Fordonsadministratör till kund i Trollhättan

Vi söker nu en fordonsadministratör med fokus på att stötta upp med administration i samband med en ny kategori bilar. Som en viktig länk kommer du att arbeta med att hantera och samordna fordonsrelaterad administration, samtidigt som du upprätthåller relationer med leverantörer. Låter detta intressant? Se till att skicka din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Kunden kommer att starta upp en ny kategori av bilar och behöver stöd med att administrera dem, särskilt när det kommer till att beställa dessa bilar. Avdelningen består av 7 personer som arbetar med fordonsadministration. Arbetstiderna är 08:00-17:00, måndag till fredag, på plats i Trollhättan. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera nybeställningar av bilar, säkerställa att det blir rätt bil och att föraren är berättigad till bilen * Säkerställa att kundens leasingbolag följer ingångna avtal * Kontrollera och kontera fakturor från leasingbolagen * Administrera trängselskatter parkeringsböter * Svara på förarfrågor VI SÖKER DIG SOM - Innehar en godkänd gymnasial utbildning - Talar och skriver engelska & svenska flytande då det krävs i det dagliga arbetet - Har tidigare erfarenhet inom liknade arbetsuppgifter, gärna fordonsadministration För att trivas i rollen krävs det att man är bekant med och trivs med administrativa arbetsuppgifter samt att man är van vid att arbeta i ett högt tempo. Det är viktigt att kunna hantera flera uppgifter samtidigt och vara skicklig på att hålla många bollar i luften. Dessutom är förmågan att kommunicera med både leverantörer och förare avgörande för att lyckas i rollen. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Kommunikativ - Nätverkande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

15 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Fordonsadminstratör till Vattenfall

Är du en administrativt skicklig person med ett brinnande intresse för bilar? Är du dessutom en social person och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt? Då kan den här tjänsten vara för dig! Sök idag! Om jobbet Som Fordonsadministratör kommer du att ansvara för att administrera och beställa behovsbilar samt kontrollera och kontera fakturor från leasingbolag. Du kommer även att hantera nybeställningar av bilar, svara på förarfrågor, administrera trängselskatter och parkeringsböter samt säkerställa att leasingbolagen följer avtalen. Är du rätt person för jobbet? • Vi söker dig som har erfarenhet av administration och är van vid att arbeta i ett högt tempo. • Du bör kunna hålla i många uppgifter samtidigt och vara noggrann och strukturerad. • Det är viktigt att du kan kommunicera flytande på både svenska och engelska • Känna dig bekväm med flera kontaktytor, både internt och externt. • Goda kunskaper i Office 365. Meriterande • Om du har arbetat med eller har ett intresse för bilar. • Om du har fakturaerfarenhet. Om Vattenfall Vattenfall är ett ledande europeiskt energiföretag och en av de största producenterna av förnybar energi. Med fokus på hållbarhet och innovation strävar vi efter att leverera pålitlig och ren energi till miljontals människor. Bli en del av vårt team och bidra till en grönare framtid. Övrigt Placeringsort: Trollhättan Typ anställning: Konsultuppdrag t.om årsskiftet. Tjänstgöringsgrad: Heltid Ansökan och kontaktuppgifter För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryterare Emelie Horn via e-post: [email protected] . om du har några frågor eller funderingar. Lernia är vägen framåt Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

12 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Transport and Customs Administration

TRANSPORT, SHIPPING & CUSTOMS Arbetsuppgifterna består i huvudsak av planering och bokning av både inrikes- och utrikestransporter samt tulladministration och daglig uppföljning av våra KPI:er: Planering och optimering av våra transporter Daglig kontakt med Transportörer upprätthålla och förbättra våra processer Avvikelserapportering, t ex transportskador och andra transportrelaterade ärenden Tjänsten är en visstidsanställning under Juni och juli månad. Arbetsorten är i Bromölla VI SÖKER DIG SOM: Har erfarenhet av och med en passion för Transport och Logistik. Du får energi av att arbeta med flera olika funktioner och uppgifter i en internationell miljö samt att Du får hantera många olika typer av uppdrag. I denna rekrytering väger dina personliga egenskaper tungt. För att lyckas i denna roll måste du vara lösningsfokuserad och noggrann. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift, och ett kundfokus som genomsyrar ditt arbete, både internt och externt för att bygga relationer och främja samarbeten. Du är bra på att arbeta i team såväl som enskilt, och kan ta ett helhetsgrepp inom ditt ansvarsområde. Du har god datorvana för att kunna bedriva arbetet i vårt affärssystem SAP med tillhörande moduler och applikationer inom såväl ERPsystem, TA-system och EWM-system. Generellt besitter du god förståelse för flödet i ett producerande företag vad gäller transport både Inbound och Outbound. Du bör också ha en god förståelse för för KPI rapporter då det är ett av våra viktigaste verktyg för att mäta vår kvalitet. Dina engelska kunskaper är mycket goda i tal och i skrift då detta är koncernspråk, ytterligare språkkunskaper är meriterande. VAD VI ERBJUDER Ansök genom att fylla i ansökningsformuläret senast den 6 maj 2024. Urval kan komma att ske löpande. Tillsättning snarast enligt överenskommelse. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg genom att öppna formuläret med hjälp av knappen "Sök här" i annonsen. KONTAKT Per-Olof Johansson, +46 70 228 02 92

8 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Serviceinriktad varuleverantör till Prodoc!

