Transportadministratör

Sök bland 24 lediga jobb som Transportadministratör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Transportadministratör/Center Clerk - UPS Jönköping

UPS paketcenter i Jönköping söker Center Clerks. Som Center Clerk på Inhouse Operations arbetar du med flera olika arbetsuppgifter. Du arbetar tillsammans i ett team så i denna tjänst krävs det att du är en lagspelare och trivs med sociala kontakter och högt tempo. Du förväntas vara flexibel och ska kunna gå in och arbeta på samtliga positioner där behov finns och vara beredd att lära dig nya uppgifter löpande. Du kommer arbeta med hantering av paket, t.ex processa adressändringar samt bemanning av kundmottagningen. Att koordinera leverans och upphämtning av paket förekommer också. Tjänsten kan innebära lyft av paket och ofta sker arbetet under ett högt tempo varpå det krävs att du kan hantera olika arbetsuppgifter parallellt. Vi söker dig som: har intresse för service och god ansvarskänsla är noggrann och flexibel har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo har goda kunskaper av MS Office, förstår teknologi och IT Samt dig som: talar och skriver flytande svenska, detta pga daglig kontakt med tullmyndighet har intresse för service och god ansvarskänsla är noggrann och flexibel har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo har goda kunskaper av MS Office, förstår teknologi och IT Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillämpad provanställning. Start omgående enligt överenskommelse. Arbetsplats är i Jönköping, måndag till fredag. Vi söker just nu flera Center Clerks, där arbetstiderna varierar beroende på vilken roll. Vi rekryterar löpande, sök därför tjänsten redan idag!

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Fordonsadministratör till kund i Trollhättan

Vi söker nu en fordonsadministratör med fokus på att stötta upp med administration i samband med en ny kategori bilar. Som en viktig länk kommer du att arbeta med att hantera och samordna fordonsrelaterad administration, samtidigt som du upprätthåller relationer med leverantörer. Låter detta intressant? Se till att skicka din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Kunden kommer att starta upp en ny kategori av bilar och behöver stöd med att administrera dem, särskilt när det kommer till att beställa dessa bilar. Avdelningen består av 7 personer som arbetar med fordonsadministration. Arbetstiderna är 08:00-17:00, måndag till fredag, på plats i Trollhättan. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera nybeställningar av bilar, säkerställa att det blir rätt bil och att föraren är berättigad till bilen * Säkerställa att kundens leasingbolag följer ingångna avtal * Kontrollera och kontera fakturor från leasingbolagen * Administrera trängselskatter parkeringsböter * Svara på förarfrågor VI SÖKER DIG SOM - Innehar en godkänd gymnasial utbildning - Talar och skriver engelska & svenska flytande då det krävs i det dagliga arbetet - Har tidigare erfarenhet inom liknade arbetsuppgifter, gärna fordonsadministration För att trivas i rollen krävs det att man är bekant med och trivs med administrativa arbetsuppgifter samt att man är van vid att arbeta i ett högt tempo. Det är viktigt att kunna hantera flera uppgifter samtidigt och vara skicklig på att hålla många bollar i luften. Dessutom är förmågan att kommunicera med både leverantörer och förare avgörande för att lyckas i rollen. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Kommunikativ - Nätverkande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

15 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Fordonsadministratör

Arbetsbeskrivning Nu söker vi en organiserad, strukturerad och engagerad fordonsadministratör till Vattenfall. I rollen som fordonsadministratör kommer du arbeta med att kontrollera och kontera fakturor, hantera nybeställningar av fordon och hålla koll på leasingavtal samt administrera trängselskatter och parkeringsböter. Stora delen av arbetet kommer innefatta mycket administrativt arbete, och att svara på frågor. Därför är det viktigt att du som person är organiserad, strukturerad, serviceminded och att du trivs med att arbeta i högt tempo. Du bör också ha en förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska. Om detta känns som dig, och du är intresserad av att vara en del av teamet tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag, sista ansökningsdag är den 28 april. Vi ser i fram emot att höra från dig! Ansvarsområden Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Randstad erbjuder samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal, friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatter. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Detta kan innebära många olika kontakter med olika företag så vi lägger stor vikt i att du har en bra samarbetsförmåga. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Kvalifikationer Krav: Avklarad gymnasieutbildning Några års erfarenhet av administration, gärna inom fordonsrelaterade yrken. God kunnskap i Microsoft Office Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av leasingavtal och förmånsbilar Tidigare arbete med liknande arbetsuppgifter Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

15 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Fordonsadministratör

Arbetsbeskrivning Som Fordonsadministratör kommer du att arbeta med att administrera Vattenfalls fordon genom att kontrollera och kontera fakturor & att leasingbolag följer avtal.. Du kommer även att hantera beställningar av bilar, svara på förarfrågor, trängselskatter och parkeringsböter. Ansvarsområden Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Randstad erbjuder samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal, friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatter. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Detta kan innebära många olika kontakter med olika företag så vi lägger stor vikt i att du har en bra samarbetsförmåga. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Kvalifikationer Vi ser gärna att du trivs att arbeta i ett högt tempo och samtidigt är ordningsam, strukturerad och serviceminded. Krav: Avklarad gymnasieutbildning Några års administrativ erfarenhet Van att arbeta i Microsoft Office miljö Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Gärna erfarenhet av leasingavtal och förmånsbilar Arbetat med liknande arbetsuppgifter. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

