We are eagerly looking for a Logistics and Customer Service Coordinator to a client company in Copenhagen. Whether you're early in your career and excited to develop, or you have solid experience in customer service and are interested working in a fast-paced, operational environment - this role could suit you! Main responsibilities, other than general administrative tasks related to logistics and customer service: Handle and respond to customer, along with 3PL partners, inquiries Manage the entire order process, from order to delivery, ensuring smooth and accurate execution Track stock levels and shipments, addressing potential issues proactively Follow up on deliveries and handle any issues or claims In all of your work, you are collaborating with sales, logistics and finance teams to ensure seamless operations. We are looking for someone who: Have great communication skills, and a proactive attitude Takes responsibility Enjoys working in a high-energy, collaborative team Are eager to continously develop, both yourself and the company Have the ability to capture details, while keeping an eye on the bigger picture Have great communication skills, with a proactive attitude Requirements for this role: 1-2 years of experience in customer service, order management, supply chain, or a similar field Fluency in both Danish and English Good knowledge of Microsoft Office (especially Excel) - Experience with Dynamics or other ERP systems is a bonus Further info about this role and the recruitment process The office is based in Copenhagen, Denmark. Working hours are 08:00-16:00. We're looking for someone who can start as soon as possible, initially for a period of three to six months. This recruitment process is handled by Logent. For further questions about the position, please contact the recruitment manager: Sarah Knutsson, Recruitment Manager, at +46 73 597 53 69 or [email protected]
Vill du vara en del av en arbetsplats där lösningar, engagemang och samarbete står i fokus? Hos Närkefrakt skapar vi framtidens transport- och logistiklösningar tillsammans. Vi söker nu dig som vill arbeta som säljare för miljö - och avfallshantering. Närkefrakt är en lastbilscentral med cirka 90 delägare, som både är våra ägare och kärnan i vår produktion. Med vårt läge i ett av Sveriges bästa logistikområden erbjuder vi tjänster som transporter, terminalverksamhet, jordförsäljning och återvinning. Vi sysselsätter över 600 personer med våra åkerier i ständigt fokus. Här kombineras det lilla företagets nära samarbete med det stora företagets kapacitet och resurser. OM TJÄNSTEN I rollen som säljare för miljö- och avfallshantering kommer du att vara en nyckelperson som ansvarar för att utveckla våra tjänster. Ditt jobb är att vara en expert på upphandlingar, priser och avtal – samtidigt som du är en mästare i att hitta nya affärsmöjligheter. Här får du en blandning av försäljning och administration, där du kommer att arbeta lika mycket med kunder som med de interna processerna för att se till att allt flyter på som det ska. För att vara framgångsrik i rollen behöver du förstå branschen och dess behov, vara lyhörd för våra kunders önskemål och samtidigt säkerställa att vi levererar bästa möjliga lösning. Du kommer att vara i ständig dialog med både våra kunder och våra delägare, och du kommer att arbeta tätt tillsammans med andra avdelningar på Närkefrakt – allt för att hitta den bästa lösningen för våra kunder. NÄRKEFRAKT ERBJUDER DIG Hos oss på Närkefrakt får du mer än bara en arbetsplats, här får du chansen att vara med och utveckla framtidens transportlösningar. Vi är stolta över vårt miljöarbete, och har både installerat solceller och laddstationer för lastbilar på vår anläggning – ett bevis på vårt hållbarhetsfokus. Vi bryr oss om våra medarbetares välmående och arbetsmiljö. Du kommer att vara en del av ett team där vi ständigt strävar efter förbättring och där dina åsikter alltid är viktiga. - Tillsvidareanställning med inledande provanställning - Tjänstebil - Fast månadslön - 6 veckors semester - Kollektivavtal - Tillgång till gym på anläggningen Med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och spännande utmaningar vill vi ge dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas. VI SÖKER DIG SOM Har erfarenhet av försäljning och upphandlingar Har erfarenhet inom miljö och återvinning, eller närliggande bransch Behärskar svenska flytande, både i tal och skrift Är datakunnig och gillar att använda digitala verktyg Det är ett plus om du har utbildning eller erfarenhet av ADR, men det är inget krav! ANSÖKAN Är du redo att bli en del av Närkefrakt? Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Maths Dohn, Affärsområdeschef, på [email protected] eller på telefon 019-206327. Vid frågor kopplade till rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till Sara Belicke, HR-konsult, via e-post på [email protected] eller telefon 072-219 64 73. Välkommen till en arbetsplats där vi skapar framtidens transporter – tillsammans.
ArbetsuppgifterI rollen som Transportkoordinator kommer du att ansvara för att boka och följa upp expresstransporter från materialleverantörer som finns runt om i världen, till våra svenska fabriker inom vår kund. Då transporterna ofta handlar om kritiska produktionsgods kommer det att finnas ett stort fokus på att upprätthålla en god relation med såväl våra transportörer som med fabrikerna, för att kunna erbjuda och leverera bästa möjliga transportlösning för varje specifik bokning. I rollen ingår också att arbeta med teamet för att fortsätta driva digitaliseringsresan framåt. Detta ger också möjlighet att på sikt vara involverad i olika typer av projekt med samma mål. Kvalifikationer Du har enuniversitetsexamen inom relevanta områden eller tidigare erfarenhet av logistik. Du harmycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Erfarenhet av väg- och flygtransporter är särskilt meriterande då detta är de enda transportsätt som vår kund använder för deras expresstransporter. Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget som Transportkoordinator så ser vi gärna att du har ett gott självförtroende och drivkraft att utmana andra att genomföra och lyckas med förändringar. Du vet hur man bygger förtroende, skapar engagemang och kommunicerar effektivt med nyckelintressenter. Vår kund värdesätter initiativförmågaoch förmågan att planera, arbeta strukturerat och prioritera med ett flexibelt tänk. Företagspresentation Vår kund är en ledande aktör inom logistik- och transportlösningar, med fokus på att skapa effektiva och hållbara flöden för globala verksamheter. Med ett starkt engagemang för innovation och kvalitet arbetar företaget för att säkerställa smidiga processer från produktion till leverans. Här blir du en del av en dynamisk och internationell miljö där samarbete och utveckling står i fokus. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2025-03-01 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-06-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan på engelska (gärna i Word-format).
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11 till 13 av 13 jobb