Är du en serviceinriktad person som letar efter nya utmaningar? Prodoc söker nu en chaufför som kommer jobba med leveranser till kunder, här får du möjligheten att jobba på ett företag där arbetsglädje ligger i fokus! OM TJÄNSTEN Prodoc grundas på en tilltro att glädjefylld personal i sin tur skapar förutsättningar för arbetsglädje på arbetsplatser, ett tillstånd under vilket både egna och kunders medarbetare presterar bättre. Med hjälp av en rikstäckande service- och supportorganisation med eget lager- och logistikcentrum hjälper Prodoc kunder att frigöra tid och kraft till sin kärnverksamhet. Detta genom att säkerställa funktionella, effektiva och problemfria dokument- klient- och kommunikationstjänster där kund, användare, miljö, service och funktion är i fokus. I rollen som chaufför kommer du åka ut till kunder med leveranser av hårdvara samt hjälpa till med installation och ge support till kunder med det vanligaste funktionerna. Det är därför viktigt att du har en vana av att jobba mot kunder och service. Tjänsten är en behovsanställning på 6 månader men med goda möjligheter till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Du erbjuds - En arbetsplats där arbetsglädje står i fokus - Möjlighet att bli en del av ett företag där initiativ uppmuntras och personalens välmående är i fokus. - En spännande roll som chaufför och leverantör till flera stora kunder. VI SÖKER DIG SOM - Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska då språken används i det dagliga arbetet - Har B-körkort - Har grundläggande erfarenheter av office paketet, då en del administrativt arbete ingår i rollen Det är meriterande om du har - Truckkort - Tidigare erfarenhet som chaufför - Erfarenhet av kundservice För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad & en lagspelare - Strukturerad & lösningsfokuserad - Kommunikativ - Serviceinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

5 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Vågadministratör till miljöföretag!

Vill du vara med och forma framtidens hållbara samhälle? Som vågadministratör i Spånga har du möjligheten att göra just det. Ta kontroll över vågens drift och hantera administrativa uppgifter för att bidra till en mer miljövänlig värld. Skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Vår kund är ett miljöföretag som söker en vågadministratör med start omgående. I ditt dagliga arbete kommer det ingå driften av vågen, inklusive in- och utvägning av fordon. För att trivas i rollen är det viktigt att du har en stark servicementalitet och tycker om att arbeta administrativt. Har du ett stort miljöintresset är det såklart ett stort plus! Tjänsten är på heltid 38,5 timmar/vecka. Arbetstiderna är mellan kl. 07 - 16 varje dag för att kunna täcka för kundernas behov. Vi kan ej erbjuda distansarbete då tjänsten kräver att man är på plats i Lunda. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara du för in- och utvägning av fordon samt utföra kontroll av inkommande material * Visa inkommande leveranser till rätt område * Ansvara för intern och extern statistik * Upprätta dokument vid nyförsäljning samt arkivering och registrering av in- och utpassage * Löpande kontakt med kunder via telefon och mail samt fysiskt VI SÖKER DIG SOM - Har slutförd gymnasieexamen - Har tidigare erfarenhet av arbete i en serviceinriktad roll - Tidigare erfarenhet av administrativt arbete - Har goda kunskaper i Officepaketet samt datorvana - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet inom våg- och/eller säljadministration - Arbetat inom logistik För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Noggrann - Lösningsfokuserad - Serviceinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

5 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Trade and Compliance Officer

ValueOne is looking for a Trade and Compliance Officer with experience from customs administration and transport management to a manufacturing company. You will be based in Västerås or Ludvika. Initially, you will be employed by ValueOne with the intention that the role will transition to permanent employment with our client. ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered: A market salary, which you can influence yourself. Occupational pension. Health and care insurance. Health care allowance. Personal coaching and career advice. Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures. Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org).  The role   As Trade and Compliance Officer you will be responsible for day-to-day customs work. You will be managing customs declaration and communicate and escalate customs issues that deviate from established procedures. Main tasks: Manage customs administration. Contribute to external and internal networks regarding customs issues. Participate in major external meetings concerning customs. Keep up to date regarding changes in regulations and keeping stakeholders within the organization informed about these. Ensure that established procedures regarding origin, classification of products, customs value, checking of customs declarations are implemented and complied with. Communicate and escalate customs issues that deviate from procedures and that may involve a risk to the company. Prepare for and participate in any reviews and audits by the customs authority. Experience and competencies   To succeed in this role, you must have previous experience from a similar role. We expect you to have a couple of years’ experience from working with transport management, customs administration and freight forwarding. It's meritorious if you have a post secondary education within logistics/transport or other relevant area. You should be comfortable in expressing yourself, written and spoken, in English. You are an analytical person, who is thorough, and service minded. Application   We look forward to receiving your application. Feel free to contact Johanna Hallnemo at 072-143 23 79 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

11 mars 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Sommarjobb inom logistik på Svensk Plaståtervinning!