12 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Fordonsadministratör

Till Vattenfall i Trollhättan söker vi nu dig som har administrativ erfarenhet och är intresserad av ett konsultuppdrag som Fordonsadministratör där man kommer ingå i en grupp på 7 personer som jobbar med fordonsadministration ! Är du ansvarsfull och noggrann ut i fingerspetsarna? Då kan det här vara helt rätt för dig! Tjänsten är på heltid och sträcker till årsskiftet med start i Maj Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Inledningsvis behöver vi mycket hjälp med att administrera nya kategorin "Behovsbilar" - Beställning av bilar - Kontrollera och kontera fakturor från leasingbolagen. - Hantera nybeställningar av bilar - Säkerställa att det blir rätt bil och att föraren är berättigad till bil. - Administrera trängselskatter parkeringsböter. - Säkerställa att leasingbolag följer våra avtal. - Svara på frågor från förare Vem är du? Vi tror att du är van vid ett högt tempo och att ha många bollar i luften samtidigt, är serviceminded, ordningsam och strukturerad. Förutom det tror vi att du har meriter enligt nedan. - Fullständiga gymnasiebetyg - Några års administrativ erfarenhet - Van att arbeta i Microsoft Office miljö - Flytande svenska och engelska i tal och skrift - Gärna erfarenhet av leasingavtal och förmånsbilar - Arbete med liknande uppgifter är meriterande . Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

12 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Fordonsadminstratör till Vattenfall

Är du en administrativt skicklig person med ett brinnande intresse för bilar? Är du dessutom en social person och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt? Då kan den här tjänsten vara för dig! Sök idag! Om jobbet Som Fordonsadministratör kommer du att ansvara för att administrera och beställa behovsbilar samt kontrollera och kontera fakturor från leasingbolag. Du kommer även att hantera nybeställningar av bilar, svara på förarfrågor, administrera trängselskatter och parkeringsböter samt säkerställa att leasingbolagen följer avtalen. Är du rätt person för jobbet? • Vi söker dig som har erfarenhet av administration och är van vid att arbeta i ett högt tempo. • Du bör kunna hålla i många uppgifter samtidigt och vara noggrann och strukturerad. • Det är viktigt att du kan kommunicera flytande på både svenska och engelska • Känna dig bekväm med flera kontaktytor, både internt och externt. • Goda kunskaper i Office 365. Meriterande • Om du har arbetat med eller har ett intresse för bilar. • Om du har fakturaerfarenhet. Om Vattenfall Vattenfall är ett ledande europeiskt energiföretag och en av de största producenterna av förnybar energi. Med fokus på hållbarhet och innovation strävar vi efter att leverera pålitlig och ren energi till miljontals människor. Bli en del av vårt team och bidra till en grönare framtid. Övrigt Placeringsort: Trollhättan Typ anställning: Konsultuppdrag t.om årsskiftet. Tjänstgöringsgrad: Heltid Ansökan och kontaktuppgifter För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryterare Emelie Horn via e-post: [email protected] . om du har några frågor eller funderingar. Lernia är vägen framåt Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

12 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Order och Transportadministratör

Elme Spreader söker efter en Order och Transportadministratör för ett vikariat till huvudkontoret i Älmhult. Vi arbetar i en internationell miljö där våra produkter levereras till kunder över hela världen. Arbetsuppgifter Som order och transportadministratör kommer du att ha varierande arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i vårt kunniga team där vi fokuserar på kundservice, problemlösning och samarbete. Rollen innefattar arbetsuppgifter som kundorderhantering, bokning av transporter och fakturering och även besvara och koppla samtal i vår telefonväxel. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har en avslutad gymnasieutbildning samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. För att lättast kunna ta dig an arbetsuppgifterna bör du ha god datorvana. Har du erfarenhet av att arbeta i Monitor Affärssystem är det en merit. Som Order och Transportadministratör trivs du med att samarbeta för att nå bästa resultat. Vi ser även gärna att du är intresserad av ekonomi och trivs med att utvecklas på jobbet. Positionen är på heltid. Låter det som en roll för dig? Varmt Välkommen med din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Transportadministratör/Center Clerk – UPS Järfälla

