig som har en passion för att utveckla människor och skapa en inkluderande arbetsmiljö, där teamets styrkor tas tillvara och potential utvecklas. Nyfiken?  Kul! Du är varmt välkommen att ladda upp CV och svara på våra frågor redan idag. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 18 oktober, 2024. I denna rekrytering samarbetar Akademiska Hus med Randstad. För mer information om tjänsten kontakta Senior Rekryteringskonsult Elin Bjursten på [email protected]. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail. Ansvarsområden Uppdraget Du leder ett team med både tekniska systemförvaltare och medarbetare med ansvar för vår digitala arbetsplats och vårt IT-stöd (ansvar för upphandlad tjänsteleverantör). Du tillhör avdelningen Affärsteknik och utveckling med cirka 40 medarbetare och kompetens inom verksamhetsutveckling, innovation, datahantering och analys, verksamhets- och IT-arkitektur, infrastruktur och systemförvaltning. Du rapporterar till direktör Affärsteknik och utveckling och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Ditt uppdrag är att: Leda och coacha systemförvaltningsgruppen och skapa en arbetsmiljö som främjar samarbete, respekt och personlig utveckling Samarbeta med olika delar av verksamheten för att skapa IT-lösningar som uppfyller både dagens och framtidens behov Säkra en god digital arbetsmiljö för alla medarbetare Säkerställa ett professionellt IT-stöd (helpdesk och på-platsen-service) genom upphandlad tjänsteleverantör Säkerställa att alla system och applikationer är tillgängliga och uppfyller höga säkerhetsstandarder Övervaka systemens prestanda och snabbt åtgärda eventuella problem Planera och genomföra nödvändiga uppdateringar och patchar för att säkerställa systemens säkerhet och funktionalitet Säkerställa att systemen följer gällande lagar och regelverk Implementera strategier för att skydda data och säkerställa återställning vid behov Ständigt följa teknologitrender och identifiera möjligheter att förbättra verksamhetens systemmiljö Kvalifikationer Ditt bidrag  Vi letar efter dig som är ansvarstagande, engagerad och nyfiken och som har: Erfarenhet av att leda och utveckla team Viljan att ständigt förbättra och utveckla verksamheten Förmågan att arbeta både operativt och strategiskt Relevant akademisk bakgrund God teknisk kunskap inom systemförvaltning, säkerhet och prestandaoptimering Förmågan att kommunicera komplexa tekniska lösningar på ett förståeligt sätt Förmågan att bygga relationer och samarbete tvärs hela verksamheten God kunskap om systemförvaltningsprocesser Erfarenhet av att leda komplexa IT-projekt inom givna tidsramar och budget God förståelse för lagar och regler inom IT Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

19 september 2024
Sista ansökan:
18 oktober 2024
Senior Teknisk Projektledare
Leoware Sverige AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Jobbat är är inom område Applikationsdrift och Distribution som har över 100 medarbetare och ansvarar för applikationsdrift och produktutveckling till kunden. Detta görs på flera olika plattformar i ett systemlandskap. Inom detta uppdrag har organisationen behov av senior teknisk projekt-aktivitetsledning för olika driftsrelaterade projekt, till exempel i samband med säkerställande av driftbarhet och övervakning, stöd inför upphandling av nya produkter, produktlivscykelhantering samt driftsetablering av nya och befintliga tjänster/produkter. Obligatoriskt krav Certifiering om ramverket ITIL Foundation (Information Technology Infrastructure Library). Minst tre (3) månaders praktisk erfarenhet av arbete i respektive process, incident-, problem- och changehantering. Erfarenhet av storskalig drift för organisationer med minst 5 000 användare och en IT-avdelning med minst 200 anställda. Certifiering i någon Projektstyrningsmodell. Minst 4 års erfarenheten av teknisk projektledning inom IT-produktion och/eller IT Infrastruktur i ett systemlandskap med flertalet olika driftsplattformar; Linux, Windows, OpenShift etc. där koordinering mellan Verksamhet och IT alternativt mellan flera olika områden inom IT-avdelningen ingått. Fem (5) års erfarenheten eller mer av teknisk projektledning inom IT-produktion och/eller IT Infrastruktur i ett systemlandskap med flertalet olika driftsplattformar; Linux, Windows, OpenShift etc. där koordinering mellan Verksamhet och IT ingått.