Pluggar du inom logistik eller transport och vill bygga på din erfarenhet, samtidigt som du bidrar till ett bättre klimat genom att minimera utsläppen från plastförpackningar? Vi söker nu dig som vill arbeta på Svensk Plaståtervinnings logistikavdelning i Motala under sommaren! Om företaget Välkommen till vår kund Svensk Plaståtervinning, ett företag i tiden som ger plast nytt liv. Om och om igen. Svensk Plaståtervinning är ett företag inom återvinningsbranschen som har till uppgift att se till att förpackningar i Sverige samlas in och återvinns. Med de stora klimatutmaningar vi har idag krävs det gemensamma insatser och all plast som inte återvinns är slöseri med våra allmänna resurser. Därför har Svensk Plaståtervinning bestämt sig för att alla plastförpackningar i vårt land ska återvinnas och bli nya plastprodukter samt att övriga producenter runt om i världen ska upplysas om att välja bästa tänkbara återvunna plast. Svensk Plaståtervinning har byggt Europas största och effektivaste anläggning för plaståtervinning i Motala och tar nu ett stort steg mot deras framtida vision. Att med helt automatiserad teknik sortera de olika plastsorterna med maximal precision och högsta kvalitet, samt minska svinnet och säkerställa att så mycket som möjligt kan användas till nya plastprodukter. Plast är ett fantastiskt material med unika egenskaper som gör vårt moderna samhälle möjligt på många sätt. Nu finns förutsättningarna för att ta tillvara plastens värde som återvunnen råvara, fullt ut, och det är där Svensk Plaståtervinning har sitt fokus idag tillsammans med sina medarbetare. Nu behöver Svensk Plaståtervinning en duktig semestervikarie inom logistik som vill arbeta i världens största återvinningsanläggning för plastförpackningar när deras medarbetare går på välförtjänt semester. Dina arbetsuppgifter • Hantera och skriva ut transportdokument samt säkerställa att inkommande och utgående material vägs in. • Säkerställa att avgående transporter har rätt transportdokument • Registrera in- och uttransporter i affärssystemet • Ansvara för att lagersaldon är korrekta i systemen • Sköta turordning för lastning/lossning enligt schema • Support av produktions- och transportplanering • Koordinering och bokning av transporter med avtalade transportörer Arbetet pågår under v24 till v33. Arbetstiderna är förlagda till tvåskift. Din profil Vi söker dig som studerar inom inköp eller logistik- och transportområdet, alternativt har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har intresse och förståelse för logistikflöden. Vidare har du en god datavana och behärskar att arbeta i olika system. För den här tjänsten krävs mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Svensk Plaståtervinning använder sig av affärssystemet Monitor och det är meriterande om du arbetat i något MPS/MRP system. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du flexibel, noggrann och självgående. Du är van att planera och strukturera arbetet i förväg. Du samverkar väl med andra människor och har en förmåga att kommunicera såväl internt som med externa parter. Du är lugn, stresstålig och tillmötesgående i ditt bemötande och är inte rädd för att ta initiativ. Ansökningsförfarande Urval, intervjuer och tillsättningar kommer att ske löpande så skicka därför in din ansökan till tjänsten redan idag! Motivera gärna så utförligt som möjligt varför vi skulle välja just dig. Vi tar inte emot ansökningar via mail men vid frågor går det bra att kontakta ansvarig rekryterare Rasmus Bank på [email protected]. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

2 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Logistikkoordinator till Södermalm

Är du sugen på ny utmaning i januari och vill hoppa på ett konsultuppdrag på framgångsrikt och växande företag? Vi söker en driven och snabblärd logistikkoordinator till vår kund med kontor på Södermalm. Tjänsten är ett konsultuppdrag under 3-6 månader med möjlighet till förlängning och för rätt person anställning. Arbetsuppgifter Som logistikkoordinator kommer du huvudsakligen att arbeta med ärenden rörande frakt, logistik, tull och export. Arbetsuppgifterna innebär mycket samarbete inom organisationen och tät kontakt med logistikpartners inom både Sverige och övriga världen. Kvalifikationer Du bör ha en gymnasieexamen och det är meriterande med några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom frakt, order och leverans på ett logistikföretag. Det är en merit om du har arbetat i Visma Business. Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är också ett krav Personliga egenskaper Du tycker om att hålla flera bollar i luften samtidigt och är bekväm med att jobba mot deadlines och leverera resultat. Du är snabb och har lätt för att lära nya saker. Du är bra på att kommunicera med både kunder, leverantörer och kollegor. Du bör dessutom ha sinne för struktur och ordning. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att vara social, serviceinriktad och flexibel. Mer om tjänsten Tillsättning: omgående, gärna måndag 22 januari Omfattning: heltid Placering: Södermalm Uppdraget är ett konsultuppdrag under 3-6 månader med möjlighet till förlängning eller anställning Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected]. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Varmt välkommen med din ansökan!

9 januari 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024