UPS paketcenter i Järfälla söker Center Clerks. Som Center Clerk på Inhouse Operations arbetar du med flera olika arbetsuppgifter. Du arbetar tillsammans i ett team så i denna tjänst krävs det att du är en lagspelare och trivs med sociala kontakter och högt tempo. Du förväntas vara flexibel och ska kunna gå in och arbeta på samtliga positioner där behov finns och vara beredd att lära dig nya uppgifter löpande. Du kommer arbeta med hantering av paket, t.ex processa adressändringar samt bemanning av kundmottagningen. Att koordinera leverans och upphämtning av paket förekommer också. Tjänsten kan innebära lyft av paket och ofta sker arbetet under ett högt tempo var på det krävs att du kan hantera olika arbetsuppgifter parallellt. Vi söker er som: har intresse för service och god ansvarskänsla är noggrann och flexibel har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo har goda kunskaper av MS Office, förstår teknologi och IT Samt dig som: talar och skriver flytande svenska, detta pga daglig kontakt med tullmyndighet har intresse för service och god ansvarskänsla är noggrann och flexibel har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo har goda kunskaper av MS Office, förstår teknologi och IT Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillämpad provanställning. Start omgående enligt överenskommelse. Arbetplats är i Järfälla, måndag till fredag. Vi söker just nu flera Center clerks, där arbetstiderna varierar beroende på vilken roll. Vi rekryterar löpande, sök därför tjänsten redan idag!

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Transport and Customs Administration

TRANSPORT, SHIPPING & CUSTOMS Arbetsuppgifterna består i huvudsak av planering och bokning av både inrikes- och utrikestransporter samt tulladministration och daglig uppföljning av våra KPI:er: Planering och optimering av våra transporter Daglig kontakt med Transportörer upprätthålla och förbättra våra processer Avvikelserapportering, t ex transportskador och andra transportrelaterade ärenden Tjänsten är en visstidsanställning under Juni och juli månad. Arbetsorten är i Bromölla VI SÖKER DIG SOM: Har erfarenhet av och med en passion för Transport och Logistik. Du får energi av att arbeta med flera olika funktioner och uppgifter i en internationell miljö samt att Du får hantera många olika typer av uppdrag. I denna rekrytering väger dina personliga egenskaper tungt. För att lyckas i denna roll måste du vara lösningsfokuserad och noggrann. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift, och ett kundfokus som genomsyrar ditt arbete, både internt och externt för att bygga relationer och främja samarbeten. Du är bra på att arbeta i team såväl som enskilt, och kan ta ett helhetsgrepp inom ditt ansvarsområde. Du har god datorvana för att kunna bedriva arbetet i vårt affärssystem SAP med tillhörande moduler och applikationer inom såväl ERPsystem, TA-system och EWM-system. Generellt besitter du god förståelse för flödet i ett producerande företag vad gäller transport både Inbound och Outbound. Du bör också ha en god förståelse för för KPI rapporter då det är ett av våra viktigaste verktyg för att mäta vår kvalitet. Dina engelska kunskaper är mycket goda i tal och i skrift då detta är koncernspråk, ytterligare språkkunskaper är meriterande. VAD VI ERBJUDER Ansök genom att fylla i ansökningsformuläret senast den 6 maj 2024. Urval kan komma att ske löpande. Tillsättning snarast enligt överenskommelse. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg genom att öppna formuläret med hjälp av knappen "Sök här" i annonsen. KONTAKT Per-Olof Johansson, +46 70 228 02 92

8 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Serviceinriktad varuleverantör till Prodoc!

Är du en serviceinriktad person som letar efter nya utmaningar? Prodoc söker nu en chaufför som kommer jobba med leveranser till kunder, här får du möjligheten att jobba på ett företag där arbetsglädje ligger i fokus! OM TJÄNSTEN Prodoc grundas på en tilltro att glädjefylld personal i sin tur skapar förutsättningar för arbetsglädje på arbetsplatser, ett tillstånd under vilket både egna och kunders medarbetare presterar bättre. Med hjälp av en rikstäckande service- och supportorganisation med eget lager- och logistikcentrum hjälper Prodoc kunder att frigöra tid och kraft till sin kärnverksamhet. Detta genom att säkerställa funktionella, effektiva och problemfria dokument- klient- och kommunikationstjänster där kund, användare, miljö, service och funktion är i fokus. I rollen som chaufför kommer du åka ut till kunder med leveranser av hårdvara samt hjälpa till med installation och ge support till kunder med det vanligaste funktionerna. Det är därför viktigt att du har en vana av att jobba mot kunder och service. Tjänsten är en behovsanställning på 6 månader men med goda möjligheter till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Du erbjuds - En arbetsplats där arbetsglädje står i fokus - Möjlighet att bli en del av ett företag där initiativ uppmuntras och personalens välmående är i fokus. - En spännande roll som chaufför och leverantör till flera stora kunder. VI SÖKER DIG SOM - Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska då språken används i det dagliga arbetet - Har B-körkort - Har grundläggande erfarenheter av office paketet, då en del administrativt arbete ingår i rollen Det är meriterande om du har - Truckkort - Tidigare erfarenhet som chaufför - Erfarenhet av kundservice För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad & en lagspelare - Strukturerad & lösningsfokuserad - Kommunikativ - Serviceinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

5 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024