18 september 2024
Sista ansökan:
18 oktober 2024
Teknisk chef
Sollentuna kommun
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vi söker chef för vår tekniska enhet på samhällsbyggnadsavdelningen. Tekniska enheten består av drygt 30 medarbetare fördelat på fyra grupper; park, gata, trafik och projektgenomförande. Vi ansvarar för att förvalta och utveckla vackra, funktionella och hållbara offentliga miljöer. Kommunikation och dialog med Sollentunaborna är central för att bygga tillit i planering och genomförande av åtgärder i den fysiska miljön. Medarbetarna har kompetenser inom bland annat drift, underhåll, anläggning, trafikplanering, trafiksäkerhet, landskapsarkitektur och naturvård.  Som teknisk chef är du medlem i samhällsbyggnadsavdelningens ledningsgrupp och rapporterar till samhällsbyggnadschefen. Din egen enhetsledning består av fyra sakkunniga gruppchefer liksom en utvecklingsledare som stöttas av en samhällsbyggnadskoordinator och övriga centrala stödfunktioner inom ekonomi, HR och kommunikation.  Du tar ansvar för att din verksamhet levererar i rätt tid och med rätt kvalitet och i linje med politiska beslut. Du arbetar aktivt för att utveckla samarbetet inom kommunkoncernen och identifiera helhetslösningar med kunden och platsen i fokus. Som chef utvecklar du också våra externa relationer och dialogen med intressenter inom samhällsbyggnadsprocessen samt är en god representant för Sollentuna kommun. Du säkerställer en attraktiv arbetsplats och en god arbetsmiljö genom ditt ledarskap. En viktig uppgift som teknisk chef, är att sätta gemensamma mål och tillsammans med enhetsledningen samordna och prioritera utvecklingsarbetet inom enheten.  Arbete pågår med att bygga en stabil plattform och överblick över förvaltningsuppdraget liksom utveckling av långsiktiga underhålls- och utvecklingsplaner. Vi ser att digitala lösningar är en viktig del för att öka service och effektivitet. I samverkan inom koncernen utvecklas också den civila beredskapen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Ingå i avdelningens ledningsgrupp  - Tillse att verksamheten följer politiska mål och uppdrag samt gällande lagstiftning. - Leda enhetens arbete och tillse att verksamhetens kvalitet, effektivitet och resultat upprätthålls och utvecklas  - Säkerställa att enheten håller budget  - Fungera som projektägare och ordförande i styrgrupp för anläggningsprojekt - Ingå i interna och externa styrgrupper - Säkerställa en strategisk kompetensförsörjning inom den tekniska verksamheten. Kvalifikationer Vi söker dig som är civilingenjör inom samhällsbyggnad/väg och vatten eller annan akademisk examen eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du behöver ha erfarenhet av att vara chef, ha ansvar på strategisk nivå för upphandlingar av drift och/eller anläggningsentreprenader i beställar- eller utförarorganisation och god svenska i tal och skrift.  Det är meriterande om du också har erfarenhet av att vara chef över chefer, kommunal samhällsbyggnadsverksamhet, strategisk planering inom enhetens verksamhetsområden, verksamhetsutveckling inom digitalisering och av förhandling. Vi ser det också som meriterande om du har kunskap inom arbetsmiljölagstiftning samt entreprenadjuridik. Ledarskap i Sollentuna är att nå resultat och få andra med sig i arbetet och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en stabil person med ett gott och utvecklande ledarskap. Du tänker strategiskt, är ekonomiskt medveten och tydlig i din kommunikation.  Övrigt Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi erbjuder Du blir en del av samhällsbyggnadsavdelningen som ansvarar för att förvalta och utveckla vackra, funktionella och hållbara livsmiljöer för dagens och kommande generationers boende och verksamma i Sollentuna. Vi ansvarar för alla delar i samhällsbyggnadsprocessen – från idé till förvaltning. Det ger oss en bra översikt och större förståelse för helheten. Vi tänker nytt och vågar testa! På tekniska enheten är vi en viktig del i att lösa de utvecklingsuppdrag som ligger på hela kommunkoncernen; Inga utsatta områden, Klimatneutralt Sollentuna och Fler arbetstillfällen. Vi gör det genom att säkerställa att kommunens utemiljöer upplevs trygga och väl omhändertagna, få ner klimatpåverkan från anläggning och drift liksom att möjliggöra praktik och enklare arbetstillfällen. Den tekniska verksamheten har också en viktig roll i arbetet med civil beredskap. En viktig fråga är vidare att säkerställa att kommuninvånarna känner sig informerade och involverade i det som händer i den fysiska miljön. Ett särskilt arbete pågår för att, tillsammans med kommunens kontaktcenter, utveckla processen för felanmälan och återkoppling till kund.  Vi tror på att de bästa idéerna föds ur ett samarbetsklimat där alla känner sig hörda. Din utveckling är viktig och vi ser fram emot att se dig växa tillsammans med oss. Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!

17 september 2024
Sista ansökan:
15 oktober 2024
Head of production and shipping
Randstad AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Arbetsbeskrivning Är du en erfaren ledare inom produktion och logistik som motiveras av att leda team mot gemensamma mål? Då är denna roll något för dig! Vi söker en Head of Production and Shipping som kommer att ha det övergripande ansvaret för hela produktionskedjan hos Devyser: från inköp och produktion, till lagerhållning och skeppning till våra kunder globalt. Du kommer att ansvara för produktionen av hela Devyser’s produktutbud, och kommer vara nyckelperson i att modernisera och effektivisera produktionen, för att matcha Devyser’s globala tillväxt. Utöver koordinerar du all global logistik och säkerställer att våra produkter når våra kunder med högsta kvalitet och effektivitet. Du samarbetar nära samtliga avdelningar, inklusive utveckling och sälj för att se till att produktion och lager utförs i linje med Devyser’s övergripande planer och mål.  Devyser kombinerar innovation med en stark och inkluderande företagskultur. Företaget är ledande inom utvecklingen av avancerade diagnostiska tester som används över hela världen för att vägleda vårdgivare i den medicinska bedömningen av patienters hälsa. Som medarbetare hos Devyser får du vara med och göra en verklig skillnad för patienters liv. Hos Devyser är varje medarbetare en nyckelspelare i vår gemensamma framgång! Ansvarsområden Leda produktions- och skeppningspersonal  Operativt ansvar för att produktionsplan utförs för att optimera lagerhållning i linje med försäljningsplan Fokus på effektivisering och förbättringsarbete av produktionsflöden  Kvalitetssäkring av våra produkter utifrån interna och externa kvalitetskrav Planera inköp för produktion, hantera leverantörer och utvärdering av leverantörer  Ansvara för att skeppning hanteras utefter framställda rutiner Hantera förhandling av avtal med transportföretag  Kvalifikationer Akademisk utbildning inom molekylär biologi, ingenjör eller annan relevant inriktning Flera års erfarenhet av arbetsledning och planering inom medicinteknisk produktion Ledarskapserfarenheter  Erfarenhet av QC arbete Det är meriterande med erfarenhet av molekylär biologiska tekniker inklusive q-PCR och NGS Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

3 september 2024
Sista ansökan:
2 december 2024